لوگو صبا ویزا
تحصیل در ترکیه

تحصیل مقطع کارشناسی در کشور ترکیه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل دکتری در ترکیه و جزئیات بیشتری از ثپت نام آن به دست بیاورید،می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه ، یکی از گزینه های ادامه تحصیل در این کشور در نظر گرفته می شود. با توجه به مزایای مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی که کشور ترکیه ارائه می دهد ، نظیر تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران و امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، موجب شده است تا تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه ، مورد توجه متقاضیان ادامه تحصیل در ترکیه قرار گیرد.

سیستم آموزشی کشور ترکیه در مقطع لیسانس مبتنی بر حل مشکل است ، که این امکان را به دانشجو می دهد تا مهارت های عملی را نیز در طول دوره تحصیل خود فرا گیرد. تحصیل مقطع لیسانس در کشور ترکیه ، منجر به تقویت مهارت های تئوری و عملی و همچنین ارتقای درک دانشجو در رشته تخصصی خود می شود ، که منجر به گشوده شدن دریچه هایی رو به آینده برای شخص می گردد.

تحصیل کارشناسی در ترکیه

فهرست عناوین

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی کشور ترکیه

به طور کلی، مزایای تحصیل در دروه کارشناسی در دانشگاه های ترکیه را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود.

  1. تحصیل با شهریه معقول
  2. تحصیل در دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران
  3. امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  4. اجازه کار حین تحصیل

قدم نخست: انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی

نخستین قدم برای تحصیل در مقطع لیسانس ، یافتن رشته مورد نظر و دانشگاه است. پیشنهاد می شود در زمان انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی ، به 2 نکته زیر توجه نمائید:

  • دانشگاه و محل آن
  • محتوای دوره و دروس ارائه شده

چنان چه دانشگاه مورد نظر شما در یک شهر بزرگ واقع شده باشد ، هزینه های زندگی دانشجوئی برای شما به عنوان یک دانشجوی بین الملل ، افزایش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر ، آگاهی از محتوای دوره آموزشی باعث می شود تا هیچ تردیدی در ارتباط با رشته تحصیلی برای متقاضی باقی نماند.

این امکان وچود دارد که دوره های آموزشی در حیطه تخصصی شما وجود داشته باشد ، اما محتوای این دوره ها کاملاً منطبق بر اهداف آکادمیک شما نباشد. برای مثال ، ممکن است دوره آموزشی مناسبی برای شما در یک دانشگاه وجود داشته باشد ، اما محتوای آموزشی این دوره بیشتر تئوری باشد ، در حالی که ،شما بیشتر علاقه مند به انجام کارهای عملی باشید.

طول دوره کارشناسی در ترکیه

معمولاً دوره کارشناسی در کشور ترکیه  4 سال به طول می انجامد. تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های ترکیه عموما به زبان ترکی و دربرخی از رشته ها ، به زبان انگلیسی است. برای پذیرش در این دوره نیاز به مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و همینطور ریز نمرات است.

یادگیری زبان ترکی

اکثر دوره های لیسانس در کشور ترکیه به زبان ترکی ارائه می شوند. بنابراین ، ارائه مدرک زبان ترکی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه ، الزامی است. سطح زبان مورد نیاز ، با توجه به هر دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. در برخی از موارد ، این امکان وجود دارد که برخی از دانشگاه ها تحت شرایط خاص ، پذیرش مشروط بدون مدرک زبان داشته باشند.

در این حالت ، شما می بایست دوره های زبان ترکی را قبل از شروع تحصیلات خود ، بگذرانید. با این حال ، پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از تاخیر شروع تحصیل ، مدرک زبان ترکی خود را قبل از ارسال درخواست پذیرش آماده نمایید.

رشته های پر متقاضی در دوره لیسانس

برخی از پر متقاضی ترین رشته ها مقطع لیسانس در کشور ترکیه عبارتند از:

  • Business and Management
  • Banking and Finance
  • Engineering
  • Information Technologies
  • International Relations
  • International Trade
  • Tourism and Hospitality

تحصیل کارشناسی در ترکیههزینه تحصیل و بورسیه (Fees & Funding)

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خارجی با توجه به نوع دانشگاه و شهر ، متفاوت است. دانشجویان بین المللی می بایست هزینه های دیگری نظیر اجاره منزل ، خورد و خوراک و غیره را نیز پرداخت نمایند. هزینه های مربوط به کتاب و جزوه نیز متغیر بوده و متناسب با هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

هزینه زندگی نیز برای یک دانشجوی خارجی در کشور ترکیه با توجه به شهر محل اقامت دانشجو ، متفاوت خواهد بود.  در کشور ترکیه هزینه اقامت بسیار مناسب است. هزینه خورد و خوراک مانند ایران و هزینه پوشاک ارزان‌تر از ایران است. تنها تفاوت بارز در هزینه‌های حمل‌ونقل است که البته برای دانشجویان تخفیف‌‌های ویژه‌ای در بلیت اتوبوس‌‌های شهری و برون‌شهری، قطارهای شهری در نظر گرفته می‌شود.

مدارک مورد نیاز (Check the requirements)

بعد از انتخاب رشته و دوره مورد نظر ، می بایست در رابطه با الزامات و مدارک مورد نیاز به منظور اپلای ، اطلاعات کسب کنید. شما می توانید برای این منظور به سایت دانشگاه های مورد نظر خود برای ادامه تحصیل مراجعه کنید. این بخش بسیار مهمی در پروسه اپلای شما خواهد بود ، به دلیل اینکه ممکن است جزئیات خاصی در رابطه با شرایط پذیرش و مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه خاص وجود داشته باشد. صرفنظر از برخی تفاوت های مختصر ، مدارک اصلی مورد نیاز عبارتند از:

  1. دریافت، تکمیل و ارسال فرم درخواست به صورت آنلاین ،
  2. آپلود ترجمه رسمی انگلیسی یا ترکی مدارک تحصیلی دیپلم ، متوسطه و غیره ،
  3. آپلود ترجمه رسمی انگلیسی یا ترکی ریز نمرات تحصیلی دوره دیپلم ، متوسطه و غیره ،
  4. کپی پاسپورت معتبر ،
  5.  عکس پاسپورتی ،
  6. ارائه گواهی تمکن مالی ، به طوری که نشان دهد شما از نظر مالی در وضعیت مطلوبی قرار دارید ،
  7. کپی شناسنامه یا کارت ملی ،
  8. مدرک زبان ترکی. شما می بایست برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان ، مدرک زبان مرتبط ارائه نمائید.

ارسال درخواست (Submit your application)

پس از گردآوری مدارک مورد نیاز و بررسی تکمیل بودن آن ها منطبق بر الزامات دانشگاه ، می توانید برای ارسال درخواست خود اقدام نمائید. اکثر دانشگاه های ترکیه از سیستم ثبت درخواست آنلاین Uni-Assist   استفاده می کنند.

انتظار برای دریافت جواب پذیرش (Wait for the admission letter)

زمانی که دانشگاه تائیدیه مبنی بر دریافت مدارک ارسالی شما را برایتان ارسال کرد ، می بایست منتظر بمانید تا مرحله بررسی مدارک طی شود. مدت زمان بررسی مدارک شما به میزان زیادی به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. پرونده های دریافتی توسط دانشگاه های مطرح ترکیه ، بالا است و طبیعی است که مدت زمان بررسی مدارک توسط آن ها نیز بیشتر به طول خواهد انجامید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید