لوگو صبا ویزا
مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه

مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه خرید ملک در فرانسه و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

آشنایی با مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا خرید ملک در این کشور می‌تواند گزینه مطلوب و مناسبی برای شما باشد یا خیر؟ با خرید ملک در این کشور، اولین مزیتی که شما می‌توانید از آن برخوردار شوید این است که اقامت یک ساله کشور فرانسه را دریافت خواهید کرد. با دریافت این اقامت یک ساله، شما علاوه بر این‌که امکان زندگی در کشوری با رفاه اقتصادی بسیار بالا را خواهید داشت، بلکه می‌توانید به تمامی کشورهای عضو شینگن نیز سفر کنید بدون این‌که محدودیتی برایتان وجود داشته باشد. مزیت مهم دیگر خرید ملک در کشور فرانسه این است که فرایند خرید ملک در این کشور چندان پیچیده نبوده و اگر مراقب کلاهبردارها باشید، مشکلی در این مسیر برایتان به وجود نمی‌آید.

خرید ملک در کشور فرانسه، یک سرمایه‌گذاری اصولی در این کشور خواهد بود که به شما اجازه می‌دهد تا هم سرمایه خود را حفظ کرده و آن را رشد دهید و هم با اجاره دادن ملک خود در این کشور، کسب درآمد خوبی از این طریق داشته باشید. با وجود این‌که با خرید ملک در فرانسه، به طور مستقیم اجازه اخذ پاسپورت کشور فرانسه را نخواهید داشت، ولی فراموش نکنید که با این کار، شانس شما برای دریافت پاسپورت با روش‌های دیگر به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. یکی از معایب مهم خرید ملک در این کشور، مربوط به کلاهبردارانی است که در این کشور فعالیت کرده و ممکن است ملکی را به‌صورت غیرقانونی به شما بفروشند.

مزایای خرید ملک در فرانسه

روند ساده و راحت برای خرید ملک در فرانسه

وقتی که صحبت از مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه می‌شود، اولین مورد از مزایای خرید ملک در این کشور، این خواهد بود که شما می‌توانید خیلی راحت اقدام به خرید ملک در این کشور کنید و معمولا فرایند خاصی را برای این کار طی نخواهید کرد. در واقع مراحلی که شما باید برای خرید ملک در این کشور طی کنید شامل موارد زیر می‌شود:

  1. در ابتدا باید وارد خاک این کشور شوید. به این منظور، می‌توانید ویزای توریستی یا هریک از انواع دیگر ویزاهای کشور فرانسه را دریافت کنید که موسسه مهاجرتی صباویزا در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.
  2. در مرحله بعدی باید ملکی را در کشور فرانسه برای خرید پیدا کنید. معمولا املاک قابل فروش در این کشور، در روزنامه‌ها و موسسات معتبری که در زمینه خرید و فروش ملک فعالیت دارند لیست می‌شود. پس پیداکردن ملکی که شرایط شما را داشته باشد کار چندان سختی نخواهد بود.
  3. مذاکره با فروشنده و املاکی مدنظر سر قیمت، اقدام مهم دیگری است که باید انجام دهید. در نهایت شما نیازمند این خواهید بود که به یک قیمت که هم مدنظر شماست و هم فروشنده نسبت به آن رضایت کامل دارد دست پیدا کنید.
  4. در مرحله چهارم، باید یک حساب بانکی را در کشور فرانسه ایجاد کنید. برای افتتاح حساب در کشور فرانسه نیز باید مجوزی را دریافت کنید که نشان دهد قصد خرید ملک در این کشور را دارید.
  5. در نهایت می‌توانید عملیات پرداخت مبلغ ملک را انجام داده و سند ملک به نام شما در این کشور ثبت شود.

سرمایه‌گذاری اصولی  در کشور فرانسه

خرید ملک در فرانسه یک مزیت بسیار مهم دیگر را نیز برای شما به همراه خواهد داشت و آن این است که شما می‌توانید یک سرمایه‌گذاری اصولی و استاندارد را در کشور فرانسه با انجام این کار داشته باشید. قیمت ملک در کشور فرانسه در چند سال اخیر رو به افزایش بوده و همین موضوع نیز باعث شده تا افراد زیادی تمایل به خرید ملک در این کشور داشته باشند. به همین علت، اگر شما اقدام به خرید ملک کنید می‌توانید مطمئن باشید که در اولین قدم سرمایه شما حفظ شده و در قدم بعدی سودآوری خوبی نیز برای شما خواهد داشت.

حتی اگر قصد نداشته باشید که در ملک خود سکونت کنید، می‌توانید آن را به قیمت بسیار خوبی اجاره دهید. این کار یک روش درآمدی تقریبا مطمئن در کشور فرانسه به شمار می‌آید که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

مهاجرت به فرانسه به کمک خرید ملک در این کشور

یکی از روش‌هایی که برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد این است که شما ملکی را در این کشور خریداری کنید. البته در خصوص این موضوع باید به یک نکته بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که خرید ملک در این کشور، به‌تنهایی به منزله این نیست که شما اجازه مهاجرت به کشور فرانسه را دارید، بلکه این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید شانس مهاجرت خود را از طریق دیگر روش‌ها افزایش دهید. در واقع خرید ملک در کشور فرانسه، نشان می‌دهد که شما توان مالی بالایی دارید و برای مهاجرت به این کشور از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستید.

از طرف دیگر، با اجاره دادن ملک خود در کشور فرانسه، این امکان برایتان وجود دارد که بتوانید درآمد ثابت و همیشگی در این کشور داشته باشید که قطعا این موضوع نیز می‌تواند روی فرایند مهاجرت شما به کشور فرانسه تاثیرگذار باشد. در نهایت، باید بدانید وقتی که از طریق روش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، کار یا تحصیل در این کشور، به آن مهاجرت می‌کنید، امکان اخذ ویزای همراه نیز برایتان وجود دارد.

یکی از شرایط بسیار مهمی که برای دریافت ویزای همراه وجود دارد، این است که شما بتوانید مسکن مناسبی را برای اعضای خانواده خود در این کشور تهیه کنید که خرید یا اجاره مسکن در فرانسه در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

مهاجرت به فرانسه به کمک خرید ملک در این کشور

قیمت بالای ملک در کشور فرانسه

برای صحبت درباره مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه اجازه دهید تا با یکی از مهم‌ترین معایب خرید ملک در این کشور نیز آشنا شویم که قیمت بالای ملک در فرانسه است. هزینه هر متر مربع از یک ملک در منطقه‌ای معمولی از کشور فرانسه تقریبا از 5 هزار یورو شروع می‌شود. این مبلغ، نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، مبلغ بالاتری به شمار می‌آید و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا خرید ملک در این کشور کمی سخت بوده و نیاز به سرمایه زیادی داشته باشد.

از جمله عوامل مهمی که روی قیمت ملک در این کشور تاثیر می‌گذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. متراژ ملک: هرچه متراژ ملکی که برای خرید انتخاب کرده‌اید بیشتر باشد، طبیعی خواهد بود که قیمت آن نیز به همین نسبت افزایش پیدا کند.
  2. سال ساخت: املاکی که در کشور فرانسه جدید ساخت بوده و در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند، معمولا قیمت بالاتری نسبت به املاک قدیمی خواهند داشت. پس اگر قصد بازسازی ملک را دارید، بهتر است املاک قدیمی را برای خرید انتخاب کنید.
  3. نقشه ملک: نوع نقشه ملک و هزینه‌هایی که داخل آن انجام شده است، معیار مهم دیگری است که روی قیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد.
  4. محل و شهری که ملک در آن واقع شده است: این‌که در کدام‌یک از شهرهای کشور فرانسه قصد خرید ملک داشته باشید، به طور مستقیم روی قیمت و هزینه شما تاثیرگذار است. برای مثال، خرید ملک در شهر پاریس هزینه بیشتری نسبت به شهرهای اطراف دارد. علاوه بر این، محل و منطقه‌ای که ملک در آن قرار دارد نیز روی این هزینه تاثیر دارد.

نیازی به حضور در کشور فرانسه نیست

در برخی از کشورها، این قانون وجود دارد که اگر قصد خرید یک ملک را داشته باشید، حتما باید به‌صورت ثابت در آن کشور حضور داشته و اقامت آن را دریافت کرده باشید. این در حالی است که برای خرید ملک در کشور فرانسه به چنین چیزی نیاز نیست و این موضوع یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه به شمار می‌آید که باید به آن توجه داشته باشید.

علاوه بر این، برای خرید ملک در این کشور هم نیازی به حضور در خاک این کشور نیست. در بسیاری از موارد، اگر ملک خود را بدون بازدید تایید می‌کنید، می‌توانید به‌راحتی با گرفتن یک وکیل و وکالت دادن به او برای خرید ملک، ملکتان را در این کشور خریداری کنید. نکته جالب‌تر این است که برای خرید ملک در کشور فرانسه، شما حتی نیازی به سابقه سفر به این کشور را نخواهید داشت. این قانونی است که در برخی از کشورها وجود دارد، ولی در کشور فرانسه چنین قانونی نیست و با خیالی راحت می‌توانید ملک خود را در این کشور خریداری کنید.

امکان دریافت وام بانکی

در صورتی که قصد دریافت اقامت تمکن مالی فرانسه را داشته باشید، این امکان وجود دارد که برای خرید ملک در این کشور، حتی از بانک‌های فرانسه وام بگیرید. معمولا مراحل دریافت وام از بانک‌های این کشور کمی سخت بوده و چالش‌های مخصوص به خود را دارد. با این حال، شما با دریافت یک مشاوره تخصصی، می‌توانید خیلی راحت وام‌های بانکی کشور فرانسه را برای خرید ملک در این کشور دریافت کنید. برای این‌که بتوانید درخواست خود را در این زمینه ثبت کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا از خدمات موسسه مهاجرتی صباویزا بهره‌مند شوید.

خرید خانه در فرانسه

کلاهبرداران را دست کم نگیرید

اگر شما هم قصد دریافت اقامت فرانسه با خرید ملک در این کشور را دارید، حتما باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم توجه کنید و آن کلاهبرداری‌هایی است که در کشور فرانسه در زمینه ملک انجام می‌شود. از آنجایی که شما فرصت محدودی برای ورود به کشور فرانسه و خرید ملک را دارید، این احتمال وجود دارد که در بسیاری از موارد ممکن است مالکان در این کشور، ملکی را به شما بفروشند که اصلا وجود خارجی نداشته یا این‌که سند آن به نام شخص فروشنده نیست.

این افراد معمولا با آژانس‌های املاک غیرمعتبر در این کشور همکاری داشته و تلاش می‌کنند تا با فریب شما را وارد این املاک کنند. برای این‌که بتوانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید، بهتر است قبل از این‌که اقدام به خرید ملک در این کشور کنید، حتما تحقیقات لازم را درباره ملک مدنظر انجام دهید. از طرف دیگر، می‌توانید با افرادی که دارای تخصص و تجربه بیشتری در این زمینه هستند، مانند کارشناسان مشاور در مجموعه صباویزا، مشورت کرده و به این ترتیب، در ایمن‌ترین شرایط ممکن اقدام به خرید ملک خود کنید.

گول قیمت‌های پایین ملک را نخورید

همانطور که گفتیم یکی از مهم‌ترین معایب خرید ملک در کشور فرانسه این است که قیمت ملک در این کشور کمی بالا بوده و همین موضوع، چالش‌هایی را از نظر مالی برای شما ایجاد می‌کند. گاهی اوقات ممکن است وقتی که قصد خرید ملک در این کشور را دارید، مشاهده کنید که قیمت برخی از ملک‌ها بسیار پایین است و همین موضوع نیز باعث شود تا شما وسوسه شوید که این ملک‌ها را خریداری کنید. معمولا املاکی که اقدام به فروش این ملک‌ها به افراد خارجی کرده‌اند کلاهبردار بوده یا این‌که این ملک‌ها مالیات سنگینی دارند.

به همین علت، اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند که قبل از خرید یک ملک در کشور فرانسه، حتما اطلاعاتی را درباره مالیات مربوط به آن ملک نیز به دست بیاورید. برای این‌ کار می‌توانید از سازمان مالیات کشور فرانسه استعلام بگیرید. ارسال درخواست به این سازمان‌ بسیار ساده و راحت بوده و معمولا نتیجه آن نیز در کمتر از دو الی سه روز برای شما صادر می‌شود. برای این‌که این کار را سریع‌تر انجام داده و راحت‌تر اقامت فرانسه را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید.

مزایا و معایب خرید خانه در فرانسه

مراقب املاک اقساطی باشید

برای صحبت درباره مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه باید با کلاهبرداری‌های مربوط به ملک در این کشور نیز آشنا شوید. گاهی اوقات ممکن است کلاهبردارانی که در کشور فرانسه هستند، ملکی را به‌صورت قسطی خریداری کرده و در ادامه، قصد داشته باشند که آن را به شما بفروشند. در این شرایط، اگر شما ملک موردنظر را خریداری کنید، باید اقساط آن را نیز پرداخت کنید و مسئولیت آن با شما خواهد بود. در صورتی که اقساط یک ملک به طور کامل پرداخت نشده باشد، خرید آن کاملا ممنوع خواهد بود که باید این مسئله را در نظر داشته باشید.

پرداخت مالیات محلی در کشور فرانسه

از دیگر معایبی که خرید ملک در این کشور برای شما خواهد داشت، این است که باید حتما مالیات محلی ملک مدنظر خود را پرداخت کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، این است که این میزان مالیات اگر ملک اول خود را در کشور فرانسه خریداری کرده باشید، چیزی حدود یک درصد قیمت ملک شما خواهد بود. از طرف دیگر، اگر ملک دوم شما باشد، در این صورت شما باید سه درصد از قیمت و هزینه ملک را به‌عنوان مالیات سالانه پرداخت کنید.

البته میزان درآمدی که شما می‌توانید از ملک خود در این کشور داشته باشید، از این عدد بزرگ‌تر بوده و در کل خرید خانه در کشور فرانسه، می‌تواند سودآور بوده و سرمایه‌گذاری مناسبی برایتان باشد.

مهاجرت از طریق خرید خانه در فرانسه

دریافت امتیاز برای اخذ پاسپورت کشور فرانسه

برای این‌که با مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه آشنا شوید، حتما باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که خرید ملک در این کشور به طور مستقیم، نمی‌تواند باعث شود که شما پاسپورت آن را دریافت کنید. با این حال، نباید فراموش کنید که با خرید ملک در این کشور، شما امتیاز مثبتی را دریافت می‌کنید که در مسیر اخذ پاسپورت کشور فرانسه به شما کمک خواهد کرد. این موضوع، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مزایای خرید ملک برای آن دسته از افرادی است که قصد مهاجرت به کشور فرانسه را دارند.

اجازه کار در کشور فرانسه با خرید ملک

وقتی که یک ملک را در کشور فرانسه خریداری می‌کنید، این امکان برایتان وجود خواهد داشت که برای یک سال، تحت شرایط خاصی بتوانید به کشور فرانسه مهاجرت کرده و در این کشور اقامت داشته باشید. در طول دوره اقامت در کشور فرانسه، این اجازه را خواهید داشت تا بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید. به این ترتیب، هم می‌توانید درآمد نسبتا خوبی را در کشور فرانسه داشته باشید و هم این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از این طریق زمینه‌ساز مهاجرت خود بعد از اتمام بازه زمانی یک‌ساله اقامت شوید.

برای این‌که بتوانید چنین کاری کنید، طی بازه زمانی یک ساله‌ای که در کشور فرانسه اقامت داشته و در این کشور مشغول به کار هستید، با کارفرمای خود ارتباط خوبی بگیرید و وظایفتان را نیز به‌درستی انجام دهید. به این ترتیب، بعد از بازه زمانی یک ساله، می‌توانید دعوت‌نامه‌ای را از او دریافت کنید که این دعوت‌نامه به شما اجازه می‌دهد تا ویزای کاری کشور فرانسه را دریافت کنید. در ادامه، بعد از گذشت سه الی پنج سال، شما حتی می‌توانید اقدامات لازم برای دریافت اقامت دائم این کشور را نیز انجام دهید.

از دست دادن اقامت موقت، در صورت فروختن ملک

یکی از مهم‌ترین مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه که باید با آن آشنا شوید، این است که اگر اقدام به فروش ملک خود در این کشور کنید، اقامت موقتی که دریافت کرده‌اید نیز به طور خودکار منسوخ خواهد شد و در نتیجه شما باید به کشور خودتان بازگردید. به همین علت، وقتی که قصد خرید ملک در این کشور را دارید، مطمئن شوید که قصدی برای فروش آن نداشته یا این‌که در آینده نزدیک، نیازمند پول و سرمایه‌ای که برای خرید این ملک پرداخت کرده‌اید، نخواهید بود.

نحوه خرید خانه در کشور فرانسه

امکان زندگی در کشوری با رفاه اقتصادی بالا

وقتی که ملکی را در کشور فرانسه خریداری می‌کنید، همانطور که گفتیم اقامت موقتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این کار چه سودی برای ما دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می‌توانید تجربه زندگی در یک کشور با رفاه اقتصادی بسیار بالا را داشته باشید. کشور فرانسه کشوری است که سطح درآمد در آن بسیار بالا بوده و به همین علت، مردم این کشور از رفاه اقتصادی بسیار خوبی برخوردار هستند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بتوانید زندگی خوبی را در این کشور تجربه کنید.

علاوه بر رفاه اقتصادی، شما از رفاه اجتماعی و امکانات بسیار خوبی نیز در کشور فرانسه برخوردار خواهید بود. در این کشور امکانات پزشکی مانند بیمه‌های تامین اجتماعی برای بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و مواردی از این قبیل نیز به افراد ارائه می‌شود.

امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن

مزیت مهم دیگری که خرید ملک در کشور فرانسه برای شما دارد، این است که می‌توانید با دریافت اقامت این کشور، خیلی راحت به کشورهایی که جز شینگن هستند سفر کنید. این کشورها شامل تعداد بسیار زیادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌شوند که حتی برخی از کشورهای آسیایی نیز در این لیست قرار می‌گیرند. به همین علت، شما با خرید ملک در این کشور، خیلی راحت می‌توانید تجربه سفری جذاب به کشورهای دیگر را به دست بیاورید.

سخن پایانی

وقتی صحبت از مزایا و معایب خرید ملک در فرانسه می‌شود باید دقت داشته باشید که با خرید ملک در این کشور، شما حتما باید سعی کنید خرید خود را از آژانس‌های املاک حرفه‌ای و معتبر انجام دهید تا از کلاهبردارانی که در کشور فرانسه فعالیت دارند دور بمانید. خرید ملک در این کشور به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید اقامت این کشور را دریافت کرده و حتی اجازه کارکردن در فرانسه را نیز داشته باشید که بعدها از این طریق، می‌توانید اقدامات لازم در راستای مهاجرت خود به کشور فرانسه را انجام دهید.

برای این‌که بتوانید بهترین ملک را در کشور فرانسه برای خرید انتخاب کنید، نیازمند این خواهید بود که با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت کنید. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی در ایران است که این خدمات مشاوره را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین هزینه ممکن، توسط بهترین و باتجربه‌ترین کارشناسان در زمینه مهاجرت به فرانسه، در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول

آیا با خرید ملک در فرانسه، فرزندمان می‌تواند در این کشور مشغول به تحصیل شود؟

بله وقتی که ملکی را در این کشور خریداری کرده و اقامت آن را دریافت می‌کنید، فرزند شما می‌تواند از سیستم آموزشی رایگان کشور فرانسه برخوردار شده و به‌صورت کاملا رایگان مشغول به تحصیل در این کشور شود.

برای خرید ملک در کشور فرانسه چه شرایطی وجود دارد؟

برای خرید ملک در این کشور، مهم‌ترین شرط این است که شما باید حتما تمکن مالی لازم را داشته باشید. علاوه بر این نداشتن سوسابقه کیفری نیز از دیگر شرایط مهم برای خرید ملک در این کشور است.

بهترین شهرهای کشور فرانسه برای خرید ملک در این کشور کدام شهرها هستند؟

از جمله محبوب‌ترین شهرهای کشور فرانسه برای خرید ملک در این کشور، می‌توان به شهرهای نیس، لیل، مارسی و لیون اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید