لوگو صبا ویزا
لیست بهترین دانشگاه های فرانسه

لیست دانشگاه های برتر فرانسه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه لیست بهترین دانشگاه های فرانسه و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

فرانسه همیشه یک کشور عالی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از برترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار گرفته‌اند. مزایایی همچون سطح علمی بالا به همراه امکانات آموزشی فوق‌العاده باعث شده تا بسیاری از ایرانیان هم به فکر شروع تحصیل در این کشور باشند. با این حال انتخاب یک دانشگاه مناسب برای تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو در این مطلب از صباویزا قصد داریم تا لیست بهترین دانشگاه های فرانسه را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

دانشگاه‌های برتر فرانسه این موقعیت را برای تمامی دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده تا بتوانند یک دوره تحصیلی فوق العاده خاص و ویژه را در این کشور پشت سر بگذارند.

پیش از هر چیزی باید به توضیح این موضوع بپردازیم که امکان تحصیل رایگان در کشور فرانسه باعث شده تا بسیاری از دانشجوها برای به دست آوردن این موقعیت فوق‌العاده تمام تلاش خود را به کار گیرند.

طبق آمارها و جدیدترین رده‌بندی‌های موجود در سال ۲۰۲۴ کشور فرانسه توانسته در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه چهارم و در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه ۱۶ و در مجموع نیز توانسته حدود ۳۵ دانشگاه در رنکینگ جهانی QS به خود اختصاص دهد.

به این موضوع توجه داشته باشید که دانشگاه‌های فرانسه و در حالت کلی می‌توان اینگونه بیان کرد که تحصیل در فرانسه با به دست آوردن تحقیقات و یک سری فنون ابتکاری خاص می‌تواند در نهایت باعث به وجود آمدن یک مسیر فوق‌العاده خاص و روشن به سوی موفقیت کاری باشد.

پس با توجه به موارد بیان شده پیشنهاد می‌دهیم که حتماً برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی فرانسه تمام تلاش خود را به کار گیرید، چرا که شما با به دست آوردن این امتیاز می‌توانید راهی روشن و آینده‌ای مناسب در جهت کار و زندگی خود داشته باشید. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که شما علاوه بر شرکت در کالج‌های زبان فرانسه می‌توانید به انجام کار در این کشور نیز بپردازید و از مزایای فوق‌العاده همچون دریافت کمک هزینه‌های دولتی برای محل زندگی و سایر موارد موجود نیز برخوردار شوید.

در ادامه درصدد هستیم تا مواردی در رابطه با دانشگاه‌های برتر فرانسه را ذکر کنیم، پس برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه های فرانسه

فهرست عناوین

لیست دانشگاه های برتر فرانسه

در این قسمت قصد داریم تا از لیست دانشگاه های برتر فرانسه نام ببریم تا از این طریق بتوانید با آنها آشنایی لازم را پیدا کنید.

دانشگاه پلی تکنیک اکول  Ecole Polytechnique

دانشگاه Ecole Polytechnique یکی از معتبرترین دانشگاه‌های فرانسه است. این دانشگاه در حومه پاریس واقع شده است و به دلیل تحقیقات و تدریس در مهندسی و علوم شهرت زیادی دارد. این دانشگاه در سال 1794 توسط ناپلئون بناپارت تأسیس شد و از آن زمان به یکی از مؤسسات آموزش عالی پیشرو در اروپا تبدیل شده است. این رشته طیف گسترده‌ای از برنامه های دانشگاهی، از مقطع کارشناسی تا دکترا را در رشته‌های مختلف از جمله ریاضیات، مهندسی، فیزیک، علوم کامپیوتر، اقتصاد و علوم اجتماعی ارائه می‌دهد.

Ecole Polytechnique با شهرت بین‌المللی قوی خود، دانشجویانی را از سراسر جهان جذب کرده و محل استقرار دانشمندان و محققان مشهور جهان است. این دانشگاه همچنین تعهدی قوی به تحقیق و نوآوری دارد و آن را به مکانی ایده آل برای دانشمندان، مهندسان و کارآفرینان برای توسعه ایده‌های جدید و یافتن راه حل برای چالش‌های جهانی تبدیل می‌کند. تعهد Ecole Polytechnique به دانشجویان باعث شده تا در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه قرار بگیرد. از همین رو برای تحصیل در فرانسه می‌توانید روی این گزینه حساب باز کنید.

تمرکز خاص و ویژه دانشگاه نام برده شده بر روی علم و فناوری است. لوکیشن دقیق این دانشگاه در ۳۰ کیلومتری خارج از مرکز شهر پاریس بوده و میزان فضای آن نیز ۱۶۴ هکتار فضای سبز است.

این دانشگاه در سال ۲۰۲۴ توانسته با پشت سر گذاشتن مراحل فوق‌العاده خاص و منحصر به فرد در رنکینگ جهانی صعود قابل توجهی داشته باشد و از این طریق نیز رتبه ۳۸ را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این موارد باید بیان کنیم که به عنوان عضو مهم بنیانگذاران دانشگاه paris Tech به حساب می‌آید.

دانشگاه pls فرانسه

این دانشگاه در پاریس و به عنوان یکی از مهم‌ترین مرکزهای تحقیقاتی و علمی به شمار می‌آید و سال تاسیس آن نیز مربوط به ۲۰۱۰ بوده و پس از سال ۲۰۱۸ نیز به عنوان یکی از ۵۰ دانشگاه برتر جهان تلقی شد. هدف کلی این دانشگاه به اجرا گذاشتن بهترین سیستم آموزشی و رسیدن به درجات برتر است، به طوری که هم اکنون به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و بهترین موسسات تحقیقاتی در کل جهان محسوب می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده این موسسه توانسته با سایر موسسات معتبر و شناخته شده سراسر جهان همکاری بسیار موفقی داشته باشد. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که به طور کلی ۲۸ جایزه نوبل آن هم در زمینه‌های متفاوت و مختلف فیزیک، شیمی، ادبیات، پزشکی و غیره به محققان دانشگاه خود اعطا کرده است.

دانشگاه سوربون Sorbonne University

یکی دیگر از دانشگاه‌های تحقیقاتی مهم و پراهمیت در پاریس دانشگاه سوربون بوده که در سال ۲۰۱۸ توانسته با ادغام دانشگاه پاریس سوربن دانشگاه پیر و ماری کوری و تعداد دیگری از موسسات کوچکتر را به راحتی تاسیس کند. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که دانشگاه سوربن در سال ۲۰۲۴ توانست رتبه ۵۹ رنگینک جهانی را به دست آورد.

دانشگاه سوربن یک موسسه بین‌المللی مشهور است که در مرکز پاریس فرانسه واقع شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است که در ابتدا در سال 1253 توسط رابرت د سوربون، الهی‌دان و کشیش پادشاه لوئیس نهم تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا برای آموزش روحانیون و تربیت متکلمان ایجاد شد، اما امروزه یک موسسه تحقیقاتی جامع با رشته‌ها و دروس گسترده است. دانشگاه سوربن به 13 دانشکده تقسیم می‌شود که موضوعاتی مانند هنر، علوم، حقوق، اقتصاد، پزشکی و علوم اجتماعی را پوشش می‌دهد.

این دانشگاه دارای برخی از معتبرترین و معتبرترین مراکز تحقیقاتی در اروپا است و دانشجویان آن از دسترسی به کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و منابع در سطح جهانی بهره‌مند می‌شوند. این دانشگاه دارای تاریخچه طولانی و درخشانی از تعالی آکادمیک است و فارغ التحصیلان آن شامل برخی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ فرانسه و جهان مانند ویکتور هوگو، ژاک شیراک و ماری کوری هستند. در نتیجه دانشگاه سوربن یک مقصد جذاب و بسیار مورد توجه برای دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیلات عالی در فرانسه هستند. از همین رو می‌توان آن را در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه مشاهده کرد.

علاوه بر موارد گفته شده باید این نکته را نیز ذکر کنیم که دانشگاه سوربن تعداد مشخصی پردیس در سراسر پاریس به همراه دارد.

دانشگاه پاریس University of Paris

دانشگاه پاریس، واقع در پاریس یک دانشگاه نخبه تحقیقاتی دولتی است. این دانشگاه که در سال 1150 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است و از آن به عنوان “مادر دانشگاه‌ها” یاد می‌شود. این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه های فرانسه و همچنین اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است. دانشگاه پاریس به 13 دانشکده مجزا تقسیم می‌شود که اسامی آن‌ها در زیر آورده شده است.

  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت

دانشگاه پاریس با بیش از ۳۵ هزار دانشجو، بزرگترین دانشگاه فرانسه است. پردیس اصلی آن در محله لاتین پاریس واقع شده و پردیس‌هایی در مناطق دیگر شهر مانند سن ژرمن دپرس، جوسیو و دوفین وجود دارد. دانشگاه پاریس دارای سوابق قابل توجهی از برتری علمی است و فارغ التحصیلان برجسته زیادی از جمله ۱۲ برنده جایزه نوبل، ۳ برنده جایزه پولیتزر و بیش از ۳۰ رئیس جمهور فرانسه ایجاد کرده است. این دانشگاه به دلیل تحقیقات و تدریس خود مشهور است و به طور مداوم در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه قرار دارد.

دانشگاه پاریس ساکلی Paris Saclay University

دانشگاه پاریس ساکلای یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی فرانسوی است که در قسمت پاریس-ساکلی در منطقه ایل دو فرانس واقع شده است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه است که تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید را در خود جای داده است. این دانشگاه که در سال 2018 تأسیس شد، نتیجه ادغام چندین دانشگاه پیشرو از جمله دانشگاه پاریس-سود و Ecole Polytechnique است. این دانشگاه از 39 آزمایشگاه تشکیل شده است که طیف گسترده‌ای از موضوعات تحقیقاتی را پوشش می‌دهد. طیف وسیعی از مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین چندین مدرک حرفه ای توسط این دانشگاه ارائه می‌گردد.

دانشگاه متعهد به تعالی در تدریس و تحقیق، با تمرکز بر تحقیقات و همکاری میان‌رشته ای است. همچنین این دانشگاه با ایجاد چندین مرکز رشد و یک مدرسه کسب‌و‌کار اهمیت زیادی به نوآوری و کارفرینی می‌دهد. این دانشگاه همچنین با تعداد زیادی همکاری تحقیقاتی و قراردادهای همکاری با دانشگاه‌های سراسر جهان، درگیر تبادلات و مشارکت‌های بین‌المللی است. در نتیجه آن را در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه قرار می‌دهیم. بعد از پذیرش در این دانشگاه باید ویزای تحصیلی فرانسه را برای ورود به این کشور دریافت کنید.

دانشگاه تلکام پاریس Telecom Paris

دانشگاه تلکام پاریس یک دانشگاه دولتی واقع در شهر پاریس فرانسه است. این مورد یکی از دانشگاه‌های پیشرو در است که تعداد زیادی از رشته‌ها را در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای سابقه طولانی در آموزش و پژوهش است و به دلیل ارتباطات قوی خود با صنعت شناخته شده است. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار موفق بوده‌اند و در صنعت مخابرات حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

این دانشگاه طیف وسیعی از مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکترا را ارائه می‌دهد و متعهد به ارائه آموزش با کیفیت بالا به دانشجویان خود است. تحقیقات این دانشگاه بر توسعه فناوری‌های جدید مانند شبکه‌های 5G، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متمرکز است. همچنین مجموعه‌ای از دوره‌ها در سیستم‌های ارتباطی، پردازش سیگنال و مهندسی کامپیوتر ارائه می‌دهد. دانشگاه تلکام پاریس مفتخر است که همیشه در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه آورده می‌شود.

دانشگاه پاریس سود Paris-Sud University

دانشگاه پاریس سود که با نام پاریس 11 نیز شناخته می‌شود، یک موسسه آموزش عالی است که در حومه جنوبی پاریس فرانسه واقع شده است. این یکی از معتبرترین دانشگاه‌های فرانسه است که تعداد قابل توجهی از دانشجویان در دانشکده‌ها و برنامه‌های مختلف خود ثبت نام کرده‌اند. دانشگاه پاریس-سود که در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد، بزرگترین دانشگاه فرانسه در خارج از پاریس است و بیش از ۳۶ هزار دانشجو در بیش از ۲۰۰ برنامه تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند.

این دانشگاه به دلیل تحقیقات و آموزش عالی خود شهرت زیادی دارد و فعالیت‌های تحقیقاتی آن به ویژه در زمینه‌های ریاضی، فیزیک و پزشکی گستردگی زیادی دارد. همچنین با برخی از دانشگاه‌های برتر جهان از جمله موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و دانشگاه استنفورد همکاری‌های موفقی برقرار کرده است. شبکه فارغ‌التحصیلان آن متشکل از برندگان متعدد جایزه نوبل است و اعضای هیئت علمی آن در رشته‌های مربوطه خود بسیار مورد احترام هستند. پاریس ۱۱ به تعهد خود برای ارائه آموزش با کیفیت بالا به دانش آموزان خود می‌بالد و تعهد آن باعث شده تا در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه نام آن هم به چشم بخورد.

دانشگاه اکس مارسی Aix-Marseille University

دانشگاه اکس مارسی واقع در جنوب فرانسه، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه در سال ۱۴۰۹ تاسیس شد و بزرگترین دانشگاه منطقه است. این مرکز علمی بیش از ۸۰ هزار دانشجو، ۲۵۰۰ محقق، ۱۵۰۰ استاد و ۵۰۰ کارمند اداری دارد. دانشگاه اکس‌مارسی به چهار دانشکده تقسیم شده است که هر کدام طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند. این رشته‌ها شامل هنر و علوم انسانی، علم و فناوری، پزشکی و بهداشت، و حقوق و اقتصاد است.

همچنین این دانشگاه تعدادی برنامه تبادل بین‌المللی و فرصت‌های تحصیل در خارج از فرانسه را ارائه می‌دهد. این شرکت با بیش از ۱۲۰ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در سراسر جهان مشارکت دارد. روش‌های آموزشی نوآورانه و تحقیقات پیشرو باعث شده تا دانشگاه اکس‌مارسی در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه حضور داشته باشد. با توجه به سطح علمی بالای این دانشگاه، به شما پیشنهاد می‌کنیم که شانس خود را برای پذیرش در آن امتحان کنید.

بهترین دانشگاه فرانسه

دانشگاه گرنوبل آلپ Grenoble Alpes University

دانشگاه گرنوبل آلپ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در گرنوبل فرانسه است. این دانشگاه که در سال ۱۳۳۹ تأسیس شد، دومین دانشگاه قدیمی فرانسه و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های اروپا است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه است که بیش از ۴۷۰۰۰ دانشجو در ۱۰ دانشکده و ۱۱ موسسه تحقیقاتی ثبت‌نام کرده‌اند. این دانشگاه به دلیل تحقیقات و تدریس در علوم و مهندسی شهرت قابل توجهی دارد و همچنین دارای برنامه‌های قوی در علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت خواهد بود.

این دانشگاه عضو لیگ معتبر دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا است که به همین علت آن را در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه مشخص کردیم. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از برنامه ها، از مقطع کارشناسی تا دکترا را در رشته های مختلف ارائه می‌دهد. همچنین برنامه‌های تبادل و مدرک دوگانه را با دانشگاه‌های سراسر جهان ارائه می دهد. خوشبختانه امکان پذیرش در دانشگاه گرنوبیل آلپ برای متقاضیان ایرانی هم وجود دارد که باید شرایط لازم در این زمینه را فراهم کنید. بخش زیادی از رشته های تحصیلی فرانسه در این دانشگاه وجود دارد که امکان پذیرش آن برای شما فراهم است.

دانشگاه سوپلک مرکزی Centrale Supelec

CentraleSupelec یک دانشگاه نخبه پژوهش محور فرانسوی است که در سال 2015 پس از ادغام دو دانشکده مهندسی پیشرو فرانسه، École Centrale Paris و Supélec تشکیل شد. این به دلیل ارائه آموزش‌های سطح بالا به دانش آموزان شناخته شده است که هم دقیق و هم نوآورانه است تا آن‌ها را برای چالش‌های قرن بیست و یکم آماده کند. برنامه‌های آن بر اساس ارزش های اصلی نوآوری، کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی ساخته شده‌اند و دانشجویان آن در داخل و خارج از کلاس درس تحت آموزش هستند.

CentraleSupelec سهم قابل توجهی در اقتصاد فرانسه دارد و فارغ‌التحصیلان آن بسیار مورد توجه کارفرمایان هستند. از همین رو اگر دوست دارید بعد از تحصیل به راحتی کار پیدا کنید، این مورد بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود. با توجه به اهمیت بالای این مورد می‌توان آن را در لیست بهترین دانشگاه های فرانسه قرار داد.

بهترین دانشگاه های هنر و علوم انسانی

توجه داشته باشید که در شهر پاریس یا بهتر است بگوییم در این کلان شهر شلوغ و پر رفت و آمد و پر هیاهو سه نوع دانشگاه هنر وجود دارد که شامل دانشگاه هنر خصوصی بین‌المللی، دانشگاه هنر خصوصی فرانسوی و دانشگاه هنر دولتی فرانسوی خواهد شد. دو موردی که از آنها در آخر نام بردیم تسلط بسیار خوب و قابل توجهی به زبان فرانسوی دارد و در حالت کلی می‌توان این نکته را بیان کرد که نوع اول می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای دانشجویان بین‌المللی به حساب آید.

این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه سوربن، آرت اسکول، آرت اسکول پارسنز پاریس می‌شود.

بهترین دانشگاه های مهندسی

پیش از آنکه از بهترین دانشگاه‌های مهندسی کشور فرانسه نام ببریم باید این نکته را توضیح دهیم که رشته‌های مهندسی در این کشور به عنوان بهترین و محبوب‌ترین رشته‌های موجود به حساب آمده و برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند به تحصیل در خارج از کشور بپردازند انتخابی کاملاً مناسب و ایده‌آل به حساب می‌آیند.

این امکان فراهم شده تا فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مهندسی فرانسه شامل دانشگاه سوربن، دانشگاه لیل، دانشگاه مونپلیه و دانشگاه گرونوبلبرای برای دانشجویان مهیا باشد. البته پیش از هر چیزی پیشنهاد می‌دهیم که حتماً در رابطه با هر یک از آنها تحقیقات لازم را به عمل آورید.

بهترین دانشگاه های بیولوژی و بیوتکنولوژی فرانسه

این امکان فراهم است تا با گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه در یکی از بهترین دانشگاه‌های بیولوژی و تکنولوژی فرانسه نیز مشغول به تحصیل شوید. این امکان فراهم شده تا در دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده‌ای همچون دانشگاه تجربی مارسی، دانشگاه بیوتوکنولوژی سالزبورگ، دانشگاه پزشکی مونتپولیه مشغول به تحصیل شوید و از مزایای خاص این دانشگاه به بهترین نحو ممکن بهره ببرید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه

پیش از هر چیزی باید این نکته را توضیح دهیم که در دانشگاه‌های برتر فرانسه این امکان فراهم شده تا به دو زبان فرانسوی و انگلیسی به تحصیل بپردازید.

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید ادامه تحصیل خود در کشور فرانسه را با زبان مخصوص این کشور پشت سر بگذارید، قبل از آنکه درخواست ویزای تحصیلی فرانسه را ارائه دهید پیشنهاد می‌دهیم که حتماً دوره‌های زبان فرانسه را طی کرده و می‌توانید با به دست آوردن نمره قبولی در آزمون tef یا tcf که تمامی آنها توسط سفارت فرانسه ارائه می‌شود موقعیت‌های خاصی را به خود اختصاص دهید.

یکی از مسائل و شرایط‌های مهم تحصیل در فرانسه که باید پیش از هر چیزی آن را در نظر بگیرید مربوط به شرایط سنی شما است. این امکان فراهم شده تا با هر سنی که دارید در دانشگاه‌های برتر فرانسه آن هم در مقاطع مختلف و بالا پذیرش مورد نظر را دریافت کنید، اما در هر صورت اگر گپ تحصیلی شما بالا باشد ممکن است در زمان طی کردن مراحل اخذ‌ ویزای فرانسه دچار مشکل شوید.

پیشنهاد ما برای آن دسته از افرادی که قصد شرکت در دانشگاه‌های فرانسه را دارند این است که جهت پذیرش مقطع کارشناسی بین سن ۲۳ تا ۲۵ سال مراجعه کرده و اگر قصد شرکت در دوره ارشد دارید باید زیر ۲۸ تا ۳۰ سال سن داشته باشید.

برای مقطع دکترا رده‌های سنی بالاتری در نظر گرفته شده و با توجه به رزومه تحصیلی شما افراد بین ۳۳ تا ۳۵ سال می‌توانند برای به دست آوردن پذیرش دانشگاه‌های برتر فرانسه اقدامات لازم را انجام دهند.

مدارک لازم جهت پذیرش در برترین دانشگاه‌های فرانسه عبارتند از:

تمامی مدارک تحصیلی پشت سر گذاشته شده به همراه ریز نمرات

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • تمام گواهینامه‌ها و افتخارات شما
  • مدرک مورد نیاز زبان از سوی دانشگاه
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
بهترین دانشگاه های کشور فرانسه

ارزان‌ترین دانشگاه های فرانسه

در زمان مهاجرت به فرانسه این امکان وجود دارد در برخی از دانشگاه‌های آن که هزینه‌های کمتری به دنبال دارند مراحل تحصیل خود را پشت سر بگذارید و باید به توضیح این موضوع نیز بپردازیم که ۹۰ درصد از دانشجویان بین‌المللی تنها به این دلیل که می‌توانند با هزینه کمتری در فرانسه مشغول به تحصیل شوند کارهای مهاجرت خود را دنبال می‌کنند.

کشور فرانسه دارای دانشگاه‌های مناسب و ارزانی همچون دانشگاه پاریس، دانشگاه اورلئان، دانشگاه مونپلیه و دانشگاه استراسبورگ می‌باشد.

مراحل و شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های فرانسه

کشور فرانسه این قابلیت را به دنبال دارد تا در طول سال حدود ۳۰ هزار دانشجوی بین‌المللی را از سراسر جهان جذب کند و یکی از مهم‌ترین و حائز اهمیت‌ترین دلایل محبوبیت این کشور در بین تمامی افراد متقاضی دریافت شهریه فوق‌العاده کمتر دانشگاه‌ها نسبت به سایر دانشگاه‌های موجود در کشورهای اروپایی می‌باشد.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که آرزوی تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر فرانسه را دارید، قطعاً اولین و مهم‌ترین سوالی که در این رابطه برای شما پیش می‌آید مربوط به مراحل ثبت‌نام و اخذ پذیرش آن می‌باشد.

باید به توضیح این موضوع بپردازیم که دانشگاه‌های برتر فرانسه این قابلیت را به دنبال دارند تا طیف وسیعی از رشته‌های مختلف را در دوره‌های متفاوت کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا ارائه دهند. برخی از رشته‌های محبوب و شناخته شده این کشور کارشناسی ارشد مدیریت و سازمان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی، کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی و غیره است.

در رابطه با روش درخواست شرکت در دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده فرانسه باید این نکته را بیان کنیم که با در نظر گرفتن ملیت شما می‌تواند متفاوت باشد.

دانشجویان شامل اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، این امکان برای آنها فراهم شده تا با یک شرایط همسان و مشابه با دانشجویان فرانسوی به طور مستقیم به دانشگاه مورد نظر مراجعه و در نهایت نیز تمامی روال ثبت نام را پشت سر بگذارند، اما اگر جزو دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هستید پیش از هر چیزی لازم است که از طریق سیستم درخواست آنلاین اقدامات لازم را انجام دهید.

این فرصت فراهم شده تا از طریق این سیستم حتی برای ویزای خود نیز اقدامات لازم را به صورت آنلاین انجام داده و تمامی روند و درخواست لازم را پیگیری نمایید. چنانچه قبلاً ساکن اروپا بوده‌اید اما در حال حاضر دیگر تابعیت آن را ندارید می‌توانید از طریق سفارت فرانسه یا حتی کنسولگری محل زندگی خود این کار را انجام دهید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه

هزینه‌های تحصیل دانشگاه‌های برتر فرانسه نیز به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم و حائز اهمیت به شمار آمده و تمام افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور را دارند پیش از هر چیزی باید در رابطه با آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و در صورت خودداری کردن از این موضوع قطعاً با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد.

هزینه تحصیل در فرانسه با در نظر گرفتن شرایط مختلف و متفاوتی معین خواهد شد، اما در حالت کلی باید این نکته را بیان کنیم که در وهله اول سطح تحصیلات شما تاثیر بسیار زیادی در هزینه‌ها دارد.

کشور فرانسه برای برنامه‌های لیسانس حدوداً ۱۷۰ هزار یورو در سال و در رابطه با کارشناسی ارشد ۲۶۰ هزار یورو، دکترا ۳۹۶ هزار یورو، مدرک مهندسی ۶۲۰ هزار یورو و در نهایت نیز برای به دست آوردن مدرک پزشکی باید ۴۵۰ هزار یورو در طول سال پرداخت کنید.

باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه‌های تحصیل شما باید حداقل ۹۰ یورو نیز به دانشگاه مربوطه برای پشت سر گذاشتن زندگی دانشجویی خود پرداخت نمایید.

سوالات متداول

بهترین دانشگاه فرانسه کدام است؟
دانشگاه پاریس و دانشگاه سوربن طور کلی به عنوان بهترین دانشگاه‌های در فرانسه پذیرفته شده‌اند.
محبوب‌ترین دانشگاه در فرانسه برای متقاضیان ایرانی کدام است؟
دانشگاه پاریس محبوب ترین دانشگاه در فرانسه برای ایرانیان است.
کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در فرانسه انتخاب کنیم؟
برای این کار بررسی کنید که در رشته انتخابی شما کدام دانشگاه رتبه بالاتر را دارد و سپس برای ورود به آن اقدام کنید.
چرا اخذ پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه را به صباویزا بسپاریم؟
این مجموعه با صدها پرونده مهاجرت تحصیلی موفق می‌تواند احتمال پذیرش شما را به شدت بالا ببرد.
آیا تحصیل رایگان در کشور فرانسه امکان پذیر است؟
بله، چنانچه شما به عنوان یکی از شهروندان یا مقیم دائم فرانسه یا حتی کشورهای منطقه اقتصادی اروپا به حساب بیایید امکان تحصیل رایگان فراهم می‌شود.
آیا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای گرفتن بورسیه تحصیلی اقدام کنند؟
بله، دولت فرانسه این نکته را اعلام کرده که می‌تواند علاوه بر افزایش شهریه بورسیه تحصیلی را نیز افزایش دهد.
در چه زمانی برای پرداخت شهریه دانشجویی فرانسه باید اقدام کرد؟
در این رابطه باید بیان کنیم که شما هنگام ثبت نام باید کل شهریه یک سال را بپردازید.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با دانشگاه های برتر فرانسه مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم و در پایان نیز باز هم باید به طور مجدد یادآور این موضوع شویم که با تحصیل در کشور فرانسه می‌توانید بهترین موقعیت ممکن را به دست آورید و از این طریق نیز آینده‌ای روشن برای خود به ارمغان بیاورید. قطعاً دغدغه بسیاری از افراد در وهله اول این است که چگونه می‌توانند برای اخذ ویزا و گرفتن بورسیه‌های تحصیلی فرانسه اقدامات لازم را انجام دهند و در پاسخ باید بیان کنیم که تمامی این موارد را در موسسه مهاجرتی صبا ویزا برای شما به طور کامل توضیح خواهند داد و هیچ جای نگرانی باقی نخواهد ماند، چرا که مشاوران ما در این زمینه بهترین‌ها را به شما ارائه می‌کنند. امیدواریم مطالب گفته شده مورد تایید واقع شده باشند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید