لوگو صبا ویزا
تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل فیزیوتراپی در آلمان و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های آلمان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

فیزیوتراپی یکی از رشته‌های پرطرفدار و پر درآمد در میان رشته‌های پزشکی است. تحصیل فیزیوتراپی در آلمان با توجه به کیفیت کالج‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی آلمان در حوزه آلمان و اعتبار آن در سراسر دنیا، آینده شغلی خوبی را برای متقاضیان و علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته خواهد داشت. در این مقاله به بررسی تحصیل فیزیوتراپی در آلمان و تحصیل پزشکی در آلمان پرداخته شده است. برای تحصیل در رشته پزشکی در موسسات آموزشی عالی آلمان نیاز به برآوردن برخی شرایط خاص است، که با خواندن این مقاله به آن پی خواهید برد. همچنین برای اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مشاوره‌های تخصصی می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا ارتباط برقرار نمایید.

 

درباره تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

فیزیوتراپی مطالعه حرکت است. دانشجویان فیزیوتراپی می‌آموزند که به افرادی که آسیب دیده‌اند یا در حال نقاهت پس از جراحی هستند، مشاوره، آموزش و توانبخشی دهند. فیزیوتراپیست‌ها همچنین ممکن است به افراد مبتلا به مشکلات مزمن یا عصبی که بر حرکت آنها تأثیر می‌گذارد کمک کنند تا به افزایش تحرک و راحتی آنها کمک کنند.

مدارک تحصیلی در رشته فیزیوتراپی به دانشجویان روش‌های درمانی را آموزش می‌دهد که به بهبود، حفظ یا بهبود رفاه و عملکرد کامل بدن انسان و سیستم حرکتی آن کمک می‌کند. مدارک تحصیلی در رشته فیزیوتراپی که توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های بین‌المللی ارائه می‌شود، دانشجویان را برای کار در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های ورزشی، مدارس ویژه یا خانه‌های سالمندان آماده می‌کند.

فیزیوتراپی یک موضوع بین رشته‌ای و شاخه‌ای از پزشکی و سلامت است. دانشجویانی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در فیزیوتراپی می‌گیرند، می‌آموزند که چگونه به افراد دارای نقص جسمی کمک کنند. در طول دوره‌های فیزیوتراپی، دانشجویان مفاهیم روانشناسی نیز را یاد می‌گیرند. آنها از این دانش و همچنین حرکت، تمرینات و توصیه‌ها برای کمک به بیماران برای غلبه بر ناتوانی‌های خود و بهبود کیفیت کلی زندگی خود استفاده می‌کنند.

دانشجویان همچنین نحوه استفاده و تنظیم برنامه‌های درمانی و تطبیق آنها را بسته به نیازهای خاص بیماران بررسی می‌کنند. فیزیوتراپی شامل بسیاری از مهارت‌های انسانی است. برای کمک به بهبودی افراد، به صبر و درک زیادی نیاز خواهید داشت. برخی از موضوعات آموزشی در دوره‌های فیزیوتراپی شامل تمرین درمانی، الکتروتراپی، مهارت‌های حرکتی اولیه کودکان دارای معلولیت، درد درمانی، بازیابی پزشکی و حرکت شناسی است.

ساختار لیسانس فیزیوتراپی به ماژول‌ها یا دروس انتخابی با تعداد واحدهای مرتبط با آنها تقسیم می‌شود. قبل از رفتن به سال آینده یک برنامه باید تعداد واحد‌های معینی را  تکمیل نموده باشید. ماژول‌های رایج شامل موضوعات زیر می‌شوند :

  • اناتومی (Anatomy) و فیزیولوژی (physiology)
  • مطالعات قلبی تنفسی (Cardiorespiratory)
  • فعالیت بدنی و ورزش
  • مهارت‌های تحقیق
  • توسعه حرفه‌ای
  • پایان نامه / پروژه

 

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا حدود 4 سال طول می‌کشد. دانش و آموزش‌هایی که دانشجویان در حین اخذ مدرک دریافت می‌کنند می‌تواند پس از فارغ‌التحصیلی به فرصت‌های حرفه‌ای باورنکردنی منجر شود. فیزیوتراپی تمرینی برای ترویج حرکت سالم است. فیزیوتراپیست‌ها به بیماران کمک می‌کنند تا مهارت‌های فیزیکی را بازیابی و حفظ کنند، تحرک را افزایش دهند، قدرت را بهبود بخشند و عملکرد کلی حرکتی خود را از طریق روش‌های پیشگیری از آسیب و توانبخشی به حداکثر برسانند.

دانشگاه علوم کاربردی بهداشت (University Of Applied Health Sciences)

  • Sc فیزیوتراپی
  • بوخوم (Bochum)

 

دانشکده فیزیوتراپی مورد تایید دولت در اورتناو (Staatlich Anerkannte Physiotherapie Schule Ortenau)

  • لیسانس فیزیوتراپی
  • تمام وقت
  • 6 ترم

 

دانشگاه بهداشت گرا SRH (SRH Hochschule für Gesundheit Gera)

  • لیسانس فیزیوتراپی
  • گرا (Gera)
  • تمام وقت
  • 7 ترم

 

دانشگاه بهداشت گرا SRH (SRH Hochschule für Gesundheit Gera)

  • لیسانس کاردرمانی
  • تمام وقت
  • پاره وقت
  • 3-7 ترم

 

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد

یک مدرک پیشرفته در فیزیوتراپی می‌تواند شما را در مسیر شغلی بسیار مفیدی قرار دهد و به افراد کمک کند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. اگر هم به رشته فیزیوتراپی و هم به تحصیل در آلمان علاقه دارید، کسب مدرک کارشناسی ارشد خود در فیزیوتراپی در آلمان می‌تواند تصمیم کاملا درستی برای شما باشد. در این بخش برخی از مهمترین جزئیاتی را که باید در مورد گرفتن  مدرک کارشناسی ارشد خود در فیزیوتراپی در آلمان بدانید، بررسی خواهیم کرد.

برنامه کارشناسی ارشد فیزیوتراپی برای دانشجویانی طراحی شده است که می‌خواهند در آلمان در رشته فیزیوتراپی تحصیل کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند از بیمارستان‌ها و موسسات توانبخشی مختلف در آلمان بازدید کنید، در مورد کار آنها اطلاعات کسب کنید و تجربه عملی کسب کنید.

برنامه کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در آلمان یک دوره منحصر به فرد است که برای دستیابی به دانش و مهارت‌های ضروری برای تمرین حرفه‌ای طراحی شده است. و یک درک کامل و پیشرفته از آناتومی و فیزیولوژی انسان را ارائه می‌دهد. همچنین شامل موضوعاتی در مورد اپیدمیولوژی، آمار زیستی، اخلاق پزشکی و مراقبت از بیمار در محیط‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی است. برنامه درسی شامل یک مطالعه کامل در علوم ورزشی و ارتوپدی است. این برنامه در EFMD (بنیاد اروپایی توسعه مدیریت) برنامه‌های آموزش کسب و کار ثبت شده است. این برنامه همچنین بر مهارت‌های تفکر انتقادی، حل مسئله و تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان تأکید دارد.

 

شرایط تحصیل فیزیوتراپی در آلمان چیست؟

برای پذیرش در یک برنامه بین‌المللی فیزیوتراپی، باید شرایط پذیرش دانشگاه را برآورده کنید. به طور کلی دانشگاه‌های آلمان ممکن است بسته به سطحی که در آن تحصیل می‌کنید، اطلاعات و مدارک زیر را از شما درخواست نماید :

  • نتایج تحصیلات متوسطه (GPA / A-Levels / IB) و هر موضوعی که به طور خاص روی آنها تمرکز کرده‌اید.
  • یک انگیزه نامه شخصی که توضیح دهد چرا می‌خواهید در رشته فیزیوتراپی تحصیل کنید.
  • اراسه نمره مهارت زبان انگلیسی (TOEFL / IELTS)
  • ارائه توصیه نامه از مراجع علمی مرتبط
  • رزومه یا CV
  • ارائه ریز نمرات دانشگاه (در صورت لزوم)
  • ارائه رونوشتی از سوابق تحصیلی پیشین
  • اثبات تمکن مالی : ارائه مدارک مالی که نشان می‌دهد می‌توانید در خارج از کشور از خود حمایت کنید و هزینه‌های زندگی تحصیل در آلمان را پوشش دهید.

 

دلایل اصلی دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل پزشکی در آلمان چیست؟

آلمان با سیاست‌های آموزشی و دانشگاه‌های هنری خود، اخیراً به یک مرکز آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. دانشجویانی که تحصیلات پزشکی را دنبال می‌کنند نیز از این گرایش عقب نیستند. تحصیل در MBBS در آلمان بسیار سودآور است زیرا آلمان یک تجربه یادگیری جامع را با هزینه بسیار کم به دانشجویانی که می‌خواهند در رشته علوم پزشکی تحصیل کنند، ارائه می‌دهد.

در ادامه به مهمترین دلایلی که شما باید در آلمان در رشته پزشکی تحصیل کنید، اشاره شده است :

  • دانشگاه‌های برتر آلمان پذیرش خود را به دانشجویانی که مشتاق و مایل به یادگیری هستند ارائه می‌دهند و دانشگاه‌های دولتی تقریباً بدون هیچ هزینه‌ای تحصیلات را ارائه می‌دهند.
  • هر دانشجوی بین‌المللی اجازه دارد 20 ساعت در هفته کار کند. که معمولاً هزینه‌های زندگی دانشجویی را پوشش می‌دهد.
  • دانشگاه‌های آلمان به دلیل پروژه‌های تحقیقاتی و امکانات پزشکی خود شهرت خوبی دارند. دانشجویان به ویژه تجهیزات و زیرساخت‌هایی را که دانشگاه‌های آلمان در طول تحصیل به آنها ارائه می‌دهند، ترجیح می‌دهند.
  • موسسات آموزشی آلمان متشکل از متخصصان پزشکی کهنه کار است که به برتری این حرفه اعتقاد دارند و می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که دانشجویان روش صحیح درمان بیماران خود را در آینده یاد می‌گیرند.
  • تحصیلات آلمانی فوق العاده معتبر است و دانشجو برای حضور در محیط واقعی و فرصت‌های شغلی آتی آماده می‌کند.

 

معرفی کالج‌های پزشکی آلمان

آلمان طیف وسیعی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند تا دوره‌های پزشکی را انتخاب کنند و اطمینان حاصل کنند که بهترین آموزش پزشکی ممکن را دریافت می‌کنند. در ادامه لیستی از برخی از برترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی آورده شده است :

دانشگاه هایدلبرگ Heidelberg University
دانشگاه Rwth آخن Rwth Aachen University
دانشگاه لوبک Lübeck University
دانشگاه ویتن/هردک Witten/Herdecke University
دانشگاه ماگدبورگ Magdeburg University
دانشگاه ام انستر Mϋnster University
دانشگاه وورزبورگ Würzburg University
دانشگاه تیبینگن Tϋbingen University
دانشگاه فرایبورگ Freiburg University
دانشگاه لایپزیگ Leipzig University

 

ساختارو مراحل تحصیل پزشکی در آلمان

مدارک پزشکی در آلمان همراه با آزمون دولتی حداقل 6 سال طول می‌کشد. در صورت قبولی در این آزمون، مجوز رسمی پزشکی را دریافت خواهید کرد. مراحل تحصیل پزشکی در آلمان به شرح زیر است:

  • مرحله 1: مرحله پیش بالینی (pre-clinical)

این مرحله چهار ترم است که تکمیل آن دو سال بیشتر طول خواهد کشید. دانشجویان را با مبانی کلیدی علوم طبیعی و پزشکی آشنا می‌کند. با اولین معاینه مجوز پزشکی به پایان می‌رسد.

  • مرحله 2 : مرحله بالینی (clinical)

این مرحله اصلی مطالعات پزشکی است. شش ترم است که در سه سال تکمیل می‌شود. این مرحله شامل موضوعات اصلی است که در سخنرانی‌ها، دوره‌های عملی، دوره‌های کارآموزی و سمینارها تدریس می‌شود.

  • مرحله 3 : سال عملی (Practical year)

این مرحله یک سال آموزش بالینی است. در این مرحله به دانشجویان در مورد جنبه‌های عملی پزشکی داخلی، جراحی و یک موضوع انتخابی آموزش داده می‌شود. این مرحله تجربه کاری را فراهم می‌کند تا دانشجویان را برای حرفه آینده خود آماده کند.

مرحله 4 : آزمون دولتی (State Examination)

آخرین مرحله در تکمیل مدرک پزشکی در آلمان، قبولی در آزمون دولتی است. این یک آزمون استاندارد ملی است. پس از قبولی در آزمون، داوطلبان می‌توانند برای مجوز پزشکی درخواست دهند و به عنوان یک پزشک معتبر شروع به کار کنند.

 

لیست دانشگاه‌های دولتی برای تحصیل پزشکی در آلمان

شهر دانشگاه نام دانشگاه
1 Aachen آخن RWTH Aachen University دانشگاه RWTH آخن
2 Augsburg آگسبورگ University of Augsburg دانشگاه آگسبورگ
3 Berlin برلین Charité – Universitätsmedizin Berlin Charité – دانشگاه پزشکی برلین
4 Bochum بوخوم Ruhr-Universität Bochum روهر-دانشگاه بوخوم
5 Bonn بن University of Bonn دانشگاه بن
Bonn بن University of Bonn – Medical Campus Bonn/ Siegen دانشگاه بن – پردیس پزشکی بن/زیگن
6 Cologne کلن University of Cologne دانشگاه کلن
7 Dresden درسدن Technische Universität Dresden – Campus Chemnitz دانشگاه فنی درسدن – پردیس کمنیتس
8 Dresden درسدن Technische Universität Dresden – Campus Dresden دانشگاه فنی درسدن – پردیس درسدن
9 Duesseldorf دوسلدورف Heinrich Heine University Düsseldorf دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف
10 Duisburg-Essen دویسبورگ-اسن University of Duisburg-Essen دانشگاه دویسبورگ-اسن
11 Erlangen-Nürnberg ارلانگن-نورنبرگ FAU Erlangen-Nürnberg FAU ارلانگن-نورنبرگ
12 Erlangen-Nürnberg ارلانگن-نورنبرگ FAU Erlangen-Nürnberg/ Bayreuth FAU Erlangen-Nurnberg/Bayreuth
13 Frankfurt (Main) فرانکفورت (ماین) Goethe University Frankfurt دانشگاه گوته فرانکفورت
14 Freiburg فرایبورگ University of Freiburg دانشگاه فرایبورگ
15 Giessen بریزید Justus Liebig University Gießen دانشگاه جاستوس لیبیگ گیسن
16 Goettingen گوتینگن University of Göttingen دانشگاه گوتینگن
17 Greifswald گریفسوالد University of Greifswald دانشگاه گریفسوالد
18 Halle-Wittenberg هاله-ویتنبرگ Martin Luther University Halle-Wittenberg دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ
19 Hamburg هامبورگ Universität Hamburg دانشگاه هامبورگ
20 Hannover هانوفر Hannover Medical School دانشکده پزشکی هانوفر
21 Heidelberg هایدلبرگ Heidelberg University – Medical Faculty  Heidelberg دانشگاه هایدلبرگ – دانشکده پزشکی هایدلبرگ
22 Heidelberg هایدلبرگ Heidelberg University – Medical Faculty Mannheim دانشگاه هایدلبرگ – دانشکده پزشکی مانهایم
23 Jena ینا Friedrich Schiller University Jena دانشگاه فردریش شیلر ینا
24 Kiel قرقره Kiel University دانشگاه کیل
25 Leipzig لایپزیگ Leipzig University دانشگاه لایپزیگ
26 Luebeck لوبک Universität zu Lübeck دانشگاه لوبک
27 Magdeburg ماگدبورگ Otto von Guericke University Magdeburg دانشگاه اتو فون گوریکه ماگدبورگ
28 Mainz ماینتس Johannes Gutenberg University Mainz دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز
29 Marburg ماربورگ Philipps-Universität Marburg دانشگاه فیلیپس ماربورگ
30 Muenster مونستر University of Münster دانشگاه مونستر
31 Munich مونیخ LMU – Ludwig-Maximilians-Universität München LMU – دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
32 Munich مونیخ Technical University of München دانشگاه فنی مونیخ
33 Oldenburg اولدنبورگ University of Oldenburg – European Medical School Oldenburg – Groningen (NL) دانشگاه اولدنبورگ – دانشکده پزشکی اروپایی اولدنبورگ – گرونینگن (NL)
34 Regensburg رگنسبورگ Universität Regensburg دانشگاه رگنسبورگ
35 Rostock روستوک University of Rostock دانشگاه روستوک
36 Saarbruecken ساربروکن Saarland University دانشگاه زارلند
37 Tuebingen توبینگن University of Tübingen دانشگاه توبینگن
38 Ulm اولم Ulm University دانشگاه اولم
39 Wuerzburg وورتسبورگ Julius-Maximilians-Universität Würzburg دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیان وورزبورگ

 

دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل پزشکی در آلمان

چهار دانشگاه خصوصی در آلمان وجود دارد که تحصیلات پزشکی را ارائه می‌دهند. برخلاف دانشگاه‌های دولتی آنها مشمول NC سراسری نیستند و بنابراین روند درخواست آن‌ها متفاوت است و تنها به معدل متقاضیان وابسته نیست. با این حال هنوز هم می‌توانید انتظار داشته باشید که برای پذیرش در این دانشگاه‌ها یک سیستم آزمایشی دقیق وجود خواهد داشت. همچنین دانشجویان باید هزینه‌هایی را به دانشگاه‌های خصوصی بپردازند که در حال حاضر بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید بین 5700 تا 15000 یورو در هر ترم است.

با توجه به کیفیت آموزشی که می‌توان در دانشگاه‌های خصوصی کسب کرد، نزدیکی به بیمارستان‌ها و تمرکز بر تجربیات عملی در مراحل اولیه شغل مورد تحسین قرار می‌گیرد. البته این دانشگاه‌ها به اندازه دانشگاه‌های دولتی به شدت بر تحقیق متمرکز نیستند زیرا دسترسی به بیمارستان‌های دانشگاهی آلمان را ندارند.

هنگامی که صحبت از توانایی دانشجویان برای تمرین به عنوان پزشک در آلمان پس از تحصیل می‌شود، در صورت تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خصوصی آلمان، نباید با مشکلی مواجه شوند. این چهار دانشگاه خصوصی مؤسسات آموزش عالی آلمانی هستند و مانند دانشگاه‌های دولتی آلمان، آموزش پزشکی ارائه می‌دهند که در نهایت یک آزمون دولتی گرفته می‌شود. بنابراین دانشجویان پس از تحصیل، مجوز کار به عنوان پزشک در آلمان را دریافت خواهند نمود.

دانشگاه ویتن/هردکه Universität Witten/Herdecke
دانشکده پزشکی براندنبورگ تئودور فونتان  (MHB) Medizinische Hochschule Brandenburg Theodor Fontane (MHB)
دانشگاه بهداشت و پزشکی پوتسدام  (HMU) Health and Medical University Potsdam (HMU)
دانشکده پزشکی هامبورگ – دانشگاه علوم کاربردی و دانشگاه پزشکی  (MSH) Medical School Hamburg – University of Applied Sciences and Medical University (MSH)

 

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

اکثر مدارک دانشگاهی در آلمان پس از کاهش هزینه‌های بین‌المللی در سال 2014 و به دنبال تصمیم دولت به صورت رایگان ارائه می‌شوند. با این حال، مدرک پزشکی هنوز با هزینه مشخصی همراه است. به طور کلی هزینه دریافت مدرک پزشکی با توجه به اینکه در یک دانشگاه دولتی یا خصوصی ثبت نام کرده‌اید، مشخص می‌گردد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید مبلغ مشخصی را برای تحصیل پزشکی خود در آلمان بپردازند. اما هزینه‌های بین‌المللی دوره‌های پزشکی در آلمان در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب بسیار پایین است. به طور کلی هزینه‌های تحصیل از 1500 یورو تا 3500 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است.

باید بدانید که دانشگاه‌های خصوصی شهریه بین‌المللی بسیار بالاتری نسبت به همتایان دولتی خود دریافت می‌کنند. علاوه بر این دانشکده‌های پزشکی در ایالت بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg) شهریه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی بیشتری در نظر گرفته‌اند، بنابراین اگر می‌خواهید در آنجا تحصیل کنید، آماده باشید که بیشتر از سایر نقاط آلمان هزینه کنید.

 

چشم انداز شغلی و حقوق فارغ‌التحصیلان پزشکی در آلمان

پزشکی جزو و پردرآمدترین مشاغل در جهان هستند. مدرک پزشکی در آلمان هم اشتغال پذیری بالا و هم حقوق بالا را برای دانشجویان تضمین می‌کند.

دانشکده‌های پزشکی آلمان در سرتاسر جهان شهرت فوق‌العاده‌ای دارند، بنابراین فارغ از اینکه در کجا زندگی می‌کنید، کارفرمایان مشتاق استخدام شما خواهند بود. همچنین یک مدرک پزشکی آلمانی طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها را به شما آموزش می‌دهد که به نوبه خود طیف گسترده‌ای از انتخاب‌های شغلی را شامل می‌شود.

حقوق شما به تجربه و موقعیتی که در محل کار بیمارستان دارید بستگی دارد. برای مثال در آلمان یک متخصص به طور متوسط سالانه حدود 80000 یورو درآمد دارد. پزشکان نیز جزو پردرآمدترین گروه‌ها هستند. با سال‌های تجربه بیشتر یک پزشک در آلمان می تواند بیش از 100000 یورو درآمد داشته باشد.

 

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به آلمان، شرایط تحصیل در آلمان ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید