لوگو صبا ویزا

ویزای هنرمندان کانادا از طریق خوداشتغالی یا ویزای کاری

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای کار  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان


فهرست عناوین

شرایط اخذ ویزای هنرمندان کانادا از طریق خوداشتغالی یا ویزای کاری

کانادا کشوری مهاجرپذیر است و هر ساله برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را برای پذیرش متقاضیان از کشورهای مختلف تدوین می‌کند. این برنامه‌ها برای مشاغل مورد نیاز کانادا در رشته‌های کاری مختلف تهیه می‌شوند و یکی از این برنامه‌ها ویزای هنرمندان کانادا است. بر طبق این تمهیدات، هنرمندان کشورهای مختلف می‌توانند براحتی و با ارائه مدارک، مستندات، سوابق کاری و آثار خود اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. اگر شما هم یکی از هنرمندان کشور عزیزمان هستید، این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای مهاجرت شما به کشور کانادا باشد.

درباره اخذ ویزای هنرمندان کانادا

مانند هر نوع ویزای کاری، ویزای هنرمندان نیز اجازه کار به این افراد در کشورهای خارجی را می‌دهد. بر اساس برنامه‌های دولت فدرال و برنامه‌های استانی کشور کانادا، مشاغلی وجود دارند که متقاضی آن‌ها احتمال موفقیت بالاتری برای اخذ ویزا و اقامت دائم را دارد. از این مشاغل می‌توان به هنرمندان یا افراد مشغول در حوزه امور فرهنگی و هنری، ورزشکاران و افراد مشغول در حوزه ورزش و همین‌طور کشاورزان اشاره کرد. این سه دسته از مشاغلی هستند که بر طبق قوانین مهاجرتی کانادا براحتی می‌توانند ویزا دریافت کنند.

 ویزای هنرمندان کانادا از طریق خوداشتغالی یا ویزای کاری

برنامه خوداشتغالی برای ویزای هنرمندان کانادا

بر اساس قوانین مهاجرت کانادا، هنرمند خوداشتغال به کسی گفته می‌شود که دارای یکی از شرایط مدنظر این سازمان برای اخذ ویزا باشد. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هنرمند خوداشتغال باید حداقل به مدت 2 سال در کشور مبداء سابقه کار خوداشتغالی در رشته هنری خود داشته باشد،
  • هنرمند خوداشتغال باید حداقل به مدت 2 سال سابقه فعالیت‌های هنری در سطح بین‌المللی باشد،
  • هنرمند خوداشتغال باید حداقل 1 سال سابقه فعالیت هنری و فرهنگی در زمینه رشته هنری خود در کشور مبداء و همچنین حداقل 1 سال سابقه فعالیت فرهنگی و هنری در سطح بین‌المللی باشد. در نتیجه هنرمند خوداشتغال باید در مجموع 2 سال سابقه فعالیت هنری و فرهنگی داخلی و بین‌المللی داشته باشد.

با داشتن هر یک از شروط فوق می‌توانید به عنوان یک هنرمند خوداشتغال برای اخذ ویزای هنرمندان کانادا اقدام کنید. در هر کدام از شرایط فوق، شما به عنوان متقاضی باید مدارک، مستندات و آثار خود را به منظور ارزیابی و بررسی ارائه دهید.

شرایط اخذ ویزای هنرمندان کانادا

برای اینکه به عنوان یک هنرمند بتوانید ویزای هنرمندان کانادا را دریافت کنید باید دارای شرایط زیر باشید تا مدارک، مستندات و آثار شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

  • ممنوع‌الورود به کانادا نباشید،
  • حداقل 35 امتیاز از جدول امتیازبندی ویزای هنرمندان کانادا را دریافت کنید،
  • فعالیت هنری و فرهنگی خود در کشور مبداء را به اثبات برسانید،
  • بعد از دریافت ویزای هنرمندان کانادا بتوانید به فعالیت خود به عنوان یک هنرمند خوداشتغال ادامه دهید.

نحوه امتیازبندی متقاضیان ویزای هنرمندان کانادا

یکی از شروط لازم برای قرار گرفتن نام شما در لیست متقاضیان دریافت ویزای هنرمندان کانادا، کسب حداقل 35 امتیاز از جدول امتیازبندی مهاجرت به کانادا است. صبا ویزا پلن قبلاً مقاله‌ای کامل در مورد نحوه امتیازبندی مهاجرت به کانادا تهیه و تدوین کرده است و شما برای کسب اطلاعات کاملتر می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

به طور کلی شیوه امتیازبندی برای ویزای هنرمندان کانادا به شرح زیر است:

  • با داشتن سابقه کاری در رشته هنری خود می‌توانید تا 35 امتیاز را کسب کنید،
  • با داشتن تحصیلات تکمیلی در رشته هنری خود می‌توانید تا 25 امتیاز را کسب کنید،
  • اگر دارای مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسه باشید می‌توانید تا 24 امتیاز را کسب کنید،
  • بر طبق جدول امتیازبندی مهاجرت به کانادا، با شرط سن می‌توانید تا 10 امتیاز را کسب کنید،
  • برای سازگاری و انطباق پذیری نیز می‌توانید تا 6 امتیاز کسب کنید.

محموع امتیازات بالا 100 است و یک هنرمند برای اخذ ویزای هنرمندان باید بتواند حداقل 35 امتیاز را کسب کند.

لازم به ذکر است که اگر متقاضی به عنوان یک هنرمند و طی 5 سال گذشته دارای یکی از سوابق خوداشتغالی هنری داخلی و بین‌المللی که در بخش “ برنامه خوداشتغالی برای ویزای هنرمندان کانادا” به آن اشاره کردیم باشد، 35 امتیاز کسب خواهد کرد. همانطور که اشاره کردیم، حداقل امتیاز متقاضی باید 35 باشد تا واجد شرایط لازم برای ارزیابی مدارک و آثار قرار بگیرد. بنابراین با کسب امتیاز خوداشتغالی در کشور مبداء و در سطح بین‌المللی براحتی می‌توانید حداقل امتیاز لازم را دریافت کنید و دیگر نیازی به کسب امتیازات بعدی نخواهید داشت.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد کاملاً مشخص است که داشتن سابقه کاری مرتبط تأثیر بسزایی در پذیرش درخواست ویزای هنرمندان کانادا دارد.

 ویزای هنرمندان کانادا از طریق خوداشتغالی یا ویزای کاریپروسه مهاجرت هنرمندان به کانادا چقدر زمان می‌برد؟

پروسه مهاجرت هنرمندان به کانادا دارای 2 مرحله است. در مرحله اول، متقاضی درخواست خود را به دفتر مرکزی مهاجرت کانادا یعنی CIO ارسال می‌کند. این اداره پس از بررسی و ارزیابی مدارک، مستندات و آثار شما، درخواست ویزای شما را پذیرفته و مدارک را به یکی از دفاتر ویزای خارج از کشور کانادا که نزدیک به محل زندگی متقاضی باشد ارسال می‌کند.

دفتر ویزای خارج از کشور کانادا، مدارک شما را بررسی و ارزیابی می‌کند. اگر این دفتر با درخواست ویزای شما موافقت کند می‌توانید برای دریافت اقامت وارد خاک کانادا شوید. لازم به ذکر است که در این مرحله می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز همراه داشته باشید.

زمان بررسی و ارزیابی مدارک، مستندات و آثار شما بسته به میزان تکمیل بودن مدارک، میزان شایستگی شما برای دریافت ویزا، میزان امتیاز شما، سیاست‌های Visa Office، سیاست‌های IRCC و غیره می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی حداقل مدت زمان پروسه مهاجرت هنرمندان به کانادا حدود 9 ماه و حداکثر 2 سال خواهد بود.

اگر بخواهیم پروسه مهاجرت هنرمندان به کانادا را بطور خلاصه بیان کنیم، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • ارائه و ارسال درخواست ویزای هنرمندان به اداره جذب مرکزی این کشور CIO
  • بررسی، ارزیابی و تأیید درخواست توسط اداره جذب مرکزی CIO و ارسال آن به نزدیکترین دفتر ویزای خارجی کانادا نزدیک به محل زندگی متقاضی
  • بررسی، ارزیابی و تأیید درخواست توسط دفتر ویزای خارجی کانادا و صدور ویزای متقاضی و اعضای درجه یک خانواده متقاضی

نکته: لازم به ذکر است که خوداشتغالی نوعی روش مهاجرت فدرال محسوب شده و به این معنی است که متقاضی می‌تواند به تمامی استان‌های کشور کانادا به جز استان کبک مهاجرت کند.

مهاجرت از طرق خوداشتغالی با پیچیدگی‌هایی همراه است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت در این روش، حتماً از یک مشاور یا کارشناس امور مهاجرتی کمک بگیرید.

درباره برنامه کارآفرینی یا خوداشتغالی هنرمندان مهاجر Self Employed Program

گروهی از متقاضیانی که ممکن است شرایط مهاجرت به کانادا را داشته باشند، افرادی هستند که در فعالیت‌های هنری و فرهنگی شرکت داشته‌اند. این فعالیت‌های هنری و فرهنگی دارای طیف گسترده‌ای است و گاهی تعریف آن دشوار خواهد بود.

از جمله مهمترین فعالیت‌های اداره کار کانادا یا HRSDC، طبقه‌بندی مشاغل در این کشور و صدور گواهینامه یا مجوز تخصصی کار است. طبقه‌بندی مشاغل در کانادا تحت عنوان NOC شناخته می‌شود که آخرین بار در سال 2016 به‌روز شده است. بر طبق این لیست، هر شغلی در کانادا دارای یک کد 4 رقمی است. کلیه مشاغل هنری و فرهنگی نیز در این لیست قرار گرفته‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کد شغلی NOC شرح شغل
5111 کتابداری
5112 مربیگری
5113 بایگانی مدارک و اسناد
5211 تکنسین کتابخانه یا کتابدار و مسئول آرشیو عمومی
5212 مشاغل فنی مربوط به موزه‌ها و گالری‌های هنری
5121 نویسنده و شاعر
5122 ویراستار
5123 روزنامه نگار
5125 مترجم
5131 تولیدکننده، کارگردان، طراح و هنرمندهای مربوط به این مشاغل
5132 آهنگ ساز و تنظیم کننده
5133 موسیقی ‌دان و خواننده
5134 هنرمند رقصنده
5135 بازیگرها و کمدین‌ها
5136 نقاش، مجسمه ساز و هنرمندان هنرهای تجسمی
5221 عکاس
5222 اپراتورهای ویدئو  فیلم
5223 هنرمندان گرافیست
5224 تکنسین پخش
5225 تکنسین ضبط تصویر و صدا
5226 پخش و اجرای هنر، امور فنی و هماهنگی در زمینه فیلمبرداری
5227 مشاغل زمینه عکاسی، هنرهای نمایشی، پخش و فیلمبرداری
5231 سخنران مجالس و برگزارکننده سمینار
5232 سایر هنرمندان
5241 تصویرگر و طراح گرافیک
5242 طراح دکوراسیون داخلی
5243 هنرمندان مد، تئاتر، نمایشگاه و سایر طراحان خلاق
5244 هنرمندان رشته‌های صنایع دستی و صنعتگران
5245 تولید کنندگان محصولات نساجی، خز و چرم

البته این لیست همه رشته‌های هنری را شامل نمی‌شود و تنها بخشی از آن‌ها است.

در این مقاله به طور خاص در مورد نحوه دریافت ویزای هنرمندان کانادا صحبت کردیم. همانطور که اشاره کردیم خوداشتغالی یکی از روش‌های دریافت ویزا برای هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی است. برای اینکه بتوانید حداقل امتیاز را در این پروسه دریافت کنید باید حداقل 2 سال سابقه کاری داشته باشید. بنابراین علاوه بر تحصیلات تکمیلی، مدارک معتبر دانشگاهی و آموزشگاهی، سابقه کاری شما در رشته هنری انتخابی‌تان تأثیر زیادی در پذیرش شما خواهد داشت.

برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا شما به حداقل 35 امتیاز نیاز دارید که در صورت داشتن سابقه کاری در سطح بین‌المللی و داخلی براحتی می‌توانید این میزان امتیاز را کسب کنید. اما اگر سابقه کاری ندارید، ابداً نگران نباشید با توجه به مواردی که در بخش “ نحوه امتیازبندی متقاضیان ویزای هنرمندان کانادا” به آن اشاره شد می‌توانید امتیاز کافی را برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا کسب کنید.

شما برای اخذ ویزای هنرمندان کانادا از کدامیک از روش‌های خوداشتغالی یا ویزای کاری اقدام می‌کنید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سمان
    14 فروردین 1400
    پاسخ

    سلام وقتتون بخیر و نیکی
    من کارم هنرهای دستی و ساخت وسایل دکوری ، آیا فروش این صنایع از طریق اینترنت و اینستاگرام هم سابقه کار به حساب میاد . و یا باید برای مجوز اقدام کنم
    ؟

    • صباپلن
      29 فروردین 1400
      پاسخ

      سلام دوست عزیز لطفا با موسسه تماس بگیرید تا بعد از بررسی رزومتون راهنماییتون کنند

برای مشاوره رایگان کلیک کنید