لوگو صبا ویزا
تحصیل داروسازی در انگلستان

تحصیل داروسازی در انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل داروسازی در انگلستان و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های انگلستان به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

از آنجایی که انگلستان یک کشور پیشرو در تحقیقات، نوآوری و توسعه داروها، بهینه‌سازی بهداشتی و استفاده از داروها در جهان است، بسیاری به تحصیل داروسازی در انگلستان بسیار علاقه‌مند هستند. هر ساله حدود 3 هزار دانشجو در انگلستان در رشته داروسازی ثبت نام می‌کنند که حدود 15 درصد آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند.

مدرک داروسازی در انگلستان برای دانشجویان علاقه‌مند به شیمی و رشته‌های مربوط به حوزه پزشکی بسیار ایده‌آل است. از آنجایی که بسیاری از برترین دانشکده‌های داروسازی جهان در کشور انگلستان قرار دارند، تجربه تحصیل در این رشته برای دانشجویان بین‌المللی شگفت‌انگیز خواهد بود. به همین دلیل بسیاری انگلستان را هدف و مقصد نهایی خود برای تحصیل در رشته داروسازی می‌دانند.

رشته داروسازی در انگلستان

فهرست عناوین

رشته داروسازی در انگلستان

دوره کارشناسی ارشد داروسازی در انگلستان یک دوره تمام وقت است که توسط تعدادی از دانشگاه‌ها در دانشکده‌های داروسازی انگلستان ارائه می‌شود. مدرک M.Pharm در انگلستان یک دوره یک الی چهار ساله است که به صورت یک برنامه تمام وقت (1-3 سال) یا پاره وقت (2-4 سال) در برخی از دانشگاه‌های برتر انگلستان ارائه می‌شود.

در انگلستان، هزینه دوره سالانه برای کارشناسی ارشد داروسازی از 14700 تا 28930 پوند متغیر است. علی‌رغم اینکه هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان بالا است، اما دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی متعددی برای تحصیل در انگلستان بهره‌مند شوند.

مدرک لیسانس در رشته داروسازی، فارماکولوژی، زیست‌شناسی، بیوشیمی، شیمی یا موضوعات مرتبط با این رشته­‌ها، برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی انگلستان الزامی است. همچنین فارغ‌التحصیلان داروسازی در کشور انگلستان می‌توانند در شرکت‌های دارویی معروف و معتبری نظیر فایزر، نوارتیس، گلاکسو اسمیت کلاین، مرک اند کو، بایر، روش و… شروع به فعالیت کنند.

 

نکات برجسته در مورد تحصیل داروسازی در انگلستان

کارشناسی ارشد در داروسازی بالینی، فارماکولوژی، داروسازی، کشف دارو، علوم دارویی و… مدرک ارائه شده
1-3 سال (FT) مدت
مدرک لیسانس در موضوعات مرتبط با داروسازی و مهارت زبانی شرایط لازم
14700 تا 28930 پوند هزینه دوره سالانه
74800 پوند حقوق اولیه
داروساز، مدیر داروخانه، داروساز بالینی، محقق داروسازی، تکنسین داروسازی بیمارستان و… مشخصات شغلی
Bayer, Novartis, Pfizer, GlaxoSmithKline, Roche و… استخدام­ کنندگان برتر

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته داروسازی

معیارهای واجد شرایط عمومی خاصی وجود دارد که یک متقاضی بین‌المللی برای ادامه تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی از یک کالج بریتانیا باید آن‌ها را رعایت کند. به طور کلی برای اینکه بتوانید در رشته داروسازی در کشور انگلستان تحصیل کنید به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس متناسب با سایز پاسپورت اخیر
  • سابقه کیفری (در صورت وجود)
  • شناسنامه
  • رضایت‌نامه والدین (دانشجویان کمتر از 18 سال)
  • نتایج آزمایش سل (اگر داوطلب از کشوری باشد که نیاز به آزمایش دارد)
  • مدارک تحصیلی مربوط به دیپلم و ریزنمرات
  • مدرک دوره a level یا foundation
  • مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس)
  • گواهی اثبات توان مالی برای تحصیل

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شما علاوه‌ بر ارائه تمام این مدارک، باید گواهی و مدارک زیر را نیز برای تحصیل داروسازی در انگلستان نیز ارائه بدهید:

  • مدرک دوره لیسانس در داروسازی، فارماکولوژی، زیست‌شناسی، بیوشیمی، شیمی یا رشته‌های مرتبط با این رشته‌ها
  • سابقه کار قبلی (برای همه دوره‌ها لازم نیست)
  • رونوشت رسیدگی‌های رسمی
  • رزومه
  • بیانیه هدف
  • LORبرای انگلستان

 

مشاغل مربوط به رشته داروسازی

وقتی دوره‌های تحصیلی داروسازی را در یک دانشگاه تکمیل کردید و مدرک داروسازی خود را دریافت کردید، شما در سه شغل اصلی می‌توانید مشغول به کار بشوید. پس از فارغ‌التحصیلی در این رشته، مشاغل زیر را می‌توانید انتخاب کنید.

 

داروساز

اکثر داروسازان در داروخانه‌های بیمارستانی یا داروخانه‌های محلی کار می‌کنند. داروسازان هنگام کار در داروخانه از تجویز صحیح داروهای بدون نسخه نیز اطمینان حاصل می‌کنند، به این دلیل که به طور تخصصی با داروها آشنا هستند.

در واقع یک داروساز اطمینان حاصل می‌کند که بیماران داروی درستی را دریافت می‌کنند. داروسازان در مورد درمان‌ها و نحوه مدیریت دوز یک دارو مشاوره می‌دهند و از نزدیک با پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی همکاری می‌کنند.

دستیار داروخانه

دستیاران در کنار تکنسین‌ها کار می‌کنند و بسیاری از فعالیت‌ها را به صورت موقت انجام می‌دهند. فعالیت دستیار داروخانه می‌تواند شامل گرفتن و توزیع نسخه‌ها و پاسخ به سوالات مشتریان در مورد خدمات بهداشتی درمانی باشد.

تکنسین داروسازی

تکنسین‌ها در دو حوزه بیمارستان‌ها و داروخانه‌های محلی کار می‌کنند. فعالیت تکنسین‌ داروسازی شامل تامین نسخه‌ و کنترل دوز صحیح داروها برای بیماران است. تکنسین‌های داروسازی می‌توانند در تولید، کنترل کیفیت و آزمایشات بالینی نیز تخصص داشته باشند.

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی

شرایط ورود به داروسازی، بسته به اینکه قصد دارید یک تکنسین، دستیار یا داروساز باشید متفاوت است. اما مدارک تحصیلی در ریاضیات، انگلیسی و شیمی به طور کلی مورد نیاز است.

  • شرایط استاندارد بین‌المللی لیسانس: 34 امتیاز
  • AAB یک نیاز معمولی در سطح A است
  • شرایط آیلتس معمولی: 6.5 در کل، با حداقل 6.0 در جزء

به یاد داشته باشید که شرایط ورود به یک دانشگاه در انگلستان، متناسب با معیارهای دانشگاه‌ها است و از دانشگاه به دانشگاه متفاوت خواهد بود. همراه با رعایت شرایط اولیه، دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، باید از نمره آزمون استانداردی نیز برخوردار باشند. این نمره‌ها متناسب با هر دانشگاه به شرح زیر است:

شرایط تحصیلی UG دانشگاه
65% یا بیشتر دانشگاه آکسفورد
معدل 10/7.75 یا 60% دانشگاه کالج لندن
60% یا معدل 10/6.0 ، 4.0/3.0 دانشگاه ناتینگهام
65% یا معدل 10/8.5 کینگز کالج لندن
حداقل 50-60% دانشگاه بیرمنگام
%60 یا بیشتر دانشگاه گلاسکو
60% دانشگاه استرثکلاید
50-70% لیسانس دانشگاه آبردین
مدرک درجه یک UG دانشگاه استون
%50-60 در UG دانشگاه کاونتری
%60-70 در UG دانشگاه لینکن

 

مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل داروسازی در انگلستان

همانطور که می‌دانید یکی از الزامات مهم برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی، داشتن مدرک زبان انگلیسی است. این مدرک می‌تواند به صورت آیلتس یا تافل باشد اما نکته قابل توجه نمره شما در این دو آزمون است. توجه داشته باشید که هر دانشگاه شرایط متفاوتی برای قبولی نمره مدرک زبان شما دارد. از این رو نمرات آزمون مهارت انگلیسی زیر برای مدرک M.Pharm در بریتانیا مورد نیاز است:

نمره تافل (iBT) نمره آیلتس دانشگاه
110 7.5 دانشگاه آکسفورد
100 7.0 دانشگاه کالج لندن
7.5 یا حداقل 7.0 دانشگاه ناتینگهام
92 6.5 کینگز کالج لندن
88 6.5 دانشگاه بیرمنگام
90 6.5 دانشگاه گلاسکو
6.5 (بدون مولفه کمتر از 5.5) دانشگاه استرثکلاید
90 6.5 دانشگاه آبردین
93 6.5 دانشگاه آستون
6.5 (بدون مولفه کمتر از 5.5) دانشگاه کاونتری
79 6.0 دانشگاه لینکلن

 

معرفی دانشگاه برای تحصیل داروسازی در انگلستان

دانشکده‌های داروسازی انگلستان، برای بسیاری از دانشجویان با استعداد و موفق در زمینه داروسازی، از داخل و خارج از کشور جذابیت دارند. برنامه‌های مطالعاتی دقیقی که در انگلستان در زمینه داروسازی صورت گرفته باعث شده تا پیشرفته‌ترین مطالعات داروسازی و پزشکی در این کشور صورت بگیرد.

به همین دلیل دانشکده‌های داروسازی بی‌شماری در انگلستان وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های داروسازی در انگلستان می‌پردازیم. این دانشگاه‌ها برای برنامه تحصیلی، کیفیت آموزش و چشم‌انداز شغلی شما از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند.

بهترین دانشگاه داروسازی در انگلستان

دانشگاه استرثکلاید

این دانشگاه در مرکز پایتخت اسکاتلند واقع شده است و به دلیل برنامه‌های مطالعاتی داروسازی از شهرت بین‌المللی بسیاری برخوردار است. دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه استرثکلاید فرصت‌های بسیار خوبی برای داشتن یک برنامه تحصیلی عالی در زمینه داروسازی دارند. همچنین به دلیل یادگیری کامل به صورت تئوری و عملی، تحصیلات کاملی در داروسازی تجربه خواهید کرد.

از آنجایی که داروسازی به مهارت کافی و فیزیکی احتیاج دارد، به همین دلیل معمولا داروسازان مجبور هستند در طول تعطیلات ترم به فعالیت‌های واقعی بپردازند. انجام اینگونه فعالیت‌ها بیشتر به منظور افزایش مهارت و دانش دانشجویان است و درون دانشکده‌ها‌ی داروسازی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر، دپارتمان داروسازی و فارماکولوژی در دانشگاه استرثکلاید دوره‌های تحصیلی زیر را ارائه می‌دهد:

در مقطع کارشناسی:

  • دوره پیشرفته داروسازی بالینی (Msc)
  • داروخانه (Pharm)

در مقطع کارشناسی ارشد:

  • داروسازی بالینی
  • داروسازی (Pharm)
  • داروخانه (Pharm)
  • داروخانه (DPharm)
  • داروسازی و علوم زیست پزشکی (PhD, MPhil, DPharm)

 

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام

این دانشگاه، دانشکده داروسازی خود را به صورت پردیس دانشگاه ناتینگهام، در حاشیه جنوب غربی منطقه میدلنز قرار داده است. برای علاقه‌مندان به رشته داروسازی، این رشته در دانشگاه ناتینگهام یکی از برنامه‌های تحصیلی مطلوب در کشور انگلستان شناخته می‌شود. همانطور که اشاره کردیم چون کشور انگلستان در زمینه داروسازی پیشرفت چشم‌گیری در سال‌های اخیر داشته‌ است، دانشکده‌های معتبری نیز در سطح جهان دارد.

اگر تصمیم دارید مدرک داروسازی خود را در این دانشگاه دريافت کنید، می‌توانید برای رشته‌های زیر اقدام کنید:

در مقطع کارشناسی:

  • Pharmچهار ساله
  • Pharmپنج ساله

در مقطع کارشناسی ارشد:

  • دکتری داروسازی
  • کشف دارو و علوم دارویی
  • تحقیقات (MRes) در داروسازی

 

دانشگاه کالج لندن (UCL)

این دانشگاه در پایتخت بریتانیا قرار دارد. شهرت این دانشگاه بر اساس یک سنت طولانی و جهانی به دلیل برنامه‌های تحصیلی شگفت‌انگیز است. داروسازی یکی از رشته‌های موفق در این دانشگاه است که به دلیل همین برنامه‌ تحصیلی، در سطح جهانی بسیار شناخته شده است.

نکته جالب توجه در این دانشگاه این است که علاوه بر برنامه‌های تحصیلی در زمینه پزشکی، این دانشگاه برنامه‌های مطالعاتی متعددی را ارائه می‌دهد که ترکیبی از رشته داروسازی با یک رشته تحصیلی دیگر به عنوان مثال مدیریت است. هدف اصلی دانشگاه UCL به گونه‌ای طراحی شده که پیشرفت دانشجویان بیشترین میزان باشد و دانشجويان با واقعی‌ترین چالش‌های جهانی در داروسازی مواجه شوند و مهارت کسب کنند. در UCL می‌توانید مدارک زیر را در داروسازی به دست آوردید.

  • کارشناسی ارشد داروسازی (Pharm)
  • کارشناسی ارشد داروسازی بالینی
  • کارشناسی ارشد در کشف و توسعه دارو
  • کارشناسی ارشد در کشف دارو و مدیریت داروسازی
  • کارشناسی ارشد در فارماکولوژی تجربی و درمان
  • کارشناسی ارشد فرآورده‌های طبیعی دارویی و فیتوشیمی
  • کارشناسی ارشد فرمولاسیون دارویی و کارآفرینی
  • کارشناسی ارشد علوم دارویی تحقیقاتی
  • دکتری داروسازی

 

دانشگاه کاردیف

یکی از بهترین دانشگاه‌های ولز و در کل بریتانیا، همین دانشگاه است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های داروسازی انگلستان از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های این کشور است. کادر علمی موفقی که در این دانشگاه حضور دارند، در کنار امکانات مدرن باعث شده تا بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت و ادامه تحصیل دانشگاه کاردیف را انتخاب کنند.

دانشگاه کاردیف به عنوان یک دانشگاه پژوهش محور برای دانشجویانی که پروژه‌های تحقیقاتی دارند و در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی کار می‌کنند یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. دانشکده داروسازی این دانشگاه، برای علاقه‌مندان به داروسازی دوره‌های تحصیلی زیر را ارائه می‌دهد.

  • داروخانه (Pharm)
  • زیست‌شناسی و درمان سرطان (کارشناسی ارشد)
  • کارشناسی ارشد تحقیقات بالینی
  • داروسازی بالینی (MSc/PgDip/PgCert)
  • تجویز مستقل دارو
  • تحویل دارو و میکروبیولوژی (PhD/MPhil)
  • شیمی دارویی (PhD/MPhil)
  • فارماکولوژی و فیزیولوژی (PhD/MPhil)
  • داروسازی (PhD/MPhil)
  • داروسازی و داروسازی بالینی (PhD/MPhil)

 

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر

از بهترین‌ دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه‌، دوره تحصیلی زیست‌شناسی، بهداشت و پزشکی ا‌ست. این دانشگاه علاوه بر فعالیت‌های ویژه‌ای که به صورت مستقل در زمینه داروسازی داشته است، ارتباط قوی نیز با شرکای موفق در این زمینه برقرار کرده است. در این بین، انجمن بهداشت ملی نیز یکی از شرکای اصلی این دانشگاه است و باعث شده دانشکده داروسازی دانشگاه منچستر در بین رتبه‌های برتر دانشکده‌های داروسازی جهان قرار بگیرد.

در دانشکده زیست‌شناسی، بهداشت و پزشکی این دانشگاه دوره‌های تحصیلی زیر ارائه می‌شود:

  • داروخانه (چهارساله) (Pharm)
  • داروخانه با سال پایه ‌(پنج ساله) (Pharm)
  • آموزش تخصصی پیشرفته در طب اورژانس (PGCert)
  • داروسازی بالینی (MSc/PGDip)
  • توسعه دارویی مبتنی بر مدل (MSc)
  • آموزش پیشرفته صنعتی داروسازی (PIAT) (MSc/PGDip)
  • فناوری دارویی و تضمین کیفیت (PTQA) (کارشناسی ارشد)
  • آموزش و یادگیری در زیست‌شناسی، پزشکی و سلامت (PGCert)
  • تمرین داروسازی
  • طراحی، توسعه و تحویل دارو
  • دوره‌های CPD

 

دانشگاه های برتر کارشناسی ارشد داروسازی در انگلستان

کشور انگلستان دارای برخی از بهترین برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد است که باعث شده چهار دانشگاه از دانشگاه‌های این کشور در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند. به همین منظور در جدول زیر به طور خلاصه و کامل در مورد دانشگاه‌هایی که حاوی اطلاعات مهمی در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان هستند، پرداخته‌ایم.

شهریه سالانه (پوند) نام برنامه و مدت زمان دانشگاه
23505 کارشناسی ارشد فارماکولوژی (1 سال) دانشگاه آکسفورد
26405 دکتری در فارماکولوژی (1-3 سال) دانشگاه آکسفورد
28930 کارشناسی ارشد داروسازی (1 سال) دانشگاه کالج لندن
28930 کارشناسی ارشد داروسازی بالینی، عمل بین­المللی و سیاست (1 سال) دانشگاه کالج لندن
26955 کارشناسی ارشد کشف دارو و علوم دارویی (1 سال) دانشگاه ناتینگهام
21564 کارشناسی ارشد کشف دارو و علوم دارویی با آموزش صنعتی (2 سال) دانشگاه ناتینگهام
26550 کارشناسی ارشد فارماکولوژی (1 سال) کینگز کالج لندن
26550 کارشناسی ارشد فارماکولوژی بالینی (1 سال) کینگز کالج لندن
22500 داروسازی – PhD/MSc با تحقیقات (1 سال) دانشگاه بیرمنگام
23500 کارشناسی ارشد فارماکولوژی بالینی (1 سال) دانشگاه گلاسکو
22600 کارشناسی ارشد داروسازی بالینی (1 سال) دانشگاه استرثکلاید
23000 کارشناسی ارشد فارماکولوژی بالینی (1 سال) دانشگاه آبردین
18900 کارشناسی ارشد علوم دارویی (1 سال) دانشگاه آستون
14700 کارشناسی ارشد فارماکولوژی و کشف دارو (1 سال) دانشگاه کاونتری
16100 تحقیقات داروسازی و علوم دارویی (1 سال) دانشگاه لینکلن

 

درخواست ویزا برای تحصیل در انگلستان

برای اینکه اجازه ورود به کشور انگلستان را داشته باشید احتیاج به ویزا دارید. در واقع وقتی بورسیه تحصیلی خود برای تحصیل داروسازی در انگلستان را دریافت کردید باید برای ویزا اقدام کنید. نوع ویزای مورد نیاز شما با توجه به سن و نوع تحصیلی که می‌خواهید در این کشور ادامه بدهید، تعیین می‌شود. از این رو باید با انواع ویزای تحصیلی انگلستان و الزامات درخواست آ‌ن‌ها آشنا باشید.

ویزای دانشجویی عمومی

برای اینکه این نوع ویزا را برای ورود و تحصیل در انگلستان دریافت کنید، از نظر سنی باید 16 سال به بالا باشید. همچنین دانشجویانی واجد شرایط برای دریافت این ویزا هستند که در یک دوره آموزشی در یک موسسه آموزشی انگلستان پذیرش و انتخاب شده باشند.

زمان درخواست برای این ویزا سه ماه پیش از شروع دوره تحصیلی شما است و در این زمان باید برای ویزای دانشجویی از نوع عمومی اقدام به دریافت کنید. اگر دوره تحصیلی شما شش ماه یا کمتر طول بکشد، می‌توانید حداکثر از یک هفته قبل از ورود به انگلستان ثبت نام کنید. اما اگر دوره شما بیش از شش ماه طول بکشد، می‌توانید تا یک ماه قبل از ورود خود به این کشور اقدام به درخواست ویزای عمومی کنید.

نوع دیگری از این ویزا نیز وجود دارد که در شرایط لازم برای دریافت آن قید شده که باید حامی مالی معتبر درجه 4 داشته باشید و حتما در یک موسسه آموزشی انگستان برای دوره تحصیلی پذیرش شده باشید. زمان درخواست شما برای این ویزا، سه ماه پیش از شروع دوره تحصیلی است و اگر دوره شما بیش از شش ماه طول بکشد، می‌توانید تا یک ماه پیش از سفر خود اقدام به دریافت ویزا کنید.

ویزای دانشجویی کودک

ویزای دانشجویی کودک انگلستان

دانش‌آموزان بین سنین چهار تا هفده سال که پذیرش یک دوره آموزشی در یک موسسه آموزشی بریتانیا با حاملی مالی معتبر درجه 4 را دارند، واجد شرایط برای دریافت ویزای دانشجویی کودک هستند. زمان درخواست برای این نوع ویزا سه ماه پیش از شروع دوره تحصیلیتان در کشور انگلستان است.

توجه داشته باشید اگر دوره تحصیلی شما، شش ماه یا کمتر طول بکشد، می‌توانید برای درخواست ویزای دانشجویی کودک، تا یک هفته قبل از ورود خود به انگلستان اقدام کنید. اما اگر دوره تحصیلی شما بیش از شش ماه زمان ببرد، می‌توانید تا یک ماه قبل از سفر خود اقدام به دریافت ویزا کنید.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

دانشجویانی که در یک دوره کوتاه مدت مانند دوره زبان در انگلستان یا دوره آموزشی در انگلستان ثبت نام کرده‌ باشند، امکان دریافت ویزای تحصیلی کوتاه مدت، برای تحصیل داروسازی در انگلستان را خواهند داشت. زمان درخواست برای این نوع ویزا، سه ماه قبل از سفر شما به انگستان است. توجه داشته باشید برای ورود به انگلستان می‌توانید از تاریخ‌هایی که برای سفر خود انتخاب کرده‌اید استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه ندارید.

 

نکات مهم در مورد ویزا

به یاد داشته باشید که برای دریافت ویزا باید به سفارت بروید و ممکن است با شما مصاحبه‌ای صورت بگیرد. به همین دلیل باید کاملا با آمادگی کافی برای مصاحبه ویزا بروید و تمام مدارک خود را همراه خود داشته باشید. به طور خلاصه مدارکی که در روز مصاحبه ویزا باید به همراه داشته باشید به شرح زیر است:

  • ایمیلی را چاپ کنید که جزئیات قرار ملاقات شما را تایید می‌کند.
  • گذرنامه یا سند مسافرتی باید معتبر باشد.
  • پرینت فرم درخواست ویزای تکمیل شده خود را دریافت کنید.
  • تمام اسناد پشتیبانی را به همراه داشته باشید.
  • اگر برای بازدید خود به صورت آنلاین پیش ثبت نام کرده‌اید، اطلاعات ثبت نام خود را چاپ کنید.

توجه داشته باشید که مفقود شدن مدارک، عدم ارائه مدرک مبنی بر تامین مالی و فرمت نادرست مدارک، می‌تواند منجر به لغو درخواست ویزا شود.

هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان

هزینه تحصیل داروسازی در انگلستان

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند، این تحصیل می‌تواند یک تجربه گران قیمت باشد. از طرفی، یک برنامه بودجه موثر می‌تواند به شما در مدیریت صحیح هزینه‌های زندگی کمک کند. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان پرداخته‌ایم.

 

هزینه‌های پیش از ورود به انگلستان

این هزینه‌ها مربوط به پیش از ورود به کشور هدف است و شامل هزینه‌های درخواست دانشگاه، ویزای دانشجویی و آزمون‌های ورودی مورد نیزه برای تحصیل در انگلستان است.

  • هزینه درخواست: 40-100 پوند
  • هزینه درخواست ویزای دانشجویی انگلستان: 326 پوند
  • هزینه آیلتس: 141 پوند
  • هزینه تافل: 122-190 پوند
  • هزینه PTE: 141 پوند

هزینه‌ شهریه رشته داروسازی در انگلستان

هزینه شرکت در برنامه تحصیلی داروسازی بین 17 هزار تا 78 هزار پوند است. البته توجه داشته باشید که هزینه تحصیل به طول برنامه تحصیلی شما و دانشگاه انتخاب شده بستگی دارد. به طور کلی متوسط شهریه سالانه برای اکثر دانشگاه‌های محبوب در این کشور حدود 20 هزار پوند است.

هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان

هزینه‌های مربوط به زندگی از یک شهر به شهری دیگر بسیار متفاوت است. اگر آپارتمانی را اجاره کنید، باید قبوض آب، برق، مصرف اینترنت، بیمه مستأجر (در برخی از مناطق مسکونی) و بسیاری دیگر را بپردازید. متوسط اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه بین 550 تا 650 پوند است.

هزینه مسکن دانشجویی نیز با توجه به نوع و محل اقامت تعیین می‌شود. بالاترین میانگین اجاره هفتگی در لندن، تقریبا 157.48 پوند است. در حالی که در ایرلند شمالی، ارزان‌ترین اتاق‌ها تقریبا 83.01 پوند در هفته است. همچنین توجه داشته باشید که با توجه به خدمات بهداشت ملی (NHS)، شما باید 300 پوند نیز در سال برای مدت زمان ویزا بپردازید.

 

سخن پایانی

باید به یاد داشته باشید که مهاجرت تحصیلی، یکی از سخت‌ترین تصمیماتی است که یک دانشجو می‌تواند در مورد آینده خود داشته باشد. وقتی به مهاجرت فکر می‌کنید باید تمام جوانب ضروری در این باره را بررسی کنید. تجربه یک زندگی مستقل و دور از خانواده، در کشوری نظیر انگلستان با سبک زندگی متفاوت، برای بسیاری دشوار خواهد بود.

اما وقتی برای تحصیل داروسازی در انگلستان، عازم این کشور شدید، مجذوب بسیاری از ابعاد این کشور خواهید شد. قدم زدن در این کشور تاریخی و کسب تجربه تحصیلی در برترین دانشگاه‌های این کشور باعث می‌شود تا این تصمیم را بهترین انتخاب خود در زندگی بدانید.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 3]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید