لوگو صبا ویزا

شرایط و مراحل دریافت ویزای کویت برای ایرانیان

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت ویزای کویت برای ایرانیان و جزئیات آن به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.


مشاوره رایگان

کویت کشور کوچکی است اما شرایط اقتصادی رو به رشد، رفاه اجتماعی، نرخ تورم بسیار پایین، نرخ بیکاری کمتر از 3 درصد، عدم دریافت مالیات بر درآمد و ارزش بسیار بالای دینار کویت، باعث شده تا متقاضیان زیادی خواهان مهاجرت به این کشور باشند. اما متأسفانه شرایط دریافت ویزای کویت برای ایرانیان اندکی متفاوت و البته دشوار است.

متقاضیان ایرانی اجازه استفاده از شرایطی که برای سایر کشورها فراهم شده را ندارند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در مورد نحوه دریافت ویزای کویت برای ایرانیان اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید براحتی به این کشور مهاجرت کنید.

فهرست عناوین

درباره کشور کویت

یکی از عمده‌ترین دلایلی که بسیاری از ایرانیان مایل هستند به کویت مهاجرت کنند، ارزش بالای پول این کشور است. در حال حاضر دینار کویت قدرتمندترین و باارزش‌ترین پول در جهان است. بنابراین اگر بتوان درآمدی دیناری داشت، قطعاً شرایط مناسبی برای زندگی فراهم خواهد شد.

کویت جزو قدرتمندترین کشورهای تأثیرگذار بر اقتصاد جهانی است و بیش از 90 درصد از درآمدش را از فروش منابع نفت و گاز خود تأمین می‌کند. جالب است بدانید که نیمی از جمعیت کشور کویت را مهاجران تشکیل داده‌اند. به همین دلیل وقتی به این کشور سفر کنید تنوع بالایی از ملیت‌ها و اقوام را خواهید دید. فراموش نکنید که، اولین کاری که باید پس از ورود به خاک کویت انجام دهید، اقدام برای دریافت کارت شهروندی است. به این ترتیب می‌توانید از مزایا و امکاناتی که دولت کویت برای افراد مقیم این کشور فراهم کرده است، بهره ببرید.

شرایط اخذ ویزای کویت برای ایرانیان

از سال 2016 سیستم آنلاین درخواست ویزا در کشور کویت راه‌اندازی شد. از آن زمان متقاضیان کشورهای مختلف مانند امریکا، کانادا، کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و برخی کشورهای آسیایی می‌توانند به صورت آنلاین برای دریافت ویزای خود اقدام کنند. اما متأسفانه امکان ارائه درخواست ویزای کویت به صورت آنلاین برای ایرانیان وجود ندارد. لازم به ذکر است که ویزا برای افراد زیر 20 سال صادر نشده و باید از طریق والدین خود اقدام کنند.

مراحل دریافت ویزای کویت برای ایرانیان

برای دریافت ویزای کویت، باید شخصی در این کشور، کفالت شما را قبول کرده و برای درخواست ویزای شما اقدام کند. به عبارت دیگر شما باید به کشور کویت دعوت شوید تا امکان اخذ اقامت برایتان فراهم شود.

کفیل شما در کویت، اسکن پاسپورت و مدارکتان را به سازمان گذرنامه و ویزای کویت ارائه می‌کند و برای شما پرونده مهاجرتی تشکیل می‌دهد. تا زمانیکه کفیل شما در حال انجام امور اولیه درخواست ویزا است، لزومی ندارد که به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید.

پرونده مهاجرت شما به جریان افتاده و مدارک برای پذیرش، بررسی‌ می‌شوند. در صورتیکه مشکل خاصی نباشد، درخواست شما پذیرفته شده و کفیلتان مدارکی را از جانب سازمان گذرنامه و ویزای کویت برای شما ارسال خواهد کرد. پس از دریافت این مدارک باید به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید. در ادامه در مورد سایر مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید توضیحات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کویت

در مورد درخواست ویزای کویت، مدارکی که باید ارائه کنید به نوع ویزای درخواستی شما بستگی دارد. بعد از اینکه مدارک ارسالی توسط کفیل خود در کویت را دریافت کردید باید با در دست داشتن مدارک زیر به سفارت کویت در ایران مراجعه کنید.

  • پاسپورت با حداقل 2 صفحه خالی و 2 سال اعتبار
  • اسکن پارسپورت
  • عکس پاسپورتی رنگی با زمینه سفید
  • اسکن عکس
  • مدارک ارسالی توسط کفیل
  • چک ضمانت (مبلغ چک بسته به شرایط تغییر خواهد کرد)

هزینه دریافت ویزای کویت برای ایرانیان

دریافت ویزای کویت برای شما هزینه‌ای ندارد و تنها ممکن است مبلغی را به کفیل پرداخت کنید تا کارهای درخواست ویزای شما را در کویت انجام دهد. در برخی موارد ممکن است کفیل مبلغ زیادی را از شما درخواست کند پس اگر بتوانید از یکی از دوستان و اقوامتان در کویت بخواهید کارهای شما را انجام دهد، عملاً دریافت ویزای این کشور برای شما رایگان خواهد بود.

انواع ویزای کشور کویت

مانند همه کشورهای خارجی، برای مهاجرت به کشور کویت نیز می‌توانید از طریق ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه‌گذاری اقدام کنید. در ادامه در مورد انواع ویزای کویت توضیحات کاملی ارائه می‌شود.

ویزای کاری کویت

جالب است بدانید که نرخ بیکاری کویت از سال 1991 تا سال 2019، 3 درصد بوده و این عدد پایین و ارزشمند بودن دینار کویت، بسیاری از مهاجران را برای دریافت ویزای کاری وسوسه می‌کند. برای دریافت ویزای کاری کویت از 2 طریق می‌توانید اقدام کنید. اول اینکه کفیل شما در کویت کلیه امور مربوط به درخواست ویزای شما را انجام دهد و شما نیز همزمان با یک کارفرما مکاتبه کنید. یا می‌توانید ابتدا یک شغل مناسب پیدا کرده و با کارفرما مکاتبه داشته باشید، اگر به توافق رسیدید کارفرما می‌تواند نقش کفیل را برای شما بازی کند.

برای دریافت ویزای کار، کفیل شما علاوه بر اینکه به اداره گذرنامه و ویزای کویت مراجعه می‌کند باید مدارک شما را به اداره کار این کشور نیز ارائه دهد. لازم به ذکر است که شما به عنوان مهاجر می‌توانید در بخش خصوصی و دولتی کویت مشغول به کار شوید. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که مدارکی که باید به اداره کار کویت ارائه دهید در این دو حالت کمی با هم متفاوت است. از جمله مدارکی که باید ارائه دهید، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و NOC یا طبقه‌بندی ملی مشاغل کویت است.

اگر متقاضی با ویزای توریستی وارد کشور کویت شده و حالا می‌خواهد برای دریافت ویزای کاری اقدام کند، باید ابتدا از خاک این کشور خارج شود و سپس درخواست ویزای کاری دهد. لازم به ذکر است که ویزای کاری موقتی است و در شرایطی که قرارداد کاری شما تمدید شود، ویزای شما نیز تمدید خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کویت شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 2 ساله
  • گواهی اجازه کار
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نتیجه منفی تست ایدز
  • گواهی سلامت جسمی
  • اطلاعات مربوط به درخواست ویزا

ویزای تحصیلی کویت

ویزای تحصیلی کویت آنچنان پرطرفدار نیست و بیشتر دانشجویان این کشور را جوانان کویت و مهاجران مقیم آن تشکیل داده‌اند. همین موضوع نشان‌ دهنده سطح بسیار پایین تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. کویت دارای 5 دانشگاه برتر است که رتبه‌های آنچنان بالایی در میان دانشگاه‌های خارجی ندارند و شاید همین موضوع دلیل پایین بودن آمار مهاجرت تحصیلی به این کشور باشد.

از جمله رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌های کویت می‌توان به، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر یا IT، مهندسی اطلاعات و فناوری ارتباطات، هنر ارتباطات و مدیا، طراحی گرافیک، روابط بین‌الملل، علوم اجتماعی و زبان انگلیسی اشاره کرد. متأسفانه ویزای تحصیلی کویت به ندرت برای ایرانیان صادر می‌شود و احتمال اخذ آن بسیار پایین است.

ویزای سرمایه‌گذاری کویت

بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری در کویت به حوزه نفت و گاز و ساختمان‌سازی و املاک اختصاص پیدا می‌کند. بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی کویت از کشورهای چین و امریکا هستند. در سال 2003 قانونی به نام FDI تصویب شد که بواسطه آن، سرمایه‌گذاران خارجی تنها اجازه مالکیت درصدی را داشتند. اما در سال 2015 قانونی به تصویب رسید که بر طبق آن سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند مالکیت 100 درصدی داشته باشند و از مالیات معاف شوند به شرط اینکه سهمی در شکوفایی اشتغال کویت داشته باشند.

ویزای توریستی کویت

ویزای توریستی کویت دارای اعتبار 90 روزه یا 3 ماهه است. این ویزا اصطلاحاً Single است و دارنده آن تنها می‌تواند یکبار وارد خاک این کشور شود. برای دریافت ویزای توریستی کویت باید به صورت آنلاین اقدام کرده و به یک سری سوالات پاسخ دهید و اطلاعات اولیه خود را وارد کنید. در صورتیکه اطلاعات و مدارک شما مشکلی نداشته باشد می‌توانید ظرف مدت 1 الی 3 روز، ویزا دریافت کنید. این روش دریافت ویزا برای کشورهای خارجی به غیر از ایران امکان‌پذیر است، چون متقاضیان ایرانی اجازه دسترسی به سایت آنلاین درخواست ویزا را ندارند و باید حضوراً به سفارت کویت مراجعه کنند.

برای دریافت ویزای توریستی برای ایرانیان، باید از اقوام یا نزدیکان خود، دعوتنامه دریافت کنید. ویزای توریستی به مدت 90 روز اعتبار دارد و شخص پس از ورود به خاک کویت می‌تواند به عنوان توریست به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم متقاضیان ایرانی برای دریافت ویزای کویت باید از طریق کفیل خود اقدام کنند که ممکن است روند دریافت ویزا را با تأخیر مواجه کند. جالب است بدانید که برخلاف کشورهای اروپایی و امریکایی، مالیات بر درآمد کشور کویت صفر است و حقوق شما بدون هیچگونه کسری پرداخت خواهد شد. به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم از طریق دریافت ویزای کاری به کویت مهاجرت کنید. دینار کویت در حال حاضر ارزشمندترین پول دنیاست و شما می‌توانید به عنوان یک نیروی متخصص درآمد خوبی داشته باشید.

ما در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم تا با آگاهی کامل نسبت به مهاجرت به کویت اقدام کنید. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد در دریافت ویزای کویت برای ایرانیان عزیز پاسخگوی سوالات شما باشد. اگر نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان و وکلای مجرب صبا ویزا پلن هر روزه پذیرای شما هستند.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 42 میانگین: 3.7]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید