لوگو صبا ویزا
ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای کار استرالیا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

آیا می‌دانید میانگین اشتغال و درآمد در کشور استرالیا از میانگین اشتغال و درآمد در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) بیشتر است؟ آیا می‌دانید با دریافت ویزای کار استرالیا و اشتغال در این کشور شما نیز می‌توانید درآمد بیشتری را کسب کنید؟

امروزه بسیاری از افراد برای افزایش درآمد یا فعالیت در موقعیت‌های شغلی بهتر به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر هستند. در این بین باید بدانید از آنجاکه استرالیا یکی از کشورهای برتر در شاخص توسعه انسانی در سازمان ملل به شمار می‌رود، بهترین گزینه برای مهاجرت کاری است.

چنان که با مهاجرت و اقامت در این کشور ضمن تجربه بهترین زندگی، از بیشترین درآمد بهره‌مند خواهید شد. البته لازمه مهاجرت شغلی به استرالیا دریافت ویزای کاری این کشور است. بنابراین پیش از هر چیز باید درباره انواع ویزاهای استرالیا، مزایا، شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن‌ها اطلاعات کافی را به دست آورید.

فهرست عناوین

دریافت ویزای کار استرالیا چه مزایایی دارد؟

اگر جز آن دسته از افراد هستید که می‌خواهند برای پیشرفت در شغل خود و کسب درآمد بهتر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، گزینه پیشنهادی ما به شما استرالیا است. زیرا بر اساس تحقیقات این کشور یکی از کشورهی برتر در شاخص توسعه انسانی به شمار می‌رود.

این برتری به دلیل امید به زندگی زیاد، دسترسی آسان و مناسب به آموزش، پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی وغیره است. علاوه بر این باید بدانید طبق گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در سال 2017 استرالیا رتبه بالایی را در شاخص زندگی بهتر کسب کرده است.

وقتی این کشور نظر شرایط اشتغال بررسی شده است، متوجه شده‌اند که از بین افراد 15 تا 64 ساله استرالیا حدود 73 درصد آن‌ها مشاغل حقوقی دارند. این درحالی است که میانگین اشتغال در سازمان OECD حدود 68 درصد تخمین زده شده بود.

همچنین با وجود اینکه میانگین درآمد در این مرکز 43241 دلار در سال بوده است، در استرالیا این مبلغ 49126 تخمین زده شده بود. بنابراین حتی درآمد در این کشور از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بیشتر است.

علاوه بر این‌ها از جمله دیگر مزایای دریافت ویزای کار استرالیا باید به موارد زیر اشاره شود:

  • استرالیا رتبه 13 را بین اقتصادان بزرگ دنیا دارد؛
  • نرخ بیکاری در این کشور تنها 5 درصد است؛
  • استرالیا نسبت به کشورهای دیگر نیاز بیشتری به افراد ماهر و متخصص دارد؛
  • شرایط اقتصادی بی‌نظیر این کشور موقعیت‌های شغلی فراوانی را نه‌تنها برای ساکنان آن بلکه برای افراد خارجی ایجاد کرده است؛
  • استرالیا انواع مختلفی از ویزای کاری را دارد و فرصت مهاجرت به این کشور برای اکثر افراد فراهم است؛
  • شرکت‌های فعال در این کشور تجارب کاری شما در کشورهای دیگر را نیز به رسمیت می‌شناسند.

علاوه بر این‌ها امنیت بالا، مزایای بی‌نظیر بازنشستگی برای نیروی کار خارجی وغیره از دیگر مزایای دریافت ویزای کار استرالیا هستند.

ویزای کار استرالیا

با انواع ویزای کاری استرالیا آشنا شوید

حال با توجه به آنچه درباره مزایای کار در استرالیا گفته شد، اگر تصمیم شما برای اخذ ویزای کاری این کشور قطعی است، باید با انواع روادید‌های آن آشنایی پیدا کنید. زیرا استرالیا یکی از کشورهایی است که به منظور دریافت مهارت، تجربه و نیروی کاری خارجی، انواع مختلفی از ویزای کاری را دارد.

به طوری که برخی از این مجوزهای ورود خارجیان به استرالیا دائمی و بعضی دیگر موقت هستند. به همین دلیل می‌توان انواع روادیدهای کار استرالیا را از این نظر دسته‌بندی کرد.

همچنین دسته‌بندی دیگری که برای انواع مجوزهای کاری این کشور انجام می‌شود، بر اساس نیاز یا عدم‌نیاز به اسپانسر است. زیرا برخی از ویزای کار استرالیا به شکلی هستند که تنها در صورت داشتن اسپانسر می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

با توجه به این موارد ما در ادامه به صورت جزئی‌تر یکایک ویزاهای کاری این کشور را به شما معرفی می‌کنیم تا مطابق با شرایط خود نسبت به اخذ یکی از آن‌ها اقدام کنید:

ویزای طرح اسپانسری کارفرما (186)

این نوع یکی از ویزاهای کاری و دائمی کشور استرالیا محسوب می‌شود که نیازمند اسپانسر است. به طوری که اگر کارفرمایی در این کشور از شما حمایت کند، می‌توانید برای اخذ آن درخواست دهید. سه راه برای اخذ این مجوز عبارت است از:

  • از طریق قرارداد کاری
  • ورود به صورت مستقیم
  • تغییر در اقامت به صورت موقت.

ویزای مهاجرتی منطقه ای (187)

این ویزای کار استرالیا مخصوص افرادی است که پیش‌تر مجوز کاری و معتبر دیگری از این کشور را داشته‌اند. حال در صورتی که همان کارفرما اسپانسر و حامی شما باشد، می‌توانید نسبت به اخذ این مجوز دائمی اقدام کنید.

ویزای مستقل مهارتی (189)

این مجوز کاری از جمله روادیدهایی به شمار می‌رود که تنها با داشتن امتیاز می‌توانید آن را دریافت کنید. امتیاز مورد نیاز برای اخذ این مجوز حداقل 65 امتیاز است که باید در جدول مهارت‌ها این امتیاز را کسب کنید. جالب است بدانید این نوع مجوز جز مجوزهای نامحدود و دائمی کشور استرالیا به شمار می‌رود.

ویزای کارگران ماهر (190)

این مجوز کاری استرالیا همانطور که از عنوان آن مشخص است، به کارگران ماهر داده می‌شود. برای دریافت این مجوز ورود افراد خارجی به استرالیا باید حتما دعوت‌نامه و پیشنهاد شغلی داشته باشید. ویزای کارگران ماهر جز روادیدهای دائمی این کشور است.

ویزای منطقه ای مهارتی (191)

این مجوز مخصوص افرادی است که از قبل روادید معتبر داشته باشند. زیرا جز مجوزهای کاری دائمی استرالیا محسوب می‌شود و با استفاده از آن افراد می‌توانند ویزای موقت خود را به دائمی تبدیل کنند. امکان ثبت درخواست این مجوز تنها در مدت زمان خاصی فراهم می‌شود.

ویزای کار برای متخصصان به صورت موقت (400)

این ویزای کار استرالیا به صورتی است که تنها به افراد متخصص داده می‌شود. البته برای اخذ این مجوز ورود باید در زمینه‌ای مهارت و تخصص داشته باشید که در این کشور کمیاب باشد. همچنین توجه کنید که این مجوز موقتی و حدودا سه ماه است اما در مواردی تا 6 ماه نیز اعتبار دارد.

ویزای کار موقتی روابط بین الملل (403)

برای دریافت این مجوز حدودا 6 روش وجود دارد که هر یک از آن‌ها ملزم شرایط خاصی هستند. بنابراین ابتدا باید بررسی کنید که واجد شرایط کدام‌یک از این روش‌ها هستید و سپس برای اخذ این مجوز از روش مورد نظر اقدام کنید.

ویزای آموزشی (407)

شاید با مشاهده عنوان این مجوز برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا نوع آموزشی جز مجوزهای ورود کاری محسوب می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید این ویزای آموزشی تنها مخصوص آموزش‌های شغلی است.

به طوری که اگر نیازمند آموزش در حیطه شغلی یا حرفه‌ خاصی هستید، می‌توانید با استفاده از این مجوز به استرالیا سفر و آموزش‌های لازم را دریافت کنید.

ویزای فعالیت به صورت موقت (408)

این ویزای کار استرالیا به صورتی است که به شما اجازه می‌دهد در برخی از فعالیت‌های مورد تایید کشور استرالیا حضور داشته باشید. این مجوز کاری استرالیا موقت و البته قابل تمدید است. به طوری که حدودا تا چهار سال می‌توانید با استفاده از این مجوز در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای تعطیلات کاری (417)

اگر جز افرادی هستید که به هر دلیلی می‌خواهید به استرالیا سفر کنید و هم‌زمان نیازمند شغلی برای تامین مخارج خود در این کشور هستید، این نوع برای شما مناسب است. زیرا با استفاده از ویزای تعطیلات کاری علاوه بر سفر به استرالیا امکان کار در این کشور برای شما فراهم می‌شود.

البته این مجوز مخصوص افرادی است که سن آن‌ها بین 18 تا 30 الی 35 سال باشد. ضمن اینکه این ویزا موقتی است و حدودا تا سه سال می‌توانید با استفاده از آن در استرالیا علاوه بر زندگی و تفریح، کار کنید.

ویزای کار و تعطیلات (462)

این نوع شباهت بسیاری به ویزای تعطیلات کاری دارد. چنان که همانند آن حدود سه سال امکان کار در کنار تفریح در استرالیا را برای خارجیان فراهم می‌کند. البته تاحدودی شرایط دریافت این مجوز ممکن است با تعطیلات کاری متفاوت باشد.

ویزای فارغ التحصیلان (476)

این نوع از ویزای کار استرالیا مخصوص کسانی است که به‌تازگی در این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند. توجه داشته باشید این مجوز به همه فارغ‌التحصیلان استرالیا تعلق نمی‌گیرد و تنها مخصوص افرادی است که در حیطه تحصیلی خود مهارت و استعداد زیادی داشته باشند. این مجوز نیز جز ویزاهای موقتی استرالیا به شمار می‌رود و تقریبا 18 ماهه است.

ویزای کمبود مهارت (482)

کشور استرالیا سه روش به‌خصوص را برای دریافت این روادید در نظر گرفته است که شما واجد شرایط هر یک از روش‌ها باشید، می‌توانید نسبت به اخذ آن اقدام کنید. این مجوز جز آن دسته از ویزاهای کاری استرالیا است که برای دریافت آن به حمایت و اسپانسری کارفرمای خود نیاز دارید.

برای اخذ این مجوز حرفه و مهارت شما باید با موقعیت شغلی که در استرالیا برای آن درخواست می‌دهید، ارتباط داشته باشد. همچنین باید بدانید که این مجوز موقتی است اما امکان دریافت اقامت دائم با استفاده از آن و پس از چند سال وجود دارد.

ویزای فارغ التحصیلان موقتی (485)

دو راه برای دریافت این مجوز در استرالیا وجود دارد که راه پرطرفدارتر این است که مهارت مورد نظر شما جز مشاغل مورد نیاز این کشور باشد. این روادید نیز موقت و اعتبار آن حدود دو تا چهار سال است. به طوری که اگر به دنبال مجوز کاری برای اقامت دائم هستید، باید برای اخذ ویزای کاری دیگری اقدام کنید.

ویزای (489)

این ویزای کار استرالیا نیز جز مجوزهای امتیازی این کشور محسوب می‌شود. چنان که برای دریافت آن باید حدود 55 امتیاز را کسب کنید. همچنین اگر قبلا مجوز تخصصی منطقه‌ای داشته‌اید، امکان اخذ آن برای شما فراهم می‌شود. این روادید موقت است اما پس از گذشت چند سال امکان اقدام برای دریافت مجوز دائمی برای شما وجود دارد.

ویزای تخصصی منطقه ای  (491)

این مجوز به این دلیل صادر می‌شود که مناطق کم‌جمعیت در استرالیا توسعه پیدا کنند. این ویزا مخصوص افرادی است که یک زمینه خاص مهارت زیاد و شرایط اخذ این مجوز را داشته باشند. این مجوز بر اساس امتیاز به افراد تعلق می‌گیرد و موقتی است. چنان که با استفاده از این مجوز پس از گذشت سه سال امکان اقدام برای دریافت ویزای دائم فراهم می‌شود.

ویزای منطقه ای تحت حمایت و اسپانسری کارفرمای ماهر (494)

برای اخذ این مجوز نیز باید کارفرمایی در استرالیا اسپانسر و حامی شما باشد و بر این اساس می‌توانید در منطقه به‌خصوصی که کارفرما اسپانسر شما شده است، مشغول به کار شوید. اعتبار این روادید تقریبا پنج سال است و جز مجوزهای موقتی استرالیا به شمار می‌رود اما امکان درخواست اقامت دائم بعد از سه سال برای شما وجود دارد.

ویزای استعدادهای جهانی (858)

این ویزای کار استرالیا برای نخبگان و افراد مستعدی است که مهارت بسیاری در حرفه و شغل خاصی دارند. دو روش برای اخذ این مجوز وجود دارد و شما متناسب با شرایط خود می‌توانید با استفاده از هر یک از این روش‌ها این نوع را دریافت کنید. این مجوز جز روادیدهای دائمی استرالیا است و امکان اقامت نامحدود در این کشور را برای شما فراهم می‌کند.

ویزای مهارت منطقه ای (887)

این مجوز به کسانی تعلق می‌گیرد که در مناطق کم‌جمعیت کشور استرالیا حداقل به مدت دو سال کار کرده باشند و بخواهد اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. زیرا این ویزا جز مجوزهای دائمی استرالیا محسوب می‌شود.

ویزای کار استرالیا

چگونه می توان ویزای کاری استرالیا را دریافت کرد؟

برای دریافت انواع روادید در کشورهای مختلف شرایط خاصی وجود دارد. کشور استرالیا نیز نه‌تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه انواع مختلفی از ویزای کاری را دارد که هر یک از آن‌ها نیز دارای شرایط به‌خصوصی هستند.

به‌عنوان مثال برای اخذ برخی از انواع این مجوزها باید حتما حامی یا اسپانسر داشته باشید یا امتیاز مورد نیاز را کسب کنید. علاوه بر این‌ها شرایط دیگری مانند مهارت خاص در یک شغل به‌خصوص، اقامت موقت در استرالیا وغیره نیز برای دریافت انواع ویزای کار استرالیا وجود دارد.

بنابراین علاوه بر آنچه در توضیح انواع روادیدها درباره شریط آن‌ها گفته شد، باید بدانید اکثر این ویزاها شرایط سنی ( زیر 45 سال) و شرایطی مانند اثبات مهارت در زبان انگلیسی وغیره را نیز دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای اخذ هر یک از ویزاهای کاری این کشور ابتدا اطلاعات لازم را درباره شرایط آن کسب کنید. سپس در صورتی که واجد شرایط هستید، برای دریافت مجوز مورد نظر درخواست خود را ثبت کنید.

مراحل اخذ ویزای کار کشور استرالیا

مراحلی که باید برای دریافت ویزای کاری این کشور طی کنید، همچون شرایط آن متناسب با نوع ویزا ممکن است متفاوت باشد. به طوری که برای اخذ ویزاهای نیازمند به اسپانسر و حامی این مراحل افزایش پیدا می‌کند.

به‌عنوان مثال برای دریافت ویزای کمبود مهارت باید ابتدا حامی شما درخواست اسپانسری دهد و در صورت تایید، شما را برای ویزای کار استرالیا معرفی می‌کند. پس از این باید مالیات را پرداخت کند و در این مرحله شما می‌توانید برای دریافت مجوز کاری مورد نظر درخواست دهید.

از این مرحله به بعد تقریبا مراحل دریافت بیشتر ویزاها مشابه است. به طوری که شما دو راه برای ثبت درخواست خود دارید:

  • ثبت حضوری در دفاتر ویزای محل زندگی خود
  • ثبت آنلاین درخواست در سایت مربوطه.

حال توجه داشته باشید که در صورت ثبت حضوری باید کلیه مدارک مورد نیاز را به همراه کپی و ترجمه آن‌ها به مرکز مربوطه ارائه دهید. در صورتی که اگر می‌خواهید درخواست ویزای کار استرالیا را به شکل آنلاین ثبت کنید، مدارک باید اسکن شوند و هزینه‌ها ر باید به صورت آنلاین پرداخت کنید.

البته فراموش نکنید پیش از اقدام برای درخواست ویزای مورد نظر حتما تحقیقات لازم را در رابطه با چگونگی ثبت درخواست آن انجام دهید. زیرا ممکن است این مراحل متناسب با روادید مورد نظر شما یا زمانی که برای این کار اقدام می‌کنید، تفاوت داشته باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری استرالیا چیست؟

از جمله مدارک مورد نیاز و چگونگی آن‌ها برای دریافت انواع روادیدهای کاری این کشور باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فرم درخواست ویزای کار استرالیا: توجه داشته باشید فرم هر نوع ویزای کاری با دیگری تفاوت دارد.
  • پاسپورت: حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و باید از صفحات آن کپی رنگی و اسکن تهیه کنید.
  • کارت ملی
  • عکس: عکس شما باید به شکلی باشد که صورت و چهره شما کامل مشخص و پس‌زمینه آن سفید رنگ باشد. تعداد عکس نیز به نوع ویزای شما بستگی دارد.
  • گواهی‌نامه‌های خانواده: منظور مدارکی همچون شناسنامه، اسناد ازدواج، طلاق، فرزندخواندگی وغیره است.
  • بیمه سلامت
  • گواهی اثبات عدم سوءسابقه
  • دعوت‌نامه
  • پیشنهاد شغلی
  • مدارکی برای اثبات میزان تمکن مالی: این مدارک شامل فیش حقوق، سوابق مالیات، صورت حساب بانک وغیره می‌شود.
  • فرم گیرنده به صورت مجاز: اگر برای درخواست ویزای خود از کسی مشورت و کمک خواسته‌اید و او امورات شما را انجام داده است، ملزم به تکمیل این فرم هستید.
  • مدارکی مبنی بر اقامت به صورت موقت: مدارکی که نشان دهد شما بلافاصله پس از اتمام اعتبار ویزا به دلیل تعهدات شغلی، قرارداد کاری وغیره به محل زندگی خود بازمی‌گردید.
  • برنامه تفصیلی سفر: باید مکان‌های مورد بازدید در استرالیا در طول سفر، تاریخ بازدیدها، بلیط‌ها وغیره را به درخواست خود پیوست کنید.
  • فیش پرداخت هزینه‌های دریافت ویزای کار استرالیا.

علاوه بر این موارد باید توجه داشته باشید که برخی از ویزاهای کاری این کشور نیازمند ارائه مدارک بیشتری هستند. بنابراین پیش از هر چیز اطلاعات کافی را در این رابطه کسب و سپس نسبت به تهیه کلیه مدارک و ثبت درخواست ویزای خود اقدام کنید.

هزینه دریافت ویزای کاری استرالیا چقدر است؟

آیا شما نیز قصد دریافت ویزای کاری این کشور را دارید اما نگران هزینه‌های آن هستید؟ جای هیچ نگرانی نیست. زیرا ما در این بخش برای کمک به شما به صورت جزئی به هزینه‌های دریافت ویزای کاری کشور استرالیا می‌پردازیم.

در این رابطه باید بدانید علاوه بر هزینه‌های کپی و ترجمه مدارک و دیگر موارد، مهم‌ترین مبلغی که باید پرداخت کنید مربوطه به هزینه ثبت درخواست ویزای مورد نظر است. زیرا هزینه قابل پرداخت برای درخواست انواع ویزای کار استرالیا با یکدیگر تفاوت دارد.

به طوری که این هزینه‌ها به صورت مختصر و به واحد دلار کشور استرالیا عبارت هستند از:

  • آموزشی(407): 315
  • فارغ‌التحصیلان(485): 1680
  • تعطیلات کاری(417 و 462): 495
  • ویزای کاری موقت(400، 408 و 403): 315
  • ویزای کارگران ماهر شامل منطقه‌ای و اسپانسری (491، 494، 189 و 190): 4115
  • کمبود مهارت (482): طبق روش کوتاه‌مدت حدود 1290 و طبق روش قراردادکاری و میان‌مدت حدود 2690
  • فارغ‌التحصیلان(476): 410
  • طرح اسپانسری کارفرما(186): 4115
  • مهاجرتی منطقه‌ای (187): 4115
  • استعدادهای جهانی (858): 4180.

دقت داشته باشید که این هزینه‌ها ثابت نیست و احتمال دارد که به صورت سالانه تحت‌تاثیر عوامل مختلف افزایش یا کاهش پیدا کند. بنابراین پیش از هر گونه اقدام در زمینه درخواست ویزای کار استرالیا ابتدا مبلغ جدید هزینه‌ها را برآورد کنید.

ویزای کار استرالیا

آیا می توان با اعضای خانواده برای ویزای کار کشور استرالیا اقدام کرد؟

در این رابطه باید بدانید اینکه بتوانید اعضای خانواده خود را با ویزای کاری این کشور با خود به استرالیا ببرید یا خیر، کاملا به نوع روادید شما بستگی دارد. زیرا بیشتر مجوزهای کاری استرالیا این امکان را برای شما فراهم می‌کنند اما برخی از آن‌ها نیز مانع از حضور خانواده شما در این کشور می‌شوند.

نکته دیگر در این رابطه این است که بستگی دارد کدام‌یک از نزدیکان شما به‌عنوان اعضای خانواده شناخته شوند. زیرا در صورت دریافت برخی از انواع ویزای کار استرالیا می‌توانید همسر، فرزندان و حتی نوه‌های خود را در این سفر و مهاجرت کاری با خود همراه کنید.

این در حالی است که با اخذ بعضی از ویزاهای کاری این کشور تنها امکان همراهی شریک زندگی شما وجود دارد و در مواردی نیز هیچ یک از اعضای خانواده نباید همراه شما باشند. به‌عنوان مثال اگر شما ویزای کار روابطه بین‌الملل به صورت موقتی را از راه کارگر خانگی دریافت کنید، اعضای خانواده شما نمی‌توانند شما را در این سفر همراهی کنند.

جمع بندی

از آنجاکه کشور استرالیا امروزه یکی از بهترین مقاصد اقتصادی برای اشتغال و کسب درآمد افراد خارجی به شمار می‌رود، در این مقاله به آنچه که باید درباره ویزای کار استرالیا بدانید، پرداختیم. به طوری که متوجه شدید با دریافت این روادید چه امکانات و مزایایی را دریافت خواهید کرد.

همچنین با انواع ویزای کاری این کشور از جمله روادیدهای اسپانسری، منطقه‌ای، موقت، دائمی وغیره آشنا شدید. علاوه بر این دانستید که برای دریافت هر یک از این مجوزها باید چه شرایطی داشته باشید و چه مراحلی را طی کنید تا درخواست شما تایید شود.

ضمن اینکه یکایک مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزاهای کاری این کشور را برای شما ذکر کردیم. علاوه بر این موارد گفته شد که در چه صورت با دریافت ویزای کار استرالیا خانواده شما در این سفر کاری می‌توانند همراه شما باشند.

در پایان نیز باید بدانید اگر نیازمند مشاوره بیشتر در این زمینه هستید، مشاوران ما در صبا ویزا مهاجرت به شما کمک می‌کنند که این مسیر را به بهترین شکل طی کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 5 میانگین: 3.8]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید