لوگو صبا ویزا
canada (1)

تحصیل در کبک

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل در کبک و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.
مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

کبک سیتی با نام رسمی کبک مرکز استان کبک کانادا است. یکی از گزینه‌های بسیار مهم دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در کانادا، تحصیل در کبک است. از نظر موفقیت تحصیلی، کبک یکی از بالاترین آمار فارغ‌التحصیلی از دبیرستان در کانادا و حتی درسراسر جهان را دارد. تعدادی از موسسات تحصیلات تکمیلی کبک در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند، درحالی که برخی از آنها به مراکز تحقیقاتی بزرگ وابسته هستند. دولت کبک به آموزش اهمیت زیادی می‌دهد و سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در این بخش انجام می‌دهد – حتی بیشتر از سایر استان‌های کانادا.

اما پیش از بررسی شرایط تحصیلات آکادمیک به‌طوره ویژه، بیاید باهم سیستم کلی آموزش در استان کبک را مورد توجه قرار دهیم. مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا سعی دارد تا با ارائه اطلاعات کامل مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق سایت مربوطه و همچنین ارائه مشاوره تخصصی علاقمندان به تحصیل در کانادا را به صورت حرفه‌ای یاری دهد.

فهرست مطالب

  • سیستم آموزشی کبک
  • مزایای تحصیل در کبک
  • روش‌های اقدام به مهاجرت دائم پس از تحصیل در کبک
  • ویزای تحصیلی کبک
  • مراحل دریافت ویزای تحصیلی کبک
  • بیومتریک (عکس و اثرانگشت)
  • مجوز کار پس از تحصیل
  • دانشگاه لاوال بهترین دانشگاه شهر کبک
  • مزایا و معایب تحصیل و زندگی در شهر کبک
  • هزینه‌های زندگی در کبک برای یک دانشجوی بین‌المللی
  • سؤالات متداول
  • سخن پایانی
فهرست عناوین

تحصیل در کبک

سیستم آموزشی کبک

سیستم آموزشی کبک از چندین سطح تشکیل شده است: پیش‌دبستانی، دبستان و متوسطه، کالج، دانشگاه و تحصیلات فوق دکترا. نظام عمومی کاملاً سکولار است. در اکثر مؤسسات آموزشی کلاس‌ها مختلط است. در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه، آموزش به زبان فرانسوی انجام می‌شود، مگر در مورد دانش‌آموزانی که واجد شرایط آموزش به زبان انگلیسی هستند. در سطوح کالج و دانشگاه، بسته به زبان مؤسسه، ممکن است آموزش به زبان فرانسوی یا انگلیسی انجام شود. همچنین مدارس دولتی و مؤسسات آموزشی خصوصی مجاز توسط دولت کبک وجود دارند که برنامه‌های تحصیلی معتبری را ارائه می‌دهند.

آموزش پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه

آموزش پیش دبستانی که مهدکودک نیز نامیده می‌شود، اجباری نیست. کودکان از 4 یا 5 سالگی می‌توانند وارد مهد کودک شوند. آموزش ابتدایی شش سال ادامه می‌یابد. کودکان از اولین روز سال تحصیلی پس از تولد شش سالگی مشمول حضور اجباری در مدرسه هستند. در سطح متوسطه، حضور اجباری در مدرسه تا آخرین روز از تقویم مدرسه در سال تحصیلی که فرد به سن 16 سالگی می‌رسد یا زمانی که دیپلم صادر شده توسط وزیر آموزش و پرورش را دریافت می‌کند، ادامه دارد.

 

آموزش عمومی

این سطح از آموزش در طول پنج سال گسترش یافته و منجر به اعطای مدرک تحصیلی متوسطه (SSD) می‌شود.

آموزش عمومی بزرگسالان

آموزش عمومی بزرگسالان برای افرادی درنظر گرفته شده است که دیگر مشمول حضور اجباری در مدرسه نیستند (16 سال و بالاتر تا 30 ژوئن قبل از شروع سال تحصیلی). این منجر به اعطای دیپلم دبیرستان یا گواهینامه آموزشی برای یک تجارت نیمه حرفه‌ای می‌شود.

آموزش حرفه‌ای

آموزش حرفه‌ای به افراد این امکان را می‌دهد که به سرعت مهارت‌های مورد نیاز برای انجام یک تجارت تخصصی را کسب کنند. برنامه های آموزش حرفه‌ای با همکاری سهامداران بازار کار و جامعه آموزش طراحی می‌شود. با توجه به توسعه مهارت‌های زندگی واقعی مورد استفاده در تجارت و صنعت، برنامه‌ها توسط موسسات آموزشی با نیازهای فعالیت اقتصادی منطقه‌ای تطبیق داده می‌شود. برای دسترسی به آموزش حرفه‌ای، دانشجویان باید بسته به شرایط پذیرش برنامه انتخابی، دوره متوسطه (سال نهم یا دهم مدرسه) یا بالاتر را گذرانده باشند. تمامی برنامه‌ها منجر به دریافت یکی از این مدارک رسمی می‌شوند:

  • دیپلم مطالعات حرفه ای (DVS)
  • گواهی تحصیلات حرفه ای (AVS)
  • گواهینامه آموزش مهارتی (STC)

آموزش عالی

تحصیلات عالی شامل تحصیلات کالج، تحصیلات دانشگاهی و برنامه‌های فوق‌دکترا می‌شود.

کالج

تحصیل در کالج یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سیستم آموزشی کبک است. تحصیل در کالج مساوی با دوره پیش‌دانشگاهی در سیستم آموزش و پرورش ایران است. تحصیل در کالج شکاف بین تحصیلات متوسطه و دانشگاه را پر می‌کند. که منتج به دیپلم مطالعات کالج (DCS) شده و دو سال طول می‌کشد. آموزش فنی در سطح کالج امکان دسترسی به بازار کار یا دانشگاه را فراهم می‌کند تا زمانی که پیش نیازهای دانشگاه برآورده شود. این آموزش منجر به دریافت دیپلم مطالعات کالج (DCS) در یک زمینه خاص می‌شود و به طور‌کلی سه سال طول می‌کشد.

مطالعات کوتاه مدت کالج برای بزرگسالانی در نظر گرفته شده است که تجربه کاری دارند یا قبلا یک برنامه آموزشی را تکمیل کرده اند. این منجر به تاییدیه مطالعات کالج (ACS) شده و بین 6 تا 18 ماه طول می‌کشد.

تحصیل در دانشگاه

تحصیلات دانشگاهی به سه دوره تقسیم می‌شود و به مدارک زیر منتهی می شود:

  • دوره لیسانس (چرخه اول)، بسته به رشته، سه یا چهار سال طول می‌کشد
  • دوره کارشناسی‌ارشد (دوره دوم) که یک یا دو سال طول می‌کشد
  • دوره دکترا (چرخه سوم)، سه سال یا بیشتر طول می‌کشد

اکثر دانشگاه‌ها همچنین برنامه‌های کوتاه‌مدت (گواهینامه، دیپلم تحصیلات‌تکمیلی تخصصی و غیره) با دوره‌های زمانی متفاوت ارائه می‌دهند. تحصیلات پسادکتری پس از تحصیل در دانشگاه نیز یکی دیگر از گزینه‌های موجود است. هر دانشگاه ممکن است شامل چندین دانشکده در رشته‌های مختلف و حتی دانشکده‌های تخصصی مجزا مانند دانشکده‌های بازرگانی و مهندسی باشد.

 

مزایای تحصیل در کبک

دیپلم و مدرک تحصیلی در کبک در سطح بین‌المللی معتبر است. کبک کیفیت برنامه‌های ارائه شده در هر یک از مؤسسات عمومی سیستم آموزشی خود را از طریق قانون‌گذاری، استفاده از نهادهای ارزیابی خارجی و با اطمینان از موافقت با دستورات حرفه‌ای تضمین می‌کند. دانشجویان، بسته به موسسه انتخابی، طیف وسیعی از برنامه‌های تحصیلی فرانسوی و انگلیسی را برای انتخاب پیش چشم دارند. مؤسسات آموزش عالی کبک، صرف‌نظر از اندازه و مکان آنها، مجهز به امکانات فوق‌مدرن مانند آزمایشگاه‌های پیشرفته، لابراتورهای کامپیوتر، امکانات سالن‌ها و سالن‌های ورزشی هستند.

شهریه‌های تعیین شده برای دانشجویان خارجی نسبت به سایر کشورهای صنعتی و همچنین سایر استان‌های کانادا مطلوب است. هزینه زندگی در استان کبک به نسبت نرخ زندگی در استان‌های دیگر کانادا بسیار پایین است. کبک همزمان بهترین زندگی شهری و روستایی را دارد. کبک علاوه بر دریاچه‌ها و رودخانه‌های بی‌شمار، جنگل‌های شمالی، آبدره‌ها و دریاچه‌های باشکوه، پارک‌های ملی زیادی نیز دارد. باتوجه به شرایط زندگی در این استان، دانشجویان بین‌المللی مسیر روشنی برای مهاجرت دائم به کانادا و در نهایت دریافت شهروندی این کشور را دارند.

 

مزایای تحصیل در کبک

 

روش‌های اقدام به مهاجرت دائم پس از تحصیل در کبک

1-    برنامه تجربه کبک

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل به کبک می‌آیند، در نهایت از طریق کلاس تجربه کبک، که به عنوان Program de l’expérience Québécoise یا PEQ نیز شناخته می‌شود، اقامت دائم کانادا می‌شوند. این برنامه جریانی را ارائه می دهد که به دانشجویان بین المللی در کبک فرصت ایجاد زندگی و حرفه خود را در کبک اختصاص می دهد. این مسیر نیازی به رسیدن افراد به آستانه امتیاز و/یا دریافت دعوت نامه برای درخواست ندارد.

2-    برنامه نیروی کار ماهر کبک

اگر دانشجویی درحال اتمام تحصیلات خود در کبک باشد و دارای CAQ (گواهی پذیرش کبک) و نیز دارای مجوز تحصیلی معتبر باشد، ممکن است واجد شرایط درخواست از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) شود. داوطلبانی که در کبک تحصیل کرده‌اند باید حداقل نیمی از یک برنامه تحصیلی واجد شرایط را گذرانده و آماده ورود به بازار کار باشند. این برنامه مهاجرتی از یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای ارزیابی درخواست‌ افرادی که مایل به اقامت در استان هستند استفاده می‌کند.

3-    اکسپرس اینتری

متقاضیان مهاجرت به کانادا که تحصیلات خود را در یک مؤسسه آموزش عالی در کبک به پایان رسانده‌اند و در نهایت مایلند به استان یا قلمرو دیگری در کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند از طریق سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری فدرال این کار را انجام دهند. این افراد ممکن است به دلیل سطح بالای تحصیلاتشان، امتیاز قابل توجهی دریافت کنند. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی موسسات آموزشی کانادا ممکن است تجربه کاری که یکی از پرامتیازترین مؤلفه‌های قبولی در سیستم اکسپرس انتری است را کسب کرده باشند.

ویزای تحصیلی کبک

جذاب‌ترین بخش از مقاله مربوط است به شرایط و چند و چون گرفتن ویزای کانادا آن هم از نوع تحصیلی‌اش. نخست باید بدانید که مانند هر استان دیگر کانادا، اولین قدم برای تحصیل در کبک، دریافت نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در استان است. مهاجرت موقت برای تحصیل یک موضوع قضایی مشترک بین دو سطح دولت است: دولت کانادا (فدرال) و دولت کبک (ایالتی).

به این ترتیب، درخواست مهاجرت در دو سطح متوالی باید انجام شود:

  • اول، در کبک، با تصمیم مساعد انتخاب موقت صادر شده توسط وزارت مهاجرت، که منجر به صدور گواهی پذیرش کبک (CAQ) می‌شود.
  • در مرحله بعد، مجوز تحصیل و ویزا (در صورت وجود) از دولت کانادا (با معاینات پزشکی در صورت لزوم و جمع آوری داده های بیومتریک) اخذ می‌شود.

اگر می خواهید تحصیلات خود را در کبک دنبال کنید یا در یک برنامه بیش از 6 ماه ثبت نام کنید، باید چندین مرحله را دنبال کنید تا مجوزهای لازم برای تحصیل را دریافت کنید.

توجه: اگر قصد ادامه تحصیل کوتاه مدت (برنامه تحصیلی 6 ماهه یا کمتر) در کانادا را دارید، نیازی به اخذ مجوز تحصیلی نداشته و در نتیجه نیازی به اخذ CAQ برای تحصیل خود نخواهید داشت.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کبک

مرحله اول: انتخاب یک مؤسسه آموزشی

با توجه به سطح مطالعات، فهرست مؤسسات در منطقه کبک سیتی را بررسی کنید:

  • آموزش حرفه‌ای
  • تحصیلات کالج
  • تحصیلات دانشگاهی

تنها پس از پذیرش رسمی توسط یکی از این مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLI) در یک برنامه تحصیلی، می‌توانید روند مهاجرت را آغاز کنید.

مرحله 2: دریافت گواهی های پذیرش کبک (CAQ)

پس از دریافت نامه پذیرش خود، باید یک درخواست گواهی پذیرش کبک (CAQ) مبنی بر ادامه تحصیل خود را به وزارت مهاجرت، ارسال کنید. علاوه بر نامه پذیرش در یک موسسه آموزشی تعیین شده و یک پاسپورت معتبر، تایید درخواست انتخاب موقت شما به معیارهای خاصی بستگی دارد. به خصوص که شما باید توانایی مالی خود را برای پوشش تمام شهریه‌های خود (بر اساس برآورد)، هزینه‌های حمل و نقل (رفت و برگشت از کشور مبدا)، و هزینه‌های اسکان و زندگی برای سال اول تحصیل خود را اثبات کنید.

به عنوان مثال، در سال 2020، مجموع این هزینه‌ها برای یک فرد مجرد 18 سال و بالاتر برابر است با 13000 دلار کانادا.

مرحله 3: دریافت مجوز تحصیلی

پس از تصمیم مساعد در مورد درخواست انتخاب موقت (CAQ) توسط MIFI، باید درخواست مجوز تحصیل را به دولت کانادا ارسال کنید. می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین یا کاغذی ارسال کنید. اگر برای تکمیل درخواست خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید از خدمات نزدیکترین مرکز درخواست ویزا (VAC) خود استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای تکمیل درخواست خود نیازی به مراجعه به هیچ واسطه‌ای نخواهید داشت. اگر تجربه حرفه‌ای جزء ضروری برنامه تحصیلی شما است، همزمان با درخواست ویزای تحصیلی، می‌توانید برای مجوز کار برای دانشجویان کارآموز یا آموزش مشارکت‌آمیز (cooperative education) نیز درخواست دهید.

 

quebec city

بیومتریک (عکس و اثرانگشت)

معمولاً در صورت درخواست برای این موارد باید بیومتریک بدهید:

  • ویزای بازدید کننده
  • مجوز کار یا تحصیل (به استثنای اتباع ایالات متحده)
  • اقامت دائم
  • وضعیت پناهندگی و پناهجویی
  • تمدید اقامت شما در کانادا که به عنوان سابقه بازدیدکننده شناخته می شود (از 3 دسامبر 2019)
  • تمدید مجوز کار یا تحصیل (از 3 دسامبر 2019)

اگر در 10 سال گذشته برای ویزای بازدید کننده، مجوز کار یا مجوز تحصیلی بیومتریک داده اید، و هنوز معتبر هستند، اگر برای بازدید، کار یا تحصیل درخواست می کنید، نیازی به ارائه مجدد آنها ندارید. از ابزار بررسی وضعیت استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا بیومتریک شما هنوز معتبر است یا خیر. اگر پاسپورت اتباع خارجی دارید، باید بیومتریک خود را بدون در نظر گرفتن کشوری که پاسپورت را صادر کرده است، ارائه دهید. متقاضیان ویزای ویزیتور، تحصیلی و اجازه کار هر ده سال یکبار مجبور به ارائه بیومتریک خود هستند به عبارت دیگر تا پایان دوره 10 ساله، نیازی به ارائه مجدد بیومتریک خود ندارید.

مجوز کار پس از تحصیل

اگر یک برنامه تحصیلی تمام وقت حداقل 8 ماهه را گذرانده‌اید و از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید درخواست مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) را ارسال کنید. این مجوز کار آزاد به شما این امکان را می‌دهد که در هر نقطه از کانادا برای کارفرمای مورد نظر خود کار کنید.

همانند مجوز تحصیل، این امکان وجود دارد که همسر یا شریک زندگی مشترک خود را به درخواست مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی خود ضمیمه کنید. پس‌ازآن، همسر یا شریک زندگی مشترک می‌توانند برای یک مجوز کار آزاد درخواست دهند که تا پایان مدت مجوز پس از فارغ‌التحصیلی که به آن پیوست شده است معتبر خواهد بود.

دانشگاه لاوال بهترین دانشگاه شهر کبک

دانشگاه لاوال یک دانشگاه تحقیقاتی است که در سال 1663 تأسیس شد و با مؤسسات CARL، AUFC، AUCC، IAU، CBIE، CIS و UArctic  گره خورده است. این دانشگاه توسط Francois De Montmorency-Laval که اولین اسقف New France بود، تأسیس شد. پیش از این، این دانشگاه با نام Seminaire De Quebec شناخته می‌شد.

این دانشگاه با هدف تربیت و آموزش کشیشانی ساخته شده است که بتوانند به فرانسه جدید خدمت کنند. بعدها ساختار آکادمیک خود را گسترش داد و شروع به تدریس هنرهای آزاد کرد. در اوایل قرن بیستم، این دانشگاه دانشکده های الهیات، حقوق، پزشکی، علوم، علوم اجتماعی و جنگلداری را افتتاح کرد. همچنین یک پایان نامه پژوهشی نیز در برنامه درسی گنجانده شد. در سال 1938 گروه‌های اقتصاد و علوم سیاسی و اجتماعی اضافه شد که که به تدریج هر کدام به دانشکده‌هایی معروفی تبدیل شدند.

پردیس شامل بیش از 30 ساختمان است که بر اساس معماری مدرن ساخته شده اند. ساختمان علم، مرکز تحقیقات چوب و کتابخانه علوم اجتماعی همگی در داخل محوطه دانشگاه قرار دارند. برخی از دانشکده‌های شناخته شده در پردیس عبارتند از: دانشکده علوم اداری، دانشکده معماری، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی، دانشکده جنگلداری، دانشکده کشاورزی، دانشکده الهیات و مطالعات دینی، و دانشکده علوم و مهندسی. علاوه‌براین، دانشگاه در حال گسترش پردیس خود و ساخت ساختمان‌های بیشتری است زیرا تعداد دانشجویان به سرعت درحال افزایش است.

این دانشگاه متشکل از چهار کرسی از 19 کرسی تحقیقاتی عالی کانادا، یعنی کرسی تعالی پژوهشی در سنجش از دور، کرسی تعالی پژوهشی در میکروبیوم-اندوکانابینوئیدوم در سلامت متابولیک، کرسی تعالی پژوهشی در نوآوری های فوتونیک، و کرسی تعالی در نوروفوتونیک است.

این دانشگاه دارای بیش از 60 بخش، مدرسه و موسسه است و 500 برنامه در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. جمعیت کل این دانشگاه حدود 43000 دانشجو به همراه 7000 دانشجوی بین‌المللی است. بیش از 9600 کارمند تمام وقت و پاره‌وقت در محوطه دانشگاه وجود دارد که شامل 3045 کارمند می‌شود.

این دانشگاه فهرستی از فارغ التحصیلان برجسته دارد که شامل لوئیس سنت لورن (دوازدهمین نخست وزیر کانادا)، نیکلاوس ویرث (طراح زبان های برنامه نویسی)، چارلز فیتزپاتریک (پنجمین رئیس دادگستری کانادا)، برایان مولرونی (هجدهمین نخست وزیر کانادا) می‌شود. ، ژاک ادوارد الکسیس (نهمین نخست وزیر هائیتی)، گاستون میرون (نویسنده مشهور)، ادیت باتلر (خواننده مشهور)، مارسل اوبوت (رئیس کمیته المپیک کانادا)، مانون برویلت (مدیر عامل Videotron) و اد میلر (حرفه ای) بازیکن هاکی).

 

مزایا و معایب تحصیل و زندگی در شهر کبک

شهر کبک که بر روی سواحل رودخانه سنت لارنس ساخته شده است، زادگاه تمدن فرانسوی در کانادا محسوب می‌شود و به‌همین دلیل یک تجربه آکادمیک فرانسوی زبان را برای کسانی که در کالج‌ها و دانشگاه‌های آن تحصیل می‌کنند، ارائه می‌دهد. این شهر زیبا رسماً به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است زیرا تنها شهر آمریکای شمالی است که توانسته است باروها، دروازه‌ها و دیوارهای دفاعی تاریخی خود را حفظ کند. کسانی که شهر کبک را برای تحصیل انتخاب می‌کنند می‌توانند از مردم محلی فرانسوی زبان، فرهنگ پرجنب و جوش غذاخوری و صنایع دستی، و انواع دانشگاه‌های بسیار معتبر آن لذت ببرند.

مزایا

شهر کبک که در سراسر جهان به دلیل تاریخ غنی و جذابیت اروپایی خود معروف است، به عنوان یک گنجینه میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. شهری در رودخانه سنت لارنس کیفیت زندگی استثنایی و هزینه زندگی مقرون‌به صرفه را ارائه می‌دهد و درصدر فهرست امن‌ترین مراکز شهری کانادا قرار دارد. کبک با سرزندگی فرهنگی و اقتصادی خود از تمام مزایای یک شهر بزرگ در محیط طبیعی دیدنی برخوردار است.

زندگی به زبان فرانسوی

هیچ مکانی بهتر از شهر کبک برای تجربه فرهنگ فرانسوی آمریکای شمالی وجود ندارد. این کشور با تاریخ غنی و روابط نزدیک با فرانسه، مهد تمدن فرانسه در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. در واقع، Université Laval اولین دانشگاه فرانسوی زبان بود که در آمریکای شمالی تأسیس شد. شهر کبک و دانشگاه لاوال محیط مناسبی را برای یادگیری زبان فرانسه با سرعت بالا ارائه می‌دهند.

تحصیل در شهر کبک

تحصیل در شهر کبک به معنای انتخاب یک تجربه منحصربه‌فرد و واقعاً غنی است که آموزش باکیفیت و غوطه‌ور شدن در قلب فرهنگ فرانسوی زبان آمریکای شمالی را ترکیب می‌کند. شهر کبک همچنین محفل گرمی برای تحقیق‌وتوسعه است و دارای بالاترین سرانه پژوهشگران در این کشور است. بسیاری از این محققان با دانشگاه لاوال و سایر موسسات دانشگاهی در منطقه مرتبط هستند.

یک فرهنگ غنی و پر جنب و جوش

شهر کبک به‌خاطر صحنه‌های هنری و فرهنگی پرجنب‌وجوش خود، که در تابستان و زمستان فعالیت‌های فراوانی را ارائه می‌دهد، شهرت دارد. دارای چندین تئاتر و مکان اجرا، موزه‌ها و مراکز بازدید وخرید، و گالری‌های هنری متعدد است. شهر کبک در طول سال میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی از جمله جشنواره تابستانی شهر کبک (یکی از بزرگترین رویدادهای موسیقی در کانادا)، فستیوال ComediHa، تئاتر بین‌المللی کارفور و جشنواره TD New France بوده است. علاوه‌براین، تعداد زیادی بار، کافه، و رستوران‌های کوچک دارد که در آنجا می‌توانید با دوستان یا خانواده دور هم جمع شوید.

شهر ادبیات یونسکو

کبک اولین شهر فرانسوی زبانی است که به عنوان شهر ادبیات یونسکو نامگذاری شده است، این اعتبار به خاطر شبکه کتابخانه‌های گسترده آن، Maison de la littérature، و بسیاری از نویسندگان، ناشران و کتابفروشان شهر است. این شهر همچنین با رویدادهای شعری، تورهای پیاده‌روی موضوعی و جشنواره ادبی Quebec en toutes lettres منبع الهام و خلاقیت است.

طبیعت و فعالیت در فضای باز

کبک سیتی رؤیای به حقیقت پیوسته علاقه‌مندان به ورزش و دوستداران طبیعت است. مجموعه فضای سبز آن شامل یکی از بزرگترین پارک‌های شهری جهان با عنوان دشت‌های ابراهام است. کوه‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌های اطراف شهر فقط کمی دورتر هستند و مکانی عالی برای لذت بردن از انواع فعالیت‌های فضای باز در طول سال است. کارناوال زمستانی کبک را ببینید، بزرگترین رویداد در نوع خود در جهان، آبشار مونت مورنسی را در بهار تحسین کنید، در رودخانه سنت لارنس سفری تابستانی داشته باشید، یا در پاییز در باغ‌های ایل d’Orléans قدم بزنید. همانطور که می‌بینید در شهر کبک امکانات زیادی برای انتخاب وجود دارد.

غذای عالی

رستوران‌های پیشرو، برنامه‌های سفر با موضوع غذا، مکان‌های گردشگری کشاورزی، فرصت‌هایی برای ملاقات با تولیدکنندگان محلی، و کبک Exquis! جشنواره غذا، شهر کبک را به مقصدی هیجان انگیز برای غذاخوری‌ها تبدیل می‌کند. طعم‌های متنوع شهر را بچشید، از محصولات لذیذ پوتین و افرا گرفته تا سیدر و سایر غذاهای محلی.

هزینه زندگی مقرون به صرفه

هزینه زندگی در شهر کبک متوسط ​​است و مسکن در مقایسه با اکثر شهرهای آمریکای شمالی بسیار مناسب است. این امر دانشگاه لاوال را به یک مقصد تحصیلی مقرون به صرفه تبدیل می‌کند. اقامتگاه های داخل پردیس مسکن با قیمت مناسب ارائه می‌دهند و گزینه‌های مختلف مسکن خارج از دانشگاه نیز در نزدیکی آن موجود است.

 

رودخانه سنت لارنس

رودخانه سنت لارنس با حضور چشمگیر خود، مناظر باشکوهی را از هر زاویه ارائه می‌دهد. راه‌های زیادی برای لذت بردن از رودخانه وجود دارد: در امتداد تفرجگاه ساموئل-دی شامپلین پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید، غرق در زیبایی کشتی‌های تفریحی در بندر Place des Canotiers شوید، یا یکی از بسیاری از فعالیت‌های دریایی را امتحان کنید که در چند قدمی شهر و محوطه دانشگاه ارائه می‌شوند. Baie de Beauport حتی یک ساحل دارد که در آن می‌توانید از هر آنچه که سنت لارنس ارائه می‌دهد، بهترین استفاده را ببرید.

معایب

هزینه سوخت‌هایی مانند گاز طبیعی در کبک بسیار گزاف است زیرا مصرف سوخت تقریباً 64 درصد بیشتر از سایر استان‌های کانادا است. با توجه به اینکه کبک زمستان‌های بسیار سختی دارد، قبوض انرژی اغلب یک عامل مهم هزینه در زندگی مردم است. مردم شهر کبک عموماً انگلیسی می‌دانند، اما یادگیری زبان فرانسه برای کسانی که قصد تحصیل یا کار در اینجا را دارند ضروری است. بسیاری توصیه می کنند که از هر گونه تصوری مبنی بر اینکه مجبور نیستید زبان فرانسه یاد بگیرید را باید کنار بگذارید، زیرا اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از شهر ببرید، مجبورید فرانسوی یاد بگیرید.

هزینه‌های زندگی در کبک برای یک دانشجوی بین‌المللی

شهریه‌های کبک از پایین‌ترین شهریه‌های جهان است، بنابراین جای تعجب نیست که سیستم آموزش عالی این استان هزاران دانشجو را از سراسر جهان جذب می‌کند! شهرهای بزرگتر مانند مونترال، کبک سیتی و شربروک نیز تعداد زیادی از ساکنان کبک را جذب می‌کنند که به دنبال فرصت‌های تحصیلی و حرفه‌ای بهتر هستند.

برای مقطع لیسانس، شهریه و سایر هزینه‌های مربوطه نه بسته به رشته انتخابی، بلکه بسته به وضعیت دانشجو و تعداد دروس گذرانده شده در هر ترم متفاوت است. هزینه‌های پذیرش و ثبت‌نام، کتاب‌ها و لوازم مدرسه، حق عضویت در انجمن‌های مختلف و بیمه سلامت نیز باید در‌نظر گرفته شود. برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه‌های غیرمستقیم تحصیل حتی بالاتر از هزینه‌های تحصیلی است. اینها شامل بلیط هواپیما، هزینه بیمه و هزینه‌های بانکی و ویزای دانشجویی و کاری است که دریافت آن بسیار گران و دشوار است.

برخی از خانواده‌ها، از کبک یا جاهای دیگر، با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات از این موقعیت استفاده می‌کنند، بنابراین هزینه‌های اضافی را به سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کنند. خواه این والدین یا دانش آموز هستند که تصمیم می‌گیرند مسئولیت‌های مالی تحصیل در خارج از کشور را بر عهده بگیرند، همیشه عاقلانه است که بودجه دقیقی برای جلوگیری از غافلگیری‌های ناخوشایند در نظر بگیرید. اجاره کامیون، ترک شغل و تجهیز خانه جدید تنها بخشی از این هزینه‌ها هستند، اما با هم جمع می‌شوند!

صرف نظر از این، کبک هنوز یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین‌المللی است. هزینه‌های زندگی و شهریه به‌طور قابل توجهی مقرون‌به صرفه تر از ایالات متحده، بریتانیا و حتی سایر نقاط کانادا است. و کیفیت زندگی و شهرت سیستم آموزشی جزو بهترین‌های دنیاست.

سوالات متداول

مزایای تحصیل در شهر کبک کانادا چیست؟
افراد تصمیم می گیرند تحصیلات خود را در کبک دنبال کنند زیرا: مدارک و مدارک صادر شده توسط موسسات آموزشی کبک در سراسر جهان شناخته شده است. شهریه ها جزو پایین ترین ها در کانادا است. زیرساخت ها به روز هستند. طیف گسترده ای از برنامه ها ارائه می شود. فضا چالش برانگیز و امن است.
آیا در صورت درخواست ویزای تحصیلی کبک نیاز به ارائه بیومتریک داریم؟ و دوره اعتبار آن چقدر است؟
بله. دانشجویان برخی کشورها از جمله ایران باید در صورت درخواست ویزای تحصیلی کانادا، بیومتریک ارائه دهند.
آیا شهر کبک ارزش این هزینه را دارد؟
شهر کبک دارای طیف گسترده ای از ویژگی‌های فرهنگی است که آن را به گزینه ای عالی برای مهاجران و گردشگران تبدیل می کند.
هزینه زندگی در شهر کبک برای یک دانشجوی بین‌المللی چقدر است؟
یک دانشجوی کبک حدود 1600 دلار برای یک ترم تمام‌وقت نیاز دارد. بااین حال، شهریه برای دانشجویان بین‌المللی بسیار بالاتر است: بسته به برنامه‌ای که در آن ثبت نام می‌کنند، به احتمال زیاد بین 8200 تا 10500 دلار برای یک ترم پنج دوره‌ای هزینه خواهند کرد.

سخن پایانی

این شهر مکانی زیبا و مقرون‌به‌صرفه برای زندگی است. با نرخ پایین بیکاری. این شهر همچنین در مقایسه با سایر شهرهای نزدیک، هزینه مسکن پایینی دارد. برای ساکنان آسان است که بدون استرس زیاد در حمل‌ونقل در طول روز مسیر خود را طی کنند زیرا آنها به حمل‌ونقل عمومی دسترسی دارند که به کاهش ترافیک در ساعات اوج مصرف کمک می‌کند. و هم‌تر از همه، کبک یک مقصد تحصیلی استثنایی است که پذیرای بیش از 50000 دانشجو از سراسر جهان است. برخی از بهترین دانشگاه‌های کانادا را در خود دارد که برنامه‌های مدرک معتبر بین‌المللی را ارائه می‌دهند.

ما در مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به تمام شهرهای کانادا، دریافت ویزا و اجازه اقامت در این کشور خواهیم بود.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید