لوگو صبا ویزا
جاب آفر آمریکا

جاب آفر آمریکا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای کار  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

معروف‌ترین کشور جهان آمریکا است که هر ساله تعداد بیشتری از مردم از آن دیدن می‌کنند. بسیاری از مردم با هدف تجربه‌ شیوه جدیدی از زندگی که در نوع خود بی‌نظیر است از آمریکا بازدید می‌کنند و با همان یکبار تصمیم خود را گرفته و دیگر نمی‌خواهند به کشور خود برگردند و به این ترتیب به میلیون‌ها کارگر مهاجر ساکن آمریکا می‌پیوندند. کارگران خارجی حدود 13 درصد از کل جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و میلیون ها نفر در تولید ناخالص داخلی مشارکت دارند.

ایده رؤیای آمریکایی و هرآنچه که شخص بخواهد می‌تواند در آمریکا بدست آورد، میلیون‌ها نفر را در طول قرن‌ها به این کشور سوق داده است. اگر به فکر کار در خارج از کشور هستید، آمریکا یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی است که حتماً باید مدنظر داشته باشید. اما شما برای آنکه بتوانید در آمریکا شغل مناسبی برای خود پیدا کنید باید ترکیب مناسبی از مهارت‌ها، تحصیلات، و یا تجربه کاری داشته باشید. با این ترکیب حرفه‌ای شما احتمالاً بتوانید از یک شرکت و کارفرمای آمریکایی جاب آفر گرفته و با دریافت ویزای کاری آمریکا بتوانید رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کرده و در ایالات متحده زندگی و کار کنید.

اما باید توجه داشت که پیدا کردن کار در آمریکا به سادگی میسر نخواهد بود و اصول و روش‌های خاص خود را داشته و طبق آن‌ها عمل کنید. راه آسان‌تر، راهنمایی گرفتن از یک مشاور متخصص در زمینه مهاجرت کاری است. ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا این امکان را برای شما فراهم آورده‎ایم و شما می‌توانید با خیالی آسوده هر سؤال و ابهامی را که در مورد گرفتن پیشنهاد شغلی در آمریکا در ذهن دارید با مشاورین متخصص ما مطرح کنید.

 

ویزای شغلی آمریکا

ویزای شغلی آمریکا

ویزای کار ایالات متحده آمریکا برای افرادی استفاده می‌شود که به‌طور موقت به ایالات متحده رفته و در آنجا مشغول به کار شوند. مدت زمان مشخصی که قرار است در آمریکا مشغول به کار باشید باید در قرارداد کار یا درخواست ویزا ذکر شود. این نوع ویزای آمریکا به افراد اجازه نمی‌دهد به طور نامحدود یا دائم در ایالات متحده کار کنند. متقاضیان باید فهرستی از شرایط ویزای ایالات متحده را برآورده کرده و مدارک مشخص شده را ارائه دهند تا واجد شرایط درخواست ویزای کار موقت ایالات متحده شوند.

 

الزامات ویزای کار آمریکا

سه پیش شرط وجود دارد که شخصی که علاقه‌مند به اخذ ویزای کار آمریکا است باید قبل از ارسال درخواست آن را رعایت کند. اگر حتی یکی از این شرایط را نداشته باشید، سفارت ممکن است درخواست ویزای شما را رد کند. این باعث می‌شود نتوانید به ایالات متحده سفر کرده و در آنجا کار کنید. این پیش شرط‌ها به این قرار است:

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی در ایالات متحده
  • درخواست تایید شده توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)
  • تاییدیه گواهی کار توسط وزارت کار (DOL)

 

فرآیند یافتن کار در آمریکا

فرآیند-یافتن-کار-در-آمریکا

مسیر رسیدن به شغل جدید در ایالات متحده، درست مانند بسیاری از کشورها، از طریق یک برنامه کتبی (معمولا دیجیتال) منتهی می‌شود. فرآیند درخواست شامل چندین مرحله است:

  • شفاف سازی ویزا (در حالت ایده آل، برای گرین کارت اقدام کنید)
  • یافتن یک آگهی استخدام
  • ارسال مدارک درخواست
  • پیگیری و مدیریت تماس
  • انجام مصاحبه شغلی
  • تایید شغل

 

چند نکته مهم برای یافتن شغل در آمریکا

  • جمع‌آوری اطلاعات

قبل از شروع جستجوی کار، تمام اطلاعات خود را جمع‌آوری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید برای چه نوع شغلی می‌توانید در ایالات متحده درخواست دهید. این می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سابقه کاری – نام، تاریخ و مکان جایی که در آن کار می‌کردید همراه با وظایفی که بر عهده داشتید
  • مهارت‌های کاری – مهارت‌های عمومی که می‌توانید در هر شغلی از آنها استفاده کنید (به موقع بودن، یادگیری سریع) و مهارت‌های خاص کار (کار با ماشین آلات)
  • آموزش و تحصیلات– نام و محل مدرسه‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید. هر دوره آموزشی را که گذرانده‌اید می‌توانید قید کنید. ممکن است بخواهید مدرک خود را ارزیابی کنید تا در ایالات متحده به‌رسمیت شناخته شود.
  • زبان‌ها – اغلب مهاجران به بیش از یک زبان تسلط دارند و این می‌تواند برای یک کارفرما ارزشمند باشد
  • مراجع حرفه‌ای – اینها افرادی هستند که در گذشته با آنها کار کرده‌اید و می‌توانند به‌طور مثبت در مورد تجربه شما صحبت کنند.
  • ارائه مدرکی که می‌توانید بر اساس آن در ایالات متحده کار کنید – اسناد خاصی نشان می‌دهد که می‌توانید در ایالات متحده کار کنید مانند گذرنامه، کارت سبز یا کارت تامین اجتماعی. یک کارفرما هرگز نباید مدارک شما را نگه دارد.
  • بسته به شغلی که به دنبال آن هستید، خوب است رزومه و کاورلتر استانداردی تهیه کنید. برخی از مشاغل نیازی به رزومه ندارند، اما حفظ فهرستی از اطلاعات شغلی شما همچنان مفید است.
  • درنظر گرفتن مشاغل مناسب خود

برای درک عناوین شغلی و شرح شغل‌های مختلف وقت بگذارید. چه تجربه کاری و تحصیلی برای آنها نیاز دارید؟ به دنبال کلماتی مانند “نیاز”، “الزامی” و “باید” باشید تا مطمئن شوید که تجربه یا تحصیلات لازم برای این کار را دارید.

  • جستجوی فرصت‌های شغلی آنلاین

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جستجوی شغل جستجوی آنلاین است. می‌توانید از وب‌سایت شرکت بازدید کنید و به دنبال شروع دوره استخدام باشید. موتورهای جستجوی کار نیز می‌توانند به شما در جستجوی شغل بر اساس موقعیت مکانی، تجربه و حتی حقوق کمک کنند. محبوب‌ترین صفحات وب سایت موتور جستجوی کار عبارتند از Upwork، Glassdoor، LinkedIn، Indeed، USJobs، Snagajob، Care و بسیاری دیگر. برخی از وب‌سایت‌های کاریابی این امکان را دارند که شما در آن‌ها یک نمایه ایجاد کرده و برای نوتیفیکیشن‌های شغلی ثبت‌نام کنید.

اکثر این وب‌سایت‌ها از شما می‌خواهند قبل از درخواست برای یک موقعیت شغلی، یک رزومه آنلاین بسازید.

  • در میان گذاشتن نیاز خود با شبکه ارتباطی خود

اگر خانواده و دوستانی ساکن آمریکا دارید می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به یافتن شغل کنید. خانواده و دوستان شما می‌توانند شما را با کارفرمایان ارتباط دهند. با آنها درمیان بگذارید که به دنبال شغل هستید و از آن‌ها توصیه و راهنمایی بخواهید. می‌توانید با همسایگان و سایر افراد جامعه خود صحبت کنید. همه اینها افرادی هستند که بخشی از “شبکه” شما را که یک سیستم پشتیبانی برای یافتن فرصت‌ها و ایجاد روابط است، تشکیل می‌دهند. کارفرمایان به توصیه‌های کارمندان خود اعتماد داشته و این مسأله می‌تواند شما را از سایر نامزدها در چشم کارفرما برتر کند.

  • تماس مستقیم با شرکت‌ها

اگر می‌خواهید برای یک شرکت خاص کار کنید، اما هیچ فرصتی را به صورت آنلاین پیدا نکردید، می‌توانید با آنها ایمیل بزنید یا با آنها تماس بگیرید. شما همیشه پاسخی دریافت نخواهید کرد، اما ممکن است اطلاعات مفیدی در مورد فرصت‌های آینده دریافت کنید. برخی حتی ممکن است یک جلسه پیشنهاد دهند. هنگام تماس با یک شرکت، مطمئن شوید که:

  • سعی کنید با بخش منابع انسانی یا مسئول استخدام صحبت کنید.
  • خودتان را معرفی کنید و توضیح دهید که علت تماس چیست.
  • آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات باشید.
  • اگر نمی توانید با یک مدیر استخدام صحبت کنید، یک آدرس ایمیل برای ارسال رزومه خود بخواهید.
  • درخواست برای بیش از یک شغل در یک زمان

مهم است که تا آنجا که می‌توانید برای مشاغل مختلف درخواست دهید تا شانس خود را برای استخدام افزایش دهید. درخواست شغل به معنای مصاحبه یا استخدام شدن نیست. برای کارهایی که می‌دانید مایل به انجام آن هستید، درخواست دهید.

 

روتین کار کردن در ایالات متحده

روتین کار کردن در ایالات متحده

در پاسخ به سؤال “کار کردن در ایالات متحده چگونه است؟” باید چنین پاسخ داد که به‌طور رسمی کارگران ایالات متحده به طور سنتی از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر روز یا 40 ساعت در هفته مشغول به کار هستند. با این حال، در واقعیت، کارکنان اغلب فراتر از این ساعات کار می‌کنند. یعنی ممکن است مجبور باشید تا 12 ساعت در روز هم سر کار باشید، خصوصاً این مسأله برای حرفه‌های حقوقی یا پزشکی بسیار پررنگ‌تر است.

مرخصی با حقوق سالانه دو هفته میزان استاندارد مرخصی در آمریکا است. مرخصی با حقوق در ایالات متحده همچنین شامل تعطیلات عمومی مانند روز سال نو، روز مارتین لوتر کینگ، روز یادبود، روز استقلال (4 جولای)، روز کارگر، روز کهنه سربازان، روز شکرگزاری و روز کریسمس است با این همه، تمام مشاغل خصوصی به تعطیلات رسمی احترام نمی‌گذارند و ممکن است شما مجبور باشید حتی در روزهای تعطیل کار کنید.

 

دلایل محبوبیت آمریکا برای کار کردن

افرادی که از سراسر جهان مایل به کار در ایالات متحده هستند دلایل فراوانی برای انتخاب خود دارند که به بررسی چند مورد از این دلایل خواهیم پرداخت:

  • مردم

آمریکا متشکل از مردم و فرهنگ‌های  گوناگونی از سراسر جهان است. شاید چندفرهنگی‌ترین کشور روی کره‌زمین، آمریکای کنونی که ما می‌شناسیم، با تلاش سخت مردمی که به کشوری جدید سفر کردند، به پیش رانده شد تا شروعی جدید برای خود داشته باشند. مردم حال حاضر آمریکا اغلب صمیمی بوده و رفتار دوستانه‌ای از خود نشان می‌دهند و می‌خواهند از افراد جدید در کشورشان استقبال کنند. بسیاری از آنها خود مهاجر هستند.

  • ساخت رزومه حرفه‌ای و تجربه فرصت‌های بی‌نظیر

این واقعیت که شما در خارج از کشور کار کرده‌اید برای مصاحبه‌های شغلی آینده شما بسیار پوئن مثبتی بوده و تجربه بین‌المللی شما را ارزشمندتر از سایر نامزدهای بالقوه می‌کند. این نه تنها نشان‌دهنده استقلال است، بلکه نشان از آن دارد که از منطقه راحتی خود نیز خارج شده‌اید. داشتن یک نقش بین‌المللی در رزومه شما این موضوع را برجسته می‌کند و شما را از سایر کاندیداها به عنوان یکی از افراد قابل اتکا جدا می‌کند.

می‌توان گفت که تقریباً همه شرکت‌های بزرگ جهان در ایالات متحده دفتر دارند. شما فرصت‌های شغلی در آمریکا خواهید داشت که در هیچ جای دیگر دنیا نمی‌توانید به دست آورید. فقط یک دوره کارآموزی می‌تواند شغل شما را تغییر دهد.

  • غذا

آمریکا به داشتن غذاهایی از سراسر جهان برای امتحان کردن معروف است. در هر ایالت مختلف، می‌توانید انواع مختلفی از غذاها را بچشید، از گوشت خوک در کارولینای شمالی گرفته تا نان شیرینی در نیویورک. برخی از شهرهای بزرگ آمریکا مراکز غذاهای عجیب و غریب و هیجان انگیزی هستند که می‌توانید آنها را امتحان کنید، که اغلب توسط آشپزهای معتبر از سراسر جهان طبخ می‌شوند.

  • فرهنگ

فرهنگ آمریکایی به یکی از نیروهای مسلط بر روی کره زمین تبدیل شده است. حین زندگی و کار در ایالات متحده، می‌توانید چیزهایی را تجربه کنید که هرگز در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. خارج از شغل شما، فرهنگ واقعاً یکی از بهترین چیزها در مورد زندگی و کار در آمریکا است.

  • سفر بدون ترک کشور

آمریکا دارای برخی از متفاوت‌ترین مناظر موجود در هر کشوری است. چه بخواهید به ساحل بروید، به کوه نوردی بروید، یک جنگل را کاوش کنید یا به تماشای ستاره در بیابان بروید، آنچه را که به دنبالش هستید خواهید یافت. هر ایالت آن متفاوت از دیگری است و شما می‌توانید با هواپیما، قطار یا حتی یک سفر جاده‌ای از آنها دیدن کنید. از گرند کنیون تا شهر نیویورک، کجا خواهید رفت؟ پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که آمریکا مکان فوق‌العاده‌ای برای کار است، هم از نظر مزیت‌های حرفه‌ای و هم از نظر شاخصه‌های فرهنگی.

 

بهترین موقعیت‌های شغلی در آمریکا

بهترین موقعیت_های شغلی در آمریکا

فرض کنید به صنعت خاصی متعهد نیستید. در این صورت، بهتر است رشد بخش‌های مختلف اقتصادی آمریکا را زیر نظر داشته باشید تا شغلی با درآمد خوب و پایدار در ایالات متحده تضمین کنید. بازارهای موسوم به تایمز (ارتباطات، فناوری اطلاعات، چند رسانه‌ای، سرگرمی و خدمات امنیتی) هنوز در حال رونق هستند. رشد قوی و کارفرمایان مطلوب را می‌توان در برخی زمینه‌ها یافت، به‌عنوان مثال:

  • توسعه فناوری اطلاعات و نرم افزار
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی مکانیک
  • بانکداری
  • حسابداری
  • کنترل
  • مالیات
  • بیمه
  • حسابرسی

 

پرتقاضاترین حرفه‌ها در ایالات متحده

آموزش و خدمات اجتماعی، و همچنین پزشکی، بخش‌های شغلی برتر دائمی در ایالات متحده هستند. با این حال، همچنان بخش خدمات بخش مطمئن‌تری است.  طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، بیشترین مشاغل مورد تقاضا در ایالات متحده در سال 2022 عبارتند از:

  • دستیاران پرستاری
  • آشپزها
  • پیشخدمت، بارمن، و مدیران در صنعت خدمات غذایی
  • توسعه دهندگان، تحلیلگران و آزمایش‌کنندگان نرم‌افزار
  • پرستاران ثبت نام شده و مدیران خدمات پزشکی
  • کارمندان حمل و نقل، انبار و حمل مواد و رانندگان
  • مدیران کل
  • تحلیلگران تحقیقات بازار
  • متخصصان بازاریابی
  • پرسنل امنیتی

کمبود کارگران ماهر در ایالات متحده در حال افزایش است و رویای خوب قدیمی آمریکایی را دوباره به واقعیت تبدیل می‌کند. برخی از شرکت‌ها آنقدر از یافتن کارمندان خوب ناامید هستند که متقاضیان را با پاداش‌ها و امکانات عالی جذب می‌کنند. بنابراین قبل از پذیرفتن یک پیشنهاد شغلی جدید از درخواست «مزایای» سخاوتمندانه دریغ نکنید.

{“title”:”سوالات متداول”,”description”:””,”faq_list”:[{“schema”:”1″,”question”:”LCA چیست؟”,”answer”:”درخواست شرایط کار (LCA) گواهی‌ است که توسط وزارت کار ایالات متحده برای شرکتی صادر می‌شود که قصد دارد یک کارگر خارجی را استخدام کند. LCA این حق را به شرکت می‌دهد که کارمندانی را استخدام کند که شهروند مقیم دائم قانونی (LPR) ایالات متحده نیستند و از آنها برای ویزا حمایت مالی کند.\r\n\r\nLCA اعلام می‌کند که شرکت نیاز به استخدام یک کارگر خارجی دارد زیرا یک کارگر آمریکایی در دسترس یا واجد شرایط نبود یا مایل به کار در آن موقعیت شغلی نیست. این گواهی همچنین بیان می‌کند که حقوق کارگر خارجی برابر با حقوق یک کارگر آمریکایی خواهد بود و کارگر خارجی با تبعیض یا محیط کاری بد مواجه نخواهد شد.”},{“schema”:”1″,”question”:”درآمد افراد در ایالات متحده چگونه است؟”,”answer”:”مبلغی که در شغل خود در ایالات متحده به‌دست خواهید آورد تا حد زیادی به صنعت، عنوان شغل، ایالت و سطح مهارت بستگی دارد. طبق آخرین نظرسنجی حقوق و دستمزد سرشماری ایالات متحده، متوسط درآمد سالانه هر خانوار در سال 2020 67521 دلار بوده است. متأسفانه، این میانگین حقوق معنی چندانی ندارد زیرا تفاوت‌های حقوقی قابل توجهی در سراسر ایالات متحده وجود دارد. به ‌ظر می‌رسد که تنها یک قانون کلی در سراسر جهان اعمال می‌شود: هر چه سطح تحصیلات شما بالاتر باشد، حقوق شما بالاتر است.”},{“schema”:”1″,”question”:”چگونه می‌توانم در آمریکا کار پیدا کنم؟”,”answer”:”انجام جست‌وجوی فراوان در اینترنت\r\nداشتن برنامه‌ریزی برای جستجوی شغل خود\r\nنوشتن رزومه و کاورلتر و تکمیل درخواست‌ها\r\nایجاد یک شبکه شغلی\r\nبرای یک شغل مصاحبه کنید و درباره حقوق خود مذاکره کنید.”},{“schema”:”1″,”question”:”مزایای قراردادهای کاری ایالات متحده چیست؟”,”answer”:”مزایای احتمالی قراردادهای کاری آمریکا عبارتند از:\r\n\r\nبیمه درمانی از طریق کارفرما\r\nطرح های بازنشستگی\r\nروزهای تعطیل بیشتر (و/یا پولی).\r\nترتیبات دفتر خانه\r\nدوره های آموزشی\r\nدوره های بهداشتی\r\nساعات های کاری قابل انعطاف\r\nمرخصی والدین با حقوق\r\nدستمزد در دوران بیماری / مرخصی‌های پزشکی بیشتر\r\nتقسیم سود، جوایز، گزینه های سهام\r\nپرداخت حق بیمه تامین اجتماعی جزء تعهدات کارفرما بوده و مورد مذاکره نیست.”},{“schema”:”1″,”question”:”ساعات کار و اضافه‌کاری در ایالات متحده آمریکا به چه صورت است؟”,”answer”:”شما معمولاً 40 ساعت در هفته در ایالات متحده به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کنید. نحوه رسیدگی به اضافه کاری باید توسط وزارت کار (DOS) در قانون استانداردهای کار منصفانه (FLSA) مشخص شده باشد:\r\n\r\nاضافه کاری باید جبران شود (ممکن است استثنائاتی اعمال شود).\r\nتعداد ساعات اضافه کاری مجاز توسط قانون تنظیم نمی‌شود.\r\nهیچ غرامت خاصی برای کار در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات طبق قانون پیش بینی نشده است.\r\nاضافه کاری باید در روز پرداخت معمولی برای دوره‌ای که در آن کار شده است، جبران شود.”},{“schema”:”1″,”question”:”چگونه با تغییر شغل در ایالات متحده شغلی پیدا کنیم؟”,”answer”:”اگر از کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید خسته شده‌اید، یک برنامه تغییر شغلی ممکن است برای شما مناسب باشد. اما برای رسیدن به هدف نهایی خود باید مسیری را که می‌خواهید برای خود تعیین کنید. به ‌موقعیتی بروید که به مهارت‌های شما یا چیز جدیدی که می‌خواهید یاد بگیرید نیاز دارد. این به شما کمک می‌کند تا سفر خود را تا رسیدن به هدف نهایی خود ادامه دهید.\r\n\r\nاهداف و انگیزه‌های خود را برای آینده و مسیر حرفه‌ای خود در ذهن داشته باشید. آنها باید بر اساس تخصص و توانایی‌های شما قابل دستیابی باشند. ممکن است لازم باشد روی تعیین اهداف تحصیلی و کاری تمرکز کنید تا بتوانید از دانش و تو%

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 4.3]
برای مشاوره رایگان کلیک کنید