لوگو صبا ویزا
جاب آفر انگلستان

جاب آفر انگلستان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای کار  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان

زندگی و کار در خارج از کشور یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی افراد در دنیای مدرن است. این موضوع نه تنها به شما کمک می‌کند در مورد خودتان اطلاعات بیشتری کسب کنید، بلکه رزومه شما را نیز بسیار ارزشمند می‌کند. در بازار کار فعلی، کارفرمایان دوست دارند کارمندانی با تجربه فراوان هم در کار و هم در زندگی خود داشته باشند.

انگلستان که مرکز پررونق صنعت با انواع مشاغل است، مطمئناً تجربه رضایت‌بخشی را در کار در آنجا به شما خواهد داد. در حین کار می‌توانید دوستان بسیار خوبی پیدا کنید، با غذاهای خوشمزه بریتانیایی آشنا شوید و در اوقات فراغت خود از جاهای دیدنی بریتانیا دیدن کنید. اما، کار کردن در انگلستان به عنوان یک خارجی سختی‌ها و موانعی دارد که باید قبل از کار در این کشور بر آنها غلبه کنید، ازجمله دریافت ویزای کاری. با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما بگوییم هر آنچه را که در مورد کار در انگلستان باید بدانید.

مؤسسه مهاجرتی صبا ویزا، با داشتن سال‌ها سابقه درخشان در زمینه ارائه مشاوره مهاجرتی پذیرای پاسخ‌گویی به سؤالات علاقمندان به مهاجرت است. با ما تماس بگیرید.

فهرست عناوین

انواع ویزای کار در انگلستان

انواع ویزای کار در انگلستان

مسیر اصلی مهاجرت بریتانیا از طریق سیستم مبتنی بر نقاط (PBS) است. اول، مهاجران خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) بر اساس تمایل خود برای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری یا آموزش در کشور، برای یکی از پنج سطح درخواست می‌کنند. آنها باید یک ارزیابی مبتنی بر امتیاز را بگذرانند که بر شرایط، استحقاقات و الزامات ورود برای هر ردیف متمرکز است. متقاضیان باید بر اساس سن، مدارک تحصیلی، زبان، درآمد و بودجه، تعداد کافی امتیاز را برای گرفتن مجوز ورود یا ماندن در بریتانیا کسب کنند.

هر پنج ردیف شامل ویزاهای خاصی هستند:

  • ردیف اول: این ویزاها برای کارگران بسیار ماهر، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و دانشجویان فارغ‌التحصیل ساکن خارج از اتحادیه اروپا (EU) و EEA در نظر گرفته شده است. این نامزدها برای درخواست نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند.
  • ردیف دو: کارگران ماهر، ورزشکاران حرفه‌ای و اعضای روحانی خارج از EEA می‌توانند در صورت داشتن پیشنهاد شغلی برای ویزا در ردیف دو درخواست دهند و می‌توانند شکاف‌های موجود در نیروی کار کشور را پر کنند.
  • درجه سه: ویزای درجه سه برای کارگران کم مهارت ارائه شده نیروی کار موقت در نظر گرفته شده است. با این حال، دولت تصمیم گرفت که مهاجران خارج از اتحادیه اروپا را برای موقعیت‌های ردیف سه قبول نکرده و از آن زمان این ویزاها را حذف کرد.
  • سطح چهار: دانش‌آموزان بالای 16 سال از خارج از منطقه اقتصادی اروپا، اگر می‌خواهند در مدرسه، کالج یا دانشگاه در این کشور تحصیل کنند، باید برای ویزای سطح چهار درخواست دهند.
  • ردیف پنجم: این دسته دارای شش زیرمجموعه از کارگران موقت است که مربوط به موقعیت‌های خلاق و ورزشی، خیریه، کارگران مذهبی و جوانانی است که در تعطیلات کاری در بریتانیا کار می‌کنند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کار انگلستان

شرایط لازم برای ویزای کار بریتانیا بر اساس سطح و ویزای مورد نیاز شما متفاوت است. ردیف دو بیشتر ویزاهای بلندمدت را شامل می‌شود، به‌جز استعدادهای ویژه ذکر شده در ردیف یک. ویزای کار عمومی درجه دو بریتانیا رایج‌ترین ویزای کار برای شرکت‌هایی است که درحال گسترش هستند، زیرا برای افرادی در خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس است که پیشنهاد شغلی در بریتانیا دارند. همه متقاضیان ویزای کار عمومی باید دارای کارفرما یا حامی دارای مجوز باشند. اگرچه الزامات بر اساس نوع مجوز کار متفاوت است، رایج‌ترین آنها عبارتند از:

  • فرم درخواست
  • دو عکس رنگی که در شش ماه گذشته گرفته شده است
  • پاسپورت معتبر
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی در انگلستان
  • مدرک اقامت
  • برنامه سفر تفصیلی
  • نتایج آزمایش سل
  • اطلاعات بیومتریک
  • یک دعوت‌نامه ویزا برای اقامت با دوستان یا اعضای خانواده
  • هزینه‌های ویزای انگلستان پرداخت شده است
  • ترجمه تایید شده هر سندی که به زبان انگلیسی نیست

کار در انگلستان

برای اینکه کاملاً با شما صادق باشم، در حال حاضر، آمار رسمی واقعاً به نفع شما نیست. در حالی که اقتصاد بریتانیا در واقع هنوز قوی است و پیشنهادهای شغلی زیادی در بریتانیا وجود دارد، رقابت به همان اندازه قوی است. علاوه بر این، نرخ بیکاری بالاترین میزان در پنج سال گذشته است. در عین حال، در مقایسه با سال 2019، 30 درصد کمتر موقعیت های شغلی باز وجود دارد. اما امید خود را از دست ندهید! همیشه راهی وجود دارد و یافتن شغل در بریتانیا به عنوان یک خارجی آسان تر خواهد بود اگر:

شما به دنبال آن در جنوب انگلستان هستید. به طور کلی، جنوب یک نیروگاه اقتصاد بریتانیا است و ما به شما توصیه می کنیم جستجوی خود را از آنجا شروع کنید. شما به دنبال موقعیتی در زمینه ای هستید که با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. در میان حرفه های مورد نظر، می توانید متخصصان فناوری اطلاعات، مهندسان، پزشکان یا مربیان را بیابید. بنابراین اگر برای هر یک از این مشاغل خالی واجد شرایط هستید، برای شما خوب است!

شما به زبان انگلیسی تسلط زیادی دارید. حتی اگر انگلیسی زبان مادری شما نباشد، طبیعتاً انتظار می رود که تسلط شما بر آن بسیار بالا باشد. به یاد داشته باشید، شما برای شغل نه تنها با تعدادی از مهاجران، بلکه با افراد محلی نیز رقابت خواهید کرد.

درخواست شغل در انگلستان

درخواست شغل در انگلستان

هنگامی که شغلی در انگلستان پیدا کردید، باید درخواست خود را آماده کنید. اگر وارد مرحله مصاحبه شوید، باید بدانید که در مصاحبه شغلی بریتانیا چه انتظاری داشته باشید، و در طول مصاحبه چه کاری باید انجام دهید – و چه کاری را نباید انجام دهید.

درخواست‌های شغلی انگلستان معمولاً به شکل یک فرم درخواست (اغلب به صورت آنلاین در دسترس) است که شامل یک بیانیه شخصی است که در آن باید مشخصات خواسته شده را برآورده کنید یا درخواستی برای CV همراه با یک کاورلتر ارسال کنید.

مصاحبه برای مشاغل انگلستان معمولا بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و اغلب با 2 تا 3 مصاحبه کننده روند مصاحبه طی خواهد شد. برخی از مصاحبه‌ها شامل تست یا وظایف اضافی است که طول زمان کلی مصاحبه را افزایش می‌دهد. قبل از مصاحبه در مورد شرکت تحقیق کنید تا از ارزش‌ها و فرهنگ کاری آن ایده گرفته و همچنین خود را برای سؤالاتی که قرار است از شما پرسیده شود آماده کنید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کرده و رفتار دوستانه‌ای داشته باشید.

در صورت پیشنهاد کار، شرکت به‌صورت تلفنی و کتبی با شما تماس خواهد گرفت. آنها همچنین با مراجع شما تماس برقرا خواهند کرد. معمولاً باید 2-3 مورد از این موارد را به عنوان بخشی از درخواست خود ارائه دهید.

پروسه دریافت جاب آفر انگلستان

به دنبال پیشنهادهای شغلی در رشته خود باشید. با بازدید از برخی از مهم‌ترین پورتال‌های جستجوی کار، مانند Indeed، Monster، یا Jobsite شروع کنید. به این ترتیب می‌توانید ذهنیت نسبی در مورد تعداد فرصت‌ها به دست آورید.

  • به صورت آنلاین به دنبال کار باشید. به‌طور منظم در لینکدین جست‌وجو کنید تا هر جای خالی جالبی را بررسی کنید. همچنین، رزومه خود را در سایت قرار دهید. سعی کنید رزومه جذابی برای خود بنویسید آنقدر جذاب که کارفرمایان مشتاق استخدام شما شوند اگرچه نباید چیزی بجز واقعیت در رزومه خود بنویسید اما هرچه که هست را باید به‌صورت جذاب در زرومه خود بنویسید. ارائه یک رزومه عالی و استاندارد باعث می‌شود شما زودتر دیده شوید.
  • رزومه و کاورلتر خود را آماده داشته باشید تا بتوانید به سرعت آنها را مطابق با شرایط شغلی فردی تغییر دهید و فوراً آنها را ارسال کنید.
  • ویزای مناسب را دریافت کنید. در مورد شرایط خاص ویزا به درستی تحقیق کنید و مطمئن شوید که به محض بدست آوردن کار، می‌توانید تمام شرایط ورود به بریتانیا را داشته باشید.
  • شماره بیمه ملی (NI) را دریافت کنید. هنگامی که شما در انگلستان شروع به کار می‌کنید، کارفرمای شما آن را درخواست می‌کند، حتی اگر شما یک خارجی باشید.
  • یک حساب بانکی در انگلستان باز کنید. این یک الزام است تا کارفرمای شما بتواند حقوق شما را با پوند انگلیس به شما پرداخت کند.

نکات مهم در رزومه برای دریافت جاب آفر انگلستان

به یاد داشته باشید که در رزومه‌تان نباید عکسی از خودتان قرار دهید، مگر اینکه لازم باشد یا برای شغلی مانند بازیگری یا مدلینگ درخواست داده باشید که ظاهر شما در شغل آینده‌تان اهمیت داشته باشد. در کل، داشتن عکس در رزومه در انگلستان معمول نیست زیرا می‌تواند شایستگی عده‌ای از متقاضیان کار را زیر سؤال برده و در نتیجه، آسیب‌رسان باشد.

هدف بازار کار بریتانیا فراگیر بودن است. نه تنها از شما انتظار ندارد که عکس خود را در رزومه خود قرار دهید، بلکه گاهی اوقات از شما می‌خواهند که نام مدرسه خود را نیز حذف کنید، بنابراین این موارد دتعیین‌کننده این موضوع نیست که چه کسی شغل را دریافت می‌کند. بنابراین قبل از ارسال مدارک، شرح وظایف را با دقت مطالعه کنید. از قراردادهای آماده بریتانیایی استفاده کنید. به عنوان اولین گام از همگون‌سازی فرهنگی به آن نگاه کنید.

اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد یا ملیت را بیان کنید. در نتیجه، کارفرمای بالقوه شما می‌داند که آیا به ویزای کاری نیاز دارید یا خیر. نمرات خود را ذکر کنید. به خصوص، اگر تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید. نمرات افراد در بریتانیا بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که نمره خود را به مقیاس بریتانیا تبدیل کنید. آنها را دقیقاً زیر نام مدرسه خود در کنار عنوان مدرک خود فهرست کنید (مگر اینکه به طور خاص خلاف آن گفته شده باشد).

اگر نیاز به الهام دارید، به نمونه‌رزومه‌های استاندارد بریتانیایی نگاهی بیندازید (حتی می‌توانید آنها را با استفاده از کلمه کلیدی “بریتانیا” یا “لندن” فیلتر کنید).

نکات مهم مربوط به کاورلتر برای دریافت جاب آفر انگلستان

سعی کنید کاورلتر خود را کوتاه بنویسید. خودتان را به چند پاراگراف کوتاه محدود کنید و مطمئن شوید که از محدودیت یک صفحه A4 تجاوز نکنید. سعی کنید از بیان حرف‌های تکراری در کاورلتر خود پرهیز کنید و تنها اطلاعاتی را بیان کنید که رزومه شما را تحسین کند.

سعی کنید بر دلیل خواست خود برای داشتن آن موقعیت شغلی تأکید کنید و نه بر اینکه چرا می‌خواهید در بریتانیا زندگی کنید. شاید شما از کودکی رؤیای زندگی در لندن را داشته‌اید، اما با این حرف شرکتی که قرار است شما را استخدام کند تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. بنابراین، سعی کنید فقط حول محور چگونگی جذب شدن‌تان به آن پست شغلی و آن سازمان صحبت کنید و نه در مورد جاذبه و کشش کشور انگلستان.

الزامات زبان برای کار در انگلستان

اگر به زبان دیگری غیر از انگلیسی صحبت می‌کنید، مزیت زیادی نسبت به بسیاری از متقاضیان بریتانیایی خواهید داشت – که اکثر آنها فقط می‌توانند انگلیسی صحبت کنند – اما تقریباً مطمئناً باید خودتان بتوانید انگلیسی صحبت کنید تا شغلی پیدا کنید. برای دریافت ویزای کار انگلستان، ممکن است به هر حال نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی خود داشته باشید.

حقوق و دستمزد در انگلستان

حداقل حقوق رسمی در انگلستان هر سال تغییر می‌کند و بر اساس سن افراد متفاوت است. امسال حداقل دستمزد ساعتی برای افراد بالای 23 سال 8.91 پوند است. با این حال، اگر زیر 21 سال دارید فقط 6.56 پوند درآمد خواهید داشت و اگر کمتر از 18 سال دارید، فقط 4.62 پوند در ساعت دریافت می‌کنید. میانگین حقوق سالانه فعلی در بریتانیا برای کارگران تمام وقت 31461 پوند است که کمی بیشتر از سال قبل است. اگر در حرفه پزشکی، تجارت فناوری اطلاعات یا بازاریابی کار کنید، بیشترین درآمد را خواهید داشت.

بهترین سایت‌های کاریابی انگلستان

سایت‌های کاریابی فضاهایی عالی برای ارائه فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار است. سایت‌های شغلی مختلفی در بریتانیا وجود دارد که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  • Indeed

Indeed یکی از مشهورترین سایت‌های کاریابی است که در سال 2004 راه‌اندازی شد. این سایت استخدام در بیش از 55 کشور و به 28 زبان موجود است. شما می توانید هر یک از مشاغل را پیدا کنید، مهم نیست که شغل در کجا ارسال شده است. این سایت بیش از 15٪ از سهم کلی بازار را در بین سایت‌های کاریابی به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، یکی از سایت‌های کاریابی محبوب در انگلستان است. این سایت در واقع فهرست مشاغل را از هزاران وب‌سایت، از جمله سایت‌های شغلی، شرکت‌های مختلف و صفحات شغلی شرکت‌ها جمع‌آوری می‌کند. سایت‌های کاریابی منبع اصلی جذب نیروی کار هستند.

  • Glassdoor

این وب سایت استخدامی فراتر از یک سایت کاریابی است. چراکه در اینجا، اطلاعات مختلف مرتبط با شرکت‌ها نیز به نمایش گذاشته می‌شود. در این سایت می‌توانید بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های داده شده توسط کارمندان به شرکت خود را بررسی کنید و در همچنین می‌توانید از دستمزد و حقوق کارمندان هر شرکت مطلع شوید. بنابراین، سایت شغلی Glassdoor به نامزدها این امکان را می‌دهد تا به جنبه‌های مختلف شرکت مانند بررسی، حقوق، سوالات مصاحبه و بسیاری موارد دیگر نگاهی بیندازند.

  • Totaljobs

Totaljobs یکی از مفیدترین سایت‌های کاریابی انگلستان است که در سال 1999 تاسیس شد. این سایت استخدام به بزرگترین تجارت آنلاین استخدام در بریتانیا تبدیل شده است. آنها بیش از 20 سال تجربه در استخدام بهترین استعدادها در صنایع مختلف را دارند. Totaljobs به میلیون‌ها جویای کار کمک می‌کند تا شغل مناسب پیدا کنند. در حال حاضر، Totaljobs 28000 آگهی شغلی را منتشر می‌کند و ماهانه 6 میلیون جوینده کار را جذب می‌کند. هزاران شرکت استخدام منطقه کوچک و آژانس‌های کارکنان از خدمات خود برای جذب استعدادهای برتر استفاده می‌کنند.

  • Reed

این  سایت دارای یک پایگاه داده بزرگ است که در آن می‌توانید مکان‌ها، سازمان‌ها و بخش‌ها را جستجو کنید تا مرتبط‌ترین نتایج را به دست آورید. این سایت ارائه دهنده بیش از 24000  فرصت شغلی در بخش‌های دولتی و خصوصی است.  ناگفته نماند که این سایت اولین سایت استخدام آنلاین در بریتانیا بود. در حال حاضر، رید بیشترین ترافیک وب را در میان سایت‌های استخدام بریتانیا به خود اختصاص داده است. در سال 2017، مجموع بازدیدکنندگان 199 میلیون نفر بود. و در سال 2019 روزانه میزبان 250000 شغل آزاد بود.

  • Monster

Monster یک سایت استخدامی جهانی است که تحت مالکیت Monster Worldwide، Inc است. این سایت در ارتباط موثر افراد با موقعیت‌های کاری مختلف، در سطح جهانی پیشگام است. با بیش از 5 میلیون کاربر وب‌سایت در بریتانیا در ماه و هزاران موقعیت از سطح پایه تا پست‌های مدیریتی، مطمئناً ارزش دارد که در مسیر جستجوی شغلی خود در این سایت هم جست‌وجو کنید زیرا علاوه بر ارائه لیست موقعیت‌های شغلی به متقاضیان، مشاوره شغلی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. برای مشاوره، آنها نکات CV، نکات مصاحبه و موارد مربوط به محاسبه حقوق را در اختیار شما می‌گذارند.

  • Jora

این یک سایت کاریابی در سراسر انگلستان است که در حال حاضر بیش از 5 میلیون موقعیت شغلی را در خود دارد که مردم می‌توانند هزاران فرصت شغلی را جستجو کنند، همه از انواع پلت فرم های کاری در سراسر بریتانیا. Jora مجموع مشاغل را از منابع مختلف مانند سایت‌های شغلی، صنعت استخدام، انجمن‌های صنعتی و جاهای سنتی ارائه دهنده‌ کار مانند نیازمندی‌های روزنامه‌ها جمع‌آوری می‌کند. Jora در 36 کشور جهان فعالیت دارد.

  • DevITjobs

DevITjobs

DevITjobs یک بازیکن تازه کار در بازار کار شغلی به حساب می‌آید و فعلاً آگهی‌های شغلی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. این سایت صرفاً در حوزه مشاغل مرتبط با صنعت IT کار می‌کند. جویندگان کار می توانند مزایا، مشاغل از راه دور و حتی مشاغل با حمایت ویزا را برای نامزدهای خارج از اروپا فیلتر کنند. در حالی که مهندسان نرم افزار مخاطبان اصلی هستند، DevITjobs مکانی است برای همه افرادی که در صنعت IT کار می‌کنند: یعنی مهندسان داده، مدیران سیستم، مدیران محصول، طراحان UX/UI و غیره.

  • JOB TODAY

با JOB TODAY، موقعیت‌ها را بررسی می‌کنید و به‌روزرسانی‌ها را برای کار در بخش‌های خواربار، مهمان‌نوازی و خدمات دریافت می‌کنید. به راحتی شغلی پیدا کنید و حرفه خود را با یک کلیک توسعه دهید. Job Today کارفرما و کارجو را به یکدیگر پیوند می‌دهد و این یکی از ویژگی‌های نادر سایت‌های شغلی است. در نوامبر 2018، آنها از 100 میلیون درخواست شغلی در وب‌سایت خود فراتر رفتند. Job Today به هر دو طرف قدرت می‌دهد تا برای رفع نیازهای شغلی متقابل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سوالات متداول

آیا برای درخواست ویزا برای کار در انگلستان نیاز به اسپانسر شدن دارم؟
شاید! بستگی به ویزای موردنظر شما دارد. برای ویزای کار عمومی، بله، شما نیاز به حمایت شدن از طرف شرکتی هستید که به شما موقعیتی را پیشنهاد داده است. با این حال، بسیاری از ویزاهای کاری انگلستان نیازی به این نوع حمایت ندارند. ویزای دانشجویی نیاز به پذیرش از دانشگاهی در انگلستان دارد اما نیازی به حمایت مالی از سوی کارفرما ندارد. ویزای Youth Mobility Scheme نیازی به حمایت مالی ندارد.
آیا داوطلبانی که مدرک دکترا دارند اولویتی نسبت به بقیه افراد در گرفتن ویزای شغلی کارگر ماهر دارند؟
هیچ اولویتی به دارندگان دکتری داده نخواهد شد. با این حال، هر نامزد برای واجد شرایط بودن در پارامترهای تعریف شده مانند مهارت‌های خاص، صلاحیت‌ها، حقوق و حرفه‌ها باید 70 امتیاز داشته باشد.
چگونه می‌توانم پیشنهاد شغلی از انگلستان دریافت کنم؟
برای درخواست بیشتر ویزاهای کاری، معمولاً باید ابتدا یک پیشنهاد کاری با حمایت مالی از یک کارفرما در بریتانیا دریافت کنید. این کارفرما نیز باید توسط وزارت کشور تایید شده باشد و در لیست کارفرمایان واجد شرایط باشد.
پروسه استخدام شدن در انگلستان چه‌قدر به طول می‌انجامد؟
به‌طورکلی، جویندگان کار در بریتانیا به طور متوسط 27 روز را در فرآیند مصاحبه در هنگام درخواست شغل سپری می‌کنند.
برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 3 میانگین: 3.7]
برای مشاوره رایگان کلیک کنید