لوگو صبا ویزا
رشته هوش مصنوعی در کانادا

رشته هوش مصنوعی در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل رشته هوش مصنوعی در کانادا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

هوش مصنوعی یک علم جدید در دنیا محسوب می‌شود که هر روز از جهات مختلف گسترش پیدا می‌کند. از همین رو این رشته تحصیلی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا ارائه می‌شود. رشته هوش مصنوعی در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید که با برنامه‌ریزی مناسب برای پذیرش و شروع تحصیل در کانادا اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم تا تمامی جزئیات مربوط به این موضوع را بیان کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی رشته هوش مصنوعی در کانادا

فهرست عناوین

معرفی رشته هوش مصنوعی در کانادا

هوش مصنوعی در حقیقت شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. هوش مصنوعی در واقع یک هوش شبه انسانی است که توسط یک ربات یا ماشین پردازش می‌شود. در واقع این نوع از هوش یک تقلید و شبیه سازی از هوش انسانی خواهد بود. از زمانی که سیستم‌های کامپیوتری در سراسر جهان رشد پیدا کردند، هوش مصنوعی به یک رشته دانشگاهی تبدیل شد. زندگی امروزی بشر به شدت تحت تاثیر این هوش است و تاثیرات آن بر روی قسمت‌های مختلف زندگی انسان کاملا مشهود است.

از آنجایی که کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید،‌ در رشته هوش مصنوعی نیز پیشتاز بوده و بهترین عملکرد را ثبت کرده است. تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا در حال ارائه رشته هوش مصنوعی هستند. از همین رو شما می‌توانید که برای تحصیل رشته هوش مصنوعی در کانادا اقدام کنید. خوشبختانه بازار کار این رشته نیز هر روز در حال گسترش است که آینده شغلی فارغ‌التحصیلان این رشته را  تضمین می‌کند. با توجه به نکات مهمی که برای شما شرح داده شد، بهتر است که تحصیل خود را در این رشته آغاز کنید تا از تمامی مزایای آن برخوردار شوید.

تحصیل کارشناسی هوش مصنوعی در کانادا

امروزه رشته هوش مصنوعی در مقاطع تحصیلی متعددی ارائه می‌شود. به همین علت شما می‌توانید که در مقطع کارشناسی هوش مصنوعی تحصیلات خود را آغاز کنید. این دوره تحصیلی در کانادا بین ۳ تا ۴ سال زمان می‌برد. هر چقدر که دانشجو عملکرد بهتری داشته باشد، سریع‌تر این دوره کارشناسی را به اتمام می‌رساند. برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باید مدارک مختلفی را آماده کنید که هر کدام از آن‌ها دارای اهمیت هستند. بر همین اساس شما باید اصل مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات را ارائه دهید. از آنجایی که آموزش در کشور کانادا به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است، شما باید یک مدرک زبان معتبر داشته باشید.

در حال حاضر بیشتر دانشگاه‌ها مدارک آیلتس و تافل را برای این موضوع می‌پذیرند. چنانچه شما  می‌خواهید که مدرک آیتلس را ارائه کنید، باید حداقل نمره ۶.۵ را کسب کرده باشید. ارائه انگیزه نامه نیز برای قبولی در مقطع کارشناسی از واجبات است که باید آن را هم تهیه کنید. شاید برای شما جالب باشد که در طول سالیان اخیر تعداد پذیرفته‌‌شدگان در این مقطع افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش علاقه‌مندی به رشته هوش مصنوعی در کانادا است. البته هر دانشگاه شرایط پذیرش خاص خود را دارد که باید مدارک لازم را برای آن آماده کنید.

تحصیل فوق لیسانس هوش مصنوعی در کانادا

تحصیلات تکمیلی رشته هوش مصنوعی در کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دنبال می‌شود. در این بین اخذ پذیرش برای فوق لیسانس هوش مصنوعی نیازمند آماده سازی مدارک مختلفی است. این دوره تحصیلی حدود ۲ سال زمان می‌برد. برای قبولی در این مقطع باید اصل مدرک لیسانس را به همراه ریزنمرات آن ارائه کنید. همچنین باید از اساتید دوره کارشناسی توصیه نامه دریافت کرده و آن را ضمیمه پرونده خود کنید. رشته هوش مصنوعی در کانادا در مقطع فوق لیسانس نیاز به انگیزه نامه دارد. از همین رو باید با دقت تمام انگیزه نامه را آماده کرده و تحویل دهید.

همچنین  شما باید سوابق تحصیلی و تحقیقاتی خود را هم عرضه کنید تا دانشگاه مورد نظر بهتر درباره شما تصمیم گیری کند. داشتن مدرک زبان معتبر در این مقطع نیز الزامی است که باید حتما آن را اخذ کرده باشید. ناگفته نماند که مدارک اثبات تمکن مالی هم باید به‌صورت ویژه ارائه شود. معمولا هر دانشگاه یک فرم پذیرش آنلاین دارد که باید آن را هم به‌صورت دقیق پر کنید. چنانچه تمامی این مراحل را به‌طور دقیق پشت سر بگذارید، پذیرش شما انجام شده و تحصیل خود را در رشته هوش مصنوعی آغاز خواهید کرد.

تحصیل دکترای هوش مصنوعی در کانادا

بالاترین سطح تحصیلی هوش مصنوعی مقطع دکترا است که حدود ۴ سال به طول می‌انجامد. البته در برخی از موارد مدت زمان این دوره بیشتر هم خواهد شد. برای اخذ پذیرش در این مقطع حتما باید پروپوزال خود را ارائه دهید. همچنین باید در دانشگاه مدنظر خود یک استاد راهنما را انتخاب کنید. همچنین شما باید در مصاحبه نیز شرکت کرده و نظر مثبت هیئت علمی دانشگاه را نسبت به خود جلب کنید. اصل مدارک لیسانس و فوق لیسانس باید به همراه ریزنمرات آن ارائه شود.

در این بین برخی از دانشگاه‌ها شرط معدل هم مشخص کرده‌اند. ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه هم از دیگر اقداماتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. همچنین داشتن رزومه تحصیلی قوی همچون چاپ مقالات علمی نقش بسزایی در پذیرش شما خواهد داشت که نباید از آن غافل شوید. بدون شک هر چقدر که سابقه تحصیلی درخشان‌تری داشته باشید، به همان اندازه نیز احتمال پذیرش شما افزایش پیدا می‌کند. بیشتر بورسیه های تحصیلی کانادا نیز در این مقطع ارائه می‌شود که در صورت وجود شرایط می‌توانید از این امکان ویژه هم برخوردار شوید.

تحصیل رشته هوش مصنوعی در کانادا

بهترین دانشگاه های هوش مصنوعی کانادا

با توجه به اینکه طرفداران رشته هوش مصنوعی در حال افزایش هستند، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا نیز این رشته را ارائه می‌کنند. سطح عملی هر کدام از این دانشگاه‌ها با توجه به شرایطی که دارند با یکدیگر متفاوت است. در حال حاضر دانشگاه‌های مطرح آلبرتا، کوئینز، تورنتو و واترلو در حال ارائه این رشته هستند. به همین علت شما با یک برنامه‌ریزی درست و حساب شده می‌توانید در این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید. با توجه به سطح علمی بالای دانشگاه‌های گفته شده، میزان رقابت برای ورود به آن‌ها بسیار بالاست. از همین رو سعی کنید که تمامی مدارک خواسته شده را به‌صورت کامل ارائه دهید.

خوشبختانه رشته هوش مصنوعی در برخی از کالج های کانادا نیز ارائه می‌شود که این امر اهمیت آن را بیشتر می‌کند. به‌طور مثال شما می‌توانید که تحصیل خود را در کالج هنرهای کاربردی  Centennial ادامه دهید. همچنین کالج سنت کلر نیز رشته هوش مصنوعی در کانادا را ارائه می‌دهد. با این حال اگر دوست دارید که تحصیل خود را در دانشگاه  ادامه دهید، مراکزی هستند که امکان پذیرش آسانی دارند. دانشگاه‌های سنت فرانسیس خاویر، وینیپک، ساسکاچوان و رایرسون جزو این موارد هستند امکان تحصیل آسان را برای شما به وجود آورده‌اند.

گرایش های رشته هوش مصنوعی در کانادا

امروزه هوش مصنوعی بسیار گسترده شده است و موارد گوناگونی را در برگرفته است. گرایش‌های رشته هوش مصنوعی در کانادا متنوع هستند که شما باید بر اساس علاقه خود به آن‌ها وارد شوید. یادگیری ماشین یکی از این گرایش‌های معروف است که بسیاری از دانشگاه‌ها در آن دانشجو می‌پذیرند. همچنین گرایش رباتیک نیز به‌طور ویژه به ساختار ربات‌ها و استفاده از هوش مصنوعی در آن‌ها می‌پردازد. در این بین گرایش شبکه‌های عصبی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به هیچ وجه نباید اهمیت آن‌ را فراموش کنید.

امروزه هر کدام از داشنگاه‌ها یک یا چند گرایش متعدد را تحت پوشش قرار می‌دهند که هر کدام آن‌ها در نوع خود اهمیت دارند. به طور مثال محاسبات شناختی یکی از گرایش‌های مهم رشته هوش مصنوعی است. در کنار آن بسیاری از دانشجویان نیز ترجیح می‌دهند که گرایش پردازش زبان طبیعی را ادامه دهند. همچنین گرایش چشم انداز کامپیوتر نیز در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است که بسیاری از افراد آن را به طور جدی دنبال می‌کنند. با توجه به گستردگی گرایش‌های رشته هوش مصنوعی در کانادا، شما می‌توانید که در گرایش مورد علاقه خود شروع به تحصیل کنید.

هزینه تحصیل هوش مصنوعی در کانادا

هوش مصنوعی جزو رشته‌های مهمی است که تحصیل در آن می‌تواند آینده درخشانی را برای شما رقم بزند. با این حال نباید از یاد برد که تحصیل در این رشته نیز هزینه‌های خاص خود را دارد که باید برای پرداخت آن آمادگی داشته باشید. بیشترین هزینه‌ای که باید برای رشته هوش مصنوعی در کانادا پرداخت کنید شهریه دانشگاه خواهد بود. امروزه هر دانشگاه میزان شهریه مشخصی را برای شما در نظر گرفته است که باید به آن توجه داشته باشید.

بدون شک دانشگاه‌هایی که سطح علمی بالاتری دارند شهریه بیشتری هم درخواست می‌کنند. به‌طور کلی هزینه شهریه برای رشته هوش مصنوعی بین ۱۸ تا ۳۵ هزار دلار خواهد بود. در نتیجه شما می‌توانید که بعد از انتخاب دانشگاه مورد نظر در مورد میزان شهریه آن اطلاع پیدا کنید. ذکر این نکته ضروری است که به غیر از شهریه هزینه‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت.

به‌طور مثال خرید کتاب یا تجهیزات آموزشی نیز هزینه‌های خاص خود را دارد که باید برای پرداخت آن‌ها دست به کار شوید. دانشجو برای زندگی در کانادا نیز به صورت ماهیانه هزینه‌هایی دارد که باید در اسرع وقت پرداخت شود. هزینه‌های ماهانه هر دانشجو با توجه به سبک زندگی هر کس متفاوت خواهد بود. با این وجود هر دانشجو حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه ماهانه دارد که باید خود را برای پرداخت آن آماده کند.

هوش مصنوعی در کانادا

شرایط شغلی رشته هوش مصنوعی در کانادا

قبل از اینکه بخواهید وارد رشته هوش مصنوعی در کانادا شوید، در ابتدا باید شرایط شغلی آن را به‌طور کامل بسنجید. از آنجایی که هوش مصنوعی هر روزه در حال رشد و پیشرفت است، هر روزه فرصت‌های شغلی جدیدتری نیز به وجود می‌آید که در نوع خود بسیار ارزشمند است. شما با ورود به این رشته و تمام کردن آن می‌توانید به مشاغل فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید. به‌همین علت در زیر تعدادی از این مشاغل مهم را بیان می‌کنیم.

  • مهندس برنامه چشم انداز کامپیوتر
  • تحلیلگر کسب‌وکار فناوری اطلاعات
  • مهندس ارشد صدا
  • معمار ارشد هوش تجاری

همانطور که می‌بینید داشتن تخصص در هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های شغلی فراوانی را برای شما به وجود بیاورد. هر کدام از این مشاغل دارای درآمد مشخصی در سال هستند که باید به آن توجه کنید. به‌ط طور مثال مهندس چشم انداز کامپیوتر در سال حدود ۸۰ هزار دلار درآمد خواهد داشت. این در حالی است که یک مهندس ارشد صدا درآمد ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار دلار را به دست می‌آورد. به هر حال شغل شما در این مورد بسیار اثرگذار خواهد بود پس حتما از این شرایط شغلی عالی استفاده کنید.

اخذ ویزای تحصیلی هوش مصنوعی در کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیازمند آماده‌سازی مدارک مختلف است. در نتیجه شما هم می‌توانید که با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق مراحل اخذ ویزا را پشت سر بگذارید. برای این کار باید در ابتدا نامه پذیرش خود از سمت دانشگاه مورد نظر را دریافت کنید. چنانچه این اتفاق خوب برای شما رخ داد، فرم درخواست ویزا را پر کرده و تمامی جزئیات لازم را بنویسید. برای اطلاع دقیق از مدارک خواسته شده آن‌ها به صورت لیست شده در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  • ارائه اصل گذرنامه
  • اثبات تمکن مالی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • اخذ نوبت برای سفارت
  • شناسنامه و کارت ملی
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • اصل مدارک تحصیلی
  • اصل مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • نامه عدم سوپیشینه
  • ارائه سوابق تحصیلی و مقالات چاپ شده
  • نامه پذیرش از دانشگاه

زمانی که تمامی این موارد را آماده کردید، باید آن‌ها را به سفارت کانادا ارائه دهید تا بررسی‌های لازم را انجام دهند. معمولا توسط سفارت یک زمان برای مصاحبه مشخص می‌شود که باید در زمان مقرر در آن حضور پیدا کنید. همچنین بررسی پرونده ویزا و صدور آن نیز هزینه‌ خاصی دارد که باید آن را در اسرع وقت پرداخت کنید.

سخن پایانی

رشته هوش مصنوعی در کانادا توسط دانشگاه‌های مختلفی ارائه می‌شود که هر کدام از آن‌ها شرایط خاص خود را دارند. با توجه به آینده روشن رشته هوش مصنوعی در کانادا، میزان تقاضا برای ورود به این رشته افزایش پیدا کرده است. البته فرایند پذیرش و گرفتن ویزا همواره چالش‌های خاص خود را دارد. از همین رو کمک گرفتن از یک تیم حرفه‌ای می‌تواند سرعت انجام کار را بالا ببرد. خوشبختانه موسسه حقوقی و مهاجرتی صبا ویزا آماده است که در تمامی این مراحل به یاری شما بشتابد. در نتیجه با یاری این مجموعه مهاجرت به کانادا به آسانی و بدون مشکل خاصی صورت می‌گیرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید