لوگو صبا ویزا
از طریق پناهندگی به کانادا مهاجرت کنید

از طریق پناهندگی به کانادا مهاجرت کنید؛ فرصتی برای شروع جدید و زندگی بهتر در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

امروزه مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی کاملا امکان‌پذیر است که شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید. به‌طورکلی باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که مهاجرت از طریق پناهندگی می‌تواند یکی از بهترین روش‌هایی باشد که برای مهاجرت به یک کشور از جمله کانادا وجود دارد؛ چراکه در این روش شما نیازی به هیچ‌گونه مدارک خاصی نخواهید داشت و تنها با اثبات این‌که مشکلی برایتان در کشور خودتان به وجود آمده می‌توانید به این کشور پناهنده شوید.

البته نباید فراموش کنید که پناهندگی می‌تواند مزایا، خطرات و شرایط مخصوص به خود را نیز به همراه داشته باشد که بدون شک آشناشدن با این شرایط می‌تواند به میزان زیادی به شما کمک کند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره مهاجرت به کشور کانادا از طریق پناهندگی در این کشور صحبت کرده و اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

پناهنده چه کسی است

فهرست عناوین

پناهنده چه کسی است؟

پیش از این‌که قصد داشته باشیم درباره مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی صحبت کنیم اجازه دهید تا ابتدا اطلاعاتی را درباره شخص پناهنده در اختیارتان قرار دهیم. به‌طورکلی باید بدانید که پناهنده شخصی است که در کشور خود به دلایل مختلف از جمله دلایل نژادی، مذهبی، سیاسی و… مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و اکنون وارد کشور دیگری شده و قصد دارد تا اقامت آن کشور را دریافت کند.

در واقع چنین فردی تلاش می‌کند تا از شرایط نامساعدی که در کشورش به وجود آمده فرار کرده و وارد خاک کشور دیگری شده و به‌عنوان یک پناهنده در آن زندگی کند. یک پناهنده در کشورهای خارجی حقوق خاصی دارد که می‌تواند از آنها بهره‌مند شوند. یکی از مهم‌ترین این حقوق این است که می‌تواند درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت آن کشور را به اداره مهاجرت تحویل دهد.

آیا کانادا پناهنده می‌پذیرد؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد این است که آیا کشور کانادا پناهنده می‌پذیرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله کشور کانادا یکی از کشورهای خارجی است که امروزه امکان پذیرفتن پناهنده را فراهم کرده و افرادی از سراسر دنیا می‌توانند در این کشور پناهنده شوند. البته پناهنده شدن در کشور کانادا نیازمند شرایط خاصی است که در ادامه به طور مفصل درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

بااین‌وجود باید بدانید که امروزه کاملا امکان مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی وجود دارد و شما هم می‌توانید جز آن دسته از افرادی باشید که در این کشور پناهنده می‌شوید.

شرایط پناهندگی در کانادا

به‌طورکلی پناهندگی در کشور کانادا دارای دو کلاس مختلف است که شما با داشتن شرایط هریک از آنها می‌توانید در کشور کانادا پناهنده شوید. این دو کلاس شامل موارد زیر هستند:

کلاس پناهندگان کنوانسیون خارج از کشور

این کلاس برای آن دسته از افرادی است که در حال حاضر در خارج از کشور خود هستند و مثلا در یک اردوگاه پناهندگی در حال زندگی هستند. این افراد معمولا به دلیل ترس از آزار و اذیت به کشور خود باز نمی‌گردند. پناهندگان این دسته می‌توانند توسط گروه‌های حامی خصوصی یا دولتی حمایت شوند و علاوه بر این در صورتی که پس از ارجاع توسط یک آژانس تایید شوند بودجه لازم برای حمایت از خود و اعضای خانواده‌شان در کانادا را نیز دریافت می‌کنند.

کلاس کشور پناهندگان

این کلاس برای آن دسته از افرادی در نظر گرفته شده است که خارج از کشور خود یا کشور محل سکونتشان در حال زندگی هستند. آن دسته از افرادی که تحت تاثیر نامطلوب جنگ‌های داخلی، درگیری مسلحانه و موارد این‌چنینی قرار گرفته‌اند می‌توانند در این کلاس قرار بگیرند. افرادی که در این کلاس هستند پس از معرفی به‌صورت خصوصی حمایت می‌شوند و بودجه کافی برای حمایت مالی از خود و اعضای خانواده‌شان را نیز دریافت می‌کنند.

پس تنها با قرارگرفتن در شرایط یکی از این دو کلاس است که شما می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی اقدام کنید.

قوانین پناهندگی در کانادا

در خصوص پناهندگی در کشور کانادا قوانین خاصی وجود دارد که توجه داشتن به این قوانین به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری روند مهاجرت خود را طی کنید. اولین و یکی از مهم‌ترین قوانینی که باید به آن دقت داشته باشید این است که افرادی که قصد پناهنده شدن در کشور کانادا را دارند معمولا بین یک تا دو سال فرصت خواهند داشت که درخواست خود را به منظور اخذ اقامت این کشور ارسال کنند.

این افراد از حقوق خاصی در اردوگاه‌های کشور کانادا برخوردار هستند و باید تامین جانی و مالی شوند. البته حمایت‌های مالی خاصی از آنها به عمل نمی‌آید و از طرف دیگر معمولا در این اردوگاه‌ها شرایط سلامت چندان مناسبی نیز برای پناهندگان وجود ندارد. بااین‌حال پناهندگان کاملا از نظر جانی در امان هستند و هیچ آزار و اذیتی شامل آنها نمی‌شود. به‌این‌ترتیب از نظر قانونی افراد می‌توانند درخواست خود را برای مهاجرت به این کشور پیگیری کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

شرایط پناهندگی برای افراد زیر 18 سال در کانادا

به‌طورکلی شرایط خاصی برای پناهندگی افراد زیر 18 سال در کشور کانادا وجود ندارد و افرادی که زیر 18 سال هستند می‌توانند به همراه والدین خود درخواستشان به‌منظور مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی را ارسال کرده و در اختیار اداره مهاجرت این کشور قرار دهند تا درخواست آنها بررسی شود. در واقع این افراد تحت تکلف والدین خود هستند و باید از طریق آنها مراحل مربوط به مهاجرت را طی کنند.

چه کسانی واجد شرایط پناهندگی در کانادا نیستند؟

گروه‌های خاصی از افراد نیز هستند که جز واجدین شرایط به‌منظور مهاجرت به کشور کانادا از طریق پناهندگی قرار نمی‌گیرند که در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره آنها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

از جمله افرادی که امروزه واجد شرایط پناهندگی در کشور کانادا نخواهند بود می‌توان به گروه‌های زیر از افراد اشاره کرد:

  • آن دسته از افرادی که به شکل دیگری به‌صورت پایدار محافظت می‌شوند یا این‌که امکان حمایت و اسکان در کشور دیگری را دارند و به آنها این امکان پیشنهاد شده است.
  • افرادی که موفق شده‌اند تابعیت کشور دیگری را دریافت کنند.
  • ممکن است افرادی انتخاب کنند که به کشور خود یا کشور دیگری که محل اقامت آنهاست بازگردند و از این نظر مشکلی نداشته باشند.
  • آن دسته از افرادی که وضعیتشان در کشوری که در آن ساکن بوده‌اند تغییر کرده و دیگر دلیلی برای ترک کشورشان وجود ندارد.

روش های پناهندگی کانادا

روش‌های مختلفی که امروزه برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی وجود دارند در واقع روش‌های یکسانی هستند و تنها تفاوتی که میان آنها وجود دارد این است که هریک از این روش‌ها دارای دلایل مخصوص به خود برای مهاجرت هستند. گروه‌هایی از افراد ممکن است به دلایل مذهبی و دینی نتوانند در کشور خود زندگی کنند. برخی دیگر از افراد ممکن است به دلیل اعتقادات سیاسی که دارند امکان زندگی در کشور خود را نداشته باشند.

برخی دیگر از افراد نیز ممکن است به دلایل مختلف جانشان در کشوری که در آن زندگی می‌کنند در خطر باشد. هریک از این افراد با اثبات در خطر بودن جانشان می‌توانند مراحل مربوط به مهاجرت از طریق پناهندگی را طی کنند و محدودیتی از این نظر نخواهند داشت. پس به‌طورکلی باید توجه داشت که این روش‌ها، روش‌های چندان متفاوتی نیستند.

بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا

بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا آن دسته از افرادی هستند که مشکلاتی از قبیل خطر جان به علت تفاوت در عقاید مذهبی و سیاسی دارند. این دسته از افراد معمولا با اثبات شرایط خود می‌توانند به‌سادگی هرچه تمام اقدام به پناهندگی در کشور کانادا کنند بدون این‌که هیچ‌گونه محدودیتی برای آنها به وجود بیاید.

اسپانسر پناهندگی کانادا

اسپانسر پناهندگی کانادا یکی از برنامه‌های بسیار جذابی است که در کشور کانادا به افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی را دارند اعطا می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا بتوانند بدون کمترین میزان دغدغه مالی به کشور کانادا مهاجرت کنند. یکی از نکات بسیار مهمی که باید در خصوص این موضوع بدانید این است که در این برنامه فردی که موفق شده اقامت کشور کانادا را دریافت کند می‌تواند به‌راحتی هرچه تمام اسپانسر یک پناهنده در این کشور شود.

به‌این‌ترتیب این امکان وجود خواهد داشت که شخص بتواند بدون مشکل مالی وارد کشور کانادا شده و در این کشور پناهنده شود. این کار باعث می‌شود تا شانس اخذ اقامت دائم کانادا برای فرد نیز به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

چگونه درخواست پناهندگی به کانادا بدهیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت از طریق پناهندگی را به مسئولان کشور کانادا ارائه دهید دو روش را پیش روی خود خواهید داشت. روش اول این است که در مرز کشور کانادا درخواست خود را ارسال کنید و روش دوم نیز استفاده از خدماتی است که توسط اداره مهاجرت کشور کانادا ارائه می‌شود که در ادامه درباره هریک از این دو روش صحبت خواهیم کرد.

ارائه درخواست پناهندگی در مرز کانادا

اولین روشی که برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی و ارسال درخواست پناهندگی در این کشور وجود دارد ارسال درخواست در مرز کشور کاناداست. در این روش شما به‌محض ورود به مرز کشور کانادا باید در یک جلسه مصاحبه شرکت کرده و به سوالات مسئولان این کشور پاسخ دهید. در ادامه تمامی شواهد و مدارک موجود در خصوص درخواست پناهندگی شما بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام خواهد شد.

ارائه درخواست پناهندگی به IRCC- (اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا)

در این روش شما برای این‌که بتوانید درخواست خود برای پناهندگی در این کشور را ارسال کنید در اولین قدم باید به اداره مهاجرت و پناهندگی این کشور که به‌اختصار با نام IRCC شناخته می‌شود مراجعه کرده، فرم‌های موردنیاز را دریافت کرده و در گام بعدی با پرکردن این فرم‌ها و ارائه آنها مدارک خود را نیز در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهید. معمولا بین یک تا دو ماه طول می‌کشد تا درخواست شما توسط مسئولان این کشور بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام شود.

نحوه رسیدگی به پرونده پناهجویان در IRB

اداره مهاجرت کشور کانادا دارای یک هیئت مخصوص است که وظیفه رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی را برعهده دارد. این اداره مهاجرت معمولا طی یک بازه زمانی 1 الی ۲ماهه درخواست‌های داوطلبان را بررسی کرده و نتیجه را به آنها اعلام می‌کند.

مزایا و معایب پناهندگی در کانادا

مزایا و معایب پناهندگی در کانادا

به‌طورکلی پناهندگی در کانادا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کشوری با امنیت و اقتصاد بسیار خوب زندگی کرده و از تمامی خدمات و امکانات رفاهی که در این کشور ارائه می‌شود استفاده کنید. برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی نیازی به داشتن مدرک زبان نیست و شما با تسلط حداقلی به زبان انگلیسی نیز می‌توانید مراحل مهاجرت خود را طی کنید.

بااین‌وجود مهاجرت از طریق پناهندگی می‌تواند خطرات و معایبی نیز داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به خطرات بسیار زیاد در طول مسیر مهاجرت، مشکلات امنیتی و سلامت مربوط به زندگی در کمپ‌ها و… اشاره کرد.

هزینه پناهندگی در کانادا

معمولا برای ارسال درخواست پناهندگی در کشور کانادا شما باید هزینه‌ای بین 1000 تا 3000 دلار را پرداخت کنید. این هزینه به‌اضافه سایر هزینه‌های جانبی است که معمولا تا 6000 دلار نیز می‌رسد.

آیا می‌توان برای درخواست پناهندگی به‌صورت قانونی اقدام کرد؟

بله امروزه اداره مهاجرت کشور کانادا این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به‌صورت کاملا قانونی درخواست خود به‌منظور پناهنده شدن در این کشور را ارسال کنید.

سوالات متداول

در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی پاسخ خواهیم داد.

آیا پناهندگی در کانادا روش مناسبی برای مهاجرت است؟
بله این روش به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن اقامت خود را دریافت کنید؛ ولی ممکن است خطرات زیادی را نیز برای شما به همراه داشته باشد.
آیا پناهندگی هزینه بالایی نیاز دارد؟
خیر شما می‌توانید با کمترین هزینه ممکن مراحل مهاجرت از طریق پناهندگی را طی کنید.

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد و به شما کمک کند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن ویزای کانادا و اقامت این کشور را دریافت کنید. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این روش مهاجرتی به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا استفاده کنید. با استفاده از این خدمات امکان اخذ پاسپورت کانادا نیز برای شما وجود خواهد داشت.

در صورت علاقه‌مند بودن به دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما فرم مشاوره را پرکرده یا این‌که با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید