لوگو صبا ویزا
ویزای اهدای عضو کانادا

ویزای اهدای عضو کانادا: امکانی برای تغییر زندگی و نجات دیگران

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای اهدای عضو کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

اگر بخواهید یکی از اعضای بدن خود را به مقیم یا شهروند کانادایی اهدا کنید، می‌توانید واجد شرایط دریافت ویزای اهدای عضو کانادا باشید. یکی دیگر از راه‌های اهدای عضو در صورت عدم پذیرش، اخذ ویزای اقامت موقت این کشور است. با صحبت با یکی از مشاوران موسسه مهاجرتی صباویزا دریابید که کدام مسیر برای شرایط شما بهترین است. ما اینجا هستیم تا شخصاً، از طریق تلفن یا آنلاین به شما کمک کنیم.

ویزای اهدای عضو کانادا چیست

فهرست عناوین

ویزای اهدای عضو کانادا چیست؟

میزان تقاضاجهت گرفتن عضو در تمامی کشورها بسیار بالا است و بیماران زیادی در انتظار پیوند یا اهدا کننده عضو به‌صورت داوطلبی هستند. به همین دلیل است که کشور‌ها سعی می‌کنند از طریق اجازه دادن به اهداکنندگان برای رفتن و اهدای اعضای بدن در صورت تمایل به آن‌ها کمک کنند. به همین دلیل، دولت کانادا ویزای اهدای عضو کانادا را ایجاد کرده است.

این ویزا یک ویزای اقامت موقت است، به این معنی که به فرد اجازه می‌دهد برای مدت کوتاهی، معمولاً ۶ ماه یا کمتر، به کانادا برود. فرد مجاز به تلاش برای دریافت شهروندی کانادا، اسناد صادر شده توسط کانادا، یا مزایای کانادایی مانند تأمین اجتماعی یا بیمه درمانی نیست.

صرفااجازه دارد به کانادا به صورت موقتی سفر کند و عملیات اهدای عضو که انجام شد، بعد از بدست آوردن بهبودی کامل در بیمارستان می‌ماند و بعد از آن به کشور مقصد خود بازگردد. در این مورد، اقامت در بیمارستان می‌تواند توسط شخص دریافت‌کننده عضو یا هر سازمان بشردوستانه دیگری که اهدای عضو را در کانادا تسهیل می‌کند، پوشش داده شود.

شرایط ویزای اهدای عضو کانادا

مهاجرت به کانادا و پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به خارجی‌ها اجازه می‌دهد تا نه تنها برای گردشگری و بازدید، بلکه به دلایل نجات جان مانند اهدای اعضای بدن برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائم نیازمند، از طریق ویزای اهداکنندگان اعضای بدن وارد کانادا شوند. متقاضیانی که از این مسیر وارد کشور می‌شوند، فقط مجاز به اقامت موقت در کانادا هستند. آن‌ها در طول اقامت خود مجاز به کار یا دریافت مزایای کانادایی نیستند.

ویزای اهداکنندگان عضو در نظر گرفته شده نوعی ویزای اقامت موقت (TVR) است که در آن اهداکننده مجاز است برای مدت معینی در کانادا اقامت داشته باشد. در این بازه زمانی، آن‌ها مجاز به بهره‌مندی از تأمین اجتماعی و سایر مقرراتی که برای شهروندان و ساکنان دائمی در نظر گرفته شده است، نیستند.

ویزا کانادا مربوط به اهدای عضو یک ویزای اقامت موقت است که به اهداکنندگان عضو اجازه می‌دهد تا برای مدتی از کانادا دیدن کنند. در این مدت، فرد مجاز به تلاش برای دسترسی به امنیت اجتماعی و مزایای عمومی منحصراً در دسترس شهروندان و ساکنان دائمی نیست.

از آنجایی که مأموریت اهدای عضو انسانی احتمالاً منجر به نجات جان انسان‌ها می‌شود و لیست انتظار اهداکنندگان عضو و پیوند اعضا همچنان در حال رشد است، ویزای اهداکننده عضو شکاف عرضه جهانی بین افرادی را که مایل به اهدای اعضای انسانی هستند پر می‌کند.

البته برای اینکه بتوانید از اقامت موقت و ویزای اهدای عضو کانادا استفاده کنید، باید واجد یکسری شرایط باشید. از جمله:

  • الزامات عمومی برای ویزای استاندارد کانادا.
  • شرایط خاص برای ویزای اهداکنندگان عضو کانادا.
  • شرایط عمومی برای ویزای استاندارد کانادا

داشتن شرایط عمومی ویزای استاندارد کانادا یکی از معیار‌های واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای اهداکننده عضو است. به طور کلی، هر کسی که برای ویزای موقت از هر نوع درخواست می‌کند، باید به دولت کانادا اطمینان دهد که اقامت آن‌ها در این کشور موقتی است. با این حال، در صورتی که شرایط مربوط به مراقبت‌های بهداشتی پس از عمل جراحی آن‌ها ایجاب کند و مشخص شده باشد که امکانات مراقبت‌های بهداشتی در کشور ناکافی است، به یک اهداکننده عضو خارجی اجازه داده می‌شود در کانادا بماند. هزینه‌های پزشکی در این مورد توسط بیمه درمانی خصوصی گیرنده یا مؤسسه مسئول پیوند، جبران می‌شود.

در اینجا شرایطی را بیان کردیم که یک متقاضی TRV باید واجد آن باشد تا بتواند به کانادا سفر کند.

  • برای درخواست ۱۸ سال یا بالاتر باشید.
  • پاسپورت معتبر کشور مادری خود داشته باشید که حداقل ۲ صفحه خالی داشته باشد.
  • بدون سابقه جنایی
  • مایل و قادر به پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا و هزینه‌های پردازش ویزا است.
  • کپی‌هایی از وضعیت فعلی مهاجرت خود در کانادا یا کشور دیگری ارسال کنید.
  • اثبات بودجه کافی برای اقامت شما در کانادا.
  • تمایل به شرکت در مصاحبه یا ارائه اطلاعات بیومتریک در صورت نیاز.
  • تمایل به انجام معاینه پزشکی.
  • اثبات اینکه اقامت در کانادا موقت خواهد بود.
  • ثابت شود کهتمایل به کار یا تحصیل در این کشور را ندارید.
  • باید مدرکی دال بر ترتیبات مالی رضایت بخش وجود داشته باشد.
  • گیرنده باید اعضای بدن خود را با میل اهدا کند و آن را نفروشد.
  • باید مدرکی وجود داشته باشد که قاچاق اعضای بدن اتفاق نمی‌افتد.

در حالی که نامه متخصص پیوند خانگی باید این موضوع را نشان دهد، اما اطمینان از تأمین هزینه‌های زندگی، اقامت و سایر اقدامات پزشکی قبل از عمل که مستقیماً با اهدای عضو مرتبط نیستند، به عهده مقامات ویزا گذاشته شده است.
معمولاً این موارد باید تحت پوشش بیمه درمانی گیرنده قرار گیرند. با این حال، اهداکننده مشتاق همچنین باید مدرک بیمه پزشکی خصوصی را به افسران ویزا ارائه دهد تا شرایط پزشکی که به فرآیند پیوند مرتبط نیستند تحت پوشش قرار گیرند.

ویزا اهدای عضو کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزا اهدای عضو کانادا

برای اینکه بتوانید ویزای اهدای عضو کانادا را بگیرید، باید مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید. این مدارک عبارتند از:
ابتدا لازم است فرم‌های درخواست را پر کرده و ارسال کنید.

  • فرم IMM ۵۲۵۷، درخواست اقامت موقت.
  • فرم IMM ۵۷۰۷، فرم اطلاعات خانواده.

در صورت لزوم، ممکن است لازم باشد این فرم‌ها را نیز پر کنید:

  • فرم IMM ۵۴۰۹، اعلامیه قانونی اتحادیه حقوق عمومی.
  • فرم IMM ۵۴۷۶، بهره‌مندی از نماینده قانونی.
  • فرم IMM ۵۴۷۵، رفرنس منتشر کردن اطلاعات شخصی برای شخص تعیین شده.

همچنین لازم باشد مدارک اضافی زیر را ارسال کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • سابقه سفر شما
  • بانک یا سایر صورت‌های مالی.
  • یک برنامه سفر.
  • نامه‌ای از شما به دولت کانادا.
  • دو عکس مطابق با شرایط عکس کانادا
  • وضعیت شغلی یا تحصیلی شما
  • نامه‌ای از کارفرما برای اثبات تعهد شما.
  • وضعیت مهاجرت گیرنده عضو در کانادا.

مدارک مورد نیاز گفته شده در بالا را جمع‌آوری کنید. صبر کنید تا تکمیل شود و در صورت درخواست اطلاعات را ارائه دهید. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی نوشته شده و توسط مترجم معتبر تأیید شده باشد.

پاسپورت خود را برای مهر بفرستید. اگر ویزای اهدای عضو مورد نظر شما تأیید شود، کنسولگری کانادا پس از مصاحبه یا از طریق‌ایمیل به شما اطلاع خواهد داد. سپس باید پاسپورت خود را برای پردازش و مهر و موم ارسال کنید.

اگر این کار را از طریق پست انجام دهید، متحمل هزینه‌های اضافی خواهید شد. اگر بازخورد سفارت را دریافت کردید، می‌توانید به سادگی پاسپورت خود را برای پردازش تحویل دهید و هزینه درخواست ویزا را بپردازید. در چنین حالتی احتمالاً در همان روز ویزا را دریافت خواهید کرد.

نحوه ارسال درخواست جهت اخذ ویزای organ donors intending کانادا

در اینجا مراحل درخواست برای اهدای عضو به یک شهروند یا مقیم دائم کانادا را بیان کردیم:

واجد شرایط بودن خود را برای درخواست ویزای اهداکننده عضو در نظر بگیرید.

هنگامی که به اهدای عضو زنده رضایت دادید، باید فرآیند درخواست را برای تأیید واجد شرایط بودن خود شروع کنید.

در وب سایت رسمی دولت کانادا، برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی تب مهاجرت کلیک کنید.
  • بر روی Visit کلیک کنید.
  • بر روی \”پیدا کردن نیاز به ویزا\” کلیک کنید.

به سؤالات پرسشنامه پاسخ دهید. اگر سیستم به شما اطلاع دهد که واجد شرایط درخواست هستید، یک کد مرجع و دستورالعمل‌هایی را که باید دنبال کنید ارائه می‌دهد.

یک حساب کاربری با کد مرجع ایجاد کنید. شما می‌توانید این حساب را با مشخصات بانکی خود ایجاد کنید.
کد مرجعی که پس از اتمام آزمون واجد شرایط بودن در اختیار شما قرار گرفته است، برای افتتاح حساب در سایت استفاده می‌شود. شما می‌توانید این کار را از طریق جزئیات بانکی خود یا با GCKey که دولت کانادا ایجاد کرده است، انجام دهید.

مدت زمان و هزینه درخواست ویزای اهدای عضو کانادا

زمانی که توانستید مدارک و مدارک پشتیبان خود را ارسال کنید، می‌توانید برای دریافت ویزای اهدای عضو کانادا درخواست خود را ارسال کنید. سپس نوبت به پرداخت هزینه برای تکمیل درخواست می‌رسد. هزینه ویزای اهدایی عضو ۱۰۰ دلار کانادا است. در صورتی که باید اطلاعات بیومتریک را ارائه دهید، هزینه‌های اضافی ۸۵ دلار کانادا دریافت می‌شود. در صورت تأیید درخواست، هزینه پردازش گذرنامه ۴۵ دلار کانادا و هزینه درخواست ۱۰۴۰ دلار کانادا است. در اینجا تغییرات هزینه درخواست وجود دارد:

  • هزینه درخواست شریک ۱۰۴۰ دلار کانادا
  • هزینه درخواست وابستگان ۱۵۰-۵۵۰ دلار کانادا
  • زمان پردازش برای اهداکنندگان عضو متقاضی ویزای کانادا

کنسولگری کانادا معمولاً از ۱ هفته تا ۵ یا ۶ هفته طول می‌کشد تا ویزای اهداکنندگان عضو کانادا را بررسی کند. البته ممکن است در آن زمان اطلاعات بیشتری را درخواست کنند. اگر حجم کارشان کم باشد و مدارک لازم را از قبل ارائه کرده باشید، تمایل دارند زودتر برگردانند. در صورت درخواست مدارک پشتیبانی ممکن است زمان پردازش بیشتر باشد. توصیه می‌شود بلافاصله پس از تصمیم به انجام پیوند عضو برای یک شهروند یا مقیم کانادا، این فرآیند را شروع کنید.

آیا امکان بردن همراه برای اهدای عضو وجود دارد؟

از آنجا که این ویزای اقامت موقت صرفاً برای اهدای عضو است، خانواده شما را که با شما همراه می‌شوند پوشش نمی‌دهد. طبق قوانین کانادا، خانواده شما به همسر، شریک زندگی مشترک و فرزندان خردسال شما اشاره دارد. آن‌ها می‌توانند برای ویزای بازدید‌کننده درخواست دهند تا شما را همراهی کنند و شما می‌توانید درخواست‌های خود را به عنوان یک خانواده ارسال کنید. به جای اینکه به صورت انفرادی به آن‌ها رسیدگی شود، به عنوان یک خانواده بررسی می‌شوند.

پس از اینکه سازگاری اعضای بدن مشخص شد و سایر شرایط واجد شرایط بودن برآورده شد، می‌توانید برای اهدای عضو خود به یک شهروند یا مقیم دائم کانادا به کانادا مراجعه کنید. با این حال، صرف نظر از مدت زمان ویزای شما، شما فقط به مدت ۶ ماه مجاز به اقامت در این کشور هستید. اگر دلیلی برای ماندن در کانادا بیش از بازه زمانی ۶ ماهه دارید، به‌ویژه به این دلیل که به‌طور کامل از چالش‌های بهداشتی مرتبط با اهدای خون بهبودی ندیده‌اید، برای ارائه پرونده خود با کنسولگری تماس بگیرید.

ویزای کانادا از طریق اهدای عضو

آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق ویزا اهدای عضو کانادا وجود دارد؟

شما باید اطمینان حاصل کنید که سفر شما به کانادا برای اهدای عضو به یک شهروند یا مقیم دائم به صورت ایمن و قانونی انجام می‌شود. مهم نیست که از کدام کشور به این سرزمین مهاجرت می‌کنید، در هر صورت ما اینجا هستیم تا شما را برای فرآیند درخواست ویزا بدون دردسر و اخذ اقامت دائم آماده کنیم.

مؤسسه مهاجرتی صباویزا متشکل از مشاوران مجرب مهاجرت و کارشناسان حقوقی به شما کمک می‌کنند که مناسب‌ترین شرایط برای شما در نظر گرفته شود و بتوانید با استفاده از ویزای اهدای عضو کانادا اقامت دائم بگیرید.

منظور از مدارک سازگاری بین فرد اهدا کننده و گیرنده چیست؟

از جمله شرایط لازم جهت دریافت ویزای اهدای عضو کانادا این است که ثابت کنید بین اهدا‌کننده و گیرنده سازگاری وجود دارد. به این معنا که شخص اهدا‌کننده باید نامه‌ای از یک متخصص مقیم کانادا داشته باشید، که نشان دهد بین دو طرف سازگاری جسمی وجود دارد و هیچ مانعی برای اینکه فرد اهدا‌کننده به کانادا سفر کند و عضو خود را به فرد دریافت‌کننده اهدا نماید وجود ندارد. البته منظور از سازگاری از لحاظ خونی و جسمی مدنظر است.

سوالات متداول

برای دریافت ویزای اهدای عضو برای کشور کانادا چه مدت زمان نیاز است؟
بسته به نوع ویزای شما پروسه صدور آن متفاوت است. اما ویزای اهدای عضو بین 2 تا 4 هفته ممکن است زمان ببرد.
چنانچه یک یا چند مورد از مدارک دریافت ویزا را فراموش کرده باشیم، ویزا لغو می‌گردد؟
خیر، امکان لغو ویزا در صورتی که مدارکتان ناقص است، وجود ندارد. اما طبیعتا پروسه صدور ویزا طولانی‌تر خواهد شد.
آیا امکان تمدید ویزای کانادا وجود دارد؟
چنانچه ویزای شما در حال انقضا باشد، می‌توانید درخواست تمدید آن را نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی دریافت ویزای کانادا از طریق اهدای عضو را شرح دادیم. در صورتی که سوالی برای شما مطرح است می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره‌های مندرج در صفحه تماس بگیرید. یا در پایین همین صفحه نظرات خود را مطرح کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید