لوگو صبا ویزا
مهاجرت پرستاران به آلمان

مهاجرت پرستاران به آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت پرستاران به آلمان و جزئیات بیشتری از آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

امروزه در کشور آلمان بخش بزرگی از جامعه پرستاران در حال بازنشسته شدن هستند و همین مسئله نیز باعث شده تا در این کشور نیاز شدیدی به نیروهای جوان و با انرژی در زمینه پرستاری احساس شود. به همین علت نیز می‌توان مهاجرت پرستاران به آلمان را یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به این کشور دانست. شرایط کشور آلمان برای زندگی بسیار ایده‌آل و جذاب است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید با خیالی راحت روند مهاجرت خود را به این کشور طی کنید.

مهاجرت به آلمان دارای روش‌های مختلفی است که از میان این روش‌ها بدون شک مهاجرت کاری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. برای مهاجرت کاری به این کشور شما باید حداقل یک تخصص داشته باشید. تخصص پرستاری تخصصی است که با استفاده از آن می‌توانید ویزای کاری خود را به ساده‌ترین شکل ممکن دریافت کنید. البته برای دریافت این ویزا شرایط خاصی نیز وجود دارد و شما باید مراحلی را طی کنید تا با موفقیت بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. در ادامه کمی بیشتر درباره این شرایط و مراحل صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فهرست عناوین

شرایط کلی مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستاران یکی از بزرگ‌ترین گروه‌هایی هستند که امروزه امکان مهاجرت آنها به کشور آلمان فراهم شده است. مهاجرت پرستاران به آلمان می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد؛ چرا که کار در آلمان به عنوان یک پرستار درآمد بالایی را برای شما خواهد داشت. نیاز شدیدی که به نیروهای پرستاری در این کشور احساس می‌شود باعث شده تا در سال‌های اخیر درآمد و حقوق پرستاران در این کشور نیز به همان نسبت افزایش پیدا کند. از طرف دیگر با توجه‌ به مسئله انعطاف‌پذیری شغلی که برای پرستاران وجود دارد شما می‌توانید زندگی راحتی را نیز در این کشور تجربه کنید.

شرایط کلی مهاجرت پرستاران به آلمان

یکی از مهم‌ترین شرایطی که پرستاران برای مهاجرت به کشور آلمان به آن باید داشته باشند مدرک تحصیلی تخصصی در این زمینه است. بدون داشتن مدرک تخصصی معمولا دریافت ویزای کاری در این کشور بسیار سخت است. به همین علت حتما سعی کنید مدرک تخصصی خود را دریافت کرده و آن را معادل سازی کنید تا با مشکل خاصی در این زمینه مواجه نشوید.

فاکتور مهمی که می‌تواند به شما کمک کند تا شانس خود را برای اخذ ویزای این کشور بیشتر کنید مسئله رزومه است. هرچه شما رزومه بهتر و قوی‌تری داشته باشید به همان نسبت شانس شما نیز برای دریافت ویزای کاری کشور آلمان به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند.

پس به عنوان یک شرط کلی برای مهاجرت پرستاران به آلمان حتما توجه کنید که رزومه خوبی را برای خود ایجاد کرده باشید. یک مسئله بسیار مهم دیگر که می‌تواند جز شرایط مهم برای مهاجرت به کشور آلمان باشد مسئله انگیزه نامه است. شما می‌توانید در کشور آلمان هم در مراکز دولتی و هم در مراکز خصوصی مشغول به کار شوید و محدودیت خاصی از این نظر برای شما وجود نخواهد داشت.

مزایای مهاجرت پرستاران به آلمان

مهاجرت پرستاران به آلمان می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. برای مهاجرت به یک کشور خارجی داشتن شرایط کاری و زندگی بهتر می‌تواند اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد. البته مزایای مهم دیگری نیز وجود دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

  • مرخصی زایمان: شما به عنوان مادری که مشغول به پرستاری در آلمان هستید می‌توانید برای هر یک از فرزندان خود تا سه سال از مرخصی والدین و زایمان استفاده کنید. البته در همین بازه شما اجازه خواهید داشت تا به صورت پاره وقت مشغول به کار شوید. کار پاره وقت برای پرستاران در این کشور بسیار ساده و راحت است.
  • نرخ دستمزد بالا: پرستاران در کشور آلمان دستمزد بسیار خوبی را دریافت می‌کنند. میانگین درآمد پرستاران در این کشور از 34000 یورو در سال آغاز می‌شود که پرداختی خوبی برای آنها به شمار می‌آید.
  • موقعیت‌های شغلی فراوان و بیمه تامین اجتماعی: در کشور آلمان موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی برای یک پرستار وجود دارد که روند مهاجرت پرستاران به آلمان را ساده‌تر خواهد کرد. از طرف دیگر شما می‌توانید از بیمه تامین اجتماعی در این کشور نیز نهایت بهره را ببرید.
  • با مشغول به کار شدن در کشور آلمان امکانات و خدماتی از جمله بیمه بیکاری، مراقبت‌های بهداشتی، بیمه بازنشستگی و … شامل حال شما خواهد شد که می‌توانید از تمامی این امکانات نهایت بهره را ببرید.
  • نرخ اشتغال بالا: این کشور یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارا است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و پیداکردن کار برای افرادی که به دنبال کار در زمینه پرستاری هستند ساده‌تر شود.

مدارک موردنیاز برای پیداکردن کار در آلمان به‌عنوان یک پرستار

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند مهاجرت پرستاران به آلمان بوده و به دنبال مدارک موردنیاز برای مهاجرت خود هستید باید مدارکی از جمله موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • در اولین قدم شما باید مدرک تخصصی پرستاری که در کشور خود دریافت کرده‌اید را وارد کشور آلمان کرده و اقدام به معادل‌سازی آن کنید. روند معادل‌سازی ممکن است کمی نیازمند صرف زمان باشد و به همین علت نیز شما باید سریع‌تر روند این کار را آغاز کنید تا در طول مراحل آن با مشکل و چالش خاصی مواجه نشوید.
  • مدرک زبان از دیگر مدارک اصلی و مهمی است که شما برای پیداکردن کار در این کشور به آن نیاز پیدا خواهید کرد. سطح زبان B2 یا B1 می‌تواند برای این کار کافی باشد. البته باید دقت داشته باشید که سطح زبان شما کاملا به استانی که در آن مشغول به کار هستید بستگی خواهد داشت. بااین‌حال سطوح بیان شده می‌توانند برای درک دستورالعمل‌ها و تعامل با بیماران کافی باشند.
  • آزمایشات پزشکی برای سلامتی: برای مهاجرت پرستاران به آلمان در گام بعدی شما باید در آزمایشات پزشکی شرکت کرده و سلامت جسمی و روانی خود را ثابت کنید. این شرط از مهم‌ترین شروطی است که شما برای مهاجرت کاری به کشور آلمان به‌عنوان یک پرستار به آن نیاز خواهید داشت که باید دقت و توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید.
  • گواهی عدم سابقه کیفری نیز آخرین مدرک اصلی است که برای مهاجرت به کشور آلمان به‌عنوان یک پرستار به آن نیاز دارید.
مهاجرت به آلمان به عنوان یک پرستار

مراحل مهاجرت به آلمان به‌عنوان یک پرستار

برای دریافت اقامت آلمان به عنوان یک پرستار در اولین قدم شما باید تحصیلات خود در زمینه پرستاری را تکمیل کنید. در بخش قبلی بیان کردیم که معادل‌سازی مدرک یکی از مهم‌ترین مراحلی است که برای مهاجرت پرستاران به آلمان موردنیاز است. پس از این‌که عملیات معادل سازی مدرک را تکمیل کردید یک مجوز به شما اعطا می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید روند مهاجرت خود را تکمیل کنید. در مرحله بعدی شما باید مدارکی که در بخش‌های قبلی و بخش‌های آینده بیان می‌کنیم را تکمیل کرده و آماده کنید. سپس باید اقدام به پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب در کشور آلمان کنید. برای این کار می‌توانید از آژانس‌های کاریابی که در این کشور فعالیت دارند کمک بگیرید.

با پیدا کردن یک کارفرما در کشور آلمان شما می‌توانید دعوت‌نامه‌ای مخصوص به خود را از کارفرمایی که پیدا کرده‌اید دریافت کرده و این دعوت‌نامه را نیز در لیست مدارک خود قرار دهید. در مرحله بعدی شما باید با مراجعه به سایت سفارت کشور آلمان درخواست خود برای تعیین وقت سفارت را ارسال کنید. در این بخش فرمی به شما داده می‌شود که باید آن را با اطلاعات دقیق و صحیح پر کنید. با ارسال این فرم ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن تاریخ و زمان مراجعه شما به سفارت کشور آلمان به طور دقیق مشخص شده است. در تاریخ مشخص شده شما به همراه مدارکی که آماده کرده‌اید به سفارت این کشور مراجعه کرده و در جلسه حضوری مصاحبه شرکت کنید.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به کشور آلمان به‌عنوان یک پرستار

در بخش‌های قبلی درباره مدارکی که شما برای پیدا کردن کار به‌عنوان یک پرستار در این کشور به آن نیاز داشتید صحبت کرده و این مدارک را به طور کامل به شما معرفی کردیم. حال در این بخش قصد داریم درباره برخی از مدارک موردنیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان صحبت کنیم.

  • در اولین قدم شما باید مدارک شناسایی خود از جمله کارت ملی، پاسپورت معتبر، شناسنامه و دو قطعه عکس با پس‌زمینه سفید را در لیست مدارکی که دارید قرار دهید.
  • در گام بعدی شما باید با مراجعه به بانکی که در آن حساب دارید نامه‌ای را مبنی بر تمکن مالی خود برای مهاجرت کاری به کشور آلمان دریافت کنید.
  • دریافت گواهی عدم سوپیشینه از دیگر مدارک مهمی است که شما برای مهاجرت به کشور آلمان به آن نیاز دارید و حتما باید این گواهی را از مراجع قضایی کشور دریافت کنید.
  • دریافت بیمه درمانی در کشور آلمان از دیگر مدارک بسیار مهم برای اخذ ویزا و اقامت این کشور و البته زندگی در آلمان است.
  • دعوت‌نامه‌ای که از کارفرمای خود دریافت کرده‌اید را نیز حتما باید در لیست مدارک موردنیاز برای مهاجرت به کشور آلمان قرار دهید.

محیط‌های کاری پرستاران در کشور آلمان

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که با مهاجرت پرستاران به آلمان این پرستاران در چه موقعیت‌های شغلی و محیط‌هایی می‌توانند مشغول به کار شوند؟ از جمله مهم‌ترین این محیط‌ها می‌توان به کلینیک‌های دولتی و البته بیمارستان‌ها اشاره کرد. مراقبت از بیماران و سالمندان جز وظایف شما در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های تخصصی خواهد بود. کار در بیمارستان‌ها می‌تواند مزایایی مانند امکانات مدرن، زیرساخت‌های قوی، شورای کاری برای حمایت از کارکنان، ساعات کاری تنظیم شده و … را برای شما به همراه داشته باشد.

محیط‌هایی که برای نگهداری از افراد معلول طراحی شده است نیز از دیگر مراکزی است که پس از مهاجرت پرستاران به آلمان می‌توانند در این مراکز مشغول به کار شوند. افراد معلول معمولا برای انجام بیشتر کارها و وظایف خود نیازمند کمک هستند و بدون شک کمک کردن شما می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد. مطب‌های خصوصی از دیگر مراکزی هستند که امروزه پرستاران در کشور آلمان می‌توانند مشغول به کار در آنها شوند. معمولا میزان درآمد در این مطب‌ها بالاتر از مراکز دولتی است؛ ولی ساعات کاری آنها نیز ممکن است بیشتر و وظایف شما سخت‌تر باشد. پس شما بر اساس تجربه و دانشی که دارید و البته سلایقتان می‌توانید در هریک از این موقعیت‌های شغلی و محیط‌های کاری مشغول به کار شده و درآمد خوبی را داشته باشید.

مهاجرت پرستاران به کشور آلمان

امنیت شغلی و بازنشستگی برای پرستاران در آلمان

پرستاران در آلمان از امنیت شغلی بالایی بهره‌مند هستند و می‌توانند از مزایای اجتماعی متعددی استفاده کنند. از همین رو مهاجرت پرستاران به آلمان می‌تواند آینده خوبی به دنبال داشته باشد. این کشور به دلیل نرخ بالای اشتغال، فرصت‌های آموزشی عالی، تعادل خوب بین کار و زندگی، و حمایت‌های قوی از طرف شوراهای کار و اتحادیه‌ها، مکانی جذاب برای پرستاران از سراسر دنیا است.

آلمان شرایط کاری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که شامل ساعات کاری منظم و انعطاف‌پذیر، دوره‌های آموزشی تخصصی پرداخت‌شده توسط کارفرما و مزایایی مانند مرخصی پرداختی و مرخصی والدین می‌شود. همچنین پرستاران در آلمان می‌توانند از دستمزد بالایی برخوردار باشند که بسته به تجربه، صلاحیت، مکان کار و شیفت‌های کاری متغیر است.

سیستم بازنشستگی آلمان بر پایه سه ستون بیمه بازنشستگی دولتی، طرح‌های بازنشستگی شرکتی و سرمایه‌گذاری‌های فردی برای دوران بازنشستگی استوار است. شرکت در بیمه بازنشستگی دولتی برای کارمندان اجباری است و حق بیمه بر اساس درآمد سالانه تعیین می‌شود، که نیمی توسط کارفرما و نیمی دیگر توسط کارمند پرداخت می‌شود.

بازنشستگی معمولاً از سن 65 سال و نه ماه آغاز می‌شود، اگرچه قصد دارند آن را تدریجاً تا سن 67 سال تا سال 2029 افزایش دهند. علاوه بر این، دوره‌های کاری در خارج از کشور نیز تحت شرایطی به عنوان دوره‌های بیمه لحاظ می‌شوند، و بازنشستگان می‌توانند همزمان از چند کشور بازنشستگی دریافت کنند. پرداخت‌های بازنشستگی بر اساس سال‌های سابقه پرداخت به سیستم بازنشستگی دولتی، سن و میانگین درآمد محاسبه می‌شود.

تفاوت‌های نظام پرستاری ایران و آلمان

نظام پرستاری در آلمان و ایران دارای تفاوت‌های قابل توجهی است که از جنبه‌های آموزشی، فرصت‌های شغلی و شرایط کاری متفاوتی برخوردار هستند. در آلمان تخصص‌های پرستاری در حوزه‌هایی مانند مراقبت‌های ویژه، بیهوشی، مراقبت‌های اورژانسی، جراحی، انکولوژی و روان‌پزشکی از طریق برنامه‌های آموزشی به طول ۲ سال و همچنین دوره‌های تخصصی یک ساله در دسترس هستند. این برنامه‌ها شامل ۷۲۰ تا ۱۰۰۰ ساعت آموزش تئوری هستند.

علاوه بر این، فرصت‌های برای اخذ مدارک دانشگاهی در زمینه‌های علوم پرستاری، آموزش پرستاری، مدیریت پرستاری و اقتصاد وجود دارد که امکان کار در موسسات تحقیقاتی پرستاری، ادارات پرستاری یا موسسات آموزشی را فراهم می‌آورد. 

در مقابل، نظام پرستاری در ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متفاوتی روبرو است. سیستم بهداشت و درمان در ایران با کمبود پرستار، فشار کاری بالا و نیاز به افزایش قدردانی و حمایت از حرفه پرستاری مواجه است.

مشکلاتی مانند بار کاری سنگین، دستمزدهای پایین و کمبود ارزش‌گذاری عمومی بر حرفه پرستاری در بین چالش‌های مشترک بین پرستاران در ایران و آلمان به نظر می‌رسد. در حالی که در آلمان تلاش‌هایی برای افزایش پذیرش و به رسمیت شناختن نقش پرستاران از طریق تأسیس صندلی‌های پرستاری در دانشگاه‌ها وجود دارد، در ایران نیز نیاز به توجه بیشتر به بهبود شرایط کاری و افزایش جذابیت حرفه پرستاری احساس می‌شود

فرصت‌های اشتغال برای همسر و فرزندان پرستاران مهاجر در آلمان

در آلمان قوانین جدید مهاجرت نیروی کار مهارت‌دیده با هدف پاسخ به نیاز فزاینده‌ی این کشور به کارگران ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا اجرایی شده است. به‌طور خاص این قوانین برای حمایت از مهاجرت پرستاران به آلمان و خانواده‌های آن‌ها طراحی شده‌اند تا فرصت‌های شغلی بیشتری در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

بر اساس قوانین جدید، کارگران ماهر با صلاحیت‌های حرفه‌ای یا آکادمیک حالا می‌توانند از حق اقامت بهره‌مند شوند و بدون نیاز به تأیید صلاحیت‌های خود در آلمان، مشغول به کار شوند به شرطی که حداقل دو سال تجربه کاری داشته باشند.

این امر به خصوص برای پرستارانی که کمتر از سه سال آموزش پرستاری داشته‌اند و افرادی که در حوزه‌هایی با کمبود شدید نیروی کار ماهر، مانند فناوری اطلاعات و مراقبت‌های پزشکی فعالیت دارند، امکان‌پذیر است. علاوه بر این، قانون جدید اجازه می‌دهد که کارگران ماهر خانواده‌های خود شامل همسر و فرزندان زیر سن قانونی را به آلمان بیاورند. این قانون شرط می‌کند که این افراد باید توانایی مالی لازم برای حمایت از خانواده‌های خود را داشته باشند و فضای زندگی کافی برای آن‌ها فراهم کنند.

مهاجرت پرستار به آلمان

درآمد پرستاران در کشور آلمان به چه شکل است؟

یکی از دغدغه‌‌های اصلی که در خصوص مهاجرت پرستاران به آلمان وجود دارد این مسئله است که میانگین درآمد پرستاران در این کشور چقدر است؟ آیا امکان تجربه یک زندگی راحت از نظر اقتصادی را می‌توانیم با مهاجرت به کشور آلمان داشته باشیم؟ در این بخش پاسخ دقیقی را به این سوال ارائه خواهیم داد. طبق آمارهای دقیقی که در سال‌های اخیر منتشر شده است یک پرستار می‌تواند انتظار حقوقی معادل 2900 یورو در ماه را در کشور آلمان داشته باشد. دامنه حقوقی پرستاران در این کشور بین 1340 یورو تا 4610 یورو در ماه است. البته نباید فراموش کنید که میزان حقوق دقیق شما در کشور آلمان به‌عنوان یک پرستار به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت.

از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل کار شما
  • موقعیت کاری که دارید
  • وظایفی که به شما محول شده است
  • تجربه کاری و رزومه‌ای که برای خود تهیه کرده‌اید
  • میزان مسئولیت‌پذیری که دارید
  • و …

نکات کلیدی برای یادگیری زبان آلمانی برای پرستاران

یادگیری زبان آلمانی برای پرستارانی که قصد دارند در آلمان کار کنند، نه تنها برای ارتباط با بیماران و همکاران ضروری است، بلکه بخشی از فرآیند تایید صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها نیز به شمار می‌رود.

دانستن واژگان و عبارات کلیدی پزشکی به شما کمک می‌کند تا به طور مؤثر با بیماران ارتباط برقرار کنید و دستورالعمل‌های پزشکی را درک کنید. این شامل شناخت قسمت‌های مختلف بدن، نام بیماری‌ها، علائم، شرایط پزشکی و تجهیزات استفاده شده در مراقبت‌های بهداشتی خواهبد بود. به عنوان مثال آشنایی با عباراتی چون “آیا شما به چیزی آلرژی دارید؟” یا “آیا دارویی مصرف می‌کنید؟” برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی مناسب ضروری خواهد بود.

علاوه بر یادگیری واژگان فنی، پرستاران باید مهارت‌های ارتباطی خود را در زمینه‌های مختلف کاری تقویت کنند. استفاده از سناریوها در آموزش زبان آلمانی می‌تواند به تقویت این مهارت‌ها کمک کند. به طور مثال، ایجاد سناریوهایی برای شبیه‌سازی موقعیت‌های واقعی کاری، مانند تحویل گرفتن شیفت، کمک به بیماران برای حرکت و ارائه مراقبت‌های شخصی می‌تواند در فهمیدن چگونگی استفاده از زبان و اصطلاحات مناسب در هر موقعیت مفید باشد.

تمرکز بر زبان و ارتباط موقعیتی، اهمیت زبان بدن، فضای شخصی و لحن صدا را نیز در بر می‌گیرد. این رویکرد به پرستاران کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای ارتباط مؤثر با همکاران و بیماران در محیط‌های مختلف را توسعه دهند.

نکات مهم دیگری که باید درباره مهاجرت پرستاران به آلمان بدانید

مهاجرت پرستاران به آلمان همواره ممکن است سختی‌ها و چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد؛ ولی نباید فراموش کنید که شرایط شغلی و زندگی راحت در کشور آلمان از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند تا با وجود این سختی‌ها هرساله افراد زیادی تقاضای دریافت ویزای آلمان برای کارکردن در این کشور به عنوان یک پرستار را داشته باشند. زمانی که شما قصد مهاجرت به این کشور را دارید می‌توانید به سادگی هرچه تمام ویزای همراه را برای اعضای خانواده خود نیز دریافت کنید.

البته برای دریافت ویزای همراه باید دقت داشته باشید که حتما باید تمکن مالی خود را اثبات کرده و یک محل زندگی مناسب را نیز در یکی از شهرهای کشور آلمان برای اعضای خانواده‌تان تهیه کنید. با این کار اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال شما اجازه حضور در خاک کشور آلمان را خواهند داشت. از طرف دیگر شما می‌توانید دو موقعیت شغلی را در بازه‌های زمانی مختلف در کشور آلمان داشته باشید و به این ترتیب درآمد خود را افزایش دهید.

سوالات متداول

آیا برای مهاجرت پرستاران به آلمان باید زبان آلمانی را بلد باشیم؟

توانایی تسلط به زبان آلمانی یکی از ملزومات اصلی برای کار پرستاری در آلمان است. حداقل سطح زبان مورد نیاز B2 است که باید با گذراندن آزمون‌های رسمی آن را اثبات کنید.

حقوق و دستمزد پرستاران در آلمان چقدر است؟

حقوق پرستاران در آلمان بسته به سطح تحصیلات، تجربه و محل کار متفاوت است. اما به طور میانگین از 2500 تا 4000 یورو در ماه متغیر است.

برای مهاجرت پرستاری به آلمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک لازم شامل گذرنامه معتبر، مدرک تحصیلی پرستاری، گواهینامه‌های حرفه‌ای، گواهی عدم سوء پیشینه، مدارک مالی برای تامین هزینه‌ها و همچنین مدرک زبان آلمانی است.

روند اخذ ویزای کار برای پرستاران در آلمان چگونه است؟

ابتدا باید با یک کارفرما در آلمان قرارداد کاری امضا کنید. سپس مدارک را جمع‌آوری و برای دریافت ویزای موقت کاری به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کنید.

آیا می‌توان همراه با خانواده به آلمان مهاجرت کرد؟

بله، امکان درخواست ویزا و اجازه اقامت برای همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز وجود دارد. البته باید شرایطی مانند درآمد و محل زندگی مناسب را داشته باشید.

آیا پرستاران مهاجر باید از ابتدا مجدداً تحصیل کنند؟

خیر، نیازی به تحصیل مجدد نیست. اما باید مدارک تحصیلی خود را برای اعتبارسنجی و معادل سازی به مقامات آلمانی ارائه دهند.

کدام شهرهای آلمان بهترین فرصت‌های شغلی را برای پرستاران دارند؟

شهرهای بزرگی مانند برلین، مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ و کلن از مراکز اصلی استخدام نیروی پرستاری در آلمان هستند.

آیا پرستاران مهاجر می‌توانند در بخش‌های تخصصی مشغول شوند؟

بله، پرستاران با تجربه و تخصص خاص می‌توانند در بخش‌های ویژه مانند مراقبت‌های بحرانی، اتاق عمل و زایمان در آلمان مشغول به کار شوند.

امکان اشتغال برای همسران پرستاران در آلمان چگونه است؟

همسران می‌توانند به صورت همزمان برای دریافت اجازه کار در آلمان اقدام کنند. البته با توجه به شرایط خاص خودشان مانند مدارک تحصیلی و تخصص.

نقش سازمان‌های حمایت‌کننده در مهاجرت پرستاران چیست؟

سازمان‌هایی مانند انجمن پرستاران آلمانی، اتحادیه‌های کارگری و مراکز مشاوره می‌توانند در مسیر مهاجرت، اطلاع رسانی، حمایت حقوقی و رفع مشکلات احتمالی به پرستاران کمک کنند.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید