لوگو صبا ویزا
اکسپرس اینتری کانادا

ویزای اکسپرس انتری کانادا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای اکسپرس انتری کانادا و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

ویزای اکسپرس انتری کانادا در سیستم مدیریت درخواست کانادا، برای سه برنامه مهاجرتی ازجمله برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، برنامه تجربه کانادا (CEC) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) در دسترس می‌باشد. داوطلبان واجد شرایط بر اساس معیارهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و مهارت‌های زبانی امتیاز دریافت می‌کنند. دولت کانادا به طور معمول قرعه کشی‌هایی را برگزار می‌کند که از کاندیداهای دارای بالاترین امتیاز دعوت می‌کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

ساکن شدن در کشوری مثل کانادا می‌تواند یک زندگی ایده‌آل و مناسب را برای شما به دنبال داشته باشد. با توجه به سطح بالای رفاه اجتماعی در کانادا، امروزه شاهد آن هستیم که میزان درخواست‌ها برای اخذ ویزای این کشور از سمت ایرانیان افزایش پیدا کرده است. ویزای اکسپرس انتری کانادا یک راه بسیار عالی برای مهاجرت به کانادا است که بسیاری از افراد از این راهکار عالی بهره جسته‌اند. به همین علت در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل این ویزا و نحوه اخذ آن را بررسی کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست عناوین

اکسپرس انتری به چه معناست؟

 Express Entry اکسپرس انتری یکی از بهترین سیستم‌های مهاجرت به کانادا است که تا امروز افراد زیادی از این طریق موفق به دریافت ویزای خود شده‌اند. در این طرح چهار برنامه مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها امکان پذیرش مهاجر را آسان‌تر خواهند کرد. برای اینکه شما بتوانید ویزای اکسپرس انتری کانادا را دریافت کنید، باید اطلاعات کاملی از خود را به اداره مهاجرت کانادا بدهید تا بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد. به طور کلی کسانی که رزومه شغلی پرباری دارند به احتمال زیاد برای این طرح پذیرفته خواهند شد.

در حقیقت مواردی همچون مدارک مهارت بین‌المللی و درخواست‌های همکاری می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار بالای فرد باشد که احتمال قبولی ویزای فرد را تا چند برابر افزایش خواهد داد. با توجه به شرایط خاصی که در این بخش وجود دارد، شما هم می‌توانید که با یک برنامه‌ریزی حساب شده این ویزا را دریافت کرده و به کانادا مهاجرت کنید. در سیستم  اکسپرس انتری، هر کس دارای امتیاز مشخصی است که ملاک کلی برای ارائه ویزا خواهد بود. کسانی که بتوانند به درصدهای بیشتری دست پیدا کنند، در اولویت صدور ویزا قرار می‌گیرند.

ویزای اکسپرس انتری کانادا

ویزای اکسپرس انتری کانادا چیست؟

ویزای اکسپرس انتری کانادا یک سیستم کارآمد و شفاف است که به کارگران ماهر اجازه می‌دهد برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. اکسپرس انتری سه برنامه زیر را مدیریت می‌کند:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
  • برنامه تجربه کانادایی (CEC)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

زمانی که متقاضی درخواست خود را ارسال می‌کند، دولت فدرال کانادا واجد شرایط بودن داوطلب را تعیین می‌کند. در کانادا، دولت فدرال و استان‌ها و مناطق می‌توانند برنامه‌های مهاجرتی خود را اجرا کنند. با این حال، دولت فدرال تصمیم نهایی را در مورد اینکه آیا یک داوطلب می‌تواند اقامت دائم دریافت کند یا خیر، می‌گیرد.

ویزای اکسپرس انتری کانادا سه مورد از برنامه‌های متعدد مهاجرت اقتصادی را که توسط دولت فدرال اداره می‌شود، مدیریت می‌کند. برنامه داوطلب استانی (PNP) به استان‌ها و مناطق اجازه می‌دهد تا به دولت فدرال پیام دهند که یک داوطلب مهاجرتی نیازهای اقتصادی منطقه خود را برآورده می‌کند. این داوطلبها یک کارت داوطلبی استانی دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن برای حمایت از درخواست اقامت دائم خود که به دولت فدرال ارسال شده است استفاده کنند.

برنامه داوطلب استانی تنها با ارزش‌ترین فاکتور تحت CRS اکسپرس انتری است و باعث می‌شود که یک داوطلب اکسپرس انتری 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز CRS خود دریافت کند، که تضمین می‌کند داوطلب ITA دریافت می‌کند.

حتی اگر یک کاندید اکسپرس انتری در ابتدا از رتبه کافی برای دریافت ITA از دولت فدرال برخوردار نباشد، ممکن است از طریق اکسپرس انتری، داوطلبی از یک استان یا منطقه را دریافت کند، امتیاز CRS خود را تا 600 امتیاز افزایش دهد و سپس رتبه کافی برای دریافت ITA از دولت فدرال در قرعه کشی بعدی استخر اکسپرس انتری کسب کند.

ثبت نام در طرح اکسپرس انتری

برای اینکه افراد بتوانند از طریق اکسپرس انتری ویزا دریافت کنند، قبل از هر چیز باید فرایند ثبت‌نام خود را به طور کامل پشت سر بگذارند.  در هنگام ثبت‌نام اطلاعاتی همچون مهارت زبان، تجربه شغلی و مدرک تحصیلی ثبت می‌شود تا امتیازدهی بر اساس آن صورت بگیرد. ذکر این نکته ضروری است که برای ثبت‌نام کامل حتما باید مدارک تکمیل باشد تا ساخت پروفایل برای فرد به راحت‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد.

با توجه به اینکه ثبت‌نام در این ویزا به درستی صورت بگیرد، حتما معتبر بودن و تاریخ داشتن پاسپورت خود را از قبل چک کنید تا بعد از آن دچار مشکلات متعدد در این بخش نشوید. یکی از مواردی که درخواست دریافت ویزای اکسپرس انتری را رد می‌کند ارسال اطلاعات اشتباه است. در نتیجه فرم خواسته ‌شده باید با دقت هر چه تمام و به‌صورت صادقانه پر شود. خوشبختانه در سال‌های اخیر کشور کانادا سهم زیادی از مهاجران خود را از طریق اکسپرس انتری می‌پذیرد پس از این فرصت طلایی پیش آمده بیشترین نفع ممکن را ببرید.

قرعه کشی استخر اکسپرس انتری کانادا

کاندیداهایی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی مورد نظر باشند در استخر اکسپرس انتری پذیرفته می‌شوند و بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS)  رتبه بندی می‌شوند. CRS یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که توسط دولت برای ارزیابی و رتبه بندی داوطلبان در مجموعه اکسپرس انتری استفاده می‌شود. امتیاز CRS بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و همچنین عوامل دیگر محاسبه می‌شود.

سپس دولت کانادا کاندیداهای دارای بالاترین امتیاز را از استخر اکسپرس انتری انتخاب می‌کند و یک دعوت نامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم به آنها ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کانادا دارای دسته بندی‌های خاصی است که در آن داوطلبان خاص ممکن است واجد شرایط دریافت ITA از طریق انتخاب بر اساس دسته باشند.

اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟

اکسپرس انتری بسیار ساده است و شامل دو مرحله اصلی است. در اولین مرحله، داوطلبانی که واجد شرایط اکسپرس انتری هستند، علاقه خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا به دولت کانادا نشان می‌دهند. در مرحله دوم، دولت کانادا دورهای دعوت (که به عنوان قرعه کشی نیز شناخته می‌شود) برگزار می‌کند که در آن از کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند برای مهاجرت به کانادا دعوت می‌کند.

اکسپرس انتری سه نوع قرعه کشی مختلف دارد:

  • قرعه کشی عمومی: IRCC از کسانی که بالاترین امتیاز CRS را دارند دعوت می‌کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.
  • قرعه کشی ویژه: IRCC از کسانی که بالاترین امتیازات CRS را دارند و واجد شرایط یک برنامه اکسپرس انتری خاص هستند دعوت می‌کند.
  • قرعه کشی هدفمند: IRCC از کسانی دعوت می‌کند که بالاترین امتیازات CRS را دارند و واجد شرایط برای دسته بندی‌های مشخص شده توسط IRCC با هدف ارتقای اهداف اقتصادی خاص هستند.

در اینجا نحوه ارسال مشخصات اکسپرس انتری و اخذ ویزای اقامت دائم برای مهاجرت به کانادا به صورت گام به گام شرح داده شده است:

  • مرحله 1: ابتدا باید واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری باشید و باید معیارهای واجد شرایط بودن برای حداقل یک برنامه اکسپرس انتری کانادا را از بین سه برنامه ذکر شده داشته باشید.
  • مرحله 2: سپس باید آزمون زبان خود را انجام دهید و در صورت لزوم، یک ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) دریافت کنید.
  • مرحله 3: در این مرحله باید مشخصات خود را در وب سایت IRCC ارسال کنید.
  • مرحله 4: سپس باید منتظر پذیرش درخواست و دریافت دعوت نامه ای برای درخواست (ITA) از IRCC شوید.
  • مرحله 5: در این مرحله پس از ارسال درخواست تکمیل شده خود برای اقامت دائم (APR) به IRCC باید هزینه‌های خود را در مهلت تعیین شده پرداخت کنید.
  • مرحله 6: در صورت لزوم باید اطلاعات بیومتریک خود را ارسال کنید.
  • مرحله 7: سپس باید منتظر پاسخ و تصمیم IRCC بمانید.

ارائه روزمه برای اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا

 یکی از مهم‌ترین مراحل گرفتن ویزای اکسپرس انتری کانادا، ارائه رزومه کاری شخص است. به‌طور قطع می‌توان گفت که این مدرک بیش از سایر موارد در صدور ویزای شما تاثیرگذار است. اگر شما شخصی با رزومه کاری قوی هستید، باید حتما از این نظر خوشحال باشید زیرا شانس شما برای گرفتن ویزا بسیار بالا خواهد بود. بعد از اینکه شما فرایند ثبت‌نام خود را تمام می‌کنید، وارد استخر کاندیدهای اکسپرس انتری می‌شوید تا بررسی‌های لازم در این مورد صورت بگیرد.

در حال حاضر کشور کانادا به دلیل توسعه سریع خود به نیروی کار حرفه‌ای و ماهر نیاز دارد. در نتیجه کسانی که بتوانند مهارت کاری خود را در یک زمینه مهم به اثبات برسانند، ویزای کانادا را برای خود دریافت خواهند کرد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد رزومه‌های خود را ارائه می‌کنند، شما باید نسبت به بقیه مزیت‌های شغلی بیشتری داشته باشید تا شانس دریافت ویزا برای شما افزایش پیدا کند.

دریافت کردن دعوت‌نامه اکسپرس انتری و پذیرش آن

بعد از اینکه تمامی بررسی‌ها به درستی صورت گرفت،  تعدادی از افراد واجد شرایط دریافت ویزا شناخته می‌شوند. به همین علت برای پذیرفته‌شدگان دعوت‌نامه ارسال می‌شود تا از پذیرش خود در این زمینه اطلاع پیدا کنند. بعد از اینکه دعوت‌نامه مورد نظر به دست فرد رسید، برای اوت ۶۰ روز فرصت داده می‌شود که مراحل بعدی را نیز با دقت هر چه تمام پیش ببرد. در حاضر ویزای اکسپرس انتری کانادا دارای ۴ سیستم مختلف است که آن‌ها را در زیر نام می‌بریم.

  • نیروی کار ماهر
  • مهاجرت استانی
  • نیروی متخصص فدرال
  • طرح تجربه کانادایی

فرد با شرکت کردن در یکی از این طرح‌ها می‌تواند اقامت کانادا را برای خود دریافت کند. همانطور که می‌بینید شیوه‌های مختلفی در این راستا مشخص شده است تا متقاضیان راحت‌تر بتوانند مراحل پذیرش را پشت سر بگذارند.

اهمیت امتیازبندی در سیستم اکسپرس انتری کانادا

اگر به یاد داشته باشید گفتیم که برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری، فرد باید در مراحل ابتدائی امتیاز قابل قبولی به دست آورد. در حقیقت یک سیستم امتیازدهی توسط اداره مهاجرت برنامه‌ریزی شده است که همه چیز بر اساس آن بررسی  می‌شود. در این روش شاهد آن هستیم که ۶ عامل مختلف به‌طور ویژه امتیازبندی می‌شوند که جزو مهارت‌های بسیار مهم هستند. ناگفته نماند که کدام از این عوامل نیز دارای مقادیر حداکثری از نظر امتیاز هستند که به هیچ وجه نباید آن‌ها را فراموش کرد. برای اینکه با حداکثر امتیازها در این بخش آشنا شوید، مهم‌ترین آن‌ها را  بیان می‌کنیم.

  1. ۲۵ امتیاز برای تحصیلات
  2. ۲۸ امتیاز برای مدرک زبان
  3. ۱۵ امتیاز برای تجربه کاری
  4. ۱۲ امتیاز برای سن
  5. ۱۰ امتیاز برای سن
  6. ۱۰ امتیاز برای انطباق‌پذیری

همانطور که می‌بینید هر عامل به اندازه خود در امتیازبندی موثر خواهد بود که حتما باید آن‌ها را جدی گرفت. با توجه به اینکه بیشترین امتیازات متعلق به تحصیل و مدرک زبان است، حتما باید خود را برای این موضوع نیز آماده کنید. مواردی همچون سن و انطباق‌پذیری نیز از اهمیت کمتری نسبت به سایر موارد برخوردار هستند که این مورد نیز در نوع خود جالب توجه است. به هر حال این شما هستید که باید با به دست آوردن بهترین امتیازات ممکن، شانس خود را برای دریافت ویزا چند برابر کنید.

ویزای اکسپرس انتری

لیست مشاغل واجد شرایط در قرعه کشی‌های هدفمند اکسپرس انتری کانادا

6 دسته و 82 شغل انتخاب شده برای قرعه کشی‌های هدفمند اکسپرس انتری در سال 2023 تعیین شده است. در اعلامیه اخیر، IRCC چندین دسته بندی انتخابی جدید را برای داوطلبان اکسپرس انتری معرفی می‌کند که هدف آن افزایش بیشتر کارایی و فراگیر بودن سیستم است.

برای واجد شرایط بودن برای این قرعه کشی‌های هدفمند اکسپرس انتری، داوطلبان باید حداقل شش ماه تجربه کار مداوم (در کانادا یا خارج از کشور) در طول 3 سال گذشته در هر یک از مشاغل ذکر شده در زیر داشته باشند:

  • تسلط به زبان فرانسه
  • مشاغل بهداشتی و درمانی
  • مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM)
  • مشاغل حرفه ای بازرگانی
  • مشاغل حمل و نقل (از جمله رانندگان کامیون)
  • مشاغل کشاورزی

برنامه‌های اکسپرس انتری مهاجرت کانادا برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک نوع تجربه کاری یا شغل، شرایط واجد شرایط بودن آنها را برآورده می‌کند یا خیر، از NOC استفاده می‌کند. مشاغلی که دارای مهارت NOC نوع B، A یا 0 هستند، توسط برنامه‌های اکسپرس انتری ماهر در نظر گرفته می‌شوند.

آنالیز طبقه‌بندی ملی شغل‌های کانادا NOC

برای اینکه بتوان بهتر با فرصت‌های شغلی موجود در کانادا آشنا شد، حتما باید لیست NOC به‌طور کامل بررسی شود تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود بیابید. در این لیست می‌توان مشاغل مختلفی که نیاز به نیروی کار دارند را مشاهده کرد. در این لیست شاهد حضور بیش از ۳۰ هزار شغل مختلف هستیم که هر کدام آن‌ها دارای مشخصات خاص خود هستند. در این لیست مشاغل به شکل طبقه‌بندی‌شده ذکر شده‌اند که همین امر کار جستجو در آن را بسیار آسان‌تر می‌کند. در حال حاضر این طبقه‌بندی شامل ۵ گروه مختلف می‌شود که بیشتر آن‌ها برای ویزای اکسپرس انتری کانادا مناسب هستند.

مشاغل نوع 0 شامل پست‌های مدیریتی است که برای مدیریت کردن مجموعه‌های مختلف استفاده می‌شوند. مشاغل A مربوط شغل‌هایی هستند که به مدارک دانشگاهی نیاز دارند که پزشکان را می‌توان نام برد. مشاغل نوع B‌ نیز جزو مواردی هستند که حتما باید دوره‌های مربوط به آن پشت سر گذاشته شود که برق‌کار نمونه‌ای از این موارد است. شغل‌های C به مواردی گفته می‌شود که تحصیلات دبیرستان هم برای آن مناسب خواهد بود که راننده یکی از این شغل‌ها است. مشاغل نوع D‌ نیز به هیچ مدرکی نیاز ندارند که کارگران را شامل می‌شوند.

برنامه مهاجرتی نیروی کار متخصص فدرال یا اسکیل ورکر

همانطور که قبلا هم به بیان آن پرداختیم، برای گرفتن ویزای اکسپرس انتری کانادا، طرح‌های مختلفی وجود دارد که نیروی کار متخصص فدرال FSWC یکی از این گزینه‌های پیش رو خواهد بود. بسیاری از ایرانیانی که قصد دریافت ویزای کانادا را دارند، از طریق این طرح برنامه‌های خود را به‌شکل دقیق پیش می‌برند. در صورتی که شما هم به دنبال استفاده از شرایط این طرح هستید، حتما باید موارد لازم را برای آن داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین شرایط لازم برای این طرح بیان می‌شود.

  • سابقه کار یکساله در مشاغل 0، A و B
  • کسب نمره زبان CLB7
  • حداقل تحصیلات دیپلم دبیرستان کانادا
  • اثبات تمکن مالی ( در صورت نداشتن پییشنهاد کار)

اگر دقت کرده باشید نمره زبان خوب به همراه سابقه کار در این طرح بسیار مهم هستند. به همین علت باید در این موارد برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد تا شرایط لازم برای اخذ ویزا از این طریق به نحو احسن فراهم شود. مطمئنا با یک برنامه‌ریزی دققیق و حرفه‌ای می‌توانید که تمامی این موارد را برای خود آماده کرده و شرایط دریافت ویزا را فراهم کنید.

طرح تجربه کار کانادایی CEC

اخذ ویزای  اکسپرس انتری با شیوه‌های مختلفی امکانپذیر خواهد بود که تجربه کار کانادایی یکی از بهترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. همانطور که از نام این طرح پیداست، فقط برای کسانی قابل استفاده است که حداقل یکسال در کشور کانادا کار کرده باشند. در این حالت فرد قادر خواهد بود که برای گرفتن اقامت دائم کانادا دست به کار شود. برای آشنایی بهتر شما با این شرایط، در ادامه به ذکر دقیق آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • حداقل نمره زبان CLB5
  • تحصیلات حداقل دیپلم
  • ۱ سال کار تمام وقت یا ۳ سال پاره وقت در کارهای 0، A و B

همانطور که می‌بینید برای اخذ ویزا از طریق تجربه کار کانادایی مدارک زیادی لازم نیست. با این حال بسیاری از متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا تجربه کاری در این کشور ندارند. از همین رو این شرایط بیشتر برای کسانی مناسب است که از قبل توسط راه‌های مختلف به کانادا وارد شده و شغل خود را در آنجا آ‌غاز کرده‌اند. در هر حال تجربه کار کانادایی نیز راهکار خوبی برای گرفتن ویزای اکسپرس انتری کانادا است که افراد زیادی امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

طرح مهاجرت استانی کانادا یا PNP

کشور کانادا دارای  استان‌های مختلفی است که هر کدام از آن‌ها به نیروی کار مفید و کاربلد نیاز دارند. به همین علت امروزه شاهد آن هستیم که هر استان نیروی کار خاصی را از بین مهاجران پذیرش می‌کند. بر همین اساس برنامه‌های مهاجرتی استانی به خوبی تدوین شده‌اند که هر کس با توجه به شرایط شخصی خود می‌تواند در این مورد اقدام کند. هنگامی که ساخت اکانت اکسپرس انتری را انجام‌ می‌دهید، حتما علاقه‌مندی خود برای تحصیل در یک استان خاص را اعلام کنید. اگر شما شرایط مورد نظر استان را داشته باشید، یک دعوت‌نامه برای شما ارسال می‌شود که با پیگیری آن می‌توانید به فکر گرفتن ویزای اکسپرس انتری کانادا باشید.

ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر استان کبک هیچ طرح مهاجرت استانی برگزار نمی‌کند و این روند از سمت دولت متوقف شده است.  البته این طرح در سایر استان‌های کانادا با قدرت هر چه تمام ادامه پیدا می‌کند که در صورت داشتن شرایط مساعد می‌توانید در این طرح‌های عالی هم شرکت کنید. برای پذیرفته شدن در این طرح‌ها نیز باید برای سرمایه گذاری در کانادا مبلغ مشخصی را در نظر بگیرید. همچنین داشتن مدرک زبان نیز در تمامی این طرح‌ها وجود دارد که باید آن را تهیه کرد.

طرح نیروی متخصص فنی فدرال یا اسکیل ترید FSTP

 با توجه به رشد روزافزون اقتصاد کانادا، میزان درخواست‌ها برای استخدام نیروهای متخصص و فنی بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.  از همین رو در چنین شرایطی استفاده از توان مهاجران بسیار مفید خواهد بود. در نتیجه طرح اسکیل ترید به‌طور ویژه از سمت دولت کانادا اجرایی می‌شود که شامل بخش‌های مختلفی خواهد بود. ذکر این نکته لازم  است که در این طرح مشاغل سطح  B پذیرفته  خواهند شد. برای این که کسی بتواند از این طریق ویزای اکسپرس انتری کانادا را دریافت کند، باید دارای شرایط زیر باشد.

  • سابقه دو ساله در مشاغل B در طول ۵ سال اخیر
  • اثبات تمکن مالی در صورت نبود اجازه کار
  • نمره CLB4‌ و CLB5‌ در انگلیسی و فرانسه

چنانچه شخصی بتواند تمامی شرایط گفته شده را به درستی احراز کند، مسلما قادر به دریافت ویزای خود خواهد بود. البته پروسه رسیدگی به پرونده و تکمیل مدارک نیز باید با دقت هر چه تمام پیش برود تا بهترین نتیجه ممکن از آن به دست بیاید. همانطور که می‌بینید میزان سخت‌گیری‌ها درباره توانایی زبان در این روش خیلی زیاد نیست که این مورد دست شما برای خرید دوباره باز خواهد کرد.

اکسپرس انتری کانادا

مزایا و معایب ویزای اکسپرس انتری کانادا

ویزای اکسپرس انتری کانادا مزایا و معایبی دارد، اما مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است. کشور کانادا برای برنامه اکسپرس انتری از نیوزلند و استرالیا الهام گرفت و آن را در سال 2015 راه اندازی کرد تا نحوه پردازش درخواست‌های کارگران ماهر را بهبود بخشد و تجربه بهتری را برای متقاضیان مهاجرت فراهم کند.

قبل از اکسپرس انتری، کانادا یک سیستم برنامه کاربردی با اولین خدمات را اجرا می‌کرد. مشکل مدل قدیمی ‌این بود که تعداد درخواست‌های ارسالی بسیار بیشتر از محل‌های مهاجرت کارگران ماهر در هر سال بود. در نتیجه، داوطلبان موفق اغلب باید چندین سال منتظر می‌ماندند تا IRCC به آنها ویزای اقامت دائم ارائه دهد.

IRCC اکسپرس انتری را معرفی کرد تا بتواند ویزای کانادا را برای داوطلبان موفق به مراتب سریعتر صادر کند. اکنون این کشور می‌تواند در مدت 6 ماه برای متقاضیان موفق ویزا صادر کند، در حالی که در سیستم قبلی 6 سال بود.

علاوه بر سریعتر بودن، اکسپرس انتری برای متقاضیان مهاجر مفید است، زیرا سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، بر اساس بسیاری از تحقیقات دولت کانادا پایه گذاری شده است و قادر به تعیین ویژگی‌های مهاجران برای موفقیت در کانادا و یافتن مشاغل مناسب آنها است. مهاجرانی که جوان و میانسال هستند، دارای تحصیلات بالا، تجربه کاری حرفه ای و مهارت‌های انگلیسی یا فرانسوی بالایی هستند، در بازار کار کانادا بسیار موفق می‌شوند. تحقیقات IRCC از سال 2015 نشان می‌دهد که مهاجران اکسپرس انتری در بازار کار در سطح بسیار بالایی عمل می‌کنند. مهاجران اکسپرس انتری می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که در موقعیتی قوی قرار خواهند گرفت تا در نهایت به یک شغل حرفه ای در کانادا برسند.

یکی از معایب ویزای اکسپرس انتری این است که به متقاضیان این اطمینان را نمی‌دهد که با درخواست برای این برنامه، صد در صد اقامت دائم دریافت خواهند کرد. در سیستم قبلی، زمانی که داوطلبان معیارهای واجد شرایط بودن و پذیرش را برآورده می کردند، ویزای اقامت دائم دریافت می کردند. اما تحت ویزای اکسپرس انتری کانادا، تنها داوطلبانی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، فرصت دریافت ویزای اقامت دائم را دارند.

با این حال جنبه مثبت این برنامه این است که قرعه کشی‌های Express Entry به طور منظم رخ می‌دهد و فرصت‌های زیادی را برای دریافت دعوت نامه اقامت دائم به شما می‌دهد. همیشه می‌توانید از طریق راه‌هایی مانند دریافت پیشنهاد شغلی کانادایی، برنامه داوطلبی استانی، تحصیل در کانادا، کسب تجربه کاری حرفه‌ای و بهبود نمره آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه خود، سعی کنید نمره CRS خود را افزایش دهید. علاوه بر اکسپرس انتری، کانادا بیش از 100 مسیر متفاوت برای مهاجرت نیروی کار ماهر ارائه می‌دهد.

چطور با افزایش امتیاز اکسپرس انتری شانسمان را بالاتر ببریم؟

اگر امتیازات کمتری را در اکسپرس انتری کانادا کسب کردید، نیازی نیست نگران و مضطرب شوید، زیرا چندین مسیر برای افزایش امتیاز CRS شما وجود دارد که تعدادی از این موارد عبارتند از:

بالا بردن نمره آیلتس

نشان دادن مهارت در زبان یکی از مراحل اصلی در روند مهاجرت شما به کانادا است. ارائه گزارش نمرات آیلتس یا آزمون‌های زبان تایید شده مشابه، برای همه جریان‌های مهاجرت اقتصادی کانادا حیاتی است. بنابراین، اگر نمرات شما در اولین تلاش کم باشد، می‌توانید یک بار دیگر در آزمون شرکت کنید و از کمک حرفه ای برخوردار شوید و مطمئناً باعث تقویت مستقیم امتیازات CRS شما خواهد شد.

شرکت در آزمون زبان فرانسه (TEF)

اگر می‌توانید روی یک آزمون زبان فرانسوی کار کنید، زیرا می‌تواند رتبه CRS شما را به میزان 72 درصد در استخر اکسپرس انتری بهبود بخشد.

ارتقا تحصیلات خود

اگر مدرک کارشناسی دارید و امتیازات کمی را در استخر اکسپرس انتری کسب کرده اید، می‌توانید ادامه تحصیل دهید و مدرک خود را به کارشناسی ارشد ارتقا دهید. مدرک کارشناسی ارشد در مقایسه با مدرک کارشناسی، 40 امتیاز اضافی در استخر اکسپرس انتری به خود اختصاص می‌دهد. همچنین مدرک دکتری می‌تواند 15 امتیاز بیشتر از مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد.

مهارت‌های همسر

داوطلبان اکسپرس انتری که مجرد نیستند باید اطلاعات همسر یا شریک زندگی خود را در حین ایجاد نمایه خود درج کنند. متقاضیان مجرد واجد شرایط دریافت حداکثر 1200 امتیاز تحت CRS هستند و متقاضیانی که متاهل هستند واجد شرایط کسب حداکثر 40 امتیاز اضافی برای مهارت‌های همسر نیز هستند. بنابراین توصیه می‌شود که همسر خود را به عنوان متقاضی اصلی انتخاب کنید و در صورتی که مدارک همسرتان قوی تر از شما باشد، امتیاز بیشتری را دریافت کنید.

سطح تحصیلات

همسر شما می‌تواند حداکثر 10 امتیاز برای تحصیلات خود دریافت کند. برای اثبات ارزش تحصیل خود در کانادا، باید ارزیابی اعتبار تحصیلات خود را از خدمات آموزش جهانی دریافت کنید. تحصیلات مربوط به مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر در کانادا حداکثر امتیاز را به همسر شما خواهد داد.

پیشنهاد کار

ارزیابی تأثیر بازار کار LMIA، می‌تواند امتیازات CRS شما را از 50 تا 200 امتیاز در برنامه اکسپرس انتری افزایش دهد. این امتیازها به سطح مهارت شما در شغل مورد نظر بستگی دارد. بنابراین دریافت یک پیشنهاد شغلی از کانادا می‌تواند بخش بسیار مهمی برای به دست آوردن اقامت دائم در کانادا باشد.

هزینه ویزای اکسپرس انتری کانادا

بدون شک یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در دریافت ویزای اکسپرس انتری کانادا به آن توجه کرد، میزان هزینه‌های مربوط به آن خواهد بود. حقیقت این است که باید هر کس قبل از شروع فرایند اخذ ویزا از هزینه‌های آن باخبر باشد و شرایط لازم را برای آن فراهم سازند. در حال حاضر هزینه‌های مربوط به ویزا شامل موارد متعددی است که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند.

متقاضیان برای شرکت در برنامه اکسپرس انتری کانادا، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند که عبارتند از:

  • هزینه آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه
  • هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی
  • هزینه ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسوی در صورت لزوم
  • هزینه استخدام یک متخصص مهاجرت
  • هزینه‌های دولت کانادا برای رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم
  • هزینه معاینات پزشکی
  • هزینه بررسی سوابق کیفری
  • هزینه ارسال اطلاعات بیومتریک

در ادامه هزینه‌های این ویزا را به شکل تفکیک شده بررسی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

هزینه تمکن مالی برای اکسپرس انتری

چنانچه شما می‌خواهید از طرح‌های اسکیل ترید و اسکیل ورکر برای گرفتن ویزا استفاده کنید، حتما باید در قدم اول تمکن مالی خود را اثبات کنید. این معیار بر اساس تعداد اعضای خانواده متغیر است که هر کس با توجه به شرایط خود باید مبلغ مشخصی را برای تمکن مالی در نظر بگیرد. به‌طور مثال کسی که به شکل انفرادی برای درخواست ویزا اقدام می‌کند، باید حتما تمکن مالی ۱۳۲۱۳ دلار کانادا را به اثبات برساند. از طرفی این مبلغ برای خانواده‌های دونفره و زوج‌ها برابر با ۱۶۴۹۹ دلار کانادا خواهد بود که یک معیار بی‌نظیر را نشان می‌دهد. همچنین در خانواده‌های سه نفره نیز این مبلغ برابر با ۲۰۲۲۲ دلار کانادا خواهد بود که باید تهیه آن در اسرع وقت صورت بگیرد. برای خانواده چهار نفره ۲۴۵۵۳ دلار کانادا و خانواده ۵ نفره هم ۲۷۸۴۷ دلار کانادا مدنظر قرار می‌گیرد. همانطور که مشاهده می‌کنید هر چقدر که تعداد اعضای خانواده بیشتر می‌شود، مبلغ تمکن مالی نیز همراه با آن افزایش پیدا می‌کند. بیشترین مبلغ تمکن مالی مربوط به خانواده‌های ۷ نفره خواهد بود که مبلغ ۳۴۹۶۷ دلار کانادا برای آن در نظر گرفته شده است. خوشبختانه با  داشتن شرایط زیر از ارائه تمکن مالی معاف خواهید بود.

  • داشتن ورک پرمیت یا مجوز کار کانادا
  • اقدام از طریق طرح تجربه کار کانادایی
  • داشتن جاب آفر معتبر از کارفرمای کانادایی

هزینه پرونده و دریافت ویزا

برای اینکه شما بتوانید ویزای اکسپرس انتری کانادا را بگیرید، باید برخی از هزینه‌های مهم در این بخش را پرداخت نمایید. ذکر این نکته ضروری است که هزینه‌های مشخص شده برای پرونده‌ها بسیار مهم است و بدون پرداخت آن‌ها مراحل بررسی پرونده انجام نخواهد شد. در حال حاضر هزینه بررسی درخواست ویزا ۸۲۵ دلار کانادا هزینه دارد که باید برای پرداخت آن در اولین فرصت اقدام کنید. همچنین برای گرفتن مجوز اقامت دائم نیز باید ۵۰۰ دلار کانادا هزینه شود که به غیر از مورد بررسی درخواست خواهد بود.

در صورتی که بخواهید درخواست ویزای همسر خود را نیز بررسی کنید، در این حالت باید هزینه ۸۲۵ دلار پرداخت شود که از این نظر تفاوتی با هزینه خود فرد نخواهد داشت. همچنین همین روال برای صدور مجوز اقامت دائم برای همسر نیز وجود دارد که باید هزینه ۵۰۰ دلار کانادا برای این مورد پرداخت شود. ناگفته نماند که به ازای اضافه شدن هر فرزند نیز باید ۲۲۵ دلار کانادا برای بررسی پرونده  پرداخت شود. انگشت‌نگاری نیز برای تمامی کسانی که از این طریق درخواست ویزا می‌دهند ضروری است که هزینه ۸۵ دلار را برای این مورد در نظر می‌گیرند.

مدارک مهم برای اخذ اکسپرس انتری کانادا

اگر تصمیم شما برای گرفتن ویزای اکسپرس انتری کانادا جدی است، حتما سعی کنید که مدارک مهم و اساسی در این زمینه را به سرعت آماده کنید. در حال حاضر مدارک متعددی برای این روش لازم خواهد بود که شما باید در اسرع وقت آن‌ها را تهیه کرده و تحویل اداره مهاجرت دهید. بر همین اساس در ادامه بخشی از این مدارک مهم و اساسی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدرک معتبر زبان
  • رزومه و سابقه کاری
  • گواهینامه‌های مهارتی و شغلی
  • سابقه بیمه
  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • مدرک تمکن مالی در صورت نیاز
  • نامه جاب آفر کانادا
  • دعوت‌نامه رسمی طرح‌های استانی

در لیست بالا مجموعه‌ای از مدارک مهم و اساسی مربوط به ویزای اکسپرس انتری کانادا بیان شده است که هر کدام از آن‌ها دارای اهمیت خاص خود هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مدارکی همچون جاب آفر و تمکن مالی در برخی از روش‌ها اجباری نیستند که شما می‌توانید برای خرید آن به شکل حرفه‌ای اقدام کنید.

اکسپرس اینتری کانادا

چطور امتیاز خود را در طرح اکسپرس انتری بالاتر ببریم؟

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، اکسپرس انتری دارای یک سیستم امتیازدهی است که بعد از بررسی مدارک هر کس امتیازی برای او در نظر می‌گیرد. بسیاری از افراد درباره امتیاز خود نگران هستند و دوست دارند که از طریق راه‌های مختلف امتیاز خود را افزایش دهند. برای انجام این کار می‌توان از روش‌های مثبت زیر بهره برد.

  1. دریافت دعوتنامه طرح استانی
  2. بالا بردن نمره زبان
  3. ایجاد رزومه پربارتر و کامل‌تر در زمینه شغلی خود
  4. نمرات بالای همسر
  5. دریافت مدرک تحصیلی بالاتر
  6. دریافت هر دو مدرک زبان انگلیسی و فرانسهچ

همانطور که می‌بینید با به‌ کار بردن شیوه‌های مختلف این امکان وجود دارد که شما بتوانید امتیاز خود را به بهترین نحو ممکن افزایش دهید. هر چقدر که امتیاز مشا در اکسپرس انتری رشد کند، به همان اندازه نیز شانس بیشتری در دریافت ویزا خواهید داشت. از همین رو همواره سعی کنید که با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی بیشترین امتیاز ممکن را برای خود به دست آورید. ناگفته نماند که اگر بتوانید یک جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی دریافت کنید، بین ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز دیگر هم به دست خواهید آورد که یک فرصت عالی را برای شما رقم می‌زند.

کانادا کشوری با فرصت های کاری متنوعی است و چشم انداز شغلی خوبی دارد.  افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند،  می‌توانند بر اساس مدارک تحصیلی (تحصیل در کانادا) و تجربه کاری که در یک دوره زمانی در خارج از کانادا یا در کانادا به دست آورده اند، برای کار در کانادا در خواست بدهند . برای به دست آوردن جایگاه شغلی مناسب، بهتر است با سابقه کاری دست کم 12 ماهه  اقدام کنید. در کانادا برای افراد مشتاق و دارای مهارت زبان انگلیسی و زمینه تخصصی کاری ، فرصت های رشد و پیشرفت بسیار زیاد است. اگر حرفه یا مشخصات شما در حیطه مشاغل مورد نیاز کانادا قرار می گیرد ، در مواردی حتی بدون داشتن پیشنهاد شغلی ، می توانید به کانادا مهاجرت کنید. برنامه اکسپرس انتری به همین منظور ایجاد شده است.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری ، اجازه ورود سریع و اقامت در کانادا از روش جذب نیروی متخصص کاری  (Skilled Worker)  است که تمامی درخواست ها در آن، تحت یک سیستم آنلاین مدیریت انجام و پیگیری می شود. برخی کشورها قبل از اینکه به شما اجازه کار بدهند، بررسی می کنند که شما یک پیشنهاد شغلی داشته باشید ، اما در خصوص کشور کانادا شرایط کمی فرق می کند .  Express Entry ، سریع تری و مشهورترین مسیر مهاجرت به کاناداست که برای پیشنهاد شغلی امتیاز ویژه ای قائل است، اما قبل از مهاجرت،‌ فرد را در فشار برای یافتن شغل در کانادا نمی گذارد.  اگر تخصص فردی  در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا باشد و او بتواند در سیستم امتیاز دهی حد نصاب امتیاز را کسب کند، در کانادا دعوت به کار می شود و می تواند بلافاصله کار خود شروع کند!   به طور کلی ۳ برنامه مهاجرتی در قالب برنامه های کاری موجود در Express Entry تعریف شده است که عبارتند از:

  1. Federal Skilled Worker Program
  2. Federal Skilled Trades Program
  3. Canadian Experience Class

علاوه بر موارد فوق، ایالت های مختلف کانادا نیز می توانند از طریق Provincial Nominee  Program  (PNP)   نیز اقدام به جذب نیرو کنند.

* فقط در مورد برخیPNP  های خاص ، متقاضی ملزم به داشتن شغل پیش از مهاجرت به کانادا است.

هرکدام از برنامه ها الزامات خاص خود را دارند. متقاضیان در ابتدا باید به سوالاتی پاسخ دهند و بر اساس پاسخ سوالات، برنامه متناسب آنها ارائه می شود. به طور کلی سوالات در ارتباط با:

  • سن
  • ملیت
  • سطح زبان
  • سابقه شغلی
  • سطح تحصیلات
  • تعداد اعضای خانواده و
  • جزئیات مربوط به پیشنهاد شغلی هستند.

شرایط کلی مورد نیاز برای احراز صلاحیت:

  • اثبات این موضوع به افسر اداره مهاجرت که شما پس از اتمام مدت زمان اجازه کار، کشور کانادا را ترک خواهید کرد.
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه های خود و خانواده در مدت زمان اقامت در کشور کانادا.
  • رعایت قوانین کشور کانادا و نداشتن سابقه کیفری.
  • اثبات این که خطری برای امنیت کشور کانادا نخواهید داشت.
  • تایید اینکه قصد کار کردن با کارفرمایان فاقد صلاحیت را ندارید.
  • تایید اینکه قصد کار کردن با کارفرمایانی که در موارد غیر اخلاقی فعالیت دارند، نداشته باشید.
  • برخورداری از سلامت جسمی و روحی مناسب.

هزینه زندگی در کانادا

Canadian Language Benchmark (CLB)

CLB ،‌ سیستم استانداردی به منظور اندازه گیری سطح توانایی زبان انگلیسی متقاضیان دریافت اجازه کار در کشور کانادا و یا متقاضیان دریافت حق تابعیت این کشور است. برای بررسی سطح زبان فرانسه متقاضیان جویای کار در مناطق فرانسوی از Niveaux de Competence Linguistique Canadiens   استفاده می شود.

جدول معادل نمره زبان آیلتس جنرال بر اساس CLB
SpeakingListeningWritingReadingCLB Level
۷٫۵۸٫۵۷٫۵۸۱۰
۷۸۷۷۹
۶٫۵۷٫۵۶٫۵۶٫۵۸
۶۶۶۶۷
۵٫۵۵٫۵۵٫۵۵۶
۵۵۵۴۵
۴۴٫۵۴۳٫۵۴
جدول معادل نمره زبان فرانسه (TEF Canada)
SpeakingListeningWritingReadingCLB Level
۳۹۳-۴۱۵۳۱۶-۳۳۳۳۹۳-۴۱۵۲۶۳-۲۷۷۱۰
۳۷۱-۳۹۲۲۹۸-۳۱۵۳۷۱-۳۹۲۲۴۸-۲۶۲۹
۳۴۹-۳۷۰۲۸۰-۲۹۷۳۴۹-۳۷۰۲۳۳-۲۴۷۸
۳۱۰-۳۴۸۲۴۹-۲۷۹۳۱۰-۳۴۸۲۰۷-۲۳۲۷
۲۷۱-۳۰۹۲۱۷-۲۴۸۲۷۱-۳۰۹۱۸۱-۲۰۶۶
۲۲۶-۲۷۰۱۸۱-۲۱۶۲۲۶-۲۷۰۱۵۱-۱۸۰۵
۱۸۱-۲۲۵۱۴۵-۱۸۰۱۸۱-۲۲۵۱۲۱-۱۵۰۴
جدول معادل نمره زبان فرانسه (TCF Canada)
SpeakingListeningWritingReadingCLB Level
۱۶-۲۰۵۴۹-۶۹۹۱۶-۲۰۵۴۹-۶۹۹۱۰ and above
۱۴-۱۵۵۲۳-۵۴۸۱۴-۱۵۵۲۴-۵۴۸۹
۱۲-۱۳۵۰۳-۵۲۲۱۲-۱۳۴۹۹-۵۲۳۸
۱۰-۱۱۴۵۸-۵۰۲۱۰-۱۱۴۵۳-۴۹۸۷
۷-۹۳۹۸-۴۵۷۷-۹۴۰۶-۴۵۲۶
۶۳۶۹-۳۹۷۶۳۷۵-۴۰۵۵
۴-۵۳۳۱-۳۶۸۴-۵۳۴۲-۳۷۴۴

National Occupation Classification Code (NOC)

لیست تقاضاهای شغلی کشور کانادا طبق فهرست NOC یا طبقه بندی ملی مشاغل توسط مقامات مهاجرت کانادایی دسته معرفی شده است. عمده مشاغل   NOC نوع O ، A  و B هستند. از این میان، دسته O برای پروفایل های شغلی مدیریتی است که در حال حاضر بیشترین تقاضا را در کانادا دارند. این دسته به طور کلی نیاز به داشتن مدرک تحصیلی در رشته  مدیریت (عمدتا بازرگانی) و مشابه آن را دارد علاوه بر اینکه نیازمند حداقل یک سال سابقه کار مدیریتی است. مشاغل دیگر NOC   که در کشور کانادا مورد تقاضا هستند  گاها در سطوح مختلف استانی ارائه می شوند. گروه های اصلی شغلی برای مقاصد مهاجرتی به کانادا در زیر به فهرست وار آمده اند:

  • مهارت نوع صفر: مشاغل مدیریتی.
  • مهارت نوع A: مشاغل حرفه ای که با مدارک دانشگاهی همراه است.
  • مهارت نوع B: مشاغل فنی
  • مهارت نوع C: مشاغل متوسط
  • مهارت نوع D: مشاغل کارگری
اکسپرس اینتری کانادا

مدارک مورد نیاز برای اقدام جهت مهاجرت کاری کانادا 

شما می بایست کلیه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری را آماده کنید. مدارکی نظیر مدرک زبان که بیانگر صلاحیت شما برای برنامه Express Entry است. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان
  • پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی که می بایست شامل موارد زیر باشد:
  • تاریخ شروع به کار
  • نام و آدرس کارفرما
  • کد NOC
  • شماره Labour Market Impact Assessment (LMIA)
  • حقوق و مزایای شما
  • وظایف شما
  • شرایط کار، به عنوان مثال ساعات کاری (حداقل ۳۰ ساعت کار در هفته به صورت کار تمام وقت در نظر گرفته می شود(
  • کار باید به صورت پیوسته باشد
  • ترجمه رسمی دانشنامه و ریز نمرات مقاطع تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی

تمکن مالی مورد نیاز براساس تعداد اعضای خانواده متقاضی متفاوت است. در جدول زیر، تمکن مالی بر اساس تعداد اعضای خانواده ارائه شده است. تمکن مالی می بایست هم در زمان ارسال درخواست و هم در زمان دریافت اقامت کشور کانادا، در دسترس متقاضی باشد.

هزینه خرید ملک در کانادا
تعداد اعضای خانوادهمقدار تمکن مالی مورد نیاز (دلار کانادا(
۱۱۲ هزار و ۶۶۹
۲۱۵ هزار و ۷۷۲
۳۱۹ هزار و ۳۹۰
۴۲۳ هزار و ۵۴۲
۵۲۶ هزار و ۷۰۱
۶۳۰ هزار و ۱۱۴
۷۳۳ هزار و ۵۲۸
به ازای هر نفر اضافه۳ هزار و ۴۱۴

ارسال اطلاعات از طریق پروفایل شخصی

پروفایل شخصی شما در Express Entry محلی است که توسط آن، شما می توانید اطلاعات خود را ارسال نمائید. در صورت احراز صلاحیت، اطلاعات شما در دایرکتوری کاندیداهای شغلی ثبت می گردد. اطلاعات شما به همراه سوابق کاری و تحصیلی، توسط سیستم نمره دهی Express Entry، رتبه بندی می شود.

اکسپرس اینتری کانادا

دریافت دعوت نامه و اپلای برای دریافت اقامت دائم

  • در صورتی که در سیستم امتیاز بندی Express Entry بین کاندیداهای با بالاترین امتیازها قرار بگیرید، اداره مهاجرت برای شما ویزا صادر می کند که برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا اقدام نمائید. سقف امتیاز بررسی های  اولیه 100 و سقف امتیاز صلاحیت های ثانویه مجموعه 1200 امتیاز است. این امتیازات می تواند به همسر متقاضی هم تعلق بگیرد.
  • 500 امتیاز شامل صلاحیت های فردی مثل تحصیلات،‌ سن، تجربه کاری و آشنایی با زبان انگلیسی یا فرانسه است.
  • 600 امتیاز شامل داشتن دعوت نامه شغلی یا انتخاب شدن از طرف یک استان کانادا برای مهاجرت است.
  • 100 امتیاز برای قابل استفاده بودن توانمندی های فرد در کانادا است.

مدت زمان رسیدگی به درخواست ها

مدت زمان رسیدگی به درخواست برای انواع مختلف مهاجرت شغلی متفاوت است، اما به طور کلی در طی مدت زمان ۶ ماه به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع مختلف مهاجرت کاری به کشور کانادا، می توانید با کارشناسان موسسه صبا ویزا در ارتباط باشید.

شرایط کلی مورد نیاز برای روش های مختلف مهاجرت کاری
معیارCanadian Experience ClassFederal Skilled Worker ProgramFederal Skilled Trades Program
سطح زبانCLB 7   در صورتی که سطح NOC صفر یا A استCLB 7CLB 5  برای مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ
CLB 5 در صورتی که سطح NOC ،  B است CLB 4 برای مهارت های رایتینگ و ریدینگ
  
سابقه و نوع کارسابقه کاری کانادایی

 

NOC سطح

سابقه کاری کانادایی یا خارجی NOC سطحسابقه کاری حرفه ای کانادایی

 

یا خارجی NOC سطح

۰۰B
AA 
BB 
میزان سابقه کار1 سال در کانادا در طی ۳ سال گذشته (به صورت تمام وقت یا پاره وقت)1 سال پیویسته در طی ۱۰ سال گذشته (به صورت تمام وقت یا پاره وقت)2 سال در طی ۵ سال گذشته (به صورت تمام وقت یا پاره وقت)
پیشنهاد شغلینیاز نیستنیاز نیستپیشنهاد شغلی معتبر برای پوزیشن شغلی تمام وقت نیاز است.
تحصیلاتنیاز نیستSecondary education requiredنیاز نیست
You can get more selection criteria (FSW) points for your post-secondary education

آیا برای اکسپرس انتری نیاز به استخدام وکیل دارم؟

استخدام وکیل برای انجام فرآیند اکسپرس انتری الزامی نیست، اما انجام این کار می‌تواند برای شما مفید باشد. یک وکیل مهاجرت کانادایی با تجربه، حرفه ای و قابل اعتماد می‌تواند شانس موفقیت شما را در اکسپرس انتری با هزینه قانونی کم به حداکثر برساند.

آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌هایی را در مورد نحوه کسب حداکثر امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) ارائه دهند و شما را در فرآیند اکسپرس انتری، از ارسال نمایه‌تان تا آماده‌سازی درخواست اقامت دائم پس از دریافت دعوت‌نامه اقامت دائم، راهنمایی کنند. علاوه بر این، وظیفه یک وکیل این است که اطمینان حاصل کند که شما مرتکب اشتباه نمی‌شوید یا درخواست مهاجرت به کانادا را نادرست معرفی نمی‌کنید.

آیا مهاجران اکسپرس انتری شغل خوبی در کانادا پیدا می‌کنند؟

با توجه به تحقیقات انجام شده، مهاجران اکسپرس انتری در بازار کار کانادا بسیار موفق هستند زیرا انتظارات کارفرمایان کانادایی را برآورده می کنند. همچنین مهاجران اکسپرس انتری حقوق بیشتری نسبت به میانگین کارگران کانادایی دریافت می‌کنند و نرخ اشتغال بالا و نرخ بیکاری پایینی دارند. به علاوه انتظار می‌رود که مهاجران اکسپرس انتری آینده خوبی در بازار کار کانادا داشته باشند زیرا مهارت‌های آنها به دلیل بازنشسته شدن نیروی کار در آنجا همچنان مورد تقاضای کارفرمایان کانادایی خواهد بود.

هر ساله، کانادا از طریق اکسپرس انتری از بیش از 100 کشور مختلف پذیرای مهاجران است. از آنجایی که در سال 1967 به اولین کشور در جهان تبدیل شد که سیستم امتیازدهی را برای کارگران ماهر راه‌اندازی کرد، داوطلبان کارگران ماهر را بر اساس کشور مبدا بررسی نمی‌کند. در عوض، کانادا فقط داوطلبان را بر اساس توانایی آنها برای ادغام در بازار کار کانادا ارزیابی می‌کند. برای انجام این کار، سیستم جامع رتبه بندی (CRS)، کارگران ماهر را بر اساس سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، تجربه کاری و سایر عوامل سرمایه انسانی ارزیابی می‌کند. از آنجایی که افراد با استعداد زیادی در سراسر جهان وجود دارند و کانادا دارای اقتصاد متنوعی است، هر ساله پذیرای افرادی از کشورهای مختلف، مجموعه مهارت‌ها و زمینه‌های شغلی مختلف است. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) گزارشی سالانه درباره مهاجران اکسپرس انتری تهیه می‌کند که اطلاعات بیشتری در مورد سوابق افرادی که استعدادهای خود را به کانادا آورده اند، ارائه می‌دهد.

آیا خانواده من می‌توانند تحت ویزای اکسپرس انتری کانادا با من بیایند؟

شما می‌توانید تحت ویزای اکسپرس انتری کانادا، همسر، شوهر یا شریک قانونی خود را با خود ببرید. علاوه بر این، می‌توانید فرزندان تحت تکفل خود، فرزندان تحت تکفل همسر یا شریک زندگی خود و نوه‌هایتان را نیز با خود ببرید و اگر تحت برنامه اکسپرس انتری موفق باشید، اعضای خانواده همراه شما نیز اقامت دائم دریافت خواهند کرد.

فرزندان تحت تکفل به شرح زیر تعریف می‌شوند:

  • زیر 22 سال سن داشته باشد و همسر یا شریک زندگی نداشته نباشد
  • داشتن 22 سال یا بیشتر: به حمایت مالی والدین خود متکی باشند و به دلیل شرایط جسمی یا روانی نتوانند از نظر مالی خود را تامین کنند.

واجد شرایط بودن برای ویزای اکسپرس انتری کانادا و امتیاز CRS

برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس انتری، متقاضیان باید شرایط حداقل یکی از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال را رعایت کنند:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال: FSWP مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است و حداقل الزامات آن شامل حداقل یک سال تجربه کار مستمر و تمام وقت یا معادل با دریافت حقوق در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر است. مهارت زبان در انگلیسی یا فرانسوی برای داوطلبانی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند، یک مدرک تحصیلی و یک گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) لازم است. همچنین علاوه بر رعایت حداقل شرایط کاری، توانایی زبان و تحصیلات FSWP، داوطلبان باید حداقل 67 امتیاز را نیز در جدول امتیازات آن کسب کنند.
  • برنامه تجربه کانادا: برنامه تجربه کانادایی به دانشجویان بین المللی و کارگران خارجی که تجربه کانادایی دارند، فرصت دریافت اقامت دائم را ارائه می‌دهد. داوطلبان باید حداقل یک سال تجربه کار ماهر، حرفه ای یا فنی در کانادا را در مدت 3 سال از تاریخ درخواست کسب کرده باشند و همچنین معیارهای مهارت زبان را داشته باشند.
  • برنامه تجارت ماهر فدرال: FSTP برای کاندیداهایی که می‌خواهند بر اساس واجد شرایط بودن برای یک تجارت ماهر، مقیم دائم شوند، در دسترس است. معیارهای واجد شرایط بودن شامل داشتن حداقل 2 سال سابقه کار تمام وقت در یک حرفه ماهر در دوره 5 ساله ارسال درخواست، برآورده کردن نیازهای شغلی حرفه ماهر، داشتن یک پیشنهاد شغلی تمام وقت در کانادا برای مدت حداقل 1 سال یا داشتن گواهی صلاحیت در حرفه مهارتی که توسط یک مقام رسمی کانادا ارائه شده است و معیارهای مهارت زبان را رعایت کنند.

سوالات متداول

آیا به پیشنهاد شغلی کانادا تحت اکسپرس انتری نیاز دارم؟

خیر، برای موفقیت در اکسپرس انتری نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. دریافت پیشنهاد شغلی تضمین کننده موفقیت شما نیست، اما به افزایش امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) شما کمک می‌کند. در صورت دریافت پیشنهاد کاری که واجد شرایط اکسپرس انتری است، می‌توانید 50 یا 200 امتیاز CRS اضافی دریافت کنید.

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای برنامه اکسپرس انتری چقدر است؟

برای واجد شرایط بودن برای برنامه اکسپرس انتری، یک الزام اجباری برای داوطلب اثبات مهارت زبان خود به زبان انگلیسی است. شما باید در هر چهار توانایی Listening، Reading، Writing و Speaking در آیلتس حداقل نمره 6 را در هر باند کسب کنید.

مدارک مورد نیاز برای ITA چیست؟

·       گواهی ترخیص پلیس
·       گواهی پزشکی
·       مدارک سفر، شناسنامه، سند ازدواج و غیره.
·       اثبات وجوه

پس از گرفتن ITA برای ویزای PR چه باید کرد؟

پس از دریافت ITA، باید فرم‌های درخواست را پر کنید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. سپس IRCC درخواست شما را برای ویزای روابط عمومی کانادا ارزیابی می‌کند و پس از ارزیابی موفقیت آمیز، تاییدیه اقامت دائم (COPR) خود را دریافت می‌کنید.

آیا آیلتس برای همسران تحت برنامه اکسپرس انتری اجباری است؟

برای ویزای روابط عمومی کانادا نیازی به ارائه نمره آیلتس توسط همسر درخواست کننده نیست. با این حال، در صورت ارائه، امتیاز CRS اضافی برای متقاضی اصلی به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

ویزای اکسپرس انتری کانادا یک سیستم کارآمد و شفاف است که به کارگران ماهر اجازه می‌دهد برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. این برنامه از طریق سیستم رتبه‌بندی CRS و فرآیند کاربردی ساده، مسیری منصفانه و در دسترس برای مهاجرت اقتصادی ارائه می‌کند. با درک معیارهای واجد شرایط بودن، فرآیند درخواست و مزایای بالقوه، مهاجران مشتاق می‌توانند شانس موفقیت خود را در اخذ اقامت دائم از طریق این برنامه محبوب به حداکثر برسانند. اگر قصد شرکت در این برنامه را دارید می‌توانید برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر به موسسه مهاجرتی صباویزا مراجعه نمایید.

اخذ ویزای اکسپری انتری کانادا یک روش عالی برای مهاجرت کردن به کانادا است که بسیاری از ایرانیان نیز از همین شیوه  استفاده می‌کنند. از آنجایی که فرایند گرفتن ویزا با مراحل پیچیده‌ای روبرو است، بهتر است که انجام آن را به یک مجموعه حرفه‌ای بسپارید. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با سال‌ها تجربه درخشان، امکان دریافت ویزا به این طریق را برای شما فراهم آورده است. در نتیجه برای پیشبرد سریع کارهای خود حتما با این موسسه تماس بگیرید تا تمامی راهنمایی‌های لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 4 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید