لوگو صبا ویزا
دانشگاه رادبود

دانشگاه رادبود هلند

در دانشگاه رادبود هلند به بررسی رنکینگ، ددلاین، شهریه و شرایط تحصیل در این دانشگاه خواهیم پرداخت. برای مشاوره رایگان با مشاوران صباویزا تماس بگیرید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی تحصیلی

دانشگاه رادبود هلند که با نام اختصاری RU نیز شناخته می‌شود، یکی از دانشگاه های هلند است و بسیاری از دانشجویان این مرکز را برای تحصیل در هلند انتخاب می‌کنند. رادبود دانشگاهی دولتی است که در شهر نایمخن در کشو هلند واقع شده است. نام این دانشگاه از سنت رادبود برداشته شده است. سنت رادبود یک اسقف هلندی بود که در قرن نهم زندگی می‌کرد و به دلیل هوش سرشار و حمایت از محرومان و فقرا شهرت زیادی داشت. دانشگاه رادبود هلند به عنوان یک مرکز تحقیقات‌ محور توانسته به جوایز و سطح بالایی از کیفیت در زمینه تحقیقات و آموزش دست یابد. آیا از شرایط پذیرش این دانشگاه خبر دارید؟ در صورتی که قصد مهاجرت به هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلند را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مطلب را مطالعه نمایید.

معرفی دانشگاه رادبود
فهرست عناوین

معرفی دانشگاه رادبود

تأسیس دانشگاه در شهر نایمخن کشور هلند به سال‌های نسبتاً دور باز می‌گردد. اولین دانشگاه نایمخن در سال ۱۶۵۵ افتتاح شد و دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق در آن تحصیل می‌کردند. دانشگاه رادبود هلند در سال ۱۹۲۳ تأسیس شد و یکی از ۱۵۰ دانشگاه برتر در جهان به شمار می‌رود. یکی از دلایل برتری دانشگاه رادبود هلند به دلیل تحقیقات قوی است که توسط دانشجویان، محققین و اساتید این دانشگاه انجام شده است. این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ موفق به اعطای بیش از ۳۹۱ مدرک دکترا و انتشار ۸۳۹۶ مقاله علمی گردید. به منظور تقویت و بهبود تبادلات بین‌المللی، در سال ۲۰۱۶ بود که دانشگاه رادبود به انجمن دانشگاه‌های پژوهشی اروپا ملحق شد.

از جمله فارغ التحصیلان برجسته‌ای که در دانشگاه رادبود هلند تحصیل کرده‌اند می‌توان به بیورن کوپیرز (داور فوتبال فیفا و یوفا)، مارین دکرز (مدیرعامل سابق بایر)، استفانی هاتنهویس (مدیر عامل KPMG هلند)، و کنستانتین نووسلوف (فیزیکدان و برنده جایزه نوبل) اشاره کرد.

دانشگاه رادبود در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است و از نقاط برجسته این دانشگاه می‌توان به پردیس دانشگاهی بسیار سبز و زیبا، محیط آموزشی غنی و با کیفیت و ارائه خدماتی مانند دفاتر پشتیبانی و شغلی اشاره کرد. از جمله ویژگی‌هایی که دانشگاه رادبود را در میان دانشگاه‌های برتر جهان جای داده است، رویکرد شخصی به تدریس و همکاری بین رشته هاست.

رتبه دانشگاه رادبود هلند

رتبه دانشگاه یکی از نکاتی است که دانشجویان قبل از اقدام به تحصیل در هلند در نظر می‌گیرند. براساس یک نظر سنجی، بیشتر دانشجویان از تحصیل در دانشگاه رادبود هلند بسیار راضی بوده‌اند. این دانشجویان اظهار کرده‌اند که کارکنان دانشگاه بسیار به دانشجویان اهمیت می‌دهند و این همان چیزی است که در تحصیل به آن‌ها کمک کرده است. بسیاری از دانشجویان اذعان داشته‌اند که در صورتی که می‌خواستند دوباره دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کنند، دانشگاه رادبود هلند اولین گزینه آن‌ها می‌باشد. سازمان اعتبار بخشی هلند، کلیه رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند را اعتبار بخشی کرده است. طبق رتبه‌بندی که توسط مؤسسه تایمز انجام شده است، این دانشگاه توانسته رتبه ۱۲۳ را بین دانشگاه‌های دنیا به خود اختصاص دهد. این دانشگاه در رشته روانشناسی به رتبه ۶۹ و در رشته‌های هنر و علوم انسانی به رتبه ۹۲ در دنیا دست یافته است. این رتبه‌ها به راحتی تائید می‌کنند که دانشگاه رادبود هلند از توانایی و تخصص بالایی در زمینه روانشناسی، علوم انسانی و هنر برخوردار است.

دانشکده ها

دانشجویان می‌توانند در هفت دانشکده در دانشگاه رادبود به تحصیلات خود بپردازند. این هفت دانشکده عبارتند از:

  • دانشکده فلسفه، الهیات و معارف دینی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده مدیریت نایمخن
  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی

بیش از ۲۲۰۰۰ دانشجو در ۱۰۰ رشته تحصیلی (۵۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۵۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد) تحصیل می‌کنند. ‌آوریل ۲۰۲۱ بود که دانشگاه رادبود ۳۴ برنامه را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه داد که به زبان انگلیسی و هلندی تدریس می‌شوند. هوش مصنوعی، زیست‌شناسی، شیمی، علوم محاسباتی، اقتصاد و تجارت بین‌الملل، مدیریت بازرگانی بین‌المللی، زبان و فرهنگ انگلیسی، فلسفه، سیاست و جامعه و علوم مولکولی رشته‌هایی هستند که در مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

رشته های دانشگاه رادبود

رشته های دانشگاه رادبود

بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در دانشگاه رادبود هلند تدریس می‌شوند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از هنر، زیست‌شناسی، شیمی، پزشکی بالینی، علوم کامپیوتر، فیزیک، ایمونولوژی، بیماری‌های عفونی، میکروبیولوژی، زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک، انکولوژی، علوم گیاهی و جانوری، روانپزشکی/روانشناسی

بهداشت عمومی، محیط زیست و حرفه‌ای، رادیولوژی، پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری پزشکی، علوم اجتماعی و بهداشت عمومی

هزینه های دانشگاه رادبود

تحصیل در دانشگاه و به طور کلی زندگی دانشجویی هزینه دارد. از آنجایی که عادات خرج کردن و سبک زندگی هر کس متفاوت است، پیش‌بینی اینکه دقیقاً به چه مقدار پول نیاز دارید دشوار است. با این حال، اطلاعات زیر باید یک نشانه تقریبی از هزینه‌های دانشجویی در دانشگاه رادبود هلند در اختیار شما قرار دهد.

دانشگاه رادبود دو نوع شهریه از جمله شهریه قانونی و شهریه سازمانی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. اینکه کدام شهریه برای شما اعمال می‌شود به وضعیت شخصی شما، مانند ملیت و تحصیلات قبلی، برنامه تحصیلی شما و اینکه آیا بورسیه تحصیلی (فقط کارشناسی ارشد) دریافت کرده‌اید، بستگی دارد.

شهریه قانونی برای تحصیل در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی (۲۰۲۱-۲۰۲۲) ۲. ۲۰۹ یورو است که شامل دانشجویان اتحادیه اروپا، سوئیس یا سورینامی که هنوز مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد را در این دانشگاه دریافت نکرده‌اند، قابل اجرا است.

اگر معیار‌های شهریه قانونی را ندارید، شهریه‌های سازمانی برای شما اعمال می‌شود. این هزینه‌ها بسته به رشته تحصیلی و سطح بین ۸. ۵۱۲ یورو و 22000 یورو متغیر است.

دانشجویان بین‌المللی نیز باید یک بار هزینه ویزا و اجازه اقامت حدود ۲۱۰ یورو و در برخی از موارد، ۵۱ یورو هزینه برای آزمایش سل بپردازند. به طور کلی، دانشجویان بین‌المللی باید برای یک سال تحصیل و زندگی در هلند به طور متوسط بین ۱۲۹۱۴ تا ۳۳۷۰۰ یورو با احتساب هزینه تحصیل حساب کنند.

امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه

دانشجویان رادبود از طیف وسیعی از امکانات در محوطه دانشگاه بهره می‌برند. پردیس وسیع و سبز در دانشگاه شش کتابخانه با منابع عالی دانشگاهی و فضا‌هایی برای مطالعه یا استراحت را در خود جای داده است.

به عنوان یک دانشجو، تعداد زیادی از فناوری‌های پیشرفته را برای انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها در مؤسسات ما خواهید یافت. این امکانات تحقیقاتی به اندازه برنامه‌های مطالعاتی ما متنوع است، چه علاقه‌مند به مطالعه نحوه پردازش زبان در مغز، ردیابی مراحل چرخه زندگی پشه‌های مالاریا، یا گرفتن اولین تصاویر از یک سیاهچاله باشید.

علاوه بر امکانات آکادمیک، ما میزبان مرکز ورزشی رادبود نیز هستیم تا بتوانید روی بدن و همچنین ذهن تمرکز کنید. این مرکز ورزشی دارای امکانات ورزشی، کلاس‌های بدنسازی و تعدادی تیم باشگاه ورزشی است. با بیش از ۸۰ ورزش ارائه شده، این ورزش توسط دانشجویان ما بهترین در اروپا رتبه‌بندی شده است. دانشجویان ما همچنین از انواع کافه‌ها و رستوران‌های دانشگاه لذت می‌برند، میان‌وعده‌ها، وعده‌های غذایی لذیذ، یا مکانی برای جمع شدن برای نوشیدنی بعد از کلاس‌ها ارائه می‌کنند.

دانشجویانی که از دانشگاه رادبود هلند فارغ التحصیل خواهند شد، از چشم انداز‌های شغلی عالی و بی‌نظیری بهره‌مند خواهند شد. اکثر برنامه‌ها شامل یک دوره کارآموزی است، به این معنی که دانشجویان در حین تحصیل علاوه بر دریافت حمایت از مرکز شغلی رادبود، تجربه کاری ارزشمندی نیز دریافت می‌کنند. براساس آمار بدست آمده، بالغ بر 90 درصد از دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل کرده و از آن فارغ التحصیل شده‌اند توانسته‌اند به شغل خوبی دست یابند.

از دیگر امکانات رفاهی که در دانشگاه رادبود یافت می‌شود، خوابگاه‌های دانشجویی است که در مدت مشخص شده به دانشجو تحویل داده شده و بدین ترتیب دانشجو و خانواده‌اش می‌توانند از بابت تأمین مکانی برای زندگی آسوده‌خاطر باشند.

به عنوان یک فارغ التحصیل، از مدرک بین‌المللی بهره‌مند خواهید شد و رادبود را با مهارت‌های انتقادی و بینش عملی برای ورود به دنیای گسترده‌تر ترک خواهید کرد.

دانشگاه رادبود هلند طیف وسیعی از مزایای دانشجویی را در آموزش، دسترسی و امکانات ارائه می‌دهد:

  • حمایت فردی در کمک به دانش‌آموزان در دستیابی به اهداف تحصیلی خود
  • دسترسی به امکانات و کارکنان تحقیقاتی در سطح جهانی
  • امکانات دانشجویی مانند مرکز ورزشی رادبود، و همچنین رستوران‌ها و کافه‌ها
  • خدمات شغلی و یک شبکه جهانی برای بهبود کارآموزی
پذیرش دانشگاه رادبود

شرایط پذیرش دانشگاه رادبود هلند

برای پذیرش و ورود به هر دانشگاهی، لازم است که فرد متقاضی معیارها و شرایطی که در دستورالعمل دانشگاه بیان شده را دارا باشد. شرایط و الزامات پذیرش در دانشگاه رادبود هلند در این قسمت توضیح داده شده‌اند. در صورتیکه شما نیز دارای این شرایط باشید، با راهنمایی کارشناسان و مشاوران در موسسه مهاجرتی صبا ویزا می‌توانید به رویای خود یعنی تحصیل در هلند دست یابید.

شرایط پذیرش عبارتند از:

  • در اختیار داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس یا مدرک معادل آن
  • تسلط به زبان انگلیسی

برای تحصیل در دانشگاه رادبود هلند، می‌بایست از دانش کافی در زمینه زبان انگلیسی برخوردار باشید. افراد غیر بومی باید مهارت خود را با یکی از آزمون‌های زیر اثبات کنند:

  • تافل با کسب نمره قبولی ۹۰
  • آیلتس با کسب نمره قبولی ۶. ۵
  • گواهی زبان انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE) با درجه A، B یا C یا گواهی مهارت در زبان انگلیسی (CPE) با درجه A، B یا C.
  • انگیزه‌نامه به زبان انگلیسی

دانشجو باید در انگیزه‌نامه توضیح دهد که چرا قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارد. همچنین لازم است که یک رزومه، یک قطعه عکس و ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبلی نیز ارسال شود.

بعد از این که درخواست توسط دانشجو تکمیل شود، کمیته پذیرش تعیین خواهد کرد که آیا سوابق تحصیلی دانشجو شرایط پذیرش برای ورود به دانشگاه رادبود هلند را برآورده می‌کند یا خیر. مصاحبه انتخابی اضافی توسط کمیته انتخاب ممکن است بخشی از فرآیند انتخاب باشد. آخرین مهلت ارسال درخواست و مدارک برای دانشجویان بین‌المللی اول ‌آوریل در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی رادبود هلند

چندین بورسیه تحصیلی هر ساله در دانشگاه رادبود هلند به دانشجویان کارشناسی ارشد که در رشته‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اعطا می‌شود. در بورسیه تحصیلی، شهریه به ۲۲۰۹ یورو کاهش می‌یابد. دانشجویانی که در رشته‌های حقوق، فلسفه، علوم دینی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی و هنر تحصیل می‌کنند، این امکان را دارند تا از بورسیه تحصیلی استفاده کنند.

سوالات متداول

آیا دانشگاه رادبود هلند، دانشگاه خوبی محسوب می‌شود؟

دانشگاه رادبود توانسته رتبه ۱۲۳ را در بهترین دانشگاه‌های جهانی به خود اختصاص دهد. رتبه‌بندی دانشگاه‌ها با توجه به عملکرد آن‌ها صورت می‌پذیرد و لازم است که دانشگاه مجموعه از شاخص‌های برتری را دارا باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در نایمخن چقدر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، برای زندگی راحت به عنوان یک دانشجو به حدود ۸۰۰-۱۲۰۰ یورو در ماه نیاز دارید. این شامل اجاره، اما نه هزینه تحصیل می‌شود.

آیا دانشگاه رادبود انگلیسی است؟

در دانشگاه رادبود هلند، 14 رشته در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی و تحت نظر اساتید با تجربه تدریس می‌شوند. البته قابل ذکر است که رشته های دیگری نیز وجود دارند که به زبان هلندی تدریس خواهند شد.

آیا هلند برای دانشجویان بین‌المللی گران است؟

به طور کلی هزینه ماهانه زندگی در هلند برای یک دانشجوی بین‌المللی حدود ۸۰۰-۱۲۰۰ یورو خواهد بود. هزینه یک اتاق متوسط بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو خواهد بود، اما به خاطر داشته باشید که شهر‌های کوچک معمولاً قیمت پایین‌تری را برای اجاره و اقامت ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

دانشگاه رادبود هلند یکی از دانشگاه‌های برتری است که در کشور هلند واقع شده است. بسیاری از دانشجویان که علاقه‌مند به تحصیل در هلند هستند، می‌توانند از تحصیل در این دانشگاه نهایت بهره و استفاده را ببرند. البته شرایطی برای پذیرفته شدن در این دانشگاه مقرر شده است که اثبات تسلط بر زبان انگلیسی یکی از شرایط محسوب می‌شود. دانشجویانی که در قصد دارند در این دانشگاه تحصیل کنند، می‌توانند از ۱۰۰ رشته یکی را انتخاب کرده و با گذراندن دوره کارآموزی به شغل مناسب و پردرآمدی دست یابند. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد قصد ادامه تحصیل دارند نیز می‌توانند از بورسیه های تحصیلی هلند و این دانشگاه استفاده کنند. چنانچه قصد مهاجرت به هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلند را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس گرفته و سؤالات خود را با آن‌ها در میان بگذارید. ‌امیدوارم با مطالعه این مقاله توانسته باشید به اطلاعات جامع و خوبی در مورد دانشگاه رادبود دست یابید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید