لوگو صبا ویزا
هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

یکی از موارد بسیار مهم پس از اخذ پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی ادامه تحصیل در سوئد، آگاهی از هزینه های زندگی در این کشور است. آگاهی از هزینه های زندگی در کشور سوئد، این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌آورد، تا درک درستی از هزینه های زندگی در این کشور داشته باشند و قادر باشند، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین هزینه‌های جاری زندگی را در طول مدت زمان اقامت تحصیلی در کشور سوئد داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد بپردازیم. هزینه های اقامت و زندگی دانشجویی در کشور سوئد متغیر بوده و به شهر محل اقامت و نوع زندگی فرد بستگی دارد. به طور کلی، سوئد کشوری با سطح رفاهی بالا است. دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های سوئد، می بایست بخش قابل ملاحظه‌ای از پول خود را صرف اجاره منزل و خرید اسباب مورد نیاز آن کنند.

واحد رسمی پول کشور سوئد، کرون (SEK) سوئد می‌باشد. شما حقوق خود را بر اساس کرون دریافت کرده و مبنای هزینه‌ها نیز در این کشور کرون است. هر 100 کرون سوئد معادل 10 یورو یا 12 دلار امریکا است.

هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد

فهرست عناوین

مهمترین مرحله آمادگی دانشجویان برای زندگی در سوئد، درک صحیح هزینه های زندگی دانشجویی

نکته: دانشجویان بین‌المللی متقاضی ادامه تحصیل در کشور سوئد که نیاز به دریافت مجوز تحصیلی دارند، می‌بایست تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی ارئه نمایند. درخواست‌های پذیرشی که در تاریخ 1 ژانویه 2018 و پس از آن به اداره مهاجرت سوئد ارسال می‌شوند، می‌بایست حداقل تمکن مالی 8190 کرون در ماه را برای پوشش هزینه‌های زندگی ارائه نمایند.

چنانچه دانشجو قصد داشته باشد به همراه خانواده خود به کشور سوئد مهاجرت نماید، می‌بایست منابع مالی کافی برای تامین هزینه های مربوط به خانواده خود را داشته باشد.

مدت زمان تحصیل هزینه برای دانشجو هزینه برای همسر هزینه به ازای هر فرزند
6 ماه 49140 کرون 21000 کرون 12600 کرون
12 ماه 81900 کرون 42000 کرون 25200 کرون
18 ماه 90090 کرون 45500 کرون 27300 کرون

 

بررسی اجمالی هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد

از مهمترین عوامل تعیین کننده هزینه زندگی در کشور سوئد، شهر محل اقامت دانشجو است. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ سوئد نظیر استکهلم، گوتنبرگ و مالمو، گران‌تر از شهرهای کوچکتر این کشور نظیر کالمار (Kalmar) و جونکوپینگ (Jonkoping) است. در ادامه این مقاله به بررسی اجمالی هزینه های زندگی دانشجویی در سوئد پرداخته خواهد شد.

 

هزینه های مربوط به اسکان (Accommodation)

گزینه‌های مختلفی برای اسکان دانشجویی در کشور سوئد وجود دارد، که با توجه به موقعیت آنها، برای مثال مرکز شهر و یا خارج آن و همچنین نوع زندگی دانشجو، هزینه آنها متفاوت خواهد بود و دانشجویان می‌توانند انتخاب خود را  از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کنند. هزینه‌های کلی مربوط به گزینه‌های مختلف اسکان در کشور سوئد به طور میانگین به شرح زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 12035 کرون
  • آپارتمان یک خوابه در حومه شهر: 7956 کرون
  • آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: 19790 کرون
  • آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر: 13275 کرون

میانگین سایر هزینه ها، به روز شده در ماه  فوریه 2019، به شرح زیر است:

غذا در رستوران ارزان 120 کرون سوئد
مک دونالد (McDonalds) 5/77 کرون سوئد
قبوض آب، برق، گرمایش 830 کرون سوئد
هزینه اینترنت 285 کرون سوئد
مهد کودک ماهیانه 1225 کرون سوئد
فیتنس 400 کرون سوئد
حمل و نقل عمومی 120 تا 400 کرون سوئد
1 لیتر شیر 5/11 کرون سوئد
1 قرص نان 5/23 کرون سوئد
1 کیلو برنج 25 کرون سوئد
1 کیلو گوجه فرنگی 5/32 کرون سوئد
1 کیلو پیاز 11 کرون سوئد
آب معدنی 17 کرون سوئد
پوشاک 1100-600 کرون سوئد
1 لیتر بنزین 5/15 کرون سوئد
کاپوچینو 34 کرون سوئد

سوئد

توصیه های کاربردی به منظور کاهش هزینه ها:

  • پیشنهاد می‌شود حداقل 2 تا 3 مرتبه در طول هفته با خود غذا به دانشگاه ببرید. این کار به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.
  • در هنگام خرید در سوپر مارکت‌ها، می‌توانید از برندهای با معروفیت کمتر و یا برندهای جدید که عموماً ارزان‌تر هستند، خریدهای خود را انجام دهید.
  • پیشنهاد می‌شود قبل از مراجعه به مراکز خرید، لیستی از اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنید. مطالعات مختلف نشان داده است که افرادی که بدون داشتن لیست پیش فرض برای خرید به مراکز مراجعه می‌کنند، اقدام به خرید اقلام بیشتری می‌کنند.
  • دانشجویان می‌توانند به خرید اجناس دست دوم، به ویژه در رابطه با لوازم منزل فکر کنند. با خرید اجناس دست دوم، می توانید به میزان زیادی در هزینه های زندگی خود صرفه جویی نمایید.
  • پیشنهاد می‌شود که اقلام مورد نیاز خود را از مراکز خرید که در آنها قیمت اجناس کمتر است، خریداری کنید. از مهمترین مراکز خرید که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند کلیه نیازهای خود را از آن تهیه کنند، مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای IKEA است.
  • سیستم حمل و نقل عمومی در کشور سوئد راحت، ارزان و به روز است. پیشنهاد می‌شود که دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کشور سوئد، از سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور استفاده کنند.
  • شهر استکهلم، از شهرهایی است که دوچرخه سواری در آن رایج است. دانشجویان می‌توانند از دوچرخه برای رفت و آمد به دانشگاه استفاده نمایند. استفاده از دوچرخه، منجر به صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.
  • برخی از دانشگاه‌های سوئد تسهیلاتی را به دانشجویان خود ارائه می‌کنند. برای مثال، دانشگاه لوند برای دانشجویان پذیرش شده در این دانشگاه، کارتی به نام Studentkortet ارائه می‌دهد که دانشجویان با داشتن این کارت، می‌توانند از تخفیف در مراجعه به برخی کافه‌ها، رستوران‌ها، بلیط‌های سفر، خرید کتاب و خریدهای اینترنتی و غیره برخوردار شوند.
برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید