لوگو صبا ویزا
برای مهاجرت آمریکا بهتر است یا کانادا

برای مهاجرت آمریکا بهتر است یا کانادا؟

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت آمریکا یا کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

شاید با خودتان تصور کنید که کدام گزینه بهتر است. مهاجرت آمریکا یا کانادا؟ آنها رقبای بزرگ آمریکای شمالی، همسایگانی هستند که یکدیگر را در مورد همه چیز از‌ هاکی گرفته تا سیاست خارجی اذیت می‌کنند. اما آیا یکی بر دیگری برتری دارد؟ مهاجرت به کانادا بهتر است یا آمریکا؟ کدام ملت برای شما مناسب تر است؟

برای کمک به شما در تصمیم‌گیری، ما مقایسه‌ای از شمال سفید بزرگ و سرزمین آزاد را گردآوری کرده‌ایم، و به مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید در نظر بگیرید، از ویزا و سبک زندگی گرفته تا آموزش و مراقبت‌های بهداشتی، نگاهی می‌اندازیم. همچنین علاوه بر این مقاله، سازمان مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به آمریکا یا کانادا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی صبا در ارتباط باشید.

مهاجرت به آمریکا یا مهاجرت به کانادا

گرفتن ویزا چقدر آسان است؟

یکی از ویژگی‌های مشترک هر دو کشور این است که وب‌سایت‌های بسیار مفیدی وجود دارند که می‌توانند شما را در فرآیند ویزا راهنمایی کنند و ببینند آیا معیارهای لازم را دارید یا خیر. وزارت امور خارجه ایالات متحده یک اپلیکیشن ویزای مفید در وب سایت خود دارد، در حالی که دولت کانادا یک سایت تخصصی مهاجرت و شهروندی دارد که راه‌های مختلف برای اقامت را مشخص می‌کند.

هر دو کشور دوست دارند نیروهای کاری ماهر را جذب کنند، اما کارفرمایان ممکن است نیاز داشته باشند نشان دهند که این نقش نمی‌تواند ابتدا به صورت محلی پر شود. در ویزای کاری کانادا، بیشتر بر روی سیستم امتیازی اکسپرس انتری کار می‌شود و به دارایی‌هایی مانند تجربه، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه و تحصیلات شما نگاه می‌کند. همچنین شایان ذکر است که کبک فرانسوی زبان دارای سیستم مبتنی بر امتیاز جداگانه با الزامات مختلف است.

در ویزای کاری آمریکا، آنها از سیستم حمایت کارفرما برای مشاغل تخصصی استفاده می‌کنند. ویزای L-1 برای انتقال کارکنانی استفاده می‌شود که قبلاً بیش از یک سال برای یک شرکت در خارج از ایالات متحده کار کرده‌اند، در حالی که ویزای H1-B برای شرکت‌هایی است که به تخصص تئوری یا فنی نیاز دارند، اما سقف آن محدود شده است، بنابراین محدودیت سخت هر سال که اغلب در ماه آوریل به دست می‌آید.

هیچ کدام از این کشورها ویزای بازنشستگی خاصی ارائه نمی‌دهند. اگر می‌خواهید به کانادا برسید، به یکی از اعضای خانواده نیاز دارید تا شما را اسپانسر کند، در حالی که ساده‌ترین راه برای آمریکا، گذراندن زمان قابل توجه در ایالات متحده با ویزای B-2 است که به شما امکان می‌دهد به مدت شش ماه در این کشور زندگی کنید.

سبک زندگی در کانادا و آمریکا

بار دیگر، شباهت‌های زیادی بین هر دو کشور آمریکای شمالی وجود دارد، با این حال تفاوت‌های قابل توجهی نیز وجود دارد. کانادا اغلب به عنوان جامعه‌ای بازتر، مهاجرپذیرتر و چندفرهنگی‌تر دیده می‌شود، همچنین کشوری با دو زبان رسمی‌- انگلیسی و فرانسوی – و یک سیستم سیاسی است که بیشتر شبیه سیستم سیاسی انگلیس است. یعنی در این کشور نیز ملکه نظارت و حکومت می‌کند.

وقتی صحبت از کار به میان می‌آید، ساعات کاری و زمان تعطیلات کانادا سخاوتمندانه‌تر و مشابه اروپا است، در حالی که ایالات متحده تمایل دارد روزهای تعطیل کمتری را ارائه دهد. در واقع، طبق آمار، هوای کانادا کمتر آلوده است، کانادایی‌ها به طور متوسط دو سال بیشتر از همتایان جنوبی خود عمر می‌کنند و تعداد بیشتری از کانادایی‌ها دارای گذرنامه برای سفر به دنیا هستند.

با این حال، زندگی همیشه در شمال سفید بهتر نیست. این کشور تقریباً در سراسر جهان از زمستان‌های طولانی و سرد رنج می‌برد، فرهنگ تجارت الکترونیک آن به اندازه ایالات متحده توسعه یافته نیست و نرخ بیکاری بالاتری وجود دارد.

البته، فراتر از آن، این کشورها شباهت‌های زیادی دارند، هر دو زیبایی طبیعی دیدنی و فرصت‌های سفر شگفت‌انگیز و همچنین ورزش‌های ماجراجویی فراوان و همچنین ورزش‌های تیمی‌را ارائه می‌دهند که تفاوت قابل‌توجهی با آنچه در بریتانیا ارائه می‌شود. هر یک از آنها فرهنگ ماشینی قوی دارند – تا حدی به این دلیل که هر دو کشور وسیعی هستند – و البته، هر دو کشور عموماً از مهاجران بریتانیایی استقبال می‌کنند.

هزینه‌های زندگی در آمریکا و کانادا

وقتی صحبت از هزینه زندگی به میان می‌آید، هم کانادا و هم ایالات متحده می‌توانند زمانی که شما در شهرهای اصلی زندگی می‌کنید، گران باشند، همانطور که در هر جای دنیا صدق می‌کند. اما به طور کلی، ایالات متحده آمریکا نسبت به همسایه شمالی خود هزینه زندگی بالاتری در مورد مواد غذایی، اجاره و قیمت رستوران دارد.

با این حال، ایالات متحده در مورد لباس ارزان‌تر است و به طور کلی دستمزدها بالاتر است، در حالی که کانادا مالیات بیشتری دارد. بنابراین وقتی نوبت به این موارد می‌رسد، ایالات متحده در واقع می‌تواند ارزان‌تر کار کند.

مراقبت‌های بهداشتی در کانادا و آمریکا

شاید یکی از بزرگترین تفاوت‌هایی که مهاجران باید در مورد زندگی در کانادا و ایالات متحده در نظر بگیرند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی است. ایالات متحده آمریکا به دلیل هزینه‌های مارپیچ مراقبت‌های بهداشتی خصوصی خود بدنام است، بنابراین داشتن بیمه درمانی قوی ضروری است، که به احتمال زیاد از طریق کارفرمای شما ارائه می‌شود، اما در صورت نیاز به پوشش تکمیلی باید بررسی شود.

در مقابل، سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی کانادا (Medicare) از بودجه عمومی ‌تامین می‌شود و به همه امکان دسترسی به بیمه سلامت عمومی‌کم هزینه را می‌دهد. با این حال، شما فقط در صورتی واجد شرایط هستید که اقامت دائم داشته باشید و ارائه کارت بیمه درمانی شما ممکن است حدود سه ماه طول بکشد. این سیستم مطلقاً همه چیز را نیز پوشش نمی‌دهد، بنابراین برخی از مهاجران هنوز هم بیمه درمانی خصوصی دارند.

مهاجرت آمریکا یا کانادا

سیستم آموزشی در کانادا و آمریکا

سیستم مدرسه در ایالات متحده آمریکا و کانادا بسیار مشابه است، آنها مراحل یکسانی را دنبال می‌کنند و در هر دو کشور اکثر دانش آموزان تحصیلات دولتی هستند. هیچ یک از کشورها استاندارد سراسری ندارند، که اغلب به این معنی است که استانداردها بین ایالت‌ها و استان‌ها متفاوت است.

با این حال، وقتی به سطح دانشگاه می‌رسد، همه چیز تغییر می‌کند. سیستم آموزشی کانادا بسیار شبیه به انگلستان است و شهریه آن بسیار پایین‌تر از ایالات متحده است. دانشگاه‌ها هزینه‌های خود را تعیین می‌کنند، اما حتی به عنوان یک دانشجوی خارجی، هزینه آن نباید خیلی متفاوت از دانشگاه در بریتانیا باشد.

با این حال، در ایالات متحده تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های خصوصی وجود دارد – از جمله تمام دانشگاه‌های معتبر Ivy Leagues – و دانشجویان اغلب می‌توانند با بدهی سنگین فارغ التحصیل شوند. اما فرصت‌های بورس تحصیلی زیادی وجود دارد که ارزش بررسی برای کاهش هزینه‌ها را دارد و دلیلی وجود دارد که ایالات متحده پنج دانشگاه را در بین 10 موسسه برتر جهان دارد. به همین دلیل هم، رقابت برای تحصیل در کانادا و تحصیل در آمریکا، به طوری برابر بین دانشجویان بین‌المللی موج می‌زند.

شادی در کانادا و آمریکا

بر اساس آخرین گزارش جهانی شادی، کانادا هشتمین کشور شاد جهان و ایالات متحده آمریکا در رتبه هجدهم قرار دارد. با این حال، رتبه هر دو کشور در سال‌های اخیر کاهش یافته است. البته، علیرغم رقابت در مورد اینکه کدام کشور استاندارد زندگی بهتری دارد، حقیقت این است که هم ایالات متحده و هم کانادا کشورهای استثنایی برای مهاجران هستند که فرصت‌های هیجان انگیز، فرهنگ غنی و فرصت‌های سفر شگفت انگیزی را ارائه می‌دهند، زیرا از زندگی در خارج از کشور لذت می‌برید. همه اینها هنگام انتخاب محل مهاجرت به یک تصمیم سخت می‌شود…

اقتصاد در کانادا و آمریکا

تولید ناخالص داخلی (GDP) 2019 کانادا 1.73 تریلیون دلار بود، در حالی که ایالات متحده تولید ناخالص داخلی 21.4 تریلیون دلاری را گزارش کرد. اداره سرشماری ایالات متحده درآمد متوسط ​​خانواده‌های آمریکایی را 68703.2 دلار گزارش می‌دهد در کانادا، متوسط درآمد برای سال 2019 62900.3 دلار بوده است.

مالیات‌ها نیز می‌تواند عامل اصلی تمایز دو کشور باشد. در حالی که براکت‌های مالیات بر درآمد فدرال ایالات متحده از 10٪ تا 37٪ برای افراد است، در کانادا، نرخ مالیات بین 15٪ تا 33٪ است. با این حال، در ایالات متحده، مجردهایی که بیش از 40526 دلار درآمد دارند سالانه 22٪ مالیات پرداخت می‌کنند، در حالی که مجردهای کانادایی که کمتر از 49020 دلار درآمد دارند فقط باید 15٪ مالیات بپردازند.

طبق وب سایت numbeo.com، هزینه زندگی برای آمریکایی‌ها بیشتر از کانادایی‌ها است. شاخص هزینه زندگی Numbeo تخمین می‌زند که قیمت‌های مصرف کننده در تورنتو حدود 24.05٪ کمتر از شهر نیویورک است و قیمت اجاره تورنتو تقریباً نصف قیمت اجاره آپارتمان در نیویورک است.

این شاخص به اجاره، خواربار، قیمت رستوران و خرید محلی می‌پردازد که در مجموع در ایالات متحده (دلار آمریکا) بالاتر هستند.

مزایای خانوادگی در کانادا و آمریکا

گذراندن وقت با فرزندان بیانگر نیازهای مالی عظیم والدین است. هر کشور چگونه از مادران و پدران جدید حمایت می‌کند؟

کانادا

کانادا مرخصی و مزایا را اجباری کرده است. دولت از طریق بیمه اشتغال استانی از این امر حمایت می‌کند. این برنامه شامل مادران و پدران می‌شود. مزایای پرداخت شده می‌تواند تا 595 دلار در هفته باشد.

مهاجرت به آمریکا یا کانادا

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده در این زمینه کمتر پیشرو است. ایالات متحده تحت قانون مرخصی خانواده و پزشکی (FMLA) حمایت‌هایی را ارائه می‌دهد. FMLA می‌تواند اجازه 12 هفته مرخصی بدون حقوق را بدهد.

اقلیم و فرهنگ در کانادا و آمریکا

هم ایالات متحده و هم کانادا کشورهای بزرگی هستند که از اقیانوس آرام تا سواحل اقیانوس اطلس را در بر می‌گیرند، به این معنی که آب و هوا و فرهنگ آنها در ایالت یا استان بسیار متفاوت است. به طور کلی، ایالات متحده از کانادا پرجمعیت‌تر و گرم‌تر است و به خط استوا نزدیک‌تر است. برخی نیز به خاطر آب و هوا، مهاجرت به آمریکا را ترجیح می‌دهند.

اگر شهروند ایالات متحده باشم آیا می‌توانم در کانادا زندگی کنم؟

تا زمانی که برای نوع مناسب شهروندی – چه به عنوان یک کارگر ماهر، دانشجو یا نیروی کاری غیر ماهر – درخواست دهید، می‌توانید پاسپورت ایالات متحده خود را حین زندگی در شمال نگه دارید.

زندگی در کانادا ارزانتر است یا ایالات متحده؟

به طور کلی، زندگی در یک کلان شهر در کانادا ارزان‌تر از ایالات متحده است. البته این بستگی به شهر مورد نظر شما و براکت مالیات بر درآمد شما دارد.

ایالات متحده یک ابرقدرت جهانی بزرگتر است و به همین دلیل، آمریکایی‌ها می‌توانند انتظار داشته باشند که تقریباً در هر جنبه‌ای از زندگی هزینه بیشتری بپردازند. افراد در ایالات متحده و کانادا معمولاً درآمد سالانه مشابهی دارند. با این حال، طبق گزارش‌ها، مالیات‌ها در ایالات متحده پایین‌تر است، که می‌تواند به آمریکایی‌ها یک مزیت پرداختی جزئی بدهد.

در زمینه مزایای اجتماعی، کانادایی‌ها تا حدودی برنامه خانواده اجباری دولت قوی‌تری با بودجه دولتی برای مرخصی زایمان از طریق برنامه‌های بیمه اشتغال دارند. کانادایی‌ها همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی کمتری بپردازند. علاوه بر این، هزینه‌های دانشگاه‌های آموزشی نیز در کانادا (به طور متوسط) پایین‌تر است، که می‌تواند آخرین عاملی باشد که بسیاری از شهروندان را در آن سوی مرز در هنگام برنامه ریزی بلند مدت خانواده وسوسه می‌کند.

فرصت‌های کاری در کانادا و آمریکا

زمانی بود که ایالات متحده مورد علاقه شرکت‌های برتر فناوری اطلاعات و همچنین سایر برندهای جهانی بود. با این حال، به دلیل سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی ایالات متحده، سازمان‌های برتر پایگاه خود را به کانادا منتقل می‌کنند، جایی که استخدام افراد ماهر و با استعداد از خارج از کشور در مقایسه با ایالات متحده بسیار آسان‌تر است. شهرهای مختلف کانادا در انتاریو و خارج از آن در رقابت برای تشکیل دره سیلیکون بعدی هستند، یعنی تورنتو، ونکوور، اتاوا، مونترال و کلگری و ….

سیاست مهاجرت در کانادا و آمریکا

زمانی سیاست مهاجرتی دولت ترامپ در تضاد با دولت ترودو بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تغییرات بسیاری در قوانین مهاجرتی را در چند سال اخیر اعلام کرد که به نفع مهاجران موجود و همچنین مهاجران جدید در کشور نیست. برعکس، دولت کانادا به نخست وزیری جاستین ترودو در چند سال اخیر به پذیراترین کشور برای مهاجران و پناهندگان تبدیل شده است. اما از دوران بایدن، سیاست‌های مهاجرت مجددا تغییر کرد.

دولت لیبرال کانادا در چند سال اخیر تغییرات مختلفی را برای تسهیل روند مهاجرت برای مهاجران جدید و همچنین خانواده‌های آنها ایجاد کرده است. در حقیقت، در طول همه‌گیری کووید-19 نیز، کانادا از پذیرش درخواست‌های جدید مهاجرت و دعوت از نامزدها برای درخواست اقامت دائم دست برنداشته است. به همین دلیل است که امروزه اکثر متقاضیان مهاجرت مایل به درخواست اقامت دائم در کانادا هستند.

امنیت در کانادا و آمریکا

این احتمالاً نگرانی اصلی بسیاری از متقاضیان مهاجرت امروزی است. وقتی در مورد کشوری امن و صلح آمیز صحبت می‌کنیم، کانادا نه تنها از ایالات متحده جلوتر است بلکه در لیست بهترین کشورها نیز در صدر قرار دارد. این کشور امن و آرام برای مهاجران است. مهمان نوازی و ماهیت خوش‌آمدگویی کانادایی‌ها به تازه‌واردها این امکان را می‌دهد تا با سهولت و آسایش در جامعه حضور پیدا کنند. سوابق کانادا به عنوان یک کشور سکولار، امن و چندفرهنگی با موارد ناچیز عدم تحمل و غیره عالی است.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به شما راجع به زیر و بم و جزئیات مربوط به مهاجرت کانادا و آمریکا توضیح دهیم. اما به طور کلی، با توجه به روحیات و بودجه‌ی شما، تصمیم اینکه به کدام کشور مهاجرت می‌کنید با خودتان است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با موسسه مهاجرتی صباویزا تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید