لوگو صبا ویزا
تحصیل در کالج های آلمان

تحصیل در کالج های آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در کالج های آلمان و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های آلمان طی سال‌ها به طور پیوسته افزایش یافته است، اما حدود 40 درصد بدون مدرک دانشگاه را ترک می‌کنند. دلیل مهم فقدان مهارت های زبانی است، اگرچه باید به طور رسمی برای ثبت نام از طریق دوره های زبان و گواهینامه ها اثبات شود. این سوال را مطرح می کند که آمادگی تحصیلی دانشجویان بین المللی و مسیرهای مختلف دسترسی به تحصیل آنها چه نقشی دارد. وضعیت داده‌های کنونی و تحولات در زمینه آماده‌سازی مطالعه پاسخ روشنی ارائه نمی‌کند، اما گرایش‌هایی که تحقیق، سیاست و عمل می‌تواند به عنوان راهنما از آنها استفاده کند.

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در کالج های آلمان، انواع کالج‌های دولتی و خصوصی، اخذ ویزای تحصیلی، بورسیه و سایر نکات لازم جهت تحصیل در آلمان می‌پردازیم.

کالج مقدماتی چیست؟

به طور خلاصه، Studienkolleg یک دوره مقدماتی با هدف آماده سازی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان است که مدارک آنها با معیارهای سیستم آموزشی آلمان مطابقت ندارد.

به عنوان یک قاعده، یک دوره مقدماتی 4 ترم تحصیلی یا یک سال تحصیلی کامل طول می کشد. هدف این است که شما را با مهارت ها و دانش لازم در مورد موضوعات خاص مرتبط با برنامه تحصیلی مورد نظر خود آماده کنید.

انواع مختلفی از کالج های آمادگی وجود دارد

برای دانشگاه ها این دوره ها عبارتند از:

دوره :T برای موضوعات فنی، علمی و ریاضیات (آلمانی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر)

دوره : M برای موضوعات پزشکی و بیولوژیکی (آلمانی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی)

دوره : W برای موضوعات اجتماعی و اقتصادی (آلمانی، ریاضیات، اقتصاد، تجارت و جامعه شناسی)

دوره: G موضوعات علوم انسانی (آلمانی، تاریخ، ادبیات آلمانی و جامعه شناسی)

دوره: S برای موضوعات زبانی

برای دانشگاه های علمی کاربردی:

دوره : TI برای موضوعات فنی و مهندسی

دوره : SW برای موضوعات علوم اجتماعی و علوم اجتماعی

دوره : WW برای موضوعات اقتصاد

دوره : GD برای موضوعات طراحی و هنری

همانطور که می بینید، آموزش زبان آلمانی در یک کالج مقدماتی اولویت اصلی است زیرا شما باید زبان آلمانی را بدون توجه به نوع دوره یاد بگیرید. اگر دوره معمولی شما به زبان انگلیسی تدریس می شود که بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد، شما یک دوره انگلیسی خواهید داشت.

هدف از کالج مقدماتی این است که شما را به مهارت های زبانی قوی مجهز کند. علاوه بر این، دوره های زبان بیشترین تعداد کلاس ها را در طول دوره مقدماتی کالج به حساب می آورند.

در زمان ورود به این دوره مقدماتی، بسته به زبانی که برنامه تحصیلی شما در آن تدریس می شود، باید حداقل دانش آلمانی یا انگلیسی را داشته باشید. به عنوان یک قاعده، دانشگاه های آلمان برای اینکه بتوانند در یک کالج مقدماتی شرکت کنند نیاز به سطح زبان B1 یا B2 دارند، بنابراین قبل از شروع کالج مقدماتی به دانش آلمانی نیاز دارید.

در طول دوره پایه یک ساله، شما از انگلیسی یا آلمانی در زمینه های مختلف مرتبط با زمینه های تحصیلی خود مانند علم، تجارت یا فناوری استفاده خواهید کرد. این به طور قابل توجهی سطح زبان شما را بهبود می بخشد، که یک عامل مهم موفقیت برای تحصیل شما در آلمان خواهد بود.

تحصیل در کالج آلمان

شرایط شرکت در کالج مقدماتی

شرایط پذیرش در بین دانشگاه های مختلف آمادگی برای دانشجویان خارجی در آلمان بسیار متفاوت است. برای انجام این کار، باید شرایط مورد نیاز را در وب سایت Studienkolleg بررسی کنید.

مدارک زیر عمدتاً برای شرکت در کالج مقدماتی مورد نیاز است:

  • گواهی پایان تحصیل قبلی شما
  • نمرات آموزش قبلی
  • مهارت های زبان/گواهی زبان
  • رزومه
  • کپی های ترجمه شده از مدارک فوق توسط مترجم معتبر

پذیرش تحصیلی، آمادگی تحصیلی و موفقیت در تحصیل

برای متقاضیان بین المللی لیسانس، مقررات مختلفی برای پذیرش در برنامه لیسانس اعمال می شود که بستگی به کشوری دارد که HZB در آن اخذ شده است. اگر HZB از کشوری در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دارید یا تجربه تحصیل در یک دانشگاه شناخته شده در خارج از کشور را به دست آورده اید، معمولاً مستقیماً با مدرک مهارت های زبانی مناسب در تحصیلات خود پذیرفته می شوید. دانشجویان آینده نگر با HZB از کشوری خارج از EEA و بدون تجربه تحصیلی قبلی معمولاً باید در یک کالج آمادگی دولتی یا سایر اقدامات آمادگی برای تحصیل شرکت کنند. نیاز به آمادگی تحصیلی برای این گروه در این واقعیت دیده می شود که سیستم مدارس در کشورهای مبدأ با سیستم مدارس آلمان از نظر محتوای آموزشی یا مدت زمان حضور در مدرسه متفاوت است.

فرض بر این است که دانشجویان احتمالی با HZB از EEA یا با تجربه تحصیل در یک دانشگاه شناخته شده در خارج از کشور، توانایی تحصیل یا از طریق مقایسه سیستم های مدرسه یا از طریق تجربیات تحصیلی قبلی را دارند.

توسعه پیشنهادات آمادگی تحصیلی

در آلمان، آماده سازی تحصیلی متقاضیان بین المللی لیسانس بدون HZB شناخته شده به طور سنتی در کالج های آمادگی دولتی انجام می شود. اولین کالج های آمادگی دولتی در دهه 1950 در آخن، فرانکفورت آم ماین و هامبورگ تأسیس شدند (Reichhardt 1985, 46). در دهه های بعد، کالج های آمادگی ایالتی در تمام ایالت های فدرال قدیمی و از دهه 1990 در تمام ایالت های فدرال جدید تأسیس شدند. ک

الج های آمادگی ایالتی عموماً دانشجویان آینده نگر را برای یک سال، هم از نظر حرفه ای و هم از نظر زبانی، برای شروع تحصیل آماده می کنند. برای پذیرش در کالج مقدماتی، در بیشتر موارد باید مهارت های زبان آلمانی را در سطح B1 تا B2 نشان دهید و در آزمون ورودی شرکت کنید.

کالج مقدماتی با یک آزمون ارزیابی (FSP) به زبان آلمانی و در موضوعات مربوطه رشته تحصیلی انتخاب شده به پایان می رسد. FSP به عنوان معادل HZB آلمان شناخته می شود. در صورت عدم قبولی در آزمون دو بار دیگر نمی توانید در دوره تحصیلی پذیرفته شوید.

در تاریخ کالج های آمادگی دولتی، امکانات بارها بسته شده است. اخیراً، تصمیم کابینه روتگر مبنی بر تعطیلی هر هفت کالج آمادگی ایالتی در نوردراین-وستفالن (NRW) در سال 2007 اهمیت خاصی پیدا کرده است. قبل از این تصمیم یک بحث تقریباً یک ساله درباره اصلاح کالج های آمادگی ایالتی در پارلمان ایالتی نوردراین-وستفالن انجام شد که در آن تعداد زیادی از سهامداران از سیاست، دانشگاه ها، دانشکده های مقدماتی، نمایندگان دانشجویان و جامعه مدنی شرکت کردند.

با بسته شدن کالج های آمادگی ایالتی در نوردراین-وستفالن، تعداد مکان های کالج آمادگی در سراسر کشور از حدود 9500 در دهه 2000 به حدود 5500 در دهه 2010 یا حدود 40 درصد کاهش یافت. براندنبورگ و زارلند نیز با انحلال کالج های آمادگی ایالتی خود به ترتیب در سال های 2010 و 2018 دنباله روی کردند (پارلمان ایالتی زارلند 2016؛ پارلمان ایالتی براندنبورگ 2010). علاوه بر این، کالج آمادگی ایالتی در دانشگاه گریفسوالد در سال 2020 بسته شد (پارلمان ایالتی مکلنبورگ-وسترن پومرانیا 2018). در پانزده سال گذشته، یازده کالج از 33 کالج آمادگی دولتی در سراسر کشور بسته شده است. در همان دوره، انحلال کالج های آمادگی ایالتی در پارلمان های ایالتی در برلین، تورینگن و زاکسن-آنهالت مورد بحث قرار گرفت، اما در نهایت اجرا نشد.

برای اخذ ویزای تحصیلی چه شرایطی باید رعایت شود؟

شما در یکی از دانشگاه های دولتی آلمان پذیرفته شده اید. نحوه درخواست برای تحصیل در دانشگاه در آلمان را می توانید در بخش “تحصیل” بیابید.

معیشت شما در طول مدت تحصیل تضمین شده است. شما می توانید این را در قالب یک حساب مسدود شده (اساسا حداقل 11208 یورو در سال؛ مبلغ معتبر برای سال 2024)، بورس تحصیلی یا اعلامیه تعهد ثابت کنید.

برای برخی از برنامه های تحصیلی، مهارت های زبانی خاصی باید نشان داده شود، معمولاً سطح زبان B2 از چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR). اینها باید به سفارت یا کنسولگری آلمان ارائه شود.

ویزای تحصیلی چه چشم اندازی را ارائه می دهد؟

اجازه اقامت با هدف تحصیل معمولاً برای اولین بار برای دو سال صادر می شود. اگر هنوز تحصیلات خود را در این مدت تکمیل نکرده اید، اجازه اقامت شما می تواند پس از درخواست برای دو سال دیگر تمدید شود.

در طول تحصیل شما مجاز به کار تا 140 روز کامل یا 280 نیم روز در سال یا حداکثر 20 ساعت در هفته هستید. فعالیت های دانشجویی پاره وقت می تواند برای مدت زمان نامحدود انجام شود.

پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان بمانید

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات خود، می توانید برای اقامت بیشتر در آلمان به منظور جستجوی کار مطابق با بخش 20 بند 3 قانون اقامت شماره 1 درخواست اقامت دهید. اجازه اقامت تا 18 ماه به منظور یافتن شغل واجد شرایط در آلمان صادر می شود. تا زمانی که به دنبال آن هستید، می توانید هر کاری را انجام دهید. به محض داشتن یک پیشنهاد شغلی، می توانید اجازه اقامت خود را برای تحصیل به اجازه اقامت برای کار برای کارگران ماهر یا به کارت آبی اتحادیه اروپا تبدیل کنید. اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خود در طول تحصیل در آلمان و پس از فارغ التحصیلی در بخش “چشم انداز پس از تحصیل” موجود است.

تحصیل در کالج های کشور آلمان

تحصیل با بورسیه

با افزایش هزینه های تحصیل، نیازی به اشاره به مزایای بورسیه نیست. شما منابع مالی دریافت می کنید که در مقایسه با BAföG نیازی به بازپرداخت ندارند. علاوه بر این، دارندگان بورس تحصیلی بیش از حمایت مالی دریافت می کنند. اردوهای تابستانی، دعوت به کنفرانس ها، حمایت شخصی از یک مدرس مورد اعتماد، شبکه های فارغ التحصیلان و دوره های کارآموزی در خارج از کشور نیز انگیزه مهمی به تحصیل شما می دهند.

با این حال بسیاری از بورسیه ها به دلیل کمبود متقاضی اصلا اعطا نمی شوند! دلیل کافی برای Studium.de وجود دارد تا شما را با مهم ترین بنیادها و سازمان های حامی دانش آموزان با استعداد آشنا کند. این بورسیه ها توسط احزاب سیاسی، سازمان های مذهبی و شرکت هایی که می خواهند مسئولیت اجتماعی خود را نشان دهند در دسترس قرار می گیرد. معیارهای مهم برای انتخاب متقاضیان وضعیت اقتصادی، استعداد، نمرات و تعهد اجتماعی است.

بورسیه آلمان

Deutschlandstipendium مستقل از درآمد از دانشجویان با استعداد ویژه با 300 یورو در ماه پشتیبانی می کند. دولت فدرال 150 یورو را پوشش می دهد. دانشگاه نیمی دیگر را از طریق اهداکنندگان خصوصی (به عنوان مثال: شرکت ها، بنیادها یا افراد خصوصی) تامین می کند. دانشجویان سال اول می توانند مستقیماً برای دانشگاهی که Deutschlandstipendium ارائه می دهد درخواست دهند. دانشگاه ها نیز کل مبلغ ماهانه را پرداخت می کنند.

مهمترین سازمانها و بنیادهای بورسیه تحصیلی استعدادهای درخشان در سراسر کشور

بنیاد هاینریش بل

بنیاد هاینریش بل از دانشجویان و داوطلبان دکترا از همه رشته ها و ملیت ها هم در دانشگاه ها و هم در کالج ها/کالج های فنی حمایت می کند. آنچه انتظار می رود دستاوردهای عالی دانشگاهی و دانشگاهی، تعهد اجتماعی-سیاسی و تعامل فعال با ارزش های اصلی بنیاد است: محیط زیست و پایداری، دموکراسی و حقوق بشر، خودمختاری و عدالت.

بنیاد آکادمیک مردم آلمان

ارتقاء v. دانشجویان آلمانی در دانشگاه های علمی و هنری، از جمله اقامت در خارج از کشور و دکترا. اکثر متقاضیان برای بورسیه تحصیلی توسط مدیریت مدرسه، دانشگاه یا موسسات همکارشان توصیه می‌شوند. اگر به تازگی تحصیلات خود را شروع کرده اید، می توانید از طریق درخواست خود با آزمون انتخابی نیز واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی باشید.

بنیاد فردریش ایبرت e.V.

حمایت از دانشجویان و دانشجویان آلمانی از کشورهای در حال توسعه، شرکت در سمینارهای بنیاد تشویق می شود.

بنیاد فدرال رزا لوکزامبورگ

این بنیاد به دانشجویان و داوطلبان دکترا که متعهد به عدالت اجتماعی، دموکراسی پر جنب و جوش و آزادی تفکر انتقادی هستند، بورسیه می دهد.

بنیاد فردریش نائومان

این بنیاد به دانشجویان آلمانی و خارجی بورسیه اعطا می کند. افراد مشتاق، کنجکاو و جهان وطن با استعداد تحصیلی در همه رشته ها مورد حمایت قرار می گیرند.

بنیاد Hanns Seidel e.V.

بنیاد هانس سیدل هم حمایت مالی و هم غیر مادی ارائه می دهد. همچنین فرصتی برای ملاقات با افراد هیجان انگیز و ایجاد شبکه ای برای زندگی فراهم می کند.

بنیاد کنراد آدناور e.V.

جوانانی که علاقه مند به موضوعات تحصیلی خود هستند و در عین حال انگیزه مشارکت اجتماعی و سیاسی را دارند مورد حمایت قرار می گیرند.

بنیاد هانس بوکلر

بنیاد هانس بوکلر همچنین می خواهد جوانانی را که رفتن به دانشگاه برای آنها شرطی نیست، قادر به تحصیل با موفقیت کند. افرادی که می خواهند در جامعه مسئولیت پذیرفته و عملکردی بالاتر از حد متوسط ​​ارائه دهند، حمایت می شوند

بنیاد اتو بنک e.V.

ترویج ادغام در جامعه آلمان. از مهاجران، پناهندگان، اعضای اقلیت ها و افرادی که در موقعیت های مشکل خاصی قرار دارند حمایت می کند تا آینده ای حرفه ای به آنها بدهد.

بنیاد کمک به ورزش آلمان

همه ورزشکاران تیم فدرال در ورزش های المپیک و همچنین ورزشکاران منتخب در ورزش های غیر المپیکی پشتیبانی می شوند. ورزشکاران پارالمپیک از حمایت اولیه مشابه تیم برتر و تیم برتر آینده در منطقه المپیک و همچنین برنامه های حمایتی دیگر انتخاب می شوند.

Cusanuswerk – پشتیبانی از مطالعه اسقفی

حمایت غیر مادی و مالی از دانشجویان کاتولیک در تمامی رشته ها.

مرکز مطالعات انجیلی Villigst

حمایت از دانشجویان پروتستان که می توانند تعهد داوطلبانه/اجتماعی و شایستگی حرفه ای خود را برای مطالعات (برنامه ریزی شده) خود نشان دهند.

کار مطالعاتی ارنست لودویگ ارلیخ

مطابق با دستورالعمل BMBF، Ernst Ludwig Ehrlich Studienwerk از دانشجویان با استعداد یهودی و کاندیداهای دکترا با تابعیت آلمانی، تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا وضعیت یک مقیم تحصیلی به معنای بخش 8 BAföG برای تحصیل آنها در دانشگاه های دولتی و دولتی.

بنیاد اقتصاد آلمان (sdw)

در سازمان تأمین مالی مطالعات خود، sdw در حال حاضر بیش از 4500 نوجوان و جوان را پشتیبانی می کند و متعهد به جامعه ای است که در آن افراد می توانند پتانسیل خود را بدون توجه به پیشینه اجتماعی یا اخلاقی خود توسعه دهند.

بنیاد ترویج آموزش حرفه ای تیزهوشان

استعدادهای حرفه ای با انگیزه و متعهد – اینها افرادی هستند که تمرکز کار SBB – بنیاد ارتقای آموزش حرفه ای با استعداد هستند. SBB از طرف و با بودجه وزارت آموزش و تحقیقات فدرال، دو برنامه بودجه را هماهنگ می کند که از متخصصان متعهد در صلاحیت های حرفه ای بیشتر حمایت می کند: بورس تحصیلی آموزش مداوم و بورس تحصیلی پیشرفت.

کار مطالعاتی ابن سینا

به عنوان جوانترین سازمان تحصیلی در آلمان، آنها از دانشجویان مسلمان با عملکرد بالا و متعهد اجتماعی و داوطلبان دکترا از همه رشته ها با بورسیه های خود حمایت می کنند.

بودجه دکتری

ایالت های فدرال مربوطه مسئول حمایت از دانشجویان دکترا هستند. هرکسی که مدرک دانشگاهی را با عملکرد بسیار بالاتر از متوسط ​​به پایان رسانده و شهروند آلمان باشد، واجد شرایط درخواست است (شهروندان خارجی فقط تحت شرایط خاص). بورسیه ها به صورت عمومی تبلیغ می شوند و انتخاب توسط دانشگاه های مربوطه انجام می شود. بخش های بورسیه دانشگاه می توانند اطلاعات بیشتری را ارائه دهند.

بودجه پسا دکتری

دانشمندان جوان دارای مدرک دکترا که مدرک دکتری آنها ویژگی های استثنایی را نشان می دهد می توانند از بنیاد تحقیقات آلمان حمایت شوند. همه دانشمندان با مدرک دکترای تکمیل شده که در یک دانشگاه یا یک موسسه تحقیقاتی غیر دانشگاهی در آلمان کار می کنند یا می خواهند در آینده کار کنند، واجد شرایط درخواست هستند.

تامین مالی برای تحصیل در خارج از کشور

سرویس تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) انجمنی است که توسط دانشگاه ها و انجمن های دانشجویی آلمان پشتیبانی می شود.

DAAD به دانشجویانی از داخل و خارج از کشور که توانایی خود را ثابت کرده اند و می خواهند مسئولیت را بر عهده بگیرند بورسیه تحصیلی اعطا می کند. تبادلات دانشگاهی و شبکه های بین المللی در آنجا تمرکز دارند. اطلاعات از DAAD به طور مستقیم یا از بخش های بین المللی دانشگاه ها.

حمایت از دانش آموزان معلول

مفاد BAföG در ابتدا برای حمایت از دانش آموزان معلول اعمال می شود، اما اگر به دلیل ناتوانی از حداکثر مدت بودجه تجاوز شود، کل مبلغ حمایت به عنوان کمک هزینه ادامه خواهد یافت. یکی دیگر از گزینه های حمایت مالی برای دانش آموزان دارای معلولیت، کمک به ادغام برای نیازهای اضافی مرتبط با مطالعه است.

تحصیل در کالج کشور آلمان

لیست کالج های آمادگی در آلمان (دولتی و خصوصی)

  • Staatliches Studienkolleg Nordhausen
  • Studienkolleg FU Berlin
  • Studienkolleg TU Berlin
  • Studienkolleg Bochum
  • Studienkolleg Coburg
  • Studienkolleg Darmstadt
  • Studienkolleg FH Kiel
  • Studienkolleg FH Münster
  • Studienkolleg Frankfurt am Main
  • Studienkolleg an der Goethe-Universität (Studienkolleg Frankfurt)
  • Studienkolleg Hamburg
  • Studienkolleg HTWG Konstanz
  • Studienkolleg Kaiserslautern
  • Studienkolleg Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
  • Studienkolleg des Ökumenischen Studienwerks e.V

برای کالج مقدماتی به درستی درخواست دهید

لطفا پس از اتمام کالج مقدماتی دوره مورد نظری را که مایل به تحصیل هستید وارد نمایید. مشخص کردن دوره تحصیلی مهم است زیرا بستگی به این دارد که کدام دوره را در کالج مقدماتی گذرانده اید. تحت هیچ شرایطی نباید خود دوره را در اینجا وارد کنید، بلکه یک دوره تحصیلی است که دانشگاه صنعت و تجارت واقعا ارائه می دهد و با حوزه موضوعی شما مطابقت دارد.

علاوه بر این، به این سوال که آیا برای پذیرش در یک کالج مقدماتی درخواست می دهید با “بله” پاسخ دهید. صرف نظر از این، uni-assist همیشه صلاحیت ورودی دانشگاه شما را بررسی می کند و تعیین می کند که آیا نیاز به حضور در کالج مقدماتی دارید یا خیر. پاسخ نادرست به این سوال تاثیری در درخواست شما ندارد.

سوالات متداول

چگونه بفهمم که آیا نیاز به گذراندن دوره مقدماتی دارم؟

دانشگاه های آلمان دارای طیف وسیعی از مدارک تحصیلی هستند که با کیفیت تعیین شده در سیستم آموزشی آلمان مطابقت دارد. وب سایت دانشگاه و شرایط پذیرش مربوطه را بررسی کنید تا ببینید آیا مدارک شما واجد شرایط درخواست مستقیم برای یک برنامه تحصیلی معمولی است یا خیر. اگر نمی توانید این اطلاعات را پیدا کنید، می توانید یک ایمیل به دانشگاه یا مرجع آموزشی در آلمان ارسال کنید.

چه مدارکی در آلمان پذیرفته می شود؟

اینها برخی از مدارک خارجی هستند که توسط دانشگاه های آلمان به رسمیت شناخته می شوند:
· دیپلم دبیرستان
· لیسانس ها
· سطح
· GCSE
در این پایگاه داده می توانید اطلاعاتی در مورد اینکه آیا مدرک شما در آلمان به رسمیت شناخته شده است و چگونه ارزیابی می شود را بررسی کرده و به دست آورید.

آیا می توانم برای دوره آمادگی آلمانی بدون مهارت زبان اقدام کنم؟

خیر، شما باید حداقل سطح B1 زبان آلمانی را داشته باشید.

آیا برای دوره آمادگی هزینه ای وجود دارد؟

Studienkolleg یک دوره پایه رایگان در آلمان است، اما بستگی به Studienkolleg شما دارد. اگر دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید دولتی است و به طور مستقل دوره های مقدماتی را ارائه می دهد، هیچ هزینه ای وجود ندارد. با این حال، اگر در یک کالج مقدماتی خصوصی شرکت می‌کنید، ممکن است هزینه‌های متفاوتی اعمال شود. شهریه ترم هم داره که خیلی کمه.

چه کسی تصمیم می گیرد که چه نوع دوره مقدماتی را باید طی کنم؟

دانشگاهی که می خواهید در آن شرکت کنید.

آیا می توانم یک دوره مقدماتی را رها کنم؟

بله، می توانید، اما توصیه نمی شود. به طور معمول، شما نیاز به دانش عالی از موضوعات متعدد دارید و امتحان نهایی به این راحتی نیست. به همین دلیل اکیداً توصیه می کنیم قبل از شرکت در کنکور در این دوره شرکت کنید.
 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید