لوگو صبا ویزا
تحصیلات تکمیلی در انگلستان

شرایط تحصیلات تکمیلی در انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط تحصیلات تکمیلی در انگلستان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

انگلستان خواستگاه بسیاری از دانشگاه های پیشرو در جهان است . این دانشگاه ها به خاطر کیفیت آموزش و متدهای نوین تدریس ، مشهور و مطرح هستند. برای دانشجویان بین المللی که در انگلستان تحصیل می کنند ، این کشور یک فرصت عالی تقویت زبان انگلیسی و  آموزش در محیط متنوع فرهنگی و هیجان انگیز  ایجاد می کند. علاوه بر این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی جدیدتری پیش رو دارند؛ تخصص های به روز و  جهانی پیدا می کنند و  در حوزه ای که آموزش دیده اند، متخصص می شوند. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در انگلستان به دلیل اعتباری که مدارک تحصیلی این کشور دارد، می توانند در طول دوره کاری خود درآمد بیشتری کسب کنند.

دوره کارشناسی ارشد در انگلستان

دوره تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد در انگلستان معمولا یک سال طول می کشد (در حالی که دیگر برنامه های کارشناسی ارشد معمولا دو ساله است) و دانشجو می تواند بلافاصله با در دست داشتن مدرک دانشگاهی انگلستان ، سریعا کار خود را شروع کند . یک مطالعه انجام شده نشان داده که 86 درصد دانشجویانی که  دوره کارشناسی ارشد را در انگلستان به پایان رسانده اند ، پس از فارغ التحصیلی ، 75 درصد بیشتر  از افرادی که به مدرک کارشناسی این کشور قناعت کرده اند، در مشاغل تمام وقت مشغول به کار بوده اند!

دوره های کارشناسی ارشد انگلستان آموزش محور و پژوهش محور هستند. در ادامه به شرح و بررسی هر یک از این دوره ها می پردازیم:

دوره کارشناسی ارشد آموزش محور:

چهار  برنامه اصلی در این دوره تعریف شده است؛ کارشناسی ارشد هنر(MA) ، کارشناسی ارشد علوم (MSc) ، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) و کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) که هر یک از آنها ظرف مدت یک تا دو سال به پایان می رسد.  در  چنین برنامه ای، انتظار می رود دانشجویان کارشناسی ارشد، درست مثل دانشجویان مقطع کارشناسی ،  در سمینارها ، آموزش ها و سخنرانی های هفتگی شرکت کنند ؛  ارزیابی دانشجویان این مقطع از طریق برگزاری آزمون ، پایان نامه یا پروژه انجام می شود.

دوره کارشناسی ارشد پژوهش محور:

مبنای مطالعه در این برنامه همان موضوع پایان نامه دانشجو است که ناظران علمی دانشگاهی بر آن نظارت می کنند. پژوهش باعث می شود که دانشجویان مسئولیت بیشتری در قبال برنامه درسی خود پیدا کنند . پایان نامه در اتمام این دوره ، در یک آزمون شفاهی ارائه خواهد شد.

تحصیلات تکمیلی در انگلستان

هزینه دوره کارشناسی ارشد چقدر است؟

متوسط ​​هزینه کارشناسی ارشد در انگلستان برای یک دانشجوی بین المللی حدود 14620 پوند است. شهریه تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد بسته به رشته مورد نظر کارشناسی ارشد برای تحصیل و منطقه ای از این کشور که قصد تحصیل و زندگی در آن را دارید ، متفاوت است. دانشکده های تحصیلات تکمیلی در انگلستان بسیار ارزان تر از دانشکده های تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده است . تحصیل در انگلستان می تواند 30 تا 60 درصد ارزان تر از همان سطح از تحصیلات در آمریکا باشد.

الزامات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان، مدرک کارشناسی مرتبط با رشته تحصیلی یا معادل آن، سوابق تحصیلی متقاضی، ریزنمرات، نمره آزمون GMAT (در صورتی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مدیریتی دارید) و در بعضی موارد داشتن سابقه مدیریتی ضروری است. رزومه ، توصیه نامه و اظهار نامه هم در مواردی از متقاضی خواسته می شود. همچنین داشتن مدرک آیلتس 5و6 ضروری است. برای متقاضیانی که نمره آیلتس پایین تر دارند، دوره ای به نام Pre-master  و یا  Pre- sessional قبل از ورود به مقطع  کارشناسی ارشد برگزار می شود تا نمره آیلتس استاندارد سازی شود. این دوره همچنین مناسب آن دسته از متقاضیانی است که تصمیم به تغییر رشته دارند.

دوره دکتری در انگلستان

دوره دکتری در انگلستان معمولا 3 تا 5 سال طول می کشد ( دوره دکتری پاره وقت 6 یا 7 سال به طول می انجامد).  مهلت پایان نامه می تواند به اختیار موسسه تمدید شود. در واقع ، بسیاری از دانشجویانی که در دوره دکتری سه ساله ثبت نام می کنند ، تا پایان چهار سال پایان نامه خود را ارائه می کنند. اکثر دوره های دکتری در سپتامبر یا اکتبر آغاز می شوند اما اقدام برای پذیرش دوره دکتری انگلستان چه با هزینه شخصی چه  با بورسیه در تمام طول سال ممکن است. بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه می توانید درباره امکان بورس تحصیلی با استاد راهنمای خود مذاکره کنید. برای ورود به این دوره، ارائه مدرک آیلتس با نمره ۷  الزامی است.

دانشجویان دکتری قبل از تهیه پایان نامه معمول 90،000-60،000 کلمه ای، به طور مستقل تحقیقاتی پایه ای و مهم در یک زمینه یا موضوع خاص انجام می دهند ؛ برخی برنامه های دکتری،  شامل مؤلفه های تدریس شده است.

دوره دکتری سه ساله به طور معمول شامل دوره های زیر می شود:

در سال اول دوره دکتری دانشجو با استاد راهنمای خود ملاقات می کند تا در مورد موضوع تحقیق خود صحبت کند و بر سر برنامه پژوهشی به توافق برسد. سپس کارهایی را که می بایست در طول دوره انجام شود ارزیابی و نقد می کند.

در سال دوم دوره دکتری تمرکز دانشجو به جمع آوری نتایج و کار روی پایان نامه معطوف می شود . در این دوره دانشجو دکتری شروع به نوشتن فصل های پایان نامه خواهد کرد. دانشجو همچنین می تواند نتایج و ایده های خود را در کنفرانس های دانشگاهی ارائه کند ، تجربه تدریس بدست بیاورد و  با سایر دانشجویان در پروژه های مشابه همکاری کند و مزیت تحقیقات خود را از طریق کارگاه ها و سخنرانی ها به عموم ارائه دهد.  او  همزمان می تواند نتایج تحقیقاتش را برای انتشار در یک ژورنال دانشگاهی معتبر ارسال و اقدام به انتشار آنها کند.

در سال سوم  دانشجو مستلزم نوشتن پایان نامه است ، اگرچه تحقیقات روی پایان نامه هنوز هم در ممکن است در جریان باشد. بعد از اینکه استاد راهنما ، پایان نامه دانشجو را تایید کرد،  او  می بایست آن را در  یک جلسه آزمون یک یا سه ساعته شفاهی (viva voce) ارائه دهد که حداقل پنج کارشناس در آن حضور خواهند داشت.

*نکته: یک دوره 6 ماهه در صورت نیاز برای استانداردسازی سطح ریسرچ و پروپوزال نویسی برگزار می شود.

برخی از مدارک دوره دکتری به شرح زیر است:

دکتری عالی افتخاری؛ معمولاً کمیته ای متشکل از شخصیت های علمی و فرهنگی درخواست خود مبنی بر اعطای دکتری به یک شخص خاص را به هیئت رئیسه دانشگاه اعلام می کند. لازمه اعطای دکتری ،  مجموعه ای از تحقیقات منتشر شده و بررسی شده طی سال های متمادی است. این نوع دکتری معمولاً برای کسانی است که چندین سال تجربه هنری یا سیاسی دارند. عناوین جوایز مشترک شامل دکتری حقوق مدنی ، دکتری الاهیات ، دکتری ادبیات ، دکتری موسیقی ، دکتری علوم و دکتری حقوق است.

New Route PhD ؛ برخی سطوحی که مشابه دکتری هستند، عبارتند از MPhil و MRes که متقاضیان چندان زیادی ندارند. این برنامه شامل یک پایان نامه کوتاه در  اتمام دوره ها می شود که با ارائه همراه است. این دوره را می توان مقدمه ای بر دکتری دانست و دانشجو پس از گذراندن آن رسما وارد دوره دکتری می شود.

هزینه های دوره دکتری

سه راه برای تامین بودجه دکتری وجود دارد:

دکتری با هزینه شخصی: بسیاری از دانشجویان شخصا شهریه دوره تکمیل دکتری را پرداخت می کنند.

دکتری با اسپانسرشیپ: دانشگاه ها غالباً برای تحقیق از شوراهای تحقیقاتی ، خیرین و اسپانسر صنعتی بودجه دریافت می کنند. اگر متقاضی دریافت دوره دکتری به عنوان بخشی از  این پروژه ها باشید ، معمولاً شهریه تحت پوشش آنها قرار می گیرد و ممکن است دانشجوی دکتری بتواند هزینه ای برای زندگی هم دریافت کنید. لطفا توجه داشته باشید که کسب اسپانسر برای دانشجوی بین المللی چندان هم آسان نیست.

بورسیه تحصیلی: در اکثر  برنامه های دکتری این دانشجو است که موضوع پژوهش خود را انتخاب می کند .  اما گاهی ممکن است پژوهش دکتری ، بخشی از یک پروژه دانشگاهی باشد. در این صورت دانشجوی دکتری  studentship” نامیده می شود و در یک پروژه از پیش تعیین شده کار خواهد کرد. بسیاری از دانشگاه های لندن بورسیه های تحصیلی جزئی یا کاملی را برای دانشجویان بین المللی دکتری ارائه می کنند. بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه می‌توانید درباره امکان بورس تحصیلی با استاد راهنمای خود مذاکره کنید. استاد تشخیص می‌دهد که کدام دانشجو بر اساس طرح ارائه داده لایق بورس دکتری می‌باشد. هر دانشگاه سیاست‌های خاص خود را در زمینه ارائه این دوره و پذیرش دانشجو دارد.

گزینه های موجود برای مطالعات دکتری در انگلستان

دوره دکتری بالاترین سطح صلاحیت و ایده آل برای مشاغل دانشگاهی است . اگر می خواهید پس از پایان دکتری در فضاهای آکادمیک و دانشگاهی بمانید ، به دنبال یک دوره دکتری باشید و اگر  دنبال تجربه در صنایع هستید ، دکتری حرفه ای را ادامه بدهید. دکتری حرفه ای مبتنی بر صنعت است. گرچه هر دو دوره شامل ارزیابی های مشابه (یعنی پایان نامه پژوهشی و غیره) می شوند ، تنها تفاوتشان این است که دکتری حرفه ای با تجربه کاری در آمیخته است. فرصتی که دکتری حرفه ای برای مشارکت در یک پروژه بین دانشگاه و صنعت ارائه می دهد، امیدوار کننده است.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. ناشناس
    2 بهمن 1398
    پاسخ

    انگلیس هم بورسیه تحصیلی استانی داره؟

    • مدیر سایت
      6 بهمن 1398
      پاسخ

      درود بر شما;
      خیر نداره

برای مشاوره رایگان کلیک کنید