لوگو صبا ویزا
تحصیل پیش از دانشگاه در سوئد

تحصیل پیش از دانشگاه در سوئد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل پیش از دانشگاه در سوئد برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان

کشور سوئد از دسته کشورهای بسیار مدرن و قدرتمند در زمینه سیستم های آموزشی و تحصیلی است. تحصیل پیش از دانشگاه سوئد از جمله گزینه های بسیار مناسب برای ورود دانش آموزان محسوب می شود.

فهرست عناوین

سیستم آموزشی تحصیل پیش از دانشگاه سوئد

آموزش در کشور سوئد اجباری است و همه کودکان سنین  7 الی 16 سال، می بایست در مدرسه تحصیل کنند. علاوه بر مدارس رايج ابتدايي و متوسطه، مدارس استثنايي براي كودكانی که مشکل يادگيري و رفتاري دارند وجود دارد. همچنين مدارس جداگانه اي براي كودكاني با ناتواني هاي خاص وجود دارد كه نمي توان تسهيلات لازم را به  طور شايسته در مدارس رايچ براي آنان فراهم نمود.

یکی از مهمترین اصول آموزشی در کشور سوئد ایده پردازی و انجام کارهای خلاقانه است. در سال 2011، قانون آموزشی جدید در کشور سوئد به تصویب رسید که شامل قوانین و مفاهیم اساسی برای تحصیلات اجباری و اختیاری پیش از دانشگاه در این کشور بود. بر این اساس، سیستم نمره دهی در کشور سوئد تغییر کرده و شامل یک سیستم 6 گرید (Grade) (A-F) شد. بر این اساس، A یعنی گذراندن دوره با نمره 20، B با نمره 5/17، C با نمره 15، D با نمره 5/12 و E با نمره 10. در این سیستم، گرید F به معنی مردود بودن دانش آموز است. سال تحصیلی در سوئد به دو ترم تقسیم می شود. ترم پاییز که در انتهای آگوست شروع شده و تا اواسط ژانویه ادامه می یابد. ترم بهار که از اواسط ژانویه تا اوایل ژوئن ادامه دارد.

مقطع پیش دبستانی (Forskola)

در کشور سوئد، مقطع پیش دبستانی توسط شهرداری هر منطقه برای کودکان 1 تا 5 سال ارائه می دهد. مقدار یارانه ای که شهرداری ها برای این منظور پرداخت می کنند بستگی به عوامل متعددی از جمله سن کودک و این مورد که آیا والدین مشغول به کار، تحصیل یا بیکار هستند دارد. از پاییز سال 2018 قانونی تصویب شده است که به موجب آن گذراندن دوره پیش دبستانی برای کودکان 6 سال الزامی است. در مراکز پیش دبستانی عمده تمرکز بر روی پرورش خلاقیت و حس همکاری کودکان است.

تحصیل دوره ابتدائی (Gymnasium)

تحصیل ابتدایی در کشور سوئد اجباری است. دانش آموزان از سن 7 تا 16 سالگی در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل می شوند.  طول دوره تحصیل در مدارس ابتدائی 9 سال است که در طول این مدت، دانش آموزان کلیه مهارت های لازم برای پیشرفت در اجتماع به آنها نیاز دارد فرا خواهد گرفت. اکثریت مدارس در کشور سوئد تحت نظر شهرداری منطقه اداره می شوند. برخی از مدارس نیز با بودجه دولتی اداره می شوند که تحت عنوان مدارس مستقل شناخته می شوند. برخی از این مدارس، مدارس مذهبی هستند. اکثر مدارس ابتدائی به زبان سوئدی اموزش می دهند. با این وجود، زبان انگلیسی در تعدادی از مدارس تدریس می شود. در دوره‌ ابتدائی، دانش‌آموزان‌ آموزش‌های دوره‌ مهد كودک، خواندن‌ و نوشتن‌ زبان‌ هلندی، رياضيات، علوم‌ طبيعی، علوم‌ اجتماعی و غیره را فرا می‌گيرند.

تحصیل در دوره متوسطه (Gymnasium)

تحصیل در این مقطع اختیاری است. مدت زمان این دوره 3 سال است. 18 برنامه ملی برای این مقطع تعریف شده است، 6 برنامه به منظور آمادگی دانش آموزان برای تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد و 12 برنامه فنی حرفه ای به دانش آموزان ارائه می شود. سیستم نمره دهی در این نوع مدارس نیز مانند سایر مدارس است. با وجود اینکه این دوره اختیاری است اما استقبال بسیار زیادی از آن می شود. تحصیل در این دوره به دانش آموز کمک می کند تا استعدادهای خود را شناخته و بداند که تحصیل در کدام رشته برای او مناسب تر خواهد بود.

 

 

تحصیل پیش از دانشگاه در سوئد2مزایای تحصیل پیش از دانشگاه سوئد

افرادی که تحصیل پیش از دانشگاه سوئد را انتخاب کرده به سادگی برای ورود به دوره های دانشگاهی آماده می شوند و با شرایط تحصیلی و آموزشی این کشور آشنا می شوند. یادگیری کلیه دروس با مهارت عملی همراه است.

وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند، استاندارد ها و اهدافی را تدوین کرده است که برای کلیه انواع مدارس این کشور قابل کاربرد است. سیساست های کلی آموزشی در این کشور، شامل افزایش فرصت های زبان آموزی، ارتباط آموزش و پرورش با بازار کار و افزایش کیفیت مدارس به طور مستمر است. یکی دیگر از اصول بنیادین سیستم آموزشی سوئد این است که آموزگاران پیوسته آموزش می بینند. از تاریخ 1 دسامبر 2013، یکی از شرایط عقد قرارداد دائمی همکاری برای آموزگاران در کشور سوئد، اخذ گواهی نامه حرفه ای تدریس است.

هدف از این قانون، ارتقای سطح کیفی تدریس در مدارس این کشور است. بنابراین، تدریس در مدارس این کشور، همواره از کیفیت بالایی برخوردار است. در طول تحصیل دانش آموزان به طور دوره ای مورد سنجش قرار می گیرند به طوری که میزان رشد و پیشرفت آنها مشخص شود. از سایر مزایای تحصیل پیش از دانشگاه در کشور سوئد می توان به امکان یادگیری مهارت های لازم برای ورود به دانشگاه، یادگیری دروس به صورت عملی با مثال های کارگاهی و پرورش خلاقیت اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 4.5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید