لوگو صبا ویزا
رنکینگ دانشگاه های فرانسه

رنکینگ دانشگاه های فرانسه

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه رنکینگ دانشگاه های فرانسه به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.

  مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

طبق آخرین داده‌های یونسکو، فرانسه هفتمین مقصد تحصیلی در خارج از کشور در جهان است. همچنین دولت فرانسه سرمایه گذاری هنگفتی را در آموزش و پژوهش انجام می‌دهد که به جذابیت آن به عنوان مقصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اضافه می‌کند. در ادامه با تعدادی از رنکینگ دانشگا‌ه های فرانسه در این کشور به همراه جزئیاتی از تحصیل در فرانسه آشنا می‌شویم.

20 دانشگاه برتر فرانسه به همراه رنکینگ جهانی

35 دانشگاه مطرح فرانسه در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 قرار دارند. از این میان چهار دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهانی رتبه بندی می‌شوند. رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس 9 شاخص مختلف مانند شهرت علمی، شهرت کارفرما، نسبت دانشجوی هیأت علمی، استناد به هر دانشکده، نسبت هیئت علمی بین المللی، نسبت دانشجویان بین المللی، شبکه تحقیقات بین المللی، نتایج اشتغال و پایداری دانشگاه‌های دنیا را رتبه بندی می‌کند. در ادامه با 20 نمونه از این بهترین دانشگاه‌های جهان آشنا می‌شویم.

دانشگاه PSL فرانسه (Université PSL (Paris Sciences & Lettres))

دانشگاه PSL فرانسه با رتبه 24 در جهان، اولین و معتبرترین دانشگاه در بین دانشگاه های فرانسه است. دانشگاه PSL (Paris Sciences & Lettres) در سال 2010 راه اندازی شد و از 9 کالج از جمله École normale supérieure تشکیل می‌شود.

این دانشگاه دارای عملکرد عالی و استثنایی در همه شاخص‌ها، به ویژه در رده شبکه‌های تحقیقاتی بین المللی است. PSL در این زمینه کامل‌ترین امتیاز را کسب کرده و در رتبه سوم جهانی قرار گرفته است.

رنکینگ دانشگاه کشور فرانسه

دانشگاه اکول پلی‌تکنیک (Ecole Polytechnique)

انستیتو پلی تکنیک پاریس دومین دانشگاه برتر این کشور به شمار می‌رود که با 10 پله صعود در رتبه 38 جهان قرار گرفته است. همچنین برای سومین سال پیاپی به عنوان دومین مرکز در رنکینگ دانشگاه‌های فرانسه شناخته می‌شود. با کسب امتیاز عالی در همه شاخص‌ها و بالاترین امتیاز کسب شده مربوط به شاخص شهرت کارفرما شناخته می‌شود و از این نظر در رتبه 10 جهان قرار دارد.

این پردیس که در 30 کیلومتری مرکز شهر پاریس قرار دارد، 120 هکتار فضای سبز برای 4600 دانشجوی خود ارائه می‌دهد. انستیتو پلی تکنیک پاریس پنج دانشکده مهندسی معتبر فرانسوی دارد که فرصت‌های آموزشی و پژوهشی زیادی در سطح جهانی را در زمینه‌های مختلف مهندسی، فناوری و علوم کاربردی ارائه می‌دهند.

دانشگاه سوربن (Sorbonne University)

دانشگاه سوربن با حفظ جایگاه خود به عنوان سومین دانشگاه برتر فرانسه در سال 2024 در رتبه 59 جهان قرار گرفت. این دانشگاه برای شاخص شبکه تحقیقاتی بین المللی به امتیاز کاملی دست یافته و از این نظر رتبه چهارم را در جهان کسب کرده است.

این دانشگاه در سال 2018 در نتیجه ادغام دانشگاه پاریس-سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری تأسیس شد و یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی فرانسه به شمار می‌رود. زمینه‌های تحصیلی که این دانشگاه در آنها تخصص دارد عمدتاً علوم انسانی، زبان و علوم اجتماعی، علوم و مهندسی و علوم بهداشتی است.

دانشگاه پاریس ساکلی (Universit Paris-Saclay)

Université Paris-Saclay برای سومین سال متوالی در فرانسه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و در عین حال رتبه 71 را در سطح جهانی کسب کرده است. با کسب چندین امتیاز کامل در بین شاخص‌ها، بالاترین امتیاز کسب شده برای نسبت استاد به دانشجو را دارد. همچنین این دانشگاه از نظر شاخص شهرت کارفرما در رتبه سیزدهم جهانی قرار گرفته است که قابلیت اشتغال فارغ التحصیلان آنها را نشان می‌دهد.

دانشگاه پاریس-ساکلی که یکی از دانشگاه‌های بزرگ اروپایی و جهانی است، آموزش‌های مختلفی در زمینه‌های علوم و مهندسی، علوم زیستی و بهداشت و علوم انسانی و اجتماعی ارائه می‌دهد.

مدرسه نرمال عالی لیون (Ecole Normale Supérieure de Lyon)

پنجمین دانشگاه در رنکینگ دانشگاه‌های فرانسه، École Normale Supérieure de Lyon با رتبه جهانی 184 مشترک در سال جاری است. این دانشگاه در ویژگی‌های هر دانشکده امتیاز عالی کسب کرده و در رتبه 27 جهان قرار گرفته است.

این مرکز یکی دیگر از دانشکده‌های بزرگ و یک دانشگاه دولتی نخبه در فرانسه است که محققان و معلمان علوم انسانی و علوم تربیت می‌کند. این دانشگاه با تاکید زیاد بر تحقیقات و تعالی دانشگاهی، دانشجویان علاقه مند به رشته‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر، فلسفه، ادبیات، زبان شناسی، اقتصاد و علوم سیاسی و چندین رشته دیگر را جذب می‌کند.

انستیتوی علم و فناوری پاریس‌ (Ecole des Ponts ParisTech)

انستیتوی علم و فناوری پاریس‌ با رتبه ششم در فرانسه برای چهارمین سال متوالی، در سال 2024 به طور مشترک در رتبه 192 جهانی قرار گرفت. بالاترین امتیاز کسب شده مربوط به نسبت استاد به دانشجو است که این دانشگاه در رتبه 45 جهان قرار دارد.

این دانشگاه که در سال 1747 تأسیس شد، دارای سابقه‌ای غنی در آموزش مهندسان سطح بالا و محققانی است که برای مقابله با چالش‌های جامعه مجهز شده‌اند. این مرکز به عنوان یکی از اعضای موسس ParisTech، از سنت تعالی در آموزش و نوآوری حمایت می‌کند. علیرغم فضای کوچک، با بیش از 2000 دانش آموز، یک محیط یادگیری پویا و توجه شخصی به هر دانش آموز ارائه می‌دهد.

دانشگاه پاریس (Université de Paris)

دانشگاه پاریس سیته با حفظ رتبه هفتم سال قبل در فرانسه، 12 پله صعود کرده و امسال در رتبه 236 جهانی قرار گرفته است. بالاترین امتیاز کسب شده مربوط به شاخص شبکه تحقیقاتی بین المللی است که این دانشگاه در رتبه یازدهم جهان قرار دارد.

دانشگاه پاریس یک دانشگاه تحقیقاتی فشرده است که به قدرت علمی فرانسه و اروپا و اقتصاد ملی کمک می‌کند. واحدهای تحقیقاتی اختصاصی دانشگاه در زمینه موضوعات مختلف بهداشت، علوم و علوم انسانی، آن را به انتخابی عالی برای دانشجویان علاقه مند به این رشته‌ها تبدیل کرده است.

دانشگاه گرونوپل آلپ (Université Grenoble Alpes)

دانشگاه گرنوبل آلپ امسال با دو پله صعود نسبت به رتبه‌بندی سال گذشته، در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان در فرانسه در رتبه هشتم قرار دارد و با 23 پله صعود در رتبه ۲۹۴ در سطح جهانی قرار دارد. این دانشگاه بالاترین امتیاز خود را در شاخص شبکه تحقیقاتی بین المللی به دست آورده که برای آن رتبه 64 را در سطح جهانی کسب کرده است.

دانشگاه گرنوبل آلپ که در سال 1339 تأسیس شد، عمدتاً در منطقه شهری گرنوبل و در شهر والنس واقع شده است. این دانشگاه در درجه اول در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها، از جمله علوم، فناوری، مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و تجارت تخصص دارد.

دانشگاه ساینس پو پاریس (Sciences Po Paris)

نهمین دانشگاه برتر در رنکینگ دانشگاه‌های فرانسه در سال جاری Sciences Po Paris است که رتبه جهانی مشترک 319 را دارد. بالاترین امتیاز کسب شده مربوط به نسبت دانشجویان بین المللی است و این دانشگاه در رتبه 55 جهانی برای شاخص نتایج اشتغال قرار دارد.

Sciences Po Paris دانشگاهی است که در رشته‌های حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، سیاست، تاریخ و زمینه‌های مرتبط تخصص دارد. حدود 14000 دانشجو دارد که تقریبا نیمی از آنها بین المللی هستند و بیش از 150 ملیت در دانشگاه حضور دارند.

دانشگاه پانتئون سوربن یا دانشگاه پاریس ۱ (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne)

دانشگاه پانتئون سوربن در رتبه 10 در فهرست برترین دانشگاه‌های جهانی فرانسه و در جایگاه 328 در سطح جهانی در سال جاری قرار دارد. بالاترین امتیاز کسب شده توسط دانشگاه مربوط به شاخص شهرت علمی است که در رتبه 104 جهان قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1971 با دو دانشکده از دانشگاه پاریس تاسیس شد. امروزه این دانشگاه در علوم اقتصادی و مدیریت، علوم انسانی و علوم حقوقی و سیاسی تخصص دارد.

دانشگاه مونپلیه University of Montpellier

دانشگاه مونپلیه در سال 1289 تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است که به تاریخ غنی دانشگاهی و تمرکز قوی بر علم و فناوری شهرت دارد. در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های ۲۰۲۴، جایگاهی بین ۳۰۱ تا ۳۵۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی Times Higher Education (THE) و در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS ۵۲۰-۵۱۱ دارد و در رتبه‌بندی آکادمیک در محدوده ۱۵۱-۲۰۰ قرار دارد.

این دانشگاه شامل دانشکده‌ها و مؤسسات متعددی از جمله پزشکی، حقوق، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، داروسازی و علم و فناوری است که طیف متنوعی از علایق دانشگاهی و زمینه‌های حرفه‌ای را پوشش می‌دهد. دانشگاه مونپلیه یک موسسه آکادمیک برجسته است که نوآوری و تعالی را در آموزش و پژوهش در مقیاس جهانی پرورش می‌دهد.

دانشگاه اکس مارسی Aix-Marseille University

دانشگاه اکس مارسی (Aix-Marseille University) یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است که در شهرهای اکس-آن-پرووانس و مارسی قرار دارد. این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ از ادغام سه دانشگاه پیشین منطقه تشکیل شد و هم اکنون دارای رتبه بالایی در بین دانشگاه‌های جهان است. بر اساس رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، دانشگاه اکس مارسی به‌طور مداوم در میان ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد. رتبه The این دانشگاه 301-350 و رتبه QS آن 387 است.

این دانشگاه شامل پنج دانشکده اصلی حقوق و علوم سیاسی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده علوم و فناوری، دانشکده علوم بهداشتی و دانشکده هنر و علوم انسانی است. دانشگاه اکس مارسی به دلیل پژوهش‌های برجسته‌اش در زمینه‌های مختلف علمی، به ویژه در حوزه‌های پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی، جایگاه علمی ممتازی دارد و به عنوان یکی از مراکز مهم تحقیقاتی و آموزشی در فرانسه شناخته می‌شود.

رنکینگ دانشگاه فرانسه

دانشگاه INSA Lyon

دانشگاه INSA لیون (Institut National des Sciences Appliquées de Lyon) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در فرانسه است که در زمینه مهندسی و علوم کاربردی شهرت دارد. این دانشگاه به‌طور مداوم در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی در میان بهترین دانشگاه‌های فنی قرار می‌گیرد. دانشکده‌های این دانشگاه شامل دانشکده مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر و علوم مواد است که هر یک در حوزه خود از جایگاه برجسته‌ای برخوردارند. این دانشگاه به‌خصوص به‌خاطر برنامه‌های تحقیقاتی و همکاری‌های بین‌المللی خود شهرت دارد.

INSA لیون به دلیل تأکید بر پژوهش و نوآوری، دارای مرکزهای تحقیقاتی متعدد و پیشرفته است. این دانشگاه با صنایع مختلف همکاری نزدیکی دارد و بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی خود را در همکاری با شرکت‌های بزرگ صنعتی انجام می‌دهد. دانش‌آموختگان این دانشگاه در بازار کار بسیار مورد توجه هستند و نرخ اشتغال بالایی دارند، که این نیز یکی دیگر از نشانه‌های موفقیت و جایگاه برجسته علمی این دانشگاه است.

دانشگاه استراسبورگ University of Strasbourg

دانشگاه استراسبورگ یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های اروپا است که ریشه‌های آن به سال ۱۵۳۸ بازمی‌گردد. این دانشگاه در رشته‌های مختلفی از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی فعالیت می‌کند و در بسیاری از رتبه‌بندی‌های جهانی، در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر قرار دارد. دانشکده‌های این دانشگاه شامل دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم و فناوری، دانشکده هنر و علوم انسانی و دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی است که هر یک به‌طور مستقل در رتبه‌بندی‌های جهانی و ملی عملکرد قابل‌توجهی دارند.

دانشگاه استراسبورگ به خاطر پژوهش‌های برجسته خود در زمینه‌های مختلف علمی، به ویژه در حوزه‌های بیوتکنولوژی، علوم زیستی و شیمی شناخته می‌شود. این دانشگاه میزبان چندین مرکز تحقیقاتی پیشرفته است و در برنامه‌های تحقیقاتی بین‌المللی مشارکت فعال دارد.

دانشگاه کلود برنارد لیون 1 Claude Bernard Lyon 1 University

دانشگاه کلود برنارد لیون 1 یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های فرانسه در زمینه علوم، فناوری و بهداشت است. این دانشگاه به‌طور مداوم در میان دانشگاه‌های برتر فرانسه قرار دارد و در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی نیز موقعیت خوبی دارد. رتبه THE انی دانشگاه 401-500 و رتبه QS آن 452 است. دانشکده‌های اصلی این دانشگاه شامل دانشکده پزشکی، دانشکده علوم و فناوری و دانشکده ورزش و تربیت بدنی است. هر یک از این دانشکده‌ها در حوزه خود از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار هستند و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند.

دانشگاه کلود برنارد لیون 1 به‌خاطر تحقیقات علمی خود در زمینه‌های پزشکی، بیولوژی، فیزیک و شیمی شناخته می‌شود. این دانشگاه میزبان چندین مرکز تحقیقاتی برجسته و پیشرفته است و با موسسات تحقیقاتی بین‌المللی همکاری نزدیکی دارد. دانشجویان این دانشگاه در محیطی تحقیقاتی و علمی با استانداردهای بالا آموزش می‌بینند و فارغ‌التحصیلان آن نیز در بازار کار بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

دانشگاه بوردو University of Bordeaux

دانشگاه بوردو یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های فرانسه است که در شهر بوردو قرار دارد. این دانشگاه دارای جایگاه برجسته‌ای در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی است و در میان دانشگاه‌های برتر جهان جای دارد. دانشکده‌های اصلی این دانشگاه شامل دانشکده علوم و فناوری، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی و دانشکده علوم اجتماعی و انسانی است. هر یک از این دانشکده‌ها برنامه‌های آموزشی و پژوهشی متنوعی را ارائه می‌دهند و در حوزه‌های مختلف علمی از اعتبار بالایی برخوردارند. 501-600 رتبه دانشگاه در رتبه بندی THE و 521-530 رتبه بندی دانشگاه در QS است.

دانشگاه بوردو به‌خاطر تحقیقات پیشرفته خود در زمینه‌های علوم زیستی، شیمی، فیزیک، و علوم اجتماعی شناخته می‌شود. دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه به‌طور مداوم در پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ و تأثیرگذار شرکت می‌کنند، که این نشان از جایگاه علمی برجسته دانشگاه بوردو دارد.

دانشگاه پل ساباتیر ​​تولوز III  Université Paul Sabatier Toulouse III

 دانشگاه پل ساباتیر تولوز III یکی از دانشگاه‌های برجسته فرانسه در زمینه علوم و فناوری است که در شهر تولوز قرار دارد. این دانشگاه به‌طور مداوم در میان دانشگاه‌های برتر فرانسه و جهان قرار می‌گیرد و در زمینه‌های علمی مختلف از جمله ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و علوم زمین شهرت دارد. دانشکده‌های اصلی این دانشگاه شامل دانشکده علوم و فناوری، دانشکده پزشکی، و دانشکده علوم ورزشی است. هر یک از این دانشکده‌ها به‌طور مستقل در رتبه‌بندی‌های علمی عملکرد قابل‌توجهی دارند.

این مرکز آموزش عالی به‌خاطر تحقیقات پیشرفته خود در زمینه‌های علوم طبیعی و مهندسی شناخته می‌شود. همچنین دارای چندین مرکز تحقیقاتی پیشرفته است و در برنامه‌های تحقیقاتی ملی و بین‌المللی مشارکت فعال دارد. پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه تأثیر زیادی در جامعه علمی داشته و بسیاری از آنها به نوآوری‌های مهمی منجر شده است. دانشجویان این دانشگاه در محیطی پژوهشی و علمی با استانداردهای بالا آموزش می‌بینند و فارغ‌التحصیلان آن نیز در بازار کار بسیار موفق هستند.

دانشگاه لیل University of Lille

دانشگاه لیل یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های شمال فرانسه است که در شهر لیل قرار دارد. این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر فرانسه و جهان محسوب می‌شود و در زمینه‌های علمی مختلف از جمله علوم اجتماعی، علوم طبیعی، مهندسی و پزشکی شناخته شده است. دانشکده‌های اصلی این دانشگاه شامل دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم و فناوری، و دانشکده هنر و علوم انسانی است. هر یک از این دانشکده‌ها به‌طور مستقل در رتبه‌بندی‌های علمی عملکرد خوبی دارند و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی متنوعی را ارائه می‌دهند. دانشگاه لیل در رتبه بندی THE رتبه 401-500 و در رتبه بندی QS  رتبه 801-850 دارد.

این دانشگاه با مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌های بین‌المللی همکاری‌های گسترده‌ای دارد و دانشجویان و پژوهشگران آن به‌طور مداوم در پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ شرکت می‌کنند. پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه تأثیر زیادی در جامعه علمی داشته و بسیاری از آنها به نوآوری‌های مهمی منجر شده است.

دانشگاه رن 1 Université de Rennes 1

دانشگاه رن 1 یکی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه است که در شهر رن قرار دارد و در زمینه‌های علمی و پژوهشی گوناگون از جمله حقوق، علوم، پزشکی و علوم اجتماعی فعالیت می‌کند. دانشکده‌های اصلی دانشگاه رن 1 شامل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشکده علوم و فناوری، دانشکده پزشکی، و دانشکده علوم اجتماعی و انسانی است که هر یک به‌طور مستقل در حوزه‌های خود شهرت و اعتبار دارند. این دانشگاه دارای رتبه 601-800 در رتبه بندی THE و همچنین رتبه 701-750 در رتبه بندی QS است.

دانشگاه رن 1 به‌خاطر پژوهش‌های برجسته خود در زمینه‌های مختلف علمی شناخته می‌شود. این دانشگاه در برنامه‌های تحقیقاتی ملی و بین‌المللی مشارکت فعال دارد و با مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاه‌های معتبر دیگر همکاری‌های گسترده‌ای دارد. دانشجویان این دانشگاه در محیطی پژوهشی و علمی با استانداردهای بالا آموزش می‌بینند.

رنکینگ دانشگاه های کشور فرانسه

دانشگاه لورن Université de Lorraine

دانشگاه لورن یکی از دانشگاه‌های فرانسه است که در منطقه لورن واقع شده است. این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ از ادغام چندین دانشگاه و مؤسسه آموزشی در این منطقه تشکیل شد و به سرعت جایگاه خود را در میان دانشگاه‌های برتر فرانسه و جهان پیدا کرد. دانشگاه لورن دارای دانشکده‌های مختلفی از جمله دانشکده علوم و فناوری، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، و دانشکده حقوق و اقتصاد است. هر یک از این دانشکده‌ها در زمینه‌های خود برنامه‌های آموزشی و پژوهشی متنوع و معتبری را ارائه می‌دهند. 501-600 رتبه دانشگاه در رتبه بندی THE است. همچنین این دانشگاه در رتبه بندی QS نیز رتبه 701-750 دارد.

دانشگاه کوت دازور Université Côte d’Azur

دانشگاه کوت دازور یکی از دانشگاه‌های برجسته فرانسه است که در منطقه نیس و کوت دازور واقع شده است. این دانشگاه در زمینه‌های علمی مختلف از جمله علوم طبیعی، علوم اجتماعی، مهندسی و پزشکی شناخته شده است. دانشکده‌های اصلی این دانشگاه شامل دانشکده علوم و فناوری، دانشکده پزشکی، دانشکده هنر و علوم انسانی و دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی است که هر یک به‌طور مستقل در رتبه‌بندی‌های علمی عملکرد خوبی دارند. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌توانید از بورسیه تحصیلی فرانسه نیز متناسب با شرایط خود استفاده کنید.

سخن آخر

فرانسه با تعداد زیادی از بهترین دانشگاه‌ها در سطح دنیا، جایگاه علمی بسیار مناسبی دارد. از این رو همواره مقصد بسیاری از دانشجویان برای مهاجرت و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف است. از این رو در این مقاله 20 دانشگاه برتر این کشور به همراه رتبه‌های علمی و رنکینگ دانشگاه های فرانسه معرفی شد تا در صورت تمایل به مهاجرت بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که برای مهاجرت، ادامه تحصیل در فرانسه و دریافت ویزای تحصیلی فرانسه به راهنمایی بیشتر احتیاج دارید، می‌توانید از کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی صباویزا کمک بگیرید.

سوالات متداول

بهترین دانشگاه فرانسه کدام است؟

دانشگاه PSL با رتبه 24 در جهان بهترین و معتبرترین دانشگاه فرانسه است.

رنکینگ دانشگاه های فرانسه به چه صورت است؟

فرانسه تعداد زیادی دانشگاه معتبر و جامع دارد که انواعی از رشته‌ها را در مقاطع مختلف ارائه می‌دهند. علاوه بر دانشگاه PSL می‌توان به دانشگاه اکول پلی‌تکنیک، دانشگاه سوربن و … اشاره کرد.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 1 میانگین: 5]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

برای مشاوره رایگان کلیک کنید