لوگو صبا ویزا
قیمت خانه در کانادا

قیمت خانه در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه قیمت خانه در کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان

با اثبات این واقعیت که نمی‌توان تنها با خرید ملک، وضعیت شهروندی در کانادا را دریافت کرد، اما اغلب خارجی‌ها معمولاً ملک در کانادا را به عنوان محل تعطیلات یا داشتن جایی برای اقامت در صورت مهاجرت خریداری می‌کنند. برای اطلاع از وضعیت قیمت خانه در کانادا و شرایط و مراحل خرید آن، با خواندن ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

قیمت خانه در کانادا

بر اساس گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)، میانگین قیمت خانه در کانادا تا ماه مه 2023 نسبت به سال قبل 3.2 درصد افزایش یافته است. شرکت وام مسکن کانادا پیش‌بینی می‌کند که رشد اقتصادی ضعیف‌ و نرخ‌های بالاتر وام مسکن همچنان در سال جاری ادامه خواهد یافت. در نتیجه، انتظار می‌رود قیمت مسکن در طول سال 2023 کاهش یابد. این موضوع خبر خوبی برای خریداران ملک در کشور کانادا خواهد بود. برای مشاهده میانگین قیمت فعلی خانه در 10 شهر محبوب کانادا به ادامه مطلب مراجعه کنید.

1.‌ قیمت خانه در کلگری

طبق گزارش هیئت املاک و مستغلات کلگری در ماه جولای، میانگین قیمت خانه در کلگری تقریباً 554700 دلار است. همچنین تعداد واحدهای مجزا، نیمه مستقل و آپارتمانی بیشتری نسبت به سال گذشته به فروش می‌رسند.

2. قیمت خانه در تورنتو

بازار املاک و مستغلات تورنتو همچنان داغ است، اگرچه به اندازه سال‌های گذشته نیست. بر اساس گزارش CREA، متوسط قیمت خانه در تورنتو در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به سال قبل 18.8 درصد کاهش یافته است. امروزه، قیمت یک واحد مجزا در تورنتو به طور متوسط 1.27 میلیون دلار است. قیمت یک خانه نیمه مستقل کمتر از یک میلیون و یک آپارتمان 630000 دلار است.

3. قیمت خانه در ونکوور

قیمت خانه در ونکوور هنوز بسیار بالاست (افزایش کلی 29 درصدی طی سه سال گذشته)، اما در حال حاضر، تقریباً پنج درصد کمتر از سال گذشته است. در تابستان امسال، یک واحد مجزا تقریباً 2.15 میلیون دلار برای شما هزینه خواهد داشت و یک آپارتمان 815000 دلار برای شما هزینه دارد. در همین حال، میانگین کلی قیمت‌ها 1.23 میلیون دلار است.

4. قیمت خانه در ادمونتون

پایتخت آلبرتا به دلیل قیمت‌های پایین تر از متوسط در سراسر جهان، یکی از مقرون به صرفه ترین مکان‌ها برای زندگی و سرمایه گذاری در کانادا است. در ماه ژوئن، متوسط قیمت خانه در ادمونتون 412,334 دلار بود که سالانه 1.6 درصد افزایش داشت. قیمت خانه‌های مجزا با میانگین قیمت فروش 500,496 دلار است، در حالی که قیمت آپارتمان‌های مسکونی تقریباً پنج درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به میانگین قیمت 194,910 دلار رسید.

قیمت خانه در کشور کانادا

5. قیمت خانه در کلونا

افزایش عرضه در کلونا ادامه دارد و باعث کاهش قیمت مسکن شده است. قیمت خانه‌های آنجا تقریباً شش درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و میانگین قیمت آن 1,084,093 دلار است. قیمت آپارتمان نیز با سه درصد کاهش به طور متوسط به 492425 دلار رسیده است. با این حال، اگر به دنبال خانه شهری هستید، ممکن است بیشتر از سال گذشته هزینه کنید، زیرا میانگین قیمت خانه‌های شهری هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 741828 دلار رسیده است.

6. قیمت خانه در وینیپگ

زندگی در منیتوبا مقرون به صرفه تر از زندگی در شهرهایی مثل تورنتو است. قیمت خانه‌های مجزا در آنجا تا ماه مه 2023 نسبت به سال قبل 5.5 درصد کاهش یافته و به 367100 دلار رسیده است. قیمت خانه‌های شهری با کاهش 7.5 درصدی به 290600 دلار رسیده است و حتی کاندوها نیز با 1.1 درصد کاهش به 290600 دلار رسیده است.

7. قیمت خانه در کملوپس

املاک و مستغلات Kamloops نیز در تابستان امسال موجودی خانه‌های مجزا و شهری بیشتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند، اما کاندوهای کمتری برای فروش وجود دارد. در نتیجه، میانگین قیمت کاندوها نسبت به سال گذشته 0.4 درصد افزایش یافته و به 404300 دلار رسیده است. در همین حال، خانه‌های شهری با 3.9 درصد کاهش به 538200 دلار و خانه‌های مجزا با 9.5 درصد کاهش به 651.700 دلار رسیده است.

8. قیمت خانه در نانایمو

بازار املاک و مستغلات Nanaimo به دلیل موجودی کمتر، قیمت‌های بالاتری دارد. این شهر همچنین یکی از سریع‌ترین شهرهای در حال رشد کانادا است، بنابراین افراد زیادی برای خرید املاک ارزان‌تر به آنجا می‌روند. میانگین قیمت خانه در Nanaimo نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما در سال 2023 به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. در ماه مه، متوسط قیمت خانه 884,826 دلار بود و در همان ماه، خانه‌های شهری به 633,744 دلار افزایش یافت، در حالی که کاندوها به 448,404 دلار کاهش یافتند.

9. قیمت خانه در مونترال

فروش خانه در مونترال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و میانگین قیمت خانه در ژوئن 2.9 درصد کاهش یافت و به 583596 دلار رسید. این کاهش‌ها همه جانبه هستند و مهم نیست چه نوع املاک و مستغلاتی را خریداری می‌کنید. خانه‌های مجزا به طور متوسط با قیمت 550000 دلار فروخته می‌شوند در حالی که کاندوها به طور متوسط با قیمت ​​390000 دلار فروخته می‌شوند.

10. قیمت خانه در‌هالیفاکس

فروش خانه در‌هالیفاکس امسال افزایش یافته است، اما هنوز 10.3 درصد نسبت به میانگین 10 ساله کمتر است. این بدان معناست که در مقایسه با سایر نقاط کانادا، هنوز هم مکانی نسبتاً مقرون به صرفه برای زندگی است. متوسط قیمت یک خانه در می ‌2023، 529500 دلار بود و متوسط قیمت آپارتمان در ماه ژوئن، 468000 دلار بود که نسبت به میانگین 398000 دلار در سال گذشته افزایش داشت.

مراحل خرید ملک در کانادا

اگر می‌خواهید برای خرید ملک در این کشور اقدام کنید، باید بدانید که خرید ملک در کانادا فرآیند پیچیده ای است. فرآیند انتقال معمولا بین 60 تا 90 روز طول می‌کشد و اگر ملک خالی باشد می‌تواند ظرف یک ماه بسته شود. اگر می‌خواهید به عنوان یک خارجی ملکی در کانادا بخرید، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

1. یک مشاور املاک محلی برای شروع جستجو پیدا کنید

مشاوران املاک، متخصصان املاک دارای مجوز هستند که املاک را برای شما پیدا می‌کنند، به عنوان مذاکره کننده با مشاور املاک فروشنده از طرف خریدار عمل می‌کنند و در تکمیل معامله مشاوره می‌دهند. یک مشاور املاک از طرف خریدار برای یافتن بهترین ملک اقدام می‌کند و هزینه‌های ملکی پس از اتمام فروش ملک توسط فروشنده پرداخت می‌شود.

2. برای وام مسکن واجد شرایط شوید

املاک معمولاً با کمک وام مسکن خریداری می‌شوند، بنابراین باید بدانید که آیا واجد شرایط دریافت وام مسکن در کشور هستید یا خیر. برای دریافت وام مسکن از بانک، از پیش واجد شرایط باشید تا بدانید دقیقاً چقدر می‌توانید هزینه کنید و سپس بتوانید لیست املاک را بر اساس بودجه خود محدود کنید.

3. جستجوی املاک برای پیدا کردن خانه مناسب

پس از مرتب کردن وام مسکن خود، اکنون باید شروع به بررسی املاکی کنید که در محدوده بودجه شما موجود است تا خانه مورد علاقه خود را پیدا کنید. در صورت امکان، یک مشاور املاک محلی برای دیدن همه املاک، همراه خود داشته باشید تا مناسب ترین خانه را پیدا کنید. اگر در آن زمان در کانادا ساکن نیستید، باید بررسی‌ها را به صورت آنلاین انجام دهید و باید بتوانید به راهنمایی‌های مشاور املاک خود اعتماد کنید.

4. قرارداد خرید و فروش بنویسید

هنگامی که خریدار ملکی را که مد نظرش بود پیدا کرد، اکنون باید مشاور املاک قرارداد خرید و فروش را بنویسد. پس از امضای سند توسط خریدار، مشاور املاک قرارداد را به مشاور ملکی فروشنده ارائه می‌کند. قرارداد باید شامل اطلاعات دقیق عنوان زمین و بازرسی خانه باشد، زیرا قبل از انتقال وجوه باید شرایط تایید شود.

5. انتقال پول و ثبت ملک

پس از تنظیم قراردادها، مشاور املاک شما اکنون باید برای انتقال وام مسکن، انتقال وجه و ثبت ملک به نام شما، با وکیل املاک یا دفتر اسناد رسمی کانادایی تماس بگیرد.

6. به خانه جدید خود نقل مکان کنید

پس از طی مراحل فوق و دریافت ملک خود، اکنون آماده نقل مکان و تملک هستید. توجه داشته باشید که قبل از اینکه بتوانید به کانادا سفر کنید و در آنجا بمانید، ابتدا باید ویزای خود را آماده کنید.

قیمت خانه کانادا

بررسی نکات مهم در هنگام خرید خانه در کانادا

هنگامی که از قبل برای وام مسکن تأیید شده اید، می‌توانید شروع به جستجوی ملکی کنید که در محدوده قیمت شما قرار دارد. به خاطر داشته باشید که فقط به دلیل اینکه از قبل برای وام با مبلغ مشخصی تأیید شده اید، به این معنی نیست که باید کل مبلغ را برای خانه خرج کنید. بهتر است ملکی را انتخاب کنید که مبلغ آن کمتر از حداکثر قیمتی که می‌توانید برای آن بپردازید باشد، زیرا در صورت تغییرات غیرمنتظره در نرخ بهره و مخارج یا توانایی شما برای کسب درآمد، شما را تحت فشار قرار می‌دهد.

هنگام جستجوی یک خانه، مهم است که نه تنها نیازهای فعلی خود را در نظر بگیرید، بلکه موارد ذکر شده در زیر را نیز در نظر بگیرید که چگونه این نیازها ممکن است طی 5 تا 10 سال آینده تکامل یابند. در نظر بگیرید که چگونه یک ملک بالقوه با اهداف شغلی، خانوادگی و سبک زندگی شما مطابقت دارد. برای تعیین اینکه یک ملک خاص چقدر با نیازهای شما مطابقت دارد، پنج نکته در هنگام خرید خانه در کانادا وجود دارد:

1.‌ مکان خانه

ملک در کجا واقع شده است؟ این فقط به این معنی نیست که چه شهر یا منطقه ای را برای خرید انتخاب می‌کنید، بلکه به نحوه قرارگیری ملک در آن منطقه نیز مربوط می‌شود. آیا گزینه‌های حمل و نقل، خرید، تحصیل، اشتغال، تفریح و مراقبت‌های بهداشتی در نزدیکی ملک وجود دارد؟ و چگونه با اولویت‌های شما مطابقت دارند؟ محله و همسایه‌ها چگونه هستند؟ همچنین هرگونه ویژگی مکانی نامطلوب یک ملک را مانند نرخ جرم محلی و نزدیکی به اشکال مختلف صدا، آلودگی، بو و مواد حساسیت زا را در نظر بگیرید (فروشندگان انگیزه ای برای افشای این نوع اطلاعات نخواهند داشت، پس خودتان تحقیق کنید).

2. نوع خانه

چه نوع ملکی را مد نظر دارید؟ علاوه بر تفاوت‌های مالی برای انواع مختلف ملک، تفاوت‌هایی در سبک زندگی نیز وجود دارد. آیا به خانه، دوبلکس، کاندو، خانه شهری، زمین و غیره علاقه دارید؟ آیا به خانه همکف نیاز دارید؟ آیا می‌توانید از پله‌ها بالا بروید؟ آیا حیوانات خانگی دارید (همه کاندوها و خانه‌های شهری اجازه حیوانات خانگی را نمی‌دهند، بنابراین این می‌تواند مهم باشد)؟ آیا به حیاط خلوت نیاز دارید و اگر چنین است رو به چه سمتی باید باشد؟ در نظر بگیرید که چگونه ویژگی‌هایی مانند دیوارهای مشترک، فضای ذخیره سازی و الزامات نگهداری عمومی ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.

3. اندازه

چقدر فضا لازم است؟ به چند اتاق خواب، حمام و فضای نشیمن نیاز دارید؟ آیا فرزند یا حیوان خانگی دارید یا خواهید داشت؟ چند وقت یکبار مهمان دارید؟ آیا به یک دفتر کار خانگی نیاز دارید؟ آیا فضای باز برای شما در اولویت است؟ اینها همه سوالاتی هستند که باید هنگام تعیین اندازه ملک از خود بپرسید. به خاطر داشته باشید که املاک بزرگتر نیاز به نگهداری بیشتری دارند و هزینه بسیار بیشتری نیز دارند.

4. ویژگی‌ها

به دنبال چه ویژگی‌های خاصی در هنگام انتخاب یک خانه هستید؟ آشپزخانه، لوازم خانگی، حمام و گزینه‌های پارکینگ همگی باید در نظر گرفته شوند. امکانات دیگر مانند حیاط خلوت بزرگ، تهویه مطبوع، تهویه مطبوع مرکزی، گرمایش از کف، کمد دیواری یا جکوزی نیز ممکن است برای شما مهم باشد. برخی از املاک کاندو ممکن است به سالن‌های ورزشی و فضاهای کار مشترک نیز دسترسی داشته باشند. همچنین گزینه‌های سازگار با محیط زیست مانند پانل‌های خورشیدی و لوله کشی و گرمایش با مصرف انرژی را در نظر بگیرید.

5. هزینه‌ها

چه نوع هزینه‌های جاری را می‌توانید انتظار داشته باشید؟ خرید اولیه یک ملک تازه شروع هزینه‌های مالکیت خانه است. مالیات بر املاک، هزینه آب و برق، هزینه‌های کاندو/HOA، محوطه سازی و برف روبی، بازسازی احتمالی و نگهداری عمومی (به ویژه برای خانه‌های قدیمی) همه هزینه‌هایی هستند که قبل از خرید خانه باید مورد تحقیق و درک قرار گیرند. هر چه ملک بزرگتر یا قدیمی تر باشد، می‌توانید انتظار هزینه‌های بیشتری را داشته باشید.

حتماً برای انجام تحقیقات خود وقت بگذارید و عجله نکنید یا در تصمیم گیری‌های عجولانه احساس فشار کنید. انتخاب‌هایی که امروز انجام می‌دهید روی سبک زندگی و امور مالی شما در سال‌های آینده تأثیر خواهد گذاشت. داشتن یک مشاور املاک مناسب در کنار شما می‌تواند به شما کمک کند گزینه‌های خود را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل کنید که ملکی مناسب برای خود پیدا می‌کنید.

مذاکرات در قرارداد خرید خانه در کانادا

هنگام آماده شدن برای نوشتن قرارداد خرید خانه، خریدار باید با مالک صحبت کند و در مورد نکات مختلف به توافق برسد. این به نفع هر دو طرف است که عینی و همسطح باقی بمانند. هدف از مذاکره یافتن زمینه مشترک است و برای این نیست که زندگی طرف مقابل را سخت کند یا بر آنها برتری پیدا کند. موارد مذاکره عبارتند از:

1. قیمت فروش

قیمت فروش در مذاکرات بسیار مهم است. خریدار می‌خواهد معامله خوبی داشته باشد و فروشنده بیشترین پول ممکن را برای فروش ملک خود می‌خواهد. ترفند یک مذاکره ماهرانه این است که موضع خود را با استدلال‌های محکم و قابل تأیید توجیه کنید. دو نمونه ترفند خوب در این مورد، فروش اخیر ملک در منطقه و گزارش بازرسی به دست آمده توسط بازرس ساختمان است.

2. شمول

«شمول‌ها» چیزهایی هستند که در معامله گنجانده شده‌اند، اما جزء تشکیل دهنده دارایی نیستند. برای مثال، اگر خانه‌ای با پرده، وسایل روشنایی یا لوازم خانگی فروخته می‌شود، می‌توان آن را در پیشنهاد خرید مشخص کرد و قابل مذاکره است. به عنوان مثال اگر صاحب خانه یخچال یا میز بیلیارد نیز داشته باشد، خریدار ممکن است روی قیمت خاصی توافق کند.

3. شرایط

در بسیاری از موارد، شرایط پیش خرید خانه در کانادا شامل مواردی است که خریدار باید انجام دهد، مانند: تامین مالی مورد نیاز برای خرید خانه، فروش ملک فعلی، انجام بازرسی و غیره. خریدار این شرایط را با صاحب خانه در میان می‌گذارد و در مورد جدول زمانی رعایت شرایط مورد نظر تصمیم می‌گیرند.

4. تاریخ تملک

خریدار چه زمانی می‌تواند نقل مکان کند؟ تاریخ تملک باید همه را در خود جای دهد. از یک طرف، صاحب خانه باید یک مکان جدید برای زندگی پیدا کند و از سوی دیگر، خریدار ممکن است خانه موجود خود را قبل از نقل مکان به خانه جدید بفروشد. خریدار و فروشنده باید ضمن در نظر گرفتن محدودیت‌ها و تعهدات مربوطه خود، مذاکره کنند.

برای یک مذاکره مطمئن، باید آماده باشید. قبل از ارائه پیشنهاد خرید، خریدار می‌تواند شروع به فکر کردن به نکات ذکر شده در بالا کند تا ایده ای از آنچه که می‌خواهد داشته باشد و آماده صحبت در مورد همه چیز با صاحب خانه باشد.

وام مسکن در کانادا

قبل از شروع جستجوی فعال برای املاک، باید برای وام مسکن از قبل تاییدیه بگیرید. دریافت تاییدیه اولیه در مراحل اولیه خرید خانه کاملا ضروری است، زیرا به شما کمک می‌کند تا قدرت خرید خود را تعیین کنید، چالش‌های احتمالی را که ممکن است برای واجد شرایط بودن برای وام مسکن با آن مواجه شوید شناسایی کنید و اطمینان حاصل کنید که با ادامه معامه در معرض هیچ خطری قرار نمی‌گیرید.

به طور معمول، اولین قدم برای دریافت وام این است که یک بحث اولیه با یک کارگزار وام مسکن داشته باشید که در آن وضعیت مالی خود را بررسی کنید و تعیین کنید که آیا اهداف خرید ملک شما امکان پذیر است یا خیر. اگر شرایط تایید شود، آنها یک فرم درخواست برای پر کردن و لیستی از مدارک لازم که باید ارائه کنید به شما می‌دهند. پس از دریافت اطلاعات درخواستی، کارگزار وام مسکن شما اعتبار و درخواست و اسناد شما را بررسی می‌کند تا حداکثر قیمت خرید شما را محاسبه کند و مواردی را که ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند شناسایی کند. آنها ممکن است اطلاعات بیشتری را درخواست کنند یا پیشنهاداتی در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید تا شانس خود را برای واجد شرایط بودن افزایش دهید، ارائه دهند.

هنگامی که کارگزار وام مسکن شما، از وضعیت مالی و هدف ملک شما راضی باشد، به شما اطلاع می‌دهد که برای مبلغ مشخصی از قبل تایید شده اید و آزاد هستید که جستجوی خود را برای خرید ملک شروع کنید. همچنین آنها ممکن است در صورت لزوم، یک نامه پیش تأیید به شما ارائه دهند تا به مشاور املاک و فروشندگان احتمالی شما نشان دهد که شما در تصمیم خود جدی هستید.

قیمت خانه کشور کانادا

انواع وام مسکن در کانادا

در ادامه انواع وام مسکن ارائه شده در کانادا را برای شما شرح داده ایم:

1.‌ وام مسکن باز

اگر می‌خواهید پرداخت‌های کلان وام مسکن خود را انجام دهید یا کل وام مسکن را بدون جریمه پرداخت کنید، وام مسکن باز برای شما مناسب است. یک وام مسکن باز حداکثر انعطاف را ارائه می‌دهد.

2. وام مسکن بسته

وام مسکن بسته، تعهدی با نرخ بهره و یک دوره زمانی از پیش تعیین شده است. خریداری که از وام مسکن بسته استفاده می‌کند، در صورت پرداخت کامل وام قبل از پایان دوره، احتمالاً باید جریمه ای را به وام دهنده بپردازد. همچنین با وام مسکن بسته، وام گیرنده می‌تواند یک نرخ ثابت یا نرخ متغیر و قابل تنظیم را بسته به نیاز یا ترجیح خود انتخاب کند.

وام‌های مسکن بسته به طور کلی نرخ بهره کمتری نسبت به وام مسکن آزاد دارند. اکثر وام دهندگان به وام گیرندگان با وام مسکن بسته اجازه می‌دهند تا یک بار در سال بدون جریمه مبلغی معادل 10، 15 یا 20 درصد از مبلغ اولیه وام مسکن را پرداخت کنند. همچنین بسیاری از وام دهندگان به وام گیرنده اجازه می‌دهند تا پرداخت وام مسکن را تا 10، 15 یا 20 درصد افزایش دهد و همچنین امکان پرداخت مبلغ یکجا را فراهم می‌کند.

3. وام مسکن قابل تبدیل

وام مسکن قابل تبدیل، توافقی است که در ابتدای یک دوره منعقد می‌شود و به صاحبان خانه اجازه می‌دهد نوع وام مسکن خود را در طول مدت آن تغییر دهند. اگر صاحب خانه می‌خواهد با وام مسکن باز شروع کند و سپس آن را به یک وام مسکن بسته تغییر دهد، وام مسکن قابل تبدیل انتخاب مناسبی است. این نوع وام، نرخ‌های پایین‌تری نسبت به وام مسکن آزاد ارائه می‌دهد و امکان تغییر به نوع بسته را دارد.

4. وام مسکن ترکیبی

وام مسکن ترکیبی اصطلاحی است که زمانی استفاده می‌شود که بیش از یک نوع وام مسکن در هنگام ثبت نام وام مسکن وجود داشته باشد. ثبت نام می‌تواند شامل یک بخش نرخ ثابت، یک بخش نرخ متغیر، یک بخش اعتباری یا هر ترکیبی از این موارد باشد.

5. وام مسکن معکوس

این نوع وام مسکن به صاحبان خانه‌های 55 سال و بالاتر اجازه می‌دهد تا مبلغ سرمایه خانه خود را به صورت یکجا یا پرداخت نقدی ماهانه، برای هزینه‌های زندگی تبدیل کنند. هنگامی که صاحب خانه دیگر نخواهد در آن ملک زندگی کند یا فوت کند، مبلغ مانده وام از درآمد حاصل از فروش ملک توسط خود مالک یا ورثه آنها تسویه می‌شود.

مالیات خانه در کانادا

مالیات بر دارایی، عوارضی هستند که دولت‌ها از آنها به عنوان منبع درآمد مالیاتی استفاده می‌کنند. مالیات بر دارایی معمولاً با استفاده از ارزش ارزیابی شده ملک و نرخ مالیات بر دارایی یک منطقه یا شهرداری خاص محاسبه می‌شود. با این حال، ارزیابی املاک مسکونی معمولا خصوصی است و فقط برای مالک شناخته شده است. این امر می‌تواند برآورد مالیات بر دارایی که خریداران مسکن می‌توانند هنگام خرید خانه جدید بپردازند را دشوار کند. اگر سرمایه‌گذار هستید و ملک اجاره‌ای می‌خرید، مالیات بر دارایی به‌ویژه در مناطق با مالیات بر دارایی بالا می‌تواند به معنای تفاوت بین جریان نقدی مثبت و منفی باشد.

در کانادا، امور مالی شهرداری‌ها به شدت توسط دولت‌های استانی تنظیم می‌شود و محدودیت‌های شدیدی برای استقراض وجود دارد. در نتیجه، شهرداری‌ها باید بودجه‌های خود را با توجه به هزینه‌هایی که برای هر سال دارند، به دقت متعادل کنند. اکثر املاک از خانه‌های مسکونی گرفته تا زمین‌های کشاورزی و ساختمان‌های صنعتی به طور منظم ارزیابی می‌شوند. عوامل زیادی را می‌توان در فرآیند ارزیابی در نظر گرفت و معمولاً ارزش بازار برای تعیین ارزش ارزیابی شده املاک مسکونی استفاده می‌شود، نه اندازه یا متراژ یک ملک. در حالی که سایر عوامل مانند درآمدزایی و ارزش تولیدی را می‌توان برای املاک تجاری و زمین‌های کشاورزی استفاده کرد.

مالیات بر املاک بزرگترین مراکز جمعیتی در کانادا برای خانه با ارزش 500 هزار دلاری:

  • تورنتو 3074 دلار
  • مونترال 4723 دلار
  • کلگری 3327 دلار
  • اتاوا 5383 دلار
  • ادمونتون 4540 دلار
  • میسیساگا 4007 دلار
  • وینیپگ 14210 دلار
  • ونکوور 1281 دلار
  • برامپتون 4954 دلار
  • همیلتون 6110 دلار
  • شهر کبک 5070 دلار
  • ساری 1597 دلار
  • آشپزخانه 5554 دلار
  • لاوال 4761 دلار
  • هالیفاکس 6028 دلار
  • لندن 6701 دلار
  • مارکهام 3299 دلار
  • وان 3481 دلار
  • گاتینو 4941 دلار
  • ساسکاتون 3756 دلار
  • لانگوئل 5325 دلار
  • برنابی 1421 دلار
  • ویندزور 8947 دلار
  • رجینا 4420 دلار
  • پیتربورو 7054 دلار
  • ریچموند 1453 دلار
  • ریچموند هیل 3442 دلار
  • اوکویل 3672 دلار
  • برلینگتون 3919 دلار
  • اوشاوا 6724 دلار

آیا می‌توان با خرید ملک، روابط عمومی و شهروندی کانادا را دریافت کرد؟

بسیاری از مردم مایلند خانه‌های خود را در منطقه‌ای بخرند که بیشتر از اینکه مکانی برای زندگی و آسایش باشد، مکانی باشد که موقعیت شهروندی بیشتری به آنها بدهد. کانادا، با اقتصاد بسیار رو به رشد و سیاست درهای باز برای مهاجران، بسیار جذاب است و بسیاری از مردم به دنبال راه‌های مختلفی برای کسب موقعیت اقامت در این کشور هستند.

بدیهی است که چند کشور وجود دارد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهند در صورت داشتن املاک در آن کشور، وضعیت شهروندی را دریافت کنند، اما متاسفانه، اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست. این یک واقعیت ثابت شده است که خرید ملک در کانادا هیچ فرد غیر مقیمی‌ را واجد شرایط شهروندی خودکار کانادا نمی‌کند. هر فرد غیر شهروندی در کانادا ابتدا باید پروسه مهاجرت را طی کند تا بتواند شهروند کامل شود.

با این حال، مردم از سراسر جهان مجاز به خرید ملک در کانادا بدون محدودیت در نوع یا ارزش املاک هستند. لازم به ذکر است که توجه داشته باشید که داشتن ملک به هیچ وجه وضعیت مهاجرت به کانادا شما را تسهیل نمی‌کند.

سوالات متداول

آیا خانه در کانادا گران هستند؟

قیمت مسکن در کانادا حداقل از سال 1990 به طور مداوم بالاتر از ایالات متحده بوده است. در سال‌های اخیر، قیمت مسکن در کانادا نسبت به ایالات متحده افزایش قابل توجهی داشته است که منجر به نابرابری بیشتر بین دو کشور شده است.

آیا خرید خانه در کانادا خوب است؟

خرید خانه در کانادا به طور کلی یک سرمایه گذاری خوب است. معمولاً ارزش خانه‌ها افزایش می‌یابد، بنابراین اگر خانه ای را با بودجه خود خریداری کنید، بازده می‌تواند بسیار پایین باشد. قاعده کلی این است که برای افزایش ارزش خانه، ملک را به مدت پنج سال یا بیشتر نگه دارید.

آیا ملک در ایالات متحده آمریکا ارزان تر است یا کانادا؟

هزینه متوسط یک خانه در کانادا تقریباً دو برابر ایالات متحده است و  بر اساس ارقام BMO، میانگین قیمت خانه در کانادا حدود 46 درصد بیشتر از هزینه متوسط یک خانه در جنوب مرز است.

سخن پایانی

خرید خانه در کانادا یکی از بزرگترین تصمیمات بسیاری از مردم است، بنابراین بسیار مهم است که انتخاب‌های هوشمندانه ای داشته باشید تا از پشیمانی جلوگیری کنید. فرآیند خرید خانه می‌تواند پیچیده باشد و متغیرهای زیادی مانند قیمت خانه در کانادا در این فرآیند دخیل هستند. این راهنما قصد دارد به شما کمک کند روند را گام به گام طی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی و تصمیم گیری صحیح را در طول مسیر دارید. همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه، به مشاوران متخصص موسسه مهاجرتی صباویزا مراجعه نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید