لوگو صبا ویزا
ویزای استارتاپ آمریکا

ویزای استارتاپ آمریکا | هزینه ها و مراحل – آپدیت 2024

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای استارت آپ آمریکا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

اخذ ویزای استارتاپ آمریکا یکی از روش‌های جذاب برای مهاجرت به کشور آمریکا به شمار می‌آید که به شما اجازه می‌دهد تا برای یک بازه زمانی سه ساله بتوانید وارد خاک این کشور شوید. بعد از گذشت این بازه زمانی سه ساله، شما می‌توانید مراحل مربوط به تمدید اقامت خود را طی کرده و اگر مشکلی نداشته باشید، می‌توانید اقامت دائم کشور آمریکا را نیز دریافت کنید. با اخذ اقامت استارتاپی این کشور، شما می‌توانید اعضای خانواده خود را نیز به همراهتان به این کشور برده و البته از تسهیلاتی که دولت آمریکا برای کسب‌وکارهای نوپا در این کشور در نظر گرفته نهایت بهره را ببرید.

از جمله شرایط مهمی که برای دریافت این ویزا در کشور آمریکا وجود دارد، می‌توان به داشتن مدرک زبان، داشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن موفق در زمینه کاری که قصد دارید در آن فعالیت کنید، داشتن سابقه تحصیلی و کاری مناسب و در نهایت داشتن تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در این کشور اشاره کرد. در ادامه این مطلب، می‌توانید بیشتر با انواع ویزای استارتاپ در آمریکا آشنا شده و اطلاعاتی را درباره مزایا، شرایط و مراحل اخذ این نوع ویزا در کشور آمریکا به دست بیاورید.

ویزای استارت آپ آمریکا

آشنایی با ویزای استارتاپ آمریکا

مهاجرت به آمریکا، از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که هریک از این روش‌ها مزایای مخصوص به خود را دارند. راه‌اندازی یک استارتاپ یا کسب‌وکار جدید در کشور آمریکا، یکی از بهترین این روش‌ها به شمار می‌آید. کشور آمریکا در راستای صنعتی‌تر شدن، در سال‌های اخیر تلاش کرده تا استعدادهای مختلف در تمامی زمینه‌ها را وارد این کشور کند. یکی از راه‌های جذب استعدادهای جهانی، راه‌اندازی استارتاپ در این کشور است که شما اجازه خواهید داشت برای مدت زمان سه سال، کسب‌وکاری را در کشور آمریکا راه‌اندازی کنید.

در صورتی که بتوانید کسب‌وکار خود را با موفقیت در طی این سه سال مدیریت کنید، امکانی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید ویزای خود را به ویزای دائم تبدیل کنید.

استارتاپ امریکا

انواع ویزای استارتاپ آمریکا

ویزای استارتاپ آمریکا، دارای انواع مختلفی است که از جمله آنها می‌توان به مواردی که در جدول زیر ذکر کرده‌ایم اشاره کرد:

انواع ویزای استارتاپ آمریکاتوضیحات
L-1این نوع ویزای استارت آپ، مربوط به انتقال درون شرکتی است. در این نوع انتقال، شرکت‌هایی که یک زیرشاخه در کشور آمریکا دارند، می‌توانند با اخذ این ویزا برای کارکنان خود، امکان کارکردن کارکنان در شعبه آمریکا را برای آنها فراهم کنند.
E2این ویزا، با نام ویزای سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود. با اخذ این ویزا، اجازه خواهید داشت که یک کسب‌وکار جدید را در کشور آمریکا راه‌اندازی کرده یا این‌که در یک کسب‌وکار موجود در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. با دریافت این نوع ویزا، امکان مهاجرت فرزندان و همسر شما نیز وجود خواهد داشت و شما باید حداقل سرمایه 50 هزار دلار را داشته باشید.
O-1Aاین ویزا برای آن دسته از افرادی است که استعادهای خاصی در زینه‌های مختلف علمی، تجاری، هنر و ورزش دارند. این افراد می‌توانند با دریافت ویزای سرمایه‌گذاری خود، خیلی راحت به کشور آمریکا مهاجرت کرده و کسب‌وکار خود را در این کشور راه‌اندازی کنند.
H-1Bافرادی که دارای تخصص‌های حرفه‌ای یا مدارک تحصیلی با رتبه بالایی هستند، می‌توانند این نوع ویزای سرمایه‌گذاری و استارت اپ در کشور آمریکا را دریافت کنند. با اخذ این ویزای سه ساله، شما اجازه خواهید داشت که وارد خاک کشور آمریکا  شده و در این کشور مشغول به کار شوید.

شرایط مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ آمریکا

برای اخذ ویزای آمریکا و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در این کشور، شما نیازمند این خواهید بود که شرایط خاصی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین این شرایط، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در اولین قدم باید بتوانید کسب‌وکاری را در کشور آمریکا راه‌اندازی کنید که به اقتصاد این کشور کمک کرده و مورد تایید وزارت کشور آمریکا قرار گیرد.
  2. در قدم بعدی، باید یک طرح توجیهی مناسب و استاندارد را برای استارتاپ یا کسب‌وکار خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که برای ایجاد چنین طرح توجیهی، بهتر است حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید.
  3. داشتن سرمایه لازم به منظور حمایت مالی از کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن در کشور آمریکا را دارید، شرط بسیار مهم دیگری است که برای مهاجرت به این کشور به آن نیاز خواهید داشت.
  4. از دیگر شرایط مهم برای ویزای استارتاپ آمریکا می‌توان به داشتن مدرک زبان اشاره کرد. شما حتما باید مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کرده و البته نمره خوبی را نیز در این مدرک دریافت کرده باشید.
  5. در نهایت داشتن تحصیلات یا سابقه کاری مرتبط با شغلی که قصد راه‌اندازی آن در کشور آمریکا را دارید نیز آخرین شرطی است که برای اخذ این ویزا وجود دارد.
گرفتن ویزای استارتاپ آمریکا

دریافت ویزای استارتاپ کشور آمریکا چه مزایایی دارد؟

دریافت ویزای استارتاپ این کشور، می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با اخذ این ویزا، می‌توانید خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال را نیز به کشور آمریکا ببرید.
  • کشور آمریکا از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارد و سرمایه‌گذاری در این کشور، قطعا به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.
  • با اخذ ویزای استارتاپ در این کشور، شما می‌توانید خیلی راحت بعد از مدتی درخواست خود را برای تمدید اقامت و دریافت اقامت دائم این کشور نیز ارسال کنید.
  • شرایط اخذ ویزای استارتاپ در کشور آمریکا چندان پیچیده نیست و شما با دریافت یک مشاوره تخصصی در این زمینه، می‌توانید مسیر مهاجرت به آمریکا را طی کنید.
  • دولت کشور آمریکا، تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که به‌تازگی فعالیت خود در این کشور را آغاز کرده‌اند قرار می‌دهد. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل راحت‌تری در این کشور مشغول به کار شوید.
  • آخرین مزیتی که برای شما وجود دارد نیز این است که در کشور آمریکا متخصصان زیادی فعالیت دارند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا پیداکردن نیروی کار حرفه‌ای و کاربلد، مسئله چندان چالش‌برانگیزی برای شما نباشد.

برای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ به کشور آمریکا، چه مراحلی را باید طی کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دریافت ویزای استارتاپ آمریکا را دارید، نیازمند این خواهید بود که مراحل زیر را در این زمینه طی کنید:

  1. در قدم اول نیازمند این هستید که یک طرح توجیهی مناسب را به کمک یک فرد متخصص برای کسب‌وکار مدنظرتان ایجاد کنید.
  2. در مرحله دوم، باید این طرح توجیهی را در اختیار سازمان‌های مربوطه در کشور آمریکا قرار دهید تا ارزیابی شود. در صورتی که این طرح تایید شود، می‌توانید مجوزهای موردنیاز برای شروع کسب‌وکار در کشور آمریکا را نیز دریافت کنید.
  3. مرحله سوم مربوط به آماده‌سازی مدارک است که در ادامه، درباره مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کار آمریکا و ویزای استارتاپ این کشور نیز صحبت خواهیم کرد.
  4. مرحله چهارم مربوط به دریافت مدرک زبان است. شما باید با شرکت در آزمون‌های معتبر مدرک زبان، با نمره بالایی یکی از این مدارک را دریافت کنید.
  5. یکی دیگر از مراحلی که حتما باید طی کنید، مربوط به اخذ مجوزهایی است که برای شروع یه بیزینس یا کسب‌وکار در کشور آمریکا به آن نیاز دارید. برای این کار، باید به سازمان‌های مربوط به حوزه کاری استارتاپی که دارید مراجعه کرده و درخواست صدور مجوز را به آنها ارائه دهید.
  6. در نهایت، باید با مراجعه به آدرس سایت رسمی سفارت کشور آمریکا، اقدام به تعیین وقت سفارت این کشور کرده و سپس در تاریخ و زمان مشخص شده، به همراه مدارک خود به سفارت این کشور مراجعه کنید.
مراحل گرفتن ویزای استارتاپ آمریکا

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای استارتاپ کشور آمریکا

برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا شما نیازمند مدارک زیر خواهید بود:

  • در اولین قدم نیازمند این هستید که فرم درخواست صدور این ویزا را دریافت کرده و آن را با اطلاعات معتبر و دقیق و البته مطابق با مدارکی که دارید پر کنید.
  • پیش‌نویس بیزینس پلن خود را باید آماده کرده و در لیست مدارکتان قرار دهید.
  • در صورتی که طرح توجیهی شما نیازمند مجوزهایی از سازمان‌های معتبر آمریکا مانند وزارت صنعت و معدن این کشور است، حتما باید مجوزهای موردنیاز را دریافت کرده باشید.
  • مدارک شخصی از جمله کارت ملی و پاسپورت معتبر از دیگر مدارک موردنیاز برای این نوع ویزا هستند.
  • شما باید حتما مدارک کاری و شغلی خود را به همراه مدارک تحصیلی که دارید نیز در لیست مدارکتان قرار دهید.
  • در قدم بعدی حتما باید مدرک زبان خود را نیز تهیه کرده و به لیست مدارکتان اضافه کنید.
  • نامه تمکن مالی که نشان دهد شما از تمکن مالی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این کشور برخوردار هستید، از دیگر مدارک موردنیاز برای اخذ این ویزا است.

هزینه اخذ ویزای استارتاپ آمریکا چقدر است؟

هزینه ویزای استارتاپ یکی از دغدغه‌های اصلی و بسیار مهم اکثر افرادی است که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق دریافت ویزای استارت آپ این کشور را دارند. در خصوص این هزینه باید بدانید که شما باید تمکن مالی با حداقل 100 هزار دلار داشته باشید. به این ترتیب، امکان سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا برای شما فراهم خواهد شد.

هزینه ویزای استارتاپ آمریکا

شرایط تخصصی برای اخذ ویزای استارتاپ آمریکا و راه‌اندازی یک شرکت در این کشور چیست؟

برای این‌که بتوانید ویزای استارتاپ آمریکا را دریافت کنید، نیازمند این هستید که شرایط تخصصی نیز در این زمینه داشته باشید. از جمله مهم‌ترین این شرایط تخصصی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در قدم اول شما نیازمند این هستید که نوع شرکت خود را مشخص کنید. شرکت‌هایی که می‌توانید در کشور آمریکا راه‌اندازی کنید، انواع مختلفی دارند که هریک از آنها دارای مزایای مخصوص به خود هستند.
  2. شرط مهم بعدی این است که حتما ثبت شرکت خود را انجام دهید. ثبت شرکت در کشور آمریکا، دارای شرایط و مراحل خاصی است که با استفاده از خدمات سایت صباویزا، می‌توانید این مراحل را طی کنید.
  3. در قدم بعدی باید حتما یک حساب بانکی معتبر در کشور آمریکا داشته باشید. حساب بانکی شما باید نشان دهد که تمکن مالی لازم برای زندگی و سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید.
  4. مرحله چهارم مربوط به اخذ مجوزهای محلی برای کار و سرمایه‌گذاری در کشور آمریکاست.
  5. در نهایت شما باید با قوانین مالیاتی مربوط به کشور آمریکا آشنا شده و اظهارنامه‌های مالیاتی این کشور را نیز پر کنید.

چه حوزه‌هایی بهترین گزینه برای راه‌اندازی استارتاپ در کشور آمریکا هستند؟

آن دسته از افرادی که قصد دریافت ویزای استارتاپ آمریکا و سرمایه‌گذاری در کشور را دارند، بدون شک به دنبال بهترین حوزه‌های فعالیت یک کسب‌وکار و استارتاپ در این کشور هستند که این حوزه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و نرم‌افزار از جمله محبوب‌ترین حوزه‌ها در این زمینه هستند که دولت آمریکا نیز تسهیلات ویژه‌ای را برای این کسب‌وکارها در نظر گرفته است.
  2. حوزه‌های مرتبط با بهداشت و سلامت، از پرتقاضاترین حوزه‌ها در کشور آمریکا هستند.
  3. تجارت الکترونیک و تجارت آنلاین
  4. انرژی پاک و محیط زیست نیز می‌تواند از دیگر گزینه‌های جذاب برای شما باشد.

کدام شهرهای آمریکا گزینه بهتری برای راه‌اندازی استارتاپ هستند؟

برای این‌که بتوانید بهترین شهرهای آمریکا را برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی یک استارت آپ در این کشور انتخاب کنید، نیازمند این خواهید بود که به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید:

  • در اولین قدم باید بررسی کنید که آیا در آن شهر، نیاز و تقاضایی برای کسب‌وکار شما وجود دارد یا خیر؟ برای این‌ کار بهتر است حتما از افراد متخصص در این حوزه مشورت بگیرید.
  • در قدم بعدی باید وضعیت زندگی و رفاه اقتصادی مردم در آن شهر را بررسی کنید.
  • یکی از مهم‌ترین مواردی که باید چک کنید، میزان حقوقی است که در آن شهر پرداخت می‌شود. هرچه این میزان حقوق پایین‌تر باشد، شما می‌توانید نیروهای کاری مدنظر خود را با هزینه مناسب‌تری استخدام کنید.
  • در قدم بعدی باید جمعیت آن شهر را نیز در نظر بگیرید. هرچه جمعیت شهرهای انتخابی توسط شما بیشتر باشد، می‌توانید جامعه هدف بزرگ‌تری را مخاطب کسب‌وکار خود قرار دهید.

از جمله محبوب‌ترین شهر‌هایی برای راه‌اندازی یک استارتاپ جدید در کشور آمریکا وجود دارند، می‌توان به شهرهای نیویورک، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو و آتلانتا اشاره کرد.

راه اندازی استارتاپ در آمریکا

برای راه‌اندازی یک استارتاپ جدید در آمریکا، با چه چالش‌هایی مواجه خواهیم شد؟

برای این‌که بتوانید ویزای استارتاپ آمریکا را دریافت کنید، احتمالا علاقه‌مند خواهید بود تا با چالش‌های پیش رو در مسیر راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در این کشور نیز آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در اولین قدم باید بدانید که راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در کشور آمریکا همواره ریسک زیادی دارد. در حال حاضر کسب‌وکارهای زیادی در این کشور وجود دارند که با شکست مواجه شده‌اند. پس شما نیازمند این هستید که کاملا ریسک پذیر بوده و البته تمام تلاش خود را به کار گیرید تا کسب‌وکارتان شکست نخورد.
  2. برای این‌که بتوانید باعث موفقیت کسب‌وکار خود شوید، در روزهای نخست احتمالا نیازمند این خواهید بود که ساعات طولانی را مشغول به کار باشید. همین موضوع نیز می‌تواند چالش جدی را برایتان به وجود بیاورد.
  3. در قدم بعدی باید بدانید که استرس زیاد نیز می‌تواند از دیگر مشکلاتی باشد که راه‌اندازی یک استارتاپ در این کشور دارد.

سخن پایانی

یکی از جذاب‌ترین روش‌هایی که برای مهاجرت به کشور آمریکا وجود دارد، ویزای استارتاپ آمریکا است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید یک کسب‌وکار جدید را در این کشور راه‌اندازی کرده یا این‌که روی یک کسب‌وکار فعلی در آمریکا سرمایه‌گذاری کنید. برای مهاجرت از این طریق، شما نیازمند ارائه بیزینس پلن و دریافت مجوزهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در این کشور خواهید بود. موسسه مهاجرتی صباویزا یکی از بهترین موسسات مهاجرتی است که در حال حاضر در ایران فعالیت داشته و مشاوره جامع و کاملی را برای پیمودن این مسیر در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای استارتاپ آمریکا چیست؟

از جمله مهم‌ترین این مدارک می‌توان به مدارک تحصیلی و کاری شما، مدارک شخصی مانند پاسپورت معتبر، مدارک نشان‌دهنده تمکن مالی، مدارک مربوط به عدم سوسابقه کیفری، مجوزهایی که برای سرمایه‌گذاری در این کشور موردنیاز هستند و در بیزینس پلن کسب‌وکار شما اشاره کرد.

حداقل سرمایه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا به آن نیاز داریم چقدر است؟

برای این‌که بتوانید در کشور آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و ویزای سرمایه‌گذاری این کشور را دریافت کنید باید حداقل تمکن مالی 100 هزار دلار داشته باشید و البته مدارک آن را نیز در لیست مدارکتان قرار دهید.

آیا با دریافت ویزای استارتاپ این کشور، می‌توانیم اقامت دائم خود را نیز دریافت کنیم؟

بله یکی از بهترین راه‌هایی که برای دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارد ویزای استارتاپ این کشور است. با دریافت این ویزا شما مجوز اقامت سه ساله را در کشور آمریکا دریافت خواهید کرد. اگر کسب‌وکار شما طی این بازه زمانی سه ساله بتواند به موفقیت برسد، می‌توانید از طریق اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا مراحل قانونی برای تمدید ویزا یا تبدیل ویزا به اقامت دائم این کشور را طی کرده و بعد از 5 سال اقامت در این کشور، اقامت دائم خود را بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید