لوگو صبا ویزا
ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند : شرایط و هزینه ها(آپدیت 2024)

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای تحصیلی هلند و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های هلند به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کشور هلند به عنوان اولین کشور غیر انگلیسی زبانی شناخته می‌شود که در آن دانشگاه‌ها شروع به طراحی برنامه‌های تحصیلی آموزش عالی به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان خارج از کشور کردند. بیش از 2100 دوره و برنامه تحصیلی آموزش داده شده به زبان انگلیسی در هلند موجود است که طیف وسیعی از رشته‌ها را پوشش می‌دهد و منجر به اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دیپلم می‌شود. قطعا آموزش با کیفیت بالا و مقرون به صرفه ارائه شده در بسیاری از رشته‌ها، در یک کشور بین‌المللی گزینه جذابی خواهد بود. قطعا آموزش با کیفیت بالا و مقرون به صرفه ارائه شده در بسیاری از رشته‌ها، در یک کشور بین‌المللی گزینه جذابی خواهد بود. تحصیل در هلند در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان یا ایالات متحده آنقدر گران نیست. آموزش عالی هلند توسط دولت حمایت مالی می‌شود و هزینه‌های تحصیل نسبتاً پایین است.

هلند یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل است که امکان برخورداری از بالاترین سطح آموزشی را برای شما فراهم خواهد کرد. از همین رو شاهد آن هستیم که دانشجویان زیادی برای پیشرفت تحصیلی خود مهاجرت به هلند را انتخاب می‌کنند. در این بین نباید فراموش کرد که اخذ ویزای تحصیلی هلند نیازمند آماده‌سازی مدارک لازم در این زمینه خواهد بود. از همین رو در این مطلب از صباویزا قصد داریم تا درباره هزینه‌ها و مدارک لازم در این راستا صحبت کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

فهرست عناوین

مزایای تحصیل در هلند

دریافت ویزای تحصیلی هلند یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است. سالانه افراد زیادی تمایل دارند برای تحصیل به کشور هلند مهاجرت کنند. اما چرا هر ساله بر تعداد این افراد افزوده می‌شود و در همین راستا چرا افراد زیادی آرزو دارند به این کشور مهاجرت کنند. در ادامه مهمترین دلایل و مزایای مهاجرت به این کشور  و دریافت ویزای تحصیلی هلند را با هم بررسی می‌کنیم.

یک محیط بین المللی و چند فرهنگی

شما با زندگی در کشور هلند می‌توانید از سفر با قایق در دریاچه‌ها، خوشگذرانی در سواحل، لذت بردن از منظره جنگل، آب و هوای معتدل و چهارراهی که فرهنگ‌های آلمانی، بریتانیایی، فرانسوی، چینی و بسیاری از فرهنگ‌های دیگر در آنجا ملاقات می‌کنند، استفاده کنید. دریافت ویزای تحصیلی هلند همه این امکانات را به شما می‌دهد.

هلند همچنین یک کشور منحصر به فرد غیر انگلیسی زبان است که تقریباً 95٪ از مردم محلی در آن انگلیسی صحبت می‌کنند. این عامل زندگی، تحصیل و کار در هلند را برای دانشجویان بین المللی بسیار راحت و خوشایند می‌کند. این امر باعث می‌شود افراد زیادی تمایل داشته باشند به این کشور مهاجرت تحصیلی کنند.

هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه

تحصیل در هلند و دریافت ویزای تحصیلی هلند در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان یا ایالات متحده آنقدر گران نیست. برای آموزش عالی هلند، توسط دولت یارانه پرداخت می‌شود و هزینه‌های تحصیل نسبتا پایین است. با توجه به استانداردهای آموزشی معروف کشور و هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین، تحصیل در این کشور کاملا اقتصادی و منطقی است. هزینه تحصیل سالیانه برای یک برنامه تحصیلی یا دوره در یک موسسه آموزش عالی هلند از حدود 1900 یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 6000 یورو برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به موسسه شروع می‌شود.

علاوه بر این، اگر تصمیم دارید در کنار تحصیل شغلی داشته باشید، می‌توانید این هزینه‌ها را نیز اعلام کنید و مقداری پول از مالیات پس بگیرید. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های هلند کمک هزینه‌ها و بورسیه‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌تواند هزینه‌های تحصیلی برنامه‌های تحصیلی را کاهش دهد یا به طور کامل پوشش دهد.

ویزا تحصیلی هلند

روش‌های نوین تدریس

سیستم آموزشی هلند از کیفیت بالایی برخوردار است و دانشگاه‌های هلند به دلیل دوره‌ها و امکانات خوب و مدرن خود در سراسر جهان مورد تایید قرار گرفته‌اند. سبک تدریس بر کار گروهی متمرکز است، که ملاقات دانشجویان بین المللی در هلند با هلندی‌ها و همچنین سایر دانشجویان بین المللی را آسان می‌کند.

دانشگاه‌های هلند تاکید زیادی بر روابط شخصی خوب بین اساتید و دانشجویان دارند. بیشتر آموزش‌ها و سمینارها در گروه‌های کوچک حدود 15 تا 30 دانشجو برگزار می‌شود. بیشتر دوره‌های شما شامل کار گروهی می‌شود که نه تنها مهارت‌های آکادمیک شما را توسعه می‌دهد، بلکه توانایی شما برای کار با هم به عنوان بخشی از یک تیم را نیز توسعه می‌دهد. ویزای تحصیلی هلند باعث می‌شود هر ساله افراد زیادی به قصد تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

دانشگاه‌های هلند عناصر عملی بسیاری را در دوره‌های تحصیلی خود گنجانده‌اند. تاکید زیادی بر تجربیات عملی مرتبط وجود دارد و دانشگاه‌ها با شرکت‌های هلندی و همچنین بین المللی مشارکت‌های زیادی دارند.

علاوه بر دانشگاه‌های عمومی، دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز وجود دارند که مطالعات تخصصی‌تری ارائه می‌دهند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند در مورد مسائل عملی بینش کسب کنند، دانشگاه علمی کاربردی ممکن است جذاب‌تر باشد

وجود طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی

هلند به عنوان اولین کشور غیرانگلیسی زبان شناخته می‌شود که در آن دانشگاه‌ها شروع به طراحی برنامه‌های تحصیلی آموزش عالی به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان خارج از کشور کردند. بیش از 2100 دوره و برنامه تحصیلی آموزش داده شده به زبان انگلیسی در هلند موجود است که طیف وسیعی از رشته‌ها را پوشش می‌دهد و منجر به اخذ مدرک لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، دیپلم یا گواهی می‌شود.

آموزش با کیفیت بالا و مقرون به صرفه ارائه شده در بسیاری از رشته‌ها، در یک کشور بین المللی و بینش باز بسیار عالی و ایده‌آل است. با این حال، اگر از کشوری آمده باشید که زبان انگلیسی در آن زبان مادری نیست، دانشگاه‌های هلند شرایط سخت زبانی دارند. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی ملزم به شرکت در آزمون تافل، آیلتس یا آزمون زبان انگلیسی مشابه هستید. برای جزئیات بیشتر در مورد الزامات آن، باید دانشگاهی را که در آن قصد دارید درخواست دهید، بررسی کنید. ویزای تحصیلی هلند افراد را ملزم می‌کند که در ابتدا شرایط دریافت آن را بررسی کنند و در صورت نیاز از وکیل مهاجرت استفاده کنند.

همانطور که اشاره کردیم، هلند یک کشور بین المللی و بسیار راحت است زیرا اکثر مردم انگلیسی صحبت می‌کنند. با این وجود همیشه گذراندن یک دوره مقدماتی زبان هلندی برای حداقل یادگیری اصول اولیه ارزشمند است، و بسیاری از دانشگاه‌های هلند دوره‌های زبان هلندی را برای بین‌المللی‌ها ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید از سایر منابع آنلاین برای یافتن دوره‌های زبان، و همچنین برنامه‌ها و لغت‌نامه‌های جدید زبان هلندی برای اقامت خود در هلند استفاده کنید.

مدارک معتبر بین المللی

هلند همچنین به عنوان یک مرکز دانش با سنت‌های مطالعاتی غنی و دانشگاه‌های معروف شناخته شده است. تحقیقات علمی در دانشگاه‌های هلند در سطح ملی و بین المللی بسیار ارزشمند است. تحصیل در هلند با تمام استانداردهای بین المللی مطابقت دارد و در سراسر جهان از شهرت خوبی برخوردار است. مدرک تحصیلی از یک دانشگاه هلند فرصتی را برای شروع کسب و کار خود فراهم می‌کند و می‌تواند برای داشتن یک شغل موفق در هر کشوری از جهان بسیار مفید باشد.

شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های هلند شامل دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن و دانشگاه اوترخت است. دانشگاه ماستریخت نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های معروف آن است که بسیار معتبر است و دارای یک روش آموزشی بسیار موثر به نام یادگیری مبتنی بر پروژه است. این باعث می‌شود شما به طور فعال مطالعه کنید، همکاری کنید، در تیم کار کنید و روی مشکلات زندگی واقعی تمرکز کنید. اگر برای دریافت ویزای تحصیلی هلند نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از موسسه‌های مهاجرتی معتبر کمک بخواهید.

برای تحصیل در هلند به چه نوع ویزا و اجازه اقامتی نیاز است؟

ویزای تحصیلی هلند به عنوان مجوز اقامت (vrv) شناخته می‌شود و برای اخذ پذیرش در دوره‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی تمام وقت مورد نیاز است. دانشجویان ایرانی نیز برای تحصیل در این کشور نیاز به مجوز اقامت ورودی (mvv) دارند. البته این وظیفه دانشگاه‌های هلند است که از طرف دانشجو برای ویزا اقدام کنند. به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی ملزم به پرداخت 174 یورو هزینه پردازش ویزا در زمان ثبت نام هستند. بعد از آن فقط باید وقت بگذارند و مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری و آماده کنند. همچنین لازم است بدانید که ویزای شینگن برای دوره تحصیلی کمتر از 90 روز مورد نیاز است.

انواع ویزای تحصیلی هلند کدام است؟

شناخت انواع ویزای تحصیلی هلند به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.  ویزای دانشجویی (Student Visa) اولین نوعی است که باید به آن اشاره کرد. این مورد برای دانشجویانی صادر می‌شود که قصد دارند به هلند رفته و در یکی از دانشگاه‌های آن تحصیل کنند. این ویزا برای مدت حضور دانشجو در هلند صادر می‌شود و به او اجازه می‌دهد تا تحصیلات خود را ادامه دهد. مدت زمان این ویزا  بر اساس طول مدت تحصیلی فرد متفاوت است. به‌طور مثال دانشجویان لیسانس می‌توانند به مدت ۴ سال از این مورد بهره ببرند.

یکی دیگر از مواردی که برای متقاضیان در دسترس است، ویزای جستجوی کار پس از تحصیل (Orientation Year Visa) خواهد بود. این ویزا برای فارغ‌التحصیلانی است که در هلند تحصیل کرده‌اند و قصد دارند پس از فارغ‌التحصیلی در هلند بمانند و کاری پیدا کنند. این ویزا به افرادی با مدرک لیسانس یا بالاتر صادر می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تا ۱ سال بعد از فارغ‌التحصیلی در هلند مانده و یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند. از همین رو با توجه به شرایط خود می‌توانید به سراغ بهترین گزینه ممکن بروید. فراموش نکنید که برای دریافت هر یک از این ویزاها، شرایط مشخصی باید برآورده شود و مستندات مورد نیاز باید تهیه شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند چیست؟

در صورتی که تصمیم شما برای دریافت ویزای تحصیلی هلند جدی است، حتما باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. در حال حاضر دولت هلند قوانین و شرایط ویژه‌ای را برای دریافت ویزا مشخص کرده است. از همین رو در ادامه تعدادی از مهم‌ترین شروط را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • دریافت پذیرش (Offer Letter) از دانشگاه‌های هلند
  • برخورداری از تمکن مالی لازم
  • داشتن بیمه سلامت
  • حداقل سن ۱۸ سال تمام
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه پرونده ویزا

ممکن است که شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزا در آینده تغییر کند؛ بنابراین بهتر است قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا، با سفارت هلند در تهران در ارتباط باشید. همچنین در این راستا کمک گرفتن از مشاوران و وکلای مهاجرتی کمک زیادی به شما خواهد کرد. فراموش نکنید که هر گونه کسری مدارک روند رسیدگی را متوقف خواهد کرد پس حتما به این شرایط توجه داشته باشید.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی هلند چگونه است؟

یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان برای اخذ ویزا مربوط به شرایط سنی خواهد بود. این مورد به خصوص برای کسانی که دارای گپ تحصیلی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. در اکثر موارد دانشجویان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند تا بتوانند با دریافت ویزای تحصیلی به هلند بروند. با این حال برای برخی برنامه‌های تحصیلی ممکن است سن حداقل متفاوت باشد.

برای مثال در برخی برنامه‌های کارشناسی ارشد شرایط سنی ۳۰ تا ۳۵ سال هم قابل قبول است. به‌طور کلی سفارت برای صدور ویزای تحصیلی سن خاصی را مشخص نکرده است. با این حال دانشگاه ‌های هلند برای اخذ پذیرش نگاه ویژه‌ای به موضوع سن خواهند داشت. در حالت کلی می‌توان گفت که ۱۸ تا ۲۵ سالگی سنین طلایی برای اخذ ویزای دانشجویی هلند هستند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی هلند چیست؟

درخواست ویزای دانشجویی هلند باید توسط دانشگاهی ارائه شود که توسط اداره مهاجرت به عنوان حامی مالی شناخته شده است. کل فرآیند تقریباً 60 تا 90 روز طول می‌کشد. در این بخش هر مرحله به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

اپلای برای ویزای تحصیلی هلند

این مسئولیت دانشگاه هلند است که هم برای mvv و هم برای مجوز اقامت (vrv) از طرف دانشجو درخواست کند. اداره مهاجرت تقریباً 60 روز و 90 روز برای پردازش مجوزهای اقامت و mvv زمان نیاز دارد. تصمیم نهایی به موسسات آموزشی مربوطه اطلاع داده می‌شود.

دریافت ویزای تحصیلی ورود به هلند (mvv)

متقاضیان بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی ورود به هلند (Entry Student Visa to Netherlands) یا mvv اقدام کنند. متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می‌توانند بلافاصله mvv را از سفارت هلند دریافت کنند. ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و اطلاعات بیومتریک هنگام جمع آوری mvv الزامی است. مهلت جمع آوری mvv  تقریبا 3 ماه از تاریخ صدور می‌باشد. اما از تاریخ دریافت آن از سفارت به مدت 90 روز اعتبار دارد. با این اجازه اقامت موقت، یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند به هلند سفر کند.

اخذ ویزای تحصیلی هلند (اجازه اقامت موقت)

اجازه اقامت یا vrv پس از یک تصمیم مثبت 2 هفته طول می‌کشد تا آماده شود. نامه‌ای به دانشگاه ارسال می‌شود که نشان می‌دهد نامه آماده است. دانشجویان بین‌المللی برای دریافت مجوز اقامت ملزم به رزرو وقت ملاقات با اداره مهاجرت در میز ذکر شده در نامه هستند. توجه داشته باشید که هر گونه اطلاعات ناهنجار یا نادرست نیز در آن زمان قابل اصلاح است.

ثبت نام در بخش شهرداری

پس از ورود به هلند، دانشجویان بین‌المللی باید در پایگاه اطلاعات سوابق شخصی شهرداری محل زندگی خود ثبت نام کنند. برای ثبت نام، شناسنامه قانونی و ترجمه شده و برخی مدارک دیگر لازم است. دانشجویان باید با شهرداری هماهنگ کنند و تمام این مدارک را در هلند با خود داشته باشند.

بیمه درمانی و اثبات آزمایش سل منفی

برای اقامت در هلند، بیمه درمانی اولیه با یک بیمه گر هلندی الزامی است. دانشجویان موظفند ظرف سه ماه پس از دریافت مجوز اقامت با اداره بهداشت منطقه (GGD) قرار ملاقات بگذارند. آنها باید فرم ارجاع آزمایش سل همراه خود داشته باشند.

هلند کشوری زیبا

آمار قبولی ویزاهای تحصیلی هلند برای ایرانیان

بررسی آمار قبولی ویزاهای تحصیلی هلند برای ایرانیان این  فرصت را به شما می‌دهد تا دید بهتری از مسیر پیش روی خود داشته باشید. متأسفانه به دلیل تغییرات مداوم در قوانین و شرایط ویزاها، نمی‌توان با قطعیت به شما اطلاعات صحیح و کاملی درباره آمار قبولی ویزاهای تحصیلی هلند برای ایرانیان بدهیم. با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی خاص ایران، معمولا در پذیرش دانشجویان چالش‌های وجود دارد ولی دریافت ویزا امکانپذیر خواهد بود.

معمولاً پذیرش ویزای تحصیلی به عوامل مختلفی مانند سابقه تحصیلی، نوع دوره تحصیلی، سابقه کار، وضعیت مالی و سایر مدارک بستگی دارد. بهترین راه برای کسب اطلاعات و شرایط جدید ویزاها مراجعه به سایت سفارت هلند خواهد بود. چنانچه شما تمامی شرایط لازم برای صدور ویزا را داشته باشید، کار شما به بهترین شکل ممکن پیش خواهد رفت پس از این بابت نگرانی به خود راه ندهید.

هزینه ویزای تحصیلی هلند چقدر است؟

هزینه ویزای تحصیلی هلند بر اساس نوع دوره تحصیلی، مدت زمان اقامت، میزان دستمزد سفارت و هزینه‌های دیگر متفاوت خواهد بود. در حال حاضر هزینه پرداختی برای درخواست ویزای تحصیلی معادل ۱۷۴ یورو است. همچنین شما باید مبلغ ۳۲۷ یورو را برای تعرفه MVV پرداخت کنید. به یاد داشته باشید که این هزینه‌ها ممکن است تغییر کنند و بهتر است شما به سایت سفارت هلند در کشور خود مراجعه کنید و اطلاعات رسمی و دقیق را درباره هزینه‌ها به دست آورید.

همچنین شما نیز باید هزینه‌های زندگی شامل هزینه مسکن، خوراک و موارد دیگر را در نظر بگیرید. به طور کلی هزینه‌های زندگی در هلند نسبتاً بالاست، بنابراین بهتر است قبل از اعلام تمایل به تحصیل در هلند شرایط مالی خود را مهیا کنید. کمبود منابع مالی در هلند می‌تواند مشکلات فراوانی برای شما به وجود بیاورد پس از این نظر اقدامات لازم را انجام دهید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

تمکن مالی ویزای تحصیلی هلند چقدر است؟

برای درخواست ویزای تحصیلی هلند، شما باید اثبات کنید که توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل را دارید. مقدار دقیق تمکن مالی مورد نیاز برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و بستگی به عوامل مختلفی مانند مقطع تحصیلی و نوع ویزا دارد. در حال حاضر میزان تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل در هلند بیشترین میزان مجاز برای کار و تحصیل در هلند است که برای دانشجویان بین‌المللی حدود ۱۰۸۰۰ یورو در نظر گرفته می‌شود.

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه زندگی در هلند بستگی به منطقه زندگی، نوع مسکن، سبک زندگی و فرهنگ شما متغیر خواهد بود. برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها ممکن است شهریه‌های بالاتری داشته باشند که در این صورت باید میزان تمکن مالی بیشتری داشته باشید.

چه مدارکی برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند لازم است؟

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند داشتن تمامی مدارک لازم بسیار اهمیت دارد. در واقع همه مدارک به شکل ویژه توسط سفارت بررسی می‌شوند تا صحت آن‌ها مشخص شود. از همین رو باید با جدیت تمامی مدارک را آماده کرده و آن‌ها را در زمان مناسب ارائه دهید. در ادامه لیست مدارک لازم برای اخذ ویزا را بیان خواهیم کرد.

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس پاسپورت معتبر
  • تاییدیه پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر
  • اثبات تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی و زندگی در هلند
  • بیمه سلامت بین المللی معتبر
  • مدرک زبان هلندی یا زبان انگلیسی معتبر (مانند IELTS یا TOEFL)

 به غیر از موارد گفته شده ممکن است مدارک دیگری نیز برای درخواست ویزای تحصیلی لازم باشد. اعتبار و اهمیت هرکدام از این مدارک بستگی به اهداف و شرایط شما دارد. از همین رو سعی کنید که تمامی این موارد را در زمان مناسب آماده کنید و تحویل سفارت دهید.

آیا اخذ ویزای تحصیلی هلند بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

برخی از افراد به دنبال اخذ ویزای تحصیلی هلند بدون مدرک زبان هستند و در این زمینه ابهامات مختلفی دارند. در حال حاضر برای گرفتن ویزا باید نشان دهید که مهارت زبان هلندی یا انگلیسی شما به اندازه کافی بالاست تا بتوانید در دوره تحصیلی خود با موفقیت شرکت کنید. برای این منظو، شما باید مدارک زبان معتبری را ارائه دهید که مهارت شما را در زبان اثبات کند.

خوشبختانه برخی از رشته‌ها در هلند به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. از همین رو شما با داشتن مدرک زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس هم قادر به دریافت ویزا خواهید بود. از همین رو باید شرایط شخصی خود را از جنبه‌های مختلف مهیا کرده و برای اخذ ویزا دست به کار شوید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند چگونه است؟

دنبال کردن مراحل اخذ ویزای دانشجویی هلند باعث می‌شود که سریع‌تر به هدف خود دست پیدا کنید. ابتدا باید به دنبال دانشگاهی در هلند با مقاطع تحصیلی مورد نظر خود بگردید و بررسی کنید که آیا این دانشگاه دارای برنامه‌های تحصیلی برای اتباع خارجی است یا خیر. پس از پیدا کردن دانشگاه مناسب باید مراحل ثبت نام را انجام داده و به دانشگاه مورد نظر خود اطلاع دهید که شما قصد شروع تحصیل در آن را دارید. پس از مراحل ثبت نام باید مدارکی مانند مدرک تحصیلی، مدارک زبان، رزومه و سایر مدارک لازم را به دانشگاه ارسال کنید.

پس از بررسی مدارک شما توسط دانشگاه، در صورت قبولی نامه پذیرش برای شما فرستاده می‌شود. سپس باید برای اخذ ویزای تحصیلی مقدار کافی پول برای تحصیل و زندگی در هلند داشته باشید و باید این مبلغ را به دانشگاه اعلام کنید. پس از اعلام شرایط مالی باید درخواست ویزای تحصیلی را به سفارت هلند ارسال کنید.پس از بررسی مدارک و درخواست به احتمال زیاد برای مصاحبه یک وقت تعیین خواهد شد. در صورتی که از این مرحله عبور کنید صدور ویزا برای شما انجام خواهد شد.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای دانشجویی هلند صادر شود؟

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی هلند ممکن است بر اساس عوامل مختلف تغییر کند. از همین رو نمی‌توان زمان دقیقی را برای صدور ویزای دانشجویی مشخص کرد. با این حال شما باید یک بازه زمانی چندماهه را در این راستا در نظر بگیرید. این مورد را به یاد داشته باشید که اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر شما هم زمان مشخصی طول می‌کشد.

در نتیجه باید شما از مدت‌ها قبل مدارک را آماده کرده و در زمان مناسب آن‌ها را ارائه دهید. مدت زمان لازم برای ویزای تحصیلی هلند به میزان پرونده‌های در حال بررسی هم بستگی دارد. مسلما زمانی که تقاضا افزایش پیدا می‌کند، سفارت زمان بیشتری را برای بررسی پرونده‌ها لازم خواهد داشت. از همین رو صبر و شکیبایی شما در این زمینه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

صورت حساب بانکی دانشجو برای اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی هلند

حساب باید به نام دانشجو باشد و تضمین کند که می‌تواند آزادانه از آن پول برداشت کند. این می‌تواند یک حساب جاری یا یک حساب پس انداز با شخص دیگری (حساب مشترک) یا یک حساب شخصی باشد. ارائه یک صورت حساب بانکی، کپی صورت حساب یا پرینت نسخه اینترنتی مشخصات بانکی با اطلاعات زیر الزامی است:

  • تاریخ صدور
  • مشخصات شخصی
  • شماره حساب بانکی
  • موجودی کل
  • اطلاعات تماس بانک

اگر حساب یک حساب بانکی مشترک است، ارائه یک صورت حساب با اطلاعات زیر نیز لازم است:

  • اصل صورت حساب بانکی
  • کپی صورت حساب بانکی
  • پرینت کپی اینترنتی حساب بانکی

توجه داشته باشید که تمامی این مدارک و صورت حساب‌های بانکی بایستی مربوط به سه ماه گذشته باشند.

واریز پول به حساب دانشجو در دانشگاه هلند

دانشجویان این امکان را دارند که کل مبلغ سالانه هزینه تحصیلی و هزینه‌های زندگی را به حساب شخصی خود در دانشگاه ثبت نام شده واریز کنند. دانشگاه هنگام ارسال درخواست ویزا صورت حساب را به اداره مهاجرت هلند ارسال می‌کند. اطلاعات زیر باید در صورت حساب درج شود:

  • تاریخ
  • نام موسسه آموزشی و شماره حساب بانکی
  • کل مبلغ پرداخت شده توسط دانشجو

اثبات تمکن مالی ویزای تحصیلی هلند از طریق بورسیه

دانشجویان بین‌المللی که در هلند از دولت، دانشگاه یا هر سازمان دیگری بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند، می‌توانند آن را به عنوان مدرک اثبات تمکن مالی ارائه دهند. یک نامه بورسیه تحصیلی با اطلاعات زیر مورد نیاز است:

  • تاریخ صدور
  • موسسه اعطا کننده بورسیه
  • مشخصات فردی دانشجو
  • تاریخ شروع و پایان بورسیه
  • مبلغ ارائه شده
  • نام برنامه بورسیه تحصیلی (اختیاری)

تامین مالی شدن دانشجو از سوی یک سازمان :

اگر یک دانشجوی بین‌المللی از سازمانی بودجه مالی دریافت می‌کند، باید فرم یا اطلاعات زیر را ارسال کند:

  • نام، تاریخ و محل تولد، ملیت و شماره پاسپورت اسپانسر
  • نام و مشخصات تماس سازمان
  • نام، تاریخ و محل تولد، ملیت و شماره پاسپورت دانشجو
  • کل مبلغ انتقالی

اصل صورت‌حساب بانکی شرکت با نشان دادن جزئیات زیر نیز الزامی است:

  • نام شرکت
  • شماره حساب بانکی و مبلغ کل موجودی
  • اطلاعات تماس بانک

لازم به ذکر است که سازمان تأمین مالی باید مبلغی معادل یک سال هزینه تحصیلی و هزینه زندگی را داشته باشد و صورت حساب بانکی باید برای همین سه ماه اخیر بوده باشد.

تامین مالی شدن دانشجو از سوی یک فرد در خارج از کشور :

دانشجویانی که از یک حامی که در خارج از هلند زندگی می‌کنند کمک مالی دریافت می‌کنند باید صورت حساب بانکی را ارسال کنند که برای سه ماه اخیر باشد. سایر الزامات عبارتند از:

  • کپی پاسپورت یا هر مدرک هویتی دیگر اسپانسر
  • اصل صورت حساب بانکی / کپی صورت حساب / پرینت کپی اینترنتی حساب بانکی

در مدارک فوق باید تاریخ صدور، کل موجودی، نام و اطلاعات تماس حامی به طور کامل ذکر شده باشد.

دریافت کمک مالی از سوی یک شهروند هلندی :

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با دریافت کمک مالی از سوی فردی که در هلند زندگی می‌کند، اثبات ثبات مالی را ارائه دهند. مدارک مربوطه باید برای 3 ماه گذشته باشند:

  • صورت مالی پشتیبانی
  • چکیده اصلی از پایگاه سوابق شخصی شهرداری که وضعیت خانواده اسپانسر را نشان می‌دهد
  • اثبات درآمد حامی

حفظ عملکرد تحصیلی برای ویزای تحصیلی هلند و تمدید اجازه اقامت

دانشجویان بین‌المللی باید در نظر داشته باشند که در صورت عدم کسب 50 درصد از کل امتیاز مورد نیاز برای برنامه، مجوز اقامت آنها تمدید نخواهد شد. که به عنوان نظارت بر پیشرفت تحصیل نیز شناخته می‌شود. عملکرد تحصیلی دانشجو هر سال در ماه نوامبر توسط اداره مهاجرت هلند بررسی می‌شود. همچنین دانشگاه‌ها حق دارند در صورتی که احساس کنند دانشجو نمی‌تواند قبل از پایان سال واحدهای مورد نیاز را قبول شود، گزارشی را به اداره مهاجرت ارسال کنند.

البته توجه ویژه‌ای به دانشجویان بین‌المللی می‌شود که دلایل معتبری مانند یکی از موارد زیر دارند:

  • بیماری
  • هر گونه اختلال عملکردی مانند نقص فیزیکی یا حسی،
  • بارداری
  • شرایط خانوادگی

شرایط مهارت زبان ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان بین‌المللی باید با توجه به زبان آموزشی برنامه‌ای که می‌خواهند در هلند تحصیل کنند، مهارت در زبان هلندی یا انگلیسی را نشان دهند. تسلط به زبان انگلیسی را می‌توان با ارائه آزمون آیلتس با حداقل امتیاز زیر نشان داد:

  • حداقل نمره 0: پذیرش مستقیم
  • امتیاز بین 5 تا 6.0: برنامه آمادگی شش ماهه مورد نیاز است.
  • امتیاز بین 0 تا 5.5: برنامه آمادگی یک ساله مورد نیاز است.

ویزای دانش آموزی هلند

ویزای دانش آموزی هلند برای کسانی که می‌خواهند فرزندشان در یک کشور اروپایی درس بخواند بسیار عالی خواهد بود. ویزای دانش آموزی هلند برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در مدارس این کشور تحصیل کنند الزامی است. برای درخواست ویزای دانش آموزی هلند باید ابتدا به یکی از مدارس هلندی درخواست پذیرش را ارائه دهید. پس از پذیرش شما توسط مدرسه، باید به سفارت هلند رفته و مدارک لازم را ارائه نمایید. همچنین برای اخذ ویزای دانش‌آموزی هلند، معمولاً باید شرایط زیر را برآورده کنید.

  • داشتن پذیرش تحصیلی از یک مدرسه در هلند.
  • داشتن مدارک هویتی مانند پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه
  • اثبات قابلیت پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در هلند
  • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری.
  • پاسخگویی به سایر مستندات درخواستی توسط سفارت

معمولاً زمان لازم برای اخذ ویزای دانش‌آموزی هلند حدود چهار تا شش هفته خواهد بود. البته این زمان برای ایرانیان معمولا طولانی‌تر می‌شود که برای اطلاع بهتر می‌توانید با سفارت هلند در تهران در ارتباط باشید.

ویزای همراه تحصیلی هلند

ویزای همراه تحصیلی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان همراه دانشجو با او به هلند بروند. به‌طور مثال دانشجویان می‌توانند برای اعضای خانواده درجه یک مانند والدین، همسر و فرزندان خود ویزای همراه بگیرند. در این حالت فرد خانواده را در کنار خود دارد و با تمرکز بیشتری به فعالیت‌های علمی خود می‌پردازد. برای درخواست ویزای همراه تحصیلی هلند باید موارد زیر آماده شود.

  1. پاسپورت اعتباری حداقل به مدت ۶ ماه
  2. فرم درخواست ویزا (MVV)
  3. پذیرش نامه تحصیلی از دانشگاه هلندی
  4. مدارک مالی
  5. عکس پاسپورتی
  6. بلیط رفت و برگشت

همچنین، برای دریافت ویزای همراه باید بیمه سلامت برای همراهان هم اخذ شود. در صورتی که همه مدارک تکمیل باشند می‌توانید بعد از گرفتن ویزای تحصیلی هلند به فکر اخذ ویزای همراه برای عزیزانتان باشید.

دلایل ریجکت‌شدن ویزای دانشجویی هلند چیست؟

ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی هلند به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد. از همین رو شما باید انجام امور لازم از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. دریافت ویزای دانشجویی هلند ممکن است با چالش‌ها و ریجکت‌ها همراه باشد. برخی از دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای دانشجویی هلند را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • عدم تایید مدارک
  • وجود نقص در مدارک
  • وارد کردن اطلاعات اشتباه در فرم درخواست
  • سعی در فریب آفیسر ویزا
  • عدم تمکن مالی کافی
  • عدم تایید پذیرش از دانشگاه هلندی
  • داشتن سوابق کیفری
  • عدم تامین بیمه سلامت
  • پایین بودن نمره مدرک زبان
  • وضعیت سلامتی بحرانی

در صورتی که عوامل گفته شده در بالا وجود داشته باشد، احتمال ریجکت شدن درخواست شما به شدت بالا خواهد بود. در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که با برنامه‌ریزی درست از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

چگونه شانسم را برای گرفتن ویزای دانشجویی هلند افزایش دهم؟

بسیاری از افراد دوست دارند که شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی هلند بیشتر کنند. در نتیجه باید مجموعه‌ای از اقدامات را انجام داد تا در این زمینه موفق عمل کرد. برای افزایش شانس در گرفتن ویزای دانشجویی هلند بهتر است که روند پذیرش ویزا را به دقت دنبال کنید. در مرحله اول اطمینان حاصل کنید که شما به تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی هلند دسترسی دارید و این مدارک دارای اعتبار کافی هستند.

ارائه مدارک و تمامی اطلاعات شخصی خود را به صورت دقیق انجام داده و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهید. همچنین حتما اطمینان حاصل کنید که دارای سابقه تحصیلی و علمی مناسب جهت دوره تحصیلی مورد نظر هستید. چنانچه بتوانید تجربه کاری خود را هم با مدارک مناسب اثبات کنید شانس شما بیشتر خواهد شد. در مورد هر گونه سوال و ابهام حتما آن را با کارشناسان مهاجرتی در میان بگذارید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

تفاوت ویزای تحصیلی هلند و استادی پرمیت چیست؟

ویزای تحصیلی هلند و  استادی پرمیت از نظر ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند. این ویزا برای افرادی است که قصد دارند در هلند تحصیل کنند و تا پایان دوره تحصیلی خود از آن بهره می‌برند. با ویزای تحصیلی می‌توانید مقطع تحصیلی خود را به پایان رسیده و مدرک معتبر آن را دریافت کنید. این در حالی است که استادی پرمیت به افرادی داده می‌شود که قصد دارند به عنوان استاد یا محقق در هلند کار کنند. این ویزا به صورت پنج ساله صادر می‌شود و در صورت لزوم می‌توان آن را تمدید کرد. با این ویزا می‌توانید به عنوان استاد در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کار کنید.

پس می‌توان نتیجه گرفت که استادی پرمیت برای فارغ‌التحصیلانی که قصد آموزش در هلند را دارند مناسب است. همچنین محققان هم می‌توانند با استفاده از این ویزا پروژه‌های مختلف خود را در هلند پیش ببرند. بنابراین تفاوت اصلی بین این دو ویزا در مدت زمان و محدودیت‌های کاری آن‌ها است. ویزای تحصیلی فقط برای تحصیل در هلند است و شما نمی‌توانید با آن به فعالیت بپردازید در حالی که با استادی پرمیت می‌توانید به عنوان استاد یا محقق در هلند مشغول به کار شوید.

تمدید ویزای تحصیلی هلند چگونه است؟

برای تمدید ویزای تحصیلی هلند باید به شروط مشخصی از جمله پیشرفت تحصیلی و مالی، توانایی پشتیبانی خود برسید. برای تمدید ویزای تحصیلی باید با مراجعه به سایت سفارت هلند در کشور خود فرم درخواست تمدید ویزا را تکمیل کرده و مدارک لازم را ارائه دهید. مدارک مورد نیاز ممکن است شامل مدارک تحصیلی، تمکن مالی، بیمه سلامت، گذرنامه و ویزای قبلی شما باشد پس از قبل آن‌ها را مهیا نمایید.

همچنین باید در نظر داشت که برای تمدید ویزای تحصیلی، باید قبل از انقضای ویزای فعلی خود درخواست تمدید را ارسال کنید. در صورتی که ویزای شما در حال انقضا است، باید در سفارت اقدامات لازم را برای مشخص کردن وضعیت خود انجام دهید. باید توجه داشت که پرداخت هزینه تمدید ویزا نیز الزامی است و می‌توانید روش‌های پرداخت متنوعی را در این راستا به کار ببرید.

تغییر دانشگاه یا کالج پس از اخذ ویزای هلند ممکن است؟‌

تغییر دانشگاه یا کالج پس از اخذ ویزای هلند ممکن است اما باید شرایط خاصی در این زمینه رعایت شود. در صورتی که شما در حال حاضر دارای ویزای دانشجویی برای حضور در هلند هستید باید در دانشگاه یا کالجی که مورد پذیرش قرار گرفته‌اید ثبت نام کنید و حداقل برای یک سال تحصیلی در آن بمانید. اگر قصد تغییر دانشگاه یا کالج را دارید باید ابتدا با دانشگاه جدید تماس بگیرید و شرایط و مراحل لازم برای انتقال را بررسی کنید. در بعضی موارد فرآیند تغییر دانشگاه یا کالج نیاز به اخذ مجوز از وزارت آموزش و پژوهش هلند (DUO) دارد.

همچنین شما باید برای بروزرسانی ویزای دانشجویی خود با اداره مهاجرت هلند در تماس باشید. ذکر این نکته ضروری است که تغییر دانشگاه یا کالج در حین تحصیل نباید تأثیر منفی بر روی وضعیت تحصیلی شما داشته باشد و شما باید همچنان موفق به پیگیری دروس و انجام فعالیت‌های دانشجویی خود باشید. از همین رو حتما با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

آیا امکان گرفتن ویزای کار پس از تحصیل در هلند وجود دارد؟

دولت هلند علاقه زیادی به حفظ نیروهای متخصص دارد. از همین رو شما بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در این کشور بمانید و به فعالیت خود بپردازید. در صورتی که پس از تحصیل در هلند مایل به ادامه کار در این کشور باشید، شما باید ویزای کار (Work Visa) یا اقامت برای کار (Residence Permit for Work) را اخذ کنید.

برای این کار ابتدا باید پیدا کردن یک کارفرما در هلند را در دستور کار خود قرار دهید. پس از یافتن کارفرما آن‌ها باید برای شما مجوز کار را از UWV دریافت کنند. پس از دریافت مجوز کار شما باید درخواست ویزای کار را از سفارت هلند ارسال کنید. در نهایت بعد از ارائه مدارک ویزای کار صادر شده و امکان فعالیت حرفه‌ای شما در هلند آغاز می‌شود.

آیا می‌توانم ویزای تحصیلی هلند را به ویزای کاری تبدیل کنم؟

در حال حاضر شرایط تبدیل ویزای تحصیلی هلند به ویزای کاری وجود دارد که باید از این شرایط به سود خود بهره ببرید. چنانچه پس از فارغ‌التحصیلی قصد دارید در هلند کار کنید، می‌توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید.

برای این منظور شما باید ابتدا یک ofertaanstelling (پیشنهاد استخدام) از یک کارفرما داشته باشید. پس از دریافت ofertaanstelling شما باید از دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید مجوز کار گرفته و سپس به سفارت هلند رفته و درخواست تغییر ویزا را ثبت نمایید. در نهایت پس از مدتی صدور ویزای جدید صورت می‌پذیرد.

تبدیل ویزای تحصیلی هلند به اقامت دائم چگونه است؟

در صورتی که شما دارای ویزای تحصیلی به مدت بیش از ۵ سال در هلند باشید می‌توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. برای اینکه بتوانید درخواست اقامت دائم دهید، شما باید به صورت قانونی در هلند حضور داشته باشید. این بدان معناست که حتما باید یک ویزای معتبر در هنگام درخواست داشته باشید. همچنین برای درخواست اقامت دائم باید شرایط شما از نظر اقتصادی و فرهنگی با هلند هماهنگی داشته باشد. ناگفته نماند که سابقه اقامت ۵ ساله هم یکی دیگر از شروط اصلی خواهد بود.

به غیر از این موارد شما باید دارای شغل و درآمد مناسبی باشید که به شما اجازه می‌دهد هزینه خود و خانواده را تامین کنید. از نظر سطح زبان هلندی هم به صورت حداقلی باید به سطح B1 تسلط داشته باشید. در صورت داشتن شرایط گفته شده باید مدارک را به صورت کامل ارائه دهید. پس از بررسی درخواست شما مقامات هلندی به شما اعلام خواهند کرد که آیا درخواست شما برای اقامت دائم قابل پذیرش است یا خیر. درخواست اقامت دائم در هلند یک روند پیچیده و طولانی است که باید در این زمینه صبر زیادی داشته باشید.

آیا می‌توانم برای همسر و فرزندانم ویزای همراه تحصیلی هلند بگیرم؟

شما می‌توانید برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه تحصیلی در هلند درخواست کنید به شرط آن که دارای ویزای تحصیلی یا پژوهشی باشید. برای این منظور باید مدارک مورد نیاز را به وزارت امور خارجه هلند ارائه دهید و همچنین شرایط مالی و سلامتی خوبی برای حمایت از خود و خانواده داشته باشید. البته شما فقط برای فرزندانی می‌توانید ویزای همراه بگیرید که کمتر از ۱۸ سال سن دارند. با این حال محدودیت خاصی برای همسر وجود ندارد و فرایند صدور ویزا برای او به سادگی صورت می گیرد. از همین رو می‌توانید برای این مورد هم اقدامات لازم را انجام دهید.

با داشتن ویزای تحصیلی می‌توانم در هلند کار کنم؟

بسیاری از متقاضیان تحصیل در هلند درباره تامین هزینه‌های مربوط به تحصیل نگرانی دارند. این در حالی است که دانشجویان می‌توانند برای پوشش دادن به بخشی از هزینه‌های خود به سراغ کار پاره وقت دانشجویی بروند. شما با داشتن ویزای تحصیلی هلند می‌تواند در هر هفته ۱۶ ساعت کار کنید. با توجه به اینکه مشاغل زیادی در دسترس فرد قرار می‌گیرد، هر کس بر حسب توانایی‌های خود در آن‌ها مشغول به کار خواهد شد. از همین رو شما می‌توانید در کنار تحصیل به فعالیت بپردازید و زندگی خوبی را در هلند پیش ببرید.

آیا امکان کار با ویزای تحصیلی هلند وجود دارد؟

خوشبختانه شما با داشتن  ویزای تحصیلی می‌توانید به صورت پاره وقت در هلند مشغول به کار شوید. این مجوز از طرف دولت هلند صادر می‌شود تا دانشجویان بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را از این طریق تامین کنند. در هلند دانشجویان مجاز به کار به صورت پاره‌وقت ۱۶ ساعت در هفته و در تعطیلات تحصیلی به صورت تمام وقت هستند. برای کار به صورت پاره‌وقت شما نیاز به مجوز کار ندارید اما برای کار به صورت تمام وقت باید مجوز کار از شورای کار هلند (UWV) دریافت کنید.

همچنین در هلند دانشجویان معمولاً در رشته‌هایی مانند مدیریت، تکنولوژی اطلاعات، زبان‌های خارجی و مهندسی در بیشتر شغل‌های پاره‌وقت کار می‌کنند. برای پیدا کردن کار دانشجویی در هلند می‌توانید به کارخانه‌هایی مراجعه کنید که به دنبال نیروی کار فصلی هستند. به عنوان مثال مشاغل متعددی در حوزه باغبانی، جنگلداری و گل‌کاری وجود دارد که می‌توان به صورت پاره‌وقت در آن‌ها مشغول به کار شد. همچنین شرکت‌هایی که به دنبال دانشجویان برای کار پاره‌وقت هستند در دانشگاه‌های مختلف آگهی می‌دهند. در چنین شرایطی می‌توان از ظرفیت سایت‌های استخدامی معروف هم به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

نکات مهمی که باید درباره ویزای تحصیلی هلند بدانید

دانشجویان بین‌المللی باید توجه داشته باشند که شرایط و ضوابط مربوط به ویزای دانشجویی هلند در زیر آمده است. عدم رعایت این شرایط می‌تواند در هر زمان منجر به لغو درخواست ویزای تحصیلی آن‌ها شود.

  • حداکثر مدت اجازه اقامت پنج سال است.
  • اعتبار ویزا مدت زمان تحصیل با سه ماه اضافی است.
  • اگر دانشجویان از طریق پذیرش موقت پذیرفته شوند، یک سال دیگر آموزش مقدماتی دریافت می‌کنند.
  • دانشجویان بین‌المللی فقط مجاز به کار برای کارفرمایی هستند که دارای TMV است.
  • اشتغال پاره وقت با حقوق حداکثر به مدت 16 ساعت در هفته در طول کلاس‌های فعال مجاز است.
  • اشتغال تمام وقت در تعطیلات تابستانی مجاز است.
  • دانشجویان پس از ثبت نام در اتاق بازرگانی هلند می‌توانند به صورت خوداشتغالی کار کنند.
  • کارآموزی مربوط به برنامه‌های تحصیلی حتی بدون TWV مجاز است.
  • برنامه‌های مطالعاتی-مبادله با موسسات خارج از هلند برای کمتر از 12 ماه مجاز است.

نرخ پذیرش ویزای تحصیلی هلند چقدر است؟

ویزای دانشجویی هلند نرخ پذیرش 99 درصدی دارد. اداره مهاجرت تا زمانی که همه شرایط به طور رضایت بخشی انجام شده باشد ویزا را رد نمی‌کند. دانشجویان بین‌المللی باید فقط اطلاعات صحیح را ارائه دهند و از استفاده از هرگونه تخلف برای سرعت بخشیدن به فرآیند خودداری کنند. پیشنهاد می‌کنیم از خدمات ویژه موسسه مهاجرتی صبا ویزا برای اخذ موفقیت آمیز ویزای تحصیلی خود استفاده کنید.

هزینه‌‌های زندگی دانشجویی در هلند چقدر است؟

در شاخص زندگی بهتر OECD، هلند از نظر رفاه عمومی عملکرد خوبی دارد و در تعادل بین کار و زندگی در صدر قرار دارد. مسکن و آموزش نیز بالاتر از میانگین رتبه‌بندی شده‌اند، در حالی که درآمد خالص تعدیل‌شده برای هر فرد حدود ۲۵۳۵۰ یورو است که کمتر از میانگین OECD است. اما وقتی صحبت از تمکن مالی برای مهاجرت به هلند می شود، پایتخت هلند در نظرسنجی هزینه زندگی 2021 مرسر (Mercer’s )در رتبه 44 قرار دارد. آمستردام برای زندگی گرانتر از برلین و بروکسل است، اما هزینه کمتری نسبت به پاریس و لندن دارد.

آمستردام پایتخت رسمی هلند است، اگرچه مرکز سیاسی آن در لاهه نیست. شبکه کانال‌های آمستردام که برای مردم محلی به‌عنوان یک مرکز بزرگ شناخته می‌شود، محیطی ایده‌آل را ایجاد می‌کند. با این حال، محبوبیت آن به این معنی است که هزینه زندگی در آمستردام به طور قابل توجهی بالاتر از سایر نقاط کشور است. با قیمت اجاره بالاتر از شهرهای مشابه در اروپا، اگرچه بستگی به این دارد که کدام منطقه از آمستردام را انتخاب کنید. زندگی در نواحی مرکزی آمستردام گران است.

هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

هزینه تحصیل در هلند تقریباً برابر با سایر کشورهای اروپایی است. هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی بسته به رشته و نوع دوره آموزشی انتخابی و نیز دانشگاه متفاوت و متغیر خواهد بود. اما بصورت کلی می‌توان گفت که هزینه برنامه‌های لیسانس معمولا بین 6000 تا 15000 یورو در سال است و هزینه برنامه‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هلند بین 8000 تا 20000 یورو در سال می‌باشد.

سخن پایانی

هلند با داشتن دانشگاه‌هایی در سطح جهانی یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. از همین رو دانشجویان ایرانی هم تمایل زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور دارند. اخذ ویزای تحصیلی هلند نیازمند گذراندن مراحل مختلفی است که پیگیری کردن آ‌ن‌ها برای برخی از افراد با سختی روبرو است.  در این وضعیت موسسه مهاجرتی صباویزا آمادگی دارد تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. در نتیجه می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم در این زمینه را دریافت نمایید. همچنین با پر کردن فرم مشاوره رایگان قادر خواهید بود که بر اساس شرایط شخصی خود از بهترین مشاوره برخوردار شوید.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به هلند، شرایط تحصیل در هلند ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند، نحوه درخواست برای بورسیه‌ تحصیلی هلند و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی هلند و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چه نوع ویزایی برای تحصیل در هلند الزامی است؟

برای شروع تحصیل در هلند شما باید ویزای D این کشور را از سفارت هلند دریافت کنید. همچنین برای دانش‌آموزان هم ویزای تحصیلی جداگانه صادر خواهد شد.

چه مدت زمانی طول می کشد تا ویزای تحصیلی هلند صادر شود؟

معمولاً فرآیند صدور ویزای تحصیلی هلند حدود ۴ تا ۶ هفته طول می کشد با این حال ممکن است در برخی موارد این زمان بیشتر یا کمتر باشد. معمولا این فرایند برای متقاضیان ایرانی طولانی‌تر می‌شود.

چه مدارکی برای درخواست ویزای تحصیلی هلند لازم است؟

برای درخواست ویزای تحصیلی هلند شما باید مدارکی مانند سوابق تحصیلی، رزومه، مدارک مالی و بلیط پرواز خود را ارائه دهید. همچنین بهتر است یک نامه ارائه دهید که در آن دلایل و اهداف شما برای تحصیل در هلند ذکر شده باشند.

چطور راحت و سریع ویزای هلند را بگیرم؟

تیم تخصصی صباویزا آمادگی دارد تا مراحل اخذ ویزا را برای شما پیش ببرد. در این حالت سعی می‌شود تا پروسه دریافت ویزا در کمترین زمان ممکن پیش برود.

شرایط ویزای دانشجویی هلند چیست؟

· کپی قانونی شناسنامه و گذرنامه
· بیمه درمانی اگر به صورت پاره وقت یا بالای 30 سال کار می‌کنید
· اثبات مهارت زبان
· ریز نمرات آموزشی
· اثبات مالی برای حمایت از خود
· فرم پیشینیان امضا شده

آیا اخذ ویزای دانشجویی هلند آسان است؟

پردازش ویزای دانشجویی هلند ممکن است 30 تا 120 روز طول بکشد. اگر مدارک مناسبی وجود نداشته باشد ممکن است بیشتر به تأخیر بیفتد. هلند با نرخ موفقیت در ویزای دانشجویی 98 درصد خوش‌آمدترین کشور است.

چه مدت می‌توانم با ویزای دانشجویی در هلند بمانم؟

ویزای دانشجویی هلند فقط به اندازه برنامه تحصیلی شما طول می‌کشد. به دارنده آن اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج سال در کشور بمانند تا تحصیلات خود را به پایان برسانند. همچنین دانشجو می‌تواند قبل از دوره خود برای آمادگی برای اقامت یک ساله اقدام کند.

آیا می‌توانم با ویزای دانشجویی هلند به اروپا سفر کنم؟

اگر مجوز اقامت تحصیلی هلندی معتبر دارید، می‌توانید در اتحادیه اروپا / EEA سفر کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که مجوز شما هنوز در طول سفر معتبر است. اگر اینطور نیست، لطفا اجازه اقامت خود را به موقع تمدید کنید.

آیا می‌توانم همسرم را با ویزای دانشجویی به هلند ببرم؟

مطابق با قانون مهاجرت هلند، همسر دارنده ویزای دانشجویی ممکن است اجازه اقامت در هلند را داشته باشد. با این حال، به طور خودکار حقوق تنها بر اساس این رابطه به آن‌ها اعطا نمی‌شود. به آن‌ها معمولاً یک وضعیت ویزای وابسته داده می‌شود که اغلب به عنوان ویزای “الحاق خانواده” نامیده می‌شود.

آیا دانشجویان بین المللی می‌توانند والدین خود را به هلند بیاورند؟

اگر یکی از اعضای خانواده یا بستگان شما از جنبه‌های مختلف به شما متکی و وابسته هستند، می‌توانید درخواستی برای اجازه اقامت ارائه دهید. به شما توصیه می‌شود تا زمانی که عضو خانواده یا بستگان شما هنوز در خارج از کشور هستند این کار را انجام دهید.

آیا دانشجویان بین المللی می‌توانند اقامت دائم هلند را دریافت کنند؟

پس از پنج سال اقامت در هلند، فرد واجد شرایط دریافت اجازه اقامت خواهد بود. برای دریافت اقامت دائم در هلند پس از تحصیل، باید شرایط زیر را داشته باشید: شما یک مجوز اقامت هلند معتبر به مدت 5 سال یا بیشتر مستقیماً قبل از درخواست دارید.

برای تحصیل در هلند به چه میزان پول نیاز دارید؟

هزینه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA:
برای دانشجویان با ملیت‌های دیگر، متوسط شهریه برای برنامه‌های لیسانس بین 9000 تا 20000 یورو و برای برنامه کارشناسی ارشد بین 12000 تا 30000 یورو است.

آیا هلند برای تحصیل ارزان است؟

بله، تحصیل در هلند در مقایسه با کشورهای دیگر مانند انگلستان یا ایالات متحده گران نیست. دولت از آموزش عالی هلند حمایت می‌کند و هزینه‌های تحصیل نسبتاً پایین است.

تحصیل کدام رشته در هلند بهتر است؟

دوره‌های برتر برای تحصیل در هلند به شرح زیر است:
تجارت و مدیریت، مراقبت‌های بهداشتی، اقتصاد، رسانه‌های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر در سطح بین المللی شناخته شده هستند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید