لوگو صبا ویزا
جاب آفر نروژ

جاب آفر نروژ

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ ویزای کار  به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

نروژ در صنایعی مانند نفت و گاز، خدمات نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشتیرانی، مخابرات، محصولات با فناوری پیشرفته و پرورش ماهی در جهان پیشرو است. مهاجرت کاری و یافتن شغل یکی از راه‌های مناسب برای مهاجرت به نروژ است. رونق نروژ بر پایه ثروت نفت و گاز این کشور استوار است و متقاضیان می‌توانند در صنعت انرژی، گردشگری، مهندسی، مراقبت‌های بهداشتی، فناوری اطلاعات یا امور مالی کار پیدا کنند.

کشور نروژ به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی رتبه بندی شده و جزء کشور‌هایی است که کمترین میزان جرم و جنایت در جهان را دارد. در سال‌های اخیر، کشور نروژ بارها در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل متحد به عنوان بهترین کشور برای زندگی در رتبه‌بندی قرار گرفته است. این رتبه‌بندی سالانه عمدتاً بر اساس میانگین سطح تحصیلات و درآمد، همراه با امید به زندگی، و همچنین عواملی مانند حقوق بشر و آزادی فرهنگی است. به همین دلیل است که افراد بسیاری از سراسر جهان خواهان مهاجرت به نروژ هستند.

در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی جاب آفر نروژ پرداخته شده است. موسسه مهاجرتی صبا ویزا در تلاش است تا بهترین راه‌های مهاجرت به کشور‌های اروپایی را متناسب با شرایط متقاضیان ارائه دهد. در همین راستا نیز خدمات بسیار متنوع همراه با یک تیم پشتبانی قوی ارائه نموده است.

پیدا کردن کار در نروژ

فهرست عناوین

پیدا کردن کار در نروژ

نروژ دارای یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان و یک سیستم جامع تامین اجتماعی دارد که توسط سطوح نسبتاً بالای مالیات تامین می‌شود. این کشور سرشار از منابع طبیعی از جمله نفت و گاز، ماهی‌ها، جنگل‌ها و مواد معدنی است و به خاطر خط ساحلی آبدره‌های دیدنی خود مشهور است. نروژ همچنین به دلیل نرخ سواد، سطح تحصیلات و ثروت مادی رتبه بالایی دارد. علاوه بر این، نروژ دارای یکی از بهترین سیستم‌های رفاهی در جهان است.

شهروندان ایرانی برای ورود به نروژ چه برای کار یا تحصیل، نیازی به ویزا دارند و باید در اداره مهاجرت نروژ (UDI) ثبت نام کنند. نروژ عضو اتحادیه اروپا (EU) نیست، اما از طریق عضویت در منطقه تجارت آزاد منطقه اقتصادی اروپا (EEA) روابط اقتصادی قوی با اتحادیه اروپا دارد. انگلیسی در نروژ به طور گسترده صحبت می‌شود، اما تسلط به زبان نروژی یک مزیت بزرگ در هنگام درخواست شغل است. شبکه سازی یا نتورکینگ یک راه مهم برای یافتن فرصت‌های شغلی است.

نروژ پس از کشف نفت و گاز فراساحلی در اواخر دهه 1960 به رونق رسید و حوز‌های نفتی در حال حاضر حدود 9 درصد از مشاغل این کشور را تشکیل می‌دهد. به عنوان بخشی از یک استراتژی برای تضمین آینده کشور، مازاد ثروت نفت در جایی سرمایه‌گذاری شده است که اکنون به بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری مستقل جهان تبدیل شده است. انتظار می‌رود رشد اقتصادی در چند سال آینده ثابت بماند یا اندکی بهبود یابد.

حدود دو سوم نروژ کوهستانی است. تقریباً جمعیت پنج میلیون نفری در جنوب کشور به ویژه در اطراف اسلو ( پایتخت نروژ) و در شهرهای ساحلی مانند تروندهایم و برگن متمرکز است، جایی که آب و هوا معتدل‌تر است. البته بهتر است بدانید که هزینه زندگی به خصوص در منطقه اطراف اسلو نسبتاً بالا است.

 

چگونه برای جاب آفر نروژ اقدام کنیم؟

ابتدا بهتر است رزومه خود را تغییر دهید و یک CV به سبک نروژی ایجاد کنید. این شانس شما را در هنگام درخواست برای مشاغل مختلف در کشور شمال اروپا افزایش می‌دهد. با نکات زیر، مطمئناً توجه استخدام کنندگان و پرسنل منابع انسانی در نروژ را به خود جلب خواهید کرد.

  • اطمینان حاصل کنید که هر رزومه‌ای را که ارسال می‌کنید در موقعیت و شرکتی که برای آن درخواست می‌دهید تنظیم می‌کنید.
  • رزومه خود را حداکثر به یک یا دو صفحه محدود کنید.
  • اطلاعات شخصی شامل : نام، آدرس، آدرس ایمیل، تلفن همراه، تاریخ تولد، وضعیت تأهل و فرزندان.
  • به دنبال اطلاعات شخصی خود، شرایط کلیدی خود را در بالا برجسته کنید.
  • در مرحله بعد، سابقه تحصیل خود را به ترتیب زمانی معکوس وارد کنید.
  • سپس همین کار را برای سابقه کاری خود که به ترتیب زمانی معکوس ارائه شده است، انجام دهید.
  • پس از آن می‌توانید دوره‌ها، کارگاه‌ها و گواهینامه‌هایی را که تکمیل کرده اید اضافه کنید.
  • اگر مهارت‌های زبانی اضافی و مفیدی دارید، آن‌ها را نیز اضافه کنید.
  • همچنین می‌توانید هر تجربه مهمی را در مورد پروژه‌های مرتبط با صنعت و نقشی که ایفا کرده‌اید اضافه کنید.
  • هر نوع فعالیت، علایق و سرگرمی های فراغتی را نیز اضافه کنید.

 

چند نکته برای نوشتن کاورلتر :

مانند رزومه شما، کاورلتر شما باید متناسب با شغل و سازمانی باشد که برای آن درخواست می‌دهید. نباید بیشتر از یک صفحه باشد و باید به شخص مناسب خطاب شود. در نامه خود مثبت باشید و توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید برای نقش و تیم خاص مناسب هستید. هر گونه اشتباه گرامری و املایی را دوباره بررسی کنید. همچنین ایده خوبی است که یک دوست یا همکار مورد اعتماد نامه شما را بخواند.

 

چند نکات برای مصاحبه و استخدام در نروژ :

اگر به این مرحله از فرآیند مصاحبه رسیده‌اید، به خودتان تبریک بگویید. شما خیلی نزدیکتر به استخدام در نروژ هستید. با نکات مصاحبه زیر، مطمئناً قرارداد کاری را امضا خواهید نمود. لازم به ذکر است که مصاحبه‌ها برای دریافت جاب آفر لزوما بصورت حضوری نیستند. در حال حاضر بسیاری از مصاحبه‌های کاری برای دریافت جاب آفر نروژ بصورت مجازی و ویدیویی برگزار می‌گردد. در هر صورت دانستن نکات زیر ضروری است.

  • با آگاهی از شرکت، پروژه‌ها، افراد کلیدی درون و حتی افرادی که با شما مصاحبه می‌کنند آماده باشید.
  • قبل از مصاحبه، نامه پوششی، رزومه، و پست شغلی خود را مرور کنید تا به آماده سازی برخی از پاسخ‌هایی که به سوالات متداول می‌دهید (مانند: چرا مناسب هستید، تجربه شما چه بوده است، و غیره) کمک کنید.
  • اگر گپ قابل توجهی در رزومه شما وجود دارد، آماده باشید تا توضیح دهید که در این مدت چه کاری انجام داده‌اید یا روی چه کارهایی کار می‌کرده‌اید.
  • سوالات خود را آماده کنید تا در پایان از مصاحبه کننده بپرسید.
  • در روز مصاحبه به موقع حاضر شوید و لباس حرفه‌ای بپوشید.
  • هر زمان که کسی را ملاقات کردید یا به او معرفی شدید، محکم دست بدهید و تماس چشمی برقرار کنید.
  • انتظار داشته باشید که مصاحبه شما بین 45 تا 90 دقیقه طول بکشد. ممکن است از شما خواسته شود که تست‌های شخصیتی انجام دهید.
  • پس از مصاحبه، حتما یک ایمیل تشکر ارسال کنید. اگر در عرض چند هفته پاسخی دریافت نکردید، با خیال راحت وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

 

سوالات متداول مصاحبه :

  • چرا برای این شغل درخواست دادید؟
  • از تجربیات حرفه ای خود به ما بگویید.
  • چرا شغل قبلی خود را ترک کردید؟
  • نقاط قوت / ضعف شما چیست؟
  • از چه کارهایی بیشتر/کمترین لذت را می‌برید؟
  • کار مستقل را ترجیح می‌دهید یا گروهی؟
  • چرا باید شما را استخدام کنیم؟
  • چه چیزی می‌توانید به این نقش بیاورید؟
  • پنج سال دیگر خودت را کجا می‌بینی؟
  • از خانواده خود (وضعیت مدنی) بگویید.

 

معرفی سایت‌های معروف برای یافتن کار در نروژ

اگرچه نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست، اما در طرح‌ها و برنامه‌های اروپایی مختلف مانند EURES (پرتال تحرک شغلی اروپا European Job Mobility Portal) مشارکت دارد که به شما امکان می‌دهد به زبان انگلیسی شغل در نروژ پیدا کنید.

وب‌سایت Work in Norway توسط خدمات رسمی استخدام نروژ پشتیبانی می‌شود و اطلاعات واضحی را برای جویندگان کار به همراه مشاغل موجود و همچنین مشاوره ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید مشاغل موجود و ظرفیت‌های شغلی خالی در نروژ را در صفحه مشاغل بین المللی TARGETjobs بیابید.

می توانید وب سایت‌های شرکت‌های مورد علاقه خود را با استفاده از صفحات زرد نروژی تحت عنوان Norwegian Yellow Pages که اغلب مشاغل خالی را لیست می‌کند، پیدا کنید.

فعال ترین صنایع برای جاب آفر نروژ

فعال‌ترین صنایع برای جاب آفر نروژ کدام‌اند؟

حدود سه دهم نیروی کار نروژ در بخش دولتی، در زمینه‌هایی مانند بهداشت و آموزش و پرورش مشغول به کار هستند. تقاضای ویژه‌ای برای مهارت در پرستاری، پزشکی، گردشگری، مهندسی، نفت و گاز، صنعت ماهیگیری، ساختمان، ساخت و ساز،‌فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد. در حقیقت رقابت بسیاری برای جاب آفر نروژ شکل گرفته است.

صنایع اصلی نروژ :

انرژی : نفت و گاز و انرژی های تجدیدپذیر، از جمله انرژی آبی energy: oil and gas and renewable energy, including hydropower
کشتیرانی و کشتی سازی shipping and shipbuilding
صنعت ماهیگیری fishing
فرآوری مواد غذایی food processing
چوب و خمیر و محصولات کاغذی timber and pulp and paper products
معدن و فلزات mining and metals
منسوجات textiles
صنایع خدماتی از جمله گردشگری service industries, including tourism

 

کارفرمایان پیشرو برای دریافت جاب آفر نروژ

شرکت‌های کوچک زیادی در نروژ وجود دارد و کمتر از 1 درصد از شرکت‌های خصوصی بیش از 100 کارمند دارند. شرکت‌های کوچک اغلب متعلق به خانواده هستند. برخی از سازمان‌های بزرگتر دولتی شامل Statoil، صنعت نفت، راه آهن و خدمات پستی هستند.

برخی از بزرگترین کارفرمایان در نروژ عبارتند از :

حوزه فعالیت شرکت نام شرکت
استات اویل (نفت) (petroleum) Statoil
آکر سولوشن (طراحی و مهندسی فناوری برای صنعت نفت و گاز) (design and engineering of technology for the oil and gas industry) Aker Solutions
نورسک هیدرو (تولید محصولات آلومینیومی و انرژی های تجدید پذیر) (manufacture of aluminium products and renewable energy) Norsk Hydro
یارا اینترنشنال (تولید محصولات کشاورزی، به ویژه کودهای مبتنی بر نیتروژن) (manufacture of agricultural products, particularly nitrogen-based fertilisers) Yara International
DNB (خدمات بانکی و مالی) (banking and financial services) DNB

 

مهارتهای مورد نیاز : صنعت نفت برای شکوفایی نروژ ضروری است، اگرچه این صنعت نیز به دنبال تنوع بخشیدن به آن است. احتمالاً فرصت‌هایی در زمینه‌های مرتبط با فناوری، ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال وجود دارد.

الزامات زبان : اگرچه انگلیسی به عنوان زبان دوم به طور گسترده صحبت می‌شود، زبان نروژی روان تفاوت زیادی در شغل و آینده شغلی شما ایجاد می‌کند. همچنین گویش‌های نروژی متعددی وجود دارد. از دیگر زبان‌های رایج در نروژ می‌توان به سامی شمالی اشاره کرد که زبان رسمی تعدادی از شهرداری‌ها است و عمدتاً در شمال نروژ صحبت می‌شود.

سیستم آموزشی در نروژ بسیار خوب است و سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی وجود دارد. در نتیجه، می‌توانید برای مشاغل آموزش زبان انگلیسی نیز درخواست دهید، که حداقل به مدرک TEFL نیاز دارید. دانش کاری زبان نروژی کمک شایانی در یافت شغل خواهد کرد. ممکن است فرصت‌هایی در مدارس بین‌المللی دو زبانه وجود داشته باشد. البته این مدارس بیشتر به دنبال کارکنانی با صلاحیت تدریس و دو سال تجربه مرتبط هستند. همچنین ممکن است جای خالی در مهدکودک‌ها، مدارس دولتی یا خصوصی یا آموزشگاه‌های زبان خصوصی وجود داشته باشد.

 

کار در نروژ چگونه است؟

 

ساعات کاری در نروژ

ساعات کاری نباید بیش از 9 ساعت در روز یا 40 ساعت در هفته باشد. هر چیزی که بیش از 40 ساعت در هفته باشد به عنوان اضافه کاری تعریف می شود و نرخ بالاتری را جذب می‌کند.

تعطیلات کاری در نروژ

طبق قانون، نروژی ها هر سال 25 روز تعطیلات را تضمین می‌کنند.

مالیات بر درآمد در نروژ

نرخ مالیات بر درآمد در نروژ نسبتاً بالا است. اکثر کارمندان حدود 35٪ از درآمد ‌شان کسر می‌گردد. این شامل مالیات بر درآمد ملی و شهری در حدود 27٪ (در برخی مناطق کمتر) و سهم تامین اجتماعی حدود 8٪ است. همچنین ممکن است بسته به درآمد شما بین 9 تا 12 درصد مالیات اضافه پرداخت کنید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر به مدت 183 روز متوالی یا بیشتر در یک دوره دوازده ماهه در نروژ زندگی می‌کنید، باید مالیات بر درآمد جهانی خود را در آنجا بپردازید.

حداقل دستمزد و متوسط حقوق در نروژ

حداقل دستمزد و متوسط ​​حقوق در نروژ چقدر است؟

حقوق خوب در نروژ چقدر است؟ متوسط ​​حقوق سالانه (ناخالص) در نروژ 636,688 NOK  (69,151 USD) است. حداقل دستمزد بسته به سطح مهارت، تجربه، سن و حتی صنعت شما متفاوت است. حداقل دستمزد ساعتی در صنایع منتخب به شرح زیر است :

ساخت و ساز

  • کارکنان صلاحیت‌دار – 210 NOK (23 USD)
  • کارکنان بدون صلاحیت – 190 NOK (20 USD)
  • کارمندان بدون صلاحیت با حداقل یک سال تجربه – 200 NOK (20 USD)
  • کارگران زیر 18 سال – 125 NOK (15 USD)

هتلداری و صنایع غذایی

  • کارمندانی که حداقل 20-170 NOK (20 USD) دریافت می‌کنند.
  • افراد 18 ساله بدون تجربه – 135 NOK (14 USD)
  • افراد 17 ساله – 120 NOK (10 USD)
  • افراد 16 ساله – 110 NOK (10 USD)

صنعت کشتی سازی

  • افراد با تجربه گسترده – 180 NOK (20 USD)
  • متخصصان – 170 NOK (19 USD)
  • دستیاران بدون تجربه – 160 NOK (18 USD)

صنعت برق

  • کارکنان واجد شرایط – 217.63 NOK (24 USD)
  • سایر کارگران – 189.52 NOK (21 USD)

خدمات حمل و نقل

  • راننده حمل کالا-175.95 NOK (19 USD)
  • راننده حمل و نقل افراد – 158.37 NOK (126 USD)

 

پردرآمدترین فرصت‌های شغلی در نروژ

حرفه پزشکی در نروژ بهترین پرداخت را دارد. یک جراح یا پزشک در نروژ به طور متوسط سالانه بین 592000 تا 2730000 NOK دریافت می کند. حتی دندانپزشک یا ارتودنتیست بودن در نروژ بسیار خوب و پردرآمد است. در این حرفه برای کسانی که نروژی نمی دانند مشکلی وجود ندارد، اما در نظر داشته باشید که فشار رقابت شدید است و دانستن زبان نروژی مزیت محسوب می‌شود.

 

مشاغل پر تقاضا در نروژ

پرستاری امروزه پرتقاضاترین شغل در نروژ است و بین 211000 تا 729000 کرون  به متخصصان این حرفه پرداخت می‌گردد. علاوه بر این، داروسازان، مهندسان HVAC و مهندسان راه آهن مشاغلی هستند که تقاضای زیادی در نروژ دارند. این مشاغل دارای نرخ تبدیل بسیار بالایی هستند و هیچ تعصبی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند درخواست دهد وجود ندارد.

اگرچه مشاغل خاصی در نروژ مستلزم دانستن زبان نروژی از سوی متقاضی است. این سوگیری با تقاضای شغل نسبت معکوس دارد. بنابراین برای کسانی که مدارک مربوط به مشاغل فوق را دارند، اما دانش زیادی از زبان نروژی ندارند، نروژ می‌تواند مکان خوبی برای شروع حرفه آن‌ها باشد. پس می‌توانید با ساخت یک رزومه قوی و جستجوی مشاغل مرتبط، موفق به دریافت پیشنهاد‌های شغلی یا جاب‌ آفر از سوی موسسات، شرکت‌ها و صنایع مختلف نروژ شوید.

 

سخن پایانی

موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به نروژ، جاب آفر نروژ، شرایط تحصیل در نروژ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

 

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 6 میانگین: 3.8]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. zeinab mesgarzadeh
    12 تیر 1401
    پاسخ

    salam

  2. رضا محمدولی
    31 فروردین 1402
    پاسخ

    با سلام خدمت دوستان زحمت کش من رضا محمدی با ۲۰ سال سابقه در کار اهنگری .ساخت قطعات سنگین کارخانجات سیمان و مپنا وپتروشیمی و ساخت اب شیرین کن و سانتی فیوژ های شرکت هفت تپه برای نیشکر …و ساخت فیلتر پرس تبدیل جامدات به مایعات ووووووازتون خواهش میکنم بمن هم راهی برای کار در کشورهای خارجی نشان دهید ممنون از لطف شما

    • سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید