لوگو صبا ویزا
ورک پرمیت کانادا

ورک پرمیت کانادا: راهنمای جامع برای دریافت مجوز کار در کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ورک پرمیت کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

ورک پرمیت کانادا می‌تواند یک فرصت فوق‌العاده عالی و مناسب برای آن دسته از افرادی باشد که تنها هدف آنها از مهاجرت به این کشور به دست آوردن فرصت کاری ویژه است. کار در کانادا به عنوان یکی از مهم‌ترین موارد برای اکثر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند تلقی می‌شود و پیش از هر چیزی باید این نکته را بیان کنیم که با در دست داشتن ویزای ورک پرمیت کانادا، نیروهای کار دائمی، نیروهای کار موقت، دانشجویان و تجار به‌راحتی می‌توانند کار مناسب و مربوط به خود را پیدا کنند.

لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که ویزای نام برده شده با توجه به مزیت‌های خاص و فوق‌العاده‌ای که به دنبال دارد تاکنون توانسته توجه بسیاری از افراد مختلف را در کانادا که به‌عنوان یکی از کشورهای مهم و اقتصادهای پیشروی جهان به حساب می‌آید، به خود جلب کند.

تمام افرادی که قصد دارند برای دریافت این ویزا اقدام کنند، باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که به دست آوردن ویزای ورک پرمیت کانادا پیش از هر چیزی به جاب آفر کانادا نیاز دارد و ممکن است بسیاری از افراد آشنایی لازم با این موارد را نداشته باشند. ما امروز در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا یک سری مطالب فوق‌العاده پراهمیت و ضروری را در اختیار شما قرار دهیم تا از این طریق هنگام دریافت ویزا دچار هیچ‌گونه مشکلی نشوید، پس پیشنهاد می‌دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتها ما را همراهی نمایید.

ورک پرمیت کشور کانادا

تعریف ورک پرمیت کانادا

منظور از ورک پرمیت کانادا همان تاییدیه کتبی می‌باشد و افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، برای حضور قانونی و بدون هرگونه دغدغه و مشکلی باید آن را اخذ نمایند. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که مجوز نام برده شده توسط اداره مهاجرت کانادا برای درخواست کنندگان صادر و ثبت شده تا متقاضیان از این امکان برخوردار شوند که تا پایان زمان تعیین شده بتوانند در خاک این کشور حضور داشته باشند.

لازم است به توضیح این موضوع نیز بپردازیم که ورک پرمیت برای دو دسته از افراد قابل صدور است که شامل موارد زیر خواهد شد.

آن دسته از افرادی که پیشنهاد کاری خاصی از طرف یکی از شرکت‌های شناخته شده کانادا دارند. افرادی که هنوز نتوانستند کار معتبر و قانونی در کشور کانادا پیدا کنند.

توضیح مفهوم و اهمیت ورک پرمیت در کانادا

قطعاً داشتن ورک پرمیت کانادا یک سری مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص، منحصر به فرد و مخصوص خود را به‌دنبال دارد که بسیاری از افراد هنوز از آن اطلاعات کاملی در دست ندارند و ما باید در این باره بیان کنیم که با داشتن این ویزا می‌توانید  در کشور کانادا زیر نظر کارفرمایی که قبلاً توسط خود شما در مجوز ذکر شده کار نمایید. علاوه بر این مورد می‌توانید برای درخواست ویزای همراه کانادا نیز اقدامات لازم را انجام دهید تا از این طریق موفق شوید وابستگان را نیز با خود همراه کنید. در این کشور امکان درآمد به صورت دلاری برای شما فراهم می‌شود و می‌توانید به سراسر کانادا سفر نمایید.

شرایط و نیازمندی‌های درخواست و صدور ورک پرمیت

قطعاً برای به دست آوردن هر یک از ویزاهای موجود باید یک سری مراحل پشت سر گذاشته شود تا از این طریق بتوانید ثابت کنید که جهت دریافت ویزا، واجد شرایط هستید. این موضوع شامل ویزای ورک پرمیت نیز خواهد شد و همانطور که در ابتدا نیز بیان کردیم بهترین فرصت برای نیروهای کار موقت، دانشجویان دانشگاه‌های کانادا، تاجران و سایر افراد به حساب می‌آید.

توضیح مراحل و شرایط لازم برای درخواست و دریافت ورک پرمیت

همانطور که مشاهده کردید به توضیح این موضوع پرداختیم که دریافت ویزای ورک پرمیت یک سری مراحل و روال مخصوص و منحصر به فرد خود را دارد و پیش از هر چیزی شما باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که آیا واجد شرایط جهت اخذ و دریافت این نوع ویزا هستید یا خیر. ما در ادامه قصد داریم برای شما از این موضوع نام ببریم که در چه صورتی شامل این نوع ویزا خواهید شد.

  • چنانچه به عنوان یکی از دانشجویان در موسسه آموزشی کانادا فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید جهت دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیل اقدامات لازم را انجام دهید.
  • دانشجویانی که دیگر به هیچ عنوان نمی‌توانند هزینه‌های مربوط به تحصیل خود را پرداخت نمایند.
  • برخورداری از مجوز کار از سوی کارفرما، اما به دلیل مواردی همچون بد رفتاری برای شما مشکلاتی به وجود آمده است.
  • چنانچه جهت به دست آوردن اقامت دائم کانادا اقدامات لازم را انجام داده‌اید.
  • به عنوان اعضای خانواده فردی تلقی می‌شوید که برای اقامت دائم درخواست خود را ارائه داده است.
  • همچنین اگر به‌عنوان همسر یکی از نیروهای کار ماهر یا حتی دانشجویان در حال تحصیل کانادا به حساب می‌آیید، امکان دریافت ویزای ورک پرمیت برای شما فراهم خواهد شد.
  • حتی اگر به‌عنوان همسر فردی که برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا متقاضی شده باشید امکان دریافت این ویزا فراهم خواهد شد.
  • به‌عنوان یک نیروی جوان در کشور کانادا حضور دارید و در برخی از برنامه‌های خاص و ویژه شرکت می‌کنید.

مزایا و محدودیت‌های مرتبط با ورک پرمیت

در این بخش قصد داریم برای شما بیان کنیم که به دست آوردن ویزای ورک پرمیت کانادا چه مزایا و محدودیت‌هایی به دنبال دارد. شاید بسیاری از افراد با خود این تفکر را داشته باشند که این موضوع اهمیت چندانی ندارد، اما باید در این باره توضیح دهیم که شما بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی به هیچ عنوان موفق به گرفتن ویزای ورک پرمیت کانادا نخواهید شد، پس پیشنهاد می‌دهیم که در وهله اول با بررسی مزایا و محدودیت‌های مربوط به آن تصمیم نهایی خود را بگیرید.

بررسی مزایا و فواید حاصل از دریافت ورک پرمیت

همانطور که به خوبی متوجه شدید امروزه یکی از بهترین راه‌ها جهت مهاجرت به کانادا یا در حالت کلی برای زندگی در کانادا اخذ ویزای ورک پرمیت یا همان ویزای کار می‌باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع که کشور کانادا از موقعیت اقتصادی و اجتماعی فوق العاده خاصی برخوردار می‌باشد و با توجه به جمعیت کمی که به همراه دارد، طبق آمارها و بررسی‌های به دست آمده هر ساله بیش از ۲۰۰۰ نیروی کار متخصص جهت به دست آوردن ویزای ورک پرمیت و زندگی در یکی از استان‌های این کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

از مزایا و ویژگی‌ خاص این ویزا می‌توان به این مورد اشاره کرد که معمولاً کشور کانادا آن دسته از کارآفرینان و افرادی که مهارت خاص و ویژه‌ای برای انجام آن دارند را جذب کرده و دولت نیز زمینه‌های لازم برای کسب و کار جدید مهاجران را ایجاد خواهد کرد و این مورد در نهایت می‌تواند یک رقابت خاص برای این کشور به وجود آورد.

علاوه بر مورد ذکر شده شما می‌توانید به راحتی برای سایر ویزاهای مستقل دیگر نیز درخواست خود را ارائه دهید.

معرفی محدودیت‌ها و موانع ممکن در فرایند دریافت ورک پرمیت

تنها محدودیت و موانعی که ممکن است در فرایند دریافت ورکپرمیت کانادا برای هر یک از افراد به وجود آید طی کردن مراحل به صورت اشتباهی یا بی‌توجهی به هر یک از موارد موجود می‌باشد.

در بسیاری از مواقع دیده شده که افراد به تنهایی تمامی کارهای مربوط به اخذ ویزای ورک پرمیت را پشت سر گذاشته‌اند، اما به دلیل نداشتن مشاوره یا نپرسیدن سوال‌های لازم در این زمینه به مشکلات زیادی برخورده‌اند که می‌تواند شامل نداشتن تمکن مالی، عدم ارائه سوء پیشینه، عدم ارائه معاینات سلامت پزشکی و غیره باشد.

کار در کانادا

نکات کلیدی برای موفقیت در مهاجرت و کار در کانادا

در رابطه با نکات کلیدی که برای موفقیت در دریافت ویزای کار در کانادا مهم و حائز اهمیت به شمار می‌آید باید بیان کنیم که این نوع مجوز شامل کسانی می‌شود که در وهله اول به دنبال کار در کانادا هستند و قصد دارند یک بازه زمانی اقامت خود را در این کشور پشت سر بگذارند.

باید بیان کنیم آن دسته از افراد یا حتی تمام نیروهای کار خارجی که می‌خواهند متناسب با حرفه و مهارت خود کار مورد نظر را در کانادا پیدا کنند در وهله اول باید مجوز قانونی آن را در اختیار داشته باشند. به این مورد توجه داشته باشید که تقریباً مسیر انجام کار و طی کردن روال به صورت مشترک است، اما در چنین مواردی ملیت فرد متقاضی و شرایط او را به طور کامل در نظر می‌گیرند. این موضوع نیز باعث به وجود آمدن یک سری تفاوت‌های خاص از طرف دولت کانادا برای افراد می‌شود و در نهایت برای برخی از افراد راه آسان و برای برخی دیگر راه سختی پیش رو خواهد بود.

تمامی موارد که شامل پاسپورت معتبر با اعتبار بیشتر از ۶ ماه، عکس جدید پاسپورتی، مدارک تحصیلی شما به صورت کامل ،مدارکی که می‌تواند اثبات کننده تمکن مالی باشد، گواهی سوء پیشینه و… از نکات کلیدی به شمار می‌آیند که برای دریافت ویزای ورک پرمیت کانادا باید در اختیار داشته باشید.

سوالات متداول

اجازه کار آزاد (open work permits) چگونه است؟
جهت به دست آوردن اجازه کار آزاد دیگر هیچ احتیاجی به دریافت جاب آفر کانادا از سوی کارفرمای مد نظر ندارید.
چه کسانی حق درخواست دریافت مجوز کار آزاد دارند؟
• دانشجویان بین‌المللی که نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل را پرداخت کنند • آن دسته از افرادی که باید خاک کانادا را ترک کنند و این دستور برای آنها صادر شده، اما در حال حاضر قابل اجرا نیست. • اگر برای اخذ اقامت دائم درخواست نموده‌اید، اما هنوز آن را دریافت نکرده‌اید.
مجوز کار مخصوص کارفرما چگونه صادر میشود؟
برای آنکه مجوز کار مخصوص کارفرما ثابت شود، در وهله اول باید LMIA را از ESDC دریافت نمایند. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله نیز امکان ارسال درخواست برای کار موقت فراهم می‌شود.
آیا میتوان در خارج از کانادا درخواست اجازهی کار داد؟
امکان درخواست اجازه کار قبل از ورود به کانادا برای افراد وجود دارد البته این موضوع که شما از کدام کشور هستید دارای اهمیت بالایی است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله قصد داشتیم تا برای شما هر آنچه که در رابطه با به دست آوردن ویزای ورک پرمیت کانادا از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بود بیان نماییم و در این قسمت باید برای شما به توضیح این موضوع نیز بپردازیم که به دست آوردن ویزای ورک پرمیت کانادا می‌تواند یک موقعیت فوق‌العاده ویژه و عالی برای آن دسته از افرادی باشد که می‌خواهند به درآمد بالایی برسند. قطعاً زمانی که کار متناسب با حرفه و مهارت خود پیدا کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موفقیت عالی و چشمگیری خواهید رسید. اما به این موضوع توجه داشته باشید که لازم است برای پشت سر گذاشتن تمامی مراحل دقت لازم را به کار گیرید و در صورت عدم توجه به موارد گفته شده قطعاً به مشکلات مختلفی بر می‌خورید و برای جلوگیری از پیش آمدن چنین موردی پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به یک شرکت یا موسسه مهاجرتی مراجعه بفرمایید تا مشاوران و کارشناسان بتوانند مناسب‌ترین و دقیق‌ترین مشاوره‌ها را در اختیار شما قرار دهند.

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با ویزای ورک پرمیت کانادا مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم و در پایان نیز باید مجدد بیان کنیم که تمام افراد باید پیش از هر چیزی باید متوجه این موضوع شوند که آیا می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند یا خیر که تمامی این موارد را در مطالب فوق برای شما بیان کردیم و با مطالعه به خوبی متوجه تمامی قوانین و شرایط‌های لازم خواهید شد، اما در صورت مطالعه و گرفتن تصمیم نهایی خود باید بتوانید اقدامات لازم را به صورت مرحله به مرحله و بدون هرگونه کم و کاستی انجام دهید که در چنین مواقعی ممکن است بسیاری از افراد دچار عیب و ایراداتی شوند که در نهایت کنسلی دریافت ویزا را به دنبال خواهد داشت. در چنین شرایطی ما به شما پیشنهاد می‌دهیم حتماً مشاوره با یک موسسه معتبر و شناخته شده را در اولویت خود قرار دهید یا حتی می‌توانید تمامی مراحل را به کارشناسان شرکت یا موسسه مورد نظر خود بسپارید. در این زمینه ما پیشنهاد می‌دهیم که حتماً موسسه مهاجرتی صبا ویزا را در اولویت خود قرار دهید، چرا که این موسسه توانسته در هر زمینه‌ای رضایت مراجعین را به بهترین نحو ممکن جلب کند. پس اگر هر سوالی در رابطه با دریافت ویزای ورک پرمیت کانادا یا حتی برنامه استانی کانادا دارید مشاوران ما می‌توانند پاسخگو باشند. بهتر است برای انجام مشاوره با ما تماس بگیرید یا حتی فرم مشاوره رایگان را پر کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید