لوگو صبا ویزا
بهترین مشاغل فنی کانادا

بهترین مشاغل فنی کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بهترین مشاغل فنی کانادا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید

مشاوره رایگان

کانادا به دلیل دارا بودن فرصت‌های شغلی، آموزش با کیفیت، مراقبت‌های بهداشتی همگانی و امنیت به مقصد مورد علاقه مهاجران تبدیل شده است. طبق بررسی نیروی کار در کانادا، نرخ بیکاری حدود 5 درصد است که نشان دهنده آینده امیدوار کننده ای برای دانشجویان است. کانادا دارای رشته‌ها و بخش‌های متنوعی مانند فناوری اطلاعات، حقوق، معماری و غیره است. بنابراین، متقاضیان می‌توانند بهترین مشاغل فنی کانادا را بر اساس پتانسیل درآمد، علایق و مجموعه مهارت‌های خود انتخاب کنند.

بهترین مشاغل فنی کانادا

پردرآمدترین مشاغل در کانادا بلیطی طلایی برای رسیدن به ثروتی است که همیشه آرزویش را داشتید. ما در مورد مشاغلی صحبت می‌کنیم که اوج حرفه ای بودن، نوآوری و مهارت هستند. بنابراین، اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار و ارتقاء مهارت را دارید، این مقاله را که در مورد بهترین شغل‌های فنی کانادا می‌باشد را بررسی کنید.

مشاغل فنی کانادا

1.‌ برنامه نویس نرم افزار (Software Developer NOC: 2173)

برنامه نویس نرم افزار یکی از بهترین شغل‌های فنی کانادا می‌باشد. مهندسان و طراحان نرم افزار به تحقیق، طراحی، ارزیابی، ادغام و نگهداری برنامه‌های کاربردی نرم افزار، محیط‌های فنی، سیستم عامل‌ها، نرم افزارهای تعبیه شده، انبارهای اطلاعات و نرم افزارهای مخابراتی می‌پردازند. آنها در شرکت‌های مشاوره فناوری اطلاعات، شرکت‌های تحقیق و توسعه فناوری اطلاعات و واحدهای فناوری اطلاعات در بخش‌های خصوصی و دولتی استخدام می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند.

2. الکتریکی کار (Electrician NOC: 7241)

برق کاران طرح ریزی، مونتاژ، نصب، آزمایش، عیب یابی و تعمیر سیم کشی‌های برق، وسایل، تجهیزات کنترلی و تجهیزات مربوطه در ساختمان‌ها و سازه‌ها را انجام می‌دهند و یکی از بهترین شغل‌های فنی کانادا می‌باشد. آنها توسط پیمانکاران برق و دپارتمان‌های تعمیر و نگهداری ساختمان‌ها و سایر موسسات به کار گرفته می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند.

چشم انداز شغلی:

  • تقاضا برای این کارگران تا حد زیادی به رشد در صنعت ساختمان بستگی دارد، زیرا اکثر برقکارانی که اقامت کانادا را دارند در صنعت ساختمان کار می‌کنند.
  • تجارت برق هم در تئوری و هم در کاربرد بیشتر از نظر فنی گرایش پیدا می‌کند. برقکارها برای مقابله با فیبر نوری و شبکه‌های محلی نیاز به ارتقاء مهارت دارند.
  • کارهایی که توسط برق‌کاران انجام می‌شود در حال گسترش است و منابع انرژی جایگزین مانند انرژی خورشیدی، انرژی باد و سلول‌های سوختی، سیم‌کشی خانه‌های هوشمند و سیستم‌های خودکار برای صنایع با فناوری پیشرفته و دفاتر پیچیده رایانه را شامل شود.
  • انتظار می‌رود برقکارهایی که در فناوری‌های جدید تخصص دارند بیشترین تقاضا را داشته باشند.

3. مهندس مکانیک (Mechanical Engineer NOC: 2132)

مهندسین مکانیک به تحقیق، طراحی و توسعه ماشین آلات و سیستم‌های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع، تولید برق، حمل و نقل، پردازش و ساخت می‌پردازند. آنها همچنین وظایف مربوط به ارزیابی، نصب، بهره برداری و نگهداری سیستم‌های مکانیکی را انجام می‌دهند. مهندسان مکانیک توسط شرکت‌های مشاور، شرکت‌های تولید برق و در طیف وسیعی از صنایع تولیدی، فرآوری و حمل‌ونقل به کار گرفته می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند.

چشم انداز شغلی:

  • انتظار می‌رود تعداد فرصت‌های شغلی ناشی از بازنشستگی و رشد اشتغال تقریباً برابر باشد.
  • فرصت‌های شغلی به دلیل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در برنامه‌های زیرساختی و اقتصاد مبتنی بر دانش به شدت افزایش خواهد یافت.
  • مهاجرت به کانادا منبع اصلی تامین این شغل خواهد بود، زیرا کانادا متقاضیان بسیار ماهر برای مهاجرت را هدف قرار داده است. علاوه بر این، دانش و تجربه به دست آمده در خارج از کشور در زمینه مهندسی به راحتی از کشوری به کشور دیگر قابل انتقال است.

4. تکنسین شبکه (Network Technician NOC: 2281)

تکنسین‌های شبکه‌های کامپیوتری کار ایجاد، راه اندازی، نگهداری و هماهنگی استفاده از شبکه‌های محلی و گسترده (LAN و WAN)، شبکه‌های مرکزی، سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات کامپیوتری مرتبط را انجام می‌دهند. آنها وب‌سایت‌های اینترنتی و اینترانت و سخت‌افزار و نرم‌افزار سرور وب را راه‌اندازی و نگهداری می‌کنند و اتصال و عملکرد شبکه را نظارت و بهینه می‌کنند. آنها در واحدهای فناوری اطلاعات در سراسر بخش خصوصی و دولتی به کار گرفته می‌شوند. سرپرستان تکنسین شبکه‌های کامپیوتری در این گروه واحد قرار می‌گیرند.

چشم انداز شغلی:

  • رشد در این صنعت به این دلیل است که فناوری رایانه در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد است.
  • در نتیجه افزایش سرمایه گذاری در بخش کامپیوتر در سال‌های اخیر و روندی که احتمالا ادامه دارد، انتظار می‌رود تعداد تکنسین‌های شبکه‌های کامپیوتری که شرایط اقامت در کانادا را دارند افزایش یابد.
  • در شرکت‌های بزرگ، موقعیت‌های شغلی تکنسین شبکه‌های کامپیوتری اغلب به عنوان دروازه‌ای برای سایر مشاغل مرتبط با کامپیوتر عمل می‌کنند که منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی بسیاری می‌شود.

5. مکانیک خودرو (Automotive Mechanic NOC: 7321)

تکنسین‌های خدمات خودرو، مکانیک‌های کامیون و اتوبوس و تعمیرکاران مکانیک، سیستم‌ها و اجزای مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی خودروها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های سبک و تجاری را بازرسی، عیب‌یابی، تعمیر و سرویس می‌کنند. آنها توسط فروشندگان وسایل نقلیه موتوری، گاراژها، نمایندگی‌های کامیون و تریلر، شرکت‌های تعمیر و نگهداری ناوگان و ایستگاه‌های خدمات، فروشگاه‌های تخصصی خودرو، شرکت‌های حمل‌ونقل و موسسات خرده‌فروشی که دارای فروشگاه‌های خدمات خودرو هستند، استخدام می‌شوند. این گروه واحد همچنین شامل تعمیرکاران مکانیکی است که تعمیرات اساسی و تعویض واحدهای مکانیکی را در وسایل نقلیه موتوری تازه مونتاژ شده انجام می‌دهند و آنها توسط شرکت‌های تولید وسایل نقلیه موتوری استخدام می‌شوند.

6. معمار (Architect NOC: 2151)

معماران برای ساخت و ساز و نوسازی ساختمان‌های تجاری، سازمانی و مسکونی، طرح‌های مفهومی، برنامه‌ریزی می‌کنند و آنها را توسعه می‌دهند. آنها توسط شرکت‌های معماری، شرکت‌های خصوصی و دولتی استخدام می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند.

چشم انداز شغلی:

  • کار معماری به چرخه‌های اقتصادی و سطح فعالیت ساخت و ساز بستگی دارد.
  • دولت کانادا ایجاد چارچوب پان-کانادایی را برای ارزیابی و شناسایی صلاحیت‌های خارجی اعلام کرده است که به معماران آموزش دیده خارجی اجازه می‌دهد تا اعتبارنامه خود را سریعتر ارزیابی کنند.

7. کشاورز (Agricultural Worker NOC: 8431)

کارگران مزرعه عمومی به کاشت، کشت و برداشت محصولات، پرورش دام و طیور و نگهداری و تعمیر تجهیزات و ساختمان‌های مزرعه می‌پردازند و شامل اپراتورهای ماشین آلات کشاورزی است. کارگران مزارع عمومی در مزارع کشاورزی، دام، میوه، سبزیجات و مزارع تخصصی استخدام می‌شوند.

8. نقشه بردار (Surveyor NOC: 2254)

تکنسین‌ها و تکنسین‌های زمین شناسی و نقشه بردار برای تعیین مکان‌های دقیق و موقعیت‌های نسبی ویژگی‌های طبیعی و سایر سازه‌ها در سطح زمین، زیرزمین و زیر آب، بررسی‌هایی را انجام می‌دهند یا در آن شرکت می‌کنند. آنها توسط تمام سطوح دولتی، شرکت‌های معماری و مهندسی و موسسات نقشه برداری بخش خصوصی با عناوین زیر به کار گرفته می‌شوند:

  • تکنسین نظرسنجی مهندسی
  • تکنسین نقشه برداری زمین شناسی
  • تکنسین ژئوماتیک – نقشه برداری زمین
  • تکنسین نقشه برداری زمین
  • تکنسین نظرسنجی حقوقی
  • تکنسین نقشه برداری توپوگرافی
  • اپراتور حمل و نقل – نقشه برداری
بهترین مشاغل فنی کشور کانادا

9. تعمیر کار ماشین آلات (Heavy Equipment Technician NOC: 7312)

مکانیک تجهیزات سنگین، کار تعمیر، عیب یابی، تنظیم، تعمیرات اساسی و نگهداری تجهیزات سنگین سیار مورد استفاده در ساخت و ساز، حمل و نقل، جنگلداری، معدن، نفت و گاز، جابجایی مواد، محوطه سازی، پاکسازی زمین، کشاورزی و فعالیت‌های مشابه را انجام می‌دهد. آنها توسط شرکت‌هایی که تجهیزات سنگین را در اختیار دارند و توسط فروشندگان تجهیزات سنگین، مؤسسات اجاره و خدمات، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و سیستم‌های حمل و نقل شهری به کار گرفته می‌شوند.

10. تکنسین آزمایشگاه (Laboratory Technician NOC: 2211)

فناوران و تکنسین‌های شیمی پشتیبانی و خدمات فنی ارائه می‌دهند یا ممکن است به طور مستقل در مهندسی شیمی، تحقیقات و تجزیه و تحلیل شیمیایی و بیوشیمیایی، شیمی صنعتی، کنترل کیفیت شیمیایی و حفاظت از محیط‌زیست کار کنند. آنها توسط آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت، شرکت‌های مهندسی مشاور، صنایع شیمیایی، پتروشیمی، دارویی و انواع دیگر صنایع تولیدی و فرآوری و توسط مؤسسات تاسیساتی، بهداشتی، آموزشی و دولتی به کار گرفته می‌شوند.

11. معلم فنی (Technical Teacher NOC: 4021)

معلمان فنی هنرهای کاربردی، موضوعات آکادمیک، فنی و حرفه ای را به دانش آموزان در کالج‌های محلی، CEGEP، کالج‌های کشاورزی، موسسات فنی و حرفه ای، مدارس زبان و سایر مدارس سطح کالج آموزش می‌دهند. این گروه همچنین شامل مربیانی می‌شود که توسط مؤسسات آموزشی خصوصی، شرکت‌ها، سازمان‌های اجتماعی و دولت‌ها برای ارائه دوره‌های آموزشی داخلی یا توسعه استخدام می‌شوند.

چشم انداز شغلی:

  • آموزش عامل بزرگی در صنعت خدمات کانادا است که نقش بزرگی در اقتصاد دارد.
  • تعداد فزاینده فارغ التحصیلان دبیرستان و بزرگسالانی که برای ارتقای چشم انداز شغلی خود یا به روز رسانی مهارت‌های خود به کالج باز می‌گردند، به ایجاد فرصت‌های جدید برای معلمان فنی ادامه خواهد داد.
  • تلاش‌های دولت در سطوح مختلف برای ارتقای مهارت‌ها منجر به افزایش تقاضا برای برنامه‌های آموزش مداوم و آموزش حرفه‌ای و در نتیجه افزایش فرصت‌های شغلی در این زمینه شده است.
  • طبق آمار سرشماری کانادا، تعداد کالج‌ها و سایر مربیان حرفه ای در انتاریو در چند سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است.
  • به گفته Service Canada، مدرسان باید از طریق استفاده از رایانه و سایر ماشین‌آلات پیشرفته در دوره‌های فنی، پیشرفت‌های فناوری را حفظ کنند تا در این زمینه رقابتی باشند.

12. تکنسین رادیو تراپی (Radiation Therapist NOC: 3215)

این گروه واحد شامل تکنسین‌هایی است که تجهیزات رادیوگرافی و پرتودرمانی را برای اجرای پرتودرمانی و تولید تصاویری از ساختارهای بدن برای تشخیص و درمان آسیب و بیماری به کار می‌گیرند. آنها در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی سرطان، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌های رادیولوژی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند. تکنسین‌های رادیو تراپی که سوپروایزر یا مربی هستند در این گروه واحد قرار می‌گیرند.

13. فناوری اطلاعات و شبکه (Information Technology Manager NOC: 0213)

مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی، فعالیت‌های سازمان‌هایی که به تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، پیاده سازی، بهره برداری و مدیریت نرم افزارهای کامپیوتری و مخابراتی، شبکه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی می‌پردازند را برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و ارزیابی می‌کنند. آنها در سراسر بخش‌های دولتی و خصوصی به کار گرفته می‌شوند.

14. ماشین ساز (Machinist NOC: 7231)

ماشین‌ سازان انواع ماشین‌آلات را برای برش یا آسیاب فلز، پلاستیک یا مواد دیگر راه‌اندازی و با آنها کار می‌کنند تا قطعات یا محصولاتی با ابعاد دقیق بسازند یا اصلاح کنند. بازرسان ماشین سازی و ابزارآلات، قطعات ماشینکاری شده و ابزارآلات را به منظور حفظ استانداردهای کنترل کیفیت بازرسی می‌کنند. آنها توسط شرکت‌های ماشین آلات، تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری، قطعات خودرو، هواپیماها و سایر شرکت‌های تولید کننده محصولات فلزی و ماشین آلات به کار گرفته می‌شوند.

15. تراشکار (Turner NOC: 7234)

تراشکار‌ها دیگ‌ها، مخازن، ، برج‌ها، مبدل‌های حرارتی و دیگر سازه‌های فلزی سنگین را می‌سازند و آنها را مونتاژ، نصب، آزمایش، نگهداری و تعمیر می‌کنند. آنها در ساخت دیگ بخار، کشتی سازی، ساخت و ساز، تولید برق و تاسیسات صنعتی مشابه به کار گرفته می‌شوند.

16. کارگر ساختمانی (Construction Worker NOC: 7611)

دستیاران و کارگران صنایع ساختمانی به تجار ماهر کمک می‌کنند و فعالیت‌های کارگری را در کارگاه‌های ساختمانی، معادن معدنی و معادن سطحی انجام می‌دهند. آنها توسط شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران تجاری و کارگری و اپراتورهای معادن و معادن سطحی استخدام می‌شوند.

17. تعمیرکار لوازم خانگی (Appliance Repair Technician NOC: 7332)

سرویس دهندگان و تعمیرکاران لوازم خانگی خدمات و تعمیرات لوازم خانگی و تجاری را انجام می‌دهند. آنها توسط تعمیرگاه‌ها، شرکت‌های خدمات لوازم خانگی و بخش‌های تعمیر موسسات خرده‌فروشی و عمده‌فروشی استخدام می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند. تعمیر کاران لوازم خانگی تحت عناوین زیر به کار گرفته می‌شوند:

  • تکنسین خدمات لوازم خانگی
  • کارآموز تکنسین خدمات لوازم خانگی
  • سرویس دهنده لوازم خانگی
  • تکنسین لوازم خانگی خدمات غذایی تجاری
  • تکنسین لوازم لباسشویی تجاری
  • تعمیرکار ماشین ظرفشویی
  • تعمیرکار یخچال
  • تکنسین سرویس – لوازم برقی
  • تکنسین سرویس – لوازم گازسوز
  • تعمیر اجاق گاز
  • تعمیرکار جاروبرقی
  • سرویس دهنده ماشین لباسشویی
  • تعمیرکار کولر گازی پنجره ای
بهترین شغل های فنی کانادا

18. نجار (Carpenter NOC: 7271)

نجاران سازه‌ها و اجزای سازه‌های ساخته شده از چوب، جایگزین‌های چوب، فولاد سبک وزن و مواد دیگر را می‌سازند و آنها را نصب، نگهداری و تعمیر می‌کنند. آنها توسط شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران نجاری، بخش‌های تعمیر و نگهداری کارخانه‌ها و سایر موسسات به کار گرفته می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند.

19. معمار داخلی (Interior Designer NOC: 5242)

طراحان داخلی و دکوراتورهای داخلی برای فضاهای داخلی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، فرهنگی، سازمانی و صنعتی، طرح‌های زیبایی شناختی، کاربردی و ایمن را ایده پردازی و تولید می‌کنند. آنها توسط شرکت‌های معماری و طراحی داخلی، موسسات خرده‌فروشی، شرکت‌های ساختمانی، بیمارستان‌ها، خطوط هوایی، هتل‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای و سایر موسسات استخدام می‌شوند یا ممکن است خوداشتغال باشند. معماران داخلی تحت عناوین زیر به کار گرفته می‌شوند:

  • طراح داخلی هواپیما
  • دکوراتور داخلی
  • تکنسین طراحی داخلی
  • طراح داخلی
  • طراح آشپزخانه
  • برنامه ریز فضای اداری
  • مدیر پروژه، طراحی داخلی
  • برنامه ریز فضای خرده فروشی

20. تکنسین پزشکی (Medical Laboratory Technologist NOC: 3212)

تکنسین‌های آزمایشگاه پزشکی به عنوان یکی از بهترین شغل‌های فنی کانادا، آزمایش‌های معمول آزمایشگاهی پزشکی را انجام می‌دهند و تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی را راه اندازی، تمیز و نگهداری می‌کنند. آنها در آزمایشگاه‌های پزشکی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز تحقیقاتی، موسسات آموزشی پس از متوسطه و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دولتی به کار گرفته می‌شوند. دستیاران پاتولوژیست در کالبد شکافی و بررسی نمونه‌های جراحی یا کالبد شکافی تحت نظارت پاتولوژیست کمک می‌کنند و معمولاً در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها با عناوین زیر استخدام می‌شوند:

  • دستیار آزمایشگاه پزشکی
  • تکنسین آزمایشگاه پزشکی
  • دستیار آسیب شناسی
  • فلبوتومیست
  • دستیار فلبوتومی

سوالات متداول

کدام مشاغل در کانادا مورد تقاضا هستند؟

یکی از صنایع پررونق در کانادا فناوری اطلاعات (IT) است و تقاضا را برای مشاغل در بخش‌هایی مانند توسعه نرم افزار، طراحی وب، هوش مصنوعی و غیره ایجاد می‌کند. یکی از پردرآمدترین مشاغل در صنعت IT در کانادا، توسعه دهنده نرم افزار است.

کدام شغل برای روابط عمومی در کانادا بهتر است؟

اگر متقاضی اقامت دائم (PR) در کانادا هستید و به دنبال شغل هستید، می‌توانید پرستار، راننده کامیون، مشاور مدیریت کسب و کار، جوشکار، مهندس نرم افزار، برق و غیره را انتخاب کنید.

PR کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

معمولاً کارت‌های روابط عمومی پنج سال اعتبار دارند، در حالی که اعتبار برخی از کارت‌ها یک سال است. تاریخ انقضا روی کارت ذکر شده است و پس از انقضا نمی‌توانید از کارت‌های روابط عمومی به عنوان سند سفر استفاده کنید.

کدام مهارت‌ها در کانادا مورد تقاضا هستند؟

مهارت‌هایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، مشتری مداری، کدنویسی و برنامه‌نویسی، بازاریابی دیجیتال، بودجه‌بندی، مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی عملیات در میان کارفرمایان کانادایی محبوب هستند.

سخن پایانی

امیدواریم اطلاعات لازم را در مورد بهترین شغل‌های فنی کانادا به دست آورده باشید. انتخاب یک حرفه بر اساس مهارت‌های شما می‌تواند مفید باشد و درک فرهنگ محیط کار می‌تواند به شما کمک کند تا موفق شوید و به موقعیت بهتری در شغل خود برسید. اگر شما یک جویای کار بین المللی هستید، برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید به دفتر مهاجرتی صباویزا مراجعه نمایید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید