لوگو صبا ویزا
بورسیه فردریش ناومن آلمان

بورسیه فردریش ناومن آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بورسیه فردریش ناومن آلمان و جزئیات بیشتری از ثبت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

امروزه روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که هریک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. یکی از بهترین روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد و معمولا بسیاری از افراد نیز از آن استفاده می‌کنند مهاجرت از طریق تحصیل در این کشور است. برای این کار شما ممکن است نگرانی‌هایی در خصوص هزینه‌های تحصیلی و زندگی در این کشور داشته باشید که بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. بورسیه فردریش ناومن آلمان یکی از انواع بورسیه‌های تحصیلی این کشور است که امروزه به بسیاری از دانشجویان مستعد تعلق می‌گیرد و آنها می‌توانند از طریق این بورسیه تحصیلی بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را پرداخت کنند. این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی اعطا می‌شود که شرایط اولیه برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این کشور را داشته باشند و از طرفی بتوانند صلاحیت علمی خود را نیز به اثبات برسانند.

استفاده از بورسیه فردریش ناومن آلمان می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این بورسیه تحصیلی در کشور آلمان صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در خصوص تحصیل در آلمان با استفاده از این بورسیه تحصیلی در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات موردنیاز خود را در این زمینه به دست آورده و با دانش کافی اقدام به اخذ پذیرش این بورسیه تحصیلی در کشور آلمان کنید.

آشنایی با بورسیه فردریش ناومن آلمان

فهرست عناوین

آشنایی اولیه با بورسیه فردریش ناومن آلمان

در اولین قدم باید بدانید که این طرح بورسیه تحصیلی تنها به دانشجویانی اعطا می‌شود که قصد داشته باشند مقطع کارشناسی ارشد یا کارشناسی خود را در یک موسسه آموزش عالی دولتی در کشور آلمان بگذرانند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که بورسیه فردریش ناومن آلمان داراست این است که در آن هم از دانشجو حمایت مالی و مادی می‌شود و هم در زمینه حمایت‌های غیرمادی نیز کمک‌های شایانی به دانشجو خواهد شد. از جمله این حمایت‌ها می‌توان به بورسیه تحصیلی دانشجو، پرداخت هزینه‌های تحصیلی و البته کمک هزینه اقامت خارجی در این کشور اشاره کرد. البته نباید فراموش کنید که دانشجو با دریافت این بورسیه تحصیلی موظف خواهد بود تا در فعالیت‌های مختلف پژوهشی و آموزشی شرکت کرده و ایده‌های خود را بیان کند.

یک نکته بسیار مهم دیگر که باید در خصوص بورسیه فردریش ناومن آلمان بدانید این است که این بورسیه تحصیلی گاهی اوقات به دانشجوهای دکترا نیز اعطا می‌شود که البته این کار نیازمند شرایط خاصی است. یک نکته جذاب درباره این بورسیه تحصیلی این است که جز یکی از بزرگ‌ترین بورسیه‌های تحصیلی در کشور آلمان به شمار می‌آید که هرساله مبلغ هنگفتی را به دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان را دارند اعطا می‌کند. همین مسئله نیز باعث شده تا در سال‌های اخیر تقاضای زیادی برای اخذ این بورسیه تحصیلی از سوی دانشجویان بین‌المللی وجود داشته باشد. پس شما برای این‌که بتوانید این بورسیه تحصیلی را با موفقیت دریافت کنید کار سختی خواهید داشت و باید بتوانید خود را به‌خوبی اثبات کنید.

کدام گروه از افراد واجد شرایط دریافت این بورسیه تحصیلی نیستند؟

شاید یکی از اولین سوالاتی که در خصوص بورسیه فردریش ناومن آلمان به ذهن شما نیز برسد این باشد که چه افرادی واجد شرایط دریافت این بورسیه تحصیلی نخواهند بود؟ در پاسخ به این سوال می‌توان موارد زیر را مطرح کرد:

  • آن دسته از افرادی که یک مدرک کارشناسی ارشد یا کارشناسی یا حتی دکترا را دریافت کرده و در حال حاضر به دنبال مدرک دوم خود در همان مقطع هستند جز اولین گروه‌هایی هستند که نمی‌توانند این بورسیه تحصیلی را دریافت کنند.
  • آن دسته از دانشجویانی که به دنبال برنامه‌های تحصیلی پاره‌وقت هستند نمی‌توانند این بورسیه را بگیرند.
  • اگر شما هم جز آن دسته از دانشجویانی هستید که به دنبال تحصیل از راه دور هستید و نمی‌توانید به‌صورت تمام‌وقت در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور آلمان حضور داشته باشید باید بدانید که بورسیه فردریش ناومن آلمان به شما نیز تعلق نخواهد گرفت.
  • درصورتی که شما هر پروژه جانبی مانند کارآموزی یا موارد این چنینی داشته باشید نیز شانس شما برای اخذ این بورسیه تحصیلی به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

با توجه داشتن به این شرایط اولیه بسیار مهم می‌توانید تا حد زیادی از طی‌کردن مراحل بیهوده جلوگیری کرده و تنها در شرایطی مراحل مربوط به اخذ این بورسیه تحصیلی را طی کنید که مطمئن باشید واجد شرایط دریافت این بورسیه تحصیلی هستید.

مزایای بورسیه فردریش ناومن آلمان

آشنایی با مهم‌ترین مزایای این بورسیه تحصیلی

اولین نکته‌ای که باید درباره این بورسیه تحصیلی بدانید این است که ارزش آن ممکن است تا 850 یورو در ماه نیز برسد که مبلغ تقریبا بالایی برای دانشجویان کارشناسی ارشد به شمار می‌آید و آنها می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را از این طریق پرداخت کنند. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در این بورسیه تحصیلی آمده که می‌توانند به شما کمک کنند تا مبالغ مربوط به بیمه‌های درمانی خود در کشور آلمان را نیز از همین طریق پرداخت کنید. دقت داشته باشید که حداقل دوره مالی که این مبلغ به‌حساب شما واریز خواهد شد برای مدت‌زمان دو ماه است و از طرفی دیگر نیازی به بازپرداخت این مبلغ وجود ندارد. بااین‌حال تحت شرایطی ممکن است شما بتوانید بیش از دو ماه نیز این مبلغ را دریافت کنید که کاملا به شرایط بستگی دارد.

توجه داشته باشید که بورسیه فردریش ناومن آلمان در ابتدا برای یک سال اعطا می‌شود. در صورت وجود شرایط امکان تمدید مدت‌زمان آن نیز وجود دارد که می‌توانید از این قابلیت هم نهایت استفاده را ببرید. یکی دیگر از مزایای بسیار مهمی که این بورسیه تحصیلی دارد این است که برای دریافت آن نیازی به طی‌کردن مراحل طولانی و سخت نیست. شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن این بورسیه تحصیلی را دریافت کنید. البته این به شرطی است که شرایط اولیه برای اخذ آن را داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که این بورسیه تحصیلی یکی از بورسیه های تحصیلی آلمان است که به‌تمامی دانشجوها از کشورهای مختلف دنیا اعطا می‌شود و محدودیتی از نظر کشوری که در آن اقامت دارید وجود ندارد. پس شما می‌توانید با خیالی راحت درخواست خود را برای اخذ این بورسیه تحصیلی ارسال کنید.

 

چه معیارهایی برای انتخاب‌شدن در بورسیه فردریش ناومن آلمان وجود دارد؟

اکثر افرادی که داوطلب برای اخذ بورسیه فردریش ناومن آلمان هستند معمولا این سوال را در ذهن دارند که چه معیارهایی برای انتخاب‌شدن توسط این بورسیه وجود دارد و چگونه می‌توانیم شانس خود را در این زمینه افزایش دهیم؟ در این بخش قصد داریم پاسخ کاملی را به این سوال ارائه دهیم. در اولین قدم باید توجه داشته باشید که میزان استعداد شما در رشته تحصیلی که دارید مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند شانس شما برای اخذ پذیرش این بورسیه تحصیلی را افزایش دهد. داوطلبانی که دارای سوابق تحصیلی و علمی بهتر و برجسته‌تری هستند و البته حوزه فعالیت آنها نیز در زمینه‌های جذاب است معمولا می‌توانند شانس بالایی را برای دریافت این بورسیه تحصیلی داشته باشند.

عامل بسیار مهم دیگری که می‌تواند به‌عنوان یک معیار کلیدی در نظر گرفته شود مسئله الزامات شخصی است. افرادی که قصد دارند برای دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان داوطلب شوند باید افرادی قابل‌اعتماد و باانگیزه بالا باشند که بتوانند مسئولانه در این کشور زندگی کرده و طرح‌های تحقیقاتی خود را دنبال کنند. از طرف دیگر این افراد باید آماده مشارکت فعالانه در توسعه بیشتر زندگی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور آلمان باشند. مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی نیز عامل بسیار مهم دیگری است که می‌تواند به‌عنوان یک معیار در این زمینه در نظر گرفته شود.

روند ارسال درخواست برای دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان

برای این‌که بتوانید بورسیه فردریش ناومن آلمان را دریافت کنید باید مراحلی را برای این کار طی کنید که در صورت نادرست بودن قدم‌های شما ممکن است در طول این مسیر با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شده و درخواستتان رد شود. به همین علت نیز باید به چند نکته مهم در طول این مسیر دقت داشته باشید. اولین نکته این است که حتما سعی کنید مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه کرده و نسخه ترجمه شده را ارسال کنید. دقت داشته باشید که مصاحبه شما نیز به زبان آلمانی انجام خواهد شد و به همین علت نیز بهتر است که حتما در یک دوره زبان آلمانی شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنید. البته این امکان برای شما وجود دارد که به زبان انگلیسی نیز این دوره را پشت سر بگذارید؛ ولی حتما باید مدرک زبان انگلیسی خود را برای این کار دریافت کرده باشید. بااین‌حال پیشنهاد ما به شما این است که حتما سعی کنید به زبان آلمانی مسلط باشید.

پس از این که مدارک خود را آماده کردید زمان آن است که درخواست رسمی خود را ارسال کرده و منتظر بمانید تا جلسه مصاحبه با شما تنظیم شود. در تاریخ و زمانی که برای شما مشخص خواهد شد باید مدارک خود را ارسال کرده و سپس در جلسه مصاحبه شرکت کنید. با شرکت در این جلسه شما باید تلاش کنید تا نظر شخصی که از شما مصاحبه می‌کند را به خود جلب کنید. به این ترتیب شانس بالایی برای اخذ این بورسیه تحصیلی در کشور آلمان خواهید داشت.

دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان

مدارک موردنیاز برای دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان

برای دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان به چه مدارکی نیاز داریم؟ آیا این سوال برای شما هم به وجود آمده است؟ در این بخش قصد داریم پاسخ جامع و کاملی را به این سوال ارائه دهیم. یکی از مهم‌ترین مدارکی که شما به آن نیاز پیدا خواهید کرد مدارک تحصیلی آخرین دوره تحصیلی‌تان است. دقت داشته باشید که این مدارک نیز حتما باید به زبان آلمانی ترجمه شوند تا مشکلی را برای اخذ این بورسیه تحصیلی نداشته باشید. در گام بعدی شما باید ریز نمرات تمامی دوره‌های تحصیلی خود را نیز آماده کرده و در لیست مدارکتان قرار دهید. این ریز نمرات برای بررسی میزان استعداد شما در زمینه رشته‌ای که در حال تحصیل در آن هستید موردنیاز هستند. پس حتما سعی کنید آنها را به طور کامل تهیه کرده و در لیست مدارک خود قرار دهید.

برای دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان شما به مدارک شناسایی خود نیز نیاز پیدا خواهید کرد که از جمله آنها می‌توان به کارت ملی و شناسنامه ترجمه شده اشاره کرد. درصورتی‌که انگیزه‌نامه مناسبی را برای خود تهیه کنید از شانس بیشتری برای دریافت این بورسیه تحصیلی برخوردار خواهید بود. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما تلاش کنید تا انگیزه‌نامه مناسبی را برای خود تهیه کنید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بهتر است که یک طرح علمی و پژوهشی خوب را برای پایان‌نامه خود نیز ارائه دهید. ارائه چنین طرحی می‌تواند شانس شما را برای اخذ این بورسیه تحصیلی و تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان به میزان زیادی افزایش دهد.

نکات پایانی درباره این بورسیه تحصیلی کشور آلمان

فرقی ندارد که شما قصد تحصیل در چه مقطعی را داشته باشید؛ درهرصورت نیازمند دریافت این بورسیه تحصیلی خواهید بود تا بتوانید با استفاده از آن بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را پرداخت کنید. تحصیل دکترا در آلمان یا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد همگی دارای شرایط یکسانی هستند. البته در مقطع دکترا ممکن است کمی کار برای شما سخت‌تر باشد؛ ولی باز هم با داشتن شرایط لازم معمولا می‌توانید بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کنید. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما تمامی شرایط دریافت بورسیه فردریش ناومن آلمان را برآورده کنید تا در طول این مسیر با مشکل خاصی مواجه نشوید. برآورده‌کردن این شرایط نیازمند این است که شما حتما از افرادی که تجربه و تخصص بیشتری در این زمینه نسبت به شما دارند کمک بگیرید. برای این کار نیز موسسات مهاجرتی معمولا می‌توانند جز بهترین گزینه‌ها برای شما باشند.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که امروزه خدمات خود را در زمینه اخذ بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از این خدمات می‌توانید اطلاعات خوبی را درباره بورسیه فردریش ناومن آلمان به دست بیاورید و شانس خود را برای دریافت این بورسیه تحصیلی نیز افزایش دهید. استفاده از خدماتی که توسط این موسسه مهاجرتی به شما ارائه می‌شود هزینه بسیار پایینی به همراه خواهد داشت و از طرفی کیفیت خدمات نیز بسیار بالاست. به همین علت نیز شما می‌توانید با خیالی راحت از این خدمات استفاده کرده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید