لوگو صبا ویزا
هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره هزینه زندگی در هلند به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

با هر روشی که قصد مهاجرت به کشور هلند را داشته باشید یک مسئله بسیار کلیدی و مهم برای شما به وجود می‌آید و آن هزینه زندگی در هلند است که گاهی اوقات ممکن است دردسرها و مشغله‌های زیادی را برای هر کسی به وجود بیاورد. به طور کلی باید بدانید که هزینه‌های زندگی در کشور هلند هزینه چندان زیادی نیست و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه‌های زندگی در این کشور مناسب‌تر است. همین مسئله نیز باعث شده تا در سال‌های اخیر افراد زیادی از سراسر دنیا تقاضای مهاجرت به این کشور و زندگی در آن را داشته باشند. در کنار هزینه‌های مناسب زندگی نباید این مسئله را فراموش کنید که شرایط زندگی در این کشور نیز نسبت به هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید مناسب‌تر است و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید زندگی خوب و با رفاه اقتصادی بالایی را در کشور هلند تجربه کنید.

ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره هزینه زندگی در هلند صحبت کرده و این موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود را به دست بیاورید.

هزینه زندگی در کشور هلند

فهرست عناوین

میانگین هزینه زندگی در کشور هلند

پیش از هر چیز اجازه دهید تا به طور دقیق در خصوص هزینه زندگی در هلند صحبت کرده و اطلاعات کلی را در این زمینه ارائه دهیم. کشور هلند جز 30 کشور برتر دنیا از نظر هزینه‌های زندگی و نسبت آن به درآمدی که افراد در این کشور دارند است. همین مسئله نیز نشان دهنده این است که کشور هلند از نظر سطح درآمد در جایگاه خوبی بوده و مردم آن دارای رفاه اقتصادی بسیار خوبی هستند. یک نکته بسیار مهم که باید درباره هزینه زندگی در این کشور بدانید این است که هزینه زندگی در شهرهای شلوغ آن مانند آمستردام در مقایسه با سایر شهرهای این کشور بالاتر است و در نتیجه اگر شما قصد دارید در هزینه‌های خود در این کشور صرفه‌جویی کنید حتما باید شهرهای مناسب‌تری را نسبت به آمستردام برای زندگی انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خصوص هزینه‌های زندگی در کشور هلند به چشم می‌خورد هزینه‌های مربوط به قبوض آب و برق است که معمولا مبالغ بالایی را به خود اختصاص می‌دهند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا ایرانیانی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌اند با چالش‌های جدی در این زمینه مواجه شوند. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که یکی از مهم‌ترین عواملی که روی کاهش هزینه‌ها در این کشور تاثیر می‌گذارد نیز هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل است. سیستم حمل‌ونقل عمومی کشور هلند یک سیستم حمل‌ونقل کاملا حرفه‌ای است که شما را با کمترین هزینه به مقصدتان می‌رساند.

هزینه مربوط به مسکن در هلند

یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که در کشور هلند باید پرداخت کنید هزینه مسکن در این کشور است که بخش عمده‌ای از هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد. هزینه اجاره یک آپارتمان شخصی تقریبا ماهی 1000 یورو برای شما هزینه‌بردار خواهد بود. البته این به شرطی است که شما به‌صورت خانوادگی به این کشور مهاجرت کرده باشید. در غیر این صورت می‌توانید از آپارتمان‌ها و واحدهای دانشجویی در این کشور استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با هزینه ماهیانه کمتر از 400 یورو یک مسکن دانشجویی را برای خود اجاره کنید. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که هزینه اجاره مسکن تنها بخشی از هزینه شماست و شما باید به آن، هزینه‌های مربوط به قبوض آب، برق و گاز را نیز اضافه کنید که در نهایت باعث افزایش هزینه‌های شما خواهد شد.

اگر شما هم نگرانی‌هایی در خصوص هزینه زندگی در هلند دارید و یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نگرانی‌های شما را نگرانی‌هایی در خصوص هزینه مسکن تشکیل می‌دهد می‌توانید با رعایت کردن چند نکته کوچک و در عین حال مهم بخش مهمی از هزینه‌های خود را کاهش دهید. در اولین قدم تلاش کنید تا در شهرهایی که خلوت‌تر بوده و جمعیت پایین‌تری دارند اقدام به تهیه مسکن کرده و در این شهرها سکونت داشته باشید. از طرف دیگر در شهرهای شلوغ نیز شما با اجاره مسکن در حاشیه‌های شهری می‌توانید به میزان زیادی در کاهش هزینه‌های خود تاثیرگذار باشید. فراموش نکنید که مرکز شهرهای شلوغ کشور هلند دارای ارقام بسیار بالایی برای اجاره مسکن هستند.

هزینه‌های مربوط به غذا و نوشیدنی‌ها در هلند

اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه های هلند هستید باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن این است که هزینه خوراکی‌، نوشیدنی و غذای شما نیز باید به هزینه‌های کلی شما اضافه شود تا شما بتوانید برآورد درستی از هزینه زندگی در هلند داشته باشید. به طور میانگین اگر یک دانشجوی معمولی زندگی خوب و راحتی را در کشور هلند داشته باشد باید حداقل در ماه 170 یورو را برای تغذیه خود کنار بگذارد. البته این به شرطی است که شما به عنوان یک دانشجو قصد داشته باشید از خدمات دانشجویی که دانشگاه‌های این کشور به شما ارائه می‌دهند نیز استفاده کنید. این مسئله برای افرادی که با روش‌های دیگر از جمله مهاجرت کاری قصد مهاجرت به کشور هلند را دارند کمی متفاوت خواهد بود. این افراد معمولا باید حداقل 500 یورو در ماه را برای خوراکی و نوشیدنی‌های اعضای خانواده خود کنار بگذارند که این مبلغ، مبلغ بسیار بالایی خواهد بود.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا هزینه‌های مربوط به غذای خود را در کشور هلند کاهش دهید حتما باید توجه داشته باشید که از غذاهای آماده و رستورانی استفاده نکنید. این غذاها ممکن است هزینه‌های شما را تا دوبرابر افزایش دهند که مبلغ قابل‌توجهی خواهد بود. با تهیه کردن مواد اولیه و آماده کردن غذا توسط خودتان می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های خود را کاهش دهید. علاوه بر این در کشور هلند فروشگاه‌هایی وجود دارند که ماهیانه تخفیف‌های خوبی را روی اجناس خود ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل در هلند

هزینه حمل‌ونقل در هلند

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کشور هلند یکی از بهترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در دنیا را دارد و به همین علت است که هزینه حمل‌ونقل در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای دنیا بسیار مناسب‌تر است. به‌طورکلی شما نباید هیچ‌گونه نگرانی را در خصوص هزینه‌های حمل‌ونقل در این کشور داشته باشید و می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه به‌راحتی در سطح شهرهای مختلف این کشور جابه‌جا شوید. دوچرخه‌سازی یکی از بهترین راه‌های جابه‌جایی در شهرهای این کشور به شمار می‌آید که می‌تواند تا حد زیادی هزینه زندگی در هلند را کاهش دهد. شما می‌توانید با مبلغ 50 تا 150 دلار یک دوچرخه دست‌دوم خوب را برای خود خریداری کنید یا این‌که با پرداخت هزینه ماهیانه بین 10 تا 40 دلار یک دوچرخه خوب را برای خود اجاره کنید. قطارها و سیستم مترو از دیگر گزینه‌های جذاب برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی در این کشور به شمار می‌رسد. ایستگاه‌های مترو و قطار در سراسر شهرهای این کشور وجود دارند و در نتیجه با کمترین هزینه ممکن شما می‌توانید از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر بروید.

اگر علاقه‌مند به مهاجرت به هلند و زندگی در این کشور هستید حتما باید بدانید که سیستم اتوبوس‌رانی در این کشور نیز یک سیستم کاملا پیشرفته است که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. این سیستم‌ها به‌خصوص در شهرهای شلوغ مانند آمستردام دارای مزایای زیادی بوده و به کاهش هزینه‌های مردم این کشور کمک می‌کنند.

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور هلند

برای آن دسته از دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در هلند هستند یا آن دسته از افرادی که با روش‌های مختلف قصد دارند تا به کشور هلند مهاجرت کنند حتما مقایسه شهرهای مختلف کشور هلند از نظر هزینه زندگی در این شهرها می‌تواند جذاب باشد. همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند به کاهش هزینه زندگی در هلند کمک کند انتخاب یک شهر درست برای زندگی کردن و اقامت است. تیلبورگ یکی از بهترین شهرهای کشور هلند برای زندگی است که میانگین هزینه زندگی در آن ماهیانه 710 تا 1210 یورو است. اگر قصد کاهش هزینه‌های زندگی در کشور هلند را دارید بدون شک این کشور می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای زندگی باشد. روتردام نیز یکی دیگر از گزینه‌های ارزان‌قیمت برای زندگی است که میانگین هزینه‌های زندگی در این شهر بین 750 تا 1200 یورو است.

دلفت یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور هلند برای دانشجویان است که دانشگاه آن نیز بسیار معروف است. هزینه زندگی در این شهر بین 775 تا 1210 یورو در ماه است. اوترخت و لاهه نیز از دیگر شهرهای بسیار محبوب در این کشور به شمار می‌آیند که هزینه زندگی در آنها کمی بالاتر است. هزینه زندگی در این دو شهر بین 800 تا 1200 یورو در ماه است. گران‌ترین شهر کشور هلند نیز شهر آمستردام است که با میانگین هزینه 800 تا 1450 یورو در ماه زندگی را برای افرادی که بودجه مالی کافی ندارند سخت خواهد کرد.

نکات مهم برای کاهش هزینه زندگی در هلند

نکاتی مهم برای کاهش هزینه زندگی در هلند

اولین و یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای کاهش هزینه زندگی در هلند به آن دقت داشته باشید این است که تلاش کنید تا یک شهر مناسب را برای زندگی انتخاب کنید که در بخش قبلی به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کردیم. نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید انتخاب یک سبک زندگی مناسب در این کشور است. اگر شما هم یک دانشجو هستید که برای تحصیل وارد کشور هلند شده‌اید باید بدانید که سبک زندگی دانشجویی در این کشور و استفاده از خدمات دانشجویی که دانشگاه‌های هلند به شما ارائه می‌دهند به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید زندگی خوب و کم‌هزینه‌ای را در این کشور داشته باشید و تجربه بسیار جذابی را نیز به دست بیاورید. نکته مهم دیگر برای دانشجویان این است که آنها می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت در موقعیت‌های شغلی مختلف مشغول به کار شده و از این طریق بخش عمده‌ای از هزینه‌های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند.

اگر از خدمات دانشگاهی که به شما ارائه می‌شود استفاده کنید می‌توانید در هزینه‌های کلی خود نیز صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال با استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی که دانشگاه‌های بین‌المللی ارائه می‌دهند دیگر نیازی نیست که هزینه اجاره مسکن را بپردازید. در پایان نباید فراموش کنید که دانشگاه‌های کشور هلند معمولا بورسیه‌های تحصیلی بسیار جذابی را نیز به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند که با استفاده از آنها شما می‌توانید هزینه‌های خود را پرداخت کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص هزینه زندگی در هلند پاسخ دهیم.

آیا هلند ارزان‌ترین کشور اروپایی است؟
از برخی از جهات مانند سیستم حمل‌ونقل شاید هلند یکی از ارزان‌ترین کشورهای دنیا باشد؛ ولی نباید فراموش کنید که به‌طورکلی این طور نیست و کشورهای اروپایی دیگری وجود دارند که هزینه زندگی در آنها مناسب‌تر از کشور هلند است. بااین‌حال مردم هلند جز مرفه‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌آیند.
آیا ‌به عنوان یک دانشجو می‌توان هزینه زندگی در هلند را پرداخت کرد؟
بله دانشجویان می‎‌توانند از خدمات دانشجویی که دانشگاه‌ها به آنها ارائه می‌دهند استفاده کنند، آنها می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را دریافت کرده و از این طریق بخشی از هزینه‌ها یا کل هزینه‌های خود را پرداخت کنند و در کنار آن می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت نیز مشغول به کار شوند که این مسئله نیز به کاهش هزینه‌های آنها کمک شایانی خواهد کرد.
آیا به عنوان یک دانشجو نمی‌توان در آمستردام هلند زندگی کرد؟
با وجود این‌که آمستردام یکی از پرهزینه‌ترین شهرهای کشور هلند به شمار می‌آید؛ ولی درصورتی‌که بتوانید اصول زندگی در این شهر را رعایت کنید، از خدمات دانشجویی که به شما ارائه می‌شوند استفاده کرده و البته به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوید می‌توانید در این شهر نیز زندگی خوب و راحتی را داشته باشید و با مشکل خاصی نیز مواجه نشوید.

سخن پایانی

کشور هلند یکی از کشورهایی است که امروزه افراد با روش‌های مختلفی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت کرده و آن را برای اقامت خود برمی‌گزینند. هزینه زندگی در هلند ممکن است برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد. نباید فراموش کرد که هلند یکی از مرفه‌ترین و ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی و تحصیل به شمار می‌آید. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعات تخصصی‌تر و دقیق‌تری را درباره این موضوع به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط صبا ویزا استفاده کنید. این موسسه مهاجرتی یکی از بهترین و موفق‌ترین موسسات مهاجرتی است که در حال حاضر در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی فعالیت دارد و خدمات مشاوره خود را به شما ارائه می‌دهد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید