لوگو صبا ویزا
ددلاین دانشگاه های آلمان

ددلاین دانشگاه های آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ددلاین دانشگاه های آلمان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

محبوبیت آلمان در بین دانشجویان بین‌المللی سال به سال بیشتر می‌شود و این به لطف زیرساخت‌های آموزشی سطح بالای این کشور و کاهش هزینه‌های تحصیل است. اکثر دانشگاه‌های آلمان در سال دو پذیرش دارند، یکی از پذیرش‌ها برای ترم زمستان و دیگری برای ترم تابستان اجرا می‌شود.

به عنوان یک قاعده کلی، درخواست‌های ترم زمستان و ترم تابستان در یک تاریخ مشخص بسته می‌‌شوند. اما لازم نیست که همه دانشگاه‌ها و برنامه‌ها این تاریخ‌های دقیق را دنبال کنند. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی نکات مربوط به تحصیل در آلمان، فرایند ددلاین دانشگاه های آلمان را نیز شرح دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید!

آشنایی با ددلاین دانشگاه های آلمان

فهرست عناوین

آشنایی با ددلاین دانشگاه های آلمان 2023

پیش از هر چیز بیایید با مفهوم ددلاین آشنا شویم. ددلاین را می‌توان ضرب‌الاجل ترجمه کرد. به بیان ساده شما برای گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان باید از یک دانشگاه در این کشور پذیرش بگیرید. برای گرفتن پذیرش از یک دانشگاه، مهلت محدودی وجود دارد و این مهلت همان ددلاین است.

همان‌طور که اشاره کردیم دانشجویان می‌بایست برای ترم تابستان یا زمستانی اقدام به پذیرش کنند. هر دانشگاه برای هر ترم، تعداد محدودی دانشجو می‌پذیرد. محدودیت دانشگاه‌ها برای هرکدام از این ترم‌ها مهلت مشخصی تعیین می‌کنند. اگر بعد از این مهلت‌ها اقدام به دریافت پذیرش کنید، به درخواست شما رسیدگی نخواهد شد و به عبارتی از مهلت جامانده‌اید.

به طور کلی در پروسه گرفتن ویزای تحصیلی، زمان‌بندی بیشترین اهمیت را دارد. اگر زمان‌بندی شما درست باشد، به موقع به ددلاین دانشگاه های آلمان، آزمون‌ها دوره‌ها و دیگر برنامه‌های دانشگاه می‌رسید. مسئله مهم دیگر، آشنایی با نظام آموزشی کشور مقصد است.

اگر شما هم قصد دارید برای تحصیل به آلمان بروید، لازم است با نظام آموزشی این کشور آشنا شوید. سیستم آموزشی آلمان، مانند دیگر کشورها عبارت است از آموزش پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه و عالی. آلمان از نظر سیستم آموزشی و تحصیلات، رتبه بالایی در دنیا دارد. طبق گزارش‌های رسمی، دانش آموزان و دانشجویان در کشور آلمان از شرایط رفاهی مطلوبی برخوردار هستند. به همین دلیل است که اکثر دانشجویان بین‌المللی درس خواندن در آلمان را به دیگر کشورها ترجیح می‌دهند.

بهترین زمان برای شروع فرایند اپلای در دانشگاه‌های آلمان

لازم به ذکر است که اکثر دانشجویان ترجیح می‌دهند ترم زمستان برای دریافت پذیرش اقدام کنند. دلیل این امر هم تنوع بالای رشته‌ها در ترم زمستان نسبت به ترم تابستان است. طبق یک قاعده کلی، پذیرش برای ترم تابستان در ماه دسامبر شروع و در ماه ژانویه به پایان می‌رسد. پذیرش ترم زمستان نیز در فاصله بین ماه جولای تا ژوئیه اتفاق می‌افتد. ناگفته نماند که این تاریخ‌ها می‌توانند به نسبت دانشگاه متفاوت باشند.

ظرفیت زمستان معمولاً بیشتر از ترم تابستان است و رشته‌های متنوع‌تری را پوشش می‌‌دهد. تقریباً تمام دانشگاه‌های معروف و معتبر آلمان در ترم زمستان درهای خود را به سوی دانشجویان بین‌المللی باز می‌کنند. با این اوصاف می‌توان گفت بهترین ترم برای اخذ پذیرش از دانشگاه ترم زمستان و بهترین زمان برای شروع فرایند اپلای، یک سال قبل از تاریخ شروع پذیرش است.

در رابطه با مدارکی که برای گرفتن پذیرش نیاز دارید می‌توان گفت هر دانشگاه معیارهای پذیرش خود را تعیین می‌کند، اما به طور کلی، موارد زیر در میان اکثر دانشگاه‌ها مشترک هستند.

  • کپی تأیید شده از دیپلم دبیرستان یا مدرکی که قبلاً تکمیل شده است
  • ترجمه ریزنمرات درسی تمامی مقاطع قبلی
  • عکس پاسپورت
  • کپی پاسپورت
  • مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • هزینه درخواست

مدت زمان بررسی درخواست پذیرش از دانشگاه های آلمان

متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور آلمان را دارند، عجله می‌کنند که زودتر از نتیجه درخواست خود باخبر شوند. معمولاً بعد از اعلام ددلاین دانشگاه های آلمان و بارگذاری مدارک، دانشجویان پیغام دریافت مدارک را یک روز بعد دریافت می‌کنند. اما مدت زمانی که طول می‌کشد تا مسئولین دانشگاه مقصد مدارک شما بررسی کنند معمولاً بین 4 الی 6 هفته است.

دانشجویان باید در طول این مدت صبور باشند. اما کنجکاوی در مورد جواب درخواست یک امر طبیعی است. پس اگر جواب پذیرش بیشتر از 6 هفته به طول انجامید می‌توان شخصاً پیگیر این موضوع شد. برای پیگیری فرستادن یک ایمیل به دانشگاه مقصد کافی است. در نوشتن ایمیل باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • مؤدب و محترم باشید و گیرنده را با عنوان مناسب خود خطاب کنید
  • درخواست خود را واضح بیان کنید
  • نام کامل، شناسه برنامه و اطلاعات تماس خود را وارد کنید
  • ایمیل را مؤدبانه و با امضای خود پایان دهید

ددلاین دانشگاه آلمان

ددلاین دانشگاه های آلمان برای رشته MBA

یکی از بهترین و محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان، رشته MBA است. مدارس بازرگانی آلمان سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای جهانی شدن انجام می‌دهند. آنها با بسیاری از کالج‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ارتباط دارند. این امر یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. زیرا دانشجویان می‌توانند از این فرصت‌ها برای آشنایی با بازار کار جهانی استفاده کنند.

از طرف دیگر، برنامه‌های MBA آلمان، امکانات تخصصی گسترده‌ای از جمله مدیریت مهندسی، مدیریت داده‌های بزرگ و غیره را فراهم می‌کند. هرکدام از این رشته‌ها آینده شغلی بسیار درخشانی را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورند.

اقتصاد قوی آلمان یکی دیگر از عوامل جذب دانشجویان خارجی است. شرکت‌های چندملیتی مانند BMV، Volkswagen، Adidas و … که در آنجا مستقر هستند، فرصت‌های شغلی زیادی را برای فارغ التحصیلان کسب‌و‌کار فراهم می‌کنند. در نتیجه، مدارس تجاری و مدیریت آلمان در سطح بین‌المللی محبوبیت بسیار بالایی دارند.

ددلاین دانشگاه‌هایی که رشته‌های MBA را پوشش می‌دهند از بهترین دانشگاه های آلمان هستند و عبارت‌اند از:

اسم دانشگاه ترم پذیرش ددلاین
دانشکده تجارت مانهایم سپتامبر 30 نوامبر، 31 مارچ
دانشکده مدیریت مالی فرانکفورت اکتبر 31 جولای
دانشکده تجارت  otto اکتبر، آپریل 15 دسامبر، 31 می
دانشکده کسب و کار برلین ژانویه 28 ژوئن، 4 اکتبر

ددلاین دانشگاه های آلمان برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

از محبوب‌ترین برنامه‌هایی که توسط دانشجویان بین‌المللی در آلمان انجام می‌شود، پزشکی، دندانپزشکی و موضوعات مرتبط است. برای تحصیل پزشکی در آلمان، دانشجویان باید از جایگاه علمی عالی برخوردار باشند.

با توجه به Numerus Clausus (تعداد کرسی‌های محدود)، میزان پذیرش دانشگاه‌های دولتی پزشکی بسیار پایین است. بنابراین، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی مدارس خصوصی را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی انتخاب می‌کنند. به یاد داشته باشید که دانشگاه‌های غیردولتی، شهریه بالایی دارند.

دانشجویان پزشکی باید با بیماران در بیمارستان‌ها تعامل داشته باشند. بنابراین، تسلط به زبان آلمانی برای آنها ضروری است. اگر مایل به یادگیری زبان آلمانی در سطح پیشرفته هستید، دوره‌های IIK Deutschland گزینه مناسبی هستند. برای یادگیری زبان آلمانی دوره‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید بین دوره‌های داخل دانشگاه و دوره‌های آنلاینی که ارائه می‌شود یکی را انتخاب کنید.

ددلاین دانشگاه‌هایی که می‌توانید در آنها به تحصیل در حوزه پزشکی و دندان‌پزشکی مشغول شوید عبارت‌اند از:

دانشگاه رشته ددلاین ترم تابستان ددلاین ترم زمستان
هایدلبرگ پزشکی 15 ژانویه 20 آگوست
شاریته پزشکی و دندان پزشکی 15 ژانویه 15 جولای
لودویک مونیخ پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی 15 ژانویه 15 جولای
گوته پزشکی و دندان پزشکی 15 ژانویه 15 جولای
توبینگن پزشکی و دندان پزشکی 15 ژانویه 15 جولای

دقت داشته باشید که ددلاین دانشگاه‌ های آلمان برای رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی با یکدیگر متفاوت است.

ددلاین دانشگاه های آلمان برای رشته مهندسی برق

مهندسی در آلمان بسیار محترم شمرده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید در آلمان کمتر مهندسی پیدا می‌شود که بیکار باشد. پس اگر متقاضی مهندسی برق در آلمان هستید می‌توانید امیدوار باشید که بعد از پایان تحصیل شانسی برای مشغول به کار شدن خواهید داشت. مهم‌ترین توصیه‌ای که در رابطه با ددلاین دانشگاه‌های مهندسی آلمان می‌توان کرد این است که سعی کنید 8 هفته قبل از این که ددلاین به پایان برسد درخواست پذیرش خود را ثبت کنید. دانشگاه‌های مهندسی آلمان را می‌توانید در لیست زیر ببینید:

دانشگاه ددلاین
فنی مونیخ 15 جولای
دانشگاه TU برلین 28 فوریه، 31 آگوست
دانشگاه کارلسروهه 28 فوریه، 31 آگوست
دانشگاه آخن 1 آوریل

ددلاین دانشگاه های آلمان برای رشته حقوق

متقاضیانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته حقوق هستند باید بدانند که این رشته از آن دسته رشته‌هایی است که فقط در ترم زمستان ارائه می‌شود. پس اگر ددلاین امسال را از دست بدهید، زمان زیادی عقب خواهید افتاد و باید یک سال برای ددلاین بعدی منتظر بمانید. از طرف دیگر، ددلاین دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد. برای مثال ددلاین دانشگاه مونیخ 30 آوریل و ددلاین دانشگاه فرانکفورت 31 جولای است. از آنجایی که این تاریخ‌ها هرسال عوض می‌شوند توصیه می‌کنیم برای اطلاع از تاریخ ددلاین دانشگاه های آلمان با یک مؤسسه مهاجرتی معتبر تماس بگیرید که پیشنهاد ما دفتر مهاجرتی صباویزا است.

دانشگاه‌هایی که در آنها می‌توانید به تحصیل حقوق بپردازید عبارت‌اند از:

زمان شروع کالج در آلمان

ترم‌های کالج در آلمان مانند ترم‌های دانشگاهی به صورت تابستانه و زمستانه برگزار می‌شوند. اما تفاوت‌هایی نیز در زمان شروع دارند. شروع کالج در ترم زمستان در کشور آلمان، از اول اکتبر شروع می‌شود و تا 31 مارس به طول می‌انجامد. ترم تابستان نیز از اول آوریل شروع شده و 30 سپتامبر تمام می‌شود.

اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که تمایل دارید قبل از دانشگاه رفتن وارد کالج شوید، باید بدانید که کالج‌ها نیز برای پذیرش ددلاین دارند. کالج رفتن علاوه بر اینکه بر دانش زبان آلمانی شما می‌افزاید، سطح علمی شما را نیز افزایش می‌دهد. بهترین زمان برای اپلای کالج، هنگامی است که دریچه اپلای باز می‌شود پس این زمان را از دست ندهید. در ادامه به بررسی نکات مربوط به ددلاین کالج های آلمان خواهیم پرداخت.

ددلاین کالج های آلمان

ددلاین کالج های آلمان

ددلاین کالج های آلمانی معمولاً در 15 ژانویه برای ترم تابستان و 15 جولای برای ترم زمستان است. اگر می‌خواهید در کالج‌های کشور آلمان پذیرفته شوید، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • زمان دقیق ددلاین را بدانید
  • دستورالعمل‌‌ها را به دقت رعایت کنید
  • اطلاعاتی که از شما درخواست شده است را کامل ارائه دهید
  • قبل از بارگذاری مدارک، آنها را تصحیح کنید و غلط‌های املایی را رفع کنید
  • صادق باشید
  • توصیه‌های و انگیزه‌های خود را هوشمندانه بنویسید
  • مطمئن شوید که مقاله شما نشان دهنده شخصیت شماست
  • از ریز نمرات دبیرستان خود کپی تهیه کنید
  • از رسیدن مدارکتان به کالج مقصد اطمینان حاصل کنید
سوالات متداول

آیا ددلاین دانشگاه‌ های آلمان برای هر دوره تحصیلی یکسان هستند؟
خیر، این مهلت در برخی موارد یکسان و در برخی دیگر متفاوت است.
آیا امکان تمدید ددلاین برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان وجود دارد؟
خیر، معمولاً زمانی که مهلت پذیرش تمام می‌شود دیگر امکان تمدید وجود ندارد.
آیا ددلاین دانشگاه‌ها برای بورس‌های تحصیلی در آلمان متفاوت است؟
بله، ددلاین بورس‌های تحصیلی با ددلاین ورود به دانشگاه فرق دارد.
آیا ددلاین دانشگاه دولتی با دانشگاه خصوصی فرق دارد؟
بله، در برخی موارد ددلاین دانشگا‌ه‌های دولتی با دانشگاه‌های خصوصی فرق دارد.

نتیجه گیری

رنکینگ دانشگاه های آلمان نشان دهنده موقعیت، شرایط و رفاه بالای این دانشگاه‌ها برای دانشجویان است. همین امر موجب شده است همه ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا خواهان ورود به دانشگاه‌ها باشند. اما شرایط برای ورود به این دانشگاه‌ها آن چنان هم راحت نیست. اولین چالش شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه، ددلاین است.

در این مطلب تلاش کردیم شما را به طور کامل با اهمیت این فرایند ددلاین دانشگاه های آلمان و نحوه پذیرش در رشته‌های مختلف آشنا کنیم. امیدواریم با خواندن این مطلب گامی بلند در جهت رسیدن به اهدافتان بردارید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید