لوگو صبا ویزا
قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا چه وظایفی دارد

قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا چه وظایفی دارد؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

تجربه تحصیل در کانادا، چه در داخل و چه در خارج از کلاس، مزایای زیادی دارد. تحصیل در کانادا راهی عالی برای فرزند شما جهت تجربه‌ یک چشم انداز چند فرهنگی و همچنین رشد شخصی و تحصیلی به منظور دستیابی به پتانسیل کامل خود است. گذشته از تمام این مزایای آموزشی که کانادا ارائه می‌دهد، چیزهای زیادی وجود دارد که باید قبل از فرستادن فرزند خود برای تحصیل در یک کشور جدید و متفاوت در مورد آنها فکر کنید. یکی از این موارد، قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا است. کودکانی که زیر هجده سال سن دارند و به کانادا می‌آیند، حتما باید با قیم یا سرپرست تحصیلی، یا والدینشان در این کشور حضور داشته باشند.

ما در ادامه، راجع به تمام موارد مربوط به یک قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا صحبت خواهیم کرد. همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا در ارتباط باشید.

 

کدام دانش آموزان به سرپرستی نیاز دارند؟

تابعیت و مهاجرت به کانادا از دانش‌آموزان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند می‌خواهد تا در صورتی که زیر سن بلوغ هستند، سرپرست قانونی داشته باشند. سن بلوغ ممکن است بسته به استان متفاوت باشد. اگر فرزند شما در کبک، آلبرتا، منیتوبا، انتاریو، ساسکاچوان و جزیره پرنس ادوارد تحصیل می‌کند، سن بلوغ و قانونی، 18 سال محسوب می‌شود. در بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، مناطق شمال غربی، نوناووت و یوکان، سن اکثریت 19 سال است.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از کلیه متقاضیان زیر 18 سال که برای مجوز تحصیلی اولیه کانادا یا تمدید درخواست می‌کنند، می‌خواهد که اظهارنامه سرپرستی محضری را به عنوان بخشی از درخواست مجوز دانشجویی و ویزای خود ارائه دهند. قیم یا سرپرست تحصیلی در پرونده دولت کانادا به عنوان نماینده محلی فرزند شما باقی می‌ماند. این سند اصلی باید توسط قیم/سرپرست و همچنین والدین طبیعی تکمیل و تأیید شود.

قیم قانونی یا سرپرست تحصیلی در کانادا

چگونه می‌توان سرپرستی قانونی گرفت؟

متقاضیان باید اظهارنامه محضری امضا شده توسط والدین یا قیم قانونی فعلی در کشور مبدأ خود، و همچنین امضا شده توسط قیم در کانادا را ارسال کنند. این اعلامیه ترتیباتی را بیان می‌کند که برای سرپرست یا قیم به جای والدین در کشور جدید دانش آموز عمل می‌کند. مقامات دولتی کانادایی که این سند را دریافت می‌کنند باید از اینکه ترتیبات کافی برای مراقبت و حمایت از خردسال وجود دارد راضی باشند.

سرپرست قانونی دانش آموز باید در فاصله مناسبی از محل تحصیل و زندگی دانش آموز اقامت داشته باشد، زیرا آن‌ها از نزدیک بر رفاه و موفقیت فرزند شما در کانادا نظارت خواهند کرد. سرپرستان سیستم پشتیبانی مورد نیاز دانش آموز در طول اقامت خود در کانادا خواهند بود و باید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته برای هر مشکلی که ممکن است در دسترس باشند. آن‌ها در تماس مستمر با مدرسه، معلمان و والدین کودک خواهند بود تا از انتقال آرام و یک سال موفقیت آمیز تحصیل در خارج اطمینان حاصل کنند.

برای شروع سرپرستی تحصیلی در کانادا، دو مدرک محضری لازم است. ابتدا، اظهارنامه نگهبانی توسط شخصی که به عنوان سرپرست دانش آموز خدمت می‌کند، صادر می‌شود. این سند تأیید می‌کند که فرد محلی است، در فاصله‌ای معقول زندگی می‌کند و در دسترس است و مایل است منافع والدین را در حصول اطمینان از حمایت و مراقبت مناسب از دانش‌آموز نمایندگی کند.

یک سند همراه توسط والدین مورد نیاز است، این اظهارنامه والدین است که توسط والدین دانش آموزان تهیه می‌شود. این سند مجدداً تأیید می‌کند که والدین طبیعی به قیم یا سرپرست تعیین شده اجازه می‌دهند تا زمانی که دانش آموز خردسال در کشور دیگری است از طرف آن‌ها اقدام کند.

پس از دریافت درخواست تکمیل شده برای سرپرستی، پیش نویس اظهارنامه برای شما ارسال می‌شود تا برای اطمینان از صحت اطلاعات بررسی شود. هنگامی ‌که این اتفاق افتاد، سند آماده امضا، محضر و ارسال مستقیم به شما است تا در درخواست دانشجو برای مجوز تحصیل برای ورود به کانادا گنجانده شود.

پیدا کردن یک سرپرست قانونی و مسئول برای فرزندتان ممکن است به نظر یک کار دلهره آور باشد، اما برخی از آژانس‌ها و موسسه‌های مهاجرتی معتبر در کانادا، تمام خدمات مورد نیاز شما را دارد تا اطمینان حاصل شود که فرزند شما احساس امنیت می‌کند و سال تحصیلی موفقی خواهد داشت. با برنامه‌های این موسسات، می‌توانید با دانستن اینکه فرزندتان زیر نظر چه کسی خواهد بود، خیال خود را راحت کنید.

این موسسات قادر هستند یک برنامه جامع سرپرستی را ارائه دهند که از لحظه فرود هواپیمای فرزند شما در کانادا تا بازگشت به خانه شروع می‌شود. سرپرست به جای والدین برای کمک در موارد اضطراری، اسکان، مهاجرت، مسافرت و موفقیت کلی تحصیل فرزند شما اقدام خواهد کرد.

برخی از گزینه‌های خدماتی برنامه‌های موسسات معتبر، شامل دسترسی 24 ساعته به تلفن اضطراری هستند که به اطمینان از ایمنی فرزند شما در همه زمان‌ها کمک می‌کند، البته این اولویت اصلی آن‌هاست. آن‌ها همچنین می‌توانند برای راه‌اندازی حساب بانکی و بیمه پزشکی کانادایی و همچنین خدمات مسافرتی از جمله تحویل گرفتن از فرودگاه و خروج در خانه جدید، خارج از خانه، کمک کنند. علاوه بر این، سرپرستان مرتبط با این موسسات همچنین می‌توانند در مصاحبه‌های والدین/معلم شرکت کنند، و همچنین به عنوان یک مشاور شخصی و آموزشی برای فرزند شما در حین پیشرفت در حرفه تحصیلی خود برای ارائه راهنمایی و مشاوره به دانش‌آموزان خدمت کنند.آنها همچنین مربیان حرفه‌ای با تجربه کافی در کار با دانش آموزان در آموزش هستند. آنها متخصصان واجد شرایطی هستند که علاقه مند به کمک به دانش آموزان در طول اقامت تحصیلی خود برای موفقیت هستند.

اقدام از طرف یک متقاضی

قانون شهروندی تصریح می‌کند که چه کسی می‌تواند از طرف یک خردسال درخواست دهد و بزرگسالان نیز درخواست خود را ارائه دهند. قانون تاکید می‌کند که متقاضی جهت قیمی یا سرپرستی تحصیلی کودکان، نباید مشکلات ذهنی یا ناتوانی داشته باشد. در مواردی که راجع به متقاضی یا حتی والدین کودکان، شک وجود دارد، شخص دیگری باید از طرف آن‌ها درخواست دهد. شخصی که از طرف متقاضی اقدام می‌کند باید مدرکی ارائه دهد که نشان دهد حق و وظیفه قانونی مراقبت از کودک یا دانش آموز را دارد و قبل از صدور گواهی شهروندی برای متقاضی باید توصیه‌ای به وزیر مبنی بر چشم پوشی از سوگند دریافت شود.

ارجاع متقاضی به افسر شهروندی

متقاضی باید در اسرع وقت به یک افسر شهروندی ارجاع داده شود. افسر شهروندی تعیین خواهد کرد که آیا باید چشم پوشی از زبان، دانش و/یا سوگند را توصیه کند. فرم درخواست باید با مدارک مورد نیاز (نظر پزشکی و شواهد سرپرستی تحصیلی) به شعبه مدیریت پرونده (CMB) ارسال شود. در صورت تایید درخواست معافیت، CMB پرونده را برای تکمیل تصمیم به افسر شهروندی بازگرداند.

وظایف یا سرپرست تحصیلی در کانادا

چه کسی می‌تواند قیم قانونی یا سرپرست تحصیلی باشد؟

یک قیم قانونی اختیار قانونی (و وظیفه مربوطه) برای مراقبت از منافع شخصی افراد را دارد. با این وجود، رابطه بین والدین و فرد ممکن است باقی بماند. قیمومیت می‌تواند به طرق مختلفی ایجاد شود از جمله:

  • انتخاب توسط والدین (وکالتنامه)
  • انتصاب توسط دادگاه (حکم دادگاه قضایی)
  • ایفای نقش قیم بدون صلاحیت قانونی (نقش قیمومیت به سادگی توسط طرف دیگر بر عهده گرفته می‌شود)

اگرچه پدر و مادر برای فرزند کوچک خود قیم محسوب می‌شوند. شناسنامه‌ای که نسب را نشان می‌دهد، کافی است.

قیم مفروض

در مواردی که سرپرستی به عهده گرفته شده باشد (وکالتنامه یا حکم دادگاه اخذ نشده است)، استشهاد سرپرست قابل قبول است. این وضعیت بیشتر در جایی اتفاق می‌افتد که والدین یا خواهر یا برادر از فرزند یا خواهر یا برادر بالغ ناتوان ذهنی خود مراقبت می‌کنند.

سرپرستی مفروض تنها زمانی باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود که مراقب بتواند مسئول IRCC را متقاعد کند که چرا نمی‌توانند سرپرستی قانونی ارائه کنند.

افسر شهروندی باید مطمئن باشد که:

  • قیم اهمیت ولایت و آنچه انجام می‌شود را درک می‌کند.
  • قیم به نفع متقاضی عمل می‌کند.

پس از تکمیل و پذیرش سوگندنامه (های) پشتیبانی، شخصی که برای اقدام از طرف متقاضی شهروندی تعیین شده است، روند عادی درخواست را انجام می‌دهد و تمام فرم‌های استاندارد را از طرف متقاضی امضا می‌کند.

وظایف قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا

همانطور که گفتیم، کودکانی که زیر 18 سال سن دارند و بدون والدین برای تحصیل به انتاریو یا هر شهر دیگری در کشور کانادا آمده‌اند، باید توسط یک بزرگسال مسئول مراقبت شوند. از این شخص به عنوان قیم یا سرپرست تحصیلی یاد می‌شود.

مسئولیت‌های رسمی ‌یک قیم یا سرپرست تحصیلی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد تمهیدات لازم برای مراقبت و حمایت از دانش آموز در مواقع اضطراری، مانند زمانی که توجه یا مداخله پزشکی لازم است.
  • مراقبت و نظارت مناسب از دانش آموز در صورت اقتضا فراهم شود.
  • تماس رسمی‌ برای برنامه دانش آموز بین المللی و مدرسه با توجه به تمام مسائل مربوط به دانش آموز بین المللی

علاوه بر این، از یک قیم یا سرپرست تحصیلی انتظار می‌رود که به نمایندگی از والدین:

  • به دانش آموز در مورد جزئیات ورود کمک کند. این جزئیات شامل موارد زیر است.
  1. به دانش آموز گزارش دهد و مدارک مورد نیاز را به قرار ملاقات ارزیابی دانشجو در مرکز استقبال HDSB بیاورد.
  2. در صورت لزوم با مدرسه وقت راهنمایی بگیرد
  3. گزارشات مختلف از دانش آموز به مدرسه را انجام دهد
  • درخواست و مطالب دریافتی را به طور دقیق تکمیل کند و تمام اطلاعات مربوط به دانش آموز مانند شرایط پزشکی را در اختیار مدرسه، هماهنگ کننده بین المللی دانش آموزی، ارائه دهنده اقامت در خانه و خانواده میزبان قرار دهد تا کاملاً قادر به حمایت و مراقبت از آن باشند.
  • در صورت نیاز مدرسه برای برنامه‌ها و فعالیت‌های آکادمیک رضایت خود را ارائه دهد (این امر در طول سال الزامی‌خواهد بود). انتظار می‌رود که هیچ هزینه ای برای امضای این فرم‌های رضایت از دانش آموز دریافت نشود.
  • در مصاحبه‌های اولیا و مربیان شرکت کند.
  • حمایت از دانش آموز به نمایندگی از والدین در مورد هر گونه مسائل تحصیلی / رفتاری / عاطفی.
  • اطلاعات تماس قیم/سرپرست را با مدرسه و هماهنگ کننده بین المللی دانش آموز حفظ کند.
  • اگر تغییری در وضعیت اقامت دانش آموز ایجاد شد، فوراً با مدرسه و هماهنگ کننده دانش آموزان بین المللی در مورد نقل مکان به یک خانه جدید تماس بگیرد.
  • یک تماس اضطراری اضافی ارائه دهد.
  • کارت‌های کارنامه را به خانه برای والدین ارسال کنید که باید از دانش آموز گرفته شود نه مدرسه.
  • به طور منظم با دانش آموز در تماس باشید تا نظارت کند که دانش آموز به خوبی با فشارها و استرس‌های ناشی از زندگی و تحصیل در یک کشور جدید و یادگیری زبان جدید کنار می‌آید.
  • نگرانی‌های مهم را به ارائه دهنده برنامه اقامت در خانه و والدین دانش آموز گزارش دهد.
  • درک کند که منطقه مدرسه یا ارائه‌دهنده اقامت در خانه ممکن است از دانش‌آموز بخواهد که خانه‌های خود را جابجا کند یا از برنامه دانش‌آموزی بین‌المللی کناره‌گیری کند، در مواردی که محل اقامتی که به‌صورت خصوصی ترتیب داده شده است ناامن یا نامناسب تلقی شود.
  • فوراً به هر درخواست/تماس تلفنی از مدرسه پاسخ دهد تا از ایمنی دانش آموز مطابق با قوانین انتاریو و کانادایی ایمنی کودک اطمینان حاصل شود.

قیم یا سرپرست تحصیلی در کانادا

مسئولیت‌های خانواده میزبان

برای ارتقای بهترین تجربه اقامت در خانه برای دانش آموزان بین المللی، والدین خانواده میزبان باید:

  1. محیطی دلسوز، پرورش دهنده و حمایت کننده برای دانشجویان بین المللی فراهم کند.
  2. سن قیم 25 سال یا بیشتر باشد.
  3. سه وعده غذایی مغذی در روز تهیه کنند.
  4. یک خانه تمیز و مرتب با یک اتاق خواب خصوصی و به اندازه کافی مبله، با دسترسی به موارد زیر باشد:

آ. فضایی با میز، صندلی و نور کافی برای تکالیف

ب حمام، ملحفه و استفاده از امکانات خشکشویی

ج ورود به خانه مانند سایر اعضای خانواده (به عنوان مثال کلید خانه و کد زنگ هشدار، در صورت وجود)

د دسترسی به اینترنت برای حمایت از اهداف آموزشی و ارتباط مداوم با خانه
5. مطمئن شوند که خانه ایمن است و مطابق با قوانین ساختمان انتاریو و/یا ساختمان محلی طبق قانون، در صورت لزوم، و با کد آتش نشانی محلی مطابقت دارد.

  1. از سلامت عمومی ‌دانش آموز اطمینان حاصل کنند، در صورت لزوم به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند و هرگونه مشکل مهم پزشکی یا روانی را به مدرسه، ارائه دهنده برنامه اقامت در خانه و برنامه دانش آموز بین المللی گزارش دهند.
  2. در صورتی که دانش آموز مشروب الکلی می‌نوشد، داروهای غیرقانونی مصرف می‌کند یا در اختیار دارد یا قانون را نقض می‌کند، به مدرسه، متولی/ سرپرست و هماهنگ کننده بین المللی دانش آموز اطلاع دهند.

8-ارتباطات قوی بین یک دانش آموز بین المللی و والدین، مدارس و جوامعشان را از طریق موارد زیر ممکن سازد.

آ. استفاده از زبان انگلیسی در منزل

ب اعمال محدودیت‌های معقول برای استفاده شخصی دانش‌آموز از اینترنت (یعنی تعداد ساعات/روز و زمان‌های مناسب روز)

ج مذاکره و اجرای مقررات منع رفت و آمد مناسب و معقول و مقررات خانه برای دانش آموز

د کمک به دانش آموز در جستجوی فعالیت‌های فوق برنامه و ورزش

ه. حضور در مدرسه یا محله جهت خانواده‌های میزبان و سایر رویدادهای فرهنگی یا آموزشی

سخن آخر

ما در این مطلب راجع به مهاجرت دانش آموزان زیر 18 سال به کانادا، قیم یا سرپرست تحصیلی قانونی آن‌ها و وظایف مربوط به آن صحبت کردیم. در صورتی که راجع به این موارد، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با تیم حرفه‌ای و متخصص موسسه مهاجرتی صبا تماس بگیرید و از مشاوره‌های کامل و کاربردی آن‌ها، بهره‌مند شوید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید