لوگو صبا ویزا

معرفی بهترین کشورها برای شغل پرستاری

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه معرفی بهترین کشورها برای شغل پرستاری و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

پرستاری از جمله مشاغلی است که در تمامی کشورها نیازمند نیروی کار است. برخی از کشورهای خارجی به دلیل افزایش جمعیت یا پیری جمعیت، نیازمند نیروی کار خارجی هستند و شرایط بسیار خوبی را نیز برای پرستاران فراهم کرده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین کشورها برای شغل پرستاری بپردازیم، پس اگر پرستار هستید یا قصد تحصیل در این رشته را دارید با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین مقصد مهاجرتی را انتخاب کنید.

فهرست عناوین

شرایط پرستاران در کشورهای خارجی از نظر تحصیل و کار

همانطور که می‌دانید کادر درمان جزو نیروهای ضروری یک کشور هستند و همواره برای رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری موقعیت‌های شغلی مناسبی وجود دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری را دارید، می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی به کشورهای اروپایی، کشورهای آسیایی یا کانادا مهاجرت کنید. لازم به ذکر است که پس از فارغ‌التحصیلی و دریافت مدرک خود می‌توانید به عنوان پرستار در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های دولتی و خصوصی آن کشور مشغول به کار شوید. پرستاری شغل بسیار سختی است، پس باید در وهله اول به این رشته علاقه داشته باشید. به عنوان پرستار در کشورهای اروپایی و کانادا می‌توانید درآمد بسیار خوبی کسب کنید.

شرایط پذیرش مدرک تحصیلی متقاضیان خارجی شغل پرستاری

پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری جزو آن دسته از مشاغلی هستند که با جان انسان‌ها در ارتباط هستند و به همین دلیل هم افرادی که در کشورهای مختلف تحصیل می‌کنند و با هدف تصئی یک شغل وارد کشور دیگری می‌شوند، باید مراحلی را طی کنند تا مدرک آن‌ها مورد پذیرش سازمان بهداشت و درمان آن کشور قرار بگیرد.

اگر برای شغل پرستاری در کشوری خارجی اپلای کرده‌اید، باید مدارک شما بر اساس قوانین سازمان بهداشت و درمان آن کشور ارزیابی، بررسی و معادل سازی شود. پس از معادل سازی مدارک، لازم است تا در یک دوره کارورزی شرکت کنید و پس از آن می‌توانید در یکی از بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی، کلینیک‌ها، مراکز درمانی، خانه سالمندان یا حتی به عنوان پرستار فریلنس یا پرستار خانگی مشغول به کار شوید.

بهترین کشورها برای شغل پرستاری و مهاجرت

پرستاری از جمله مشاغلی است که در کشورهای اروپایی تقاضای بالایی دارد. البته در برخی از کشورهای آسیایی و کانادا نیز خواهان بسیاری دارد. از جمله این کشورهای اروپایی و آسیایی می‌توان به سوئد، دانمارک و عمان اشاره کرد. در ادامه توضیحات کاملی در مورد نحوه معادل سازی مدارک و اشتغال پرستاران در هر کدام از این کشورها ارائه می‌کنیم.

شرایط اشتغال در دانمارک برای پرستاران

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران، کشور دانمارک است. دانمارک در حال حاضر شرایط بسیار مساعدی را برای پزشکان، پرستاران و کادر درمان خارجی فراهم کرده است. برای معادل سازی باید ابتدا مدارک خود را به این کشور ارسال کنید. مدارک علمی، تحصیلی و سوابق شغلی شما توسط سازمان بهداشت و درمان این کشور بررسی شده و پس از تأیید می‌توانید ویزای دانمارک را دریافت کنید. برای دریافت ویزای کاری این کشور نیازی نیست به زبان دانمارکی مسلط باشید و می‌توانید زبان دانمارکی را در این کشور آموزش ببینید.

به این ترتیب شما به عنوان پرستار و پس از ورود به خاک دانمارک، به مدت 3 سال فرصت دارید تا سطح زبان دانمارکی خود را به سطح IDansk3 برسانید. پس از اینکه به زبان دانمارکی مسلط شدید می‌توانید وارد بازار کار این کشور شوید.

جالب است بدانید که بر خلاف بسیاری از کشورها، پس از معادل سازی مدارکتان، نیازی به شرکت و قبولی در آزمون تئوری نبوده و البته نیازی هم نیست در دوره کارورزی شرکت کنید. تنها شرط پذیرش، تسلط به زبان دانمارکی و البته معادل سازی مدارک شما است. این موضوع یکی از بزرگترین محاسن اشتغال به عنوان پرستار در دانمارک است.

لازم به ذکر است که پس از تأیید و معادل سازی مدارک، می‌توانید همزمان خانواده خود را نیز وارد دانمارک کنید. همسر شما نیز  با شرط تسلط بر زبان دانمارکی، می‌تواند در یک شغل تمام وقت مشغول به کار شود.

 

شرایط اشتغال در سوئد برای پرستاران

سوئد از جمله کشورهایی است که متقاضیان زیادی برای مشاغل مختلف دارد، علت آن هم رفاه اجتماعی و سطح بالای کیفیت زندگی در این کشور است. به همین دلیل هر ساله پزشکان و پرستاران زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. جالب است بدانید که کشور سوئد برای انجام پروسه معادل سازی مدارک، به متقاضیان خود ویزا می‌دهد. کلیه پرستارانی که مدرک خود را دریافت کرده و به مدت حداقل 3 سال سابقه کاری در رشته خود و در کشور مبداء دارند، می‌توانند برای معادل سازی اقدام کنند.

طبق قوانین و مقررات سازمان بهداشت و درمان سوئد، متقاضی ابتدا باید مدارک خود را جهت بررسی ارسال کند. اگر مدارک شما توسط اداره بهداشت و درمان این کشور تأیید شد می‌توانید وارد خاک این کشور شده و مراحل معادل سازی را انجام دهید.

مراحل معادل سازی مدارک پرستاران، با یادگیری زبان سوئدی آغاز می‌شود. علت این امر هم افزایش توانایی برقراری ارتباط شما به عنوان یک پرستار با بیماران و البته کادر درمان محل کارتان است. اگر میزان تسلط شما بر زبان سوئدی در سطح C1 باشد می‌توانید باقی مراحل معادل سازی را طی کنید. نگران نباشید شما به عنوان پرستار حدود 1 سال فرصت دارید تا زبان سوئدی را آموزش ببینید. لازم به ذکر است که برای شرکت در کلاس‌های سوئدی برای افراد خارجی باید هزینه پرداخت کنید.

پس از اینکه مدرک زبان سوئدی را دریافت کردید می‌توانید در دوره‌های تئوری و عملی شرکت کنید. دوره‌های تئوری به منظور آشنایی شما با قوانین و مقررات و نحوه کار به عنوان کادر درمان سوئد برگزار می‌شود و دوره عملی نیز شامل کارورزی است. دوره تئوری و عملی حدود 6 ماه زمان می‌برد و پس از اتمام موفقیت‌آمیز آن‌ها می‌توانید در یکی از بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های خصوصی یا دولتی کشور سوئد مشغول به کار شوید. یکی از معایب پروسه معادل سازی مدارک، دوره کوتاه 1 ساله برای تسلط بر زبان سوئدی است که ممکن است برای برخی افراد سخت باشد.

شرایط اشتغال در کانادا برای پرستاران

کانادا یکی از محبوبترین کشورها برای مهاجران ایرانی است، تفاوتی ندارد که از چه طریقی برای مهاجرت اقدام می‌کنید، کانادا همواره یکی از گزینه‌های مهاجرت برای کلیه متقاضیان است. کسانی که برای شغل پرستاری در کانادا اقدام می‌کنند می‌توانند از ویزای Skill Worker استفاده کنند. این ویزا دارای امتیازاتی برای پرستاران و کادر درمان است.

به عنوان یک پرستار باید پروسه یک ساله معادل سازی را پشت سر بگذارید تا بتوانید وارد بازار کار کانادا شوید. یکی از مزایای کار در کانادا این است که زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسه است و نیازی نیست زمان یا سختی زیادی برای یادگیری این زبان بکشید چون تقریباً بیس آن را دارید.

بر خلاف سوئد، کانادا برای معادل سازی مدارک به متقاضیان خود ویزا اعطا نمی‌کند. بنابراین به عنوان یک پرستار می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی یا ویزای کاری اقدام به معادل سازی مدارک خود کنید.

شرایط اشتغال در عمان برای پرستاران

همه ما با کشور عمان آشنا هستیم. عمان از جمله کشوهای حوزه خلیج فارس است و سالانه متقاضیان زیادی برای مهاجرت از کشور ایران دارد. اقتصاد این کشور بر فروش نفت و گاز استوار است و به همین دلیل دارای اقتصادی رو به رشد و البته شرایط مساعد زندگی است.

پزشکان، پرستاران و کادر درمان، برای اشتغال در عمان نیز باید مدارک خود را معادل سازی کنند. یکی از مهمترین بخش‌های معادل سازی در عمان، آزمون تئوری یا پرومتریک است که به زبان انگلیسی و در کشورهای امارات، مالزی، ترکیه و عمان برگزار می‌شود. همانطور که می‌بینید آزمون پرومتریک در ایران برگزار نمی‌شود و متقاضیان ایرانی باید برای شرکت در این آزمون به یکی از این کشورها سفر کنند.

متقاضیان تا 3 بار اجازه شرکت در آزمون پرومتریک را دارند، پس اگر در مرتبه اول قبول نشدید نگران نباشید. پس از اینکه در آزمون پرومتریک قبول شدید، می‌توانید مدارک خود را جهت ارزیابی و بررسی، به عمان ارسال کنید. پس از ارزیابی مدارک شما توسط سازمان بهداشت عمان و پشت سر گذاشتن موفق این مرحله، به یک مصاحبه حضوری دعوت خواهید شد. با قبولی در این مصاحبه، اجازه کار در عمان را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز به عنوان همراه به کشور عمان ببرید.

میزان درآمد پرستاران در کشورهای خارجی

یکی از مهمترین عوامل در تعیین سطح حقوق پرستاران در کشورهای خارجی سابقه کاری و تخصص این افراد است. بنابراین هر چقدر سابقه کاری بیشتری داشته باشید احتمال دریافت حقوق بیشتر برای شما نیز افزایش پیدا می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، دانمارک یکی از بهترین کشورها برای شغل پرستاری است و میزان درآمد یک پرستار در این کشور عددی بین 9 هزار یورو تا 22 هزار یورو در ماه است.

پرستاری از جمله مشاغلی است که در کلیه کشورهای دنیا متقاضیان بسیاری دارد. اما برخی از کشورها شرایط بهتری را برای مهاجران خارجی فراهم کرده‌اند. ما در این مقاله به معرفی بهترین کشورها برای شغل پرستاری پرداخیتم و امیدواریم که براحتی بتوانید مراحل معادل سازی مدارک خود و اشتغال در یکی از این کشورها را انجام دهید. اگر در رابطه با فرآیند معادل سازی و اخذ ویزای کاری برای رشته پرستاری نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان و وکلای خبره صبا ویزا می‌توانند شما را راهنمایی کنند. شما کدام کشور را برای مهاجرت کاری به عنوان یک پرستار انتخاب می‌کنید؟

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. مژگان خدا بنده لو
    30 دی 1399
    پاسخ

    آینده

  2. مژگان خدا بنده لو
    30 دی 1399
    پاسخ

    برای زنده ماندن
    نه زندگی کردن

برای مشاوره رایگان کلیک کنید