لوگو صبا ویزا
تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا

تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا

برای اپلای تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا و آشنایی با بورسیه به همراه شرایط تحصیل، تعرفه ها و هزینه دانشگاه های مرتبط با کارشناسان خبره صباویزا در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

برنامه نویسی یکی از مهارت‌های پولساز است که بسیاری از افراد به دنبال تحصیلات آکادمیک این رشته و دریافت مدارک مربوطه هستند. با توجه به اینکه کانادا یکی از کشورهای سطح اول جهان به حساب می‌آید، ارائه دوره‌های تحصیلی برنامه نویسی در آن انجام می‌شود. از همین رو شما می‌توانید که برای تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. در این مطلب قصد داریم تا تمامی جزئیات مربوط به تحصیل در این رشته را به طور کامل بررسی کنیم پس تا انتها در کنار ما باشید.

رشته برنامه نویسی در کانادا

فهرست عناوین

مدارک مورد نیاز برای پذیرش رشته برنامه نویسی در دانشگاه های کانادا

برای اینکه شما بتوانید به عنوان یک دانشجو تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا را آغاز کنید، در قدم ابتدائی باید مدارک لازم برای این موضوع را ارائه دهید. هر دانشگاه با توجه به شرایط خود مدارک را درخواست می‌کند که البته اکثر آن‌ها در کلیت شبیه به یکدیگر هستند. با توجه به اهمیت بالایی که در تهیه مدارک وجود دارد، در ادامه این مدارک مهم را به صورت لیست شده در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • آخرین مدرک تحصیلی معتبر و رسمی
  • ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی یا فرانسوی
  • رزومه تحقیقاتی و کاری دانشجو
  • انتخاب رشته به شکل آنلاین
  • ارائه مقالات چاپ شده در صورت وجود

همانطور که می‌بینید هر کدام از این مدارک نقش بسیار مهمی در فرایند اپلای شما دارند. از همین رو هر گونه نقص در مدارک باعث می‌شود که نتوانید پذیرش را دریافت کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سالیان اخیر میزان درخواست‌ها برای ورود به دانشگاه‌های کانادا در رشته برنامه نویسی افزایش پیدا کرده است. مسلما اگر شما هم تمامی پیش زمینه‌های لازم را فراهم کنید، پذیرش آسان و بدون دغدغه‌ای را پشت سر خواهید گذاشت.

تحصیل لیسانس برنامه نویسی در کانادا

تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا بیشتر در مقطع لیسانس انجام می‌شود که شما می‌توانید با پشت سر گذاشتن این دوره تحصیلی به دستاوردهای مختلفی برسید. مدت زمان لازم برای این مقطع بین ۳ تا ۴ سال خواهد بود که هر کس با توجه به مهارت و توانایی خود در این زمان اثرگذار خواهد بود. برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس داشتن معدل بالا در دیپلم شرط بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. همچنین شما باید مدرک زبان معتبر با حداقل نمره قابل قبول را ارائه دهید.

به‌طور مثال داشتن نمره ۶ در آزمون آیلتس برای پذیرش ضروری است که باید از قبل شرایط آن را فراهم کنید. در صورتی که شما مهارت‌های اولیه برنامه نویسی را دارا باشید، مسلما تحصیل در کانادا برای شما آسان‌تر انجام خواهد شد. در هنگام تحصیل لیسانس برنامه نویسی در کانادا، امکان کار دانشجویی نیز وجود دارد که می‌تواند کمک هزینه خوبی را برای شما فراهم سازد. البته برای این کار سقف ۳۰ ساعت هفتگی در نظر گرفته شده است تا به تحصیل شخص آسیبی وارد نشود.

تحصیل فوق لیسانس برنامه نویسی در کانادا

تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا با توجه به هر مقطع متفاوت است و شرایط گوناگونی دارد. خوشبختانه این رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دانشگا‌ه‌های معتبر کانادا ارائه می‌شود. این مقطع تحصیلی بین ۱ تا ۲ سال زمان می‌برد که شخص باید خود را برای آن آماده کند. شما زمانی می‌توانید در این دوره تحصیل خود را آغاز کنید که معدل لیسانس بالای ۱۶ داشته باشید. همچنین نمره مدرک زبان هم برای اپلای کردن در این مقطع بسیار مهم خواهد بود. بر همین اساس شما باید نمره آیلتس ۶.۵ را به دست آورید تا پذیرش اتفاق بیفتد. ناگفته نماند که برای تحصیل در این مقطع حتما باید مدرک GRE را هم ارائه کنید.

خوشبختانه بورسیه های تحصیلی کانادا شامل دوره کارشناسی ارشد هم می‌شود که دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از این فرصت طلایی استفاده کنند. در دوره فوق لیسانس دانشگاه‌های مختلف گرایش‌ها متعددی را ارائه می‌دهند که هر کدام از آن‌ها اهمیت خاص خود را دارند. در چند سال اخیر میزان درخواست دانشجویان ایرانی برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل برنامه نویسی افزایش پیدا کرده است. در نتیجه باید فرایند اپلای به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن پیش برود تا شخص بتواند به راحت تحصیل خود را شروع کند.

تحصیل دکترا برنامه نویسی در کانادا

برخی از افراد دوست دارند که تحصیلات خود را تا بالاترین دوره تحصیلی ادامه دهند که به همین علت به فکر ورود به مقطع دکترا هستند. خوشبختانه امروزه شاهد آن هستیم که تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا در دکترا نیز امکانپذیر است. بیشترین تعداد بورسیه‌های تحصیلی نیز به این مقطع تعلق می‌گیرد. برای اپلای کردن در این مقطع نمره زبان یک شرط بسیار مهم است که باید نمره ۶.۵ تا ۷ آیلتس را به دست آورید. همچنین داشتن استاد راهنما و پروپوزال برای پذیرش در دکترا بسیار اهمیت دارد که باید شرایط لازم برای این موارد را داشته باشید. به‌طور قطع هر چقدر که معدل دوره کارشناسی ارشد شما بیشتر باشد، به همان اندازه نیز احتمال پذیرش بیشتری در مقطع دکترا خواهید داشت.

تعداد کسانی که برای اپلای دکترا برنامه نویسی درخواست می‌دهند نسبت به سایر مقاطع تحصیلی کمتر است. در نتیجه اگر شخص مدارک کاملی داشته باشد به احتمال زیاد پذیرفته شده و تحصیل خود را در رشته‌ برنامه نویسی ادامه می‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که بعضی از دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل به عنوان استاد دانشگاه نیز مشغول به کار می‌شوند. در نتیجه این مقطع می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را برای شما به وجود بیاورد پس از آن غافل نشوید.

تحصیل برنامه نویسی در کانادا

بررسی هزینه های تحصیل برنامه نویسی در کانادا

برای اینکه شما بتوانید تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا را پشت سر بگذارید، باید خود را برای هزینه‌های پیش رو به‌طور کامل آماده کنید. مسلما روند تحصیل با هزینه‌های خاص خود همراه است که باید  آن را به‌طور دقیق پیش ببرید. اصلی‌ترین هزینه‌ای که هر دانشجو باید برای پرداخت آن برنامه‌ریزی کند، شهریه دانشگاه است. در حال حاضر مبلغ شهریه با توجه به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی مشخص می‌شود که شما باید آن را از دانشگاه مربوطه استعلام بگیرید.

به‌طور کلی رشته برنامه‌ نویسی در دانشگاه‌های کانادا به‌طور میانگین شهریه ۵۰ هزار دلار در سال دارد. دانشگاه کنکوردیا فقط ۲۴ هزار دلار به صورت سالانه دریافت می‌کند که این مورد نشان‌دهنده ارزان بودن آن است. در صورتی که بخواهید در دانشگاه تورنتو درس بخوانید، باید شهریه ۶۰ هزار دلاری را برای آن آماده کنید. برای برآورد کردن هزینه‌های تحصیل حتما باید نگاه دقیقی نیز به هزینه زندگی در کانادا داشته باشید که در نوع خود بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر شاهد آن هستیم که هر دانشجو بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار کانادا مخارج ماهانه برای زندگی دارد. از همین رو شما باید قبل از ورود خود به کانادا این هزینه‌ها را هم در نظر بگیرید.

بهترین دانشگاه های برنامه نویسی کانادا

برای اینکه شما بتوانید تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید در ابتدا یک دانشگاه عالی را برای پذیرش خود انتخاب کنید. رنکینگ دانشگاه‌های کانادا نشان می‌دهد که این کشور از بالاترین سطح آموزشی برخوردار است. در نتیجه میزان درخواست‌ها برای تحصیل در کانادا به طور مرتب در حال افزایش است. امروزه دانشگاه‌های زیادی در کانادا رشته برنامه نویسی را ارائه می‌دهند که هر کدام از آن‌ها شرایط ویژه‌ای را برای پذیرش مشخص کرده‌اند. دانشگاه‌های تورنتو، مونترال، آلبرتا، مک‌گیل، اتاوا و بریتیش کلمبیا از مهم‌ترین مراکز علمی هستند که این رشته را به شما ارائه می‌دهند.

برخی دیگر از دانشگاه‌ها همچون مک مستر، سیمون فریزر، واترلو و کنکوردیا نیز شرایط بی‌نظیری را برای تحصیل شما فراهم کرده‌اند و پذیرش در آن‌ها نیز به شکل ساده‌تری انجام می‌شود. به هر حال هر کس باید شرایط شخصی خوئد را در این بخش بررسی کرده و سپس برای انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا دست به کار شود. خوشبختانه تمامی آموزش‌ها در بالاترین کیفیت ممکن عرضه می‌شود تا شما بتوانید که بعد از تحصیل مهارت‌های گوناگونی را به دست آورید.

بورسیه تحصیلی رشته برنامه نویسی در کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا همیشه یک انگیزه مهم برای دانشجویان ایرانی بوده است تا تحصیل خود را در کانادا ادامه دهند. از همین رو در رشته برنامه‌ نویسی نیز بورسیه های تحصیلی متعددی ارائه می‌شود که هر کس می‌تواند به نحو احسن از آن‌ها استفاده کند. بورسیه‌های اعطایی در کانادا به شکل فول فاند و اسکالرشیپ ارائه می‌شود که هر کس با توجه به شرایط شخصی خود می‌تواند از این موارد مهم برخوردار شود. معمولا اکثر بورسیه‌های تحصیلی برای دوره تحصیلات تکمیلی داده می‌شود که به همین علت دست شما برای اخذ بورسیه کاملا باز است.

البته برای گرفتن بورسیه باید شرایطی همچون معدل بالا، رزومه تحقیقاتی قوی، نمره بالای زبان و روزمه کاری مناسب لازم است که در نهایت نهاد بورسیه کننده درباره شما تصمیم‌گیری خواهد کرد. ناگفته نماند که دانشجویان دوره‌های تکمیلی می‌تواند به از بورسیه دستیار مدرس استفاده کنند و علاوه بر کسب تجربه لازم، درآمدزایی خوبی هم در کنار تحصیل خود تجربه کنند. خوشبختانه امکان دریافت وام دانشجویی نیز برای افراد فراهم شده است که در صورت لزوم می‌توان از این امتیاز عالی بهره برد. به یاد داشته باشید که بورسیه تحصیلی مبالغ مختلفی خواهد داشت که بر اساس شرایط هر دانشگاه و دانشجو متفاوت خواهد بود.

برنامه نویسی در کانادا

بازار کار رشته برنامه نویسی در کانادا چطور است؟

بدون شک همه ما دوست داریم که در رشته‌ای تحصیل کنیم که آینده روشنی را برایمان رقم بزند. از همین رو برای تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا نیز باید این مورد را به طور ویژه بررسی کرد. در دنیای امروز نرم‌افزار و اینترنت حرف اول را در جهان تکنولوژی می‌زند. از همین رو دنیا بیش از هر زمان دیگری به برنامه‌نویسان نیاز دارد. بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی مطرح دنیا در کشور کانادا واقع شده‌اند که به شکل مستقیم به برنامه‌نویسان نیازمند هستند. در نتیجه فار‌غ‌التحصیلان برنامه‌نویسی در کانادا توانسته‌اند که به فرصت‌های شغلی مناسبی در این کشور دست یابند.

آمارها نشان می‌دهد که هر برنامه نویس در کانادا به طور متوسط سالیانه ۱۰۰ هزار دلار کانادا درآمد دارد. البته این عدد به طور میانگین اعلام شد و در بسیاری از موارد درآ‌مد‌ها بیشتر از این مقدار خواهد بود. ناگفته نماند که نوع گرایش تحصیلی نیز در میزان درآمد فرد تاثیر زیادی دارد که به هیچ وجه نباید آن را فراموش کرد. همچنین بهتر است که  بدانید که شرایط اشتغال رشته برنامه‌ نویسی در استان‌های مختلف با هم متفاوت است. به‌طور مثال استان‌های بریتیش کلمبیا، ساسکچوان، آلبرتا و کبک نیاز شدیدی به نیروهای برنامه‌نویس دارند.

اخذ اقامت کانادا با تحصیل برنامه نویسی

زمانی که نامه پذیرش از دانشگاه‌های کانادایی برای شما ارسال می‌شود، باید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. مادامی که در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستید این ویزا برای شما فعال بوده و دوره تحصیلی خوبی را پشت سر می‌گذارید. بعد از اتمام دوره تحصیل به شما فرصت داده می‌شود تا کار مناسب خود را در کانادا به دست آورید. در این حالت نیز برای فرد ویزای کاری صادر شده و اقامت موقت داده می‌شود. چنانچه بیشتر از ۳ سال از اقامت کاری فرد بگذرد، این فرصت را دارد که برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهد. البته در طول این بازه زمانی باید پرداخت مالیات‌ها نیز به‌شکل منظم صورت بگیرد تا دولت کانادا به حسن نیت شما پی ببرد.

همچنین در مراحل بعدی نیز می‌توان برای دریافت شهروندی کانادا و پاسپورت این کشور اقدام کرد که امتیازات فوق‌العاده‌ای را برای شما ایجاد می‌کند. همانطور که می‌بینید آینده تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا بسیار روشن است و فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. از همین رو حتما سعی کنید که مراحل پذیرش و اخذ ویزا را با دقت هر چه تمام انجام دهید.

سخن پایانی

تحصیل رشته برنامه نویسی در کانادا به شما این فرصت را می‌دهد که از آینده شغلی خوبی در کانادا برخوردار شوید. از همین رو بسیاری از افراد به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند تا تحصیلات خود را از این طریق ادامه دهند. بدون شک طی کردن پروسه اپلای و دریافت ویزا چالش‌های خاص خود را دارد. از همین رو بهتر است که این کارها را به یک تیم متخصص و کاربلد بسپارید که در این زمینه تجربه بالایی دارند. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با بیش از ۹۷ درصد موفقیت در مهاجرت قانونی در کنار شماست تا تحصیل خود را در کانادا آغاز کنید و به فرصت‌های عالی در زندگی خود دست پیدا کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید