لوگو صبا ویزا

دانشگاه فدرال جنوبی روسیه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد دانشگاه فدرال جنوبی و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید. مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

دانشگاه فدرال جنوبی که یکی از بزرگترین مراکز علمی و آموزشی روسیه است، با امکانات بالای آموزشی و رفاهی خود این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه تبدیل کرده است. تاریخچه‌ی این دانشگاه به سال 1915 برمی‌گردد. امروزه دانشگاه فدرال جنوبی سنت‌های یک دانشگاه کلاسیک را با زیرساخت‌های نوآورانه ترکیب می‌کند، برنامه‌های آموزشی را اجرا می‌کند و تحقیقات بنیادی و کاربردی را در زمینه‌‌ی مهندسی، علم مواد و فناوری اطلاعات، تحقیقات اجتماعی و بشردوستانه بین‌رشته‌ای توسعه می‌دهد.

امروزه حدود 24000 دانشجو در دو پردیس واقع در روستوف-آن-دون و تاگانروگ مشغول به تحصیل هستند. تحقیقات و آموزش در زمینه مهندسی در پردیس تاگانروگ انجام می‌شود و پردیس روستوف طیف گسترده‌ای از دوره‌های علوم طبیعی و علوم انسانی را ارائه می‌دهد. دانشگاه فدرال جنوبی 81 برنامه کارشناسی، 20 برنامه مدرک تخصصی، 199 برنامه کارشناسی ارشد و 26 برنامه دکترا را ارائه می‌دهد. کیفیت برنامه‌های دانشگاهی توسط آژانس اعتباربخشی دولتی فدراسیون روسیه تایید شده است، برخی از برنامه‌ها نیز دارای تاییدیه کیفیت از آژانس‌های اعتباربخشی خارجی هستند.

درصد بالای دانشجویان خارجی، 25 مؤسسه‌ی همکار اراسموس، 50 توافقنامه تبادل دانشجو گواه این واقعیت است که بین‌المللی شدن فعالیت‌های آموزشی دانشگاه به طور فعال در حال توسعه است. سالانه بیش از 2500 دانشجوی خارجی از 78 کشور جهان در دانشگاه فدرال جنوبی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند. دانشجویان خارجی این فرصت را دارند که برای سال مقدماتی جهت یادگیری زبان روسی ثبت نام کنند.

دانشگاه فدرال جنوبی فعالانه در فرآیند بولونیا مشارکت دارد و فارغ‌التحصیلان آن مکمل دیپلم اروپایی را دریافت می‌کنند. دانشگاه فدرال جنوبی تحقیقی در سطح جهانی و در زمینه فناوری اطلاعات، مواد هوشمند، فناوری نانو، پزشکی آینده و روباتیک انجام می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در آزمایشگاه‌های بین‌المللی، مراکز استفاده جمعی از تجهیزات علمی و مراکز مهندسی، تحقیق کنند و نمونه‌های اولیه بسازند. دسترسی رایگان به فضاهای همکاری، زمین‌های ورزشی، استخر دانشگاه، و فرصت شرکت در طیف گسترده‌ای از رویدادهای ورزشی به شما این امکان را می‌دهد که اوقات فراغت خود را به طور مؤثر در محوطه دانشگاه سپری کنید.

به طور کلی، سازگاری دانشجویان بین‌المللی با سبک زندگی و سیستم آموزشی جدید ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد. به منظور ایجاد یک محیط یادگیری مثبت و کاهش اضطراب، دانشگاه فدرال جنوبی منابع متنوعی را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. واحدهای متعددی در دانشگاه فدرال جنوبی مسئول توسعه و ارتقای خدمات پشتیبانی دانشجویی هستند، مانند اتحادیه دانشجویان دانشگاه فدرال جنوبی، باشگاه دانشجویان بین‌المللی، و باشگاه خلاقیت دانشجویان، که طیف وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اوقات فراغت و ورزشی را ارائه می‌دهند.

تعامل بین دانشجویان هنگام شرکت در رویدادها و جشنواره های خلاقانه مانند «جشنواره خلاقانه‌ی بهار»، «صدای طلایی دانشگاه فدرال جنوبی»، «جام دانشجوی سال اول»، «جشنواره تئاتر دانشجویی استودیویی» و «ماراتن خلاقانه» باعث ارتباط و صمیمیت بهتر آن‌ها می‌شود. همچنین می‌تواند پتانسیل هنری و زمینه‌ای برای تبادل بین فرهنگی ایده‌ها و سنت‌ها فراهم ‌کند.

دانشگاه فدرال جنوبی ضمن افزایش مشارکت دانشجویان در رویدادهای بین‌فرهنگی مانند «آشپزخانه بین‌المللی»، «روز زبان مادری»، «کنسرت دوستی ملل»، «باشگاه بین‌المللی فیلم» و سایر فعالیت‌های بین‌فرهنگی در محوطه دانشگاه، محیطی قابل اعتماد برای ارتقاء ایجاد می‌کند.

از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فدرال جنوبی برای پیوستن به طیف گسترده‌ای از باشگاه‌های ورزشی استقبال می‌شود. تیم‌های ملی از کلمبیا، اکوادور و ترکمنستان در رشته‌های مختلف ورزشی و همچنین بخش‌های مختلف مینی فوتبال و والیبال از جمله این موارد است. اعضای باشگاه‌های ورزشی دانشگاه فدرال جنوبی به طور منظم در مسابقات محلی و ملی شرکت می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند روحیه تیمی و اشتیاق به رهبری را توسعه دهند.

 

دانشگاه فدرال جنوبی

فهرست عناوین

تاریخچه‌ی دانشگاه فدرال جنوبی

دانشگاه فدرال جنوبی، همراه با دانشگاه فدرال سیبری، به عنوان پروژه آزمایشی تأسیسات جدید دانشگاه‌های فدرال تأسیس شد. در حال حاضر تنها ده دانشگاه فدرال در روسیه وجود دارد. دانشگاه فدرال جنوبی چهار مؤسسه آموزش عالی سابق در منطقه روستوف را در بر می‌گیرد: دانشگاه دولتی روستوف که به سال 1915 بازمی‌گردد، سالی که دانشگاه امپراتوری ورشو به شهر روستوف منتقل شد. دانشگاه دولتی تربیت معلم روستوف که در سال 1930 در دانشگاه قفقاز شمالی تشکیل شد. دانشگاه مهندسی رادیو دولتی تاگانروگ که در سال 1952 تأسیس شد و آکادمی دولتی معماری و هنر روستوف در سال 1988 که بر اساس دانشکده معماری در موسسه مهندسی عمران روستوف تشکیل شد.

ماموریت، چشم انداز و توسعه استراتژیک دانشگاه فدرال جنوبی

ماموریت دانشگاه فدرال جنوبی توسعه‌ی فضای تحقیق، آموزش و نوآوری منطقه فدرال جنوبی بر اساس تولید و انتقال دانش و فناوری‌های علمی، حفظ و ارتقای سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی است.

هدف راهبردی دانشگاه مشارکت فعال در تولید دانش جدید و اشاعه و استفاده از آن از طریق تحقیق، آموزش و نوآوری، انباشت و افزایش ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی جامعه، شکل‌گیری فضای وسیع بین منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است.

برای دستیابی به هدف استراتژیک، وظایف زیر تعیین شده است که باید در اجرای برنامه توسعه به آن‌ها توجه شود:

– آموزش متخصصان و کارکنان آکادمیک بسیار ماهر مطابق با نیازهای بخش‌های مختلف اقتصادی منطقه فدرال جنوبی و کشور.

– توسعه و اجرای برنامه‌های آموزشی میان رشته‌ای با تقاضای بالا.

– اطمینان از انطباق مداوم برنامه‌های آموزشی با نیازهای تجارت و جامعه.

– تحقیقات پایه و کاربردی در سطح جهانی، مبتنی بر همگرایی علم، تولید محصولات نوآورانه.

– تشکیل هسته سیستم نوآوری مبتنی بر دانشگاه در ناحیه فدرال جنوبی از طریق همکاری با شرکت‌های بزرگ روسی و خارجی با فناوری پیشرفته در بسترهای فناوری، علوم شبکه، زیرساخت‌های نوآوری و اطلاعات، شبکه مراکزی که تجهیزات علمی منحصر به فرد را به اشتراک می‌گذارند و …

– ایجاد شرایط برای اجرای کامل پتانسیل شخصی و حرفه‌ای کارکنان و دانشجویان دانشگاه.

– افزایش ثبات مالی و اقتصادی دانشگاه.

– انباشت و تقویت سنت‌ها و ارزش‌های چند فرهنگی و چند قومیتی.

بر اساس اهداف استراتژیک دانشگاه در توسعه‌ی ناحیه فدرال جنوبی و زیرساخت‌های پژوهشی، آموزشی و ظرفیت انسانی، اولویت‌های فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه به شرح زیر تعریف می‌شود:

– مواد «فکری»، فوتونیک، مواد نانو، فناوری‌های نانو، دستگاه‌ها و سیستم‌های مبتنی بر آن‌ها.

– بیوتکنولوژی، زیست پزشکی، فناوری سیستم‌های زنده، ایمنی زیست محیطی؛

– فناوری‌ها، دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی

– مهندسی دریایی، هوانوردی و فضایی-موشکی، رباتیک، مهندسی رادیو، اتوماسیون و کنترل.

– خلاقیت معماری و هنری، طراحی، مرمت، نوسازی و ایجاد اشیاء شهرسازی، معماری، طراحی و هنر.

– فناوری‌های علوم انسانی و مدل‌های توسعه سرمایه انسانی و جوامع اجتماعی-اقتصادی در روسیه.

– توسعه‌ی پتانسیل‌های نوآورانه دانشگاه مرتبط با تشکیل و توسعه‌ی نوآوری و فناوری در ناحیه فدرال جنوبی در محدوده‌های فوق‌الذکر.

رتبه‌بندی دانشگاه فدرال جنوبی

دانشگاه فدرال جنوبی یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی در کشور روسیه است که بر اساس آخرین رتبه‌بندی که در سال 2022 صورت گرفت، در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

رتبه‌بندی دانشگاه بر اساس QS:

531 – 540

رتبه‌بندی دانشگاه EECA:

90

دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی

معماری و طراحی

علوم کامپیوتر

شیمی (برنامه کارشناسی ارشد)

مشکلات فعلی در شیمی فیزیک و معدنی (برنامه کارشناسی ارشد)

علوم زمین

اقتصاد (برنامه کارشناسی / کارشناسی ارشد)

مطالعات آموزشی (برنامه کارشناسی / کارشناسی ارشد)

مهندسی

اکولوژی انسانی با مبانی زیست پزشکی (برنامه کارشناسی ارشد)

مطالعات بین‌المللی در زمینه زبان‌ها و فرهنگ‌ها (برنامه تحصیلات تکمیلی)

حقوق بین‌الملل

روابط بین‌الملل (برنامه کارشناسی)

حقوق (برنامه کارشناسی ارشد)

ادبیات در دیدگاه متقابل فرهنگی (برنامه کارشناسی ارشد)

مدیریت (برنامه کارشناسی / کارشناسی ارشد)

مدیریت (برنامه فوق لیسانس)

مدیریت و ارزیابی منابع زمین (برنامه کارشناسی ارشد، رشته دانشگاهی علوم خاک)

مدیریت در گردشگری

علم مواد نانوسیستم (برنامه کارشناسی ارشد)

آموزش ریاضی (برنامه کارشناسی ارشد)

زیست شناسی مولکولی و سلولی و زیست پزشکی (برنامه کارشناسی ارشد)

فلسفه (برنامه کارشناسی ارشد)

فرهنگ بدنی و ورزش

فیزیک (برنامه کارشناسی ارشد)

روش‌های فیزیکی بررسی در شیمی (برنامه کارشناسی ارشد)

روانشناسی (برنامه کارشناسی ارشد)

مطالعات فرهنگی روسیه (برنامه کارشناسی ارشد)

علوم کامپیوتر نظری و فناوری اطلاعات (برنامه کارشناسی ارشد)

نحوه‌ی اخذ پذیرش از دانشگاه فدرال جنوبی

لیست مدارک برای پذیرش

کلیه اسناد به زبان خارجی باید ترجمه شده و محضری باشد:

• یک کپی از پاسپورت

• اصل و کپی مدرک تحصیلی دولت خارجی به همراه ضمیمه

•شش قطعه عکس 3 در 4

اخذ ویزای تحصیلی روسیه

برای تحصیل در دانشگاه فدرال جنوبی، درخواست ویزای تحصیلی روسیه الزامی است. دریافت آن در کنسولگری روسیه در کشور شما امکان پذیر است. برای درخواست ویزا، باید دعوتنامه رسمی از دانشگاه فدرال جنوبی و سایر مدارک را به کنسولگری ارائه دهید.

ابتدا باید تمامی مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه را برای دریافت نامه‌ی اخذ پذیرش ارسال کنید. این کار تقریباً بین 4 تا 6 هفته طول می‌کشد. سپس دعوتنامه از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می‌شود. برای درخواست دعوتنامه باید یک کپی از پاسپورت خود و فرم درخواست تکمیل شده را ارسال کنید.

مراکز دانشگاهی و موسسات اعطای مدرک

  • پردیس اصلی دانشگاه فدرال جنوبی (دانشگاه دولتی روستوف سابق)

o دانشکده زیست شناسی و علوم خاک

o دانشکده شیمی

o دانشکده اقتصاد

o دانشکده زمین شناسی و جغرافیا

o دانشکده فنون عالی

مرکز تحقیق و توسعه در مهندسی پیزوالکتریک

o دانشکده تاریخ

o دانشکده حقوق

o دانشکده ریاضیات، مکانیک و علوم کامپیوتر

o دانشکده فیلولوژی و روزنامه نگاری

o دانشکده فلسفه و مطالعات فرهنگی

o دانشکده روانشناسی

o دانشکده فیزیک

o دانشکده مطالعات منطقه‌ای

o دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی

  • موسسه اقتصاد و روابط بین‌الملل
  • موسسه آموزشی (دانشگاه آموزشی دولتی روستوف سابق)

o دانشکده زبان شناسی و زبان شناسی

o دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

o دانشکده تربیت بدنی و ورزش

o دانشکده اقتصاد، مدیریت و مطالعات حقوقی

o دانشکده علوم طبیعی

o دانشکده فناوری و کارآفرینی

o دانشکده هنرهای تجسمی

o دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم کامپیوتر

o دانشکده آموزش مداوم و گسترده

o دانشکده آموزش پیشرفته و توسعه حرفه‌ای برای معلمان

  • موسسه فناوری تاگانروگ (مخفف TIT، دانشگاه مهندسی رادیو ایالتی تاگانروگ سابق)
  • موسسه معماری و هنر (آکادمی ایالتی معماری و هنر روستوف سابق)
  • مرکز تحقیقات مواد هوشمند

زندگی دانشجویی در دانشگاه فدرال جنوبی

در دانشگاه فدرال جنوبی، در حال حاضر یکی از اولویت‌ها ترویج خودگرایی دانشجویی است. مدیریت دانشگاه فدرال جنوبی بر این عقیده است که خودگردانی دانشجویی حل مشکلات خاص دانشگاه را آسان‌تر می‌کند و همچنین به دانشجویان کمک می‌کند تا مسئولیت‌پذیرتر، معقول‌تر، مستقل‌تر و آگاه‌تر شوند.

خودگردانی دانشجویی از طریق اتحادیه دانشجویان دانشگاه فدرال جنوبی انجام می‌شود. این اتحادیه از اعضای اتحادیه‌های دانشجویی کوچکتر مانند اتحادیه‌های دانشکده‌ها، موسسات و دانشگاه‌ها تشکیل شده است. اتحادیه دانشجویان دانشگاه فدرال جنوبی به دلیل حضور در شورای علمی، قادر به تأثیرگذاری بر سیاست دانشگاه است. هدف فعلی اتحادیه‌ها افزایش چنین نمایندگی است.

اتحادیه دانشجویان دانشگاه فدرال جنوبی فعالانه در هماهنگی رویدادهای ورزشی و فرهنگی شرکت دارد. همچنین به مشکلات اجتماعی دانشجویان می‌پردازد و به دانشجویان ممتاز علمی در دریافت بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های ویژه کمک می‌کند.

باشگاه‌های ورزشی دانشگاه فدرال جنوبی

– کشتی بازو

– بدمینتون

– بسکتبال

– والیبال ساحلی

– تشویق کردن

– شطرنج و چکرز

– دارت

– فوتبال

– فوتسال

– ژیمناستیک

– هندبال

– جودو

– هنرهای رزمی

– کوهنوردی

– جهت یابی

– چتربازی

– ژیمناستیک ریتمیک

– صخره نوردی

– راگبی

– کشتیرانی

– سامبو (هنر رزمی و ورزش رزمی روسی)

– پیاده روی ورزشی

– شنا کردن

– تنیس روی میز

– دو و میدانی

– تکواندو

– والیبال

– وزنه برداری / پاورلیفتینگ

– کشتی (یونانی رومی و آزاد)

– ووشو

سخن آخر

انتخاب روسیه به عنوان گزینه‌ای برای مهاجرت تحصیلی می‌تواند تجربه‌ای جدید و کاملا متفاوت را ایجاد کند. با وجود اینکه بخشی از این کشور در آسیا قرار دارد، شاید تصور کنید دانشگاه‌های آن از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. اما حقیقت امر خلاف این است. دانشگاه‌های کشور روسیه از جمله دانشگاه فدرال جنوبی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، طبق سیستم‌ آموزشی استاندارد اروپا تدریس می‌کنند و مدارک بسیار معتبری را برای دانشجویان صادر می‌کنند. پس با این حساب، این دانشگاه‌ها گزینه‌ای پرطرفدار برای دانشجویان بین‌المللی است.

برای اینکه بتوانید شانس خود را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های روسی بالاتر ببرید، توصیه می‌کنیم که از یک دفتر مهاجرتی مناسب، مثل صبا ویزاپلن کمک بگیرید. صبا ویزا، به شما در تهیه‌ی تمام مدارک لازم کمک کرده و  اخذ پذیرش شما از دانشگاه‌های محبوبتان از روسیه را تضمین می‌کند. دفتر مهاجرتی صبا ویزاپلن، با بیش از ده سال سابقه‌ی درخشان در این زمینه، بهترین عملکرد را جهت موفقیت شما در اخذ پذیرش (یا سایر انواع مهاجرت)، ارائه خواهد داد. پس هرچه سریع‌تر، با مشاورین ما تماس بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 2 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید