لوگو صبا ویزا
هزینه ویزای شینگن

هزینه ویزای شینگن

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه هزینه ویزای شینگن و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان

وقتی می‌خواهید به کشورهای مختلف سفر کنید که اتفاقا عضو حوزه شینگن نیز هستند، باید ویزای شینگن داشته باشید اما سوالی که برای خیلی از شما هم پیش می‌آید، این است که هزینه ویزای شینگن چقدر است، آیا آنقدر ارزش دارد که اقدام به اخذ این ویزا کنید یا خیر؛ یا اینکه چه کشورهایی نیاز به این ویزا ندارند. در این مقاله به طور کامل برایتان در مورد شینگن، کشورهای عضو حوزه شینگن، مراحل اخذ ویزای شینگن و هزینه آن صحبت خواهیم کرد تا بتوانید با اطلاعات دقیق و جامع‌تری اقدام به دریافت این ویزا کنید. در انتهای این مقاله متوجه خواهید شد که در این‌باره اطلاعات قوی، جامع و کاملی به دست آورده‌اید و راحت‌تر می‌توانید تصمیم قطعی خود را بگیرید.

ویزای شینگن چیست
فهرست عناوین

منظور از شینگن چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به هزینه ویزا برای شینگن صحبت کنیم، باید ابتدا تعریف دقیقی از آن داشته باشیم و بدانیم که اصلا منظور از شینگن چیست. در واقع محدوده شینگن از 27 کشور اروپایی تشکیل شده است که با یک توافق به همبستگی مشترکی به نام شینگن رسیده‌اند که برای ورود به هر کدام از این کشورها نیاز به گرفتن ویزای شینگن برای یکی از این 27 کشور خواهد بود و هرگز افراد ساکن در هر کشوری به جز این 27 مورد، نمیتوانند بدون ویزا در این حوزه رفت و آمد داشته باشند. ایرانیان یا خیلی دیگر از کشورها باید هزینه ویزای شینگن پرداخت کنند تا بتوانند عبور و مرور داشته باشند که البته ناگفته نماند ویزای شینگن ارزش و اعتبار بالایی هم در کل دنیا دارد.

چه کشورهایی بدون محدودیت می‌توانند در حوزه شینگن رفت و آمد داشته باشند؟

۲۷ کشور عضو شینگن هستند که عضو اتحادیه اروپا نیز می‌باشند؛ اما از بین آنها کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا هم سهم دارند که شامل  سوئیس، نروژ و ایسلند می‌شود. از طرفی دو کشور بریتانیا و ایرلند عضو شینگن نیستند اما عضو اتحادیه اروپا هستند؛ البته بریتانیا قبلا عضو اتحادیه اروپا بوده اما به تازگی از آن خارج شده است.

کشورهای اروپایی برای مهاجرت
کشور اروپایی برای مهاجرت
بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت
بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت
ویزای شینگن چیست
ویزای شینگن
هزینه ویزای شینگن

در نهایت ناگفته نماند که ممکن است یکسری از این کشورها تغییرات هم داشته باشند.

چه کسانی می‌توانند بدون محدودیت به این منطقه سفر کنند؟

مهمترین چیزی که باعث میشود شما به سراغ هزینه ویزای شینگن بروید، این است که بدانید این هزینه‌ها شامل چه افرادی می‌شود و چه کسانی بدون محدودیت می‌توانند به این منطقه سفر کنند. افرادی که در ادامه نام می‌بریم، بدون محدودیت می‌توانند در حوزه شینگن رفت و آمد داشته باشند:

  • شهروندان کشورهایی که عضو شینگن هستند.
  • شهروندانی که عضو اتحادیه اروپا هستند.
  • افرادی که توسط یکی از کشورهای شینگن اقامت دارند.
  • افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند اما هم اکنون ویزای شینگن دارند.
  • از طرفی شهروندانی که در حوزه اتحادیه اروپا نیستند، برای سفر ۹۰ روزه یا حتی کمتر نیاز به ویزای شینگن خواهند داشت.

برای اخذ ویزای شینگن چه شرایطی وجود دارد؟

درست است که شما باید در مورد هزینه ویزای شینگن اطلاعات داشته باشید اما یکسری شرایط کلی هستند که باید آنها را بدانید تا اگر این شرایط را داشتید، برای این ویزا هزینه کنید. شرایطی که باید داشته باشید، شامل موارد زیر است:

گردش حساب بالا

اگر برای ویزای شینگن درخواست داده‌اید و متقاضی شده‌اید، گردش حساب مالی شش ماهه آخر شما باید بالا باشد و باید آن را به عنوان مدارک ضروری به سفارت تحویل دهید. میانگین مبلغ ورودی و خروجی شما در ۶ ماه اخیر مورد محاسبه قرار می‌گیرد؛ سپس تصمیم می‌گیرند که شما می‌توانید ویزای شینگن بگیرید یا خیر.

مشخص بودن هدف

یکی دیگر از شرایط لازم، این است که هدف سفر شما مشخص باشد. افسر پرونده در چنین حالتی راحت‌تر به شما ویزا می‌دهد. اگر هدفتان مشخص باشد، یعنی یک برنامه سفر با جزئیات داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید ویزا بگیرید.

تمکن مالی به اندازه کافی

تمکن مالی شما به عنوان فرد متقاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع افسران ویزا باید مجاب شوند که شما می‌توانید هزینه مربوط به اقامت و خرج و مخارج روزانه خود را پرداخت کنید، بدون اینکه دچار مشکل شوید یا بخواهید از کسِ دیگری کمک بگیرید.

برای اخذ ویزای شینگن باید چه مراحلی را پشت سر بگذاریم؟

قبل از توضیح در مورد هزینه ویزای شینگن، اول باید بدانید که نیاز است چه مراحلی را پشت‌سر بگذارید که بتوانید این ویزا را اخذ کنید. مراحل انجام این کار به ترتیب شامل موارد زیر است:

اول مشخص کنید که خواستار چه نوع ویزایی هستید، هدف شما از سفر چیست و باید چه ویزایی بگیرید.

مثلا شما می‌توانید ویزای تحصیلی شینگن یا ویزای توریستی شینگن بگیرید یا به سراغ ویزای کاری شینگن بروید؛ حتی ویزای علمی و ویزای تجاری هم برای این حوزه وجود دارد. در نتیجه اول باید هدفتان و نوع ویزا را مشخص کنید.

در مرحله بعدی باید کشور مقصد شما مشخص باشد. باید از طریق سفارت و کنسولگری‌های مرکز ویزا که وابسته به آن کشور مقصد است، اقدام کنید و برای ویزا درخواست بدهید. اگر کشوری که انتخاب کرده‌اید، عضو حوزه شینگن باشد، باید از طریق مرکز ویزا یا سفارت ویزای آن کشور اقدام کنید و ویرای شینگن بگیرید.

اگر هم قصد این را دارید که به بیش از دو کشور در حوزه شینگن سفر کنید، باید درخواست خود را برای کشوری اعلام کنید که قرار است روزهای بیشتری در آنجا بمانید. اگر هم هنوز مشخص نیست که می‌خواهید در کدام کشور تعداد روز بیشتری بمانید یا تعداد روزهایتان برابر نیست، می‌توانید به سفارت یا مرکز ویزای کشوری بروید که مقصد اولتان است.

ویزای شینگن

در مرحله بعدی باید ببینید که مناسب‌ترین زمان برای درخواست ویزا چه زمانی است. شما باید تفاوت انواع ویزای شینگن را بشناسید تا بفهمید که برای کدام یک بهتر است چه زمانی درخواست بدهید. قطعاً زمان مورد نظر در مورد درخواست برای ویزای تحصیلی و ویزای کاری متفاوت است. از طرفی هر کشور هم زمانبندی خودش را دارد اما طبق زمان‌بندی که آن کشور تعیین کرده، هر چقدر زودتر اقدام کنید، قطعاً کارتان راحت‌تر خواهد بود. بهتر است که سه ماه قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید، برای درخواست ویزا اقدام نمایید. دیرترین حالت ممکن هم این است که ۱۵ روز قبل از شروع سفر این کار را انجام دهید. کاری که شما باید انجام دهید، این است که حداقل سه هفته قبل از سفر، اقدام به اخذ ویزا کنید.

در مرحله بعد باید از سفارت کشور مقصد وقت بگیرید تا متوجه هزینه ویزای شینگن بشوید. هزینه ویزا بستگی به این دارد که آن سفارت به چه صورتی به شما وقت بدهد. بعضی از سفارت‌ها این کار را به صورت آنلاین و بعضی دیگر فقط به صورت مراجعه حضوری انجام میدهند.

در مرحله بعد فرم مربوط به درخواست ویزا  را پر کنید. شما می توانید از سایت سفارت، این فرم را دانلود کرده و با دقت آن را تکمیل کنید. فقط باید همان فرمی باشد که توسط سفارت ارائه داده شده است. بعد از اینکه همه قسمتهای فرم را پر کردید، در دو نسخه چاپ کنید و هر دو نسخه را نیز امضا نمایید.

کاری که باید در مرحله بعدی به انجام برسانید، جمع‌آوری و آماده کردنِ مدارک لازم است. مدارکی که نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

  • مدارک شناسایی
  • بیمه
  • چند قطعه عکس رنگی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • اثبات محل اقامت
  • اثبات پشتوانه و تمکن مالی در طول سفر

البته ممکن است کشوری که می خواهید برای رفتن به آن درخواست ویزا بدهید، یکسری مدارک اضافه تر هم بخواهد که به شما اعلام خواهد شد.

بعد از اینکه مراحل بالا را طی کردید، یک وقت مصاحبه برای شما مشخص می‌شود. طبق تاریخ تعیین شده، باید به سفارت مورد نظر بروید. در روز مصاحبه باید تمام مدارک لازم را با خودتان همراه کنید و آن را به افسر کنسول هنگام مصاحبه تحویل بدهید. افسر در طول مصاحبه سوالاتی را از شما می‌پرسد که راجع به محل اقامت، هدف از سفر و جزئیات دیگری است که باید با صداقت کامل به آنها پاسخ دهید. حواستان باشد سوالاتی که جواب می‌دهید، با اطلاعاتی که داخل فرم پر کرده‌اید، به طور کامل همخوانی داشته باشد.

در این مرحله باید هزینه ویزای شینگن را پرداخت کنید که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد. هزینه ها باید به طور کامل پرداخت شوند و میزان آن ها توسط اعضای شینگن به تصویب می‌رسد و هیچگاه نمیتوان آن را تغییر داد. هزینه‌ای که پرداخت میکنید، بر اساس سن و وضعیتتان با افراد دیگر متفاوت خواهد بود.

در مرحله نهایی باید منتظر باشید تا نتیجه درخواستتان به شما اعلام شود. سفارت معمولا در عرض ۱۵ روز وضعیت شما را بررسی می‌کند؛ البته ممکن است برای بعضی از افراد بیشتر طول بکشد اما نهایتاً در عرض یک ماه نتیجه اعلام خواهد شد.

ویزای شینگن چه قیمتی دارد؟

اصلی‌ترین سوالی که در این مقاله باید به آن پاسخ دهیم، این است که هزینه ویزای شینگن چقدر است. همه چیز بستگی به نوع ویزای شما هنگام ورود به یک کشور دارد. از طرفی باید ببینیم که ویزای شما یک بار ورود یا سینگل است یا چند بار ورود و مولتی. در چنین حالتی هزینه‌ها متفاوت خواهد بود اما بازه قیمتی آن بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو است.

هزینه اخذ این ویزا برای کشورهای اتریش، یونان، اسپانیا، نروژ، آلمان، سوئیس، چک، دانمارک، فنلاند، لتونی، لیتوانی، لهستان، سوئد، فرانسه، هلند، مجارستان، بلژیک، استونی و اسلواکی ۴۰۰ یورو است که البته باز هم مدت زمان اقامت شما و نوع ویزایتان در تغییر هزینه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

نکاتی که قبل از اخذ ویزای شینگن باید آنها را بدانید:

زمانی که شما می‌خواهید به کشور خارجی بروید، باید از قبل خوب تحقیق کنید. همانطور که در مورد هزینه ویزای شینگن باید اطلاعات داشته باشید، در مورد نکات آن هم باید آگاهی خود را بالا ببرید. برخی از نکاتِ حائز اهمیت؛ شامل موارد زیر است:

  • قیمت‌هایی که اعلام کردیم، با توجه به شرایط شما متفاوت خواهد بود؛ یعنی نباید فکر کنید که وضعیت شما با دوستان یا حتی خواهر و برادرانتان یکسان است. ممکن است هر کدام از شما برای یک کشور هزینه متفاوتی را پرداخت کنید.
  • نکته بعدی اینکه هزینه‌های صندوق داخل سفارت به عهده شما است و جزو هزینه ویزای شینگن برآورد نشده است.
  • هزینه‌هایی هم که برای ویزای هر کشور اعلام می‌شود، شامل هزینه‌های مربوط به وقت سفارت، پر کردن فرم شینگن، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و بیمه مسافرتی است.
  • مدت زمان اعلام نتیجه توسط سفارت برای همه یکسان نیست. همه‌چیز بستگی به این دارد که در آن تایم، چقدر سفارتخانه‌ها شلوغ باشند و چند نفر تحت بررسی قرار گرفته باشند.
  • پروسه اخذ ویزا کار سختی نیست اما به‌هرحال شما زمانی می‌توانید کارتان را سریعتر پیش ببرید که از افراد حرفه‌ای و مشاوران کاربلد در این زمینه کمک بگیرید که سایت ما می‌تواند راهنمایی‌های لازم را برایتان انجام دهد.

منظور از لیبل ویزای شینگن چیست؟

لیبل ویزای شینگن هم جزو اصطلاحات رایجی است که احتمالاً در پروسه اخذ ویزای شینگن به دفعات به گوشتان خورده است؛ که شامل تعداد دفعات مجاز ورود به کشور مقصد و مدت زمان مجاز برای اقامت کشور صادرکننده ویزا میشود. اگر در خواندن لیبل یا برچسب ویزا مشکل دارید، باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید، زیرا این لیبل و برچسب‌ها به زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی صادر می‌شوند.

اخذ ویزای شینگن

برای اخذ ویزا به کجا مراجعه کنیم؟

اگر به دنبال این هستید که ویزای شینگن بگیرید، بعد از اینکه در مورد هزینه ویزای شینگن اطلاعات کافی به دست آوردید، باید به سراغ موسسات مهاجرتی بروید. موسسه مهاجرتی صبا ویزا در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند و راهنمای خوبی برایتان باشد. مشاوران و وکلای مهاجرتی که در موسسه ما فعالیت می‌کنند، همگی در این زمینه با سابقه و پرتجربه هستند. از طرفی شما می‌توانید با مراجعه به مشاورین متوجه هزینه دقیق ویزا هم بشوید‌ و برای پروسه مهاجرت و اخذ ویزا آمادگی بیشتری داشته باشید.

سوالات متداول

آیا کشورهای عضو حوزه شینگن تغییر می‌کنند؟
بله، در سالهای مختلف قوانین تغییرات زیادی میکنند و در نتیجه شما نمی‌توانید تعیین کنید که آیا ۲۷ کشور امسال، سال بعد هم عضو حوزه شینگن هستند یا خیر.
آیا ویزای شینگن را باید شخصا تحویل بدهیم؟
اکثر کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها از شما درخواست می‌کنند که ویزای شینگن را شخصاً تحویل بدهید و واسطه‌ای در نظر نگیرید.
در صورت عدم تایید ویزا آیا میتوان پول را پس گرفت؟
خیر، اگر ویزای شما پذیرش نشود، پولی به شما عودت داده نخواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که به‌طور کامل در مورد هزینه ویزای شینگن با شما صحبت کنیم. همچنین مراحل اخذ این ویزا را برایتان توضیح دادیم، راجع به لیبل شینگن هم اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم و برایتان توضیح دادیم که هزینه این ویزا ها ممکن است بر چه اساسی متفاوت شود. از طرفی در این مقاله با کشورهای حوزه شینگن هم آشنایی پیدا کردید. در نهایت هم موسسه معتبری را به شما معرفی کردیم که بتوانید اقدامات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزا را با راهنمایی مشاوران و وکلای مهاجرتی با سابقه و با تجربه به انجام برسانید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید