لوگو صبا ویزا
دانشگاه مالمو سوئد

دانشگاه مالمو سوئد

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش در دانشگاه مالمو سوئد به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان فرم ارزیابی تحصیلی

بی‌تردید تحصیل در یک کشور خارجی آرزوی بسیاری از افراد است. خیلی‌ها دوست دارند که این تجربه را داشته باشند و شاید فقط آن را در رویاهایشان تصور کنند و فکر کنند که تحقق این رویا خیلی دور از دسترس است اما برعکس؛ اتفاقا یکی از کشورهای خارجی که خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد و شرایط خوبی را هم برای دانشجویان و هم برای افرادی که مقیم شده‌اند فراهم می‌کند، کشور سوئد است. شاید خیلی از شما به دنبال این باشید که تحصیلات خود را در سوئد ادامه دهید اما بسیار مهم است اول از همه در مورد شرایط تحصیلی در این کشور اطلاعات داشته باشید و دانشگاه‌هایش را بشناسید تا ببینید که آیا با توجه به رشته‌ای که می‌خواهید تحصیل کنید، برای شما شرایط مناسبی را فراهم می‌کند یا خیر. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به دانشگاه مالمو سوئد؛ دانشگاهی که اکثر افرادی که به دنبال بورسیه‌های خارج از کشور هستند در مورد آن چیزهای زیادی شنیده‌اند با شما صحبت کرده و بگوییم که آیا این دانشگاه برای تحصیل مناسب است یا خیر. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست عناوین

آیا انتخاب سوئد برای تحصیل کار درستی است؟

اگر می‌خواهید که در مورد تحصیل در سوئد اطلاعات مناسبی به دست بیاورید و ببینید که آیا کشور مناسبی برای این کار است یا نه، قبل از هر چیز باید به اهداف و خواسته‌های خودتان هم توجه داشته باشید، زیرا بعضی از کشورها با توجه به امکانات عالی و ویژه‌ای که برای دانشجویانش فراهم می‌کنند، شاید برای بعصی از افراد با توجه به شرایط و رشته تحصیلی‌شان مناسب نباشد و بالعکس. به هر حال سوئد جزء کشورهای اروپایی است که آموزش آن هم کیفیت بالایی دارد و رتبه‌اش هم بالا است. شما می‌توانید در این کشور هم به زبان انگلیسی و هم به زبان سوئدی تحصیل کنید و بورسیه هم داشته باشید.

پذیرش دانشگاه مالمو سوئد

مهم‌تر از همه دانشگاه‌های مهمی در سوئد هستند که در سطح جهان نام آور بوده‌اند، در نتیجه تحصیل در سوئد می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد که یکی از دانشگاه‌هایی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، دانشگاه مالمو سوئد است که اگر علاقمند به تحصیل در این کشور هستید، در این‌باره اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

با دانشگاه مالمو بیشتر آشنا شوید

اگر به دنبال تحصیل در این دانشگاه هستید، اول باید اطلاعات کلی از آن داشته باشید. مالمو جزء بزرگترین دانشگاه‌هایی است که در این کشور وجود دارد. حدود ۲۵۰ شعبه از آن در کل جهان دایر شده است و گستردگی آن به حدی بالاست که دانشجویان زیادی را می‌پذیرد اما به هرحال همه کسانی که پذیرفته می‌شوند باید همه شرایط این دانشگاه را دارا باشند. سال تاسیس شعبه اصلی دانشگاه سال ۱۹۹۸ است و در نتیجه جزء دانشگاه‌های نوپا محسوب می‌شود اما توانسته در عرض مدت زمان خیلی کوتاهی به یکی از بهترین‌ها تبدیل گردد. اگر می‌خواهید در این کشور تحصیل کنید و وارد دانشگاه مالمو سوئد شوید، بدانید که این دانشگاه دولتی متقاضیان زیادی دارد و طبیعتا رقابت هم برایتان خیلی سنگین خواهد بود. افرادی که عضو منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا هستند، می‌توانند به صورت رایگان در این دانشگاه پرطرفدار تحصیل کنند و رشته‌های مختلف و متنوعی در این دانشگاه تدریس می‌شوند که معمولاً به زبان انگلیسی هستند و در نتیجه دانشجویان بین‌المللی هم تلاش زیادی می‌کنند تا بتوانند در این دانشگاه درس بخوانند.

آیا دانشگاه مالمو آزمون ورودی دارد؟

در مورد پذیرش در دانشگاه مالمو سوئد باید بگوییم که آزمون خاصی مد نظر نیست، اما نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد، این است که شما باید اثبات کنید به زبان انگلیسی تسلط دارید که این کار را از طریق آزمون بین‌المللی که مورد تایید خود دانشگاه باشد به انجام می‌رسانید، همچنین باید مدارک تافل و آیلتس با نمرات بالا را ارائه دهید تا بتوانید پذیرش دانشگاه را بگیرید.

برای پذیرش در دانشگاه مالمو باید چه شرایطی داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید شرایط و مدارکی که برای پذیرش در دانشگاه مالمو سوئد را نیاز دارید بدانید‌ این قسمت را تا انتها مطالعه کنید تا متوجه شوید که باید چگونه در این دانشگاه پذیرش بگیرید.

در واقع اولین اقدانی که باید انجام دهید، این است که به وب سایت رسمی این دانشگاه مراجعه کنید که آدرس آن http://Universityadmissions.se است.
با استفاده از  وارد شدن در وبسایت، می توانید اطلاعات دقیق را در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز متوجه شوید اما برای اینکه کارتان راحت‌تر شود، در این قسمت در مورد شرایط و مدارک برایتان توضیحاتی خواهیم داد که برای ویزای تحصیلی سوئد هم مورد نیاز خواهد بود.
اول از همه بهتر است که برای اپلای کردن وارد وبسایت شوید، مدارک را مطالعه کنید، اطلاعات شخصی خود را در صفحه موردنظر تکمیل کنید. فرمی را که پر کرده‌اید، برای پذیرش به دانشگاه ارسال کنید. سپس دانشگاه مالمو سوئد از شما می‌خواهد تا تمامی مدارک و مواردی را خواسته است را آماده کنید و برایشان ارسال نمایید.

برای پذیرش در دانشگاه مالمو، شما باید مدارک زیر را به آنها ارائه دهید تا بتوانید راحت‌تر کارتان را پیش ببرید.

مدارک هویتی و پایه شامل پاسپورت معتبر و شناسنامه است که کاملا هم بدیهی بوده و همه دانشگاه‌ها آن را می‌خواهند.

مدارک تحصیلی مربوط به سال‌های قبل که باید ترجمه رسمی شده باشند که شامل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات هم است. ارائه مدرک کارشناسی همراه با ترجمه که برای دانشجویان کارشناسی ارشد الزامی است. ارائه دادن انگیزه نامه که همه دانشگاه‌ها آن را نمی‌خواهند اما دانشگاه مالمو برای پذیرش‌ آن را از شما می‌گیرد.

ارائه توصیه‌نامه از اساتیدتان در سال‌های قبل تحصیل، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان سوئدی، ارائه رزومه علمی که می‌تواند شامل مقالات بین المللی isi، تالیف یک کتاب یا افتخاراتی باشد که در سطح کشور یا حتی جهان کسب کرده‌اید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه مالمو سوئد

بورسیه شدن برای دانشگاه مالمو چگونه است؟

اگر به دنبال بورسیه‌های تحصیلی سوئد مخصوصاً برای دانشگاه مالمو هستید، بدانید که این دانشگاه هر سال تعداد محدودی بورسیه در اختیار دانشجویانش می‌گذارد و اگر شما این بورسیه‌ها را بگیرید و خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس باشید، باید مبلغی را پرداخت کنید. بورسیه‌ها بر اساس شایستگی شما از لحاظ تجربه، کسب افتخارات و جوایز‌ از لحاظ مقالات علمی و کتاب‌ها ارائه می‌شوند.

در مورد تحصیل در سوئد یک نوع بورسیه به نام بورسیه تعالی برای دانشگاه مالمو سوئد هم وجود دارد و این گونه است که شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی مجبور نیستید شهریه سال آینده را در دانشگاه پرداخت کنید‌‌. این بورسیه مخصوص دانشجویانی است که از لحاظ علمی سطح خیلی بالایی دارند و دانشگاه به خاطر این سطح بالای علمی، شهریه‌شان را پرداخت می‌کند اما برای هزینه زندگی، خود دانشجو باید هزینه‌هایش را بپردازد.

نوعی بورسیه ویژه‌ دیگر هم مخصوص خود دانشگاه مالمو وجود دارد و مربوط به دانشجویانی می‌شود که در این دانشکده تحصیل می‌کنند و از ترم پاییز برای این بورسیه درخواست می‌دهند که اگر موسسه مخصوصی که این بورسیه‌ها را تامین می‌کند، شرایط آنها را بپذیرد، می‌توانند از آن استفاده کنند. گاهی اوقات هم این مبلغ بورسیه را به طور کامل در اختیار دانشجو می‌گذارند و گاهی هم به صورت قسطی آن را به دانشجو می‌دهند.

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه مالمو چگونه است؟

اگر دانشجو هستید و دانشگاه مالمو سوئد را انتخاب کرده‌اید، هرگز در مورد انتخابتان شک نکنید. این دانشگاه، خوابگاه‌های بسیار مجهزی را در اختیار شما قرار می‌دهد، قیمت آنها مناسب است و به گونه‌ای است که با بورسیه می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌هایتان را تامین کنید. این خوابگاه‌ها معمولاً آشپزخانه عمومی دارند، مکانی برای مطالعه در آنها در نظر گرفته شده است، دارای سالن اجتماعات هستند و فضاهای تفریحی هم برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. اتفاق بسیار مهم این است تعداد افرادی که در یک اتاق هستند، زیاد نیست و شما امکان تمرکز کافی برای درس خواندن را دارید. البته با توجه به امکاناتی که در یک خوابگاه وجود دارد، هزینه هایتان هم به طبع متفاوت خواهد بود.

ویژگی دیگری که در مورد خوابگاه دانشگاه مالمو وجود دارد؛ این است که این خوابگاه‌ها امنیت خیلی بالایی دارند و شما می‌توانید از امکانات سیستماتیک در برابر آتش سوزی‌ها بهره‌مند شوید. امکانات زیادی از جمله اتاق‌های شخصی، خشک‌شویی، اتاق‌های مبله، آشپزخانه و فضاهای مشترک دارند. مهمتر از همه اینکه شما می‌توانید از دانشجویان دیگر هم برای انجام کارهای روزانه کمک بگیرید و فضای ارتباط با دوستانتان نیز باز است.

گروه‌های مطالعاتی دارید که می‌توانید در کنار آنها روی پروژه‌های مختلف کار کنید و همچنین می‌توانید زبانتان را هم تقویت کنید و با دوستان جدیدتان مدام به زبان انگلیسی یا سوئدی صحبت کنید و تعاملات خوبی هم با دانشجویان سوئدی داشته باشید که باعث می‌شود اگر زبان بلد نیستید، به مرور قوی‌تر شوید. قابلیت روابط اجتماعی در خوابگاه‌های دانشگاه مالمو سوئد هم وجود دارد که شما با مردم مالمو، دانشجویانش و به طور کل مردم کشور سوئد که بومی هستند، آشنا می‌شوید و فرهنگ و آداب و رسوم و همچنین زبانشان را بهتر یاد می‌گیرید و به طور کل ادامه تحصیلاتتان در سوئد راحت‌تر خواهد بود.

آیا دانشجویان در کشور سوئد اجازه کار کردن را هم دارند؟

بله، کسانی که در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه مالمو درس می‌خوانند، اجازه این را دارند که در کنار تحصیل، کار هم بکنند. اگر شما تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشید، حداقل ۶ ماه فرصت دارید که در سوئد بچرخید و کار پیدا کنید و در هر نقطه از اتحادیه اروپا هم می‌توانید این کار را به انجام برسانید. از طرفی گاهی اوقات بعضی از کارفرمایان سوئدی هم به شما پیشنهاد کار می‌دهند که می‌توانید آن را جدی بگیرید، چون شرایطی است که برای هرکسی اتفاق نمی‌افتد و باید تمام تلاش‌تان را بکنید که آن را از دست ندهید. حتی اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنید و مشغول به کار شوید که وضعیت خوبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

تحصیل در دانشگاه مالمو سوئد

دانشگاه مالمو در سوئد چه رشته هایی را تدریس می‌کند؟

اگر قصد مهاجرت به سوئد ندارید و فقط می‌خواهید در این دانشگاه درس بخوانید، اول باید ببینید که چه رشته‌هایی در دانشگاه تدریس می‌شود. دانشگاه مالمو سوئد رشته‌های تحصیلی زیادی را پوشش می‌دهد که شامل موارد زیر هستند:

  • رشته پزشکی
  • رشته جرم‌شناسی
  • رشته علوم سیاسی
  • انواع سیاست‌های جهانی و تغییرات اجتماعی
  • انواع مهارت‌های واژگان
  • مهارت پایه‌ای خواندن
  • رشته دندانپزشکی
  • رشته روابط قومی و مهاجرت بین‌الملل
  • رشته علوم سیاسی
  • سیاست‌های جهانی
  • ارائه مهارت‌های اولیه انگلیسی و نوشتن برای دانشگاه‌ها
  • رشته ارتباطات در جهت توسعه
  • رشته روابط بین‌الملل
  • رشته علوم ورزشی
  • رشته مدیریت کسب و کار
  • استراتژی‌های بین‌المللی و انواع کارآفرینی
  • رشته حقوق بشر
  • رشته رهبری در جهت توسعه پایدار
  • رشته مطالعه شهری
  • رهبری و سازماندهی از دیدگاه جهان
  • رشته علوم محاسبات
  • مطالعه رسانه‌ها و ارتباطات
  • رسانه مشارکتی
  • صنایع خلاقانه و فرهنگ
  • رشته برنامه سازی‌های پیشرفته
  • مطالعات موردی قفقاز و مطالعه میدانی
  • رشته علوم کامپیوتری رشته تکنولوژی رسانه‌ای: توسعه انواع رسانه های استراتژیکی
  • توسعه و گسترش نرم افزاری رشته مطالعه‌ای قفقاز
  • رشته مطالعات انگلیسی در سوئد رشته مطالعه برنامه ریزی‌های شهری اروپایی  انواع روش‌های الگوریتمی در جهت جستجوی و ذخیره سازی
  • رشته طراحی انواع شخصیت
  • رشته مطالعه اروپا، فرهنگ‌ها، جوامع و سیاست‌ها
  • رشته مطالعه صلح و مناقشات
  • رشته هوش مصنوعی
  • رشته طراحی‌های تعاملی
  • تحلیل‌های کاربردی منطقه‌ای و شهری
  • انواع مهارت‌های پایه گرامر انگلیسی
  • انواع حقوق کودکان

نتیجه‌‌گیری

تحصیل در سوئد می‌تواند آرزوی خیلی از افراد باشد و خیلی‌ها برای انجام این کار مهاجرت هم انجام می‌دهند اما شما فقط باید اطلاعات کافی داشته باشید و در مورد شرایط زندگی در سوئد اطلاعات کافی داشته باشد. شاید سوئد بتواند با توجه به رشته‌ای گه شما انتخاب کرده‌اید، کشور مناسبی باشد. پس چه بهتر که با اطلاعات کافی، دقیق و درست وارد سوئد شوید و دانشگاه را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. دانشگاه‌های زیادی در کشور سوئد وجود دارند که باید در مورد آن داخل سایت مطالعه کنید. به طور کل هر دانشگاهی که در سوئد انتخاب کرده باشید را وارد سایتش شوید و ببینید که هزینه‌های مربوط به آن چگونه است و چقدر امکانات دارد. در این مقاله در مورد دانشگاه مالمو سوئد صحبت کردیم که یکی از دانشگاه‌های معروف است و خیلی از متقاضیان در سراسر جهان می‌خواهند در این دانشگاه تحصیل کنند. در نتیجه بهتر است از قبل در موردشان اطلاعات کافی را پیدا کرده باشید که این مقاله منبع خوبی بود تا بتوانید در مورد تحصیل در این دانشگاه تصمیم بگیرید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید