لوگو صبا ویزا
دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دانشگاه های کانادا و جزئیات ثبت نام در آن ها را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دانشگاه های کانادا همیشه به دلیل کیفیت آموزش و تحقیقات عالی شهرت زیادی به دست آورده اند. به علاوه در بین مدارس و موسسات بین المللی در سراسر جهان رتبه بالایی دارند. اگر تصمیم دارید که یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان را برای اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا انتخاب کنید، مطمئناً باید تحصیل در کانادا را برای کسب بهترین رتبه‌ها و بیشترین شهرت در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید در مورد دانشگاه های کانادا بیشتر بدانید، پس با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

دانشگاه ونکوور آیلند

در دانشگاه ونکوور آیلند(VIU) که یکی از دانشگاه های کانادا است، موفقیت شخصی هسته اصلی تجربه دانشجویی است. هدف این دانشگاه ایجاد محیطی است که دستاوردهای تحصیلی را با مهارت‌های اجتماعی و روابط و تمایل هر دانشجو برای ایجاد تفاوت در جامعه خود ترکیب می‌کند. پردیس اصلی این دانشگاه در جزیره زیبای ونکوور در قلمرو سنتی مردمان ساحل سالیش واقع شده است و پردیس‌های منطقه‌ای در دره کوویچان و منطقه قاتت (رودخانه پاول) و یک مرکز در پارکسویل-کوالیکوم وجود دارد.

دانشگاه ونکوور آیلند برنامه‌های متنوعی از مقاطع تحصیلات تکمیلی و دیپلم گرفته تا لیسانس و گواهینامه‌های حرفه ای و همچنین برنامه‌های آموزش مداوم و ارتقاء آکادمیک را ارائه می‌دهد. در این دانشگاه دانشجویان تشویق می‌شوند تا در انواع فعالیت‌های کاربردی، تجربی و پژوهشی شرکت کنند. فرصت‌های یادگیری در مقطع کارشناسی شامل رشته‌های سنتی مانند هنر و علوم و همچنین آموزش مهارت در بهداشت، آموزش، تجارت، طراحی گرافیک، طراحی داخلی، فناوری‌های کاربردی و بسیاری از زمینه‌های دیگر است. همچنین این دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت بازرگانی، رهبری آموزشی، آموزش ویژه، برنامه ریزی جامعه و برنامه‌های کاربردی سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی را ارائه می‌دهد.

دانشگاه رویال رودز

دانشگاه رویال رودز

دانشگاه رویال رودز یک دانشگاه دولتی است که مدلی نوآورانه از آموزش پس از متوسطه را ارائه می‌دهد. این دانشگاه برنامه‌های کاربردی و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد که دانشجویان و محققین لبه برتر یادگیری قرن بیست و یکم را جذب می‌کند. این دانشگاه در یکی از زیباترین مکان‌های تاریخی ملی کانادا، یعنی پارک جزیره ونکوور واقع شده است و دارای سابقه برتری در رهبری و یادگیری است. از آنجایی که کشور و جهان با همگرایی بی‌سابقه‌ای از چالش‌ها مواجه هستند، رویال رودز متعهد است که دانشجویان خود را به عنوان رهبرانی متحول آموزش دهد که بتوانند اقدامات حیاتی را در دنیای واقعی شناسایی و اجرا کنند و موجب تغییرات در مقیاس بزرگتر شوند. به همین دلیل بیشتر دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

دانشگاه رویال رودز گزینه‌هایی را برای ارائه تجربه تحول آفرین خود به شیوه ای متناسب با سبک زندگی دانشجویان ایجاد کرده است. مدل تحویل تلفیقی این دانشگاه به گونه ای است که دوره‌های کوتاه مدت مطالعه فشرده در محوطه دانشگاه را با دوره‌های آنلاین ترکیب می‌کند و به دانشجویان راهی مناسب برای ادامه تحصیل ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که مدل یادگیری کوهورت، سنگ بنای آموزش دانشگاه رویال رودز است.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر(SFU) که در سال 1965 در ساحل غربی خوش منظره بریتیش کلمبیا تأسیس شد، با سه پردیس شهری پر رونق، پرطرفدارترین دانشگاه تحقیقاتی کانادا است. SFU مرتبا در گروه دانشگاه‌های برتر کانادا قرار می‌گیرد و پیشگام رویکردی باز و فراگیر برای آموزش عالی است که به یادگیری، کشف، گسترش جامعه و ارتباط جهانی کمک می‌کند.

دانشگاه سایمون فریزر مجموعه گسترده ای از برنامه‌ها را در هشت دانشکده از جمله: علوم کاربردی، هنر و علوم اجتماعی، کسب و کار، هنر و فناوری ارتباطات، تحصیلات، محیط، علوم بهداشتی و علم ارائه می‌دهد. علاوه بر این، SFU طیف وسیعی از فرصت‌های تجربی مانند یادگیری یکپارچه کار، مدارس و مبادلات میدانی بین المللی، گفتگو با تمرکز بر مسائل اجتماعی و مدنی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. پردیس اصلی این دانشگاه اکنون شامل بیش از 36 ساختمان دانشگاهی و همچنین رصدخانه تروتیر و تأسیسات کامپیوتر کانادا مانند سدار که یکی از مراکز ابر رایانه و داده کانادا است می‌باشد.

دانشگاه ترینیتی وسترن

دانشگاه ترینیتی وسترن (TWU) دانشگاه پیشرو جهانی هنرهای لیبرال مسیحی در کانادا است و آموزش کامل فردی را در یک جامعه واقعی و جذاب مسیح محور ارائه می‌دهد. دانشگاه ترینیتی وسترن 48 مدرک کارشناسی و 19 مدرک تحصیلات تکمیلی را در رشته‌های کسب و کار، رهبری، پرستاری، روانشناسی، آموزش، ارتباطات، علوم انسانی بین رشته ای، علوم محاسباتی، هنر، الهیات و غیره ارائه می‌دهد. هر کدام از رشته‌های تحصیلی شامل آماده سازی عملی هستند که دانشجویان را قادر می‌سازد در هدف خود شکوفا شوند.

پردیس اصلی این دانشگاه، در فاصله کوتاهی از ونکوور و در شهری زیبا در سواحل رودخانه فریزر در کنار قلعه تاریخی Fort Langley قرار دارد. TWU همچنین برنامه‌هایی را از طریق پردیس دانشگاه ریچموند، بریتیش کلمبیا و مرکز رهبری تاریخی Laurentian در اتاوا اونت ارائه می‌دهد.

دانشگاه تامپسون ریورز

دانشگاه تامپسون ریورز(TRU) فرصت‌های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی و برتری در تدریس را پرورش می‌دهد. این دانشگاه توسط کمیسیون Northwest در میان کالج‌ها و دانشگاه‌ها معتبر خوانده شده است و جوایز ملی آموزشی را در سال‌های 2018، 2019، 2020 و 2022 دریافت کرد. TRU همچنین اولین دانشگاه کانادایی است که با انجمن پیشرفت پایداری در آموزش عالی، رتبه‌ پلاتینیوم را کسب کرده است.

هزاران دانشجو در پردیس اصلی بزرگ TRU در کاملوپس زیبای بریتیش کلمبیا، تحصیل می‌کنند. دانشجویان در ساختمان‌های پیشرفته، مانند مرکز آموزش و فناوری صنعتی و ساختمان خانواده چاپل برای پرستاری و سلامت جمعیت، آموزش‌های دنیای واقعی را تجربه می‌کنند. پردیس کوچکتر ویلیامز لیک، محیط آموزشی صمیمی‌تری را برای رشته‌هایی مانند دیپلم منحصر به فرد مزرعه داری کاربردی ارائه می‌دهد. دانشجویان TRU می‌توانند از بین بیش از 140 رشته تحصیلی در محوطه دانشگاه و 60 رشته به صورت آنلاین از طریق Open Learning یا ترکیبی از هر دو را انتخاب کنند.

دانشگاه فریزر ولی

دانشگاه فریزر ولی (UFV) یک دانشگاه پویا و نوآور است که متعهد به درگیر کردن دانشجویان، تغییر زندگی و ایجاد جامعه است. در UFV، فرصت‌های یادگیری، تحقیق و آموزش تعاونی در سطح محلی و بین‌المللی برای دانشجویان در دسترس است.

UFV پنج پردیس و مرکز در دره فریزر ارائه می‌دهد و مشارکت آموزشی قابل توجهی در Chandigarh هند دارد. UFV با تأکید شدید بر تدریس در مقطع کارشناسی، فضایی حمایتی را برای یادگیری تعاملی و موفقیت فراهم می‌کند. نود و سه درصد از فارغ التحصیلان UFV می‌گویند که از کیفیت کلی آموزش و تصمیم خود برای حضور در UFV راضی هستند. همچنین این دانشگاه، یکی از دانشگاه‌هایی است که بورسیه های تحصیلی کانادا را نیز به دانشجویان خود ارائه می‌دهد.

باشگاه‌های دانشجویی، تفریحات دانشگاهی، طرح‌های بومی‌سازی و رویدادهای فرهنگی، زندگی دانشجویی را بهبود می‌بخشد و دانشگاه دارای برنامه‌های ورزشی قوی از جمله تیم‌های بسکتبال، والیبال و فوتبال است که در U SPORTS، لیگ دانشگاهی ملی کانادا با هم رقابت می‌کنند. همچنین دانشگاه فریزر ولی دارای یک بخش آموزشی بین المللی پر رونق است و مطالعات متعدد در خارج از کشور و فرصت‌های تبادل را ارائه می‌دهد.

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است. این دانشگاه فرصت‌های یادگیری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را فراهم می‌کند که فرهنگ‌ها، سلامت، اقتصاد، علم و محیط زیست را بررسی می‌کند. نقاط قوت تحقیقاتی دانشگاه را می‌توان در محیط زیست و منابع طبیعی آن یافت.

اکثر دانشجویان در بزرگترین پردیس آن، یعنی پرنس جورج حضور دارند، جایی که دسترسی آسانی به تفریحات در فضای باز از جمله اسکی و اسنوبورد، دوچرخه سواری در کوهستان و پیاده روی دارند. این دانشگاه همچنین کلاس‌ها و فرصت‌های تحقیقاتی را در سراسر شمال بریتیش کلمبیا ارائه می‌دهد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یک مرکز جهانی برای تحقیق و آموزش است که به طور مداوم در بین 40 دانشگاه برتر جهان و 20 دانشگاه دولتی برتر جهان قرار دارد. از سال 1915، UBC نوآوری را پذیرفته و وضعیت موجود را به چالش کشیده است. دیدگاه کارآفرینی آن، دانشجویان، کارکنان و اساتید را تشویق می‌کند تا قراردادها را به چالش بکشند و راه‌های جدید یادگیری را کشف کنند. در UBC، تفکر جسورانه به ایده‌هایی تبدیل می‌شود که می‌توانند دنیا را تغییر دهند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه اول را در جهان برای انجام اقدامات فوری برای مقاومت در برابر تغییرات آب و هوا و اثرات آن دارد. تحقیقات UBC در مورد تغییرات آب و هوایی، استفاده از انرژی و آماده سازی برای مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی در جهان پیشرو است. UBC در دو پردیس اصلی در ونکوور و کلونا میزبان بیش از 70000 دانشجو از کانادا و بیش از 160 کشور است.

دانشگاه ویکتوریا کانادا

دانشگاه ویکتوریا

یکی از برترین دانشگاه های کانادا، دانشگاه ویکتوریا است. این دانشگاه با کنجکاوی، تعامل و روحیه نوآورانه در حال ایجاد تفاوت برای مردم، مکان‌ها و کره زمین است. دانشگاه ویکتوریا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا، تجربیات یادگیری عملی و متحول کننده زندگی را به بیش از 22000 دانشجو در سواحل BC ارائه می‌دهد. این راه را در تحقیقات، خلاقیت، آموزش و یادگیری با تمرکز بر عدالت اجتماعی رهبری می‌کند تا دانشجویان بتوانند یادگیری خود را با ارزش‌های خود هماهنگ کنند.

اساتید و دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه به طور منظم جوایز ملی و بین‌المللی را برای تدریس و تحقیقات خود دریافت می‌کنند. به علاوه این دانشگاه اولین دانشگاه در کانادا بود که در یک سال سه دانشجو را به عنوان دانشجوی ملی 3M کانادا انتخاب کرد.

UVic متعهد به موفقیت دانش آموزان بومی است. این دانشگاه مطالعاتی را در زمینه احیای زبان بومی، فرهنگ، هنر، سلامت، قوانین، حکومت‌داری، آشتی، کارآفرینی، مددکاری اجتماعی و موارد دیگر ارائه می‌کند. UVic اولین مدرک مشترک حقوق بومی جهان را در سال 2018 راه اندازی کرد و قرار است اولین MBA سفارشی در جهان را نیز در سال 2023 ارائه کند.

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن (KPU) بیش از 40 سال است که به منطقه مترو ونکوور خدمت می‌کند و یک موسسه نوآورانه است. این دانشگاه متعهد به ارائه رشته‌هایی است که سرشار از تجربیات معنادار و به یاد ماندنی برای دانشجویان از طریق ترکیب منحصر به فرد چالش‌های تحصیلی سخت و فرصت‌های یادگیری کاربردی است. KPU که در سال 1981 تأسیس شد، در سال 2008 به دانشگاه تبدیل شد و نام خود را از اولین ملت کوانتلن گرفته است.

دانشکده بازرگانی ملویل، که یکی از بزرگترین دانشکده‌های بازرگانی در مقطع کارشناسی در غرب کانادا است در این دانشگاه قرار دارد. همچنین دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن با پنج پردیس مستقر در سراسر مترو ونکوور، بیش از 120 رشته تحصیلی در زمینه تجارت، هنر، علم، باغبانی، کارآموزی تجارت، طراحی، بهداشت و همچنین دوره‌های آمادگی دانشگاه را ارائه می‌دهد. اکثر برنامه‌ها دارای چندین نقطه ورودی و خروجی هستند که به دانشجویان امکان می‌دهد با گواهی دیپلم یا مدرک لیسانس و فوق لیسانس فارغ‌التحصیل شوند.

دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

یکی دیگر از دانشگاه های کانادا، دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار است که نام آن از نقاش افسانه‌ای مناظر شمال غربی اقیانوس آرام گرفته شده است، بیش از یک مرکز سطح جهانی برای آموزش هنرهای زیبا است. این دانشگاه در مقطع کارشناسی در رشته‌های هنر، رسانه و طراحی و همچنین مدارک تحصیلات تکمیلی و برنامه‌های مطالعاتی آموزش می‌دهد. در سال‌های 2020 و 2021، این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS به عنوان برترین دانشگاه کانادا برای تحصیل در رشته هنر و طراحی رتبه بندی شد.

امکانات این دانشگاه شامل آزمایشگاه تصویربرداری و تصویرسازی، استودیوی انیمیشن دیجیتال و سلولی، استودیوهای میکس صدا و استودیو محصولات پوشیدنی و تعاملی است. ECU یکی از معدود مؤسسات در کانادا است که دارای تجهیزات فیلم و انیمیشن سه بعدی کامل استریوسکوپی است. همچنین مرکز شومکا برای کارآفرینی خلاق یک مرکز نوآورانه است که به دانشجویان راهنمایی و منابع لازم را برای راه‌اندازی پروژه‌های مختلف از شرکت‌ها و محصولات گرفته تا ابتکارات و رویدادهای سرپرستی می‌دهد.

دانشگاه کانادا وست

دانشگاه کانادا وست که در سال 2004 تأسیس شد، از دانشگاه های برتر کانادا است که رشته‌هایی مانند لیسانس هنر در ارتباطات تجاری، لیسانس بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را به دانشجویان ملی و بین المللی خود که از بیش از 40 کشور جهان می‌آیند ارائه می‌دهد.

دانشگاه کانادا وست با ارائه یک محیط یادگیری پویا، تمرکز بر تحقیق، اندازه کلاس‌های کوچک، توجه شخصی از اساتید اختصاصی و نرخ‌های شهریه رقابتی، دانشجویان را برای زندگی و مشاغل پس از تحصیل آماده می‌کند. این دانشگاه که در قلب ونکوور واقع شده است، کسب و کار محور است و بر آموزش فشرده تمرکز دارد تا دانشجویان را برای مرتبط بودن، نوآوری و آمادگی شغلی آماده کند.

دانشگاه کوئست کانادا

دانشگاه کوئست کانادا در سال 2007 توسط دکتر دیوید استرانگوی با هدف انقلابی کردن آموزش در مقطع کارشناسی تاسیس شد. امروزه دانشگاه کوئست یکی از مؤسسات مهم آموزش عالی کانادا است. دانشگاه کوئست به دنبال اختراع مجدد هنرها و علوم لیبرال در مقطع کارشناسی با استفاده از یک فلسفه نوآورانه و برنامه درسی جدید است. این دانشگاه به آموزش مهارت‌هایی که در دنیای واقعی کار می‌کنند اعتقاد دارد. همچنین این دانشگاه دانشجویان را برای هر چیزی که انتخاب می‌کنند، از تحصیلات تکمیلی گرفته تا برنامه‌های حرفه ای و از مشاغل سنتی تا مسیرهای مستقل آماده می‌کند.

دانشگاه یورک ویل

دانشگاه یورک ویل که در سال 2003 به عنوان یک دانشگاه خصوصی انتفاعی تأسیس شد و در نیوبرانزویک کانادا واقع شده است، برنامه‌های درجه‌ای پزشک محور را برای توسعه حرفه‌ای دانشجویان ارائه می‌دهد. همچنین مدارک دقیق، حرفه ای و انعطاف پذیر را در محوطه دانشگاه و پلت فرم آنلاین ارائه می‌دهد.

این دانشگاه از نقاط مختلف جهان دانشجو می‌پذیرد و دانشجویانی از 35 کشور جهان در رشته‌های شغلی این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. این موسسه به دلیل امکاناتش به طور گسترده ای شناخته شده است. این موسسه یک برنامه BBA با تخصص در مدیریت انرژی، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت پروژه و حسابداری ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها توسط بریتیش کلمبیا تایید شده و در محوطه دانشگاه ارائه می‌شوند. همچنین دانشجویان می‌توانند در حین کار در این دانشگاه در برنامه UPS شرکت کنند. یکی از ویژگی‌های متمایز دانشگاه این است که هم مدرک BBA با تخصص مدیریت پروژه و هم مدرک لیسانس طراحی داخلی (BID) را ارائه می‌دهد.

موسسه هنرهای رسانه ای ونکوور (VanArts)

موسسه هنرهای رسانه ای ونکوور در سال 1995 تأسیس شد. با توجه به نیاز صنعت به نیروی کار ماهر و متخصص، به مدت 25 سال VanArts انواع برنامه‌های دیپلم بسیار متمرکز را ارائه کرده است که برای آماده سازی دانشجویان برای کار در زمینه‌های خاص هنرهای رسانه ای از جمله تولید جلوه‌های بصری، هنر و طراحی بازی، انیمیشن شخصیت‌ها، طراحی شده است.

VanArts با توسعه یک برنامه درسی جامع از هنرهای تجسمی، رسانه ای و نمایشی، یک محیط آموزشی ایجاد کرده است که همکاری بین برنامه‌های تحصیلی خود را تشویق می‌کند. بسیاری از فارغ التحصیلان VanArts در حال حاضر متخصصان موفق و خلاقی هستند که در فیلم‌های برجسته، موقعیت‌های کارگردانی و مشاغل آزاد موفق در سراسر جهان حضور دارند.

موسسه عدالت بریتیش کلمبیا (JIBC)

مؤسسه عدالت بریتیش کلمبیا، مربی پیشرو در زمینه ایمنی عمومی در کانادا، یک مؤسسه عمومی پس از متوسطه است که به دلیل آموزش و تحقیق کاربردی استثنایی شهرت جهانی به دست آورده است.

دانشگاه های کشور کانادا

دانشکده فیلم سازی بریتیش کلمبیا

دانشکده فیلم سازی ونکوور یکی از پیشروترین دانشکده‌های هنرهای سرگرمی خصوصی است که در بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده است. این دانشکده که در سال 1987 تأسیس شد، در سطح بین المللی به عنوان رهبر جهانی آموزش هنر و سرگرمی شناخته شده است.

این موسسه بیشتر شبیه یک استودیو که برای تلویزیون، فیلم، بازی و طراحی، محتوا ایجاد می‌کند عمل می‌کند. برنامه درسی در دانشکده فیلم ونکوور سعی می‌کند کار تولید عملی را با تئوری صنعتی متوازن کند. برخی از رشته‌های برتر در دانشکده فیلم سازی ونکوور، طراحی و توسعه VR/AR، انیمیشن کلاسیک، تولید فیلم و طراحی صدا می‌باشد. لازم به ذکر است که برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، باید برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید.

سوالات متداول

سخت ترین دانشگاه برای ورود به کانادا کدام است؟
دانشگاه مک مستر یکی از سخت ترین شرایط پذیرش را در مقایسه با سایر موسسات در کانادا دارد. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور است و نرخ پذیرش پایین 13.3% برای دانشجویان بین المللی دارد.
کدام مدرک برای تحصیل در کانادا آسان است؟
ساده ترین مدارک لیسانس در کانادا عبارتند از لیسانس هنر، لیسانس روابط بین الملل، لیسانس روزنامه نگاری و ارتباطات، لیسانس موسیقی، لیسانس روابط عمومی و لیسانس آموزش هنر.

سخن پایانی

درخواست برای دانشگاه های کانادا می‌تواند یک فرآیند طولانی و پیچیده باشد، به خصوص برای دانشجویان بین المللی. باید به خودتان زمان کافی برای آماده سازی بدهید، در مورد دانشگاه‌های مختلف مورد علاقه خود، استان‌هایی که در آن هستند تحقیق کنید و بهترین را انتخاب کنید. اگر شما هم برای تصمیم گیری و دریافت اطلاعات بیشتر نیاز به کمک دارید، می‌توانید به مشاوران متخصص دفتر مهاجرتی صباویزا مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید