لوگو صبا ویزا
دلایل ریجکتی ویزای کانادا

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دلایل ریجکتی ویزای کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند ناامید کننده باشد زیرا برنامه‌های سفر، برنامه‌های کاری یا حتی ترتیب یک جدید زندگی را مختل می‌کند. اما نگران نباشید، پس از ریجکت ویزا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای دریافت ویزای کانادا انجام دهید. دلایل مختلفی برای رد شدن درخواست‌های ویزای کانادا وجود دارد که در ادامه دلایل ریجکتی ویزای کانادا را برای شما شرح داده‌ایم.

ریجکت ویزای کانادا

فهرست عناوین

عوامل کلی که باعث ریجکت ویزای کانادا می‌شود

عوامل کلی که باعث ریجکتی ویزای کانادا می‌شود شامل موارد زیر می‌باشد:

  • عدم ارائه مدارک صحیح و دقیق
  • منابع مالی ناکافی برای سفر و اقامت در کانادا
  • دارای سابقه کیفری بودن و رعایت نکردن استانداردهای امنیتی بین المللی
  • عدم رعایت استانداردهای بهداشتی
  • افسر ویزا در مورد قصد متقاضی یا درخواست او آگاه باشد

عوامل زیادی برای ریجکت شدن ویزای کانادا وجود دارد که بیشتر آنها را در موارد بالا ذکر کردیم.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

در اینجا 5 دلیل اصلی برای ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا آورده شده است:

1. قطع ارتباط با کشور مبدا

اگر قصد ندارید به کشور خود بازگردید و مدرک روشنی برای آن ارائه نکنید، ویزای شما رد خواهد شد. معمولاً بسیاری از مهاجران از ویزای دانشجویی به عنوان راهی برای اقامت در کانادا استفاده می‌کنند زیرا اکثر اعضای خانواده آنها در کانادا مستقر شده اند.

2. بدون برنامه شغلی در کشور اصلی

دلیل دیگری که مقامات ویزا برای دانشجویانی که می‌خواهند در کانادا بمانند پیدا می‌کنند، شغل دائمی در کانادا است. اگر کارفرمای فعلی شما در کشورتان قبلاً پیشنهاد کار پس از تحصیل در کانادا را به شما داده است، می‌توانید نامه‌ای از آنها به عنوان مدرک دریافت کنید. اما اگر چنین ترتیبی ندارید، می‌توانید مدرکی مبنی بر برنامه‌های خود برای اقامت در کشور خود ارائه دهید.

3. سابقه سفر ناکافی

در حالی که این دلیل مهمی ‌نیست و در میان دلایل دیگر در نظر گرفته می‌شود، اما اگر هرگز به خارج از کشور خود سفر نکرده باشید یا هرگز با هواپیما سفر نکرده باشید، ویزای شما ممکن است رد شود.

4. نارسایی مالی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحصیل در خارج از کشور، داشتن پول کافی برای تأمین هزینه کل تحصیل است. در حالی که هر دانشگاه در جهان ارسال شهریه را برای سال اول الزامی می‌کند، شما باید مدرکی مبنی بر سوابق مالی و نحوه برنامه ریزی برای پرداخت سال‌های آینده داشته باشید.

5. قصد دوگانه

این مورد سناریویی شبیه به مهاجرت دائمی به کانادا است. یعنی اگر قبلا برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده‌اید و اکنون برای ویزای دانشجویی درخواست داده‌اید یا در حال درخواست هستید، پرونده شما با هدف دوگانه در نظر گرفته می‌شود. در این صورت، باید ثابت کنید که اگر اقامت دائم شما تا پایان اعتبار ویزای تحصیلی شما رد شود، کشور را ترک خواهید کرد. در صورت عدم انجام این کار، ویزا رد می‌شود.

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

دلایل زیادی برای ریجکت ویزای توریستی کانادا وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • دلیل نامشخص بازدید
  • دارایی‌های شخصی ناکافی در کشور مبدا
  • اسناد مبهم یا ناکافی که از پرونده پشتیبانی می‌کند
  • وضعیت اشتغال ناپایدار متقاضی
  • رد درخواست به دلیل وجود روابط خانوادگی قوی
  • نداشتن سابقه سفر
  • عدم وجود مدارک پشتیبان میزبان در کانادا
  • وجود سابقه اقامت بیش از حد قبلی در کانادا
  • فقدان وضعیت قانونی در کشور مبدا
  • دلایل احتمالی دیگر

دلایل ریجکت ویزای کار کانادا

دلایل اصلی ریجکت ویزای کار کانادا در زیر ذکر شده است:

1. اسناد ناکافی

یکی از رایج ترین دلایل ریجکت ویزای کار کانادا، فقدان مدارک پشتیبان است. این می‌تواند شامل فرم‌های مفقود یا ناقص، مدارک ناکافی، تجربه کاری یا شواهد کافی برای حمایت مالی باشد.

2. پیشنهاد کار غیر واقعی

شایع ترین دلیل برای رد مجوز کار، مشکلات مربوط به خود پیشنهاد شغلی است. این موقعیت باید واقعی و با حقوق و شرایط کاری مناسب باشد. همچنین باید توسط ارزیابی تاثیر بازار کار یا سایر اسناد مربوطه پشتیبانی شود.

3. فقدان صلاحیت یا تجربه

IRCC متقاضیانی را که فاقد صلاحیت یا تجربه لازم برای انجام وظایف شغلی هستند که برای آن استخدام می‌شوند، رد می‌کند. این امر برای جلوگیری از ورود افرادی که نمی‌توانند وظایف شغلی خود را انجام دهند، ترتیب داده شده است.

4. بودجه ناکافی

افسران IRCC ممکن است درخواست مجوز کار شما را رد کنند اگر فکر کنند که از نظر مالی در امنیت نیستید. اگر پول کافی در حساب‌های بانکی خود نداشته باشید، نمی‌توانید زندگی در کانادا را ادامه دهید.

ریجکتی ویزای کانادا

5. روابط ضعیف با کشور خود

متقاضیانی که روابط ضعیفی با کشور خود دارند اغلب با رد مجوز کار مواجه می‌شوند. اگر متقاضی روابط ضعیفی با کشور خود داشته باشد، متقاعد کردن افسر IRCC برای اینکه قصد دارید پس از انقضای مجوز کار خود به خانه بازگردید، ممکن است دشوارتر باشد.

6. رد قبلی

IRCC ممکن است درخواست مجوز کار شما را رد کند اگر قبلاً رد شده باشید. این رد قبلی لزوماً نباید رد مجوز کار باشد. IRCC هرگونه رد قبلی را به عنوان نشانه‌ای از اینکه شما نتوانسته‌اید شرایط آنها را برآورده کنید یا فرآیند درخواست را به درستی انجام دهید، در نظر می‌گیرد.

7. عدم شفافیت در محتوای برنامه

افسران IRCC به طور کامل جزئیات درخواست مجوز کار را ارزیابی می‌کنند. این شامل بررسی سازگاری تمام اطلاعات موجود در آن است. اگر درخواست شما ناقص باشد یا حاوی اطلاعات متناقض باشد، احتمالاً رد خواهد شد.

دلایل ریجکت ویزای استارت آپ کانادا

در ادامه دلایل رایجی که موجب ریجکت ویزای استارت آپ کانادا می‌شود شرح داده شده است:

  • عدم ارائه تمام مدارک مورد نیاز
  • عدم ارائه اسناد مالی دقیق
  • عدم رعایت استانداردهای امنیت بین المللی
  • عدم رعایت الزامات بهداشتی
  • عدم اثبات صلاحیت زبان کانادایی
  • عدم ارائه نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده در کانادا
  • معرفی نادرست خود

دلایل ریجکت ویزای همراه کانادا

در سال 2021، بیش از 64000 نفر از طریق ویزای مهاجرت همراه وارد کانادا شدند و بر اساس برخی برآوردها، حمایت از همسر یکی از محبوب ترین جریان‌های مهاجرت به کانادا در این کشور است که هر ساله پذیرای میلیون‌ها مهاجر است.

اما در حالی که کانادا مشتاق استقبال از اعضای خانواده ساکنان دائم است، ریجکت ویزای همراه کانادا نیز غیر معمول نیست. دانستن دلایل ریجکت ویزای همراه کانادا و داشتن یک وکیل مهاجرت با تجربه می تواند به شما کمک کند تا از این مشکل جلوگیری کنید.

1.‌ شما یا همراه تحت حمایت واجد شرایط نیستید

عدم واجد شرایط بودن یکی از شایع ترین دلایل ریجکت ویزای همراه کانادا است. اگر مقیم دائمی هستید که برای اسپانسرشیپ همسر خارجی درخواست می کنید، ممکن است واجد شرایط حمایت مالی از یکی از اعضای خانواده در کانادا نباشید یا اگر از شخصی غیر از همسر یا فرزندان خود حمایت مالی می کنید اما توانایی مالی برای حمایت از آنها را ندارید.

2.‌ اسناد و جزئیات مهم را از دست دادید

هنگام درخواست برای ویزای همراه در کانادا، ضروری است تا جایی که ممکن است جزئیات را در درخواست خود داشته باشید. اگر نتوانید همه اعضای خانواده را به طور کامل اعلام کنید، ممکن است گواهی‌های مهمی را که رابطه شما با فرد مورد حمایت را ایجاد می‌کند از دست بدهید یا اگر مدارک حمایتی شخصی خود را ارائه نکنید، در خطر رد شدن هستید.

3.‌ مدت زیادی از حمایت شما نمی‌گذرد

افرادی که تحت حمایت خانواده به کانادا اسپانسر شده اند باید حداقل پنج سال قبل از درخواست مهاجرت برای اسپانسرشیپ همسر صبر کنند.

4.‌ شما اسپانسر قبلی را پیش فرض کردید

اگر در گذشته از یک همراه یا یکی از اعضای خانواده حمایت مالی کرده‌اید اما نتوانسته‌اید کمک مالی آنها را ادامه دهید، ممکن است نتوانید در یک درخواست جدید حمایت از همراه موفق شوید.

5.‌ شما دریافت کننده کمک مالی هستید

اگر در کانادا دریافت کننده کمک‌های اجتماعی هستید، نمی‌توانید از همراه خود حمایت مالی کنید. بنابراین، کسانی که برای ویزای همراه اقدام می‌کنند باید از توان مالی قوی برخوردار باشند.

6.‌ شما سابقه کیفری دارید

اگر تا به حال به اتهام جنایی در کانادا محکوم شده‌اید، نمی‌توانید برای ویزای همراه درخواست دهید.

مراحلی که پس از ریجکت ویزای کانادا باید طی کرد

نامه رد درخواست شما حاوی سرنخ‌ها و اطلاعات مهمی در مورد دلایل رد درخواست شما است. آن را با دقت بخوانید و اطلاعاتی را که می‌توانید بعداً برای تقویت پرونده درخواست مجدد خود استفاده کنید، یادداشت کنید.

· تجدید نظر

بسته به مورد، ایده خوبی است که واجد شرایط بودن خود را برای درخواست تجدید نظر دادگاه فدرال کانادا در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که این تجدید نظر فقط در یک بازه زمانی خاص معتبر است و باید فوراً به آن رسیدگی شود. اگر این مورد در مورد شما صدق می‌کند، ممکن است ایده خوبی باشد که از یک وکیل متخصص در درخواست‌های ویزای کانادا کمک بگیرید تا شانس خود را برای تایید بیشتر افزایش دهید.

· درخواست مجدد

پس از رد ویزای کانادا، متقاضیان باید برای ثبت درخواست مجدد اقدام کنند و بدانند که این مراحل چیست و آنها را به دقت دنبال کنند تا در دفعه دوم مشکلی نداشته باشند. مراحلی که در درخواست مجدد خود انجام می‌دهید بر اساس نوع ویزای مورد نیاز شما متفاوت است.

کورت چیست؟

بر اساس قانون مهاجرت کانادا، می‌توانید از دادگاه فدرال(کورت) کانادا درخواست کنید که تصمیمات مهاجرتی را بررسی کنند. اگر هیئت مهاجرت و پناهندگی ویزای شما را رد کند، باید ظرف 15 روز پس از تصمیم IRB درخواستی برای بررسی دادگاه فدرال ارائه دهید.

مراحل پروسه کورت کانادا

بررسی توسط دادگاه فدرال یک فرآیند 2 مرحله‌ای است:

  • Leave stage
  • Judicial review stage

مرحله 1: ترک صحنه

در مرحله اول که مرحله مرخصی نامیده می‌شود، دادگاه اسناد مربوط به پرونده شما را بررسی می‌کند. شما باید به دادگاه نشان دهید که تصمیم منصفانه یا معقول نبوده و یا اشتباهی وجود داشته است. اگر دادگاه مرخصی بدهد، به این معنی است که با بررسی عمیق تصمیم موافقت می‌کند.

مرحله 2: بررسی قضایی

مرحله دوم بررسی قضایی نام دارد. در این مرحله، شما (با یا بدون وکیل) می‌توانید در جلسه شفاهی دادگاه شرکت کنید و توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید تصمیم اولیه IRB اشتباه بوده است.

تفاوت بین عدم پذیرش و استرداد در ویزای ریجکت شده چیست؟

اگر افسر ویزا که به پرونده شما منصوب شده است تشخیص دهد که درخواست شما حداقل شرایط لازم برای ویزای مورد نظر شما را ندارد، درخواست را رد (عدم پذیرش) می‌کند. همچنین می‌توانند درخواست شما را به دلایل جنایی یا پزشکی رد کنند و در این صورت هزینه‌های پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی‌شود.

برعکس، اگر بسته درخواست شما به شما بازگردانده (ریجکت) شود، به این معنی است که شما مدارک کافی برای اثبات واجد شرایط بودن خود را ارائه نکرده‌اید. همچنین در صورتی که در زمان دریافت پرونده شما توسط مقامات مهاجرت، سهمیه برنامه‌ای که تحت آن درخواست داده‌اید تکمیل شده باشد، می‌توانید بسته درخواست خود را پس بگیرید. اگر درخواست شما به شما بازگردانده شود، باید حق بازپرداخت هزینه‌های پردازش دولتی که پرداخت کرده‌اید را نیز دریافت کنید.

تفاوت ریجکت و ریفیوز ویزای کانادا چیست؟

ریفیوز ویزا به این معنی است که شما کار اشتباهی انجام داده‌اید و این کار در سوابق دائمی شما باقی مانده و منجر به رد ویزا می‌شود. در حالی که ریجکت ویزا به معنای گم شدن مدارک شما است و باید مدارک خود را دوباره ارسال کنید.

اهمیت زمان در رفع ریجکتی ویزای کاری کانادا

اگر درخواست شما برای آمدن به کانادا رد شد، می‌توانید در هر زمانی دوباره درخواست دهید، مگر اینکه در نوت آفیسر شما آمده باشد که نمی‌توانید. فقط در صورتی باید دوباره درخواست دهید که بتوانید اطلاعاتی را که قبلاً درج نکرده‌اید درج کنید. اگر وضعیت قانونی داشته‌اید و آن را از دست داده‌اید (مثلاً اگر مجوز کار شما منقضی شده باشد و به موقع آن را تمدید نکرده باشید)، زمان کمی ‌برای درخواست مجدد دارید.

زمان اقدام مجدد پس از ریجکت شدن ویزای کانادا

ظرف 21 روز از روز رد درخواست ویزا، می‌توانید برای بررسی تصمیم DIAC در MRT درخواست تجدید نظر کنید. گاهی اوقات حتی اگر ویزای شما رد شده باشد، شانس درخواست ویزای دیگری را خواهید داشت.

نقش نوت آفیسر در ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

اگر می‌خواهید دلایل رد ویزا را کشف کنید، دریافت نوت آفیسر کانادا کمک بزرگی خواهد بود. نوت آفیسر، یادداشت‌های الکترونیکی مفصلی هستند که به عنوان حامل مشکل تأیید ویزا شما عمل می‌کنند. آنها اسناد ضروری هستند که به شما کمک می‌کنند موارد رد ویزا را به راحتی انجام دهید، همچنین دلایل دقیق رد ویزای خود را به شما اطلاع می‌دهند که شانس تایید ویزا را به بهترین شکل ممکن افزایش می‌دهد. پس از اطلاع از علت ریجکت شدن ویزا، به راحتی می‌توانید با پیوست کردن مدارک مربوطه، نگرانی‌ها و مشکلات خود را در درخواست ویزای بعدی خود برطرف کنید.

ریجکت شدن ویزای کانادا

چند راهکار عملی برای کاهش احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند برای هر دانشجوی بین المللی که از خارج از کانادا درخواست می‌دهد یک کابوس باشد. هزاران دانشجوی بین المللی هر ساله در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا پذیرش دریافت می‌کنند. چنین دانشجویانی باید قبل از آمدن به کانادا و تحصیل در این موسسات ویزای تحصیلی دریافت کنند. در ادامه دلایل مختلف ریجکت ویزای تحصیلی کانادا آورده شده است:

  • بودجه ناکافی یا اثبات حمایت مالی
  • مستندات ناقص
  • ناکامی در ترخیص پلیس
  • اطلاعات ناقص یا نادرست
  • مهارت‌های زبانی ضعیف
سوالات متداول

‌ مشخص شد که من واجد شرایط ویزا نیستم. آیا می‌توانم پولم را پس بگیرم؟
‌ مشخص شد که من واجد شرایط ویزا نیستم. آیا می‌توانم پولم را پس بگیرم؟
کدام کشور بالاترین نرخ رد ویزا را دارد؟
سوئد، فرانسه و نروژ از جمله کشورهایی هستند که بالاترین نرخ رد ویزا را دارند.
آیا ریجکت ویزا بد است؟
اگر درخواست ویزای شما رد شود، ممکن است برنامه سفر شما تحت تأثیر قرار گیرد. قبل از هر چیز نمی‌توانید به کشوری سفر کنید که برای بازدید از آن برنامه ریزی کرده بودید. بنابراین باید ترتیبات دیگری برای سفر انجام دهید که می‌تواند گران و زمان بر باشد.

سخن پایانی

ریجکت ویزای کانادا ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما واجد شرایط بودن خود را برای بازدید از یک کشور خاص ثابت نکنید. این بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که متقاضیان اطلاعات مهمی را ارائه نمی‌دهند، یا گاهی اوقات به دلیل گم شدن اسناد خاص، ناقص بودن درخواست ویزا، مفقود شدن مدارک و نادیده گرفتن اطلاعات اتفاق می‌افتد. برای جلوگیری از رد شدن ویزای خود و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به موسسه مهاجرتی صبا ویزا مراجعه نمایید و از مشاوران متخصص این مجموعه راهنمایی لازم را دریافت کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید