لوگو صبا ویزا
تجربه کانادایی چیست

تجربه کانادایی چیست؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تجربه کانادایی چیست به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

این سؤال که تجربه کانادایی چیست؟ ذهن بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا را به خود مشغول کرده است. راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و انواع ویزای کانادا نیز به متقاضیان واجد شرایط داده می‌شود. هر یک از این ویزا‌ها می‌توانند طولانی و یا کوتاه مدت باشند. به طور مثال ویزای مولتی کانادا یکی از ویزا‌های کوتاه مدتی است که امکان سفر برای توریست‌ها را به این کشور فراهم می‌کند.

تجربه کانادایی (CEC) یک برنامه مهاجرتی است که به افرادی که حداقل یک سال در کانادا کار کرده اند اجازه می دهد تا به طور دائم مهاجرت کنند. CEC بخشی از سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا است.

دولت کانادا مجموعه کارگران با استعدادی را که در حال حاضر در کانادا مشغول به کار هستند، به رسمیت می شناسد و از آنها می خواهد ساکنان دائمی شوند. این افراد و خانواده هایشان برای زندگی و کار در کانادا برنامه ریزی کرده اند. آیا می‌دانید مزایای تجربه کانادایی چیست؟ در این محتوا، دفتر مهاجرتی صبا ویزا قصد دارد تا به این سؤال و همچنین سؤالات دیگری در این زمینه، پاسخ دهد.

فهرست عناوین

شرایط لازم برای استفاده از برنامه تجربه کانادایی

برنامه تجربه کانادایی برای کارگران ماهری است که تجربه کار کانادایی دارند و می‌خواهند اقامت دائم در این کشور را از آن خود کنند. حال که دانستیم تجربه کانادایی چیست؟ بهتر است با شرایط لازم برای استفاده از این برنامه آشنا شویم.

از جمله شرایطی که لازم است که فرد متقاضی برای استفاده از این برنامه دارا باشد، سطح بالای زبان انگلیسی در نگارش، خواندن، شنیدن و صحبت کردن است.

لازم است که فرد متقاضی حداقل ۱ سال سابقه کار در کانادا داشته باشد. ضروری است که فرد متقاضی ۱۵۶۰ ساعت کار را پر کرده باشد. در صورتی که فرد در یک شغل تمام وقت فعالیت کرده باشد، می‌بایست ۳۰ ساعت در هفته به مدت ۱۲ ماه را پر کرده باشد. در صورتی که فرد متقاضی در شغل پاره وقت مشغول به کار باشد، می‌بایست ۱۵ ساعت در هفته و به مدت ۲۴ ماه کار کرده باشد تا ۱۵۶۰ ساعت مورد نظر برای ورود به این برنامه پر شده باشد.

برنامه تجربه کانادایی

مروری بر امتیازبندی تجربه کانادایی

همانطور که در بالا نیز گفته شد، دو شرط از جمله داشتن مهارت در زبان فرانسه و یا انگلیسی و ۱ سال سابقه کار برای استفاده از برنامه تجربه کانادایی ضروری هستند.

قبولی در یکی از آزمون‌های General IELTS و General CELPIP برای زبان انگلیسی و مدرک TCF و TEF برای زبان انگلیسی مزیت محسوب می‌شود. براین اساس، متقاضیان علاقه‌مند به برنامه تجربه کانادایی در صف انتظار برنامه اکسپرس اینتری قرار خواهند گرفت. بر اساس فاکتور‌های دیگری مانند سن، میزان تحصیلات، مهارت و سطح زبان، سابقه کار در کشور کانادا و همچنین میزان تحصیلات و سطح زبان همسر فرد متقاضی به فرد امتیازی تعلق می‌گیرد که برای پذیرفته شدن در برنامه تجربه کانادایی مؤثر خواهد بود.

مدارک لازم برای شرکت در برنامه تجربه کار کانادایی

آیا می‌دانید مدارک لازم برای تجربه کانادایی چیست؟ لیست مدارکی که باید برای شرکت در برنامه تجربه کار کانادایی مهیا شود، به شرح زیر آورده شده‌اند.

نیاز است که اصل تمامی مدارکی که در ادامه ذکر می‌شود اسکن شده و به شکل آنلاین بر روی سیستم بارگذاری شود. ارائه نسخه کاغذی الزام نخواهد بود. در صورتی که هر یک از مدارک به زبان دیگری غیر از انگلیسی و یا فارسی موجود هستند، می‌بایست ترجمه رسمی شوند.

مدارک هویتی و شناسایی

پاسپورت یا همان گذرنامه از جمله مدارکی است که باید ارائه شود. علاوه بر مدارک شناسایی فرد متقاضی، لازم است که مدارک همسر و یا فرزندان نیز ارائه شود. در صورتی که صاحب سند، هویتی طلاق گرفته و یا همسرش فوت کرده باشد لازم است که سند طلاق و یا گواهی فوت نیز به صورت ترجمه شده ارائه شود.

مدارک تحصیلی

هر مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات باید ارائه شود. در صورتی که فرد متقاضی خارج از کانادا تحصیل کرده است، لازم است که گواهی ارزیابی مدرک تحصیلی خود را نیز ارائه دهد.

مدارک زبان

مدارک زبان چه انگلیسی و یا فرانسوی که مورد تائید اداره مهاجرت است، نیز باید ارائه شود. در صورتی که همسر و فرزندان متقاضی نیز مدرکی دارند که اثبات‌کننده سطح زبان آنهاست، بهتر است که ارائه گردد.

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه از جمله مدارکی است که می‌بایست توسط خود فرد متقاضی و همچنین همسر و فرزندان بالای ۱۸ سالش ارائه شود. در هر کشوری که زندگی کرده باشید لازم است که یک گواهی ارائه دهید. یک گواهی عدم سوء پیشینه ترجمه شده فقط ۶ ماه دارای اعتبار است.

مدارک نشان دهنده سلامت پزشکی

علاوه بر فرد متقاضی، همسر و فرزندان او نیز باید تحت آزمایشات پزشکی قرار گیرند. در این مدرک گواهی می‌شود که فرد متقاضی و همراهانش بیماری خاصی که منجر به ایجاد هزینه‌های سنگین بر دوش سیستم بهداشت کانادا گردد، ندارند. اعتبار این آزمایشات ۱ سال می‌باشد.

این آزمایشات باید در مکان‌هایی که توسط اداره مهاجرت کانادا تائید شده‌اند، صورت پذیرد.

مدارک شغلی

مدارک شغلی از دیگر مدارکی است که باید توسط فرد متقاضی ارائه گردد. در صورتی که از سوی کارفرمای کانادایی دارای نامه جاب آفر نیز باشید، می‌بایست آن را بارگذاری نمایید.

در مدارک شغلی لازم است که عنوان شغلی، نشانی و آدرس محل کار، حقوق سالیانه، ساعات کاری و شرح وظایف فرد نیز لحاظ شده باشد. مشاوران در دفتر مهاجرتی صبا ویزا برای افزایش احتمال پذیرش پیشنهاد می‌کنند که فرد متقاضی فیش حقوقی شرکت‌هایی که در کانادا برای آن‌ها کار کرده است را نیز بارگذاری کرده و به عنوان مدرکی ارائه دهند.

مروری بر مراحل تجربه کانادایی

برای این که بدانید مراحل لازم برای شرکت در برنامه تجربه کانادایی چیست؟، لازم است که این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

مرحله ۱: ایجاد پروفایل

برای این که بتوانید اقامت خود را از طریق برنامه تجربه کانادایی اخذ کنید، لازم است که یک پروفایل اکسپرس انتری برای خودتان ایجاد کنید. هنگام ایجاد پروفایل، نیاز است که مدارک مرتبط با زبان چه انگلیسی و یا فرانسه و همچنین گواهی که مدرک تحصیلی شما را ارزیابی کند ارائه دهید. این گواهی باید توسط افرادی ارائه شود که خارج از کشور کانادا تحصیل کرده‌اند. پروفایل در سایت اداره مهاجرت کانادا باید ساخته شود. توجه کنید که در هنگام ایجاد پروفایل، می‌بایست اطلاعاتی مرتبط با سابقه کار و همچنین  شغل، مدرک تحصیلی و گواهی ارزیابی آن، اطلاعات شخصی و تمکن مالی نیز وارد شود.

مرحله دوم: اخذ دعوتنامه

در این مرحله با توجه به فاکتور‌هایی از جمله سن، سابقه کاری، سطح زبان، تحصیلات و دیگر موارد امتیازی به پرونده شما داده می‌شود. امتیاز داده شده بین ۰ تا ۱۲۰۰ خواهد بود.

مرحله ۳: ارسال درخواست

قطعاً در این مرحله شما دعوتنامه‌ای را دریافت کرده‌اید. حالا به مدت ۶۰ روز وقت دارید تا مدارک و اسناد مورد نیاز را در پروفایل بارگذاری کرده و اطلاعات مورد نظر را تکمیل نمایید. در آخر باید نسبت به پرداخت هزینه‌ها اقدام کرده و درخواستتان را ثبت نمایید. ۲۴ ساعت بعد از این که درخواست ثبت شد، نامه‌ای تحت عنوان رسید دریافت مدارک دریافت خواهید کرد. براساس این رسید، مدارکی که بارگذاری کرده‌اید توسط اداره مهاجرت کانادا دریافت شده است.

مرحله ۴: انگشت‌نگاری

بررسی پرونده شما در این مرحله شروع می‌شود. در این مدت این امکان برای شما مهیاست تا با مراجعه به پروفایل خود، وضعیت پرونده را مشاهده و رؤیت نمایید. در این مرحله، افسر اداره مهاجرت پرونده را به طور کامل بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که کامل هستند. در صورتی که نقصی در مدارک و پرونده وجود داشته باشد، افسر نسبت به بازگرداندن هزینه بررسی مدارک و درخواست اقدام خواهد کرد. مرحله چهارم یا همان انگشت‌نگاری بین ۱ الی ۲ ماه به طول خواهد انجامید.

مرحله ۵: بررسی صلاحیت

در این مرحله لازم است که کلیه مدارک بررسی شوند تا واجد صلاحیت بودن فرد متقاضی برای استفاده از این برنامه ثابت شود. زمانی که این مرحله به خود اختصاص می‌دهد، نسبتاً طولانی است. زیرا علاوه بر این که اعتبار پرونده و مدارک باید بررسی شود، شرایط و واجد صلاحیت بودن فرد متقاضی نیز کنترل خواهد شد.

مرحله ۶: کنترل سوابق

در این مرحله، سوابق فرد متقاضی از نظر ارتکاب جرم، مسائل امنیتی و اشتراک اطلاعات بررسی می‌شود. این مرحله به طور معمول بین ۱ تا ۲ ماه به طول خواهد انجامید. در مورادی که سوابق از نظر اداره مهاجرت دارای شبهه باشد، این مرحله تا ۱ سال به طول خواهد انجامید.

مرحله نهایی: تأیید اقامت دائم

بعد از گذراندن مراحل فوق و تائید شدن پرونده، فرد متقاضی تائیدیه اقامت دائم را دریافت خواهد کرد. بعد از دریافت کردن پیغام درخواست گذرنامه، متقاضی باید گذرنامه را به اداره ویزای کانادا در نزدیکی محل زندگی خود تحویل دهد و ویزای خود را دریافت کند.

تجربه کانادایی

مزایای مهاجرت به کانادا با برنامه تجربه کانادایی

برای داوطلبان مهاجرت به کانادا با برنامه تجربه کانادایی ، سه مزیت متمایز در اکسپرس اینتری وجود دارد.

داوطلبان مهاجرت به کانادا با برنامه تجربه کانادایی حداقل یک سال تجربه کاری در کانادا داشته اند. این یک عامل بسیار با ارزش تحت CRS است و به این ترتیب به این متقاضیان امکان دسترسی به امتیازات CRS برای تجربه کانادایی خود را می دهد. داوطلبان می توانند با درج نامه های سابقه کار از کارفرما(های) خود، مدرکی مبنی بر تجربه کاری ارائه دهند.

از آنجایی که مدارک مورد نیاز حداقل است، درخواست‌های مهاجرت به کانادا با برنامه تجربه کانادایی به سرعت و اغلب در عرض سه تا چهار ماه پردازش می‌شوند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا با برنامه تجربه کانادایی مانند کاندیداهای FSWC و FSTC نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر تمکن مالی ندارند.

نحوه ارزیابی سابقه کار کانادایی

سفارت کانادا معمولاً برای ارزیابی یا تأیید سابقه کار کانادایی با شرکت‌ها تماس نمی‌گیرد. در عوض، اداره مهاجرت ممکن است مدارک دیگری مانند فیش حقوقی، معرفی‌نامه، یا سایر اسنادی که می‌توانند سابقه کار کانادایی را تأیید کنند، درخواست کند. آن‌ها همچنین می‌توانند مستقیماً با متقاضی تماس بگیرند تا در مورد تجربه و سابقه کار کانادایی او سؤالاتی بپرسند.

هزینه ویزای تجربه کانادایی

بعد از مطرح شدن این سؤال که تجربه کانادایی چیست؟ این پرسش به میان می‌آید که هزینه ویزای تجربه کانادایی چقدر می‌باشد. برای مهاجرت و اخذ اقامت از طریق برنامه تجربه کانادایی، لازم نیست که متقاضی گواهی تمکن مالی ارائه دهد. به بیان دیگر، متقاضی ملزم به اثبات توانایی مالی خود و یا داشتن مبلغی در حساب بانکی‌اش نخواهد بود.

برای ثبت درخواست لازم که هزینه‌ای پرداخت شود که در این قسمت به آن پرداخته‌ایم.

متقاضی اصلی باید برای اخذ ویزای تجربه کانادایی ۱۳۶۵ دلار کانادا پرداخت کند. هزینه ویزای تجربه کانادایی برای همسر فرد متقاضی ۱۳۶۵ دلار کانادا و برای هر یک از فرزندان ۲۳۰ دلار کانادا خواهد بود.

مدت زمان صدور ویزای تجربه کانادایی

برنامه تجربه کانادایی یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. معمولاً کمتر از ۴ ماه، درخواست افراد برای اخذ ویزای تجربه کانادایی بررسی خواهد شد و نتیجه به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

مشاغل قابل قبول در روش تجربه کانادایی

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای کار یا تحصیل موقت به کانادا آمده‌اید و عاشق این کشور شده‌اید؟ اگر چنین است، می‌توانید از مهارت‌های خود استفاده کنید و تحت برنامه تجربه کانادایی، اقامت موقتتان را به دائم تبدیل کنید. مشاغلی که در روش تجربه کانادایی قابل قبول هستند در این قسمت آورده شده‌اند.

  • مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی
  • بانکداری، اعتبار و سایر مدیران سرمایه‌گذاری
  • افسران
  • ماموران پلیس
  • مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی
  • مهندسان
  • رؤسای آتش‌نشانی و افسران ارشد آتش‌نشانی
  • مدیران بیمه، املاک و کارگزاری مالی
  • مدیران در مراقبت‌های بهداشتی
  • مدیران خدمات اجتماعی، اجتماعی و اصلاحی
  • مدیران خدمات پستی و پیک
  • مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه
  • مدیران شرکت‌های مخابراتی
  • حسابرسان و حسابداران مالی
  • تحلیلگران مالی و سرمایه‌گذاری
  • نمایندگان اوراق بهادار، دلالان سرمایه‌گذاری و کارگزاران
  • سایر مقامات مالی
  • متخصصان منابع انسانی
  • مشاغل حرفه‌ای در مشاوره مدیریت بازرگانی
  • دستیاران اداری
  • کارمندان بانک، بیمه و سایر کارمندان مالی
  • کلکسیونر‌ها
  • برنامه‌ریزان کنفرانس و رویداد
  • منشی‌های دادگاه
  • متصدیان ورود اطلاعات
  • کارکنان پشتیبانی اداره کل
  • دستیاران اداری حقوقی
  • مدیران املاک

مزایای روش CEC کانادا

روش تجربه کانادایی به عنوان یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، مزایای زیادی را به خود اختصاص داده است. یکی از مزایای استفاده از این روش این است که نیازی نیست متقاضی جاب آفری از کانادا در اختیار داشته باشد. به علاوه، مدت زمان از ثبت درخواست تا تایید کوتاه است و کمتر از ۴ ماه به طول می‌انجامد.

از دیگر مزایای مهاجرت از طریق روش تجربه کانادایی می‌توان به هزینه‌های کمتر برای ثبت درخواست و بررسی مدارک اشاره کرد.

فرد متقاضی مهاجرت از طریق روش تجربه کانادایی می‌تواند در هر یک از استان‌های کانادا به غیر از کبک زندگی کند. از دیگر مزایای این روش این است که ارائه مدارک به صورت کاملاً آنلاین انجام می‌شود و نیازی به ارسال مدارک به شکل کاغذی نیست.

ویزای تجربه کانادایی

معایب روش CEC کانادا

اگرچه روش تجربه کانادایی دارای مزایای زیادی است، اما خالی از عیب هم نیست. یکی از معایب این روش این است که لازم است فرد متقاضی مدارکی را مبنی بر اثبات سابقه کار خود در کانادا ارائه دهد. در حقیقت، این روش مهاجرتی مخصوص افرادی است که تجربه کار در کانادا را داشته‌اند. از دیگر معایب این روش می‌توان به رقابتی بودن آن اشاره کرد. فرد متقاضی برای پذیرش در این برنامه باید تلاش کند تا با ارائه مدارک مستندتر، امتیاز بالاتری را در مقایسه با دیگران کسب کند.

عیب دیگر مهاجرت به این روش این است که حتی اگر واجد شرایط مهاجرت به کانادا با برنامه تجربه کانادایی باشید، هیچ تضمینی برای دریافت دعوتنامه وجود ندارد.

دلایل ریجکتی ویزای تجربه کانادایی

از جمله دلایلی که باعث ریجکت شدن ویزای تجربه کانادایی می‌شود، ارائه گذرنامه مخدوش و یا غیر معتبر می‌باشد. از دیگر دلایلی که منجر به ریجکت شدن ویزا می‌گردد، عدم ارائه سابقه کار کانادایی می‌باشد.

سوالات متداول

آیا داشتن سابقه کار پاره وقت برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تجربه کانادایی قابل قبول است؟ ‌

بله، برای اقدام کردن به مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی کافیست که جمع کل ساعات کار شده  باشد.

آیا داشتن تحصیلات برای مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی ضروری است؟

خیر، ارائه مدرک تحصیلی یکی از الزامات این روش محسوب نمی‌شود. چنانجه بخواهید امتیازتان را برای افزایش احتمال پذیرش بالا ببرید، می‌توانید مدرک تحصیلی نیز ارائه دهید.

آیا برای مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی، لازم است که نامه تمکن مالی ارائه شود؟

خیر، یکی از مزایای مهاجرت از طریق روش تجربه کانادایی این است که به نامه تمکن مالی نیاز نخواهد بود.

سخن پایانی

در این محتوا به این سؤال که تجربه کانادایی چیست؟، پاسخ دادیم. تجربه کانادایی به عنوان یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا راه را برای وارد شدن متقاضیان زیادی به این کشور گشوده است. در صورتی که شما هم قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید، بهتر است با دفتر مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید تا کارشناسان با بررسی شرایطتان بهترین روش را برای مهاجرت پیش پایتان بگذارند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید