لوگو صبا ویزا
ویزای گادن پرتغال

ویزای گلدن پرتغال

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای گلدن پرتغال و جزئیات آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

دولت‌های کشور‌های اروپایی معمولا با طرح برنامه‌هایی برای ویزا و مهاجرت افراد تمایل دارند تا مهاجرانی که دارای ثروت خوب یا دانش بالایی هستند، را به خود جذب کنند. کشور پرتغال نیز در میان کشورهای اروپایی جزو کشورهای رده بالا به حساب می‌آید که همواره توجه مهاجران را به خود معطوف کرده است. ویزای گلدن این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای داوطلبان مهاجرت به کشور پرتغال می‌باشد، که دولت پرتغال به قصد جذب سرمایه‌گذار خارجی ارائه کرده است. در این مطلب با صبا ویزاپلن همراه باشید تا با بهترین ویزای حال حاضر برای دریافت اقامت دائم سرزمین لوستیانا یعنی ویزای گلدن پرتغال بیشتر آشنا شوید.

کشور پرتغال با ارائه ویژگی‌های جذابی نظیر شاخص کیفیت زندگی بالا، امنیت و ثبات اقتصادی مثال زدنی و آب و هوای عالی یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرتی برای متقاضیان می‌باشد. این کشور جزو قدیمی‌ترین کشور‌های غرب اروپا به حساب می‌آید، که دارای حدود 10 میلیون نفر جمعیت می‌باشد. پایتخت این کشور شهر لیسبون است. این شهر یکی از پر رفت و آمدترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود.و مردم کشور پرتغال بسیار خون گرم و شاد هستند، زندگی در کنار این مردم حس امید به زندگی و نشاط را ایجاد می‌کند.

برنامه‌‌های مهاجرتی زیادی برای افرادی که از کشورهای غیر اروپایی هستند برای دریافت اقامت دائم در کشور پرتغال، وجود ندارد. با این حال از سال 2012 ویزای گلدن پرتغال طرح شده است تا داوطلبان گزینه‌ای عالی را برای دریافت اقامت این کشور پیش روی خود ببیند.

نگاهی اجمالی به ویزای گلدن پرتغال

ویزای گلدن پرتغال یکی از بهترین ویزاهای مهاجرتی است که توسط دولت این کشور جهت جذب و ارتقای سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد فرصت زندگی برای مهاجرانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، ایجاد شده است. از ویژگی‌های خوب این ویزا و اینکه چرا شما باید به سراغ این ویزای سرمایه‌گذاری بروید در ادامه مطلب آمده است.

♦امکان سرمایه‌گذاری ‌های کم هزینه که پس از 5 سال اقامت دائم این کشور را نصیبتان می‌کند

♦نیاز دارد که فقط 7 روز در سال در این کشور حضور داشته باشید. به عبارتی دیگر می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور روند دریافت اقامت دائم خود را شروع کنید، حتی در صورتی که به مدت طولانی در این کشور نباشید

♦این ویزا برخلاف برخی از گلدن ویزاهای دیگر توسط OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) در لیست سیاه (Black list) قرار نمی‌گیرد

♦پس از دریافت اقامت دائم این کشور شما دارای یکی از بهترین پاسپورت‌های جهان هستید

ویزای گلدن پرتغال (Portuguese Golden Visa) توسط دولت این کشور در سال 2012 اجرایی شده است. این طرح به داوطلبان غیر اروپایی این فرصت را فراهم می‌کند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری در این کشور به مدت پنج سال اقامت دائم آن را دریافت کنند. همچنین پس از این مدت به داوطلبان ویزای شنگن عرضه می‌شود که می‌توانند به راحتی به کشورهای شنگن سفر کنند و حتی در آن کشور‌ها زندگی کنند.

تا کنون حدود شش هزار سرمایه‌گذار خارجی از ویزای گلدن پرتغال بهره بردند. رقم سرمایه‌گذاری ‌ها در این کشور به مبلغ 6 میلیون دلار می‌رسد که به اقتصاد این کشور کمک شایانی کرده است. تا به امروز بیشتر متقاضیان این ویزا از کشور چین و برزیل بوده‌اند.

منطقه شنگن شامل کدام کشورها می‌شود

منطقه شنگن دارای 26 کشور اروپایی است که هر کس می‌تواند با دارا بودن مجوز اقامت دائم در یکی از این کشورها بدون نیاز به مدرک دیگری به تمام کشور‌های این منطقه سفر کند. به عبارتی دیگر در این منطقه مرزهای داخلی آزاد می‌باشند تا شهروندانی که دارای ویزای شنگن هستند به راحتی بتوانند در این کشور‌ها رفت و آمد کنند.

اسامی این کشورها در ادامه آمده است:

♦آلمان

♦یونان

♦مالت

♦سوئد

♦اتریش

♦مجارستان

♦هلند

♦سوئیس

♦بلژیک

♦ایسلند

♦نروژ

جمهوری چک

♦دانمارک

♦ایتالیا

♦لهستان

♦اسپانیا

♦استونی

♦لتونی

♦پرتغال

♦لیختن اشتاین

♦فنلاند

♦لوکزامبورگ

♦اسلواکی

فرانسه

♦لیتوانی

♦اسلوونی

انواع سرمایه‌گذاری در ویزای گلدن پرتغال

سرمایه گذاران کشورهای غیر اروپایی همواره در پی بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی به خصوص پرتغال هستند تا بتوانند به موفقیت‌های بیشتر در سطح بین المللی برسند. در ادامه سرمایه‌گذاری ‌های مختلف در این کشور را بررسی خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری به صورت نقدینگی

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال، سرمایه‌گذاری از طریق نقدینگی می‌باشد. این روش که همواره یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری بوده است، در کشور پرتغال به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از این روش‌ها سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک یا همان استارت آپ‌ها به مبلغ نیم میلیون یورو می‌باشد.

انواع دیگر این روش‌ها نیز به شرح زیر است:

♦سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال با دارا بودن یک میلیون یورو در کارت اعتباری خود

♦سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال با 350 هزار یورو در فعالیت‌های پژوهشی

♦سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال به مبلغ 250 هزار یورو در حوزه فرهنگ و هنر این کشور

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه‌گذاری در املاک همواره از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان به حساب می‌آمده است. این روش در کشور پرتغال نیز برای سرمایه گذاران وجود دارد و از محبوبیت بالایی برخوردار است.

♦خرید املاکی با ارزش بالای 350 هزار یورو برای ملک‌هایی که دارای 30 سال قدمت هستند

♦خرید املاکی با ارزش بیش‌تر 500 هزار یورو به صورت کلی

سرمایه‌گذاری به صورت ایجاد اشتغال

ایجاد اشتغال درکشورهای کم جمعیت مانند پرتغال همواره با استقبال خوبی از سوی دولت آن کشور همراه بوده است. این سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال بدین صورت است که شما باید با راه اندازی کسب و کاری حداقل 10 نفر از شهروندان این کشور را مشغول به کار کنید.  این روش برای کسانی خوب است که دارای ایده‌های خلاقانه و کارآمد اما سرمایه نه چندان زیاد می‌باشند.

بررسی روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال

در بخش بالا انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال را مشاهده کردید، این روش‌ها دارای شرایط خاصی می‌باشند که باید رعایت شوند. این شرایط برای هر روش سرمایه‌گذاری به شرح زیر است.

بررسی نحوه سرمایه‌گذاری نقد در کشور پرتغال

سرمایه‌گذاری نقدی در کشور پرتغال برای دریافت ویزای گلدن نیاز به حداقل یک میلیون یورو دارد تا به یکی از بانک‌های این کشور انتقال داده شود. پس از این کار و تایید حساب مالی شما توسط بانک، شما آزادی کامل برای خرج کردن و سرمایه‌گذاری روی پولتان را دارا خواهید بود. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری محبوب برای متقاضیان سرمایه‌گذاری به صورت پول نقد، رو آوردن به خرید سهام‌ شرکت‌های بزرگ و کوچک این کشور است.

سرمایه‌گذاری در بخش‌های تحقیقاتی کشور پرتغال به این صورت می‌باشد که شما باید در موسسه‌ها و سیستم‌های تحت نظارت وزارت علمی و فناوری این کشور اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. مبلغ این سرمایه‌گذاری نیز حداقل 350 هزار یورو می‌باشد.

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری که در بالا نیز اشاره شد، سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر این کشور است. سرمایه گذاران می‌توانند با مبلغ حداقل 250 هزار یورو در میراث فرهنگی یا تولیدات هنری این کشور اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و پس از چند سال اقامت دائم خود را دریافت کنند.

در آخر یکی دیگر از روش‌های این نوع سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال است. افرادی که دارای ایده‌های نوین اجرایی برای ایجاد موقعیت‌های شغلی هستند، می‌توانند بدون محدودیت سرمایه و با کمک گرفتن از دولت کشور پرتغال در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. به عبارت دیگر شما محدودیت در حداقل سرمایه خود ندارید و فقط می‌توانید با ایده‌ها و کمک دولت در این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای گلدن پرتغال

ویزای گلدن پرتغال نیازمند مدارک زیادی نمی‌باشد. شما مستلزم هستید تا به عنوان فرد قبول شده در این برنامه مدارک مالی خود را جهات اثبات توانایی اقتصادی خود به طول مدت حضورتان تحویل دهید. هنگامی که شما پس از گذشت پنج سال توانستید شهروندی این کشور را دریافت کنید، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌‌های خود را تبدیل به پول نقد کنید.

مدارک مورد نیاز این برنامه به شرح زیر می‌باشد:

♦یک کپی از پاسپورت خود

♦مدارکی جهات اثبات توانایی مالی شما

♦اگر در املاک می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید باید دارای مدرکی باشید، که نشان دهنده قولنامه ملک خریداری شده به همراه میزان بیعانه‌تان باشد.

♦اگر به صورت نقدی سرمایه‌گذاری می‌کنید نیاز به گواهی یا مدرکی برای اثبات توانایی مالی خود از کمپانی‌های معتبر مدیریت مالی دارید.

♦مدرکی از سوی موسسه‌ مالی معتبر کشور پرتغال جهت تایید انتقال پول

♦بیمه درمانی

♦گواهی عدم سوپیشینه

♦سوگند نامه و عهد به تامین حداقل میزان بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری در پرتغال

♦گواهی نشان دهنده هماهنگی شما در سیستم امنیت اجتماعی کشور پرتغال

♦رسیدی از پرداخت مبلغ لازم برای ویزای گلدن پرتغال

همه مدارک بالا باید در موسسه‌های معتبر دارالترجمه به زبان پرتغالی ترجمه شود.

هزینه‌های روند دریافت ویزای گلدن پرتغال به صورت زیر است:

533 یورو به ازای ثبت نام هر متقاضی (به علاوه 83 یورو برای هر نفر از اعضای خانواده)

5325 یورو برای هر نفر به عنوان برگه اپلیکیشن

شما برای دریافت این ویزا نیاز دارید شماره حساب و شماره NIF حساب خود در کشور پرتغال را ارائه دهید.

مراحل اخذ ویزای گلدن پرتغال

مراحل دریافت ویزای گلدن پرتغال اصلا پیچیده نیست و بسیار راحت می‌باشد. در ادامه مراحل دریافت این ویزا با جزئیات توضیح شده است:

گام اول: ابتدا نوع سرمایه‌گذاری خود را مشخص کنید

یکی از مهم‌ترین کارها پیش از پر کردن فرم درخواست ویزای گلدن این است که شما با توجه به شرایط خود تشخیص دهید که کدام روش سرمایه‌گذاری برایتان بهتر است.

حدود 90 درصد متقاضیان این ویزا سرمایه‌گذاری بر روی املاک را انتخاب می‌کنند. البته گفتنی است که در سال‌های اخیر درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری نقدی نیز رو به افزایش بوده است.

گام دوم: همه مدارک مورد نیاز را تهیه کنید

شما نیاز دارید تا تمام مدارک مورد نیاز را تهیه و جمع آوری کنید. این مدارک شامل مدارک خود، همسر و فرزندانتان (در صورت وجود) می‌باشد. این گام شاید با تمام کارهایی مثل جمع آوری مدارک و ترجمه کردن و غیره کمی خسته کننده باشد. شما می‌توانید برای این مرحله از مشاورهای حرفه‌ای مرتبط کمک بگیرید.

گام سوم: یک حساب باز کنید و کد NIF خود را دریافت کنید

گام سوم و باز کردن حساب همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد در یک نصفه روز انجام خواهد شد. شما می‌توانید این کار را با گرفتن وکیل و صورت غیر حضوری انجام دهید.

گام چهارم: مرحله نهایی انتخاب روش سرمایه‌گذاری

در این مرحله شما نیاز دارید تا نوع سرمایه‌گذاری خود را اعلام کنید.

گام پنجم: یک پیش درخواست (Pre-Application) پر کنید

با انجام مراحل بالا اکنون نوبت به پر کردن یک فرم پیش درخواست در سایت SEF (The Serviço de Estrangeiros e Fronteiras) به انگلیسی (Foreigners and Borders Service) می‌رسد. شما می‌توانید این مراحل را نیز از طریق مشاوران و شرکت‌های حقوقی انجام دهید تا تمام مراحل به صورت کامل و بدون نقص انجام شوند. این روند حداکثر دو ماه تا تعیین زمان ملاقات حضوری خود زمان می‌برد.

گام ششم: تاریخ قرار ملاقات حضوری خود را تعیین کنید

پس از دریافت و بررسی پیش درخواست شما توسط SEF، این سازمان تاریخ قرار‌های موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید زمان جلسه حضوری خود را تعیین کنید. در وقت مقرر شده شما به علاوه همراهانتان باید به صورت حضوری به دفتر SEF در پرتغال بروید تا فرم‌های نهایی را پر کنید و درخواست خود را نهایی کنید.

گام هفتم: ویزای گلدن خود را دریافت کنید

پس از گذشت حداکثر یک ماه از تاریخ جلسه حضوری ویزای گلدن شما آماده دریافت می‌شود. معمولا این مدارک از طرف شرکت مشاوره‌هایتان تحویل گرفته می‌شود. تاریخ این ویزاها دو ساله می‌باشند و پس از اتمام دو سال متقاضیان باید آن را تمدید کنند.

گام هشتم: شهروند پرتغال شوید

در گام اخر شما می‌توانید با تمدید ویزای خود و اقامت به مدت پنج سال در این کشور برای شهروندی پرتغال درخواست دهید. این درخواست‌ها معمولا بین شش ماه تا یک سال طول می‌کشند. پس از دریافت این مدارک دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری ندارید و می‌توانید آن را به پول نقد تبدیل کنید.

زمان بندی ویزای گلدن به چه شکل است

مدارک اصلی برای ثبت نام این ویزا به صورت آنلاین توسط سازمان SEF دریافت می‌شود. این سازمان مرکز رسمی رسیدگی به مهاجرین و سرویس‌های بین الملی می‌باشد. هنگامی که مدارک شما مورد تایید این سازمان قرار گرفت شما باید به صورت حضوری در یکی از دفاتر این سازمان در پرتغال حضور یابید. این زمان حداکثر تا شش ماه طول می‌کشد، که بستگی به شلوغ بودن آن مرکز می‌باشد. پس از ملاقات حضوری و نهایی کردن درخواست خود زمانی بین 3 تا 4 ماه طول می‌کشد تا ویزای گلدن پرتغال به دستتان برسد.

سال اول و دوم

ویزای گلدن پرتغال شما دارای دو سال اعتبار می‌باشد، که در مجموع این دو سال می‌بایست حداقل 14 روز را در کشور پرتغال سپری کنید. پس از منقضی شدن این ویزا شما باید اقدام به تمدید آن کنید. برای تمدید ویزای گلدن خود بین 30 تا 90 روز وقت دارید، تا با ارسال دوباره مدارک به صورت به روز و انجام دوباره مراحل حضوری ویزای خود را برای سه سال پیش رو تمدید کنید.

سه سال پایانی

ویزای دوم شما به مدت سه سال اعتبار دارد که در این سه سال شما باید حداقل 21 روز در کشور پرتغال اقامت داشته باشید.

سال پنجم

در سال پنجم شما سه گزینه پیش روی خود دارید:

♦اپلای به عنوان شهروند پرتغال

♦اپلای برای اقامت دائم کشور پرتغال

♦تمدید ویزای گلدن پرتغال خود

اگر تصمیم به اقامت یا شهروندی کشور پرتغال دارید، دیگر نیازی نیست که به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهید. اما اگر می‌خواهید به طور موقت در این کشور بمانید، باید دوباره اقدام به تمدید ویزای خود کنید و به سرمایه‌گذاری خود نیز ادامه دهید.

شرایط مالیات برای متقاضیان چگونه خواهد بود

دارا بودن اقامت‌های مالیاتی و اقامت قانونی دو مفهوم متفاوت هستند. اخذ ویزای گلدن پرتغال لزوما شما را به مقیم مالیات پرداز (Tax Resident) پرتغال تبدیل نمی‌کند. اگرچه شما در هر صورت نیاز به پرداخت مالیات املاک خود در صورت درآمدزایی آن‌ها دارید.

اگر تصمیم دارید تا به عنوان ساکن مالیاتی این کشور تبدیل شوید، نیاز دارید تا مدت 183 روز در سال در کشور پرتغال سکونت داشته باشید. تبدیل شدن به مقیم مالیات‌پرداز این کشور، به لطف برنامه مالیاتی NHR (Non Habitual Resident) دارای ویژگی‌های برجسته‌ای می‌باشد.

برنامه مالیاتی Non Habitual Resident

از طریق برنامه بین المللی NHR دولت پرتغال متخصصان و تحصیل‌کرده‌های بسیاری را که برای این کشور سودآور می‌باشند، جذب کرده است. این برنامه مقداری زیادی از مالیات‌های این متخصصین در سال‌های آینده را نیز کاهش می‌دهد. این طرح از سال 2009 ارائه شده است و دارای 10 هزار متقاضی می‌باشد.

مزایای ویزای گلدن پرتغال

ویزای گلدن پرتغال که به نام Residence Permit For Investment Activity یا همان ARI نیز شناخته می‌شود، دارای مزایای بسیاری است. این مزایای کم نظیر توجه مهاجرانی که خارج از قاره اروپا هستند را به خود جذب کرده است. علاوه بر مزایای خوب این ویزا، کشور پرتغال نیز دارای برنامه‌هایی برای مهاجران می‌باشد که آن‌ها را ترغیب به اقامت دائم در این کشور کند.

کم‌ترین میزان مبلغ برای سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی

یکی از بهترین ویژگی‌های این ویزا که باعث شده بسیاری از سرمایه گذاران به سراغ آن بیایند، سرمایه‌گذاری به مبلغ 250 هزار یورو است که پایین‌ترین میزان مبلغ سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. این مبالغ در کشورهای اروپایی دیگر بسیار بیشتر و حداقل حدود یک میلیون یورو یا نیم میلیون یورو می‌باشد.

در صورت نیاز می‌توانید به کشورهای دیگر سفر کنید

متقاضیان سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال می‌توانند با ماندن در این کشور فقط به مدت یک هفته در سال اقامت خود را معتبر نگاه دارند و سرمایه‌گذاری خود را از راه دور مدیریت کنند. عدم نیاز به اقامت بلندمدت یکی از آن ویژگی‌هایی است که تاجران و مدیران دارای کسب و کار به دنبال آن‌ هستند تا بتوانند تجارت خود را گسترش دهند.

 دریافت شهروندی پرتغال در مدت کوتاه

سرمایه گذارانی که از طریق ویزای گلدن پرتغال در این کشور اقامت دارند می‌توانند پس از گذشت پنج سال شهروندی خود را در کشور پرتغال دریافت کنند. این یکی از کوتاه‌ترین زمان‌های ممکن برای دریافت شهروندی در کشورهای اروپایی می‌باشد.

پس از دریافت شهروندی به بیشتر کشور‌های جهان سفر کنید

یکی دیگر از مزایای عالی شهروندی این کشور توانایی سفر به 188 کشور دنیا به علت بالا بودن اعتبار پاسپورت این کشور است.

توانایی رفت و آمد به کشورهای شنگن

به محض دریافت ویزای گلدن خود می‌توانید به راحتی در کشورهای شنگن رفت و آمد کنید یا حتی در آن‌ها اقامت کنید. 26 کشور اروپایی عضو این منطقه هستند.

در کنار سرمایه‌گذاری ، تحصیل و زندگی کنید

داوطلبان می‌توانند با دریافت ویزای گلدن پرتغال در این کشور به تحصیل و زندگی نیز مشغول شوند. البته برای زندگی در این کشور نیاز به بیمه درمانی دارید که می‌توانید از بیمه‌های عمومی کشور پرتغال بهره‌مند شوید. یکی دیگر از مزایای مهم این ویزا این است که می‌توانید در کنار راه اندازی کسب و کار خود در موقعیت‌های شغلی دیگری در این کشور نیز استخدام شوید.

اعضای خانواده را همراه خود ببرید

ویزای گلدن پرتغال مناسب سرپرست‌های خانوار نیز می‌باشد؛ از این جهت که این افراد می‌توانند خانواده خود را تحت این ویزا به کشور پرتغال ببرند و در آنجا اقامت داشته باشند. افرادی که شامل این ویژگی می‌شوند عبارت‌اند از:

♦همسر

♦فرزندان زیر 18 سال

♦فرزاندان غیر مستقل زیر 26 سال در شرایطی که دانشجوی تمام وقت و مجرد باشند

♦پدر و مادر فرد در صورتی که بالای 56 سال سن داشته باشند

امتیاز مالیات

ویزای گلدن پرتغال این اجازه را به شما می‌دهد تا بدون آن که شامل مالیات شوید، 183 روز در سال در این کشور اقامت کنید. در صورتی که بیشتر از این مدت قصد اقامت دارید، شما شهروند مالیات دهنده (Tax Resident) این کشور حساب می‌شوید.

سیستم مالیات کشور پرتغال برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، دارای برنامه‌های خاص مالیاتی است. این برنامه‌ها برای مهاجران پیشنهاداتی را دارند که می‌توانند تا ده سال اولیه اقامت خود به عنوان تابع کشور پرتغال از پرداخت مالیات معاف باشند. این برنامه در سال 2020 اندکی تغییر کرده است و دریافت مالیات از حقوق بازنشستگی مهاجران را شامل نمی‌شود.

مزایای ویزای گلدن به صورت کلی

به عنوان متقاضی ویزای گلدن کشور پرتغال شما می‌توانید در این کشور به زندگی و تحصیل بپردازید و مدرک یا مشخصات خاصی برای آن لازم نداشته باشید. در این کشور در کنار موقعیت‌های شغلی خوب، یک سیستم مالیاتی مناسب هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال می‌توانید از سفر به سایر کشور‌های عضو پیمان شنگن نیز لذت ببرید و پس از 5 سال می‌توانید برای دریافت شهروندی این کشور نیز اقدام کنید.

افراد واجد شرایط برای ویزای گلدن پرتغال

افراد واجد شرایط برای دریافت ویزای گلدن پرتغال باید دارای معیارها و مشخصاتی باشند تا بتوانند از این ویزا بهره‌مند شوند. این معیارها و مشخصات در ادامه آورده شده است:

♦ملیت افراد

افرادی که تابعیت کشورهایی به جز کشورهای اروپایی را دارا هستند می‌توانند برای این ویزا درخواست پر کنند

♦شرایط پیش نیاز

داوطلبان باید بیش از 18 سال سن داشته باشند و دارای گواهی عدم سوپیشینه باشند تا بتوانند برای این ویزا درخواست دهند. همچنین پول مورد نیاز باید از خارج از پرتغال به بانک‌های این کشور واریز شود.

♦حداقل میزان سرمایه‌گذاری مشخص شده

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، متقاضیان این ویزا می‌توانند با دارا بودن 250 هزار یورو که همان حداقل میزان سرمایه است برای این ویزا درخواست دهند

♦اعضای خانواده

اعضای خانواده نیز می‌توانند تحت عنوان ویزای گلدن پرتغال برای اقامت در این کشور اقدام کنند.

آمار و ارقام ویزای گلدن پرتغال

در ادامه مطلب به بررسی آمار دقیق‌تری از متقاضیان ویزای گلدن پرتغال خواهیم پرداخت. این آمار از اکتبر سال 2012 تا ژوئن سال 2021 ثبت شده است.

رقم نهایی سرمایه‌گذاری شده در این کشور حدود 6 میلیارد دلار می‌باشد.

ملیت‌های اصلی افراد متقاضی ویزای گلدن پرتغال به شرح زیر است:

♦چین دارای 4943 متقاضی

♦برزیل دارای 1024 متقاضی

♦ترکیه دارای 467 متقاضی

♦آفریقای جنوبی دارای 407 متقاضی

♦روسیه دارای 383 متقاضی

رقم نهایی داوطلبان این ویزا به 9834 متقاضی به همراه 16698 نفر وابسته به این افراد رسیده است.

مزایای زندگی در پرتغال

کشور پرتغال همواره گزینه محبوبی برای مهاجران خارجی بوده است. زندگی در این کشور مزایای زیادی همچون آب و هوای گرم، نرخ جرم و جنایت پایین و غیره است. خدمات درمانی در این کشور بسیار پیشرفته می‌باشد که باعث شده این کشور در رتبه‌های برتر جهان برای مهاجرت قرار گیرد. یکی دیگر از مزایای خوب کشور پرتغال معافیت از پرداخت مالیات می‌باشد.

آب و هوای گرم

کشور پرتغال دارای آب و هوای نسبتا گرم می‌باشد. همین ویژگی باعث شده تا مهاجران بسیاری به این کشور سفر کنند و شیفته آب و هوای این کشور زیبا شوند. گرم‌ترین ماه در سال، ماه اگوست (August) می‌باشد. آب و هوای شهر لیسبون به طور میانگین 28 درجه سانتی گراد است. همچنین بیشتر فصل‌های کشور پرتغال آفتابی هستند.

سرگرمی‌ها و خلاقیت

در پرتغال برای سلیقه هر شخصی مکان تفریحی پیدا می‌شود. شما می‌توانید تجربه‌های فوق‌العاده شنا در اقیانوس اطلس و گشت و گذار در رشته‌ کوه‌های سرسبز‌ را در این کشور را داشته باشید.

امنیت بالا

در سال 2019 مجله جهانی اقتصاد، کشور پرتغال را در رتبه چهارم امن‌ترین کشور‌های جهان قرار داد و در سال 2020 نیز کشور پرتغال به عنوان سومین کشور صلح طلب جهان انتخاب شده است. نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین می‌باشد. مردم پرتغال بسیار انسان دوست و خون گرم هستند و با مهاجران بسیار خوب رفتار می‌کنند. این ویژگی یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کشور نزد مهاجران می‌باشد.

هزنیه‌های نسبتا پایین

هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال به نسبت کشور‌های رده بالا مانند انگلیس و سوییس پایین است. با این حال هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به کشورهایی مثل روسیه 60 درصد گران‌تر می‌باشد.

سوالات متداول

چه مقدار زمانی طول می‌کشد تا داوطلبان اقامت دائم خود را دریافت کنند؟
شما به صورت قانونی با گذشت پنج سال از ویزای گلدن خود می‌توانید اقدام به دریافت اقامت دائم یا شهروندی کشور پرتغال کنید.
آیا در پرتغال قانون دو ملیتی وجود دارد؟
بله، دولت این کشور قانون دو ملیتی را برای شهروندان خود مجاز کرده است.
آیا سرمایه گذاران ملکی می‌تواند ملک خود را اجاره دهند؟
بله، برای متقاضیانی که به روش سرمایه‌گذاری اقدام کرده‌اند، این امکان وجود دارد که املاک خود را اجاره دهند یا با خانواده در آنجا سکونت یابند.
مالیات بر درآمد در کشور پرتغال چند درصد می‌باشد؟
در کشور پرتغال مالیات بردرآمد 28 درصد است که شامل سود‌های سهام و سرمایه شهروندان نیز می‌شود.
حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای دریافت ویزای گلدن چه مقدار می‌باشد؟
حداقل میزان بودجه برای سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال 250 تا 350 هزار یورو می‌باشد.
این ویزا شامل افراد خانواده نیز می‌شود؟
بله، این ویزا شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان زیر 26 سال محصل و والدین بالای 56 سال است

جمع‌بندی

ویزای گلدن پرتغال از بهترین برنامه‌هایی است که دارای پیش نیازهای زیادی نیست و مناسب افرادی است که مایل به سرمایه‌گذاری و زندگی در این کشور هستند. این برنامه در طول سالیان اخیر از محبوبیت خاصی نزد مهاجران برخوردار شده که علت اصلی آن هزینه‌ پایین برای سرمایه‌گذاری در این کشور است.

علاوه بر آن علاقه‌مندان به دریافت اقامت دائم یا شهروندی کشور پرتغال می‌توانند پس از گذراندن 5 سال با ویزای گلدن برای این مدارک اقدام کنند. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌ها برای مالکان کسب و کار است که می‌خواهند بیزینس خود را در سطح بین المللی گسترش دهند. ویژگی‌های دیگری مانند بهره‌مندی از ویزای شنگن به محض دریافت این ویزا و اجباری نبودن اقامت در این کشور به صورت تمام مدت باعث شده تا این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های مهاجرتی برای افراد علاقه‌مند باشد.

داوطلبان دریافت این ویزا می‌توانند از طریق سایت صبا ویزا و کارشناسان مجرب ما اقدام به دریافت ویزای گلدن پرتغال خود کنند. کارشناسان و متخصصین ما با بررسی کامل شرایط و موقعیت شما بهترین روش‌های مهاجرت را به شما پیشنهاد می‌کنند و در طول مراحل دریافت ویزا به شما کمک خواهند کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید