لوگو صبا ویزا
بیمه و خدمات درمانی

بیمه درمانی در کشور انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه بیمه درمانی در کشور انگلستان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

همانطور که مستحضر هستید بیمه ی درمانی یکی از مسائل مهم و قابل ملاحظه برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشور های دیگر را دارند. در این مقاله به صورت اجمالی به بیمه و خدمات درمانی در کشور انگلستان می پردازیم. امیدواریم که با مطالعه ی این مقاله پاسخ سوالات خود را در این زمینه کسب نمایید.

کشور انگلستان در سواحل شمال غربی اروپا واقع شده است و حدود 53 میلیون نفر جمعیت دارد. انگلستان یکی از کشور های بسیار پیشرفته در زمینه تولید و صنعت می باشد. این کشور رتبه پنجم را در زمینه تولید ناخالص به خود اختصاص داده است. نظام ملی سلامت و خدمات پزشکی در کشور انگلستان تحت عنوان سازمان ملی تامین بهداشت و درمان NHS در سال 1948 و پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد. NHS یکی از بزرگ ترین سیستم های درمانی یکپارچه در سراسر جهان می باشد. این بیمه به صورت یک قرارداد اجتماعی بین مردم و دولت می باشد و حدود 90 درصد از افراد این کشور تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند. سالیانه حدود 100 میلیارد پوند به نظام ملی سلامت تخصیص داده می شود و این بودجه مستقیما از مالیات تامین می شود. لازم به ذکر است که این مبلغ در سال 2017 به 198 میلیارد پوند افزایش یافت. امید به زندگی در این کشور حدود 81 سال می باشد و سیستم سلامت همگانی این کشور به دنبال راهی است که به افزایش نرخ امید به زندگی در این کشور می انجامد. تمرکز اصلی نظام سلامت همگانی بر پیشگیری بیماری ها می باشد به این سبب که اقدامات درمانی در مقایسه با اقدامات پیشگیری از بیماری 10 برابر بیشتر هزینه خواهد داشت. لازم به ذکر است که این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های خدمات پزشکی و درمانی در جهان می باشد و مراکز درمانی آن مجهز به مدرن ترین تجهیزات پزشکی می باشند.

اشتراک در یک بیمه ی درمانی یکی از کار هایی است که متقاضیان در هنگام ورود به این کشور باید مد نظر قرار دهند. از یک سو هزینه های پزشکی و درمانی در این کشور بسیار بالا می باشد و از سوی دیگر اقامت بدون داشتن بیمه ی درمانی امکان پذیر نمی باشد. بنابراین دانشجویان باید توسط یکی از بیمه گذاران خود را به مدت یک سال بیمه نمایند و مجوز اقامت خود را دریافت نمایند. تمام دانشجویانی که از کشور های خارج اتحادیه ی اروپا به قصد تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند و مدت اقامت آن ها بیشتر از 90 روز است باید در طول مدت اقامت خود تحت پوشش بیمه ی درمانی در این کشور قرار گیرند. گزینه های بسیاری برای دریافت بیمه وجود دارد و هریک دارای مزایا و معایبی می باشد. دانشجو با توجه به شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب می کند.

بیمه درمانی در کشور انگلستان

فهرست عناوین

خدمات درمانی و پزشکی در کشور انگلستان به مانند کشور های اروپایی دو بخش تقسیم می شود:

  • بیمه خدمات درمانی دولتی و اجباری
  • بیمه خدمات درمانی خصوصی

بیمه خدمات درمانی دولتی و اجباری

تمامی افرادی که در کشور انگلستان زندگی می کنند و تبعه این کشور می باشند به صورت گسترده ای تحت مراقبت درمانی قرار می گیرند. برای بیمارانی که تحت پوشش بیمه NHS توسط پزشکان عمومی، دندان پزشکان و غیره معاینه می شوند، هزینه ثابتی معادل 7/20 یورو برای هر معاینه باید پرداخت شود. لازم به ذکر است که حدود 89 درصد افراد از این پرداخت معاف هستند. اگرچه خدمات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد برای شهروندان رایگان است، اما استفاده از خدمات بیمارستان های خصوصی مستلزم پرداخت هزینه مجزا می باشد.

موارد زیر تحت پوشش بیمه دولتی قرار می گیرد:

  • خدمات اورژانسی
  • بستری در بیمارستان نزدیک به محل سکونت
  • درمان اولیه ی دندان پزشکی
  • درمان توسط پزشکان ثبت شده توسط شرکت بیمه
  • بخشی از هزینه های دارویی
  • خدمات پیشگیری
  • مراقبت های بهداشت روانی، آموزش و توان بخشی به معلولین

اگرچه بیشتر خدمات به صورت رایگان می باشد، اما افراد به منظور استفاده از برخی خدمات نظیر خدمات دندان پزشکی و تجویز دارو ملزم به پرداخت مبلغی می باشند. کودکان، بیکاران و افراد بالای 60 سال از پرداخت هزینه دارو معاف هستند. لازم به ذکر است که این افراد برای استفاده از خدمات دندان پزشکی مستلزم پرداخت هزینه کمتری می باشند:

  • افرادی که درآمد پایینی دارند و یا تحت سرپرستی فردی می باشند که درآمدی پایینی دارد.
  • افرادی که سن آن ها بیش از 60 سال است.
  • زنان باردار و یا زنانی که نوزادی بین یک تا 12 ماه دارند.
  • افرادی که تحت خدمات درمانی دندان پزشکی در بیمارستان قرار گرفته اند.

بیمه خدمات درمانی خصوصی

در طی چند دهه اخیر، بیمه خدمات درمانی در بخش خصوصی در این کشور  پیشرفت چشمگیری داشته است. شرکت بیمه دولتی تمام خدمات پزشکی را شامل نمی شود و از این رو افرادی که توانایی مالی دارند تمایل دارند از بیمارستان های خصوصی و خدمات بهتری استفاده نمایند می توانند تحت پوشش بیمه خصوصی قرار گیرند. افراد متمول در کشور انگلستان (حدود 10.5 درصد از جمعیت این کشور) تحت پوشش بیمه ی خصوصی قرار گرفته اند به این سبب که بیمه ی خصوصی امکانات و تسهیلات بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد. برای مثال افرادی که تحت پوشش بیمه ی خصوصی قرار می گیرند می توانند به طور آزادانه بیمارستان، پزشک و متخصصین خود را انتخاب نمایند. از دیگر مزایای بیمه ی خصوصی استفاده سریع و راحت از خدمات و امکانات بدون قرار گرفتن در لیست طولانی مراجعین می باشد. لازم به ذکر است که هزینه بیمه های خصوصی در انگلستان به طور میانگین سالیانه حدود 1500 پوند می باشد.

برخی از شرکت های بیمه خصوصی در کشور انگلستان عبارتند از:

Allianz Care

Bupa Global

Cigna Global

خدمات بیمه به صورت فردی و خانوادگی می باشد. لازم به ذکر است که حق بیمه به سن، شیوه زندگی، پیش زمینه پزشکی و انتخاب نوع پوشش شما بستگی دارد.

بیمه دانشجویی در کشور انگلستان

دانشجویان بین المللی که مدت زمان اقامت آن ها کمتر از 6 ماه است نمی توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی این کشور استفاده نمایند و ملزم به دریافت بیمه خصوصی می باشند. دریافت بیمه برای دانشجویان بین المللی به دو صورت امکان پذیر می باشد:

بیمه دولتی: دانشجویانی بین المللی که مدت زمان اقامت آن ها بیشتر از 6 ماه است می توانند از خدمات درمانی کشور انگلستان NHS استفاده نمایند. لازم به ذکر است که آن ها ماهیانه ملزم به پرداخت مبلغ 300 یورو می باشند.

بیمه خصوصی: دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه شرکت بیمه خصوصی را دارند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند و از تسهیلات و امکانات آن بهره مند شوند.

خدمات درمانی زیر برای همه دانشجویان بین المللی به صورت رایگان قابل استفاده می باشد:

  • خدمات درمانی اورژانسی
  • خدمات تنطیم خانواده
  • تشخیص و درمان بیماری های مسری

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا به قصد تحصیل وارد این کشور می شوند می توانند با استفاده از کارت سلامت اروپایی EHIC از خدمات درمانی و پزشکی این کشور به صورت رایگان بهره مند شوند.

متقاضیان برای ثبت نام در شرکت بیمه می توانند به صورت حضوری به یکی از نمایندگی ها مراجعه نمایند. گفتنی است که امکان ثبت نام به صورت آنلاین نیز وجود دارد. متقاضی باید فرم درخواست بیمه را تکمیل نماید. سپس کارتی برای متقاضی صادر و پس از چند هفته به آدرس محل زندگی او ارسال می شود. پاسپورت، یک قطعه عکس، گواهی ثبت نام، آدرس محل زندگی، قبض خدمات شهری (برق، آب، گاز، تلفن)، گواهی کار و نامه ی دریافت حقوق از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بیمه می باشد. لازم به ذکر است که به همراه داشتن کارت بیمه در هنگام مراجعه به مراکز درمانی و استفاده از خدمات درمانی و پزشکی الزامی است.

پزشکان عمومی و پزشکان متخصص در کشور انگلستان

پزشکان عمومی اولین گزینه برای ارتباط با فرد بیمار می باشند. آن ها افراد را معاینه می کنند و دارو تجویز می کنند و یا در صورت لزوم بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می دهند. لازم به ذکر است که به هنگام مراجعه به متخصص، به همراه داشتن نامه ای از طرف پزشک عمومی الزامی است.  پزشکان عمومی در تمام طول هفته (دوشنبه تا جمعه) باز هستند و بیمار برای دریافت وقت ویزیت باید با پزشک مورد نظر تماس بگیرد. البته سیستم نوبت دهی به صورت آنلاین نیز وجود دارد. معمولا مدت زمان ویزت کوتاه است و بین 8 تا 10 دقیقه می باشد. لازم به ذکر است که در صورت وقوع حوادث اورژانسی افراد می توانند خارج از ساعت کاری با پزشک مورد نظر خود در تماس باشند و یا با شماره 111 تماس بگیرند.

خدمات اورژانسی

خدمات اورژانسی در کشور انگلستان رایگان است. در صورت بروز حوادث و احتیاج به آمبولانس، فرد در هر ساعت از شبانه روز  می تواند با شماره 112 و 999 تماس بگیرد. دپارتمان اورژانس و تصادفات به صورت شبانه روزی باز است. بیمار پس از پذیرش در بیمارستان NHS در یکی از بخش های این بیمارستان بستری می شود. لازم به ذکر است که بخش های مختلفی از بخش زایمان تا بخش ارتوپدی در این بیمارستان ها وجود دارد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید