لوگو صبا ویزا
دوره های زبان آلمانی

دوره های زبان آلمانی

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه دوره های زبان آلمانی به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

مشاوره رایگان

بدون شک وقتی که می‌خواهید به یک کشور خارجی مهاجرت کنید، باید زبان آن کشور را هم بلد باشید. خیلی از کشورها زبان انگلیسی را می‌پذیرند اما برخی دیگر به گونه‌ای است که شما باید زبان رسمی کشور مقصد را بغیر از زبان انگلیسی بلد باشید. یکسری دوره‌های مربوط به زبان است که در بعضی از کشورهای پیشرفته برگزار می‌شود و شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا هم زبان خارجی یاد بگیرید و هم از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این مقاله هم تصمیم گرفتیم راجع به دوره های زبان آلمانی با شما صحبت کنیم و اطلاعات ویژه‌ای را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا در این‌باره توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا متوجه شوید که شرکت در این دوره‌ها چه شرایطی دارد و چه افرادی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند‌.

دوره زبان آلمانی

فهرست عناوین

آیا کشور آلمان گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟

خیلی از شما زمانی که می‌خواهید در دوره‌های زبان از جمله دوره های زبان آلمانی شرکت کنید؛ بر این موضوع شک دارید و نمی‌دانید که آیا دوره درستی را انتخاب کرده‌اید یا خیر؟ بی برو برگرد مهاجرت به آلمان کار درستی است. کشور آلمان از لحاظ تحصیلی جزو کشورهای پیشرفته است و شرایط خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد و شاید به جرات بتوان گفت که بهترین دانشگاه‌های دنیا در این کشور قرار گرفته‌اند؛ در نتیجه داشتن ویزای آلمان می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای هر کسی باشد.

شرایط اجتماعی و رفاهی، نظام آموزشی بسیار خوب، نرخ بیکاری پایین و صنعت بسیار پیشرفته در کشور آلمان، آن را به مقصدی بسیار عالی تبدیل کرده که رقابت زیادی را برای مهاجران به وجود می‌آورد. در واقع با گرفتن این ویزا و مهاجرت به آلمان شما می‌توانید تحصیل کرده و درس خود را تمام کنید و پس از آن وارد بازار کار شوید. پس آلمان می‌تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت و شرکت در دوره‌های زبان باشد.

چند دوره زبان در کشور آلمان وجود دارد؟

دوره‌های زبان آلمانی انواع مختلفی دارند و همه چیز بستگی به این دارد که رشته تحصیلی شما چیست و با چه هدفی می‌خواهید در کشور آلمان اقامت داشته باشید. بعد از آن تعیین می‌کنند که شما زبان آلمانی را در چه سطوحی و چه نوعی یاد بگیرید. اگر جزو دانشجویان خارجی و بین‌المللی باشید و بخواهید بعد از آن در کشور آلمان تحصیل کنید، مطمئن باشید که رشته تحصیلی شما در کلاسهایی که شرکت میکنید تاثیرگذار است.

در دوره زبانی که برای شما در نظر می‌گیرند، طبق رشته‌ای که در حال تحصیل هستید، مفاهیم و اصطلاحات را به شما آموزش می‌دهند و این می‌تواند یک تجربه بسیار عالی و کاربردی از یادگیری زبان آلمانی باشد. طبق تجربیات موجود، هر چقدر که کلاس‌های زبان کم جمعیت‌تر باشد و افراد مشارکت بیشتری هم داشته باشند، یادگیری بهتر خواهد بود.

دوره‌های زبان آلمانی که در خود کشور آلمان برگزار می‌شود هم به این صورت است و تعداد نفرات داخل کلاس بسیار کم است؛ مثلا ممکن است یک کلاس فقط ۱۰ دانش‌آموز داشته باشد و در نتیجه اینگونه شما فرصت دارید که زیاد صحبت کنید، تمرین کنید، آزمون و خطا کنید و راحت‌تر زبان آلمانی را یاد بگیرید.

استادان بومی در این کلاس‌ها حضور دارند که نه تنها انگیزه بالایی به شما میدهند، بلکه با مدارک دانشگاهی معتبر به شما تدریس می‌کنند و شما می‌توانید زیر نظر آنها در آلمان تحصیل کنید و مشغول به کار شوید و پیشرفت سریعی را تجربه کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید دوره‌های فشرده هم بردارید. دوره های زبان در آلمان از لحاظ تعداد کلاس و رشته‌های تحصیلی در انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین دوره‌های فشرده و معمولی هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی برگزار میشوند و بعد از اینکه این دوره را طی می‌کنید، به شما گواهینامه معتبری را اعطا خواهند کرد.

آیا این دوره ها نیاز به پرداخت هزینه دارند؟

قطعاً شما برای هر کاری در کشور خارجی باید هزینه پرداخت کنید که برای تحصیل در دانشگاه های آلمان حتی اگر در دانشگاه دولتی هم پذیرش بگیرید، نیازمند پرداخت یکسری هزینه‌ها هستید و شرکت در دوره های زبان آلمانی هم از این قاعده مستثنا نیست‌. هزینه‌ها متفاوت است و بستگی به اینکه کدام کار را انتخاب کرده‌اید و در آن پذیرش گرفته‌اید، چه دوره آموزشی برای شما در نظر گرفته‌اند یا چه اشخاصی به شما آموزش می‌دهند، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

در واقع هزینه‌های مربوط به دوره زبان آلمانی برای افراد مختلف در سنین متفاوت کم یا زیاد خواهد شد، زیرا سطح آنها با یکدیگر متفاوت است.‌ همچنین مزیت‌ها و ویژگی‌های دوره‌های مختلف هم متفاوت است و هر مزیت اضافی می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد؛ مثلا بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که یک معلم خصوصی داشته باشند تا در زمان هایی که بیکار هستند، شروع به مطالعه کنند که قطعاً این دوره‌ها هزینه‌های بیشتری هم خواهند داشت که کاملاً هم طبیعی است. به‌هرحال طول دوره آموزشی به صورت عادی (طولانی مدت) یا فشرده (کوتاه مدت) برگزار می‌گردد. هزینه‌ دوره زبان در حالت حداقلی پنج هزار یورو و در حالت حداکثر ۱۰ هزار یورو محاسبه می‌شود. این دوره‌ها بین بازه ۶ ماهه تا یک ساله برگزار می‌گردند که باز هم بازه زمانی آنها بستگی به سطح زبان آلمانی شما دارد.

در واقع اگر شما در سطح عالی باشید و خیلی سریع بتوانید یاد بگیرید، زودتر هم می‌توانید این دوره‌ها را به پایان برسانید و شروع به کار کنید؛ اما به غیر از هزینه دوره های زبان آلمانی باید هزینه های زندگی در کشور آلمان را هم مدنظر قرار دهید. هزینه زندگی در کشور آلمان بستگی به سبک زندگی و شهری دارد که برای زندگی خود انتخاب کرده‌اید که در کل، در سال چیزی بین ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ یورو خواهد بود.

برای شرکت در دوره زبان آلمانی به چه مدارکی نیاز است؟

شرایط و مدارک مورد نیاز برای هر کاری در کشور آلمان مثلاً تحصیل در آلمان متفاوت خواهد بود. برای شرکت در دوره‌های زبان، شما به ویزای تحصیلی نیاز دارید. ویزای تحصیلی برای افرادی است که قصد دارند در رشته زبان آلمانی تحصیلات خود را ادامه دهند. معمولا صدور این ویزا بین ۳ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد و ۱۰ دوره برای شما در نظر می‌گیرند و کاری می‌کنند که بتوانید حداقل ۱۸ ساعت در هفته درس بخوانید که اگر قصد حضور در این دوره‌ها را دارید، باید مدارک و شرایطی داشته باشید. مدارک لازم شامل موارد زیر است:

  • باید دیپلم و گواهی تحصیل ۱۲ ساله خود را ارائه دهید. (هرچقدر معدلتان از دیگران بالاتر باشد، می‌تواند شانس شما را افزایش دهد‌)
  • دو عدد فرم مربوط به درخواست ویزا است که حتما باید آنها را کامل کنید و ارائه دهید.
  • باید یک پاسپورت یا گذرنامه معتبر ارائه داده باشید که حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد و حداقل دو صفحه ویزای خالی در آن وجود داشته باشد.
  • باید گواهی ثبت نام در دوره زبان تایید شده داشته باشید.
  • اثبات کنید که از لحاظ مالی تمکن کافی را دارید که معمولاً در سال مبلغ ۱۰۲۳۶ یورو برای اثبات تمکن مالی در نظر می‌گیرند.
  • باید تمام صورت حساب های مالی سه ماه گذشته خود را ارائه دهید.
  • گواهی اعطای بورسیه تحصیلی هم مورد نیاز است که باید آن را همراه با مدارک خود به سفارت تحویل دهید.
  • نامه سپرده ثابت مربوط به حساب مسدود شده شما که باید کنار مدارک دیگر ارائه داده شود.‌
  • باید اثبات کنید که برای اسکان و اقامتِ کامل می‌توانید هزینه‌های خود را پرداخت کنید.
  • باید نامه‌ای از والدین تان مبنی بر حمایت مالی از شما برای مدت اقامتتان در آلمان در شش ماه گذشته ارائه دهید.
  • باید عکس پرتره ای که به تازگی گرفته‌اید را ارائه دهید.
  • حتما باید بیمه درمانی تحت پوشش برای کل مدت اقامت در کشور آلمان داشته باشید.
  • باید از صفحات شناسنامه و گذرنامه خود سه عدد عکس ارائه دهید.‌‌
  • باید کپی ویزاهای شینگن قبلی در صورت وجود را ارائه دهید.
  • نامه انگیزشی هم یکی از مدارک مهم است که برای شرکت در دوره زبان اهمیت بسیار زیادی دارد.‌
  • باید اثبات کنید که هزینه ویزا را به اندازه ۶۰ یورو پرداخت کرده‌اید.

دوره های زبان کشور آلمان

هزینه تحصیل در کشور آلمان چگونه است؟

شاید  خیلی از شما قصدتان از شرکت در دوره های زبان آلمانی این باشد که بتوانید در این کشور تحصیل کنید. در چنین حالتی باید بدانید که چه شرایط زندگی در انجا دارید و برای تحصیل در این کشور باید چقدر هزینه پرداخت کنید. اول از همه باید به فکر شهریه دانشگاه باشید‌ که شهریه دانشگاه در مقاطع مختلف متفاوت است؛‌ مثلاً برای رشته‌های مربوط به کارشناسی، اگر در دانشگاه دولتی پذیرش بگیرید‌ ممکن است  هزینه‌هایتان به صفر برسد اما برای دانشگاه خصوصی باید حتما هزینه پرداخت کنید که معمولاً شهریه آنها بین ۱۹ تا ۲۰ هزار یورو برآورد می‌شود‌ که در مقاطع بالاتر قطعاً هزینه‌ها بیشتر هم است.

در مورد دوره‌های زبان آلمانی در کالج هم بالاتر اشاره کردیم که هزینه تحصیل در کالج چگونه است اما بغیر از آن باید هزینه دیگری هم پرداخت کنید که مربوط به اخذ ویزای تحصیلی است.

اگر میخواهید دوران تحصیل خود را در کشور آلمان سپری کنید و در این کشور مدرک بگیرید، باید برای ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید‌ و بعد از طریق سفارت آلمان و کنسولگری اقدامات مربوطه را به انجام برسانید و هزینه تحصیل خود را برآورد کنید. از طرفی هم باید به طور جداگانه برای ویزای دانشجویی ۷۵ یورو پرداخت کنید که قبل از انجام مصاحبه پرداخت می‌شود اما در مورد هزینه‌های زندگی در کشور آلمان باید بگوییم که هزینه های روزمره بستگی به شهری دارد که در آنجا زندگی می‌کنید.

آلمان برای تحصیل؛ هزینه زیادی را در نظر نمی‌گیرد اما بهرحال همانطور که میدانید یک کشور پیشرفته است و هزینه زندگی در این کشور کم نیست که سبک زندگی شما هم می‌تواند تا حد زیادی تعیین کننده باشد. در کل برای یک ماه زندگی در آلمان باید مبلغی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو را برای هزینه‌های روزمره در نظر بگیرید اما در شهرهایی مثل فرانکفورت یا برلین باید هزینه‌ها بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه در نظر گرفته شوند.

هزینه دیگری که برای شرکت در دوره‌های زبان آلمانی باید در نظر بگیرید، مربوط به هزینه خوابگاه است که‌ خوابگاه‌ها هم کیفیت‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید به جای خوابگاه‌های عمومی، خانه هم اجاره کنید و هزینه بیشتری پرداخت کنید. به طور کل در مورد خوابگاه یا خانه برای اقامت یک دانشجو در کشور آلمان  ماهیانه باید بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ یورو ر ا در نظر بگیرید‌ و برای زندگی در سوئیت باید حدود ۴۰۰ یورو در ماه در نظر داشته باشید.‌

هزینه ‌های دیگری هم مربوط به کشور آلمان هست که نباید آنها را فراموش کنید. مثلاً هزینه خوراک و غذا را نباید فراموش کنید. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کشور آلمان به طور تقریبی در ماه باید بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ یورو را برای هزینه خورد و خوراک در نظر بگیرید؛ مثلا اگر بخواهید از رستوران‌های ارزان قیمت غذا بخرید‌، برای یک پرس غذا باید هزینه کمی را پرداخت کنید اما در رستوران‌های باکلاس به مراتب هزینه‌های بیشتری را هم باید پرداخت کنید.

یکی دیگر از هزینه‌ها مربوط به حمل و نقل است که معمولا مبلغِ زیادی نیست‌. مثلا شما می‌توانید در سامانه دانشگاه ثبت نام کنید؛ کارت حمل و نقل بگیرید و بابتِ آن هر ماه ۲۰۵ تا ۲۰۲ پول پرداخت کنید‌. حق این را دارید که از ترن و مترو هم استفاده کنید و حمل و نقل سریع‌تر و با کیفیت‌تری داشته باشید.

کالج های زبان در کدام شهرها گران قیمت‌تر هستند؟

قطعاً برای شرکت در دوره های زبان آلمانی، شما باید در نظر بگیرید که کالجتان در کجا واقع شده است. گرانترین شهرهای آلمان مونیخ، اشتوتگارت، فرانکفورت، کلن و هامبورگ است، اگر کالج شما در این شهرها باشد، باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید و هزینه حداکثری را در نظر بگیرید اما اگر می‌خواهید در شهرهایی از آلمان باشید که هزینه کمتری برای زندگی دارد، می‌توانید لایپزیک، برلین، درسدن و بن را انتخاب کنید.

در دوره دانشجویی و تحصیل در دوره‌های زبان در کشور آلمان چه مشاغلی می‌توانیم داشته باشیم؟

شغل‌های مختلفی هستند که با شرکت در دوره های زبان آلمانی می‌توانید آنها را تجربه کنید. فقط کافی است که خودتان علاقه خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که به صورت پاره وقت در کدام یک از شغل‌ها مشغول به کار باشید. مثلا مشاغل زیر می‌تواند مناسب باشد:

  • دستیار آموزش
  • محقق ادبیات
  • ناظر کتابخانه
  • پیشخدمت در کافه و رستوران
  • پرستار بچه
  • پیک
  • نمایشگاه‌های تجاری
  • صندوقدار
  • متصدی بار
  • روزنامه‌نگاری
  • تدریس خصوصی
  • پر کردن اسناد اداری

آیا می‌توان بعد از اتمام دوره زبان آلمانی مشغول به کار شد؟

قطعاً بله. اگر دوره های زبان آلمانی را سپری کرده باشید و در رشته تحصیلی خود فارغ‌التحصیل شده باشید، می‌توانید وارد موسسه کاریابی شوید، کار خوب پیدا کنید و در آلمان شروع به فعالیت کنید.  کشور آلمان مزایای زیادی برای کارکنان خود در نظر می‌گیرد که شما هم می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید و کار خوب و پردرآمدی را در این کشور راه بیندازید.

در واقع یاد دادن زبان در کشور پیشرفته‌ای مانند آلمان با این هدف انجام می‌شود که شما بتوانید در همین کشور به عنوان یک نیروی کار فعال و مفید، فعالیت کنید. یکی از بزرگترین مزایای شرکت در دوره های زبان آلمانی این است که شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های کاریابی‌ شبکه‌های اجتماعی و لینکدین، کار مورد علاقه خود را پیدا کنید و اتفاقا به درآمد بالایی هم برسید.

دوره زبان در کشور آلمان

آیا برای شرکت در دوره های زبان در کشور آلمان نیازمند مشاوره هستیم؟

زمانی که شما میخواهید از هر طریقی به کشورهای مختلف از جمله آلمان مهاجرت کنید، باید از افراد متخصص کمک بگیرید. افراد متخصصِ زیادی هستند که در موسسات مهاجرتی فعالیت می‌کنند، زیرا این افراد از آخرین اخبار و قوانین ارائه شده آگاه هستند که در مورد دوره های زبان آلمانی هم چنین موضوعی وجود دارد. شما باید به یک موسسه معتبر مثل موسسه ما یعنی موسسه مهاجرتی صباویزا مراجعه کنید. تمام اطلاعاتی که ما در سایت قرار دادیم را به طور کامل مطالعه کنید؛ سپس از مشاورین سایت کمک بگیرید. یکسری کارهای حقوقی مربوط به مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی هم وجود دارد که فقط یک مشاور و وکیل مهاجرتی می‌تواند این اقدامات را برایتان انجام دهد. پس بهتر است که طبق تجربه شخصی دیگران عمل نکنید، زیرا همه افراد شرایط متفاوتی دارند و نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید. پس اگر می‌خواهید کارهایتان سریعتر انجام شود، حتما از یک مشاور کمک بگیرید.

سوالات متداول

آیا با شرکت در دوره زبان آلمانی می‌توانیم اقامت دائم بگیریم؟
گرفتن اقامت دائم در هر کشوری از جمله آلمان نیازمند رعایت یکسری شرایط و مراحل است. باید صبور باشید. تصور نکنید که از همان اول اقامت دائم را به شما می‌دهند. هدف شما از سپری کردن دوره‌های زبان آلمانی باید تحصیل باشد و بعد از تحصیل، شما می ‌توانید در یک شغل مناسب مشغول به کار شوید و اگر این اتفاق برایتان بیفتد، شانس گرفتن اقامت دائم را خواهید داشت. یعنی اول باید دوره زبان آلمانی را به طور کامل سپری کنید، بعد در دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و بعد وارد بازار کار شوید و اینگونه بعد از ۵ سال به شما اقامت دائم می‌دهند.
آیا مسئله گپ تحصیلی را در مورد دوره‌های زبان آلمانی هم در نظر می‌گیرند؟
بالاتر هم اشاره کردیم شما برای اینکه بتوانید در دوره های زبان آلمانی شرکت کنید، حداقل باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله داشته باشید. وقفه تحصیلی هم نباید بیشتر از ۵ سال باشد. اگر زیر ۵ سال وقفه تحصیلی داشته باشید، اشکالی ندارد و در غیر این صورت نمی‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید.
آیا ایرانیان می‌توانند در این دوره‌های زبان شرکت کنند؟
برای شرکت در دوره های زبان آلمانی امکان پذیرش برای ایرانیان هم وجود دارد. شما می‌توانید در یکی از کالج‌ها پذیرش بگیرید و ویزا را برای شرکت در این دوره‌ها به دست بیاورید. البته به شرطی که به عنوان یک فرد ایرانی واجد شرایط باشید.
آیا میتوانیم در حین شرکت در دوره‌های تحصیلی مربوط به زبان، شغل هم داشته باشیم؟
آلمان جزو کشورهایی است که امکان کار دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند یک مزیت بسیار بزرگ محسوب شود، زیرا شما می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌های خود را تأمین کنید و به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی این امکان را دارید که در این کشور هزینه‌های خود را بپردازید و فرصت پیشرفت کار داشته باشید و زمانی که در دوره های زبان آلمانی شرکت می‌کنید، می‌توانید در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید و درآمد خود را بالا ببرید و یک زندگی لوکس را تجربه کنید.
آیا میتوان با مردم آلمان به راحتی ارتباط برقرار کرد؟
شاید این سوال خیلی به موضوع ما ربطی نداشته باشد اما اهمیت بالایی دارد. زمانی که شما می‌خواهید یک زبان خارجی یاد بگیرید‌ کارتان در صورتی راحت می‌شود که با مردم آن کشور و فرهنگشان ارتباط برقرار کنید. باید بگوییم که مردم آلمان مخصوصاً در محیط‌های دانشگاهی افراد خوش برخوردی هستند و با روی گشاده از شما استقبال می‌کنند. همه سعی‌شان در این است که شما از زندگی در این کشور رضایت داشته باشید. نژادپرستی در آنها دیده نمی‌شود و با افراد خارجی خیلی خوب رفتار می‌کنند. از طرفی کشور مهاجرپذیری مانند آلمان ملیت‌های مختلفی را می‌پذیرد و شما می‌توانید با افراد پرتغالی، فرانسوی، ترک و غیره ملاقات داشته باشید و با فرهنگ‌های آنها آشنا شوید و در یک کشور چند ملیتی فعالیت کنید.
در کشور آلمان حین تحصیل در دوره چند ساعت در هفته میتوانیم کار کنیم؟
شما به عنوان یک دانشجو یا فردی که در دوره های زبان آلمانی شرکت کرده، برای کار در این کشور محدودیت دارید. هر دانشجو یا فردی که در دوره‌های تحصیلی شرکت می‌کند، می‌تواند در هفته ۲۰ ساعت کار پاره وقت داشته باشد.

 نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم که شرکت در دوره های زبان آلمانی چه شرایطی دارد و شما باید چگونه این کار را انجام دهید‌ و چه مدارکی ارائه دهید تا مورد پذیرش قرار بگیرید. شرکت در دوره های زبان آلمانی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که بعد از اتمام دوره‌ها بتوانید در این کشور کار کنید و یا تحصیلات خود را ادامه دهید. کالج‌های مختلف و متنوعی در کشور آلمان هستند که این دوره‌ها را برای شما برگزار می‌کنند؛ پس فرصت خوبی در اختیار دارید تا بتوانید از آن استفاده کنید و شانس خود را برای مهاجرت به کشور پیشرفته‌ای مانند آلمان امتحان کنید. همچنین در نهایت به شما تاکید کردیم که حتماً از افراد باتجربه به عنوان مشاور کمک بگیرید تا مسیر هموارتری داشته باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید