لوگو صبا ویزا
راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی مسافرتی

راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی-مسافرتی

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه راهنمای کامل اخذ ویزای توریستی-مسافرتی به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف در دنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امروزه بسیاری از افراد به دنبال سفر به کشورهای مختلف سراسر دنیا هستند. برای اخذ ویزای توریستی-مسافرتی شرایط بسیار زیادی وجود دارد که افراد بدون داشتن این شرایط معمولا نمی‌توانند مراحل مربوط به سفر خود را طی کنند و در طول این مسیر با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. آشنایی با این شرایط و البته مراحلی که باید برای اخذ ویزای توریستی-مسافرتی طی شود می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم راهنمای جامع و کاملی را برای اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف به شما ارائه دهیم. بدون شک مطالعه ادامه این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با مراحلی که باید برای اخذ ویزای توریستی طی شوند آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست بیاورید. علاوه بر این با مطالعه ادامه این مطلب شما می‌توانید اطلاعات جذابی را در خصوص مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی کشورها نیاز دارید نیز به دست بیاورید.

راهنمای کامل ویزای توریستی مسافرتی

ویزای توریستی و انواع آن

پیش از آنکه بخواهیم در خصوص شرایط اخذ ویزای توریستی صحبت کنیم اجازه دهید تا اندکی بیشتر درباره خود ویزای توریستی صحبت کرده و نکات مهمی را درباره این نوع ویزا ارائه دهیم. به‌طورکلی ویزای توریستی کشورهای مختلف به افرادی داده می‌شود که قصد داشته باشند برای یک بازه زمانی کوتاه‌مدت و معمولا با هدف گردشگری در این کشورها وارد آن شوند. این نوع ویزا خود دارای انواع مختلفی است که آشنایی با انواع روش‌های دریافت آن می‌تواند بسیار مفید بوده و در این مسیر کاربردی واقع شود.

یکی از روش‌های کارآمدی که امروزه برای دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف وجود دارد اقدام به‌صورت الکترونیکی و آنلاین است. اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف به‌صورت آنلاین به شما کمک می‌کند تا بتوانید با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای توریستی خود را دریافت کنید. روش دیگر روش فرودگاهی است که در این روش شما وارد خاک یک کشور شده و به‌این‌ترتیب می‌توانید درخواست خود به‌منظور اخذ ویزای کوتاه‌مدت کشور مقصد را به مسئولان مربوطه ارائه دهید.

آخرین روشی که برای اخذ ویزای توریستی-مسافرتی وجود دارد و امروزه از سایر روش‌های موجود در این زمینه رایج‌تر است نیز روش لیبل دار است. اخذ ویزای توریستی لیبل دار با کمک سفارت‌های رسمی کشورهای مختلف صورت می‌گیرد و شما باید برای اخذ آن به سفارت کشور مقصد مراجعه کنید.

برای دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف به چه شرایطی نیاز داریم؟

یکی از نکات بسیار مهمی که درباره اخذ ویزای توریستی-مسافرتی کشورها وجود دارد این است که اکثر کشورهای مختلف دنیا معمولا سخت‌گیری چندانی در زمینه صدور ویزای توریستی ندارند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا دریافت این ویزا به نسبت سایر انواع ویزاهای کشورها ساده‌تر باشد. بااین‌حال هنوز هم شرایط خاصی در این زمینه وجود دارد که باید به آنها دقت داشته باشید. اولین شرطی که برای دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف وجود دارد شرط تمکن مالی است.

شما باید به اثبات برسانید که از نظر مالی تمکن لازم را برای سفر به کشور مقصد دارید و در این کشور با مشکلات مالی مواجه نخواهید شد. از طرف دیگر شما باید مسئولان مربوطه را قانع کنید که قصد بازگشت به کشور خود را دارید و قصد ندارید که در کشور مقصد بمانید. خرید بلیت هواپیما به‌منظور سفر و البته رزرو هتل و ارائه مدارک مربوط به آنها به مسئولان نیز از دیگر شرایط بسیار مهمی است که برای اخذ ویزای توریستی یک کشور وجود دارد.

چه مدارکی برای اخذ ویزای توریستی یک کشور مورد نیاز است؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که تمایل به اخذ ویزای توریستی-مسافرتی یک کشور خاص دارید احتمالا این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده که برای اخذ این ویزا به چه مدارکی نیاز خواهیم داشت؟ از جمله مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت ویزای توریستی یک کشور به آن نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست صدور ویزا که باید با اطلاعات درست و معتبر پر شده باشد.
  • پاسپورت فعلی که دارای اعتبار کافی برای سفر به کشور مقصد باشد و از طرف دیگر تمامی پاسپورت‌های گذشته شما نیز جز دیگر مدارک موردنیاز است.
  • مدارکی مبنی بر این‌که شما تمکن مالی لازم برای سفر به کشور مقصد را دارید و از این نظر مشکلی برای شما وجود ندارد.
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه بلیت رفت‌وبرگشت به کشور مقصد و از طرف دیگر مدارکی مبنی بر این‌که شما در این کشور یک هتل را به‌عنوان محل اقامت خود رزرو کرده‌اید.
  • دو قطعه عکس که حتما باید با استانداردهای عکس پاسپورت گرفته شده باشد و دارای پس‌زمینه سفیدی باشند که تصویر صورت شما در آن مشخص باشد.

برای اخذ ویزای توریستی کشورها چه مراحلی را باید طی کرد؟

در اولین مرحله برای اخذ ویزای توریستی-مسافرتی شما باید اقدام به تعیین وقت سفارت کنید. برای این کار باید آدرس سایت رسمی سفارت کشور مربوطه در ایران را پیدا کرده و با ورود به این سایت فرم درخواست تعیین وقت سفارت را به آن ارائه دهید. دقت داشته باشید که در این فرم حتما باید اطلاعات درست و معتبری را وارد کنید؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهید در ادامه دریافت ویزا با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهید شد و حتی ممکن است درخواست صدور ویزای شما نیز رد شود.

در گام بعدی شما باید مشخصات فردی خود را وارد کرده و مدارکی که در بخش قبلی بیان کردیم را بارگذاری کنید. مرحله بعدی مربوط به پرداخت هزینه صدور ویزای کشور مربوطه است که این هزینه بر اساس کشور مقصدی که شما برای سفر خود انتخاب کرده‌اید متفاوت خواهد بود و ما در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص این موضوع صحبت خواهیم کرد و نکات تکمیلی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

در آخرین قدم نیز باید منتظر بمانید تا درخواست صدور ویزای شما تایید شده و در تاریخ و زمان مشخص شده به سفارت رسمی این کشور مراجعه کرده و مراحل نهایی را طی کنید.

اخذ ویزای توریستی مسافرتی

هزینه دریافت ویزای توریستی و مسافرتی کشورهای مختلف

به‌طورکلی باید دقت داشته باشید که هزینه اخذ ویزای توریستی-مسافرتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین این عوامل کشوری است که شما قصد سفر به آن را دارید. معمولا هزینه دریافت این ویزا از سی دلار شروع شده و تا مبالغ بالاتر مثلا 160 دلار نیز می‌رسد. هزینه‌ای که شما باید برای اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا بپردازید معمولا از سایر کشورها بیشتر است که باید به این موضوع دقت و توجه کافی را داشته باشید.

آیا امکان رد شدن درخواست صدور ویزای توریستی وجود دارد؟

در زمان بررسی انواع ویزای کشورها یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح می‌شود این است که آیا امکان ردشدن درخواست صدور ویزای توریستی کشورهای مختلف در دنیا وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله به دلایل مختلفی ممکن است درخواست شما به‌منظور اخذ این ویزا رد شود که باید به این دلایل دقت داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مراحل مربوط به اخذ ویزای توریستی خود را طی کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ممکن است باعث ردشدن درخواست اخذ ویزای توریستی – مسافرتی شود این است که شما در فرم‌های خود اطلاعات نادرستی را وارد کرده باشید یا این‌که اطلاعات وارد شده توسط شما با اطلاعات موجود در مدارکی که بارگذاری کرده‌اید همخوانی نداشته باشند. دلیل بسیار مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که پاسپورت شما معتبر نیست و اعتبار آن به اتمام رسیده است. اگر مدارک شما ناقص باشد نیز درخواست صدور ویزای توریستی برای کشورهای مختلف رد خواهد شد.

عامل مهم دیگری که می‌تواند باعث ریجکتی درخواست صدور ویزا شود این است که شما در کشور خود یا کشورهای دیگر مرتکب جرمی بسیار سنگین شده‌اید و به همین علت نیز اجازه ورود به کشورهای مختلف به شما داده نخواهد شد.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای توریستی ما صادر شود؟

از دیگر سوالات رایجی که معمولا در خصوص اخذ ویزای توریستی-مسافرتی پرسیده می‌شود این است که چقدر طول می‌کشد تا درخواست صدور ویزای ما بررسی شده و ویزای توریستی کشورهای مختلف برای ما صادر شود؟ در پاسخ به این سوال باید نکات مختلفی را بیان کرد و گفت که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که روی این موضوع تاثیر می‌گذارد کشوری است که شما قصد دریافت ویزای توریستی آن را دارید.

زمانی که شما درخواست خود را ارسال کرده‌اید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه برخی از فصل‌های سال معمولا فصل‌های شلوغ سفارت‌ها هستند و به همین علت نیز ممکن است درخواست شما با کمی تاخیر بررسی شود. بااین‌حال به طور میانگین می‌توان گفت که بین 20 تا 30 روز طول می‌کشد تا درخواست شما توسط سفارت کشورهای مختلف بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام شود. گاهی اوقات نیز ممکن است کمی بیشتر از این بازه زمانی به طول بینجامد.

چگونه شانس خود را برای اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف افزایش دهیم؟

درصورتی‌که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد اخذ ویزای توریستی-مسافرتی کشورهای مختلف را دارید بدون شک به دنبال این خواهید بود که شانس خود را برای اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف افزایش دهید. برای این‌که بتوانید شانس خود را افزایش دهید باید به چند فاکتور کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید. اولین فاکتوری که باید به آن دقت کنید این است که حتما سعی کنید کشور مناسبی را برای سفر و دریافت ویزای توریستی انتخاب کنید.

برخی از کشورها معمولا شرایط ساده‌تری را برای اخذ ویزای توریستی و صدور این ویزا برای مسافران فراهم می‌کنند و همین عامل نیز باعث راحت‌تر شدن کار مسافران و توریست‌ها خواهد شد. عامل مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که سعی کنید مدارک خود را به‌صورت کامل در اختیار سفارت این کشور قرار دهید. قراردادن مدارک کامل به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بهترین شرایط مراحل مربوط به دریافت ویزای خود را طی کنید.

سعی کنید شرایط مالی خوبی را برای خود فراهم کنید. داشتن شرایط مالی خوب و مناسب نیز از دیگر فاکتورهای کلیدی و بسیار مهمی است که می‌تواند در اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف به شما کمک کرده و نتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد.

ویزای توریستی مسافرتی

تمدید ویزای توریستی

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های افرادی که علاقه‌مند به اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف هستند این است که بتوانند ویزای خود را تمدید کنند. برای تمدید ویزای توریستی کشورهای مختلف شما باید به چند نکته دقت داشته باشید. اولین نکته این است که مگر در مواقع خاص این امکان برای شما فراهم نمی‌شود که بتوانید ویزای توریستی خود را تمدید کنید. پس در حالت عادی باید بدانید که انجام این کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

بااین‌حال درصورتی‌که یک حادثه غیرمترقبه برای شما رخ دهد این امکان برایتان به وجود خواهد آمد که بتوانید ویزای توریستی خود را تمدید کنید. به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که یکی از اعضای خانواده شما در کشوری که به آن سفر کرده‌اید فوت کند معمولا این اجازه به شما داده می‌شود تا برای یک بازه زمانی دیگر نیز بتوانید ویزای خود را تمدید کرده و در این کشور اقامت داشته باشید.

از طرف دیگر گاهی اوقات ممکن است پس از اخذ ویزای توریستی-مسافرتی یک وضعیت سیاسی پیچیده در کشور شما به وجود بیاید. در چنین شرایطی نیز معمولا اگر پیگیری‌های لازم را انجام دهید این اجازه به شما داده می‌شود تا ویزای توریستی خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص اخذ ویزای توریستی-مسافرتی پاسخ دهیم.

آیا دریافت ویزای توریستی کشورهای مختلف سخت است؟

بله، برخی از کشورها سخت‌گیری‌های زیادی برای صدور ویزای توریستی دارند؛ ولی باید بدانید که این کار شدنی است و با وجود تمامی سختی‌ها این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید ویزای توریستی خود را دریافت کنید.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای توریستی ما صادر شود؟

معمولا صدور ویزای توریستی بین 20 تا 30 روز به طول می‌انجامد. گاهی اوقات ممکن است کمتر از این مدت‌زمان طول بکشد و گاهی اوقات نیز ممکن است نیازمند زمان بیشتری باشد.

سخن پایانی

اخذ ویزای توریستی-مسافرتی یک فرایند طولانی و سخت است که برای آن شما باید مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و مراحل را به‌درستی طی کنید. درصورتی‌که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید یا این‌که به دنبال دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی صباویزا نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید