لوگو صبا ویزا

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه افتتاح حساب بین المللی در ترکیه و جزئیات آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

با تحولات سیستم بانکی ترکیه در 10 سال گذشته، شرایط عمومی بانک‌ها در وضعیتی قرار گرفته است که تمام نیازها و خواسته‌های خارجیان در ارتباط با ترکیه را برآورده کند. بانک‌های ترکیه با ارائه خدمات متنوع، این امکان را فراهم می‌کنند که افراد از ملیت‌های مختلف که شهروند ترکیه هستند یا فقط خارجیانی که در کشور ترکیه زندگی می‌کنند، بتوانند با بانک‌های مختلف خصوصی، دولتی و اسلامی ترکیه کار کرده و نسبت به افتتاح حساب بین المللی در ترکیه اقدام کنند.

موسسات بانکی خدمات زیادی به خارجی‌ها در ترکیه ارائه می‌دهند. از جمله این خدمات می‌توان به پرداخت فاکتور، برای دریافت پول از خارج از کشور، حقوق بازنشستگی، یا پرداخت نرخ‌های سود پس‌انداز مانند اکثر خارجی‌ها، اشاره کرد. متوسط نرخ سود سپرده ارزی اولیه بسیاری از حساب‌های سپرده در بانک‌های ترکیه 10٪ است اما به شرطی که به این سرمایه دست زده نشود. در ادامه این مطلب از صبا ویزاپلن شما را با آنچه که لازم و ضروری است در مورد حساب‌های بانکی این کشور بدانید، آشنا خواهیم کرد.

فهرست عناوین

چگونه به عنوان یک خارجی در ترکیه حساب بانکی باز کنیم؟

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا باید برای افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه اقدام کنیم؟ اول اینکه داشتن حساب بانکی بین‌المللی به یکی از ضروریات برای رفع نیازهای زندگی مدرن تبدیل شده است.

دوم اینکه، زمانی که نوبت به مدیریت امور مالی می‌رسد، باز کردن یک حساب بانکی بدون در نظر گرفتن موقعیت یا حرفه‌ای که در دنیا داریم، به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. فارغ از اینکه دانشجو هستید، کارمند یا توریست، افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه به دلیل خدمات و مزایایی که ارائه می‌دهد، درهای بسیاری را به روی شما و بحث‌های مدیریت مالی شما باز می‌کند.

سوم اینکه، شما به عنوان یک فرد خارجی در ترکیه، در مورد قوانین خارجی که ممکن است از آن بی اطلاع باشید و موانع زبانی که می‌تواند در هنگام رسیدگی به این تشریفات مشکل‌ساز باشد، نگرانی‌هایی خواهید داشت. بنابراین، اگر به دنبال خرید ملک یا مهاجرت به ترکیه هستید، اکیدا توصیه می‌کنیم که یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید.

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه

مزایای افتتاح حساب بین المللی در ترکیه

برخی از مزایای افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه را در ادامه شرح خواهیم داد.

  • افتتاح حساب در ترکیه شما را قادر می‌سازد تا هزینه‌های مربوطه مانند اقساط شهریه تحصیلی یا اجاره را پرداخت و دریافت کنید.
  • پرداخت قبوض منزل مانند آب، گاز، برق و اینترنت.
  • انتقال پول بدون مشکل در داخل و خارج از کشور.
  • به شما امکان دسترسی به خرید آنلاین و استفاده از وبسایت‌های تجارت الکترونیک را می‌دهد.
  • انجام مبادلات ارزی.
  • دسترسی و امکان انجام کلیه خدمات اصلی بانک را از طریق برنامه‌های تلفن هوشمند در هر مکان و در هر زمان بدون نیاز به مراجعه شخصی به بانک شما فراهم می‌کند.
  • پرداخت آسان مالیات تعلق گرفته را تسهیل می‌کند. (از آنجایی که برای دریافت مجوز اقامت، باید یک شماره شناسایی مالیاتی دریافت کنید، برای پرداخت مالیات ترکیه به اداره مالیات مراجعه کنید، زیرا با لیر ترکیه سروکار دارید، نه ارز خارجی خود.)

ترکیه در مجموع 53 بانک دارد که 34 بانک به عنوان بانک قرض‌الحسنه و سپرده‌گذاری، 13 بانک به عنوان بانک توسعه و سرمایه‌گذاری، 3 بانک دولتی و 9 بانک خصوصی فعالیت می‌کنند. همچنین بانک‌های بین‌المللی زیادی وجود دارند که انواع مختلفی از خدمات را ارائه می‌دهند که اصول اخلاقی و آموزه‌های دینی متفاوتی را برآورده می‌کنند. چه ملکی در ترکیه داشته باشید چه نداشته باشید، افتتاح حساب ‌بین‌المللی در ترکیه می‌تواند به نفع شما باشد.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است چگونه بدانیم که کدام بانک‌ها را انتخاب کنیم و کدام یک از بانک های ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی و مهاجران بهتر است؟ ایده خوبی است که از اطرافیان خود این سوال را بپرسید تا از تجربیات دیگران در مورد بانک‌های مختلف ایده بگیرید. برای مثال ممکن است افتتاح حساب در برخی بانک‌های بین‌المللی شناخته ‌شده مانند HSBC برای شما جذاب باشد، زیرا برای مثال مشهور هستند، اما باید بدانید که نمی‌توانید از طریق شعبه ترکیه به حساب‌های خود در بریتانیا دسترسی داشته باشید.

برخی از بانک‌های خصوصی از جمله  Garanti، YapıKredi، Akbank  و  Denizbank، هستند که می‌توانید در آن افتتاح حساب کنید. همچنین می‌توانید به بانک‌های دولتی مانند Halkbank، Ziraat و Vakıfbank اعتماد کنید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

بانک‌های بزرگ و محبوب ترکیه کدام بانک‌ها هستند؟

15 بانک بزرگ و محبوب ترکیه عبارت هستند از:

  • زراعت بانک
  • ایش بانک
  • بانک گارانتی
  • AKBank
  • بانک یاپی کردی
  • دنیز بانک
  • QNB Finansbank
  • واکیف بانک
  • هالک بانک
  • TEB Turk Ekonomi Bankasi
  • بانک ترکیه
  • ایل بانک
  • فیبابانکا
  • آنادولوبانک
  • کویت ترک بانکاسی

چه نوع حساب های بانکی در ترکیه موجود است؟

حساب جاری

قبل از اقدام به افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه بهتر است با انواع حساب‌های بانکی در این کشور آشنا باشید. حساب جاری یک حساب بدون محدودیت زمانی است که با قابلیت واریز، انتقال و برداشت وجوه موجود در هر زمان را فراهم می‌کند. این نوع حساب شامل هیچ سودی نمی‌شود. حساب‌های جاری ترکیه خدمات زیر را ارائه می دهند:

  • انتقال پول
  • معاملات دفترچه چک
  • بازپرداخت وام و کارت‌های اعتباری
  • پرداخت‌های نقدی مستقیم
  • پرداخت هزینه خرید حضوری در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها
  • پرداخت قبوض، مالیات، بیمه درمانی و تامین اجتماعی
  • معاملات ارزی و فلزات گرانبها
  • پرداخت‌های اقساطی (انتقال وجوه معوق) مانند خرید اقساطی ملک و پرداخت مبلغ توافقی ماهانه به شرکت سازنده
  • سفارشات معاملات فارکس و طلا

نکته مهم

شما نمی‌توانید چک‌های ارزی را به حساب بانکی در ترکیه واریز کنید.

حساب کارت اعتباری

کارت‌های نقدی حساب جاری متأسفانه هنگام خرید و پرداخت آنلاین پذیرفته نمی‌شوند، به همین دلیل، باید یک حساب کارت اعتباری دریافت کنید که مشابه حساب جاری کار می‌کند، اما معمولا فقط برای پرداخت آنلاین برای خرید هر چیزی استفاده می‌شود.

این حساب در ترکیه به عنوان حساب کارت اعتباری شناخته می‌شود، اما مانند کارت اعتباری استانداردی که در کشورهای اروپایی و غربی وجود دارد، نیست. در واقع با افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه به این شکل پولی به شما قرض داده نمی‌شود، بلکه باید این حساب را با حداقل مبلغ 1000 لیر باز کرده و از این پس برای خرید حساب را شارژ کنید.

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه و حساب پس انداز طلا

این نوع حساب نامحدود است و فرصتی برای پس‌انداز طلا را برای شما فراهم می‌کند. این حساب می‌تواند برای پس‌انداز بدون خطر کاهش ارزش پول شما استفاده شود. به شما امکان خرید یا فروش طلا را در هر زمان می‌دهد. حداقل تراکنش معمولا 0.01 گرم است. طلای ذخیره شده را با خلوص 995/1000 حفظ می‌کند.

در ازای طلای پس‌انداز شده (در بانک‌هایی که خرید و فروش واقعی طلا در آن‌ها موجود است، مانند بانک کویت ترک) به مشتریان گواهی داده می‌شود. با طلایی که در حساب جاری طلا وجود دارد، می‌توانید چک طلا صادر کنید و طلا را از طریق حواله بانکی مبادله کنید. همچنین می‌توانید به عنوان نمونه طلا را به صورت گرم از شعب بانک کویت ترک برداشت کنید.

حساب مشارکتی

یکی دیگر از انواع حساب بانکی که می‌توان برای افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه اقدام کرد حساب مشارکتی است که مطابق با اصول بانکداری اسلامی بدون ربا کار می‌کند. این یک نوع حساب است که توزیع بازده را در محدوده مشارکت سود و زیان بین دارنده حساب و بانکی که تحت سیستم مشارکتی کار می‌کند، امکان پذیر می‌کند.

وجوه جمع‌آوری ‌شده از حساب‌های مشارکت‌کننده برای تأمین مالی بخش‌های تجارت، صنعت و خدمات حلال استفاده می‌شود. مهمترین نکته در این سیستم این است که نرخ بازدهی را در ابتدا تعیین نکنید، بلکه در پایان دوره تعیین کنید. از آنجایی که نظام بانکداری اسلامی نمی‌تواند از طریق بهره پول در بیاورد، آن‌ها به پیوند با دارایی‌های مشهود، مانند املاک و مستغلات، متکی هستند و به جای بهره، اجاره می‌گیرند.

روال کار افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه چگونه است؟

شما به عنوان شهروندان خارجی در ترکیه دو نوع افتتاح حساب بانکی در پیش رو دارید. اولی روش افتتاح حساب بانکی برای اشخاص و دومی برای حساب‌هایی به نام یک شرکت است.

مراحل و اصول قانونی برای اینکه یک شهروند خارجی بتواند نسبت به افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه اقدام کند به شرح زیر است:

  • در قدم اول شخصی که می‌خواهد حساب بانکی باز کند باید آدرس پستی معتبر ارائه کند.
  • شهروندان خارجی باید دارای شماره مالیات باشند تا بتوانند در ترکیه حساب بانکی باز کنند. شهروند خارجی می‌تواند با مراجعه به اداره مالیات ایالتی در مدت زمانی که به تراکم اداره بستگی دارد، شماره مالیات مخصوص به خود را دریافت کند.
  • با شماره مالیات دریافتی از اداره مالیات، فرد خارجی قادر به افتتاح حساب بانکی و انجام فرآیندهای بانکی خواهد بود.
  • برخی از بانک‌ها ممکن است شماره تلفن همراه مشتریان خود را درخواست کنند. بنابراین، شهروند خارجی باید یک شماره تلفن از یک شرکت اپراتور فعال در ترکیه تهیه کند.

مراحل و اصول قانونی برای اینکه یک شرکت خارجی بتواند نسبت به افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه اقدام کند به شرح زیر است:

  • برخلاف حساب‌های بانکی شخصی، حساب‌های شرکتی فقط توسط مدیری که دارای حق امضاء باشد باز می‌شود.
  • برای شرکت باید شماره مالیاتی از اداره مالیات تهیه شود. شرکتی که قرار است حساب بانکی برای آن افتتاح شود، نیازی به حضور در ترکیه یا فعالیت مالی در ترکیه ندارد. تنها داشتن یک آدرس معتبر برای مکاتبات اداری کافی است.
  • مدیر ذیصلاح شرکت برای افتتاح حساب به همراه شماره مالیاتی و کلیه اسناد و مدارک شرکت به صورت ترجمه شده که به تأیید سردفتر یا کنسولگری رسیده است، به بانک مراجعه می‌کند. این اسناد شرکت عبارت هستند از قرارداد اصلی شرکت، دفاتر ثبت اتاق بازرگانی، ثبت بازرگانی، اسناد تاسیس و فعالیت و در صورت موجود بودن مجوزها.

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه به‌عنوان یک فرد غیر مقیم

افتتاح حساب بین المللی در ترکیه به صورت غیرمستقیم امکان‌پذیر است، اما این روند کمی دشوارتر خواهد بود. اگر مبلغ زیادی را واریز کنید، بانک تمایل بیشتری برای کمک به شما خواهد داشت. اکثر بانک‌های ترکیه انتخاب افتتاح حساب با ارز خارجی یا با لیر ترکیه را به شما می‌دهند. با این حال، ممکن است از شما بخواهند که در صورت انتخاب حساب بانکی به لیر ترکیه، مجوز اقامت ارائه دهید. اگر سرمایه‌گذاری شما قابل توجه است، آن‌ها ممکن است شما را حتی بدون چنین مجوزی بپذیرند. اگر نمی‌توانید تمام اسناد مورد نیاز را ارائه دهید، آماده مذاکره باشید.

اگر حسابی که باز می‌کنید یک حساب با ارز خارجی مانند یورو یا دلار آمریکا است، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، زیرا معمولا مجوز اقامت لازم نیست.

البته توجه داشته باشید که بانک‌های ترکیه به یک حساب ارزی حداقل سود را پرداخت خواهند کرد. مؤلفه اصلی افتتاح حساب بانکی در ترکیه شماره شناسایی مالیاتی ترکیه است که تقریبا به طور قطع یک الزام خواهد بود. شما می‌توانید یکی از این موارد را به عنوان فرد غیرمقیم خریداری کنید و بانک حتی ممکن است در این فرآیند به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که برای افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه، بانک از شما می‌خواهد که حداقل یک ماه حساب را حفظ کنید. علاوه‌براین، کلیه سودهای کسب شده در حساب پس انداز مشمول 15 درصد مالیات تکلیفی خواهد بود. با توجه به این موضوع، ممکن است بخواهید ابتدا یک حساب جاری باز کنید که به شما امکان می‌دهد پول را نگه دارید و برای انجام کارهای خود تراکنش انجام دهید. تقریبا همه بانک‌های ترکیه، خدمات بانکی آنلاین و همچنین پرداخت قبوض از پیش برنامه‌ریزی شده برای قبوض آب و برق و تلفن شما را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید پس‌انداز خود را در طلا سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید یک حساب طلای جاری را که برخی از بانک‌های ترکیه ارائه می‌دهند باز کنید.

افتتاح حساب در ترکیه


7 مورد از بهترین بانک‌های ترکیه برای خارجی‌ها در سال 2021

بانکداری یکی از ملزومات اساسی در زندگی روزمره بدون توجه به موقعیت و حرفه اشخاص در جهان محسوب می‌شود. دلیل این ادعا خدمات و مزایا و اهمیتی است که در مدیریت امور مالی نهفته است. در طول 10 سال گذشته، سیستم بانکی ترکیه قوانین و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته و به سطحی رسیده است که صلاحیت‌های لازم را با تمام سرمایه‌گذاران بین‌المللی در سراسر جهان بدون توجه به روابط فوری آن‌ها در ترکیه دارد. افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه با نرخ بهره بسیار بالا که توسط بانک‌های ترکیه ارائه می‌شود، بسیار سودمند است و در سال 2021 حدود 17 درصد است.

هنگام انتخاب بانک ترکیه‌ای چند عامل تعیین‌کننده وجود دارد. اکثر مشتریان بین‌المللی به دنبال ارائه خدمات بانکی به زبان انگلیسی با داشتن کارکنان انگلیسی زبان در هر شعبه هستند. برخی از بانک‌ها در ترکیه نسخه انگلیسی وب‌سایت خود و همچنین برنامه تلفن همراه خود را دارند و اکثر خدمات خودپرداز دارای چندین انتخاب زبان برای مشتریان خود هستند.

بانک زیارت

بانک زیارت در سال 1863 تأسیس شد و یک بانک عمومی است. این بانک، کالاها و خدمات بانکی متعددی را در ترکیه و سایر کشورها به خرده‌فروشی، شرکت‌های کوچک و متوسط و مشتریان شرکتی ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در آنکارا دارای 24374 کارمند است. این بانک تا 31 دسامبر 2016، دارای 1814 شعبه بود. همچنین این بانک در 19 کشور، با تأکید بر افراد و زمین حضور دارد. تا سال 2016، دارایی ناخالص بانک 91.60 میلیارد دلار و سود خالص آن 1.69 میلیارد دلار بود.

بانک گارانتی

دفتر مرکزی بانک گارانتی در سال 1946 در استانبول تأسیس شد. این بانک خدمات مالی متعددی از جمله حساب‌های شخصی، شرکت‌های کوچک و متوسط، محصولات و خدمات بانکداری خصوصی و شرکتی را ارائه می‌دهد. گارانتی 937 دفتر در ترکیه، 8 شعبه و 3 نمایندگی در بقیه کشورها دارد. نزدیک به 22000 نفر را استخدام کرده و به حدود 14میلیون مشتری خدمات بانکی ارائه می‌دهد. تا سال 2016، این بانک در مجموع 80 میلیارد دلار دارایی و 1.301 میلیارد دلار سود خالص ثبت کرده است.

ایزبانک و افتتاح حساب بین المللی در ترکیه

Isbank توسط جمهوری ترکیه در سال 1924 تاسیس شد و اولین بانک عمومی در جهان است. این بانک خدمات شرکتی، تجاری و سایر خدمات بانکی را به شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک یا متوسط و سایر مشاغل ارائه می‌دهد.

همچنین خدمات بانکداری خرد و سایر خدمات بانکی، خدمات بانکداری خصوصی و خدمات مختلف وابسته به امور مالی و نقدینگی و خدمات بانکداری اینترنتی و همراه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این بانک با حدود 55000 کارمند در شهر استانبول فعالیت می‌کند. ایزبانک شبکه‌ای از 1.351 شعبه و 6.527 دستگاه خودپرداز در ترکیه دارد. مجموع دارایی‌های بانک تا سال 2016 به 79.8 میلیارد دلار و سود خالص 79.8 میلیارد دلار رسید.

آک بانک

یکی دیگر از گزینه‌های افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه که تمرکز بر بانکداری مصرف‌کننده، بانکداری تجاری، بانکداری  SME، شرکتی و سرمایه‌گذاری، بانکداری خصوصی و خزانه‌داری دارد و در سال 1948 تأسیس شده است. این بانک در استانبول با حدود 14200 کارمند مستقر است. تا 31 دسامبر 2017، این بانک به حدود 14.3 میلیون مشتری در 800 شعبه در سراسر جهان در ترکیه و یک شعبه تجاری خدمات رسانی کرد. تا سال 2016، در مجموع 76 میلیارد دلار هزینه شد و کسری خالص 1245 میلیارد دلار متعهد شد.

بانک یاپی کردی

بانک Yapi Kredi با جذب مشتریان در ترکیه، هلند، آذربایجان، روسیه و مالت در سال 1944 تاسیس شد و یکی از بهترین گزینه‌های برای افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه محسوب می‌شود. این بانک در بخش‌های مالی خرده فروشی، بانکداری تجاری و شرکتی، بانکداری خصوصی و بخش‌های مدیریت دارایی تخصص دارد. دفتر مرکزی آن در منطقه استانبول است و تقریبا 19000 کارمند دارد. بانک دارای یک شبکه در ترکیه و یک شعبه در خارج از کشور، 4348 دستگاه خودپرداز، چهار مرکز تماس و 544000 پایانه POS است. سرمایه‌گذاری بانک در سال 2016 بالغ بر 69 میلیون دلار و سود آن بالغ بر 740 میلیون دلار بوده است.

افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه و وکیف بانک

Vakifbank  که در سال 1954 تأسیس شد، خدماتی را در ترکیه و سایر کشورها در بخش‌های صنعتی، مالی، مشاغل کوچک، خرده فروشی و بانکداری سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی این بانک در استانبول با حدود 15700 کارمند قرار دارد. این بانک تا 31 دسامبر 2016 دارای 921 شعبه در ترکیه و 3 شعبه بین‌المللی در نیویورک، بحرین، اربیل بوده است که از 3917 دستگاه خودپرداز و 200691 واحد POS پشتیبانی می‌کند. مجموع دارایی این بانک در سال 2016 به 54.4 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که درآمد خالص آن به 694 میلیون دلار رسید.

دنیزبانک

اگر قصد افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه دارید Denizbank در سال 1938 توسط Anonim Sirketi  تاسیس شد یکی از گزینه‌های خوب برای شما محسوب می‌شود. این بانک از سه بخش عمده فروشی، توزیع و خزانه و حساب پس‌انداز تشکیل شده است. Denizbank در 31 دسامبر 2015 شبکه‌ای متشکل از 737 شعبه شامل 694 شرکت تابعه در ترکیه و 43 شرکت تابعه خارجی بین‌المللی و 4756 دستگاه خودپرداز را راه‌اندازی کرد. مجموع دارایی‌های بانک در سال 2016 به 34.9 میلیارد دلار و سود خالص آن به مبلغ 360 میلیون دلار رسید.

سوالات متداول در مورد افتتاح حساب بین المللی در ترکیه

آیا پول من در ترکیه امن است؟
دولت ترکیه اقداماتی را برای محافظت از پول مشتریان در صورت سقوط مالی انجام داده است. در هر بانک، هر نفر تا سقف ‏‏100000 لیر ترکیه تحت پوشش قرار می‌گیرد.‏ بنابراین، اگر در سه بانک حساب دارید و همه آن‌ها از بین بروند، 300000 لیر پول شما امن است. اگر یک حساب مشترک با فرد دیگری ‏دارید، هر یک از شما تا سقف100,000 لیر تحت پوشش قرار می‌گیرد، بنابراین 200,000 لیر از پول شما امن است. اگر سه حساب ‏در یک بانک به یک نام دارید، در مجموع فقط 100000 لیر امن است. (البته، فرض بر این است که شما این مقدار در حساب ‏خود دارید؛ شما فقط به مقدار پولی که دارید حق و سهم دارید.)‏
آیا می‌توانم از حساب بانک خارجی خود در ترکیه پول برداشت کنم؟
بله، می‌توانید. با این حال، همیشه با لیر ترکیه برداشت کنید تا مطمئن شوید که نرخ متوسط بازار را دریافت می‌کنید. اگر ‏بخواهید با ارز دیگری برداشت کنید، ‏ATM‏ به احتمال زیاد با استفاده از تبدیل ارز پویا نرخ مبادله‌ای را به شما پول تحویل می‌دهد. این ‏به آن معنی است که شما هزینه‌های اضافی را به صورت غیرضروری پرداخت خواهید کرد.‏
چه میزان پول می‌توانم به ترکیه بیاورم؟
هیچ محدودیتی برای مقدار ارز خارجی و ترکیه‌ای که می‌توان به ترکیه وارد کرد، وجود ندارد. اما نمی‌توان بیش از معادل 5000 دلار ‏آمریکا، لیر ترکیه را از این کشور خارج کرد.‏
بهترین گزینه‌های انتقال پول چیست؟
سوالی که بسیاری از مهاجران می‌پرسند این است که کدام گزینه برای انتقال پول از کشورشان به ترکیه بهتر است. برای مثال، ‏درحالی‌که برخی ترتیبی اتخاذ می‌کنند که مستمری‌ها و دریافتی‌ها مستقیما به حساب ترکیه‌ای آن‌ها واریز شود، برخی دیگر ترجیح می‌دهند ‏خودشان آن را انتقال دهند.‏ درصورتی‌که نسبت به افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه اقدام کرده‌اید خدمات آنلاین یک راه راحت و آسان برای جابه‌جایی پول با هزینه کم ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، ‏TransferWise‏ نرخ ارز قابل ‏مقایسه با بانک‌ها را ارائه می‌دهد و کارمزد بسیار معقولی را دریافت می‌کند. درحالی‌که ‏XE‏ نقل و انتقالات رایگان را با نرخ ارز ‏کمی پایین‌تر ارائه می‌دهد. برخی از افراد از کارت‌های اعتباری یا نقدی کشور خود برای برداشت ارز استفاده می‌کنند و سپس آن را با لیر در دفاتر صرافی ‏مبادله می‌کنند. با این حال، دستگاه‌های خودپرداز کمتری برداشت رایگان ارائه می‌دهند و این گزینه گران‌تر است.‏ نکته مهم اگر قصد دارید مقدار زیادی پول را به ترکیه منتقل کنید، نوسانات ارز را در نظر بگیرید، به ویژه اگر ممکن است نیاز به ‏تغییر مجدد آن داشته باشید.
آیا می‌توانم حساب بانکی ترکیه خود را از خارج از کشور مدیریت کنم؟
بانک‌های ترکیه دستورالعمل‌های تلفنی را نمی‌پذیرند، بنابراین اگر قصد دارید مدت زمان زیادی را در خارج از کشور بگذرانید، ‏بانکداری اینترنتی برای مدیریت حساب شما و غیره حیاتی خواهد بود.‏

سخن پایانی

مردم دلایل مختلفی برای انتخاب یک بانک خاص جهت افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه دارند. آن‌ها ممکن است خواهان به‌دست آوردن اطمینان از این موضوع باشند که کارکنان انگلیسی زبان در شعبه ‏محلی آن‌ها وجود دارند و برخی افراد نیز تعداد و مکان‌های خودپردازها را برای دسترسی آسان‌تر مدنظر قرار می‌دهند.

همانطور که قبلا ذکر شد، اکثر بانک‌های ترکیه نسخه انگلیسی وب سایت یا برنامه تلفن هوشمند خود را دارند، اما همه بانک‌ها دارای این سیستم نیستند. بنابراین اگر به بانکداری آنلاین نیاز دارید، ابتدا قابلیت ارائه نسخه انگلیسی زبان اینترنت بانک و موبایل بانک را مورد بررسی قرار دهید.‏

به‌طور خلاصه، افتتاح حساب بانکی در ترکیه به عنوان یک خارجی نسبتا آسان است در حالی که قوانین خاصی برای خارجی‌‏ها وجود دارد، مزایای زیادی نیز وجود دارد که افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه برای افراد را به اقدامی مفید و سودآور تبدیل می‌کند. از همراهی شما با موسسه مهاجرتی صبا ویزا ممنونیم. همواره در تلاش هستیم محتوای جامع، مفید و کاربردی برای شما تولید کنیم تا گامی موثر در افزایش دانش شما برداریم. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه معرفی انواع بانک ترکیه‌ای برای افتتاح حساب بین‌المللی هستند، با من در تماس باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید