لوگو صبا ویزا
مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا : شرایط و هزینه های مهاجرت [2024]

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به کانادا و جزئیات آن را به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان

این روزها مهاجرت به کانادا بیش از هر زمان دیگری طرفدار پیدا کرده است، زیرا همه به این نتیجه رسیده‌اند که کانادا یک کشور مهاجرپذیر است و در نتیجه تصمیم می‌گیرند که از روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنند؛ اما شاید خیلی از شما روش های مهاجرت به کانادا را ندانید. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم که این روش‌های مختلف را برایتان توضیح دهیم. مزیت این آگاهی این است که اگر شما روش‌های مختلف را بشناسید، راحت‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید برای همیشه یا مدت طولانی به کانادا سفر کنید یا خیر. اگر جواب‌تان مثبت است، راحت تصمیم می‌گیرید که از طریق کدام روش‌ها پا به این کشور بگذارید تا در آنجا زندگی راحتی برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید. پس با ما همراه باشید تا روش‌های مهاجرت به این کشور مهاجرپذیر را برایتان بیان کنیم.

امروزه مهاجرت به کانادا یکی از خواسته‌های بسیاری از افراد است و افراد زیادی هستند که به دنبال بهترین روش برای مهاجرت به این کشور هستند. مهاجرت به کشور کانادا دارای شرایط متعددی است و البته روش‌های مختلفی نیز دارد که آشنایی با این روش‌ها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و به ساده‌ترین شکل به این کشور مهاجرت کنید. یکی از نکات کلیدی که در خصوص روش های مهاجرت به کانادا وجود دارد مسئله هزینه هریک از این روش‌هاست.

از آنجا که کانادا یکی از بهترین کشور های جهان در زمینه مهاجرت بوده و در پی گسترش بیشتر زیرساخت های مهاجرتی برای پذیرش بیشتر مهاجران است. سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند.

کانادا کشوری سردسیر واقع در امریکای شمالی است. اوتاوا پایتخت این کشور بوده و تورنتو، مونترال و ونکوور از دیگر شهر های مهم آن هستند. انگلیسی و فرانسه دو زبان رسمی کشور کانادا هستند و واحد پول آن دلار کانادا است.

با وجود اینکه این کشور در موقعیت جغرافیایی ویژه ای قرار نگرفته است، سطح بالای رضایت از زندگی و امکانات مطلوب آن سبب محبوبیت این کشور در بین مقاصد مهاجرت شده است.

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. آگاهی از این روش‌ها موفقیت ۱۰۰ درصدی شما را رقم خواهد زد. چرا که آشنایی با تمامی این روش‌ها به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین شیوه با شرایط فعلی و آینده شما منجر خواهد شد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای مهاجرت به این کشور هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی را درباره روش‌های مختلف مهاجرت به این کشور، مزایای هریک از روش‌ها، هزینه‌ای که شما باید بپردازید و… در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست عناوین

اقامت موقت کانادا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد روش های مهاجرت به کانادا صحبت کنیم، باید ابتدا تعریف دقیقی از انواع اقامت داشته باشیم. به طور کل اقامت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، اقامت دائم و اقامت موقت. اما سوال اینجاست که اقامت موقت دقیقا چیست؟ اگر شما متقاضی هستید که در یک بازه کوتاه مدت به کشور خارجی بروید، یعنی می‌خواهید اقامت موقت بگیرید. اگر به طور موقت به شما اقامت بدهند، یعنی می‌توانید به کنسولگری کانادا مراجعه کنید که مشخصا می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید.
اقامت شما نباید بیشتر از این بازه زمانی باشد و در نتیجه نباید کارتان بیشتر از ۶ ماه طول بکشد. در این نوع اقامت شما یک بار حق ورود یا گاهی اوقات چند بار حق ورود دارید اما تعداد آن باید از اول مشخص شده باشد. برای اقامت موقت باید سوپر ویزا، ویزای توریستی، ویزای کار در تعطیلات و یا ویزای تحصیلات کمتر از شش ماه داشته باشید.

اقامت دائم چیست؟

در مورد اقامت دائم شما باید به عنوان یک متقاضی و کسی که تابعیت غیر کانادایی دارد و می‌خواهد در کشور کانادا حضور داشته باشد، اقدام کنید. حضور شما می تواند از طریق تحصیل، زندگی یا کار باشد. فقط باید شرایط لازم را داشته باشید تا بتوانید اقامت دائم کانادا را بگیرید. در چنین حالتی به شما کارت اقامت دائم کانادا می‌دهند و در نتیجه مجوز ورود به کشور کانادا بدون ویزا برایتان صادر می‌شود و می‌توانید در کانادا تابعیت بگیرید.

کانادا راه های زیادی را برای مهاجرت پیش پای مهاجران قرار داده است که در چند دسته اصلی طبقه می شوند.

این دسته ها عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه کانادایی
  • مهاجرت نامزد های استانی
  • مهاجرت از طریق مراقبت(افراد مسن،کودکان و یا افراد ناتوان)
  • مهاجرت افراد خاص مانند هنرمندان و ورزشکاران و افراد مشهور
  • تولد در خاک کانادا
  • پناهندگی

از بین روش های ذکر شده، روش های معمول از جمله: خدمات اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در مقاطع و شهرها و دانشگاه‌های متفاوت، خدمات مهاجرت نامزدهای استانی و انواع مختلفی از خدمات مهاجرت کاری از جمله خدمات مهاجرت اکسپرس اینتری، مهاجرت از طریق جاب آفر، مهاجرت از طریق استارت آپ (ایجاد بیزنس) و مهاجرت افراد self-employed در موسسه حقوقی صبا ویزا ارائه می شوند که در ادامه با جزئیات بیشتری به هر یک می‌پردازیم.

مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

برای هر یک از روش های مهاجرت شرایط خاصی مورد نیاز است اما به طور کلی شما باید برای مهاجرت به کانادا از هر طریقی واجد شرایط خاصی باشید. یکی از فاکتور های حائز اهمیت در بحث مهاجرت به کانادا سن شخص متقاضی است. در انواع روش های مهاجرتی محدودیت‌های سنی متفاوتی لحاظ می‌شود. حساس‌ترین روش به سن شخص متقاضی در کانادا، روش تحصیلی است، در این روش برای هر مقطع محدودیت سنی مطرح است و هرچه از دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد شانس بیشتری برای اخذ پذیرش خواهید داشت.

فاکتور مهم دیگری که می‌تواند در اخذ ویزای تحصیلی و کاری تاثیرگذار باشد مدرک تحصیلی است که از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. مدرک زبان انگلیسی تقریبا در تمامی روش ها بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است. البته ممکن است نیاز هر یک از روش ها به مدرک زبان به طور متفاوتی از دیگری بیان شود. فاکتور های میزان سرمایه و سابقه کار نیز هر یک به گونه ای در روش‌های مختلف تاثیر گذارند.

فاکتورهای بیان شده ممکن است در هر یک از روش‌ها به گونه متفاوتی تاثیرگذار باشند مثلا فاکتور سن در بحث تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است در صورتی که در روش سرمایه گذاری موضوع نگران کننده ای نیست و یا مقدار سرمایه که در بحث سرمایه گذاری مهم ترین فاکتور بوده و در روش تحصیلی زیاد مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که هریک از این روش‌ها دارای شرایط مخصوص به خود است که در ادامه به طور مفصل درباره این شرایط تخصصی صحبت خواهیم کرد. بااین‌حال نباید فراموش کنید که برای مهاجرت به این کشور شرایط عمومی نیز وجود دارد که شما بدون داشتن این شرایط معمولا کار سختی را برای مهاجرت به کشور کانادا پیش رو خواهید داشت یا این‌که کلا نمی‌توانید این کار را انجام دهید. از جمله مهم‌ترین این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسلط به زبان انگلیسی: شاید داشتن مدرک زبان در تمامی روش‌ها برای مهاجرت به این کشور ضروری نباشد؛ ولی اگر شما تسلط خوبی به زبان انگلیسی نداشته باشید از شانس پایینی برای اخذ ویزا و مهاجرت به این کشور برخوردار خواهید بود. پس در اولین قدم باید تلاش کنید تا زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.
  • داشتن تمکن مالی یکی دیگر از شرایط بسیار مهم برای مهاجرت به این کشور به شمار می‌آید. تمکن مالی به این معناست که شما سرمایه لازم برای زندگی در این کشور را دارید. فرقی ندارد که از چه روشی این سرمایه را تامین می‌کنید و تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که بتوانید ثابت کنید چنین سرمایه‌ای دارید.
  • یکی دیگر از شرایط بسیار مهمی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد این است که شما به‌هیچ‌وجه نباید دارای سابقه کیفری در کشور خود باشید. البته در شرایطی این امکان وجود دارد که باسابقه کیفری نیز مهاجرت خود را انجام دهید؛ ولی این کار فرایندی سخت و دشوار خواهد داشت.

نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که این‌ها تنها شرایط عمومی هستند و شما پس از این‌که روش دلخواه خود برای مهاجرت را انتخاب کردید باید به شرایط تخصصی آن نیز دقت داشته باشید.

شرایط مورد نیاز و حائز اهمیت در هر بخش را در قسمت توضیحات کامل همان بخش مورد پوشش قرار خواهیم داد.

هر آنچه که باید در مورد سیستم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در کانادا بدانید

کانادا کشوری هیجان انگیز است که به خاطر جامعه چند فرهنگی، مناظر خیره کننده و مراقبت‌های بهداشتی با بودجه عمومی شناخته شده است. سوالی که ممکن است برای اکثر افراد پیش بیاید این است که آیا خدمات بهداشتی و درمانی رایگان برای مهاجرین نیز وجود دارد یا خیر؟

گفته می‌شود مهاجرت به کانادا می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد، مانند هدایت سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور، که می‌تواند برای بسیاری از تازه‌واردها دلهره‌آور باشد.

فعال کردن سیستم مراقبت‌های بهداشتی رایگان کانادا

به عنوان یک مقیم دائم یا مهاجر، می ‌وانید برای دسترسی به خدمات بهداشتی Medicare با بودجه عمومی درخواست دهید. از طریق Medicare، خدمات اولیه پزشکی مانند ویزیت پزشک، اقامت در بیمارستان و آزمایشات تشخیصی به صورت رایگان یا با کسری از هزینه ارائه می‌شود. با این حال، از آنجایی که این خدمات عمدتاً توسط دولت‌های استانی تامین و ارائه می‌شوند، ویژگی‌های پوشش و تحویل ممکن است از استانی به استان دیگر کمی متفاوت باشد. بنابراین، برای تعیین خدمات در دسترس، باید با استان محل سکونت، کار یا تحصیل خود تماس بگیرید.

مهاجرت به کانادا یا آمریکا

مهاجرت به کانادا آسانتر است یا آمریکا؟

هم کشور کانادا و هم کشور آمریکا جز مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا هستند که سالیانه میلیون‌ها نفر از  سراسر جهان به آن‌ها مهاجرت می‌کنند. هر دوی این کشورها از ورود مهاجرین استقبال می‌کنند به شرطی که این مهاجرها برای کشورهای کانادا و آمریکا دارای سود و منفعت داشته باشند.

ایالات متحده آمریکا به دلیل سیستم پیچیده مهاجرتی خود مشهور است که پذیرش در آن می‌تواند چالش برانگیز باشد. در مقابل، کانادا دارای سیستم ساده‌تری است، به ویژه از طریق سیستم مبتنی بر امتیاز اکسپرس انتری، که به طور کلی آن را در دسترس‌تر می‌داند.

هر سال، کانادا یک طرح سطوح مهاجرت را منتشر می‌کند که دستورالعملی را برای تعداد مهاجرانی که وارد این کشور خواهند شد، ارائه می‌دهد. این شامل تفکیک مهاجران در برنامه‌های طبقاتی اقتصادی، خانوادگی و بشردوستانه طی سه سال آینده است.

کانادا در برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025 خود اعلام کرد که اهداف مهاجرتی خود را افزایش خواهد داد و قصد دارد از 460000 نفر در سال 2023، 485000 نفر در سال 2024 و 500000 نفر در سال 2025 استقبال کند.

در سال 2022، IRCC از بیش از 437000 مهاجر به کانادا استقبال کرد. 56 درصد از مهاجران جدید از طریق مسیرهای اقتصادی مانند اکسپرس انتری و برنامه‌های نامزد استانی (PNP) وارد شدند، در حالی که مهاجران طبقه خانواده 24 درصد از پذیرش‌ها را تشکیل می‌دادند.

مجموعه قوانین حاکم بر سیاست مهاجرت ایالات متحده، قانون مهاجرت و ملیت (INA) نامیده می‌شود. INA به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا سالانه 675000 ویزای مهاجرت دائمی را در گروه‌های مختلف ویزا اعطا کند. علاوه بر این 675000، INA هیچ محدودیتی برای پذیرش سالانه همسر، والدین و فرزندان زیر 21 سال شهروند ایالات متحده تعیین نمی‌کند. هر ساله تعداد معینی از پناهندگان از طریق برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده در این کشور پذیرفته می‌شوند.

ایالات متحده راه‌های مختلفی را برای مهاجران با مهارت‌های ارزشمند فراهم می‌کند تا به صورت دائم یا موقت به این کشور بیایند. بیش از 20 نوع ویزا برای کارگران غیرمهاجر موقت وجود دارد. با توجه به برنامه‌های مبتنی بر اشتغال دائم، ایالات متحده این تعداد را به 140000 مهاجر در سال محدود می‌کند.

مهاجرت به کانادا چند روش دارد؟

روش های مهاجرت به کانادا متنوع و متفاوت هستند و هر کسی با توجه به وضعیتی که دارد، می‌تواند این روش‌ها را انتخاب کند. شما هم به عنوان فردی که تصمیم گرفته‌اید، مهاجرت به کانادا داشته باشید، باید بدانید که با توجه به شرایطی که دارید، کدام روش مناسب‍‌تان است‌.
آنقدر تنوع در این روش‌ها وجود دارد که شما راحت می‌توانید تصمیم بگیرید اما نکته مهم این است که این اطلاعات باید طبق آخرین بروزرسانی‌ها باشند‌. در این مقاله تحقیقاتی را در مورد روش‌های مهاجرتی در سال 2024 برای کانادا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به مهاجرت کنید.

مزیتی که خواندن مقاله‌های مختلف دارد، این است که شما از قبل با سختی‌های کار آشنا می‌شوید. اگر سختی‌ها و شرایط متفاوت را درک کنید، تصمیم برای خود و خانواده‌تان راحت‌تر می‌شود. خیلی از افراد بعد از اینکه این اطلاعات را به دست می‌آورند، تصمیم می‌گیرند که برای همیشه مهاجرت را فراموش کنند اما بعضی دیگر برای انجام این کار مصمم‌تر می‌شوند. پس برای اینکه بدانید جزء کدام دسته هستید، تا انتها ما را همراهی کنید تا با همه روش‌ها به طور کامل آشنا شوید.

روش های مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا

در حال حاضر با توجه به شرایط کشور کانادا و قوانین مهاجرت وضع شده توسط دولت فدرال کانادا مهاجرین می‌توانند از طریق اخذ ویزاهای توریستی،تحصیلی،کاری،سرمایه گذاری و ازدواج وارد این کشور شوند.

بسته به شرایط مشخص به عنوان مثال سن، آخرین مدرک تحصیلی،سابقه کاری فرد متقاضی و … سریع ترین و ممکن‌ترین روش مهاجرت به کشور کانادا پیشنهاد داده می شود. همچنین در نظر داشته باشید که با توجه به نوسانات نرخ ارز، برآورد هزینه ها در پروسه مهاجرت امریست ضروری لذا در ادامه این مطلب از جزییات هزینه های مهاجرت به این کشور نیز مطلع خواهید شد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای محبوب در دنیا برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آید که هرساله تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. مهاجرت به کانادا از این طریق می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. امروزه دانشگاه‌هایی که در استان‌های مختلف کشور کانادا فعالیت دارند دانشجوهایی را از کشورهای مختلف از جمله ایران می‌پذیرند و به همین علت نیز شما می‌توانید با تحصیل در این دانشگاه‌ها با طیف گسترده‌ای از دانشجویان از سراسر دنیا آشنا شوید.

امروزه با توجه به اینکه کشورهای بسیاری اجازه ورود به دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در کشورشان می‌دهند و چه بسا کشورهایی در اروپا و آسیا امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می نمایند، ممکن است این سوال مطرح شود که چرا کشور کانادا را با وجود بعد مسافت زیاد جهت ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟

 چند نکته در پاسخ به این پرسش باید در نظر گرفته شود ولی مهمترین آن بالا بودن استاندارهای آموزشی در کشور کانادا می باشد.

تمامی دوره‌های ابتدایی، متوسطه، کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور از سیستم آموزشی معتبری برخوردار است. از سوی دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی در این کشور با حمایت دولت کانادا و سایر ارگان‌ها فاند و یا اصطلاحا بورسیه‌های تحصیلی را سالانه در اختیار دانشجویان ممتاز قرار می‌دهد بنابراین می‌توانید شانس خود را در دریافت این بورسیه ها نیز امتحان کنید.

اما به طور کلی در نظر داشته باشید که سیستم آموزشی این کشور برای دانشجویان و دانش آموزان بین‌المللی رایگان نبوده و در صورتی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از هر کدام از مراکز آموزشی این کشور شدید می‌بایست هزینه حداقل یک سال آموزشی را پرداخت نموده و سپس جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا اقدام نمایید.

 یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است. اگر قصد این را دارید که مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشید، باید حتما شرایط دقیق را بدانید. اولین شرطی که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور باید دارا باشید، این است که در زبان فرانسه یا انگلیسی مهارت خود را نشان دهید. شما باید بتوانید مدرک زبان بگیرید؛ مدرک زبانی که برای کشور کانادا معتبر شناخته شود.
سپس مدارک تحصیلی خود را ترجمه کنید، محل زندگی خود را در کشور کانادا انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کدام دانشگاه یا موسسه تحصیلی درس بخوانید؛ البته اینها شرایط کاملاً کلی هستند. در کل شروط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل شامل موارد زیر است:

ارائه مدرک زبان

برای اینکه بخواهید در مدارس و دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنید باید مدرک زبان ارائه دهید، کافی است در کشور خودتان در کلاس‌های مختلف برای دوره زبان انگلیسی و فرانسوی شرکت کنید و تسلط کافی پیدا کنید. زمانی که می‌خواهید به کانادا بروید، حتما از شما آزمون زبان می‌گیرند. اگر سطح زبان موردنظر برای این کشور قابل قبول باشد، یعنی این شرط را برده‌اید.

در نظر گرفتن هزینه ها

برای روش های مهاجرت به کانادا باید هزینه‌های زندگی خود را از قبل برآورد کنید. اگر می‌خواهید از طریق تحصیل مهاجرت کنید، باید هزینه شهریه دانشگاه این کشور را بدانید.‌ حدود شهریه دانشگاه‌های این کشور برای مقطع کارشناسی ۳۲ هزار دلار است. البته دانشگاه‌های مختلف در مقاطع متفاوت شهریه‌های متفاوتی دارند و در نتیجه این هزینه می‌تواند به مراتب کمتر یا بیشتر باشد اما شما باید اثبات کنید که تمکن مالی به اندازه ۱۰۰۰۰ دلار کانادایی در سال را در این کشور دارید.
اگر همراه داشته باشید، این تمکن مالی باید ۴ هزار دلار افزایش پیدا کند. اگر همراهان‌تان بیش از یک نفر باشند، به ازای هر یک نفر اضافه، باید سه هزار دلار کانادایی بیشتر در سال در بیاورید.

اگر می‌خواهید در مدارس کانادا تحصیل کنید هم نگران نباشید. هزینه تحصیل در کشور کانادا برای افرادی که مقیم این کشور هستند، کاملاً رایگان است و این یک مزیت  بزرگ برای افرادی است که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند.

مزایای مهم تحصیل در کشور کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح علمی دانشگاه‌های این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر دنیا بالاست و امکان پیشرفت تحصیلی بسیار خوبی برای دانشجویان وجود دارد.
  • بورسیه‌های تحصیلی بسیار جذابی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد که به آنها کمک می‌کند تا بتوانند با کمترین هزینه ممکن در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند.
  • این امکان برای دانشجویان وجود دارد که بتوانند در حین تحصیل مشغول به کار پاره‌وقت شوند.
  • هزینه زندگی در کانادا نسبت به برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی دیگر مناسب‌تر است.

کدام مدارس در کانادا جزو بهترین‌ها هستند؟

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا حتما باید بهترین مدارس را بشناسید، در مورد آنها تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که در چه منطقه‌ای زندگی کنید تا به این مدارس نزدیک‌تر باشید. به طور کل بهترین مدارس در این کشور شامل موارد زیر است:

  • مدرسه برنکسوم هال مخصوص دختران در تورنتو
  • مدرسه بادول در ونکوور
  • مدرسه سنت جورج در ونکوور
  • مدرسه اشبری در اتاوا
  • مدرسه بیشاپ در شربوک سبک

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا چگونه است؟

خیلی از افراد در بین روش های مهاجرت به کانادا می‌خواهند بورسیه بگیرند و از این طریق مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشند. این روش جزء روش‌های کارآمد است. اگر می‌خواهید بورسیه‌های دولتی یا دانشگاهی یا حتی خصوصی بگیرید، برای هر کدام شرایط متفاوتی شامل حالتان می‌شود. مثلا بعضی از بورسیه‌ها اینگونه هستند که کل هزینه تحصیل به شما پرداخت می‌شود اما بعضی دیگر نصفه و نیمه عمل می‌کنند و شهریه‌ها کامل پرداخت نمی‌گردد.
برای نوع بورسیه، باید دانشگاه مورد نظر را پیدا کنید. به این صورت که وارد سایت دانشگاه شوید و ببینید که چگونه شهریه‌تان از طریق بورسیه پرداخت می‌گردد. اما برای اینکه شرایط اولیه را داشته باشید تا بورسیه به شما تعلق بگیرد؛ باید موارد زیر در شما وجود داشته باشد:

  • یک رزومه کاری بسیار قوی
  • رزومه تحصیلی با نمرات خوب
  • مدرک زبان با نمره بالا و تسلط کافی
  • سابقه شرکت در اجتماعات مختلف و فوق برنامه‌های تحصیلی
  • ثبت مقالات علمی در مجلات معتبر

چگونه باید برای یک دانشگاه خارجی در کانادا اپلای کنیم؟

خیلی از افراد روش های مهاجرت به کانادا را می‌دانند اما دقیقاً نمی‌دانند که برای اپلای در یک دانشگاه کانادا باید از چه جایی شروع کنند. اپلای به معنای درخواستی است که شما به آن دانشگاه می دهید تا شما را بپذیرد. باید این درخواست را همراه با مدارکی که دانشگاه لازم و ضروری می‌داند برایشان ارسال کنید.
خیلی از دانشگاه‌ها بدین منظور در نظر گرفتند تا از طریق آنها به سیستم دانشگاه وارد شوید. در انجا توضیحات کافی برایتان ارائه می‌شود. بعد از اینکه درخواست می‌دهید و مدارک ارسال می‌کنید، چند مدت طول می‌کشد تا نتایج به شما اعلام گردد. به خاطر همین خیلی‌ها توصیه می‌کنند ۶ ماه قبل از اینکه ترم تحصیلی پاییز و بهار شروع شود، درخواست خود را ارائه دهید تا سر فرصت بررسی گردد و بدانید که برای ترم بعد قرار است کجا تحصیل کنید.

چگونه باید ویزای تحصیلی برای کانادا بگیریم؟

در مورد روش های مهاجرت به کانادا مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی جزو روش‌های پرطرفدار است. اما برای گرفتن ویزای تحصیلی، باید انگیزه نامه داشته باشید. نام دیگر انگیزه‌نامه، استادی پلن است. شما داخل این نامه دلایل و انگیزه خود را برای تحصیل در یک کشور خارجی بیان می‌کنید. بعد اهداف و مقاصد بلند مدت خود را می‌نویسید. همچنین باید اشاره کنید که چرا کانادا را به عنوان کشوری برای تحصیلات انتخاب کرده‌اید. بعد به کمک یک مشاور استادی پرمیت را تنظیم می‌کنید که مهم‌ترین بخش اخذ ویزای تحصیلی کانادا است‌.

شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

دانشجویانی که قصد دارند نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های کشور کانادا دریافت کنند حتما باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند. انجام فعالیت‌ها و کارهای تحقیقاتی می‌تواند شانس شما را برای مهاجرت تحصیلی به این کشور به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. داشتن مدرک زبان انگلیسی از دیگر شرایط بسیار مهمی است که برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا لازم است. شما باید حتما مدرک آیلتس یا تافل خود را دریافت کرده باشید تا بتوانید نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های این کشور بگیرید.

شرط بسیار مهم دیگری که برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور وجود دارد این است که حتما باید معدل بالایی در دوره تحصیلی قبلی خود داشته باشید. داشتن حداقل معدل 15 یکی از مهم‌ترین شرایط در این زمینه است.

برخلاف برخی از کشورهای دنیا شرایط سنی برای تحصیل در این کشور وجود ندارد. بااین‌حال نباید فراموش کنید که دانشجویانی که سن پایین‌تری دارند معمولا اولویت بالاتری برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور نیز خواهند داشت.

برای مهاجرت به کانادا به چه مدارکی نیاز داریم؟

به جز مدارک عمومی که در بخش‌های بعدی درباره آن صحبت خواهیم کرد شما برای مهاجرت تحصیلی به این کشور به مدارک زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • مدرک مربوط به پایان خدمت یا معافیت از خدمت مقدس سربازی
  • مدارک مربوط به آخرین دوره تحصیلی که در آن حضور داشته‌اید.
  • رزومه علمی که برای خود ساخته‌اید.
  • انگیزه‌نامه شما نسبت به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور و مهاجرت به کانادا
  • مدارک مربوط به تمکن مالی

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

به‌طورکلی زمانی که صحبت از مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌شود معمولا اولین مسئله‌ای که ذهن دانشجویان را به خود درگیر می‌کند مسئله هزینه مهاجرت و تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل در کشور کانادا به دودسته هزینه‌های دانشگاهی و هزینه زندگی در این کشور تقسیم‌بندی می‌شود. شهریه‌ای که هریک از دانشگاه‌ها دریافت می‌کنند و هزینه شرکت در کلاس‌های فوق‌برنامه از جمله مهم‌ترین هزینه‌های دانشگاهی دانشجویان در این کشور خواهد بود.

معمولا شهریه دانشگاه‌های این کشور از 11 هزار دلار شروع شده و تا 59 هزار دلار نیز می‌رسد. از طرف دیگر تقریبا 600 الی 800 دلار در ماه نیز هزینه‌های زندگی شما در این کشور است که در کل مبلغ 10 هزار دلار باید به جز هزینه‌های دانشگاهی تمکن مالی داشته باشید تا این اجازه به شما داده شود که بتوانید در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

از جمله مراحل مهمی که شما باید برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه‌های این کشور طی کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین قدم شما باید تلاش کنید تا نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنید. برای این کار باید ابتدا درخواست خود را به اساتید این دانشگاه‌ها ارسال کرده و سپس در صورت تایید رزومه در جلسات مصاحبه شرکت کنید. با این کار می‌توانید نامه پذیرش خود را بگیرید.
  • در گام بعدی باید مدارکی که بیان کردیم را آماده کرده و لیست کنید.
  • پس از این کار باید درخواست تعیین وقت سفارت کانادا را به سفارت رسمی این کشور ارائه دهید.
  • پرداخت هزینه درخواست صدور ویزا نیز اقدام بعدی مهمی است که باید انجام دهید.
  • در مرحله آخر نیز شما باید به‌صورت حضوری به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست خود به‌منظور مهاجرت تحصیلی به این کشور را به سفارت رسمی آن ارائه دهید.

بهترین دانشگاه های کانادا

برای تحصیل در کشور کانادا در مبحث روش های مهاجرت به کانادا شما باید دانشگاه‌های مختلف این کشور را بشناسید. اینکه بدانید کدام دانشگاه بهتر است، باعث می‌شود که راحت‌تر تصمیم بگیرید. شما به یک کشور خارجی سفر می‌کنید و سختی‌های مهاجرت را می‌پذیرید، برای اینکه تسهیلات خوبی را دریافت کنید. پس چه بهتر که در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید. در این قسمت بهترین دانشگاه‌های کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد:

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه بیش از ۷۰۰ رشته کارشناسی و ۲۰۰ رشته کارشناسی ارشد دارد. در رشته علوم پزشکی هم جزء بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می شود. افراد زیادی از جمله مقام‌داران سیاسی در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. جالب است بدانید که این دنشگاه تا به حال ۱۰ بار برنده جایزه نوبل بوده است.

دانشگاه تورنتو با رتبه 18 بهترین دانشگاه‌های دنیا یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا برای ادامه تحصیل است. این دانشگاه بهترین امکانات علمی و بالاترین سطح علمی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. در ونکوور ۱۲ دانشکده از این دانشگاه وجود دارد. در این دانشگاه افراد سیاسی از جمله تعدادی نخست وزیر کانادا تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه 35 در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد. این دانشگاه امکانات علمی و رفاهی بسیار خوبی دارد و هرساله تعداد زیادی از دانشجوهای بین‌المللی را نیز می‌پذیرد.

دانشگاه مک گیل

اگر به دنبال روش های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل هستید، این دانشگاه را فراموش نکنید. بیش از ۲۰ نفر از برترین روسای موسسات آموزشی در کل جهان در این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. اولین دانشکده پزشکی هم در این دانشگاه بوده است. این دانشگاه به عنوان دانشگاه بین المللی ظرفیت زیادی دارد‌ و بیشتر از ۳۰۰ رشته تحصیلی را ارائه می‌دهند و در مورد رشته‌های بالینی همیشه مقام برتر داشته است.

دانشگاه مک گیل سومین دانشگاه برتر کشور کانادا است که در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا در رتبه 54 قرار گرفته و همین موضوع نشان‌دهنده سطح علمی بالای این دانشگاه است.

دانشگاه مک مستر

این دانشگاه در کل جهان شناخته شده است و هر سال پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان مهاجر است‌. دانشکده‌های مختلفی در این دانشگاه رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی و بازرگانی را ارائه می‌دهند.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال هم از لحاظ مقیاس و بزرگی دومین دانشگاه پهناور در کشور کانادا محسوب می‌شود. از لحاظ رشته‌های ورزشی خیلی موفق عمل کرده و تیم‌های ورزشی بزرگ در این دانشگاه موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند. جالب‌تر اینکه یک چهارم این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی هستند.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا نیز می‌تواند از دیگر گزینه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی شما باشد. این دانشگاه دارای رتبه 138 در میان بهترین دانشگاه‌های دنیا بوده و چهارمین دانشگاه برتر کانادا نیز به شمار می‌آید.

آیا بعد از تحصیل اجازه کار در این کشور را داریم؟

شاید خیلی از شما به دنبال ویزای تحصیلی باشید تا بتوانید بعدا در این کشور کار کنید اما هنوز مردد هستید. چراکه نمی‌دانید بعد از تحصیل اجازه کار کردن در این کشور به شما ارائه داده می‌شود یا خیر. خوشبختانه شما می‌توانید بعد از تحصیل در کانادا مشغول به کار شوید و این یک روش بسیار مناسب برای دانشجویان خارج از ایران است.
پس باید در نظر بگیرید که از کدام یک موسسه فارغ‌التحصیل شده‌اید. سپس به شما ویزای کار آزاد کانادا می‌دهند و در جایگاه خودتان مشغول به کار می‌شوید که این ویزا ممکن است تا سه سال هم اعتبار داشته باشد. مدت زمان آن بستگی به مدت زمانی دارد که تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اید اما ویزای کار از چنین روشی به دست می‌آید و شاید این جزء بهترین روش های مهاجرت به کانادا باشد.

اما اگر می‌خواهید بعد از تحصیل مجوز کار داشته باشید، باید زودتر اقدام کنید. حدود ۱۸۰ روز قبل از اینکه آخرین نمره‌تان بیاید، باید برای ویزای کار اقدام کنید. در چنین حالتی شرایطی هستند که باید آنها را داشته باشید. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

  • حتماً باید پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • حتماً در دوران تحصیل باید کار تمام وقت داشته باشید.
  • دوره تحصیلی شما در کشور کانادا نباید کمتر از هشت ماه باشد.
  • حتماً باید از موسسه آموزشی معتبر نامه داشته باشید.
  • باید بیمه سلامت ارائه دهید که اقامت کامل را در کانادا را پوشش می‌دهد.
  • مراحل مربوط به انگشت‌نگاری را طی کنید.
  • معاینات پزشکی مورد نیاز را هم انجام دهید.

مهاجرت کاری به کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا که جزء روش‌های مرسوم و رایج هم محسوب می‌شود، مهاجرت از طریق کار است. اگر می‌خواهید طبق شرایط این روش پیش بروید، نیازمند ویزای کار هستید. ویزای کار معمولاً در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود اما رایج‌ترین آن مجوز کار آزاد و مجوز کار خاص کارفرما است که برای هر کدام باید قوانین متفاوتی را رعایت کنید تا موفق به اخذ ویزا بشوید.
افرادی که به دنبال کار آزاد در کانادا هستند، یعنی این که می‌خواهند در هر مکانی که خودشان صلاح دیدند و برای هر کارفرمایی که خواستند، در کانادا کار کنند. معمولاً این روش بیش از همه طرفدار دارد؛ مخصوصا برای کسانی که در خود ایران هم شغل آزاد دارند مناسب است؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که LMIA مثبت را ارائه دهید.

منظور از LMIA این است که شما با ارائه این مدرک به کانادا اثبات می‌کنید که هیچ شهروندی در کشور کانادا نمی‌تواند برای این شغل اعزام شود یا هیچ داوطلبی برای آن وجود ندارد. در نتیجه کارفرما مجبور شده که از یک نفر در یک کشور دیگر دعوت به همکاری کند.

اما اگر شما مجوز کار خاص کارفرما داشته باشید، شرایط‌تان کمی متفاوت است. در چنین حالتی به مجوز کار یا همان ورک پرمیت نیز نیاز پیدا می‌کنید. سپس داخل همان مجوز کار، قوانین جدیدی برای شما تعیین می‌شود، فقط حتما داخل آن مجوز باید اسم کارفرما درج شده باشد. از طرفی باید به مدت زمان فعالیت‌تان و موقعیت مکانی هم اشاره شود. کسی هم که قرار است به عنوان کارفرما شما را استخدام کند، باید یک نسخه LMIA داشته باشد و یک پیشنهاد شغلی به شما بدهد که آن را ضمیمه پرونده خودتان کنید.

مهاجرت کاری به این کشور نیازمند شرایط خاصی است که باید به آن دقت داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت کاری به کشور کانادا این است که شما می‌توانید پس از مدتی اقامت دائم خود را نیز دریافت کنید. در ادامه درباره مدارک و شرایطی که برای مهاجرت به کشور کانادا از این طریق وجود دارد صحبت خواهیم کرد.

مراحل مهاجرت کاری به کانادا

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید باید بدانید که برای این کار مراحل خاصی باید طی شود. از جمله مهم‌ترین این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین قدم شما باید یک کارفرمای خوب و معتبر را در کشور کانادا پیدا کنید که شما را استخدام کند.
  • پس از دریافت دعوت‌نامه از این کارفرما زمان آن می‌رسد که مدارک تحصیلی و شغلی خود را آماده کنید.
  • در ادامه باید سایر مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای کاری کشور کانادا را نیز آماده کنید.
  • در مرحله بعدی شما باید اقدام به تعیین وقت سفارت کشور کانادا کنید. برای این کار می‌توانید از طریق سایت رسمی کشور کانادا اقدام کنید که دقیقا به همین منظور طراحی شده است. در این سایت شما می‌توانید آدرس ایمیل و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و سپس فرم درخواست را ارسال کنید.
  • با تعیین وقت سفارت شما باید در تاریخ مشخص شده به سفارت رسمی کشور کانادا مراجعه کرده و درخواست خود به‌منظور مهاجرت به کانادا از طریق کارکردن در این کشور را به‌صورت حضوری ارسال کرده و البته در جلسه مصاحبه نیز شرکت کنید.

مزایای کار در کشور کانادا

کارکردن در کشور کانادا دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی در این کشور وجود دارند که باتوجه‌به نرخ پایین بیکاری در کشور کانادا فرصت‌های شغلی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • میزان درآمد و رفاه اقتصادی که شما می‌توانید با کارکردن در کشور کانادا داشته باشید بسیار بالاست و به همین علت نیز شما می‌توانید زندگی خوب و راحتی را در این کشور تجربه کنید.
  • امروزه افرادی که علاقه‌مند به اخذ ویزای کاری کشور کانادا هستند این امکان را دارند که به‌راحتی بتوانند ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کنند و از این نظر هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.
  • پس از سه الی پنج سال کارکردن در کشور کانادا این امکان به شما داده می‌شود تا بتوانید درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت دائم کشور کانادا را نیز ارسال کرده و به مقامات دولتی این کشور ارائه دهید.
  • شما با کارکردن در کشور کانادا می‌توانید از تمامی حقوق مردم این کشور برخوردار شوید و با خیالی راحت در این کشور زندگی کنید.
  • شرایط رفاهی و خدماتی که دولت کشور کانادا به مردم این کشور ارائه می‌دهد آن را به کشوری مناسب برای زندگی و کار تبدیل کرده است.

برای دریافت ویزای کاری کانادا به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کارکردن در این کشور را دارید باید بدانید که برای این کار به مدارک خاصی نیاز پیدا خواهید کرد. مدارک زیر به جز مدارک عمومی که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد از جمله مدارکی هستند که شما به آنها نیاز خواهید داشت:

  • گواهی از وضعیت شغلی شما در کشور کانادا
  • مدارک مبنی بر این‌که شما در یک موقعیت شغلی در این کشور استخدام شده و حداقل حقوق مدنظر دولت این کشور برای مهاجرت را نیز دارید.
  • مدارکی مبنی بر این‌که شما تخصص کافی در زمینه‌ای که در آن استخدام شده‌اید را دارید و برای کارکردن در کشور کانادا با مشکل خاصی مواجه نیستید.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی که نشان دهد شما سرمایه لازم برای حمایت مالی از خود و اعضای خانواده‌تان در این کشور را دارید.
  • مدارک مربوط به سلامت جسمی و روحی شما
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی
  • سابقه شغلی

با آماده‌کردن این مدارک می‌توانید به سفارت رسمی کشور کانادا مراجعه کرده و درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت و ویزای این کشور را به سفارت ارائه دهید.

میزان درآمد افراد در کشور کانادا

به احتمال زیاد برای کارکردن در کشور کانادا یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای شما هم به وجود آمده این است که میزان درآمد ما در این کشور چقدر خواهد بود؟ اگر بخواهیم عدد دقیقی را در این زمینه بیان کنیم می‌توان گفت که میانگین درآمد افراد در این کشور 39 هزار دلار است که مبلغ بالایی برای درآمد یک سال به شمار می‌آید. با این حال نباید فراموش کنید که عوامل مختلفی می‌توانند روی میزان درآمد شما در این کشور تاثیرگذار باشند.

به عنوان مثال شغلی که شما در آن مشغول به کار هستید یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند روی میزان درآمد شما اثرگذار باشد. هرچه شغل‌های تخصصی‌تر را انتخاب کنید به همان نسبت میزان درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر شهر و استانی که شما برای زندگی و کار خود انتخاب کرده‌اید از دیگر فاکتورهای کلیدی و مهمی هستند که می‌توانند به طور مستقیم روی میزان درآمد شما در این کشور تاثیرگذار باشند.

درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا برای کارکردن در این کشور را دارید باید بدانید که میزان رزومه و تجربه کاری شما از عواملی هستند که می‌توانند خیلی سریع شما را به موفقیت و جایگاه‌های شغلی بهتر رسانده و به همان نسبت میزان درآمد شما در این کشور را نیز افزایش دهند.

آیا برای کارکردن در کانادا به مدرک زبان نیاز داریم؟

خیر در بسیاری از موارد نیازی نیست که حتما مدرک زبان خود را دریافت کرده باشید و شما تنها با نشان‌دادن تسلط خود به زبان انگلیسی می‌توانید تا حد زیادی شانس خود را برای اخذ پذیرش در این کشور و دریافت ویزای کاری آن افزایش دهید.

پردرآمدترین شغل ها در کانادا

بهترین موقعیت‌های شغلی در کشور کانادا

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پیدا کردن بهترین موقعیت‌های شغلی در کشور کانادا هستید باید بدانید که برخی از کارها نه تنها شرایط ساده‌تر و منعطف‌تری در این کشور دارند؛ بلکه درآمد آنها نیز نسبت به سایر شغل‌ها بیشتر است و در نتیجه شما می‌توانید درآمد بیشتر و زندگی بهتری را در این کشور تجربه کنید. از جمله این موقعیت‌های شغلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی
  • مهندسی
  • امور مالی
  • فروش و بازاریابی
  • تجارت

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که هریک از این موقعیت‌های شغلی دارای جذابیت‌های مخصوص به خود هستند؛ ولی نباید فراموش کنید که کارکردن در آنها دارای سختی‌های خود بوده و نیازمند تخصص بسیار زیاد است. پس حتما سعی کنید به تخصص مدنظرتان برسید و در گام بعدی اقدام به مهاجرت کندی. از طرف دیگر باید توجه داشت که سایر موقعیت‌های شغلی نیز محبوبیت و تقاضای خوبی در کشور کانادا دارند؛ ولی مشاغل نام‌برده‌شده نسبت به سایرین تقاضای بهتر و بیشتری دارند.

بهترین راه برای پیداکردن کار در کانادا

به‌طورکلی یک راه بسیار خوب برای مهاجرت به کانادا از طریق کارکردن در این کشور وجود دارد و آن این است که سعی کنید از مراکز کاریابی که در این کشور وجود دارند کمک بگیرید. این مراکز که اکثر آنها خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری و آنلاین نیز به شما ارائه می‌دهند امکانی را برای شما فراهم خواهند کرد تا بتوانید به‌راحتی موقعیت‌های شغلی مدنظرتان را پیدا کنید. یک نکته کلیدی و بسیار مهم در اینجا این است که این مراکز معمولا هزینه اولیه‌ای را از شما دریافت می‌کنند و سپس در ازای آن هزینه مشاغلی را بر اساس نیازتان پیدا خواهند کرد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار در این کشور را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط این مراکز نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید. از طرف دیگر باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که شما می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط مجموعه ما نیز در این زمینه بهره‌مند شوید و با دریافت یک مشاوره جامع و کامل به بهترین موقعیت‌های شغلی در کانادا دست پیدا کنید.

شرایط تمکن مالی برای مهاجرت کاری به کانادا

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار در این کشور وجود دارد شرط تمکن مالی است که در سایر روش‌ها نیز وجود دارد و توضیحاتی را در بخش‌های قبلی درباره آن ارائه دادیم. به‌طورکلی زمانی که قصد ورود به خاک کشور کانادا را دارید باید ثابت کنید که از نظر مالی توانایی لازم را دارید که بتوانید در این کشور زندگی کنید.

دقت داشته باشید که نیازی نیست که حتما کل مبلغ در حساب بانکی شما وجود داشته باشد. همین که شما ثابت کنید شغلی که در کشور کانادا پیدا کرده‌اید این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید درآمد خوبی داشته باشید و از پس هزینه‌های خود در این کشور بربیایید کافی خواهد بود. البته این مسئله تنها در خصوص مهاجرت کاری صدق می‌کند و در سایر روش‌هایی که برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد شما حتما باید مدارک بانکی خود را به‌منظور اثبات تمکن مالی ارائه دهید.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

بدون شک یکی از بهترین روش‌هایی که امروزه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا از این روش برای مهاجرت خود استفاده کنند روش خوداشتغالی است. در این روش فرد می‌تواند خیلی سریع اقامت کانادا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کند. در این مدل برای مهاجرت به کشور کانادا شخصی که قصد مهاجرت دارد حتما باید سرمایه لازم برای حمایت مالی از خود و شروع یک کسب‌وکار در این کشور را داشته باشد که در ادامه به طور مفصل درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی چه مراحلی را باید طی کنیم؟

اولین قدمی که شما باید برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی در این کشور بردارید این است که بررسی کرده و مطمئن  شوید که واجد شرایط برای این کار هستید. با این کار از پرداخت هزینه اضافی در آینده جلوگیری خواهید کرد. امروزه سایت‌هایی وجود دارند که این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید از طریق یک پرسش‌نامه ساده نیز به این سوال پاسخ دهید. در مرحله دوم از مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی شما باید فرم‌های مربوطه که در اختیارتان قرار می‌گیرد را پر کنید.

دقت داشته باشید که در این مرحله باید فرم‌ها را با نهایت دقت پر کنید؛ چراکه اگر مشکلی در روند پرکردن فرم‌ها وجود داشته باشد و شما تمامی اطلاعات موردنیاز را در این فرم‌ها وارد نکرده باشید احتمالا در آینده در مسیر مهاجرت به کشور کانادا از طریق خوداشتغالی در این کشور با مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی مواجه خواهید شد. در مرحله پایانی نیز شما باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهید که این مرحله نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مزایای خوداشتغالی در کشور کانادا

خوداشتغالی در کشور کانادا می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا درخواست شما برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم آن پردازش شده و نتیجه آن به شما اعلام شود نسبت به سایر روش‌هایی که برای اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد کمتر است و همین عامل نیز می‌تواند به نفع شما باشد.
  • در این روش برای مهاجرت به کشور کانادا نیازی نیست که برای ورود به خاک این کشور و شروع فعالیت هیچ‌گونه مجوز کار در این کشور را دریافت کنید و بدون نیاز به مجوز کار نیز می‌توانید وارد خاک این کشور شده و فعالیت خود را آغاز کنید.
  • از طرف دیگر نیازی نیست که حتما سابقه راه‌اندازی یک کسب‌وکار را داشته باشید تا بتوانید در کشور کانادا مشغول خوداشتغالی شوید.
  • افرادی که موفق به اخذ این نوع ویزا می‌شوند می‌توانند ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کنند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی چگونه است؟

ویزای خوداشتغالی جزء راه‌های رایجی است که افراد به عنوان روش های مهاجرت به کانادا استفاده می‌کنند. در واقع این روش هم جزء زیر مجموعه‌های مهاجرت کاری به کانادا است که نباید آن را نادیده بگیرد. احتمالا خیلی‌ از شما در این زمینه استعداد داشته باشید که روی پای خود بایستید. در این روش شما با توجه به مهارت و تجربه‌ای که دارید، یک شغل برای خودتان دست و پا می‌کنید و در نتیجه در کانادا مشغول به کار می‌شوید. این روش طرفداران بسیار زیادی دارد اما ممکن است یک سری محدودیت‌ها شامل حالتان شود که شرایط را برایتان سخت کند‌.
از طرفی کانادا به هر کسی اجازه خود اشتغالی نمی‌دهد و اینگونه شانستان برای پذیرش در این روش کمی کاهش پیدا می‌کند؛ اما به هر حال شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی شامل موارد زیر است:

  • اولین و یکی از مهم‌ترین شرایطی که وجود دارد این است که فردی که قصد خوداشتغالی در این کشور را دارد حتما باید در زمینه‌های فرهنگی یا ورزشی فعالیت داشته باشد.
  • داشتن سابقه دو‌ساله در زمینه خوداشتغالی یا مدیریت یک شرکت و کسب‌وکار در سطح جهانی از دیگر شرایط بسیار مهمی است که در این زمینه وجود دارد.
  • شما باید به عنوان فردی که قرار است شغل خودش را در کشور کانادا داشته باشد، تجربه و مهارت کافی داشته باشید.
  • باید گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه ارائه دهید.
  • همچنین باید مدارک لازم برای پذیرش در این کشور را داشته باشید.
  • در نهایت داشتن تمکن مالی نیز جز شرایط بسیار مهمی است که در این زمینه وجود دارد و شما باید دقت کافی را به آن داشته باشید.

کانادا کشوریست پهناور و توسعه یافته که فرصت های شدنی بسیاری را در اختیار نیروی کار مهاجر قرار می دهد. بدین منظور حتی برنامه امتیاز بندی شده نیز ارائه داده تا تمامی افراد واجد شرایط بتوانند از طریق این برنامه ها برای مهاجرت به این کشور  به عنوان نیروی کار اقدام نمایند.علاوه بر این مسیر در صورتی که شخص متقاضی کار در کانادا از سوی کارفرما کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت نماید و کارفرما بتواند بروی این پیشنهاد تاییده ال ام آی ای بگیرد موفق به دریافت ویزای کاری این کشور خواهد شد.

در ادامه این مقاله جزییات هر دوی این روش ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

برنامه مهاجرتی

برنامه اکسپرس انتری یک سیستم امتیاز دهی آنلاین می‌باشد که دولت کانادا برای مدیریت و رسیدگی به درخواست اقامت دارد از طریق نیروی کار بین‌المللی آن را طراحی کرده است.

اگر شخصی از این طریق مایل به دریافت اقامت دائم کشور کانادا و مهاجرت به این کشور به عنوان نیروی کار باشد ابتدا  می‌بایست امتیازات خود را در این سیستم محاسبه کند تا مشخص شود آیا حداقل امتیاز مورد نیاز جهت اقدام از طریق  اکسپرس انتری را دارد یا خیر.

در حال حاضر 3 برنامه مهاجرت از طریق اکسپرس انتری تعریف شده است که هر کدام شرایط و امتیازات متفاوتی را جهت اقدام نیاز دارند.شخص متقاضی می‌بایست در ابتدا به صورت آنلاین از طریق وبسایت رسمی مهاجرت کانادا به سوالاتی در زمینه ملیت، سن، سطح دانش اعضای خانوادش، سطح تحصیلات، سابقه کاری و جزییات مربوط به پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی(در صورت وجود)پاسخ دهد.

بر اساس این پاسخ‌ها مشخص می‌شود که شخص متقاضی برای کدام یک از این برنامه‌ها واجد شرایط می‌باشد تا از طریق اکسپرس انتری اقدام نماید. متقاضیان خارج از خاک کانادا تنها برای یکی از این روش‌ها با نام فدرال اسکیل ورکر پروگرم می‌توانند اقدام کنند.

در مرحله بعدی شخص متقاضی واجد شرایط می‌بایست یک پروفایل آنلاین را پر نماید و اگر بر اساس این پروفایل تمام مدارک و شرایط لازم را فراهم کرده باشد پروفایل شخصی متقاضی در کنار سایر پروفایل ها در یک استخر مجازی قرار می‌گیرد. در این مرحله متقاضی در یک بازه زمانی محدود و مشخص منتظر دریافت دعوت نامه از سوی دولت کانادا خواهد بود تا از طریق این دعوتنامه برای مهاجرت به کانادا به عنوان نیروی کار اقدام نماید.

نحوه امتیازدهی برنامه اکسپرس انتری

همانطور که گفته شد نیروی کار متقاضی دریافت اقامت دائم کشور کانادا می‌بایست حداقل امتیازات لازم جهت شرکت در برنامه اکسپرس انتری را کسب نماید تا بتواند از این طریق اقدام کند.

در این بخش حداقل امتیاز مورد نیاز در قسمت‌های مختلف این سیستم آنلاین آورده شده است(متقاضی باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را در مرحله اول بررسی کسب نماید).

*مهارت دانش زبان: اگر متقاضی زبان انگلیسی را به عنوان اولین زبان رسمی انتخاب کند می‌بایست حداقل سی ال بی 7 را در تمام چهار بخش آزمون زبان کسب نماید و اگر زبان فرانسه را به عنوان اولین زبان رسمی برگزیند حداقل سطح مورد نیاز در چهاربخش آزمون زبان ایشان ان سی ال سی 7 می‌باشد.

اگر متقاضی زبان رسمی دوم را هم انتخاب کند (به عنوان مثال زبان انگلیسی را زبان اول و زبان فرانسه را زبان دوم انتخاب کرده باشد) می‌بایست حداقل سی ال بی 5 در هر 4 مهارت زبان دوم کسب نماید تا بتواند امتیاز زبان دوم را نیز به جمع امتیازاتش اضافه کند.

مدرک تحصیلی

اگر متقاضی دریافت اقامت دائم در برنامه اکسپرس انتری می‌خواهد مدارک تحصیلی که در ایران کسب کرده را ارائه دهد حداقل مدرک تحصیلی مورد قبول در این برنامه دیپلم 12 ساله می‌باشد.

سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی

حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت باید ارائه دهید تا بتوانید 9 امتیاز از 5 امتیاز سابقه کار را کسب کنید. متقاضی میتواند بر اساس تعداد سال‌های که به صورت تمام وقت مشغول به کار بوده یعنی حداقل 30 ساعت در هفته شاغل بوده در این پروسه امتیاز سابقه کار را کسب نماید.

افراد می توانند سابقه کار پاره وقت مرتبط با مدرک تحصیلی شان را نیز ارائه دهند با در نظر گرفتن این نکته که امتیازشان نصف امتیاز افرادی خواهد بود که با تعداد سال های برابر سابقه کارتمام وقت ارائه داده اند.

به عنوان مثال هر 2 سال سابقه کار پاره وقت امتیازی برابر با یک سال سابقه کار تمام وقت خواهد داشت.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که سابقه ی کار در حین تحصیل و سابقه کار افرادی که به صورت خود اشتغالی  فعال هستند نیز محاسبه می‌شود.

صحبتی کوتاه در مورد ان او سی(ناک) لیستی از تمام مشاغل اقتصاد کانادا طراحی شده است در این لیست تمام جزییات مربوط به هر شغل از جمله مهارت‌های مورد نیاز آن شغل شرح وظایف آن و ….ارائه شده است. هر شغل در این لیست که مخصوص به خود را دارد زمانی که متقاضی در حال پر کردن پروفایل آنلاین خود می‌باشد باید بر اساس موقعیت شغلی خود کد ناک صحیح را در پروفایل وارد نماید.در واقع این که می‌بایست با جزییات نامه سابقه کار متقاضی هماهنگ باشد.

سن

در پروسه ی اکسپرس انتری برای شرکت کنندگان محدودیت سنی تعریف شده به گونه ای که افراد زیر 18 سال و بالای 47 سال هیچ امتیازی در قسمت سن دریافت نخواهند کرد.

در واقع حداقل امتیازی سن که عدد 1 است برای سن 46 سال تعریف شده و بیشترین امتیاز بخش سن که عدد 12 می باشد برای محدوده سنی 18 الی 35 سال تعریف شده است.

سابقه کار در خاک کانادا

اگر متقاضی قبل از اقدام برای پروسه اکسپرس انتری حداقل یک سال برای کارفرمایی در کشور کانادا فعالیت شغلی داشته باشد 10 امتیاز کسب خواهد کرد.او می‌بایست حداقل 30 ساعت در هفته مشغول به این کار بوده و پوزیشن شغلی شان فصلی نباشد.

تطابق پذیری با محیط کانادا

اگر شخص متقاضی و یا یکی از اعضای خانواده اش اعم از والدین، پدربزرگ و یا مادر بزرگ، فرزند، نوه، خواهر و یا برادر متقاضی و یا همسر ایشان،خاله دایی و عمو و عمه و یا فرزندان این اقوام متقاضی همسرش اقامت دائم کانادا و یا شهروند این کشور را داشته باشند، 10 امتیاز مربوط به  تطابق پذیری به متقاضی داده خواهد شد.

در نهایت بیشترین امتیاز مربوط به دانش زبان 28 و سطح تحصیلات 25  و سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی متقاضی  15 و سن متقاضی 12 و سابقه کار در خاک کانادا 10 و تطابق پذیری با محیط کشور کانادا 10 امتیاز می باشد که اگر شخص از مجموع این 100 امتیاز بتواند 67 امتیاز را کسب کند واجد در شرایط شرکت در پروسه اکسپرس انتری بوده و می تواند جهت دریافت اقامت دائم کانادا به عنوان نیروی کار اقدام نماید.

در نهایت متقاضیان پس از محاسبه امتیازاتشان در صورتی که واجد شرایط باشند پروفایل آنلاین مختص خود را پر کرده و  می بایست تمام مدارک مربوط به هر بخش (مانند مدرک زبان،مدرک تحصیلی و ….) را به صورت ترجمه شده آپلود نمایند و بعد از کامل کردن تمام قسمت های پروفایل یک کد به آنها داده می‌شود تا از طریق آن سایر مراحل را پیگیری نمایند. بعد از اینکه مشخص شد شخص واجد شرایط شرکت در پروسه اکسپرس انتری می‌باشد.

برای ورود به استخر مجازی و حضور در کنار سایز متقاصیان باید یک پروفایل آنلاین را تشکیل دهد. در این مرحله یک سیستم امتیازدهی دیگر به نام سی آر اس وجود دارد که بر اساس آن مشخص می شود متقاضی در استخر مجازی چه نمره ای دریافت می‌کند.سیستم سی آر اس بر اساس پاسخ های شرکت کننده به یک سری سوال در مورد مهاجرت مهارت های ایشان، سطح تحصیلات آکادمیک ،مهاجرت های زبان،سابقه کار و سایر فاکتورها به ایشان نمره می‌دهد.

در این قسمت ها باید دید متقاضی از 600 امتیاز چه نمره ای دریافت می‌کند اگر ایشان می‌خواهد از طرف دولت فدرال کانادا دعوتنامه دریافت کند باید در نظر بگیرد آخرین بار که دعوتنامه‌ها از سوی دریافت کرده چقدر بوده است.

هم اکنون بر اساس آخرین در او باز شده کمترین امتیازی که از دولت فدرال دعوتنامه گرفته است 764 می باشد. بنابراین متقاضی میبایست حداقل این امتیاز را در سیستم سی آر اس کسب کند تا شانس بالایی در گرفتن دعوتنامه دراو بعدی داشته باشد.ولی اگر به هر دلیلی(به عنوان مثال سن متقاضی بالا باشد و یا با تلاش های بسیار باز هم نمره زبانش از حدی بالاتر نرود)امتیاز ایشان پایین تر از این عدد باشد ولی مجوز ورود به استخر مجازی را کسب کرده باشد یعنی 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کرده باشد میتواند منتظر دریافت دعوتنامه از سوی یکی از استان های کشور کانادا باشد.

این 600 امتیازی که پیش تر مطرح شد در مورد مهارت ها و سوابق کاری و تحصیلی شخصی و همسرش(در صورت تاهل)می باشد.اما علاوه بر این 600 امتیاز،600 امتیاز دیگر نیز وجود دارد که برای افرادی بررسی می شود که مدرک یا دیپلم کانادایی دارند و یا پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی دارند و یا از سوی یکی از استان ها کانادا دعوتنامه دریافت کرده اند،خواهر یا برادر در خاک کانادا دارند که شهروند کانادا است.

 یا حداقل اقامت دائم این کشور را دارد و مهارت های زبان فرانسه بسیار بالایی دارند.سپس در مجموع 1200 امتیاز وجود دارد که شخص از 1200 امتیاز در مرحله استخر مجازی هر نمره ای کسب کند میزان شانس ایشان در دریافت دعوتنامه را نشان خواهد داد.به 600 امتیاز اولی که مطرح شد امتیاز هسته ای و به 600 امتیاز دومی امتیاز اضافه گفته می شود.

زمانی که دعوتنامه شخص متقاضی از سوی دولت کانادا ارسال گردید ایشان میتواند برای دریافت مجوز ورود به خاک کانادا اقدام نماید.

مهاجرت به کانادا از طریق روش خود حمایتی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور کانادا روش خود حمایتی یا اصطلاحا سلف ایمپلوید می‌باشد.

متقاضیان این روش در نظر داشته باشند طبق اطلاعیه سایت رسمی مهاجرتی کانادا حداقل 35 ماه زمان جهت بررسی و نتیجه‌گیری پرونده های خود حمایتی نیاز است و گاها لازم است جهت بررسی پرونده ی متقاضی ایشان در یکی از سفارت خانه‌های کشور کانادا انگشت نگاری هم انجام دهند.(در حالی که در اکثر پروسه های مهاجرت به این کشور مانند مهاجرت تحصیلی و اکسپرس انتری در صورتی که متقاضی موفق به اخذ ورود به کانادا شود برای پروسه انگشت نگاری اقدام می‌نماید)

این برنامه مهاجرتی به اشخاصی که در زمینه های فرهنگی ورزشی و یا هنری فعالیت هایی انجام داده‌اند میتواند نقش ویژه‌ای در زندگی فرهنگی و یا ورزشی هنری کشور کانادا داشته باشند اجازه می‌دهد تا برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.

متقاضیان این روش می‌بایست ثابت کنند می‌توانند در کشور کانادا به صورت خویش فرما مشغول به کار شده و قبل از آن در کشور خود به همین صورت مشغول به کار بوده اند و حداقل دو سال سابقه کار در این زمینه ارائه دهند.

هم چنین این افراد باید با ارائه مدرک رسمی فعالیت‌های خود را چه به صورت خویش فرما یا غیر خویش فرما در زمینه های ورزشی،فرهنگی و هنری ثابت نمایند.

هرچه سابقه فعالیت شخص در این زمینه بیش تر باشد امتیاز بالاتری کسب خواهد نمود.

ورزشکاران در نظر داشته باشند حداقل میبایست یا به صورت 2 سال به شکل خویش فرما مشغول به کار بوده و یا حداقل 2 سال در سطح جهانی فعالیت ورزشی داشته و یا یک سال خویش فرما و یک سال فعال در سطح بین‌المللی بوده باشند.

در این پروسه نیز همانند اکسپرس انتری علاوه بر سابقه کاری، مدرک تحصیلی، سن، مهارت زبان و تطابق پذیری شخص با محیط کانادا نیز امتیاز داشته و در رد و قبول شدن پرونده ایشان تاثیر گذارند.

اما فراموش نکنیم مهم ترین روش خودحمایتی این است که متقاضی مجبور و موظف است ثابت کند از پس هزینه های خود و اعضای خانواده اش(در صورت تاهل)در کشور کانادا بر خواهد آمد.

مراحل اقدام برای پروسه خود حمایتی

در ابتدا شخص می بایست برای بایومتریک(انگشت نگاری)به یکی از سفارت خانه های کانادا رفته و پس از آن بر اساس چک لیست که به ایشان داده می شود مدارک لازم را جمع آوری و ترجمه کند. سپس این مدارک را آپلود کرده و تمامی فرم‌های مربوطه به پروسه را پر نماید. در نهایت هزینه بررسی پرونده که مبلغ حدود 2500 دلار کانادا می باشد پرداخت نماید و منتظر دریافت نتیجه بررسی پرونده توسط افسر مهاجرت بماند.

در حال حاضر تمام پرونده‌هایی که قبل از 10 مارچ 2018 ارسال شده‌اند در حال بررسی و فعلا پرونده جدیدی نمی توان ارسال کرد و متقاضیان میتوانند از طریق وبسایت رسمی مهاجرت رسمی کانادا از شروع ارسال پرونده های جدید خود حمایتی با خبر شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش‌های جذاب و کاربردی که امروزه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و افرادی که سرمایه لازم را دارند می‌توانند از این طریق به‌سرعت و در کمترین زمان ممکن ویزا و اقامت خود را دریافت کنند می‌توان به مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری اشاره کرد. این روش برخلاف روش‌های دیگر که نیاز به سرمایه چندان بالایی ندارند بسیار هزینه‌بردار است و تنها افرادی می‌توانند از این روش استفاده کنند که سرمایه خوبی داشته باشند. در ادامه بیشتر درباره این روش برای مهاجرت صحبت خواهیم کرد.

سوال اینجاست که چگونه باید سرمایه گذاری در کانادا را انجام دهیم. برای این سرمایه‌گذاری‌ها، شما به مدت زمان طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر نیاز دارید. همانطور که از نام این روش مشخص است، سرمایه شما هم باید بیشتر باشد. در نتیجه می‌توان گفت سرمایه گذاری در کانادا جزو روش‌های پرهزینه محسوب می‌شود.

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که نوع سرمایه گذاری خود را مشخص کنید. سرمایه‌گذاری‌ها متفاوت هستند؛ مثلاً شما می‌توانید از طریق برنامه استانی کبک یا از طریق نیروی محرک فدرال، گرفتن ویزای کارآفرینی یا روش‌های مشابه به کانادا مهاجرت کنید. بعد از اینکه روش مهاجرت خود را انتخاب کردید، باید عوامل دیگر را هم در نظر بگیرید. برای سرمایه گذاری در کانادا مقدار سرمایه، رزومه کاری و تمکن مالی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.
اگر می‌خواهید شانس خود را در این روش بالا ببرید؛ باید از موسسات معتبر مهاجرتی اقدام به انجام کار کنید. از چند مشاور و وکلای ماهر و خبره در این زمینه کمک بگیرید، اطلاعات را به طور دقیق دنبال کنید تا شانس‌تان افزایش پیدا کرده و بی‌گدار به آب نزنید.  البته روش های مهاجرت به کانادا خیلی متنوع هستند. در مورد روش سرمایه‌گذاری هم قوانین مختلفی وجود دارد. شما قبل از هر کاری باید ببینید که در کدام شهر یا ایالت می‌خواهید سرمایه گذاری کنید. در نتیجه شرایط را مطالعه کنید تا ببینید که گزینه خوبی برای شما هست یا نه.

در حال حاضر برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری میتوان از طریق ویزای استارت آپ اقدام نمود.

مدت زمان بررسی پرونده های استارت آپ در حال حاضر بین 12 الی 16 ماه بوده و شخص متقاضی می بایست همزمان با ارسال درخواست برای انگشت نگاری در سفارت خانه کانادا نیز اقدام نماید.

آنچه مهم است این است که تنها افرادی میتوانند برای ویزای استارت آپ کانادا اقدام نمایند که یک بیزینس مشخص و تعریف شده در کشور خود داشته باشند و هم چنین از دانش زبان انگلیسی در سطح حداقل سی ال بی 5 برخوردار باشند و در نهایت بتواند تمام هزینه های اجرایی کردن بیزینس در کشور کانادا را بپردازد.

چرا که دولت کانادا بیزینس هایی که از طریق ویزای استارت آپ در کانادا اجرایی شوند را حمایت مالی نمی‌کند بنابراین متقاضی می بایست به صورت حساب بانکی بودجه مورد نیاز برای این پروسه را نشان دهد که میزان آن به تعداد نفرات خانواده متقاضی بستگی دارد.

برای یک نفر مبلغی معادل 213/13دلار کانادا و برای هر نفر اضافه 560/3 دلار کانادا تمکن مالی نشان دهد.

مهاجرت از طریق استارت آپ

چه شرایطی برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد؟

احتمالا یکی از اولین و مهم‌ترین سوالاتی که در خصوص سرمایه‌گذاری در کشور کانادا برای شما هم به وجود آمده این است که چه شرایطی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد و چه افرادی می‌توانند از این روش برای مهاجرت به کانادا استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین شرایطی که در این روش وجود دارد شرط تمکن مالی است. شما باید ثابت کنید که توانمندی لازم برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا را دارید و از نظر مالی مشکلی برای این کار وجود ندارد.

حداقل سرمایه‌ای که شما برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا نیاز خواهید داشت مبلغ 250 هزار دلار است که البته این حداقل سرمایه در روش‌های مختلف متفاوت خواهد بود که در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این شما باید دارای تجربه کافی در زمینه راه‌اندازی یک کسب‌وکار، شرکت یا فعالیت تجاری باشید تا بتوانید مجوزهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در این کشور را دریافت کنید. داشتن مدرک زبان در این روش ضرورتی ندارد؛ ولی برای ارتباط برقرارکردن با سایر افراد شما حتما باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در کشور کانادا چه مزایایی می‌تواند برای ما به همراه داشته باشد؟

از جمله مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشور کانادا یکی از کشورهای دنیا به شمار می‌آید که از نظر اقتصادی رشد سریعی را تجربه می‌کند و همین عامل نیز فرصت‌های بی‌شمار و بی‌نظیری را برای سرمایه‌گذاری و سودآوری در این کشور در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • در کشور کانادا شما با سرمایه‌گذاری می‌توانید سریع‌تر از سایر کشورها ویزای خود را بگیرید و پروسه‌ای که باید برای این کار طی کنید نیز سریع‌تر و راحت‌تر خواهد بود.
  • کانادا کشوری است که دارای چندین فرهنگ مختلف است و به همین علت نیز زندگی در این کشور می‌تواند تجربه جدید و بسیار جذابی را در اختیار شما قرار دهد.
  • دولت کشور کانادا امروزه حمایت‌های بسیار زیادی را از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور دارند به عمل می‌آورد و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید شرایط شغلی بسیار بهتری را تجربه کنید.
  • کانادا دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی بسیار قوی است که شما به‌عنوان سرمایه‌گذار و فردی که اقامت این کشور را دریافت کرده می‌توانید از این خدمات و بسیاری از خدمات دیگر در کشور کانادا استفاده کنید.

چه روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری در کانادا وجود دارد؟

به‌طورکلی چندین روش مختلف برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد که آشنایی با این روش‌ها و مزایا و شرایطی که هریک از آنها دارند بدون شک می‌تواند تجربه مفید و کاربردی برای شما باشد. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت و گسترش شرکت: در این روش دولت کشور کانادا امکانی را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به‌راحتی کسب‌وکار و شرکت خود را در این کشور گسترش دهید و پس از یک سال در صورت موفقیت در کارتان بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. با دریافت این نوع ویزا شما می‌توانید به‌راحتی ویزای همراه را برای اعضای خانواده خود نیز بگیرید و از تمامی خدمات اجتماعی ارائه شده در کشور کانادا بهره‌مند شوید.
  • مجوز C11 یکی از انواع مجوزهایی است که در حال حاضر توسط دولت کشور کانادا به افرادی که قصد راه‌اندازی یک تجارت و کسب‌وکار را در کشور کانادا دارند اعطا می‌شود. شما با دریافت این مجوز می‌توانید در یک کسب‌وکار کشور کانادا سرمایه‌گذاری کرده و در صورت موفقیت پس از دو سال می‌توانید اقامت دائم خود و اعضای خانواده‌تان در این کشور را دریافت کنید.
  • مجوز LMIA: این نوع مجوز از دیگر مجوزهایی است که برای کارکردن در کشور کانادا وجود دارد و از طریق آن شما می‌توانید اجازه کارکردن در این کشور را دریافت کنید. این مجوز به صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بتوانند به‌عنوان یک کارآفرین وارد خاک کشور کانادا شده و کسب‌وکار خود را در این کشور آغاز کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع مجوز این است که تنها دو الی سه ماه نیاز است تا درخواست شما پردازش شده و این مجوز به شما اعطا شود.
  • برنامه سرمایه‌گذاری استانی در کانادا: هریک از استان‌های مختلف در کشور کانادا به طور مستقل نیازمند سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل خارجی هستند تا بتوانند برخی از جنبه‌های اقتصادی خود را پوشش دهند. از جمله این استان‌ها می‌توان به بریتیش کلمبیا، آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان و مانیتوبا اشاره کرد.

برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به کانادا چه مراحلی را باید طی کنیم؟

به‌طورکلی چندین مرحله وجود دارد که شما باید برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور طی کنید تا با موفقیت بتوانید ویزا و اقامت خود و سپس اقامت دائم خودتان را دریافت کنید. از جمله این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین قدم شما باید مشخص کنید که قصد دارید از چه روشی برای سرمایه‌گذاری در این کشور استفاده کنید. انتخاب روش درست بر اساس میزان سرمایه‌ای که دارید یکی از مهم‌ترین مراحلی است که در آن حتما باید از یک کارشناس و فرد حرفه‌ای کمک بگیرید.
  • در گام بعدی بر اساس روشی که انتخاب کرده‌اید شما باید مجوزهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری را دریافت کنید. دقت داشته باشید که اخذ این مجوزها لازم و ضروری است و بدون داشتن آنها شما امکان اخذ ویزا و شروع یک کسب‌وکار و تجارت در کشور کانادا را نخواهید داشت.
  • پس از این‌که اقدام به دریافت مجوز موردنیاز خود کردید می‌توانید با دریافت یکی از انواع ویزاهای کوتاه‌مدت کشور کانادا وارد این کشور شوید. مثلا می‌توانید ویزای توریستی یا ویزای کاری این کشور را دریافت کنید تا به‌سرعت اجازه ورود به خاک این کشور به شما داده شود.
  • پس از این‌که وارد خاک کشور کانادا شدید باید به‌سرعت اقدامات لازم در جهت سرمایه‌گذاری خود را انجام دهید. مثلا اگر قصد ثبت شرکت دارید باید مجوزهایی که دریافت کرده‌اید را در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار داده و اقدام به ثبت شرکت خود کنید.
  • در گام آخر پس از این‌که تمامی اقدامات را انجام دادید می‌توانید به اداره مهاجرت یا سفارت رسمی کشور کانادا مراجعه کرده و مراحل مربوط به اخذ ویزای خود را نیز دنبال کنید.

دقت داشته باشید که این‌ها تنها مراحلی هستند که شما برای اخذ ویزای موقت سرمایه‌گذاری در کشور کانادا باید آنها را طی کنید. درصورتی‌که قصد دارید اقدام به اخذ اقامت دائم کشور کانادا کنید باید پس از گذشت یک الی سه سال درخواست خود را در اختیار اداره مهاجرت این کشور قرار داده و سپس منتظر بمانید تا درخواست شما تایید شود.

مدارک موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا

برای این‌که بتوانید با موفقیت اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور کنید نیازمند مدارک خاصی خواهید بود. توجه کنید که مدارکی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم به جز مدارک عمومی هستند که شما به‌طورکلی برای مهاجرت از طریق هر روشی به کشور کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

  • مدارک مربوط به تمکن مالی یکی از مهم‌ترین مدارک برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری هستند. شما حتما باید ثابت کنید که حداقل سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری در این کشور را دارا هستید.
  • در گام بعدی شما باید مدارک کاری و شغلی خود در گذشته را نیز ارائه دهید. در واقع باید ثابت کنید که در زمینه‌ای که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید سابقه کاری داشته و بدون‌سابقه قصد انجام این کار را ندارید.
  • مجوزهایی که از سازمان‌های مربوطه در کشور کانادا دریافت کرده‌اید نیز از دیگر مدارک مهمی هستند که حتما باید اخذ اقامت این کشور باید در لیست مدارک خود قرار دهید.
  • ارائه بیزینس پلن یکی از مهم‌ترین شرایطی است که برای اخذ مجوز و مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد. پس شما حتما باید یک بیزینس پلن و مدل تجاری قوی را در لیست مدارک خود قرار دهید که درباره این موضوع نیز در ادامه به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

با آماده‌کردن این مدارک می‌توانید مراحل مربوط به مهاجرت به کشور کانادا را با موفقیت طی کرده و سریع‌تر به نتیجه برسید.

بیزینس پلن یا مدل تجاری

همان‌طور که در بخش قبلی نیز درباره این موضوع صحبت کردیم داشتن یک بیزینس پلن یا مدل تجاری قوی یکی از مهم‌ترین شرایطی است که برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد و شما باید توجه و دقت کافی را به این موضوع داشته باشید. زمانی که قصد نوشتن یک بیزینس پلن را دارید باید اول‌ازهمه سعی کنید از افرادی که دارای تجربه و تخصص بیشتری نسبت به شما هستند مشورت بگیرید تا بتوانید نتیجه بهتری را از این کار دریافت کنید.

در مرحله بعدی باید به چند فاکتور کلیدی و بسیار مهم دقت کنید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سعی کنید بیزینس پلنی را بنویسید که سازگاری خوبی با اقتصاد کشور کانادا داشته باشد تا بتوانید اثرگذاری بیشتری روی مسئولان این کشور داشته باشید.
  • سعی کنید مدلی را طراحی کنید که به پیشرفت اقتصاد این کشور کمک کند.
  • سعی کنید نقاط ضعف استان‌ها و مناطق مختلف کشور کانادا را شناسایی کرده و از این طریق تلاش کنید تا این نقاط ضعف را با بیزینس پلن خود پوشش دهید.

با رعایت کردن همین چند نکته ساده می‌توانید بیزینس پلنی را طراحی کنید که به‌راحتی هرچه تمام نظر مسئولان این کشور را به خود جلب کرده و هرچه سریع‌تر مجوزهای سرمایه‌گذاری شما در این کشور را ارائه دهند.

هزینه سرمایه‌گذاری در کشور کانادا چقدر است؟

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز تا حدی به این موضوع اشاره کردیم حداقل سرمایه موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا و مهاجرت به این کشور 250 هزار دلار است و این مبلغ گاهی اوقات ممکن است تا 350 هزار دلار نیز بالا برود. بدون داشتن این سرمایه اولیه اجازه کارآفرینی و شروع یک کسب‌وکار در کشور کانادا به شما داده نخواهد شد. چند فاکتور حیاتی و بسیار مهم وجود دارند که می‌توانند روی این میزان سرمایه اولیه تاثیرگذار باشند که در ادامه هریک از آنها را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

  • نوع کسب‌وکاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید: برخی از کسب‌وکارها بر اساس حوزه فعالیتی که دارند نیازمند سرمایه اولیه بسیار زیادی هستند. مثلا کسب‌وکارهای تولیدی نیازمند تجهیزات زیادی هستند که این هزینه به جز هزینه‌ای است که شما باید برای خرید یا اجاره ملک صنعتی خود بپردازید. پس طبیعی است که در چنین شرایطی سرمایه اولیه موردنیاز افزایش پیدا کند.
  • موقعیت مکانی: موقعیت مکانی که شما قصد دارید کسب‌وکار خود را در آن راه‌اندازی کنید عامل مهم دیگری است که می‌تواند روی سرمایه اولیه این کار تاثیرگذار باشد. طبیعتا هرچه شهرهای پرطرفدارتر و پرجمعیت‌تر را برای شروع کسب‌وکار خود انتخاب کنید باید هزینه بیشتری را بپردازید؛ چراکه هزینه خرید تجهیزات و البته هزینه خرید یا اجاره ملک در این شهرها بسیار بالاتر از سایر شهرهای کشور کانادا خواهد بود.
  • رقابت در آن کسب‌وکار: هرچه رقابت در کسب‌وکاری که شما قصد راه‌اندازی آن را دارید در کشور کانادا بیشتر باشد به همان نسبت شما باید سرمایه اولیه بیشتری را برای شروع کسب‌وکار خود داشته باشید تا بتوانید با موفقیت کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کنید.

با توجه داشتن به این نکات می‌توانید به شکل ساده‌تری اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

یکی دیگر از روش‌های رایجی که امروزه برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد و افراد زیادی از این طریق اقدام به مهاجرت می‌کنند مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در این کشور است. خرید بیزینس در کشور کانادا به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع ویزا و اقامت خود را دریافت کنید بدون این‌که با مشکل و چالش جدی در طول این مسیر مواجه شوید.

مزایای خرید بیزینس در کشور کانادا

خرید بیزینس در کشور کانادا و مهاجرت به این کشور از طریق آن می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می‌توانید خیلی سریع و راحت ویزا و اقامت خود را دریافت کنید.
  • دولت کشور کانادا به افرادی که قصد راه‌اندازی و خرید بیزینس در این کشور را دارند تسهیلات مختلفی می‌دهد که شرایط کار را برای آنها ساده‌تر می‌کند.
  • این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از وام‌های دولتی این کشور نیز در شرایط خاص استفاده کنید.
  • به شما اجازه داده خواهد شد تا بتوانید ویزای همراه را برای اعضای خانواده خود در این کشور دریافت کنید.
  • پس از گذشت یک الی سه سال اجازه خواهید داشت تا درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت دائم کشور کانادا را به مقامات دولتی این کشور ارائه دهید.

در زمان خرید بیزینس در این کشور به چه نکاتی باید دقت داشته باشیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس را دارید باید به چند نکته کلیدی و مهم که در ادامه بیان می‌کنیم دقت و توجه داشته باشید.

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که سعی کنید قبل از هر چیز سرمایه لازم برای خرید بیزینس در این کشور را تهیه کنید. از طرف دیگر سعی کنید روی زبان انگلیسی یا فرانسوی خود نیز کار کرده و این زبان را تقویت کنید؛ چراکه برای برقراری ارتباط در کشور کانادا شما نیازمند تسلط به یکی از این دو زبان خواهید بود.

روی کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌های زیر تمرکز کنید تا شانس بیشتری برای اخذ مجوزهای موردنیاز داشته باشید:

  • کشاورزی
  • هوانوردی و هوافضا
  • معدن
  • زیست‌پزشکی
  • امنیت سایبری
  • حمل‌ونقل و صنایع فرهنگی
  • بخش انرژی
  • گردشگری
  • تولید فیلم
  • خدمات مالی

از طرف دیگر سعی کنید به نکات زیر دقت داشته باشید تا بتوانید شانس خود را افزایش دهید:

  • روی توسعه محصولات و خدمات جدید تمرکز داشته باشید و سعی کنید از فناوری‌های جدید در بیزینس خود استفاده کنید.
  • سعی کنید روی مشاغل باارزش افزوده تمرکز داشته باشید.
  • مشاغلی که امکان صادرات داشته باشند شانس بیشتری برای اخذ مجوز در این کشور خواهند داشت.

در آخرین قدم باید به این نکته دقت داشته باشید که کسب‌وکارهایی که تاثیر اقتصادی خوبی روی اقتصاد کشور کانادا داشته باشند همواره نسبت به سایر مشاغل و کسب‌وکارها در اولویت بالاتری قرار دارند.

مراحلی که باید برای خرید بیزینس در کانادا طی کنید

از جمله مهم‌ترین مراحلی که باید برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس در این کشور طی کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در اولین قدم باید یک بیزینس را برای خرید خود انتخاب کنید. برای این کار بهتر است که سعی کنید از کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت بگیرید تا بتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید.
  • در مرحله بعدی شما باید مجوزهای موردنیاز برای خرید آن بیزینس را از موسسات و سازمان‌های مربوطه در کشور کانادا دریافت کنید.
  • پس از آن باید از طریق تهیه یکی از انواع ویزاهای کشور کانادا وارد خاک این کشور شده و اقدام به خرید آن بیزینس و پرداخت مبالغ مربوط به آن کنید.
  • پس از تکمیل روند خرید با دردست‌داشتن اسناد مربوط به خرید آن بیزینس باید به اداره مهاجرت یا سفارت رسمی کشور کانادا مراجعه کرده و درخواست خود به‌منظور اخذ ویزای این کشور را ارسال کرده و سپس منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود. دقت داشته باشید که معمولا بین یک تا سه ماه طول می‌کشد تا درخواست شما بررسی شده و نتیجه آن به شما اعلام شود.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق خرید بیزینس

از جمله مدارک بسیار مهمی که برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید یک بیزینس در این کشور نیاز دارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک مربوط به تمکن مالی که نشان دهد شما تمکن مالی لازم برای خرید این بیزینس را دارید.
  • دریافت مجوزهای موردنیاز برای خرید یک بیزینس در کشور کانادا
  • مدارک شغلی که نشان‌دهنده این باشند که شما در گذشته سابقه کاری در زمینه بیزینسی که قصد خرید آن را دارید داشته‌اید.
  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی و مدیریتی شما

مهاجرت از طریق استارت آپ

یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور پرطرفدار، از طریق اخذ ویزای استارت آپ است. به این معنا که کشور کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر دوست دارد کارآفرینان مختلف را در سراسر دنیا جذب کند تا بتواند از طریق آنها شرکت‌هایی را تاسیس کند که اقدامات نوآورانه‌ای را به انجام برسد. ویزای استارتاپ این گونه است که شما یک فضای رقابتی در کانادا دارید و برای جذب استارتاپ‌ها به این کشور می‌روید که آینده کاری بسیار خوبی دارد.

برای اخذ ویزای استارت آپ باید چه شرایطی داشته باشیم؟

اگر روش های مهاجرت به کانادا را بررسی کردید و تصمیم گرفتید که از طریق استارت آپ به کانادا بروید، باید شرایط آن را از قبل بدانید. اگر می‌خواهید ویزای استارتاپ بگیرید، پس فکر اینکه در استان کبک مستقر شوید را از ذهنتان به طور کامل پاک کنید. برای استارتاپ باید چند مرحله را پشت سر بگذارید:

  • اول از همه نمره آیلتس شما باید ۵ به بالا باشد.
  • بعد باید یک نامه ساپورت یا حمایتی بگیرید.
  • از طرفی باید یک سال تحصیلات دانشگاهی داشته باشید که این حداقل است.
  • بعد از آن باید مدرک عدم سوء پیشینه و مدارک پزشکی خود را ارائه دهید تا کانادا پذیرای شما باشد.
  • و در نهایت باید مثل هر نوع ویزای دیگری تمکن مالی خود را به ثبت برسانید تا کشور کانادا به این نتیجه برسد که می‌توانید خود و خانواده‌تان را به مدت ۶ ماه از لحاظ مالی در کانادا تامین کنید.

برای استارتاپ باید از کجا شروع کنیم؟

شاید خیلی از شما تصمیم گرفته‌اید که در بین روش های مهاجرت به کانادا روش استارتاپ را انتخاب کنید اما نمی‌دانید که دقیقا باید از کجا شروع کنید. برای اینکه بتوانید در این روش موفق شوید، مراحل مختلفی را باید پشت سر بگذارید. در این مقاله پروسه اخذ ویزای استارتاپ را به شما معرفی خواهیم کرد تا راحت‌تر بتوانید برای آن اقدام کنید.

  • اول از همه باید پلن داشته باشید؛ یعنی بیزینس پلن یا برنامه و یا هر ایده‌ای که دارید را آماده کنید.
    تفاوت شما با افراد دیگر این است که باید ذهن خلاقانه خود را به کار بگیرید و پروژه‌ای که می‌خواهید پیاده کنید که البته باید طبق مقیاس جهانی استاندارد هم باشد، نوآورانه بوده و تکنولوژی هم در آن دخیل باشد.
  • بعد از آن نیز بیزینس پلن بنویسید و آن را به سازمان مربوطه ارسال کنید تا اگر موافق بودند، از شما حمایت کنند.
  • اگر ارائه برنامه و پلنی که دارید با موفقیت سپری شود، وارد مرحله بعدی می‌شوید. یعنی یک سازمان تصمیم می‌گیرد که از شما حمایت کند و به شما نامه حمایت یا نامه ساپورت می‌دهد. بعد از آن هم نامه تعهد از اداره مهاجرت کانادا برای تایید ارسال می‌شود.
  • در مرحله سوم از روش های مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، باید به سراغ اداره مهاجرت کانادا بروید. در این مرحله باید همه مدارک مورد نیاز را آماده کرده باشید و برای ویزای کار یا ویزای اقامت درخواست بدهید.
  • در مرحله بعدی منتظر جواب ویزای خود باشید، باید بین ۳ الی ۶ ماه صبر کنید تا پاسخ برایتان ارسال شود. تمام این مراحلی که منتظرش هستید، باید برای درخواست اقامت دائم مراحل خودش را سپری کند و اداره مهاجرت آن را بررسی می‌کند. اگر متوجه شدید که اداره مهاجرت می‌خواهد پروژه شما را بررسی کند، باید اقدامات بعدی را شروع کنید‌.
  • گاهی بعضی از سازمان‌ها موظف می‌شوند که در چنین شرایطی اطلاعات لازم مثل اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را جمع‌آوری کنند. سپس آنها را به سازمان حامی یا ساپورت اداره مهاجرت ارسال می‌کنند و بعد؛ بررسی‌ها دقیق انجام می‌شود تا نتایج اعلام گردد‌.
  • در نهایت اگر تمام این مراحل با موفقیت سپری شود، یعنی موفق شده‌اید‌ که در روش های مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ اقامت دائم بگیرید‌‌.

برای اخذ ویزای استارت آپ باید چقدر تمکن مالی داشته باشیم؟

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد؛ نیاز است که برای هر روش مهاجرتی به کشور کانادا ثابت کنید تمکن مالی کافی برای روش موردنظر را دارید. اگرچه در بین روش های مهاجرت به کانادا، استارتاپ یک روش پرطرفدار است اما باید اثبات کنید که سرمایه کافی برای زندگی به اندازه یک سال در کشور کانادا را دارید و می‌توانید هزینه‌های خود و اعضای خانواده‌تان را تامین کنید.

در واقع باید به آنها اثبات کنید که حداقل ۵۰ درصد هزینه زندگی خود و خانواده‌تان را می‌توانید پرداخت کنید. اما از طرفی زندگی در ایالت‌های مختلف با شغل‌های متفاوت هزینه‌های متفاوتی هم دارند اما طبق محاسباتی که امسال انجام شده، برای مهاجرت از طریق برنامه استارت آپ برای افرادی که مجرد هستند، ۱۳ هزار دلار کانادایی مورد نیاز است‌. افرادی که متاهل هستند و فرزند ندارند و فقط خودشان و همسرشان می خواهند مهاجرت کنند، باید ۱۷ هزار دلار کانادا داشته باشند‌.
افرادی که با همسر و یک فرزند می‌خواهند مهاجرت کنند، باید ۲۱ هزار دلار کانادایی پول داشته باشند و افراد متاهلی هم که دو فرزند دارند، باید ۲۵ هزار دلار کانادایی پول داشته باشند تا کانادا آنها را از لحاظ تمکن مالی بپذیرد.

مهاجرت به روش ثبت شرکت

مهاجرت با روش ثبت شرکت

مهاجرت به کانادا دارای روش‌های مختلفی است که هریک از این روش‌ها دارای شرایط مخصوص به خود هستند. یکی از بهترین روش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت است که در آن شما می‌توانید با ثبت یک شرکت در کشور کانادا به‌راحتی اقامت این کشور را دریافت کنید. البته نباید فراموش کنید شرکتی که شما ثبت می‌کنید خود باید دارای شرایط خاصی باشد که در ادامه به طور مفصل درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

در واقع این خودش یک نوع کارآفرینی یا به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. یعنی شما در روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت مدارکی را ارائه می‌دهید که اثبات می‌کند، می‌توانید شرکتی را در کانادا راه‌اندازی کنید.
در نتیجه کانادا هم از این روش سود می‌برد و به شما مجوز انجام این کار را خواهد داد.

مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت چیست؟

زمانی که شما روش ثبت شرکت را برای مهاجرت به کشور کانادا انتخاب می‌کنید در واقع شرایطی را فراهم می‌کنید تا بتوانید یک بیزینس و کسب‌وکار را در این کشور راه‌اندازی کنید. به همین علت نیز دولت کشور کانادا شرایط بسیار خوبی را برای اخذ ویزا و مهاجرت شما فراهم می‌کند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما به شکل بهتری بتوانید روند مهاجرت خود را طی کنید.

یک مزیت بسیار مهم دیگر این روش برای مهاجرت به کشور کانادا این است که شما می‌توانید ویزای همراه را نیز برای اعضای خانواده خود دریافت کنید. پروسه ثبت شرکت در کشور کانادا بسیار ساده و راحت است و معمولا شما به‌راحتی هرچه تمام می‌توانید این کار را انجام دهید. به همین علت نیز امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند هستند تا در کشور کانادا سرمایه‌گذاری کرده و اقدام به ثبت شرکت در این کشور کنند.

نکته بسیار مهمی که باید درباره ثبت شرکت در این کشور بدانید این است که شما می‌توانید با بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی در این کشور همکاری داشته باشید و کسب‌وکارتان را توسعه دهید. هزینه استخدام نیرو و البته دریافت مجوزهای موردنیاز در کشور کانادا بسیار مناسب است و این ویژگی باعث می‌شود تا افراد بتوانند خیلی راحت نیروهای موردنیاز خود را برای شرکتشان استخدام کنند.

چه شرایطی برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای این روش سرمایه‌گذاری در کشور کانادا نیز وجود دارد و شما هم باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما باید تمکن مالی لازم برای ثبت شرکت در این کشور را داشته باشید.

این تمکن مالی شامل هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار و البته هزینه استخدام نیرو در این کشور است. در مرحله بعدی فردی که قصد ثبت شرکت و مهاجرت به کانادا از این طریق را دارد باید مسلط به موارد مدیریتی شرکت بوده و سابقه کاری خوبی در این زمینه داشته باشد.

بدون داشتن سابقه کاری مناسب این امکان وجود ندارد که فرد بتواند به کشور کانادا مهاجرت کند. از طرف دیگر شخصی که قصد ثبت شرکت در کشور کانادا را دارد حتما باید دارای موقعیت مدیریتی ثابتی در این کشور باشد. در غیر این صورت اجازه ثبت شرکت و مهاجرت به کشور کانادا به او داده نخواهد شد. یکی از موارد بسیار مهمی که می‌تواند به میزان زیادی روی شانس شما برای اخذ مجوز تاثیرگذار باشد این است که شما در زمینه‌ای که قصد ثبت شرکت دارید دارای مدارک تحصیلی نیز باشید.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در کشور کانادا

از جمله مهم‌ترین مدارکی که برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت به آنها نیاز پیدا خواهید کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک تحصیلی که نشان‌دهنده تحصیلات مرتبط شما برای ثبت شرکت و شروع یک کسب‌وکار در این کشور باشد.
  • مدارک شغلی مربوط به سابقه کاری شما در زمینه شرکتی که قصد تاسیس و ثبت آن در کشور کانادا را دارید.
  • مدارک و مجوزهای موردنیازی که باید برای ثبت شرکت در این کشور داشته باشید.
  • بیزینس پلنی که برای شرکت و کسب‌وکار خود در این کشور طراحی کرده‌اید.

شرایط ثبت شرکت از طریق استارتاپ چگونه است؟

اگر می‌خواهید در کشور کانادا شرکت ثبت کنید، باید شرایطی را پشت سر بگذارید. این شرایط سخت نیستند اما به هر حال باید به طور کامل رعایت شوند.

  • اول از همه کسب و کاری که قرار است راه‌اندازی کنید، باید مورد تایید کانادا باشد و قابلیت اجرای آن در این کشور وجود داشته باشد.
  • همچنین باید حداقل ۱۰ درصد از حق رای در شرکت در اختیار خودتان باشد، به گونه‌ای که هیچ کسِ دیگری به غیر از شما نتواند بیشتر از ۵۰ درصد نسبت به شما حق رای داشته باشد.
مهاجرت با ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

خیلی از افراد به فکر افتاده‌اند تا ساده‌ترین و بهترین روش را انتخاب کنند که آن هم مهاجرت از طریق ازدواج است. اگر شما هم تصمیم به انجام این کار دارید، باید بگوییم که خوشبختانه چندین روش وجود دارد اما شاید آنقدرها هم که فکر می‌کنید این روش‌ها راحت نباشند و فقط از دور راحت به نظر برسد.

در این روش شما باید با شخصی که اقامت کشور کانادا را دارد ازدواج کرده و از این طریق مراحل مهاجرت خود را طی کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که شما می‌توانید به‌راحتی در این کشور مشغول به کار شوید و از این نظر محدودیتی برای شما وجود ندارد. بااین‌حال مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج نیز دارای چالش‌های مخصوص به خود است که آشنایی با این چالش‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری مراحل مهاجرت خود را طی کنید.

به طور کلی از بین روش های مهاجرت به کانادا از طریق تعهد و ازدواج باید بگوییم که با پروسه سخت و پیچیده‌ای روبرو نیستید. شما اگر بتوانید با یک شهروند کانادایی ازدواج کنید، یعنی شرط اقامت در کشور کانادا را گرفته‌اید. البته این کار خیلی ساده و سریع انجام نمی‌شود. چون که اخیراً کانادا قوانینش را تغییر داده و برای مهاجرت از طریق ازدواج شرایط سختی را در نظر می‌گیرد.
زمانی که از این طریق مهاجرت می‌کنید، کانادا همه شیوه‌های مختلف را در پیش می‌گیرد تا مطمئن شود که شما ازدواج واقعی داشته‌اید‌ و ازدواج‌تان ساختگی و به بهانه مهاجرت نبوده است.
در اخذ ویزای مهاجرت از طریق ازدواج عوامل دیگری هم در نظر گرفته می‌شوند، مثلاً سطح درآمد، تمکن مالی و محلی که می‌خواهید بعد از ازدواج در آنجا زندگی کنید، حائز اهمیت است. خودتان هم باید مبالغ متفاوتی را در پروسه‌های گرفتن ویزا پرداخت کنید.

شرایط مهم برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

از جمله شرایط بسیار مهمی که برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج با شخصی که اقامت این کشور را دارد وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین و مهم‌ترین شرایطی که برای مهاجرت به کشور کانادا از این طریق وجود دارد این است که شخصی که شما با او ازدواج می‌کنید حتما باید دارای اقامت کشور کانادا باشد تا اجازه اخذ اقامت این کشور به شما نیز داده شود.
  • داشتن تمکن مالی لازم برای حمایت مالی از شما در راستای پرداخت هزینه‌های زندگی در این کشور از دیگر شرایط مهم در این زمینه به شمار می‌آید.
  • ازدواج شما به‌هیچ‌وجه نباید ازدواج صوری باشد و درصورتی‌که ثابت شود که این ازدواج صوری بوده درخواست اقامت شما رد خواهد شد و شما باید به کشور مبدا بازگردید.

داشتن مدرک زبان جز شرایط اصلی برای اخذ ویزای کشور کانادا از طریق ازدواج نیست؛ ولی نباید فراموش کنید که شما برای مهاجرت به این کشور و زندگی در آن حتما باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید تا بتوانید ارتباط برقرار کنید.

برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به چه مدارکی نیاز داریم؟

از جمله مهم‌ترین این مدارک برای مهاجرت به کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شخصی دو طرف ازدواج
  • مدارک اقامتی شخصی که اقامت کشور کانادا را دارد و شما قصد ازدواج‌کردن با او را دارید.
  • مدارک ازدواج زوجین
  • درصورتی‌که فرزندی از ازدواج دیگرتان دارید باید مدارک تولد فرزند خود را نیز ارائه دهید.

نکات مهم در خصوص مهاجرت به کشور کانادا از طریق ازدواج

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از این روش برای مهاجرت به کشور کانادا استفاده کنید باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم در این زمینه دقت داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که در این روش شما خیلی سریع می‌‌توانید ویزا و اقامت خود را دریافت کنید؛ ولی نباید فراموش کنید که به همین سرعت نیز این امکان وجود دارد که شما اقامت خود را از دست بدهید. در هر مرحله از ازدواج شما اگر مشخص شود که این ازدواج صوری بوده شما نمی‌توانید اقامت دائم خود را بگیرید.

درصورتی‌که پس از گذشت یک بازه زمانی 3 الی ۵ساله مشخص شود که ازدواج شما سوری نبوده می‌توانید درخواست خود به‌منظور اخذ اقامت کشور کانادا به‌صورت دائمی را ارسال کرده و در اختیار اداره مهاجرت این کشور قرار دهید. فراموش نکنید که اثبات صوری بودن ازدواج به این معنی است که اقامت شما لغو خواهد شد و باید حتما به کشورتان بازگردید.

قوانین ازدواج در کانادا چگونه است؟

اگر می‌خواهید گرفتن اقامت از طریق ازدواج را پیش ببرید؛ پس باید در مورد قوانین آن هم اطلاعات کافی داشته باشید. یکی از مهمترین چیزهایی که در فرهنگ کانادایی به آن توجه می‌شود، انسجام خانواده است‌. در واقع کانادا از مهاجرانی که یک خانواده منسجم داشته باشند، استقبال می‌کند. پس اگر شما با یک مقیم کانادا یا شهروند کانادایی می‌خواهید ازدواج کنید، باید از قوانینش هم باخبر باشید‌. قوانین لازم و ضروری که باید رعایت کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • سنتان باید ۱۸ سال به بالا باشد.
  • باید از لحاظ مالی تمکن کافی داشته باشید و به کانادا هم اثبات شود که می‌توانید با ثبات مالی؛ هزینه‌های زندگی خود و همسرتان را پرداخت کنید.
  • در ضمن همسرتان که به عنوان اسپانسر محسوب می‌شود، باید مورد تایید کشور کانادا قرار بگیرد و بعد به دنبال کارهای اقامت دائم بروید.
  • ازدواج با شهروند کانادایی باید کاملا رسمی باشد و مدارک آن باید ارائه شود تا دولت کانادا هیچ نوع احتمال کلاهبرداری در این نوع ازدواج را ندهد.
  • در واقع ارائه مدارک جزء سخت‌ترین مراحل هستند. اگر فردی بخواهد برای ازدواج اسپانسر شما شود، نباید هیچگونه جرمی در گذشته در کانادا مرتکب شده باشد که در غیر این صورت به طور کل نمی‌توانید از این قانون استفاده کنید.

قوانین ثبت ازدواج در کانادا چگونه است؟

اگر در بین روش های مهاجرت به کانادا تصمیم گرفته‌اید که با روش ازدواج مهاجرت کنید، باید با پروسه ثبت ازدواج در کانادا آشنایی داشته باشید. قوانین مربوط به ثبت ازدواج در این کشور برای استان‌های مختلف متفاوت هستند.

  • برای امضای سند ازدواج در استان بریتیش کلمبیا، خود و همسرتان، دو فرد شاهد و ماموری که توسط دولت خود کانادا هست، باید سند ازدواجتان را امضا کند.
  • همچنین باید مدرک ثبت ازدواج و مجوز ازدواج داشته باشید.
  • حدوداً دو روز بعد از مراسم عروسی و به امضا رسیدن سند ازدواجتان، مدارک را به آژانسی به نام آمار حیاتی ارسال می‌کنید و سپس یک پرونده قانونی برای شما تشکیل می‌شود تا اقدامات مربوط به اقامت راحت‌تر سپری گردد.
  • اگر در خارج از کانادا ازدواج کرده‌اید، دیگر نیازی ندارید که که این پروسه را مجدداً ثبت کنید. زیرا کانادا شما را تایید می‌کند.

اگر قصدتان این است که فقط برای مهاجرت به کانادا ازدواج کنید، بهتر است از این روش صرف نظر کنید، زیرا اداره مهاجرتی کانادا همه چیز را به طور دقیق و با جزئیات زیر نظر قرار می‌دهد. در نتیجه کمتر کسی می‌تواند از این قوانین به راحتی عبور کند. پس بهتر است مسیر مهاجرتی خود را عوض کنید و یک روش مهاجرتی دیگر انتخاب کنید که چنین دردسرهایی نداشته باشد.

مهاجرت به روش کارآفرینی

مهاجرت به روش کارآفرینی

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی است. شما می‌توانید از این طریق شرایط مختلف را متوجه شوید و ببینید که برای راه‌اندازی کسب و کار تازه، نیاز به چه مدارکی دارید. برای این که ویزای کارآفرینی بگیرید، باید قوانین مختلف در استان‌های متفاوت را مطالعه کنید. گاهی اوقات بعضی از استان‌ها سرمایه زیادی از شما نمی‌خواهند و در نتیجه خیلی راحت می‌توانید کسب و کار خود را آغاز کنید که باعث رشد و پیشرفت اقتصادی این کشور باشید.

کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر همیشه از کسب و کارهای مختلف استقبال کرده است. همچنین مایل است که افراد مختلفی در آنجا سرمایه‌گذاری انجام دهند و این می‌تواند برای شما و کانادا یک فرصت عالی محسوب شود که بتوانید با هم همکاری داشته باشید.

ویزای مرتبط با کارآفرینی چه مزایایی دارد؟

اگر به دنبال اخذ ویزای کارآفرینی هستید، باید بدانید که مزایای زیادی برای این روش وجود دارد. در نتیجه با انگیزه بیشتری می‌توانید به دنبال این ویزا بروید. مزایای این روش شامل موارد زیر هستند:

  • شما در این روش اطمینان دارید که زیرساخت‌های اقتصادی که برای کار جدید نیازمند هستید، داخل کانادا وجود دارد. در نتیجه از حمایت کانادا برخوردار می‌شوید. در واقع خود دولت به شما کمک می‌کند تا کسب و کاری که به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید سریع‌تر رشد کند، در نتیجه وضعتان نسبت به کشور خودتان خیلی بهتر خواهد بود.
  • کانادا در مورد کارآفرینی هم امکانات و ابزار لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • شما از طریق لوازمی که از کانادا دریافت می‌کنید، می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید‌. گاهی اوقات یک ایده جدید به سرتان می زند و می‌خواهید فعالیت اقتصادی جدید را شروع کنید.
    اگر مهارت کافی داشته باشید، کانادا به طور کامل امکاناتش را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • یکی دیگر از مزایای روش های مهاجرت به کانادا از طریق این روش، این است که شما امتیازات دیگری هم دارید. موقعیت‌ها و امتیازاتی که در کشور کانادا وجود دارد، باعث می‌شود تا کسب و کارتان پیشرفت کند. یعنی شما با بازارهای جهان ارتباط راحتی برقرار می‌کنید، به آنها دسترسی دارید، رشد بیشتری در اقتصاد به وجود می‌آورید و کسب و کارتان زودتر و سریع‌تر به هدفش می‌رسد.
  • همچنین امکان صادرات و واردات مستقیم و سرمایه گذاری در بازار جهانی هم برایتان وجود خواهد داشت که این خودش یک مزیت بسیار بزرگ در پیشرفت کارتان خواهد بود.
  • برای اینکه در کانادا کسب و کار راه بیندازید، نیاز به سرمایه خیلی زیادی ندارید. مزیت بزرگی که در مورد کشور کانادا وجود دارد، دقیقا همین است. یعنی اگر بخواهید در آمریکا سرمایه گذاری کنید، قطعا هزینه کارآفرینی برایتان خیلی بیشتر است. اما در کانادا همه چیز از لحاظ مالی و اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود.
  • بزرگترین مزیتی که در مورد این روش وجود دارد، این است که اگر شما ویزای کارآفرینی بگیرید، اقامت همسر و فرزندانتان هم خیلی راحت انجام خواهد شد و خانوادگی می‌توانید در کنار یکدیگر زندگی کنید. قطعا اینکه خانواده‌تان کنارتان باشند، می‌تواند بزرگترین مزیت یک روش مهاجرتی محسوب شود. در واقع زمانی که می‌دانید از لحاظ احساسی و خانوادگی تامین هستید، کارتان را هم بهتر انجام می‌دهید. در نتیجه احتمال پیشرفت کاری برایتان بیشتر خواهد بود.

برای گرفتن ویزای کارآفرینی باید چه مدرکی ارائه دهیم؟

اگر در بین روش های مهاجرت به کانادا کارآفرینی را انتخاب کرده‌اید، مدارک مختلفی هستند که برای شروع کار باید آنها را ارائه دهید. اگر یکی از این مدارک ناقص باشد، کانادا به شما اجازه راه‌اندازی کسب و کار جدید را نخواهد داد. برخی از این مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر هستند:

  • ارائه مدرک عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان ایلتس
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک تمام معاینات پزشکی که توسط وزارت بهداشت تایید شده باشد

کانادا برای کارآفرینی چه شرایطی را پیش روی ما می‌گذارد؟

اگر می‌خواهید مهاجرت به کانادا را از طریق این روش به انجام برسانید، یکسری شرایط هستند که باید آنها را داشته باشید. این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

  • حداقل سرمایه‌ای که نیاز دارید تا از راه قانونی به کشور کانادا بروید و کارآفرینی داشته باشید، در استان‌های مختلف متفاوت است‌ و از اول باید تعیین کنید که می‌خواهید به کجا مهاجرت کنید.
  • به غیر از تمکن مالی و سرمایه؛ باید ۲ سال هم سابقه مدیریت در پنج سال گذشته را داشته باشید.
  • باید حداقل یک عنوان شغلی برای یکی از شهروندان دائمی کانادا در کارآفرینی شما وجود داشته باشد.
  • باید بتوانید کسب و کاری راه‌اندازی کنید که مورد نیاز کشور کانادا باشد.

برنامه کارآفرینی کبک چگونه است؟

اگر می‌خواهید ویزای کارآفرینی بگیرید و از طریق برنامه‌های استانی کبک این کار را انجام دهید، بدانید که روش خوبی را انتخاب کرده‌اید. این روش معمولاً جزء پرطرفدارترین روش‌ های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود؛ به شرطی که سرمایه مورد نیاز و مورد تایید استان انتخابی را داشته باشید.

  • حداقل دارایی که لازم دارید، ۹۰۰ هزار دلار کانادایی است. اگر می‌خواهید مبلغ بیشتری را ببرید، هیچ اشکالی ندارد و به ازای آن امتیاز بالاتری هم خواهید گرفت.
  • همچنین نیازمند این هستید که برای ایجاد یک کسب و کار یا خرید، طرح توجیهی هم داشته باشید.
    معمولاً در چنین روشی از شما می‌خواهند که برای اینکه تضمین کنید پروژه جواب می‌دهد؛ ۲۰۰ هزار دلار کانادایی پرداخت کنید. اگر در انتها پروژه موفقیت آمیز به اتمام برسد، این مبلغ به شما برگردانده می‌شود. در واقع کانادا از شما تضمین مالی می‌خواهد‌ زیرا قرار است که روی شما و پروژه‌تان سرمایه‌گذاری کند.
  • یکی از شرایطی که در این نوع برنامه کارآفرینی به آن نیاز دارید، این است که در گذشته به مدت ۲ سال سابقه مدیریت سودآور داشته باشید که حتما باید مربوط به پنج سال گذشته‌تان هم باشد.
  • همچنین باید قابلیت این را داشته باشید که کسب و کار جدید به راه بیندازید یا اینکه سهم مالکیت بخرید.
    البته شرایط دیگری هم نیاز دارید، مثلا مدرک تحصیلی، مهارتِ شما در زبان انگلیسی یا فرانسه، سن‌تان، حضور خانواده‌تان در استان کبک، لیست دیگر دارایی‌ها و تمکن مالی هم سنجیده می‌شود تا کانادا بپذیرد که شما می‌خواهید با عنوان برنامه کارآفرینی کبک مهاجرت کنید.

برنامه کارآفرینی اونتاریو چگونه است؟

اگر در بین روش های مهاجرت به کانادا تصمیم گرفته‌اید که از طریق ویزای کارآفرینی اقدام کنید، بدانید که راه درستی را در پیش گرفته‌اید. اما همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، استان‌ها و شهرهای مختلف کانادا برنامه‌های کارآفرینی متفاوت دارند‌ که در مورد انتاریو رقابت بسیار زیاد است‌. به خاطر همین باید حداکثر تلاشتان را بکنید تا بتوانید از طریق این روش اقدام کنید. اگر تمام شرایطی که در ادامه برایتان معرفی کرده‌ایم را داشته باشید، شانستان خیلی بیشتر خواهد بود. شرایط کارآفرینی در اونتاریو شامل موارد زیر است:

  • حداقل باید دو سال سابقه مدیریت در کسب و کارهای مختلف را داشته باشید که سودآوری خیلی بالا داشته باشند.
  • حداقل دارایی شما باید هشتصد هزار دلار کانادایی باشد‌.
  • باید اثبات کنید که میتوانید در کسب و کار سودآوری داشته باشید که معمولا اثبات آن از طریق ارائه طرح توجیهی انجام می‌شود.
  • حداقل مدرک تحصیلی که نیاز دارید باید دیپلم باشد.
  • باید بتوانید حداقل برای یک نفر که شهروند و مقیم کانادا است، شغل ایجاد کنید.
  • باید حداقل یک سوم در کسب و کاری که ایجاد کرده‌اید؛ حق مالکیت داشته باشید.
  • در دورانی که کسب و کار جدید راه‌اندازی کرده‌اید، به مدت نه ماه باید داخل انتاریو زندگی کنید.
    بعد از این مدت زمان اگر کسب و کارتان موفق باشد، می‌توانید محل زندگی را هم مطابق با آنچه که دوست دارید و ترجیح‌تان است تغییر دهید.
مهاجرت از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

یکی از قوانین مهاجرتی که در کشور کانادا وجود دارد و باید به آن دقت داشته باشید مسئله تولد فرزند در این کشور است. تولد فرزند در این کشور به این منزله است که فرزند شما موفق شده اقامت این کشور را دریافت کند. از همین نکته قانونی در کشور کانادا می‌توان استفاده کرد و به‌راحتی ویزا و اقامت دائم کودکان را دریافت کرد. به همین علت است که امروزه بسیاری از والدین برای تولد فرزند خود وارد خاک کشور کانادا می‌شوند و به‌این‌ترتیب فرزند آنها مقیم کشور کانادا شناخته می‌شود.

با توجه به قوانین وضع شده از سوی دولت فدرال کانادا هر شخصی که در خاک این کشور متولد شود شهروند کانادا محسوب شده و تابعیت کانادایی دریافت خواهد کرد.

همین امر موجب شده که عده ای تصمیم به مهاجرت به این کشور از طریق تولد فرزندشان در خاک کانادا بگیرند.البته در نظر داشته باشید دولت کانادا امتیاز خاصی برای والدین این اشخاص متولد شده در خاک کانادا در نظر نمیگیرد اما به واسطه وجود این فرزند در خانواده که شهروند کانادا محسوب می شود والدین راحتر و با شانس بالاتری می توانند مجوز ورود مجدد به خاک کانادا را گرفته و در آنجا یا از طریق تحصیل و یا کاریابی اقامت این کشور را دریافت نمایند.

مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند می‌تواند یکی از روش های مهاجرتی مناسب باشد. شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که این روش راحت‌ترین است اما در واقع اینگونه نیست، چراکه این روش گاهی اوقات زمان‌بر است. اگر شما بخواهید در بین روش های مهاجرت به کانادا تولد فرزند را انتخاب کنید، بدانید که وارد یک مسیر رایج شده‌اید. سلبریتی‌ها هم در کشورهای مختلف این کار را انجام می‌دهند.

در کشور خودمان ایران هم افراد مشهور فرزند خود را در کشورهای دیگر از جمله کانادا به دنیا می‌آورند. علت این است زمانی که فرزند شما در یک کشور دیگر به دنیا بیاید، شهروند آن کشور محسوب می‌شود و در نتیجه بعدها می‌تواند شما را هم با خودش همراه کند، زیرا تابعیت آن کشور را دارد و خیلی راحت می‌تواند در کشورهای بزرگی مثل کانادا زندگی کند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بعد از اینکه فرزندتان متولد می‌شود، شهروند کانادا نخواهید شد و نمی‌توانید بلافاصله اقامت بگیرید. باید صبر کنید و بعد از اینکه فرزندتان به سن ۱۸ سالگی رسید، اگر تمکن کافی و شرایط لازم برای اسپانسر شدن را داشت، شما را با خود همراه کند.

شرایط مهمی که برای مهاجرت از طریق تولد فرزند در کانادا وجود دارد

از جمله مهم‌ترین شرایطی که برای مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین و یکی از مهم‌ترین شرایطی که برای اخذ اقامت فرزند در این روش وجود دارد این است که حتما باید فرزند شما در این کشور متولد شده باشد و درصورتی‌که در خارج از این کشور متولد شده باشد این امکان برای او وجود ندارد که بتوانید اقامت دائم او را دریافت کنید.
  • پرداخت هزینه‌های لازم برای تولد فرزند از دیگر شرایط مهمی است که برای اخذ این اقامت وجود دارد.
  • والدین فرزند حتما باید مدارک شخصی خود و مدارک تولد فرزندشان را به اداره مهاجرت این کشور تحویل دهند تا بتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
  • یکی دیگر از شرایط مهمی که وجود دارد این است که حتما باید والدین او با یکدیگر ازدواج کرده و مدارک ازدواج خود را نیز ارائه دهند.

مهاجرت به کانادا از طریق فامیلی، خانوادگی و اسپانسرشیپ

یکی از روش‌های بسیار جذابی که امروزه برای مهاجرت به کشورهای خارجی وجود دارد و بسیاری از افراد از این روش استفاده می‌کنند اسپانسرشیپ است. امروزه برای مهاجرت به کانادا نیز امکان استفاده از این روش وجود دارد. در این روش شخصی که اقامت کشور کانادا را دریافت کرده باشد حمایت مالی از اعضای خانواده خود را به عمل بیاورد و اثبات کند که امکان حمایت مالی از آنها را دارد. به‌این‌ترتیب این افراد می‌توانند وارد خاک کشور کانادا شده و اقامت این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت از این طریق می‌تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین و یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که فردی که قصد مهاجرت دارد نیازی نیست که مدارک خاصی را ارائه دهد. تنها داشتن مدارک شخصی، مدرک زبان و البته پاسپورت معتبر می‌تواند کافی باشد.
  • در این روش محدودیتی برای ورود اعضای خانواده وجود ندارد و درصورتی‌که تمکن مالی لازم را داشته باشید می‌توانید تمام اعضای خانواده خود را وارد خاک کشور کانادا کنید.
  • این روش یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کشور کانادا به شمار می‌آید.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که یک شرط اساسی برای اخذ این نوع ویزای کشور کانادا وجود دارد و آن این است که شخص حتما باید تمکن مالی لازم را داشته باشد. این تمکن مالی هرساله متغیر است که می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره سایت ما اطلاعات دقیق‌تری را دراین‌خصوص به دست بیاورید.

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین این روش‌ها پناهندگی در این کشور است. پناهندگی در کشور کانادا شاید در ابتدا روش مناسبی برای مهاجرت به این کشور به شمار بیاید؛ ولی نباید فراموش کنید که خطرات زیادی شما را در این زمینه تهدید خواهد کرد و به همین علت نیز شما باید دقت و توجه بسیار زیادی را به این روش برای مهاجرت داشته باشید. افرادی که قصد پناهندگی در این کشور را دارند حتما باید دارای شرایط خاصی باشند که در ادامه بیشتر دراین‌خصوص صحبت خواهیم کرد.

شاید خیلی از شما به فکر روش های مهاجرت به کانادا باشید. احتمالا در مورد پناهنده شدن هم فکرهایی کرده‌اید. شاید تمایل داشته باشید که از طریق روش پناهندگی عمل کنید اما سوالی که برای خیلی از شما پیش می‌آید، این است که پناهندگی دقیقا چیست.
منظور از پناهنده شدن یعنی جزء افرادی می‌شوید که به هر دلیلی می‌خواهند برای همیشه در کشور کانادا بمانند. این افراد دیگر هیچ حقی برای بازگشت و زندگی در کشور خودشان را ندارد و همه چیز به یکباره در کشور خودشان به اتمام می‌رسد.
دلایل مختلفی برای تمایل به پناهنده شدن وجود دارد؛ مثلا شاید  به خاطر ملیت، نژاد یا جرم و جنایتی که مرتکب شده‌اید یا گرایشات جنسی که دارید، بخواهید در خارج از کشور خودتان زندگی کنید. در هر صورت کانادا برای پناهنده شدن شرایط مختلفی را وضع می‌کند که در این قسمت مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

شرایط مهم برای پناهندگی در کانادا

به‌طورکلی چند شرط بسیار مهم وجود دارد که افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور کانادا هستند باید این شرایط را داشته باشند. اولین شرط این است که شما به‌هیچ‌وجه نباید جرم جدی را در این کشور را کشورهای دیگر مرتکب شده باشید و در واقع سابقه کیفری خوبی داشته باشید. از طرف دیگر باید ثابت کنید که شرایط اولیه به‌منظور مهاجرت از طریق پناهندگی را دارید و از این نظر مشکلی برای شما وجود ندارد.

به‌عنوان‌مثال شما باید ثابت کنید که در کشور خود به دلیل سلایق فرهنگی، مذهبی، سیاسی یا عواملی مانند رنگ پوست تحت آزار و اذیت قرار گرفته‌اید. درصورتی‌که بتوانید این موضوع را ثابت کنید این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد که به‌راحتی هرچه تمام بتوانید از طریق پناهندگی به کشور کانادا مهاجرت کنید.

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما در این روش به مدارک خاصی برای مهاجرت نیاز ندارید و همین‌که بتوانید مدارک شخصی خود را در اختیار مقامات دولتی این کشور قرار داده و از طرف دیگر مدارک مربوط به آزار و اذیت خود در کشورتان را ارائه دهید کافی خواهد بود تا بتوانید ویزای خود را بگیرید.
  • این روش یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به شمار می‌آید و شما نیازی به پرداخت هزینه بالایی برای مهاجرت به این کشور نخواهید داشت.
  • از دیگر مزایای بسیار مهمی که برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق پناهندگی وجود دارد این است که اگر شما بتوانید ثابت کنید که واقعا در شرایطی که ادعا کرده‌اید قرار دارید از شانس بسیار بالایی برای اخذ اقامت این کشور برخوردار خواهید بود.

آیا مهاجرت از طریق پناهندگی روش مناسبی برای مهاجرت است؟

برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا هستند و دارای شرایطی هستند که می‌توانند از روش‌های دیگر برای انجام این کار استفاده کنند به‌هیچ‌وجه پناهندگی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ چراکه این روش دارای خطرات زیادی است که ممکن است مشکلات بسیار زیادی را در کشور کانادا برای شما به وجود بیاورد. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌وجه از این روش استفاده نکنید و سعی کنید از روش‌های دیگر برای مهاجرت بهره‌مند شوید.

بااین‌حال در برخی از مواقع ممکن است شما هیچ راهی نداشته باشید به جز این‌که به کشور کانادا پناهنده شوید. در چنین شرایطی شما می‌توانید این ریسک را بپذیرید که سختی‌ها و مشکلات زیادی را در این کشور تجربه کرده و مراحل پناهنده شدن را طی کنید. دقت داشته باشید که این خطرات شامل موارد زیر خواهد بود:

  • مشکلات بهداشتی که در کمپ‌های مخصوص پناهندگان در این کشور وجود دارد
  • شما اجازه کارکردن در این کشور در روزهای نخست را نخواهید داشت و در نتیجه باید مبلغی را با خود برده باشید تا بتوانید هزینه‌های خود را پرداخت کنید.
  • شما از طیف گسترده‌ای از خدماتی که به مردم کشور کانادا ارائه می‌شود محروم خواهید بود تا زمانی که بتوانید ویزا و اقامت خود در این کشور را دریافت کنید.

آیا کانادا از پناهندگان حمایت می‌کند؟

خوشبختانه در کشور کانادا تا حد زیادی از پناهندگان حمایت کرده و آنها را ساپورت می‌کند اما همه چیز به این سادگی‌ها که فکر می‌کنید نیست. از سال ۱۹۸۰ حدوداً بیش از یک میلیون نفر در کشور کانادا پناهنده شده‌اند و این کشور هم از آنها حمایت کرده است. هر ساله تعداد پناهندگانی که وارد این کشور می‌شوند، بیش از قبل است.

پناهنده شدن در کانادا چه شرایطی را نیاز دارد؟

برای اینکه بتوانید به عنوان یک فرد پناهنده در کشور کانادا حضور داشته باشید، عوامل مختلفی هستند که باید آنها را در نظر بگیرید. اگر بتوانید شروط لازم را رعایت کنید، کانادا پذیرای شما خواهد بود. برای اینکه به این کشور به عنوان پناهنده وارد شوید، باید بدانید که دو دسته پناهندگی وجود دارد که هر کدام شرایط مختلفی دارند؛ اما به هر حال یا باید در کلاس پناهندگی کنوانسیون در خارج از کشور دوره بگذرانید یا اینکه وارد کلاس کشور پناهندگی بشوید که همان کانادا است اما به هر حال اگر روش‌ های مهاجرت به کانادا را خوانده‌اید و تصمیم گرفتید که در این کشور پناهنده باشید‌ باید شرایطی را رعایت کنید. اگر جزء افراد زیر هستید، پس یعنی نمی‌توانید در این کشور پناهنده باشید.

  • اگر شهروند کشوری هستید که از شما محافظت و مراقبت می‌کند و جایتان کاملا امن است.
  • اگر زندگی در کشور خودتان خطرناک نیست و نتوانید احتمال خطر را به اثبات برسانید.
  • اگر هیچ تهدیدی برای زندگی در کشور خودتان وجود ندارد.
  • اگر انتخاب دیگری وجود دارد که می‌تواند از شما حفاظت کند، مثلا اگر یک کشور امن دیگری شرایط بهتری برایتان دارد و می‌توانید به آنجا بروید. در چنین حالتی کانادا پذیرای شما نیست.
  • اگر جرم و جنایتی در کشور خودتان مرتکب شدید و باعث شده هرچه سریعتر فرار کنید و در کشورهای دیگر پناهنده شوید، باعث به خطر انداختن امنیتتان در کانادا می‌شود.
  • اگر دلیلی که قبلاً به خاطر آن کشور خود را ترک کرده‌اید، دیگر دلیل منطقی نیست و خطر برطرف شده است.
مهاجرت از طریق پناهنده شدن

مراحلی که برای پناهنده شدن در کشور کانادا وجود دارد

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد پناهنده شدن در کانادا را دارید باید حتما سعی کنید مراحل مربوط به انجام این کار را بادقت طی کنید تا مشکلی برای مهاجرت به این کشور برایتان به وجود نیاید.

در اولین قدم شما باید وارد خاک کشور کانادا شوید که برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. در مرحله بعدی شما باید درخواست خود به‌منظور پناهنده شدن در خاک کشور کانادا را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید. در این مرحله شما باید تمامی مدارک مربوط به خود را به‌صورت آنلاین یا حضوری در اختیار اداره مهاجرت این کشور قرار دهید. پس از این‌که درخواست شما به‌منظور پناهنده شدن در این کشور مورد بررسی قرار گرفت از شما خواسته می‌شود تا در یک جلسه مصاحبه شرکت کنید.

در این جلسه مصاحبه از شما خواسته می‌شود تا دلایل خود برای مهاجرت به کانادا را توضیح داده و سپس دلایلی که بیان می‌کنید با مدارکی که ارائه داده‌اید توسط مامورین ویژه بررسی خواهد شد. اگر تمامی شرایط مناسب باشد و شما اطلاعات مناسبی را به اداره مهاجرت این کشور ارائه داده‌ باشید پس از مدتی درخواست شما تایید شده و اقامت کشور کانادا برای شما صادر خواهد شد.

چند نوع پناهندگی در کشور کانادا وجود دارد؟

بعد از بررسی روش های مهاجرت به کانادا احتمالا می‌خواهید بدانید که پناهنده شدن در کشور کانادا چگونه است و باید با انواع پناهندگی در این کشور آشنا شوید که شامل موارد زیر هستند:

پناهندگی سیاسی

پناهنده سیاسی به کسی گفته می‌شود که به خاطر اینکه در یک گروه سیاسی خاص عضو بوده، مورد اذیت و آزار قرار گرفته و اکنون در کشور خودش جانش در خطر است. به خاطر همین کشور را ترک می‌کند تا بتواند امنیت کافی داشته باشد. اگر این نوع پناهنده بودن را می‌خواهید، باید اثبات کنید که به خاطر مسائل سیاسی جانتان در خطر است. خیلی از افراد به خاطر اینکه در کشور خودشان از لحاظ سیاسی اقداماتی انجام داده‌اند و کشورشان به دلایل غیر منطقی می‌خواهد آن را بازخواست کند، از این طریق در کشورهایی مانند کانادا پناهنده می‌شوند.

پناهنده مذهبی

پناهنده مذهبی به فردی گفته می‌شود که به هر دلیلی دین و مذهب خود را عوض کرده‌ اما کشورش به خاطر قوانینی که دارد، این موضوعات را نمی پذیرد یا اینکه افرادی او را اذیت میکنند و دیگر امنیت جانی ندارد. در نتیجه می‌تواند به کانادا مهاجرت کند اما باز هم باید همه این خطراتی که برایش وجود دارد را به اثبات برساند.

پناهندگی نژادی

در بعضی از کشورها هنوز هم تبعیض نژادی وجود دارد. اگر شما به خاطر یک نژاد خاصی که دارید، در کشور خودتان مورد توهین، اذیت و آزار قرار می‌گیرید و از این لحاظ امنیت جانی ندارید، می‌توانید پناهنده کانادا شوید. یعنی زمانی که شما به خاطر نژادتان ناامنی دارید، می‌توانید یکی از روش های مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید.

پناهنده به خاطر گرایشات جنسی

افرادی که اختلالات جنسی دارند یا گرایشات جنسی آنها در کشور خودشان پذیرفته نیست و ممکن است جانشان در خطر باشد، باز هم می‌توانند به عنوان یک پناهنده در کشور کانادا زندگی کنند و اقامت این کشور را بگیرند.

پناهنده اجتماعی

فردی می‌تواند پناهنده اجتماعی باشد که به دلیل مشکلات اجتماعی در کشورش جانش در خطر باشد. در چنین حالتی اجازه دارد که کشور خود را ترک کند؛ مثلاً ممکن است مشکلاتی مثل قحطی یا جنگ وجود داشته باشد و خطرات زیادی او را تهدید کند که در چنین حالتی مسئولین مرتبط شرایط را بررسی می‌کنند و اگر این تهدید و ناامنی به اثبات برسد، می‌تواند پناهنده اجتماعی شود.

آیا برای پناهنده شدن در کشور کانادا نیاز به پرداخت هزینه است؟

قطعا می‌دانید که روش‌های مهاجرتی مختلف نیازمند پرداخت هزینه هستند، مثلاً هزینه مربوط به انگشت نگاری یا ارائه مدارک، خودشان قیمت‌های متفاوتی دارند که در مورد پناهندگی هم این مسئله وجود دارد. پس فکر نکنید که از همان اول کانادا همه هزینه‌های شما را پرداخت می‌کند.

فقط جالب است بدانید که در کانادا برخلاف کشورهای دیگر هیچ کمپی برای پناهندگان وجود ندارد‌؛ یعنی شما این شانس را دارید که به محض وارد شدن به خاکِ کانادا، برای خودتان خانه و مسکن تهیه کنید.
قبل از اینکه به این کشور وارد شوید، برنامه‌های مربوط به هزینه بهداشت و درمان برایتان پوشش داده می‌شوند اما به هرحال هزینه اندکی را باید خودتان هم بپردازید که در مورد هزینه‌های پزشکی حدوداً ده درصد از مبلغی است که دولت کانادا پرداخت می‌کند.

در واقع شما در سال اولی که در کانادا پناهنده می‌شوید، به اندازه یک سال از هر نظر حمایت می‌شوید؛ یعنی تمام هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک و مسکن برایتان تامین خواهد شد. اگر هم نیاز به حمایت بیشتری داشته باشید، این حمایت از شما خواهد شد؛ با این تفاوت که نیاز به یک حامی خصوصی دارید.

البته گاهی اوقات شرایط کمی فرق می‌کند؛ یعنی هزینه پناهنده شدن در کانادا محدود به این زندگی نیست که هم اکنون دارید، یعنی شما مجبور هستید با هزینه خودتان مدارک مربوط به سفر را آماده کنید و هزینه‌های مربوط به حمل و نقل را پرداخت کنید. البته در صورتی که به صورت قانونی به کانادا بروید لازم نیست هزینه زیادی را پرداخت کنید اما افرادی که قاچاقی به این کشور سفر می‌کنند، برایشان سخت می‌شود، زیرا به هزینه زیادی نیاز دارند تا بخواهند خودشان را به کشور کانادا برسانند.

چگونه باید برای پناهنده شدن درخواست بدهیم؟

همانطور که پیش از این نیز مفصلا ذکر شد؛ در مورد روش های مهاجرت به کانادا روش پناهندگی هم وجود دارد. اما اینکه چگونه باید این کار را انجام دهید، مراحلی دارد که عبارتند از:

  • برای اینکه در این کشور پناهنده شوید‌ باید اول درخواست خود را اعلام کنید. برای درخواست وقت سفارت می‌گیرید تا از شما مصاحبه بگیرند. سپس یکسری فرم به شما ارائه می‌شود که باید آنها را پر کنید. در عرض ۱۵ روز این فرم‌ها را باید به طور کامل به اداره پناهندگی و مهاجرتی کانادا تحویل بدهید. در این مرحله تصمیم می‌گیرند که در چه تاریخی جلسه تصمیم‌گیری بگذارند و مدارک شما را بررسی کنند.
  • در این جلسات باید تمام مدارک و شواهد کاملاً آماده باشد، در غیر اینصورت کارتان تایید نمی‌شود.
  • حدوداً در عرض ده روز و حتی کمتر، این جلسات برگزار می‌شود. بعد از آن ۴۵ الی ۶۰ روز طول می‌کشد تا تقاضا مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه نهایی صادر گردد.
  • در نتیجه متوجه می‌شوید که آیا درخواست پناهنده شدنتان در این کشور پذیرفته شده است یا نه.
  • برای اینکه درخواستتان انجام شود، باید به اداره‌ای به نام IRCC یا همان اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید. در این اداره بخشی مربوط به شهروندی و پناهندگی وجود دارد که فرم‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند. اگر در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌دانید که بعضی از سایت‌ها هم هستند که به صورت اینترنتی این فرم‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. پس شما در آن چند روزی که برایتان مشخص کرده‌اند، فرصت دارید تا فرم‌ها را پر کنید و بعد آن را به جلسات بررسی صلاحیت‌ها برسانید تا در آن مدت زمانی که گفتیم، نتیجه نهایی به شما اعلام شود.
ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

یکی دیگر از راه های ورود به خاک کانادا اخذ ویزای توریستی این کشور می باشد.از آنجا که با ویزای توریستی کانادا می توان به مدت 6 ماه(در صورت اعتبار ویزا برای این مدت)در خاک کانادا اقامت داشت(اقامت 6 ماه و بالاتر اقامت میاد مدت تعریف می شود)در روش های اخذ اقامت کانادا میتوان در مورد این ویزا نیز صحبت کرد.

هنگامی که شخص جهت دریافت ویزای توریستی کانادا درخواست خود را به سفارتخانه این کشور ارسال میکند و تمامی فرم ها و مدارک مربوطه را به صورت آنلاین در اختیار این سازمان قرار میدهد،سپس تاریخی که سفارت اعلام میکند باید جهت انگشت نگاری در سفارتخانه حضور داشته باشد پس از آن معمولا در یک بازه زمانی بین یک هفته الی 3 ماه رد و یا قبول درخواست ایشان از طرف سفارت اعلام می شود.

اگر متقاضی موفق به اخذ ویزا شده باشد بسته به نظر افسر مهاجر این ویزا می تواند از یک هفته تا 10 سال اعتبار داشته باشد البته از آنجا که پاسپورت اتباع ایرانی 5 سال اعتبار دارد نهایتا اعتبار ویزای ایرانی ها میتواند 5 سال باشد. این نکته نشان می دهد که ویزای توریستی کانادا یک طرفه نبوده و شخص می تواند در طول مدت اعتبار ویزایش به دفعات وارد خاک کانادا شود.

ویزای توریستی به دارندگانش اجازه می دهد به عنوان توریست در کشور مقصد حضور داشته باشند و به هیچ عنوان افراد با این ویزا اجازه کار یا تحصیل در کشور کانادا نخواهند داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ویزای توریستی کانادا را مطالعه نمایید.

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده که برای مهاجرت به کانادا به چه‌قدر سرمایه و پول نیاز داریم؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که حداقل سرمایه‌ای که شما برای مهاجرت به این کشور نیاز دارید بر اساس روشی که برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید مشخص خواهد شد. به‌عنوان‌مثال در روشی مانند سرمایه‌گذاری در کشور کانادا شما نیازمند سرمایه اولیه بسیار زیادی برای مهاجرت خواهید بود که همان‌طور که بیان کردیم این سرمایه اولیه ممکن است تا مبلغ 300 هزار دلار کانادا نیز برسد.

از طرف دیگر باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کشور کانادا شامل روش‌های مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق پناهندگی می‌شوند. در این روش‌ها نیازی نیست که شما هزینه زیادی را برای مهاجرت بپردازید و با کمترین هزینه می‌توانید روند مهاجرت خود را طی کنید. از طرف دیگر مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت و سایر روش‌های این‌چنینی نیز جز پرهزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کشور کانادا به شمار می‌آیند که در آنها نیاز زیادی به سرمایه اولیه زیاد احساس می‌شود.

امتیاز مهاجرت به کانادا

یکی از نکات مهمی که در خصوص مهاجرت به کانادا در برخی از روش‌ها وجود دارد امتیازاتی است که شما باید جمع‌آوری کنید. فاکتورهای مختلفی می‌توانند روی امتیاز شما تاثیرگذار باشند و هرچه این امتیاز افزایش پیدا کند به همان اندازه شانس شما نیز برای اخذ ویزا و اقامت کشور کانادا افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از فاکتورهای مهمی که می‌تواند روی امتیاز شما تاثیرگذار باشد مدرک زبان شماست. اگر مدرک زبان خود را دریافت کرده باشید امتیاز شما افزایش پیدا می‌کند.

در مهاجرت‌هایی که مربوط به کار یا شروع یک کسب‌وکار در این کشور هستند داشتن رزومه قوی نیز می‌تواند عامل بسیار مهم دیگری باشد که روی افزایش شانس شما برای مهاجرت به کانادا تاثیرگذار خواهد بود. از طرف دیگر در هریک از روش‌های مختلف برای مهاجرت به این کشور نیز شرایط خاصی وجود دارد که هریک از این شرایط می‌توانند روی امتیاز شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارند. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری را دراین‌خصوص به دست بیاورید حتما از خدمات مشاوره ارائه شده توسط مجموعه صباویزا استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

مدرک زبان موردنیاز برای مهاجرت به کانادا

در برخی از روش‌هایی که امروزه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد شما نیازمند مدرک زبان نخواهید بود و تنها با نشان‌دادن تسلط خود به زبان انگلیسی می‌توانید مراحل مربوط به مهاجرت را طی کنید. بااین‌حال باید به این موضوع دقت داشته باشید که در برخی از روش‌های دیگر مانند مهاجرت تحصیلی شما حتما باید مدرک زبان خود را دریافت کرده باشید تا اجازه اخذ ویزای کشور کانادا به شما داده شود. مدرک زبانی که شما در اینجا به آن نیاز پیدا خواهید کرد مدرک زبان آیلتس  یا تافل است که حتما باید با نمره بالایی آن را دریافت کرده باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا به چه مدارکی نیاز داریم؟ احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده است. در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین مدارک عمومی که برای مهاجرت به کشور کانادا به آنها نیاز پیدا خواهید کرد را به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که مدارک تخصصی که شما در هریک از روش‌های مهاجرت به کشور کانادا به آن نیاز دارید در بخش‌های قبلی به طور کامل توضیح داده شده است.

  • مدارک تخصصی که در هریک از بخش‌های قبلی به طور مفصل درباره آنها صحبت کردیم.
  • مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی که باید یک کپی از آنها را نیز در لیست مدارک خود قرار دهید.
  • پاسپورت معتبر که دارای اعتبار کافی برای مهاجرت به کشور کانادا باشد.
  • دو قطعه عکس با ابعاد پاسپورت که دارای پس‌زمینه سفید بوده و تصویر صورت شما نیز به طور مشخص در آن آمده باشد.
  • مدارک بانکی مبنی بر این‌که شما تمکن مالی لازم برای مهاجرت به کشور کانادا را دارید و از این نظر مشکلی برایتان به وجود نمی‌آید. دقت داشته باشید که مبلغ تمکن مالی شما بر اساس روشی که قصد مهاجرت از طریق آن را دارید مشخص خواهد شد.
  • مدارکی مبنی بر این‌که شما از نظر روحی و جسمی سلامت کافی برای مهاجرت به کشور کانادا را دارید.
  • مدارک مربوط به بیمه‌نامه مسافرتی که حتما باید آن را در کشور کانادا دریافت کرده باشید.

وکیل مهاجرت به کانادا

آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا هستند معمولا سوالات زیادی در ذهن دارند که پاسخ‌دادن به این سوالات در بسیاری از مواقع ممکن است کاری سخت و بسیار دشوار باشد. اصلی‌ترین دلیلی که برای این موضوع وجود دارد این است که شما معمولا نمی‌دانید که بر اساس شرایطی که در آن قرار دارید کدام روش، روش بهتری برای مهاجرت به کشور کانادا به شمار می‌آید و می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد.

از طرف دیگر بسیاری از افراد با فرایند مهاجرت به کشور کانادا نیز آشنایی ندارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا آنها با در طول مسیر مهاجرت با چالش‌های بسیار زیادی مواجه شوند. در چنین شرایطی است که کمک‌گرفتن از وکیل مهاجرت به کانادا می‌تواند به میزان زیادی کمک‌کننده باشد و به شما کمک کند تا بتوانید مسیر مهاجرت را به شکل بهتری طی کنید. چنین وکیلی دارای سابقه کاری بالایی در زمینه مهاجرت به کشور کاناداست و به همین علت نیز با تمامی فرایندها به‌خوبی آشناست.

این آشنایی در نهایت منجر خواهد شد تا شما بتوانید بدون هیچ مشکلی به کشور کانادا مهاجرت کنید و به چالش‌های موجود در این مسیر غلبه کنید.

راحت‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به مهاجرت به کشور کانادا هستید حتما قصد دارید تا بهترین روش برای این کار را شناسایی کنید تا بتوانید به شکل ساده‌تری روند مهاجرت خود را طی کنید. به‌طورکلی از نظر سادگی فرایند معمولا مهاجرت تحصیلی و مهاجرت از طریق پناهندگی جز ساده‌ترین روش‌ها به شمار می‌آیند. بااین‌حال مهاجرت کاری نیز اگر تخصص لازم را داشته باشید می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد.

نکته مهمی که در خصوص بهترین روش برای مهاجرت به کانادا باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر سرمایه لازم برای مهاجرت به این کشور را داشته باشید بدون شک مهاجرت از طریق ثبت شرکت، راه‌اندازی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در کانادا می‌توانند بهترین روش برای شما باشند؛ چراکه با کمک این روش‌ها شما می‌توانید شانس خود برای اخذ اقامت کانادا را افزایش دهید.

فرم ثبت‌نام مهاجرت به کانادا

با پرکردن فرم ثبت‌نام مهاجرت به کانادا شما می‌توانید خیلی راحت فرایند مهاجرت خود به کشور کانادا را آغاز کرده و از خدمات مشاوره مجموعه ما در این زمینه نیز بهره‌مند شوید. دقت داشته باشید که در این فرم اطلاعات مختلفی از شما خواسته می‌شود که باید با نهایت دقت و بر اساس مدارکی که دارید این اطلاعات را پر کنید تا شانس خود را برای دریافت ویزای کشور کانادا افزایش دهید.

کدام روش مهاجرتی از بقیه سریعتر است؟

در بین روش های مهاجرت به کانادا احتمالاً شما گزینه‌های مختلفی را مدنظر دارید‌. اگر چه که افراد شرایط متفاوتی دارند و هر کدام باید از یک طریق مهاجرت کنند اما اگر فکر می‌کنید که در بین روش‌ها سردرگم هستید، بهتر است به دنبال سریع‌ترین روش باشید تا کارتان راحت‌تر انجام شود. اگر می‌خواهید از سریع‌ترین روش، مهاجرت به کانادا را بگیرید، باید بگوییم که اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا جزو سریع ترین روش‌ها است. این سیستم مهاجرتی یا برنامه رتبه‌بندی، شما را خیلی سریع‌تر از روش‌های دیگر به کانادا می‌رساند. به این طریق که باید در یک شغل و کار خاص تخصص داشته باشید و بعد به شما اقامت کشور کانادا می‌دهند. این سیستم زیر نظر دولت فدرال است و یک نوع سیستم مناسب مهاجرت استانی محسوب می‌شود و جزء سریع‌ترین راه‌ها است.

اگر می‌خواهید از سریع‌ترین روش، مهاجرت به کانادا را بگیرید، اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا جزو سریع ترین روش‌ها است.

برای ویزای اکسپرس اینتری کانادا شرایط مختلفی را در نظر می‌گیرند. مثلاً سن و سال، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان جزء مواردی است که می‌تواند به شما امتیاز بدهد. در مجموع شما به ۱۲۰۰ امتیاز نیاز دارید و باید حد نصاب امتیاز را رعایت کنید. گاهی اوقات این حد نصاب کمتر هم در نظر گرفته می‌شود. اگر به حد کافی از امتیاز برسید و شرایط لازم و کافی را داشته باشید، به سراغ مرحله تشکیل پروفایل می‌روید. اگر امتیازتان خیلی بالا باشد، احتمالا برای‌تان دعوتنامه ارسال کنند که کارتان خیلی راحت شده و سریع می‌توانید مهاجرت کنید.

چگونه اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های مهاجرتی داشته باشیم؟

بدون شک در مورد روش های مهاجرت به کانادا در این مقاله متوجه موارد مهمی شدید اما احتمالا باز هم به اطلاعات بیشتر نیاز خواهید داشت. سایت ما، صباویزا بهترین منبعی است که می‌توانید برای راهنمایی به آن مراجعه کنید. علاوه بر این مقاله که اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم، باز هم در مقاله‌های دیگر برایتان توضیح داده‌ایم که روش‌ های مهاجرت به کانادا به چه شرایطی نیاز دارند. پس حتماً از قسمت‌های مختلف سایت ما بازدید کنید تا اطلاعاتتان در این باره افزایش پیدا کند. اگر هم می‌خواهید در کانادا یک شغل مناسب داشته باشید، مشاوران حرفه‌ای و کاربلد ما به شما کمک می‌کنند که مشاغل و نیازمندی‌های کانادا را بفهمید و در نتیجه با توجه به شرایطی که دارید، بهترین روش مهاجرتی و مشاغل را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

مهاجرت به کانادا دارای روش‌های مختلفی است که هریک از این روش‌ها دارای مزایای مخصوص به خود هستند. این که تصمیم بگیرید از چه طریقی مهاجرت کنید، بستگی به شرایط خودتان دارد اما بسیار مهم است که روش‌های مختلف را بررسی کنید تا ببینید که کدام برایتان مناسب‌تر است. در این مقاله تا حدود زیادی برایتان توضیح دادیم که روش‌های مختلف چه ویژگی‌هایی دارند. اگر اکنون تصمیم نگرفته‌اید که می‌خواهید از چه طریق مهاجرت کنید و هنوز سردرگم هستید، دیگر بخش‌های سایت ما را مطالعه کنید. البته مشورت با افراد متخصص و وکلای مهاجرتی هم می‌توانید تا حد زیادی به شما کمک کند که سریع‌تر تصمیم بگیرید و بتوانید تعیین کنید از چه روشی می‌خواهید به کانادا مهاجرت داشته باشید. اگر از قبل آگاهی کافی در مورد انواع مهاجرت داشته باشید، قطعاً بعد از مهاجرت هم، رضایت بیشتری خواهید داشت.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط دفتر مهاجرتی صباویزا استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. از طرف دیگر شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با مجموعه ما تماس گرفته یا اقدام به پرکردن فرم مشاوره رایگان کنید.

با صبا ویزا به راحتی برنامه مهاجرتی خود به کشور کانادا را به نتیجه برسانید.

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با تیم حرفه ای که در اختیار دارد خدمات مشاوره،اجرای پرونده مهاجرتی شما و در نهایت اخذ ویزا را ارائه داده و در تمام این مراحل شما را از آخرین تغییرات و اخبار مهاجرت مطلع خواهد ساخت.در صورتی که در مورد هر کدام از موضوعات مطح شده در این مقاله سوالی دارید با کارشناسان موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

هزینه درخواست ویزای توریستی به سفارت کانادا چقدر است و چه زمانی پرداخت میشود ؟

هزینه درخواست ویزای توریستی مبلغی معادل 185دلار کانادا است و زمانی که متقاضی درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت می نماید بایستی هزینه بررسی پرونده را نیر بپردازد.

آیا دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در کشور کانادا اجازه کار دارند؟

بله، دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی میتوانند مشغول به کار شوند.در مقطع کارشناسی یک دانشجو بین المللی 10 ساعت در هفته و مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند.

هزینه تحصیل در کشور کانادا سالیانه چقدر است؟

بسته به نوع دوره آموزشی،کالج و دانشگاه مد نظر و هم چنین شهر و استانی که قرار است دانشجو در آن جا درس بخواند هزینه ها متفاوت خواهد بود ولی بر اساس آنچه وبسایت رسمی مهاجرت کانادا اظهار نموده است به طور میانگین هر دانشجو بین المللی سالیانه حدود 25000دلار کانادا هزینه برای تحصیل در این کشور پرداخت میکند.

چه مشاغلی درپروسه اکسپرس انتری شانس بالاتری در دریافت دعوتنامه دارند؟

بر اساس آنچه دولت کانادا اعلام نموده است در این زمینه هیچ گونه محدودتی وجود ندارد و تمامی مشاغل می توانند از طریق پروسه اکسپرس انتری اقدام نمایند. منتهی باید در نظر اگر از طریق برنامه استانی می خواهید دعوتنامه دریافت نمایید هر کدام از استان ها لیست مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهند که در این لیست طی زمان تغییراتی نیز ممکن است رخ دهد. سپس بهتر است در زمانی که پروفایل خود را سابمیت میکند و استان های مورد علاقه تان را انتخاب میکنید استانی را انتخاب کنید که شغل شما جز لیست مشاغل پر نیاز آن استان باشد.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کانادا به چه شکل است؟

جهت تحصیل در رشته پزشکی یک دانشجوی بین المللی ابتدا میبایست پذیرش در رشته های علوم پایه در مقطع کارشناسی داشته باشد.پس از گذراندن این دوره و اخذ مدرک کارشناسی می تواند جهت شرکت در رشته های پزشکی اقدام نماید

آیا با سابقه کار غیر مرتبط می توان در پروسه اکسپرس انتری واجد شرایط شد؟

خیر، از نظر افسر مهاجرت کسی نیروی کار ماهر تعریف می شود که بتواند حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت مرتبط با رشته ی تحصیلی اش ارائه دهد.

آیا پس از آپلود کردن مدارک در پروفایل آنلاین اکسپرس انتری میتوان تغییراتی در پروفایل ایجاد کرد؟

بله، خوشبختانه در هر لحظه پس از سابمیت کردن پروفایل متقاضی میتواند تغییرات را ایجاد کند.به عنوان مثال ممکن است شخصی با آیلتس 7 اقدام نموده و پس از آن موفق شده نمره آیلتس 5/7 کسب کند بنابراین با حذف مدرک زبان قبلی و آپلود مدرک زبان جدید امتیاز ایشان در استخر مجازی نیز بالاتر می رود. پس پیشنهاد می شود حتی پس از سابمیت پروفایل تان همچنان در پی افزایش مهارت ها و به دنبال آن امتیازتان باشید تا هرچه تا هرچه سریعتر دعوتنامه برایتان ارسال شود.

پیشنهاد میکنید متاهلین هر کدام به تنهایی پروفایل تشکیل دهند و یا با هم یک پروفایل در پروسه اکسپرس انتری داشته باشند؟

قطعا پیشنهاد می شود هر دو با هم یک پروفایل تشکیل دهند تا امتیاز یک پروفایل بالاتر رود و شانس بالاتری برای دریافت دعوتنامه داشته باشند.

آیا می توان اسپانسر سایر بستگان نیز شد؟

خیر به جز موارد استثناء، برنامه کلاس خانواده فقط به شهروندان و مقیم های دائم اجازه ی اسپانسر شدن برای همسر، فرزندان، والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ را می دهد. شما ممکن است بتوانید اسپانسر نوه و یا دختر خواهر ویا دختر برادر خود شوید تنها در صورتی که آنها را به صورت قانونی به فرزندی قبول کرده باشید و شامل تعریف فرزند وابسته شوند.

آیا همسر من در کانادا می تواند مشغول به کار شود در حالی که پروسه اسپانسر اقامت دائم هنوز در دست اقدام است؟

اگر همسر شما در کانادا اجازه کار دارد می تواندبدون هیچ تداخلی به کار خود ادامه دهد تا زمانی که ویزای او منقضی شود.اگر آنها در کانادا ویزای تحصیلی و یا ویزای بازدید کننده دارند ممکن است واجد شرایط درخواست برای اجازه کار شوند تا زمانی که پروسه اسپانسرشیب تکمیل شود.

اگر همسر من در کانادا زندگی نکند آیا می تواند اجازه کار نامحدود در کانادا داشته باشد تا زمانی که پروسه اسپانسرشیپ او تکمیل شود؟

اگر همسر شما در کانادا زندگی نمی کند آنها واجد شرایط درخواست کار نامحدوددر کانادا نیستند، با این حال ، اگر آنها شرایط لازم برای مجوز کار کانادا را داشته باشند ، می توانند برای درخواست اجازه کار محدود اقدام کنند.توجه داشته باشید که داشتن یک درخواست در دست اقدام برای اقامت دائم ممکن است بر روی درخواست اقامت موقت شما تاثیر بگذارد.

پروسه اسپانسرشیپ همسر تا چه مدت به طول می انجامد؟

درخواست اسپانسرشیپ همسر معمولاً 12 ماه است.

من درحال پذیرفتن یک بچه به فرزندی هستم ، آیا می بایست صبر کنم تا پروسه قبول کردن فرزند به فرزندخواندگی به اتمام برسد و بعد برای اسپانسرشیب شدن او اقدام کنم؟

خیر، اگر در مراحل آخر قبول فرزند به فرزندخواندگی هستید ،می توانید اسپانسرشیپ را آغاز کنید.

آیا برای اینکه بتوانم اسپانسر همسر خود شوم نیاز به تمکن مالی است؟

برای برعهده گرفتن کفالت همسر احتیاجی نیست که حداقل درآمد را داشته باشید اما این تا زمانی است که فرزند وابسته با خود نداشته باشید.

ازدواج مصلحتی چیست؟

ازدواج مصلحتی به ازدواجی گفته می شود که تنها به هدف مهاجرت انجام شده است. اگر افسر ویزا که مدارک شما را مشاهده می کند نتیجه گیری کند که ازدواج شما یک ازدواج مصلحتی است.درخواست مهاجرت اسپانسرشیپ شما به احتمال زیاد مردود می شود.ازدواج مصلحتی به معنای تقلب در ازدواج است و ممکن است به اتهامات کیفری منجر شود.

اگر مهاجرت از طریق ویزای تجاری باشد، درصورتی که تجارت با شکست مواجه شود آیا بر ویزا تاثیری می گذارد؟

خیر، اقامت دائم شما در صورتی که تجارتتان با شکست مواجه شود به خطر نمی افتد.

حداقل سرمایه برای ویزای استارت آپ امن چه میزان است؟

کارآفرینانی که خواستار مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ هستند می بایست حداقل سرمایه ی 200هزاردلار از یک نهاد تایید شده ویا حداقل 75 هزار دلار از یک سرمایه گذار تعیین شده را تامین کنند.اگر تجارت شما در برنامه incubator پذیرفته شده است شما مستلزم به تامین سرمایه نیستید.

اگر من یک فرد خوداشتغال باشم آیا می توانم به کانادا مهاجرت کنم؟

بله، اگر شما حداقل دوسال سابقه ی کار مرتبط به عنوان یک صنعت گر، ورزشکارحرفه ای و یا کشاورز را دارید ممکن است واجدشرایط رفتن به کانادا با ویزای خوداشتغالی باشید.

آیا اولیای امور مهاجرت کانادایی به من برای آماده کردن درخواستم کمکی می کنند تا قبل درخواست مطمئن شوم که همه چیز صحیح است؟

خیر، این نوع از سرویس دهی دیگر بوسیله ی دولت ارائه نمی شود. مسئولین برای اعمال قانون، قوانین درخواست مهاجرت و برای صدور ویزای اقامت حضور دارند.اگرچه اطلاعات اولیه و فرم درخواست ها موجود است، مسئولین قادر به ارائه ی راهنمایی منفردی به یک شخص خواص نیستند. یک مشاور مهاجرت کانادایی یا یک وکیل کانادایی / وکیل دادگستری می تواند این نوع خدمات را ارائه دهد.

آیا مسئولین مهاجرتی می توانند درخواست مهاجرت من را رد کنند؟

بله، برخی متقاضیان نمی دانند که قوانین مهاجرتی تا چه میزان سخت گیرانه اعمال می شوند و بی دلیل پذیرفته نمی شوند و یا به دلیل خطاهای تکنیکی در درخواستشان و یا ارائه ی مستندات حمایتی ناصحیح به تعویق می افتند.بنابراین توصیه می شود که به دنیال یک راهنمای حرفه ای، مشاور مهاجرت کانادایی و یا وکیل کانادایی جهت راهنمایی و پیگیری کارتان باشید.

قبل از درخواست مهاجرت به چه مواردی نیاز است؟

تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت از لینک Funding Guidelines قابل دریافت است.

فواید اقامت دائم کانادا چیست؟

مهاجران اقامت دائمی کانادا از تمامی حقوق و مزایای یکسان اعم از خدمات درمانی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه بهره مند می شوند. به استثنای امکان رای دهی و داشتن پاسپورت کانادایی همچنین ساکنان دائمی را می توان به دلیل محکومیت های جنایی خاص ، اخراج کرد.

کم‌هزینه‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا کدام روش است؟

روش‌های مهاجرت تحصیلی و پناهندگی جز کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کشور کانادا به شمار می‌آیند.

در کدام روش شانس بالاتری برای مهاجرت به کشور کانادا داریم؟

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور کانادا شانس شما را برای مهاجرت به این کشور افزایش خواهد داد.

آیا برای مهاجرت به کانادا حتما به مدرک زبان نیاز داریم؟

خیر، تنها در برخی از روش‌ها شما نیازمند مدرک زبان خواهید بود و در غیر این صورت تنها تسلط به زبان انگلیسی می‌تواند کافی باشد.

بهترین سن برای مهاجرت به کانادا چه سنی است؟

بین 20 تا 29 سال
طبق سیستم اکسپرس انتری، بهترین سن برای مهاجرت به کانادا 20 تا 29 سالگی است. این به شما 100 امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را می‌دهد. در واقع اگر در این سنین درخواست بدهید، با احتمال بیشتری می‌توانید ویزا دریافت کنید.

بزرگترین دین در کانادا چیست؟

بر اساس سرشماری سال 2021، مسیحیت بزرگترین دین در کانادا است و کاتولیک‌های رومی 29.9 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند که بیشترین پیروان را دارند. به طور کلی مسیحیان 53.3 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، پس از آن‌ها افرادی که بی دین هستند با 34.6 درصد قرار دارند.

 آیا 40 سالگی برای مهاجرت به کانادا زیاد است؟

محدودیت سنی خاصی برای برنامه‌های مهاجرتی کانادا وجود ندارد. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که هر چقدر سن شما پایین‌تر باشد و جوانتر باشید احتمال قبولی بیشتری وجود دارد.

آیا کشور کانادا ارزش مهاجرت در سال 2024 را دارد؟

کانادا کشوری پذیرا و متنوع با فرصت‌های زیادی برای مهاجران از جمله برنامه‌های حمایتی، فرصت‌های تجاری و دسترسی به بازارهای جهانی است. کانادا با اقتصاد پایدار و محیط تجاری مناسب خود، همچنان در سال 2024 به جذب مهاجران ادامه می‌دهد.

بهترین شغل در کانادا در سال 2024 چیست؟

مهندسان سیستم‌های ابری، مدیران پروژه‌های فناوری اطلاعات، دانشمندان داده، توسعه‌دهندگان (وب، نرم‌افزار، موبایل)، مهندسان DevOps و توسعه‌دهندگان Full-Stack برخی از بهترین مشاغل در کانادا برای سال 2024 هستند. این مشاغل نرخ‌های عالی را در کنار بسته‌های سالانه خوب ارائه می‌دهند.

آیا مهاجرت به کانادا سخت است؟

مهاجرت به کانادا یک فرصت مادام العمر است و در کل فرآیند سختی نیست، فقط باید یک نیروی کاری ماهر یا یک سرمایه‌گذار تجاری باشید و حتی اگر این شرایط را نداشته باشید  می‌توانید مهارت‌ها یا تجربه یا حتی زبان خود را ارتقا دهید و فرصت‌های خود را افزایش دهید.

به کانادا مهاجرت کنم یا به آمریکا مهاجرت کنم؟

کیفیت هوای کانادا بهتر است و طبق آمار کانادایی‌ها امید به زندگی بیشتری دارند. علاوه بر این، کانادا دارای درصد بالایی از دارندگان گذرنامه است که این موضوع امکان سفرهای بین المللی آسان را فراهم می‌کند. در مقابل، ایالات متحده ممکن است سبک زندگی سریع‌تری ارائه دهد، اما آلودگی هوا بیشتر است و امید به زندگی کمی کمتر است.

آیا زندگی برای مهاجران در کانادا سخت است؟

مهاجران جدید به کانادا اغلب در روزهای اولیه اقامت در این کشور با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوند. با این حال، با وجود این چالش‌ها، کانادا به دلیل جامعه متنوع و فراگیر، اقتصاد قوی و کیفیت عالی زندگی، مقصدی محبوب برای مهاجران بوده و هست.

آیا مراقبت‌های بهداشتی در کانادا رایگان است؟

بودجه سیستم بهداشتی عمدتاً از طریق درآمدهای مالیاتی عمومی استانی یا منطقه‌ای با برخی نقل و انتقالات فدرال تأمین می‌شود و در محل ارائه برای شهروندان رایگان است. هیچ تقسیم هزینه‌ای برای مراقبت‌های بستری یا سرپایی وجود ندارد و قیمت داروهای تجویزی متفاوت است اما همچنان ارزان است.

آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟

در کانادا، سیستم آموزشی مدارس دولتی هزینه‌های مدرسه را برای همه کودکان شهروندان کانادایی و مقیم دائم از مهدکودک تا پایان دبیرستان پوشش می‌دهد. به طور معمول، این بدان معنی است که مدرسه برای کودکان 5 یا 6 تا 18 سال رایگان است. البته برای کالج و دانشگاه هم شما می‌توانید از بورسیه‌های مختلف و کمک‌های دولتی نیز در صورت داشتن شرایط استفاده کنید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 5 میانگین: 4.2]
برای مشاوره رایگان کلیک کنید