لوگو صبا ویزا
ویزای کار پرتغال

ویزای کار پرتغال

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای کار پرتغال و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزاویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

چند سالی است که پرتغال به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تبدیل شده است که مهم‌ترین دلیل آن وضعیت اشتغال این کشور است. بازار کار پرتغال باعث‌شده، استقبال دوست‌داران مهاجرت، از این کشور هر روز افزایش یابد. کشور پرتغال یک مقصد ایده‌آل است برای افرادی است که دنبال یک زندگی و کسب درآمد بهتر هستند. در واقع درب‌های کشور پرتغال به روی مهاجرین همواره باز بوده است و سخت‌گیری کمتری در مهاجرپذیری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارد. برای دریافت ویزای کار پرتغال، ابتدا نیاز به یک دعوتنامه شغلی یا استخدام در یک شرکت، کارخانه و غیره دارید. برای دریافت ویزای کاری کشور پرتغال آشنایی با شرایط اخذ ویزا بسیار اهمیت دارد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم نکات مهم اخذ ویزای کاری پرتغال را بیان کنیم.

کار و اشتغال در پرتغال

فهرست عناوین

وضعیت کار و اشتغال در پرتغال

این روزها کشور پرتغال در زمینه‌های مختلف مثل سلامت، فناوری اطلاعات، خدمات، گردشگری و غیره به نیروی متخصص نیاز دارد. اگر قصد مهاجرت به پرتغال، از طریق کار را دارید لازم است در یکی از مشاغل زیر مهارت داشته باشید:

  • حوزه فناوری اطلاعات
  • برنامه‌نویسی و توسعه دهنده وب
  • پشتیبانی بازی‌های آنلاین
  • مهندسی تست موبایل
  • مدیریت پروژه
  • بخش خدمات
  • رستوران‌داری و هتلداری

 

مشاغل زیادی در کشور پرتغال نیاز به نیروی پشتیبانی مشتریان، برای پاسخگویی تلفن‌ها دارند. سرویس connecta، علاوه بر افرادی که به زبان پرتغالی مسلط هستند به کارمندان مسلط به زبان انگلیسی هم نیاز دارد. شرکت بین‌المللی Teleperformance، یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های برقراری تماس بین‌المللی است که در شهرهایی مثل لیسبون و پرتو در کشور پرتغال دفتر دارد و همواره به نیروهای مسلط به زبان روسی، اسپانیایی، عربی، ایتالیایی و آلمانی نیاز دارد، امکان پذیرفته‌شدن در این شرکت برای افراد جویای کار در پرتغال بسیار زیاد است.

در فصل تعطیلات، اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی در کشور پرتغال به مترجم نیاز دارند و این فرصت مناسبی برای مهاجرت به کشور پرتغال از طریق کار است و همچنین اگر توانایی تدریس زبان انگلیسی را دارید فرصت‌های شغلی مختلفی در کشور پرتغال برایتان وجود دارند. تقاضا برای مدرسان زبان انگلیسی در کشور پرتغال همیشه وجود دارد و این افراد می‌توانند به صورت خصوصی به تدریس بپردازند یا در موسساتی مثل British council، Oxford school و غیره استخدام شوند.

در کشور پرتغال در حوزه سلامت، کمبود نیروی کار وجود دارد و پزشکان، پرستاران، افراد داروساز، متخصصان خدمات درمانی و غیره هم می‌توانند به راحتی در این کشور شغل پیدا کنند. در کشور پرتغال، شرکت‌های بزرگ چند ملیتی مثل گوگل، مرسدس‌ بنز، نستله، نوکیا، سامسونگ و فلوکس ‌واگن دفتر دارند و شما می‌توانید در صورت موافقت این شرکت‌ها و پذیرش توسط آن‌ها، از ویزای کار پرتغال بهره‌مند شوید. اگر در زمینه مورد نیاز این شرکت‌ها دارای مهارت و تخصص هستید رزومه کاری و مدارک خود را برای آن‌ها بفرستید و شانس خود را امتحان کنید.

افزایش روز به روز شرکت‌های بین‌المللی در کشور پرتغال باعث‌شده شرایط کار برای مهاجران آسان‌تر شود. امروزه فرصت‌های شغلی در زمینه‌هایIT، بازاریابی، شغل‌های آنلاین و مرتبط با فناوری افزایش داشته‌است. شغل در زمینه‌های املاک، گردشگری، هتل‌داری برای مهاجران بسیار مناسب است اما تسلط به زبان انگلیسی در این مشاغل الزامی است. تسلط به زبان‌هایی مثل فرانسوی، اسپانیایی یا آلمانی می‌تواند امتیازی برای شما در یافتن شغل باشد و حتی می‌توانید برای آموزش این زبان‌ها استخدام شوید. بیشتر فرصت‌های شغلی در کشور پرتغال را می‌توانید به صورت آنلاین در وب سایت شرکت‌ها پیدا کنید.

مشاغل پر تقاضا در کشور پرتغال شامل بخش‌های گردشگری در هتل‌ها و رستوران‌ها، ارتباطات، مشاغل مرتبط با فناوری و اطلاعات و مراقبت‌های بهداشتی از جمله پزشکان و پرستاران است. مردم کشور پرتغال در ساعات طولانی کار می‌کنند اما به راحتی زندگی شخصی و کاری خود را از هم جدا می‌کنند. این مردم برای برقراری تعادل بین کار و زندگی سالم تلاش می‌کنند.

 

قوانین کار در کشور پرتغال

طبق قوانین کار کشور پرتغال، حداکثر ساعت کاری 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته است. هر کارگر در یک سال می‌تواند یک دوره تعطیلات با حقوق داشته باشد. هر کارگر همچنین می‌تواند 22 روز کاری در سال تعطیل باشد. هر کارگر علاوه بر حقوق ماهانه و حق الزحمه باید عیدی که شامل دستمزد پایه و سایر موارد حقوقی است دریافت کند. اگر فردی در کشور پرتغال بیش از 183 روز کار کرده باشد باید مالیات پرداخت کند.

 

قرارداد کاری کشور پرتغال

پس از یافتن شغل و توافق با کارفرما به این نکته توجه داشته باشید که باید قرارداد کاری را به صورت کتبی و رسمی بنویسید. در قرارداد کاری باید مشخصات کامل کارفرما، کارگر و اطلاعات کامل شغل نوشته شود. در قرارداد همچنین باید وظایف کارگر و مزایایی که دریافت می‌کند قید شود. انواع مختلفی قرارداد کاری در کشور پرتغال وجود دارد که در زیر آن‌ها را بیان کرده‌ایم:

 

قرارداد کاری با زمان مشخص و قرارداد دائمی

اگر طرفین قرارداد هنگام نوشتن قرارداد کاری به زمان پایان قرارداد اشاره نکنند آن قرارداد دائمی به حساب می‌آید. دولت پرتغال به کارفرمایان و صاحبان کسب و کار اجازه عقد قرارداد کوتاه مدت را می‌دهد و آن‌ها فقط برای پرکردن نیازهای شغلی موقت در شرکتشان، می‌توانند قراردادی از نوع کوتاه مدت ببندند.

قرارداد دوره آزمایش

یکی از انواع قراردادهای کاری کشور پرتغال قرارداد دوره آزمایش یا سنجش اولیه است که طول این دوره برای کارمندان عادی 90 روز، برای شغل‌های حساس 180 روز و برای پست‌های مدیریتی 240 روز است. برای قراردادهای کاری کوتاه مدت، زمان دوره آزمایش کوتاه‌تر است. به طور کلی برای قراردادهای زیر 6 ماه دوره آزمایش 15 روز است. برای قرادادهای بیشتر از 6 ماه این دوره 30 روز است.

 

ویزای کار پرتغال

برای شهروندان کشورهای در حال توسعه، مهاجرت به کشور پرتغال برای اهداف شغلی انتخاب مناسبی به حساب می‌آید. برای این که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به مهاجرت به کشور پرتغال شوید باید تمامی قوانین و شرایط را بدانید تا بتوانید فرایند ویزای کاری کشور پرتغال را با موفقیت طی کنید.

ویزای کار پرتغال می‌تواند یک ویزای کوتاه مدت برای بیش از 90 روز باشد یا یک اجازه اقامت موقت برای مدت بیش از 3 ماه باشد. اجازه اقامت موقت را می‌توان پس از 2 سال، برای 3 سال دیگر تمدید کرد و پس از 5 سال می‌توان برای اقامت دائم یا شهروندی پرتغال درخواست داد. در صورت دریافت شهروندی پرتغال، دیگر نیازی به درخواست ویزای کاری پرتغال ندارید. همچنین اگر اقامت یکی از کشورهای اتحایه اروپا را دارید نیازی به درخواست ویزای کار در پرتغال ندارید. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا برای سفر، کار و زندگی در کشور پرتغال به ویزا نیازی ندارند.

قبل از ارسال درخواست ویزای کار پرتغال، نیاز به یک شغل در این کشور دارید. طبق قوانین کشور پرتغال، کارفرمایانی که برای مشاغل خود نیاز به نیروی کاری دارند ابتدا این موقعیت‌های شغلی را برای شهروندان کشور پرتغال و شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا تبلیغ می‌کنند. پس از 30 روز این فرصت‌های شغلی برای شهروندان غیر از اتحادیه اروپا طبقه‌بندی می‌شوند.

قبل از هر اقدامی برای درخواست ویزای کار پرتغال، باید یک قرارداد کاری از یک کارفرما در کشور پرتغال داشته باشید. در قرارداد باید قید شود که در چه شرکتی چه کاری انجام خواهید داد. کارفرما باید از طرف شما درخواست مجوز کار بدهد. بعد از دریافت ویزای کار پرتغال، اگر تصمیم به تغییر شغل در این کشور داشتید باید دوباره برای ویزای کار درخواست بدهید زیرا اگر مجوز کار شما با موقعیت شغلی‌تان تطابق نداشته باشد با مقامات پرتغال به مشکل برمی‌خورید.

 

آیا برای کار در کشور پرتغال به ویزا نیاز دارم؟

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند بدون ویزا برای حداکثر 3 ماه در کشور پرتغال اقامت داشته باشند ولی اگر این افراد برای مقاصد شغلی به اقامت بیش از 3 ماه نیاز داشته باشند باید برای گواهی اقامت پرتغال درخواست بدهند و نیازی به ویزای کاری ندارند. شهروندان سایر کشورها برای مهاجرت کاری به این کشور، باید ویزای کاری پرتغال بگیرند مگر اینکه کشورشان با کشور پرتغال تفاهم نامه داشته باشد که در این صورت این افراد بعد از سه ماه اقامت در این کشور، برای اقامت کاری می‌توانند ویزای بلند مدت بگیرند.

مجوز کار در پرتغال به وضعیت اقامت شما بستگی دارد. تا زمانی که وضعیت شغلی شما در پرتغال تضمین نشود نمی‌توانید برای مجوز کار درخواست بدهید. اگر برای کار بیش از 6 ماه به پرتغال می‌آیید نیاز به ویزای اقامت یا Certificado de Registo دارید.

دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل در پرتغال، ویزای تحصیلی دارند، اجازه کار در این کشور را هم دارند و ساعت کار مجاز برای آن‌ها وابسته به ملیت‌شان است. دانشجویانی که شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس هستند می‌توانند بدون محدودیت زمانی در کشور پرتغال کار کنند در غیر اینصورت در طول ترم می‌توانند حداکثر 20 ساعت در هفته فعالیت شغلی داشته باشند. دانشجویان بین‌المللی همچنین می‌توانند در روزهای تعطیل و تعطیلات بین دو ترم به صورت تمام وقت کار کنند.

 

حداقل دستمزد و متوسط ​​حقوق در کشور پرتغال

طبق قانون حقوق سالانه در کشور پرتغال به حرفه، مدرک تحصیلی، تجربه و غیره وابسته است. یک کارگر با تجربه و ماهر به طور متوسط 22500 یورو در سال درآمد دارد. حداقل حقوق در این کشور 705 یورو در ماه تعیین شده‌است که این حداقل دستمزد شامل پرداخت مالیات نمی‌شود ولی افراد با حداقل حقوق مشمول پرداخت بیمه اجتماعی می‌شوند. بیمه اجتماعی 11 درصد درآمد است.

حقوق سالانه برخی گروه‌های شغلی در کشور پرتغال عبارتست از:

  • برنامه‌نویس 15000 تا 16500 یورو
  • حسابدار 21000 تا 23000 یورو
  • معمار 20000 تا 22000 یورو
  • پرستار 12000 تا 13200 یورو
  • مدیر بازاریابی 27000 تا 29700 یورو
  • پزشک در مقطع عمومی 25800 تا 28500 یورو

 

انواع ویزای پرتغال

انواع ویزای کار در پرتغال

ویزای کار پرتغال به دو عامل ملیت و مدت زمان اشتغال بستگی دارد. ویزاهای کاری که برای اتباع غیر از اتحادیه اروپا صادر می‌شود شامل موارد زیر است:

 

ویزای کاری کوتاه مدت پرتغال

این ویزای کاری برای قراردادهای کاری موقت و کمتر از 6 ماه صادر می‌شود. این ویزا تا یک سال هم امکان تمدید دارد.

ویزای کار طولانی مدت پرتغال

برای افرادی که قصد دارند بیشتر از 6 ماه در کشور پرتغال اقامت و کار داشته باشند، ویزای کار طولانی مدت صادر می‌شود. پرتغال در بخش شینگن قرار دارد و ویزای کار طولانی مدت این کشور از نوع D است و افرادی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند می‌توانند به 26 کشور بخش شینگن سفر کنند.

کارت آبی اتحادیه اروپا

کارت آبی، یک ویزای کار پرتغال به همراه اقامت برای کارگرانی است که واجد شرایط هستند. اگر مدرک تحصیلی بالایی دارید یا یک کارمند دارای حقوق و قرارداد کاری برای حداقل یک سال هستید یا حقوق ناخالص یک و نیم برابر حداقل دارید، می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست بدهید. کارت آبی اتحادیه اروپا یک تا چهار سال اعتبار دارد و به شهروندان غیر از اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد در 24 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به جز دانمارک، ایرلند و بریتانیا کار کنند. کارت آبی برای افرادی صادر می‌شود که دنبال مهارت هستند. برای این که واجد شرایط کارت آبی باشید باید مدارکی که تحصیلات، مهارت‌ها و تجربیات شما را ثابت می‌کند ارائه دهید.

اقامت طلایی برای سرمایه گذاران تجاری

این نوع ویزا برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی است. این نوع ویزای پرتغال، دریافت اقامت بر اساس سرمایه‌گذاری و راه‌‌اندازی کسب و کار در کشور پرتغال را برای سرمایه‌گذاران غیر از اتحادیه اروپا سرعت می‌بخشد.

دانشجویان شاغل در پرتغال

دانشجویان بین‌المللی که شهروندان غیر از کشورهای اتحادیه اروپا هستند که بورسیه تحصیلی پرتغال را دارند یا در این کشور تحصیل می‌کنند برای اقامت در پرتغال به ویزای تحصیلی پرتغال و برای اشتغال به مجوز SEF نیاز دارند. این دانشجویان در صورت داشتن معیارهای لازم می‌توانند در کشور پرتغال کارهای تحقیقاتی، تدریس یا فعالیت‌های حرفه‌ای انجام دهند.

ویزای کارگران ماهر

این نوع ویزا برای کارگران با مهارت و با تجربه، در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی در یکی از موقعیت‌‌های شغلی کشور پرتغال صادر می‌شود. به طور مثال دانشمندان، متخصصان پزشک، متخصصان فناوری اطلاعات، مهندسین و هر شخصی که در موقعیت‌های عالی رتبه اداری در یک شرکت کار می‌کند می‌توانند ویزای کارگران ماهر را دریافت کنند. اشخاصی که در حرفه خود دارای مدرک استثنایی هستند و 1.5 برابر میانگین حداقل حقوق کشور پرتغال حقوق دریافت می‌کنند هم می‌توانند برای این نوع ویزا درخواست بدهند.

ویزای کار خود اشغالی

اگر دارای کسب و کار شخصی هستید و یا خدمات خاصی را ارائه می‌دهید می‌توانید به عنوان یک کارگر مستقل برای ویزای خود اشتغالی کشور پرتغال درخواست بدهید.

 

هزینه ویزاهای کاری پرتغال

هنگام درخواست ویزای کار کشور پرتغال باید هزینه‌های متعددی را به دلایل مختلف مانند تهیه کپی، مسافرت، پست و غیره پرداخت کنید. برخی از این هزینه‌ها عبارتست از:

  • ویزای موقت شما برای اجازه ورود به کشور پرتغال 90 یورو
  • برای درخواست اجازه اقامت که اجاره کار در پرتغال را هم می‌دهد 83 یورو
  • دریافت اجازه اقامت برای اهداف شغلی از SEF حدود 72 یورو

 

درخواست مجوز کار پرتغال

درخواست ویزای کار پرتغال سه بخش دارد:

مرحله 1: درخواست مجوز کار

بعد از یافتن یک پیشنهاد شغلی در کشور پرتغال، باید برای ویزای کاری پرتغال اقدام کنید. کارفرمای شما بعد از اینکه کار را به شما پیشنهاد داد، قبل از سفر شما باید برای مجوز کار درخواست بدهد. کارفرما درخواست را همراه با مدارک زیر ارائه می‌دهد:

  • قرارداد کار
  • صورت‌های مالیاتی شرکت
  • گواهی ثبت نام در تامین اجتماعی
  • اثبات این که این موقعیت شغلی توسط یک شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس پر نمی‌شود.

 

مرحله 2: درخواست ویزای کار

شما پس از دریافت مجوز کار باید برای ویزای کار به سفارت پرتغال در کشور خود درخواست بدهید و برای ورود به کشور پرتغال از آن استفاده کنید. پس از اینکه تاییدیه درخواست مجوز کار کشور پرتغال برای کارفرما ارسال شد، شهروندان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا باید برای ویزای کار پرتغال در سفارت یا کنسولگری در کشور خود درخواست بدهند. همراه با فرم درخواست ویزای کار پرتغال باید مدارک زیر هم ارائه شوند:

  • عکس
  • پاسپورت و کپی ویزای قبلی شما
  • جزئیات رزرو پرواز
  • بیمه نامه پزشکی که هزینه‌های درمان را تا سقف 30 هزار یورو پوشش می‌دهد.
  • مدارک اقامت
  • قرارداد کاری بین شما و کارفرما

 

مرحله 3: درخواست اجازه اقامت

بعد از ورود به کشور پرتغال باید برای تامین اجتماعی و شماره مالیات پرتغالی اقدام کنید. برای درخواست اجازه اقامت باید به وب سایت خدمات مهاجرت و مرز پرتغال یا SEF مراجعه کنید. ممکن است سفارت از قبل برای شما از SEF وقت گرفته باشد. مدارکی که برای ویزای اقامت ارائه می‌دهید عبارتست از:

  • دو قطعه عکس جدید
  • گذرنامه
  • ویزای اقامت موقت معتبر
  • مدارک اثبات برای تمکن مالی
  • اثبات محل اقامت متقاضی
  • قرارداد کاری
  • اجازه SEF برای بررسی سوابق جنایی پرتغال
  • سند پشتیبان و اطلاعات لازم برای بررسی ثبت نام در سازمان مالیاتی
  • سند پشتیبان و اطلاعات لازم برای بررسی پرداخت منظم حق تامین اجتماعی

 

زمان پردازش ویزای کار پرتغال

زمان پردازش ویزای کار پرتغال چقدر است؟

زمان پردازش ویزای کاری کشور پرتغال به شرایط فرد بستگی دارد. در اکثر مواقع اگر تمام مدارک و اطلاعات ارائه شده صحیح و کامل باشد در کم‌ترین زمان انجام خواهد شد و ممکن است بین 60 روز تا چند ماه طول بکشد. SEF هم بین 30 تا 60 روز زمان می‌برد تا درخواست Work Permit را بررسی کند و بعد از آن سفارت هم بعد از 2 تا 3 ماه ویزای ورود را صادر می‌کند.

 

مدت اعتبار ویزای کار پرتغال

وقتی برای ویزای کار درخواست می‌دهید اجازه اقامت هم دریافت می‌کنید که به شما این اجازه را می‌دهد که یک تا دو سال در کشور پرتغال کار و زندگی کنید. پس از یک یا دو سال، قبل از انقضای ویزا باید برای تمدید آن به SEF درخواست بدهید. درخواست را در صورتی می‌توانید بدهید که هنوز از سمت کارفرمای خود پیشنهاد کاری دارید. 5 سال بعد از این تمدید می‌توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید و پس از دریافت اقامت دائم دیگر نیازی به مجوز کار ندارید و از مزایا و امکاناتی که برای یک شهروند پرتغالی وجود دارد برخوردار می‌شوید.

افرادی که بعد از دریافت ویزای کار کشور پرتغال 5 سال در این کشور کار کنند در صورتی که بیمه و مالیات خود را مرتب پرداخت کرده باشند می‌توانند به اداره مهاجرت پرتغال یا SEF مراجعه و درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنند. اشخاصی که برای اقامت دائم درخواست می‌دهند باید مسلط به زبان پرتغالی باشند و در هنگام ارسال درخواست گواهی عدم سوءپیشینه خود را هم ارائه بدهند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید