لوگو صبا ویزا
سرمایه گذاری در کشور جمهوری چک

سرمایه گذاری در جمهوری چک

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در جمهوری چک و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.مشاوره رایگان

سرمایه‌گذاری در جمهوری چک یکی از روش‌های اخذ ویزا و دریافت تابعیت این کشور است. اما به عنوان متقاضی مهاجرت به این کشور باید استانداردها و شاخص‌های اقتصادی را بررسی و ارزیابی کرده و سپس برای سرمایه‌ گذاری اقدام کنید. ما در این مقاله نرخ تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم، نرخ مالیات و نرخ مصادره اموال را بررسی کرده و به انواع روش‌های سرمایه گذاری در جهوری چک خواهیم پرداخت. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی برای دریافت ویزا، مطالب این مقاله را مطالعه فرمایید.

استانداردهای اقتصادی برای سرمایه گذاری در جمهوری چک

یکی از مهمترین استانداردهای اقتصادی که برای سرمایه گذاری در یک کشور خارجی اهمیت حیاتی دارد، نرخ مصادره اموال است. البته چگونگی برخورد نظام قضایی آن کشور نیز مهم خواهد بود چرا که شما به عنوان سرمایه گذار خارجی باید حداقل‌های امنیت برای سرمایه گذاری را داشته باشید. نرخ مصادره اموال که توسط بانک مرکزی جهانی تعیین می‌شود و عددی بین 1 تا 7 است که 1 پایین‌ترین نرخ مصادره اموال و در نتیجه پایین‌ترین ریسک سرمایه گذاری را دارد. نرخ مصادره اموال در جمهوری چک عدد 1 است به این مفهوم که شما به عنوان سرمایه گذار خارجی برای داد و ستد در این کشور از امنیت مالی بالایی برخوردار خواهید بود. از طرفی دولت و اداره قضایی این کشور نیز تفاوتی بین سرمایه گذاران خارجی و شهروندان جمهوری چک قائل نشده و در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که در این ارگان‌ها به عدالت رفتار خواهد شد.

سرمایه گذاری در جمهوری چک

شاخص‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری در جمهوری چک

غیر از استانداردهای اقتصادی، شاخص‌هایی هم وجود دارند که به عنوان سرمایه گذار باید آن‌ها را بررسی و ارزیابی کنید. از جمله مهمترین شاخص‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری در جمهوری چک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرخ تولید ناخالص داخلی یا GDP در جمهوری چک:

تولید ناخالص داخلی یا Gross Domestic Product شاخصی است که به عنوان یک سرمایه گذار خارجی باید آن را ارزیابی کنید. بر اساس داده‌های این نرخ و تغییرات آن در طول سال‌ها می‌توان میزان سودده بودن یک سرمایه گذاری را مشخص کرد. نرخ تولید ناخالص داخلی جمهوری چک در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و آخرین بار نیز حدود 32 هزار و 700 دلار آمریکا بوده است. با این میزان تولید ناخالص داخلی سود سرمایه گذاری شما در بخش‌های مختلف صنعت کشور جمهوری چک نیز خوب خواهد بود.

  • درصد مالیات دریافتی در جمهوری چک:

نرخ مالیات در جمهوری چک طی سال‌های اخیر تقریباً ثابت بوده و نوسان آن‌چنانی نداشته است. لازم به ذکر است که هر چقدر درصد مالیات در یک کشور بالاتر باشد، در مقابل سود سرمایه‌ گذاری پایین‌تر خواهد بود. مالیات سالانه کشور جمهوری چک حدود 14.5 درصد است که البته از برخی کشورهای اروپایی بالاتر است.

این دو شاخص اقتصادی در کنار هم نشان دهنده رشد مثبت اقتصادی جمهوری چک است و در نتیجه این امر باعث ترغیب سرمایه‌ گذاران خارجی می‌شود. از طرفی نرخ بهره بانکی نیز در این ارزیابی مهم است چون هر چقدر این نرخ پایین‌تر باشد نشان دهنده نرخ پایین‌تر تورم خواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری در جمهوری چک

زمانی‌ که شما به عنوان سرمایه گذار ویزای جمهوری چک را دریافت می‌کنید قطعاً از یک سری مزایای شهروندی و تجاری برخوردار خواهید شد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • جمهوری چک عضو اتحادیه اروپا است و شما به عنوان سرمایه‌ گذار می‌توانید با کشورهای عضو در این اتحادیه داد و ستد داشته باشید،
  • هزینه‌های زندگی در کشور چک نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و در سطح معقولی قرار دارد،
  • جمهوری چک از لحاظ جغرافیایی موقعیت خوبی داشته و به دلیل قرارگیری در مرکز اروپا، موقعیت تجاری خوبی نیز دارد،
  • نرخ ارز در جمهوری چک معمولاً پایدار است و به همین دلیل نیز سرمایه‌ گذاری شما ریسک کمتری خواهد داشت،
  • به عنوان شهروند جمهوری چک می‌توانید به کشورهای اروپایی دیگر نیز سفر داشته باشید.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در جمهوری چک

به منظور سرمایه گذاری در جمهوری چک باید مدارک زیر را ارائه دهید. البته با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید ممکن است به مدارک دیگری نیز نیاز باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک تمکن مالی شامل پرینت حساب بانکی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای جمهوری چک
  • رسید پرداخت هزینه اخذ ویزا
  • ارائه مدارک محل اقامت مانند رسید رزرو هتل یا اجاره نامه خانه

روش‌های سرمایه گذاری در جمهوری چک

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در جمهوری چک وجود دارد اما همه آن‌ها به دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور ختم نمی‌شوند. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری در جمهوری چک از طریق خرید املاک و مستغلات

به عنوان یک متقاضی خارجی می‌توانید با خرید ملک‌های مسکونی، تجاری یا حتی صنعتی در کشور چک سرمایه گذاری کنید. درست است که خرید ملک در جمهوری چک نوعی سرمایه گذاری است، اما این روش به دریافت اقامت دائم این کشور ختم نمی‌شود. بنابراین اگر هدف شما از دریافت ویزا و سرمایه گذاری در این کشور تابعیت است، بهترین کار انتخاب روش‌های دیگر سرمایه گذاری در جمهوری چک است. اما اگر هدفتان تنها سرمایه ‌گذاری است، خرید ملک می‌تواند روش بسیار مناسبی باشد.

سرمایه گذاری در جمهوری چک از طریق ثبت شرکت

یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در جمهوری چک، ثبت شرکت یا کارآفرینی است. از طریق ثبت شرکت و دریافت مجوز کسب و کار می‌توانید اقامت جمهوری چک را دریافت کنید. برای دریافت ویزای سرمایه‌ گذاری جمهوری چک باید بیزنس پلن یا طرح تجاری ارائه دهید. یکی از متدوال‌ترین انواع شرکت‌های قابل ثبت، شرکت با مسئولیت محدود است. در جمهوری چک و برای ثبت شرکت می‌توانید دو نوع ویزا دریافت کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برای سرمایه گذاری در کشور چک از طریق ثبت شرکت باید حداقل 20 شغل تمام وقت برای شهروندان اتحادیه اروپا ایجاد کنید. در ابتدای امر نیز باید سرمایه‌ای حداقل حدود 75 میلیون کرون داشته باشید. می‌توانید کل این مبلغ را به عنوان سرمایه اعلام کنید یا حدود 60 درصد از آن را به صورت دارایی‌های ملموس و غیرملموس و همراه با ارائه مدرک اعلام کنید. همه متقاضیان خارجی که قصد سرمایه گذاری در جمهوری چک را دارند باید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و اظهارنامه مالی دو سال اخیر خود را نیز ارائه دهند. ویزای این روش به مدت 2 سال اعتبار خواهد داشت.

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در جمهوری چک، کارآفرینی است. در این روش باید یک بیزنس پلن یا طرح تجاری قوی ارائه داده و حداقل 2 میلیون نیز به عنوان سرمایه اولیه داشته باشید. ویزای این روش 6 ماهه است و برای مدت یک سال نیز قابل تمدید است.

انواع شرکت‌های قابل ثبت در جمهوری چک به منظور استفاده از ویزای سرمایه گذاری به شرح زیر است:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی
  • شرکت سهامی اروپا
  • انجمن تعاونی اروپا
  • شرکت تجاری عام یا مشارکت نامحدود
  • شرکت تعاونی
  • شرکت مشارکت محدود

سرمایه گذاری در جمهوری چک از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

تمامی متقاضیانی خارجی بالای 18 سال می‌توانند اوراق قرضه دولتی جمهوری چک را خریداری کرده و از این طریق در این کشور سرمایه گذاری کنند. در واقع فروش اوراق قرضه دولتی روشی برای تأمین بدهی‌های دولت جمهوری چک است. این اوراق شامل سود سالانه هستند و حداقل سرمایه‌ای که برای خرید آن‌ها نیاز دارید، 30 هزار کرون چک است. لازم به ذکر است که با سرمایه‌ گذاری از این طریق نمی‌توانید اقامت دائم جمهوری چک را دریافت کنید بنابراین اگر هدف شما از سرمایه گذاری تابعیت این کشور است، بهترین کار انتخاب روش ثبت شرکت خواهد بود.

سرمایه گذاری در جمهوری چک از طریق طرح خودحمایتی

طرح خود حمایتی یکی دیگر از روش‌های دریافت ویزای سرمایه گذاری جمهوری چک است. در این روش متقاضی باید ثابت کند که تمکن مالی کافی برای زندگی بدون نیاز به کار را در کشور جمهوری چک دارد. درست است که از این طریق می‌توانید ویزای سرمایه گذاری جمهوری چک را دریافت کنید اما اگر هدف شما اقامت دائم این کشور است، طرح خودحمایتی چنین شرایطی را نداشته و نمی‌توانید از طریق این روش تابعیت کشور چک را اخذ کنید.

به عنوان یک متقاضی خارجی پس از دریافت ویزای سرمایه گذاری جمهوری چک می‌توانید اقامت 6 ماهه برای خود و همسر و فرزندان زیر 18 سال خود دریافت کرده و پس از 6 ماه نیز آن را تا 1 سال تمدید کنید. پس از 5 سال کار، زندگی و پرداخت منظم مالیات در جمهوری چک، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم درخواست داده و پس از 10 سال نیز تابعیت و پاسپورت جمهوری چک را دریافت کنید.

در این مقاله با تمامی روش‌های سرمایه گذاری در جمهوری چک آشنا شدید و دیدید که از این میان تنها روش ثبت شرکت است که به اخذ اقامت دائم این کشور ختم می‌شود. بنابراین اگر هدف شما از مهاجرت به این کشور دریافت تابعیت است، لازم است از طریق ثبت شرکت یا کارآفرینی اقدام به دریافت ویزای سرمایه گذاری کنید. شما کدامیک از روش‌های فوق را برای سرمایه گذاری در کشور چک انتخاب می‌کنید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید