لوگو صبا ویزا
بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان و جزئیات ثبت نام در آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

آلمان دارای سابقه‌ای طولانی در تاسیس و حمایت از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. این کشور همواره یکی از کانون‌های مهم پیشرفت علم و دانش در سطح جهان به‌شمار می‌رفته و دارای تعداد زیادی دانشگاه و مؤسسه پژوهشی معتبر در سطوح ملی و بین‌المللی است. این مقاله به بررسی و معرفی جایگاه و ویژگی‌های برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان خواهد پرداخت که در زمینه آموزش پزشکی و تحقیقات علوم پایه و بالینی، از رتبه و شهرت بین‌المللی برخوردار هستند.

فهرست عناوین

ضرورت شناخت بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان

برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان، داوطلبان می‌توانند به دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های عمومی یا خصوصی مراجعه کنند. دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های عمومی از لحاظ هزینه‌های تحصیلی بسیار مقرون‌به‌صرفه و حتی رایگان هستند، اما رقابت برای ورود به این دانشکده‌ها بسیار زیاد است. به‌طوری‌که متقاضیان باید سوابق تحصیلی درخشان، نمره عالی در آزمون زبان آلمانی و نتایج برتر در آزمون ورودی این دانشکده‌ها را ارائه دهند. از سوی دیگر، دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌های تحصیلی بالاتری دارند، ولی شرایط ورود به آنها نسبتاً ساده‌تر است. در هر دو نوع دانشکده پزشکی، مدت تحصیل در آلمان شش سال و سه ماه است که با یک آزمون دولتی به پایان می‌رسد.

طبق آخرین رتبه‌بندی مؤسسه Research.com در سال 2023، بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان شامل دانشگاه پزشکی برلین، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ است. این دانشگاه‌ها بر اساس شاخص‌هایی همچون عملکرد پژوهشی برجسته، تعداد ارجاعات زیاد و رتبه‌های بالا در نمایه‌های بین‌المللی معتبر انتخاب شده‌اند. همچنین هر یک از این دانشگاه‌های پزشکی مجهز به بیمارستان‌های آموزشی متعدد و با تخصص‌های گوناگون هستند که متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی آن‌ها مراجعه کنند. امیدوارم این توضیحات در خصوص نحوه تحصیل در رشته پزشکی و معرفی برترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان مفید واقع شده باشد.

بهترین دانشگاه پزشکی در آلمان

شرایط پذیرش در بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان

متقاضیان باید برای پذیرش در بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان، شرایط مختلفی را برآورده کنند. اولاً داشتن مدارک تحصیلی برجسته ضروری است. متقاضیان باید حداقل مدرک دیپلم یا معادل آن را با نمرات عالی اخذ کرده باشند. همچنین برخی از دانشگاه‌ها نیازمند ارائه مدرک کارشناسی یا حداقل سال اول کارشناسی با نمرات بسیار بالا هستند. برای تحصیل رشته پزشکی در آلمان باید این الزامات را در نظر گرفت.

ثانیاً، تسلط بر زبان آلمانی در سطح B2 یا C1 الزامی است که با ارائه نمرات آزمون‌های معتبر مانند DSH یا TestDaF نشان داده می‌شود. بدون داشتن گواهی زبان، امکان پذیرش وجود ندارد. علاوه بر این، برخی دانشگاه‌ها آزمون‌های ورودی تخصصی مانند TMS و Ham-Nat برای سنجش دانش پایه‌ی پزشکی متقاضیان برگزار می‌کنند. همچنین برای بررسی انگیزه و علاقه‌ی داوطلبان، مصاحبه‌ی حضوری یا آزمون‌های شفاهی نیز برگزار می‌شود. دانشگاه‌ها معمولاً شرایط ویژه‌ی خود را برای پذیرش دارند. لذا توصیه می‌شود پیش از درخواست، داوطلبان نسبت به بررسی دقیق مراحل پذیرش اقدام کنند.

ردیفشرایط پذیرش
1مدرک کارشناسی علوم پایه (پزشکی، زیست‌شناسی، شیمی و …) با معدل بالا
2گذراندن آزمون زبان آلمانی حداقل در سطح B2
3موفقیت در آزمون ورودی تخصصی دانشگاه
4توصیه‌نامه از اساتید دانشگاه محل تحصیل قبلی
5مدارک و مستندات فعالیت‌های پژوهشی، علمی و آموزشی
6تکمیل فرم‌های درخواست پذیرش و ارائه مدارک شناسایی
7پذیرش در مصاحبه حضوری (در صورت لزوم)
8احراز توانایی مالی برای پرداخت شهریه (برای دانشجویان غیرآلمانی)

دانشگاه برلین: تجربه پزشکی در پایتخت آلمان

دانشگاه برلین یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی در اروپا است. این دانشگاه بیش از ۳۰۰ سال سابقه دارد و تاکنون چهار برنده جایزه نوبل در زمینه فیزیولوژی یا پزشکی را تربیت کرده است. این دانشگاه همچنین در رتبه‌بندی THE برای سال ۲۰۲۴، به عنوان یکی از ۳۰ دانشگاه پزشکی برتر جهان و در بین دانشگاه های آلمان به عنوان اولین رتبه شناخته شده است.

در دانشگاه برلین، شما می‌توانید تجربه پزشکی منحصر به فردی را کسب کنید. این دانشگاه دارای چهار کمپوس در سراسر شهر برلین است که شامل حدود ۱۰۰ کلینیک و بخش مختلف پزشکی هستند. شما می‌توانید در این کلینیک‌ها با بیماران واقعی مواجه شوید و از پزشکان و متخصصان مجرب آموزش ببینید. این دانشگاه همچنین دارای گروه‌های پژوهشی متنوع و نوآورانه‌ای است که در زمینه‌های مختلف پزشکی فعالیت می‌کنند و نتایج آن‌ها را به بهبود درمان بیماران تبدیل می‌کنند. شما می‌توانید در این پروژه‌های پژوهشی مشارکت کنید و از آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پزشکی آگاه شوید.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ: برترین‌ها در تحقیقات پزشکی

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان است که در سال ۱۴۷۲ تأسیس شده است. این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده و بیش از ۵۰۰۰ استاد و محقق است که در زمینه‌های مختلف علمی و انسانی فعالیت می‌کنند. دانشکده پزشکی این دانشگاه یکی از بزرگترین و پیشروترین مراکز تحقیقاتی پزشکی در اروپا است که با همکاری بیمارستان‌های گروهادرن و شهر مونیخ، خدمات درمانی و آموزشی را به بیماران و دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ در زمینه تحقیقات پزشکی، دارای رتبه‌ها و افتخارات بسیاری است. این دانشگاه تنها دانشگاه آلمانی است که همه ۸ مرکز آلمانی تحقیقات بهداشتی را در خود جای داده است. این دانشگاه همچنین در رتبه‌بندی THE برای سال ۲۰۲۴، به عنوان یکی از ۵۰ دانشگاه پزشکی برتر جهان و دومین دانشگاه پزشکی در آلمان شناخته شده است. این دانشگاه تاکنون ۱۱ برنده جایزه نوبل در زمینه فیزیولوژی یا پزشکی را تربیت کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هارالد تس اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ برای کشف ژن‌های مسئول ساعت بیولوژیکی این جایزه را دریافت کرد

دانشگاه هایدلبرگ: ترکیب سنت و نوآوری در پزشکی

دانشگاه هایدلبرگ از گزینه‌های مهم پیش روی شماست که نباید از کنار آن به راحتی بگذرید. دانشگاه دارای دو دانشکده پزشکی است: دانشکده پزشکی هایدلبرگ و دانشکده پزشکی منهایم. هر دو دانشکده با توجه به سنت و تاریخ غنی خود، به نوآوری و پیشرفت در علوم پزشکی می‌پردازند.  دانشگاه هایدلبرگ برنامه‌های تحصیلی متنوعی در زمینه پزشکی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌های کارشناسی ارشد در پزشکی نوآورانه، پژوهش پزشکی ترجمه‌ای و مهندسی پزشکی اشاره کرد.

این برنامه‌ها به دانشجویان فرصت می‌دهند که در محیطی بین‌المللی و مشارکتی، دانش و مهارت‌های لازم برای انجام تحقیقات پیشرو در حوزه‌های مختلف پزشکی را کسب کنند. این دانشگاه همچنین با صنعت و نهادهای دیگر همکاری می‌کند تا از نوآوری و کارآفرینی در پزشکی حمایت کند. دانشگاه هایدلبرگ با ترکیب سنت و نوآوری، به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه پزشکی شناخته می‌شود. چنانچه به دنبال آوسبیلدونگ پزشکی در آلمان هستید، این مورد هم مناسب خواهد بود.

دانشگاه هامبورگ: مرکز برجسته آموزش پزشکی در آلمان

دانشگاه هامبورگ یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان است که دارای دانشکده پزشکی مشترک با بیمارستان دانشگاهی هامبورگ-اپندورف (UKE) است. این دانشکده پزشکی از سال ۱۷۲۸ تاسیس شده و به عنوان یکی از مراکز پیشرو در آموزش و تحقیقات پزشکی شناخته می‌شود. دانشکده پزشکی هامبورگ برنامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف پزشکی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به پزشکی عمومی، پزشکی دندان، پزشکی مولکولی، پزشکی بالینی و پزشکی تجربی اشاره کرد.

دانشگاه هامبورگ همچنین دارای بیش از ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی و موسسه پزشکی است که در زمینه‌های مختلف پزشکی فعالیت می‌کنند. این مراکز و موسسات با همکاری بیمارستان دانشگاهی UKE و دیگر نهادهای داخلی و خارجی، به انجام پروژه‌های تحقیقاتی بین‌رشته‌ای و بین‌المللی می‌پردازند. دانشگاه هامبورگ با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته، به ارتقای سطح علمی و کیفیت آموزش پزشکی در آلمان کمک می‌کند. دانشگاه هامبورگ با توجه به رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، به عنوان یکی از مراکز برجسته آموزش پزشکی در آلمان و جهان شناخته می‌شود.

دانشگاه های پزشکی در آلمان

دانشگاه گوتینگن: پیشرو در پزشکی و تحقیقات

دانشگاه گوتینگن یکی از بزرگترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های آلمان است که دارای دانشکده پزشکی مشترک با بیمارستان دانشگاهی گوتینگن-اپندورف (UMG) است. این دانشکده پزشکی از سال ۱۷۳۷ تاسیس شده و به عنوان یکی از مراکز پیشرو در آموزش و تحقیقات پزشکی شناخته می‌شود. دانشکده پزشکی گوتینگن برنامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف پزشکی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به پزشکی عمومی، پزشکی دندان، پزشکی مولکولی، پزشکی بالینی و پزشکی تجربی اشاره کرد.

دانشگاه گوتینگن همچنین دارای بیش از ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی و موسسه پزشکی است که در زمینه‌های مختلف پزشکی فعالیت می‌کنند. این مراکز و موسسات با همکاری بیمارستان دانشگاهی UMG و دیگر نهادهای داخلی و خارجی، به انجام پروژه‌های تحقیقاتی بین‌رشته‌ای و بین‌المللی می‌پردازند. دانشگاه گوتینگن با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته، به ارتقای سطح علمی و کیفیت آموزش پزشکی در آلمان کمک می‌کند. وکیل مهاجرت به آلمان به شما کمک می‌کند تا از این دانشگاه پذیرش بگیرید پس از این جهت نگرانی به خود راه ندهید.

دانشگاه تکنیکال مونیخ: نوآوری در آموزش پزشکی

دانشگاه فنی مونیخ در سطح دانشکده دارای  4618 نفر دانشجو است که یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان را تشکیل می‌دهد. دانشکده پزشکی و بهداشت دانشگاه فنی مونیخ به بهبود سلامت و کیفیت زندگی از طریق پژوهش و آموزش متعهد است. این دانشکده عوامل کلیدی شکل‌دهنده به سلامت را شناسایی کرده و مفاهیم مبتنی بر شواهد برای حفظ سلامت جسمی و روانی را ترویج می‌کند.

این دانشکده بر درک علل اصلی بیماری‌ها و ارتقای تشخیص زودهنگام برای پیشگیری از بیماری تمرکز دارد. با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، آن‌ها تلاش می‌کنند راهبردهای سفارشی‌شده برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها را توسعه دهند که از ارتقای سلامت تا راه‌حل‌های درمانی را در بر می‌گیرد. هدف نهایی این دانشگاه اعمال نوآوری‌های علمی برای کشف مکانیسم‌های بیماری و ایجاد درمان‌های مؤثری است که بتواند در عمل پزشکی واقعی مورد استفاده قرار گرفته و منجر به دستیابی به سلامت و حال بهتر شود.

دانشگاه هامبورگ: محیطی ممتاز برای یادگیری پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه هامبورگ نقش بسزایی در مرکز پزشکی دانشگاهی هامبورگ-ایپندورف (UKE) ایفا می‌کند. این دانشکده با امتیاز 0.95 از 1، دارای جایگاه 112 از 250 در رتبه‌بندی اشتغال‌پذیری است و تمرکز اصلی آن بر آموزش، تحقیقات و آموزش پزشکی پیشرفته است. شهر هامبورگ از تحقیقات و تلاش‌های آموزشی این دانشکده حمایت مالی می‌کند و دانشکده نیز این حمایت‌ها را به صورت مؤثر در بخش‌های مورد نیاز خود تخصیص می‌دهد.

همکاری نزدیک دانشکده پزشکی با مراکز بالینی UKE از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که باعث می‌شود تحقیقات پزشکی و مراقبت از بیماران دست در دست هم کار کنند و یکدیگر را حمایت نمایند. این ارتباط نزدیک برای موفقیت دانشگاه‌های پزشکی بسیار حیاتی محسوب می‌شود. دانشکده پزشکی دانشگاه هامبورگ دارای 18 برنامه در سطح دانشکده با 3404 دانشجو و 12 مرکز تحقیقاتی است. برخی از برنامه‌های ارائه شده در این دانشگاه شامل موارد زیر است.

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • مامایی
  • علوم زیستی مولکولی
  • بیوانفورماتیک

دانشگاه فرایبورگ: نقطه عطفی در آموزش پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه فرایبورگ با امتیاز 0.93 از 1 و رتبه 218 از 250 در زمینه اشتغال‌پذیری، از جایگاه برتر جهانی برخوردار است. این دانشکده با همکاری نزدیک با مرکز پزشکی-دانشگاه فرایبورگ، تلاش زیادی برای افزایش سطح مراقبت‌های پزشکی جامعه انجام می‌دهد. تحقیقات گسترده و موفقیت‌آمیز دانشکده با مشارکت سایر دانشکده‌ها، موسسات تحقیقاتی و همکاران بین‌المللی، مرزهای دانش پزشکی را تغییر داده و نوآوری را تقویت می‌کند.

دانشجویان پزشکی دانشگاه فرایبورگ از همان ترم اول، پایه‌ای محکم در دانش نظری، مهارت‌های حرفه‌ای و روش‌های علمی دریافت می‌کنند. آنها با الهام از تاریخ 560 ساله این دانشکده، خود را در مقدمه علوم پزشکی می‌بینند. این دانشکده دارای 9 برنامه آموزشی در سطح دانشکده با 3850 دانشجو و 12 مرکز تحقیقاتی است و برنامه‌هایی مانند داروسازی، پزشکی دندانپزشکی، پزشکی مولکولی، علوم پرستاری و علوم مامایی ارائه می‌دهد.

دانشگاه ابرهارد کالز توبینگن: تحقیقات پیشرفته و بالینی در زمینه پزشکی

دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن، واقع در شهر دانشگاهی زیبای توبینگن، یکی از معتبرترین بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان به شمار می‌رود. دستاوردهای پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی این دانشگاه، شهرت بین‌المللی یافته است. این دانشگاه با چندین برنده جایزه نوبل به ویژه در حوزه‌های پزشکی و شیمی مرتبط بوده است.

بخش پزشکی دانشگاه توبینگن متشکل از کلینیک‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و منابع آموزشی، به عنوان یک مرکز آموزش پزشکی پیشرو در منطقه بادن-وورتمبرگ شناخته می‌شود. این دانشکده پزشکی با امتیاز 0.95 از 1، دارای 9 برنامه آموزشی در سطح دانشکده با 4717 دانشجو و 5 مرکز تحقیقاتی بوده و برنامه‌هایی همچون داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی پزشکی، پزشکی مولکولی، پرستاری، علوم مامایی، علوم اعصاب و پزشکی مبتنی بر جمعیت را پوشش می‌دهد. با توجه به جایگاه علمی برجسته و رتبه بالای این دانشگاه، دانش آموختگان آن فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوانی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در اختیار دارند.

بهترین دانشگاه های پزشکی در کشور آلمان

دانشگاه هانوفر: تجربه فناوری و پزشکی

دانشکده پزشکی هانوفر با امتیاز 0.96 از 1، جایگاه برجسته‌ای را در میان کلینیک‌های دانشگاهی برتر آلمان کسب کرده است. این موفقیت ناشی از تمرکز این دانشکده بر اولویت‌بندی بودجه در حوزه‌های تحقیقات، درمان‌های پزشکی و رویکردهای آموزشی پیشرفته است. تأکید منحصر به فرد دانشکده پزشکی هانوفر بر تعالی علم پزشکی، آن را به عنوان تنها دانشگاه در آلمان که اختصاصاً به حوزه پزشکی می‌پردازد، متمایز کرده است.

همکاری‌های پژوهشی استثنایی این دانشکده در برنامه‌های تعالی فدرال و ایالتی به رسمیت شناخته شده است. دانشکده پزشکی هانوفر با 9 برنامه آموزشی و 7 مرکز تحقیقاتی، میزبان 3600 دانشجو است و در رشته‌هایی همچون داروسازی، دندانپزشکی، مامایی، بیوشیمی، پزشکی زیستی، علوم داده‌های پزشکی زیستی، بیماری‌های عفونی و سلامت عمومی دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه بن؛ فرصت تحصیل پزشکی در قلب آلمان

برنامه پزشکی دانشگاه بن با امتیاز 0.83 از 1 و رتبه 208 از 250 در زمینه اشتغال‌پذیری، بر آموزش دانشجویان در خصوص کارکرد بدن انسان و تأثیر بیماری‌ها بر آن تمرکز دارد. هدف این برنامه تربیت پزشکانی ماهر است که بتوانند بیماری‌ها را تشخیص و درمان نموده و در عین حال به ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و توانبخشی کمک کنند. همین ویژگی‌ها سبب شده این مورد هم در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان قرار بگیرد.

این برنامه شامل مراحل مختلفی است که دانشجویان در آن به مطالعه زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی پرداخته و با ساختار و عملکرد بدن آشنا می‌شوند. سپس با انواع بیماری‌ها و روش‌های تشخیص و درمان آن‌ها آشنا خواهند شد. دانشکده پزشکی دانشگاه بن با 6 برنامه آموزشی، 3500 دانشجو و 26 مرکز تحقیقاتی، در رشته‌هایی همچون مامایی، پزشکی انسانی، ایمنی‌شناسی و عفونی‌شناسی پزشکی، علوم اعصاب و دندانپزشکی فعالیت می‌کند.

سوالات متداول

آیا دانشگاه‌های پزشکی آلمان، بورسیه یا تسهیلاتی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر دارند؟

بله، بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی برتر آلمان بورس‌های تحصیلی متنوعی را برای جذب دانشجویان بین‌المللی با استعداد برقرار کرده‌اند. همچنین امکان تقاضای وام تحصیلی دانشجویی با شرایط مناسب از دولت آلمان برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل وجود دارد.

آیا مدرک پزشکی از آلمان، در سطح جهانی اعتبار دارد؟

بله، مدارک پزشکی صادر شده توسط دانشگاه‌های معتبر آلمان، از جمله مدارکی هستند که در سطح جهانی به رسمیت شناخته می‌شوند و فرد را قادر می‌سازند تا به عنوان یک پزشک عمومی یا متخصص در بسیاری از کشورها مشغول به فعالیت شود و مجوزهای لازم را کسب کند.

مهم‌ترین زمینه‌های تخصصی مورد توجه دانشگاه‌های پزشکی آلمان چیست؟

رشته‌های مختلفی همچون سرطان‌شناسی، مغز و اعصاب، قلب و عروق، ژنتیک پزشکی، ایمنی‌شناسی، پزشکی ترمیمی و بازساختی، و همچنین حوزه‌های نوین و میان‌رشته‌ای مانند بیوانفورماتیک، زیست‌فناوری و پزشکی دیجیتال بیشتر مورد توجه هستند.

شرایط ورود به دانشگاه‌های پزشکی آلمان برای دانشجویان خارجی چیست؟

علاوه بر مواردی همچون مصاحبه و ارزیابی توانایی‌های علمی، داشتن مدرک زبان آلمانی، مدرک کارشناسی علوم پایه در رشته‌های مرتبط و معدل مناسب، از شرایط اصلی ورود به دانشگاه‌های پزشکی برای دانشجویان خارجی است.

سخن پایانی

آلمان دارای تعداد زیادی دانشگاه پزشکی برتر و معتبر در سطح جهان است که از لحاظ کیفیت آموزشی، تحقیقات پیشرفته، امکانات بالینی، فرصت‌های شغلی و رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، جزو بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شوند. از ویژگی‌های بارز این دانشگاه‌ها می‌توان به تلفیق آموزش‌های نظری و عملی، امکانات پژوهشی پیشرفته، استادان و محققان برجسته، همکاری‌های بین‌رشته‌ای و بین‌المللی و نرخ بالای اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان اشاره کرد. در صورتی که شما هم به دنبال تحصیل پزشکی در آلمان هستید، بهتر است که فرایند اخذ پذیرش و ویزا را به تیم حرفه‌ای موسسه مهاجرتی صباویزا بسپارید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید